Bekijk RSS Feed

gabry

De Weg Terug

Waardeer dit bericht
Ik slik nu ruim 10 jaar seroxat.
Een tijd geleden hoorde ik van een vriendin dat prozac minder gewichtstoename veroorzaakte.
Ik had daar oren naar want ben inmiddels van 66 kilo naar bijna 80 gegaan.

Ik heb eerst even afgewacht hoe ze reageerde op de prozac, dat was goed, niet veel bijwerkingen, ze stapte ook direct over van seroxat naar prozac zonder afbouwen en zonder insluipmethode.

Ik dus ook.

Zondagavond 10 mei, was mijn laatste seroxat, maandag 11 mei, de eerste pozac.
De eerste dagen was er weinig aan de hand.
Het begon eigenlijk pas dinsdagavond.
Ik had een afspraak en had 2 biertjes gedronken.
Ik voelde letterlijk de energie mijn lijf uitstromen, en voelde me ontzettend moe worden.

Zeer slecht geslapen die nacht.
Onrust
Doodmoe
niet slapen
om 05.30uur ergens ben ik van ellende omgevallen

Woensdag, een iets betere dag, maar weer s'nacht niet geslapen, en overdag veel (nep) energie.

Donderdag....ziek...grieperig
doodmoe maar niet kunnen slapen.
Ik kan al moeilijker stil zitten maar krijg tegelijkertijd niks gedaan.

Vrijdag nog zieker nog meer moe nog minder slaap.
Begin hersenschokken te krijgen...duizelingen
Heb even een ingeveing dat ik moet stoppen met xyzal de hooikoortstabletten die ik heb voorgeschreven.
Ik geloof even dat het daar aan ligt.

Zaterdag lijkt het ook echt beter te gaan, maar ben moe misselijk duizelig...
Ik heb een avondje stappen gepland en ga gewoon mee.
Eigenwijs...
De eerste 4 biertjes vallen niet maar hoe meer ik drink hoe meer ik stabieler wordt, minder duizelingen, en minder misselijk.

Zondag is living hell, uitgeput ziek zwak en misselijk, maar geef de schuld aan het stappen.

Maandag het gaat slechter dan slecht met me...ik heb energie voor 10 maar doe geen oog dicht ik ben aan het trillen, heb links kippevel en rechts van mijn lijf staat het Zweet op mijn huid.
Duizelig misselijk flauwte's...hoe lang trek ik dit nog??

Dinsdag komt de genadeklap...
Ik hou het niet meer uit!! Ik heb een uur op en neer gelopen de kamer uit de tuin in en weer terug...mijn god ik heb het koud en warm tegelijk, koppijn buikpijn het gevoel dat ik moet overgeven, kan geen koffie verdragen geen sigaretten meer...duizelingen het gevoel flauw te vallen...om rust te krijgen duik ik mijn kelderkast in, kan geen licht en gelujid meer verdragen, het bliksemt letterlijk in mijn hoofd.
Geen gevoel meer in mijn keel, stijfheid verdoofd,kaken stijf op elkaar.

Het noodnummer van de huisarts gebeld, uitgelegd wat ik voelde, moest acuut stoppen.

Dinsdag 19 mei om 14.30u weer terug naar seroxat.

Vandaag is het 26 mei 2009, en heb nu het gevoel dat ik weer richting stabiel ga.

De afgelopen dagen heb ik ontzettend veel informatie gezocht op het net.

Ik wil hier echt vanaf.
Ik ga proberen, te stoppen heeeeel langzaam,
ondersteund door het programma www.dewegterug.nl

Wat is het troep wat is het schandalig dat zoveel mensen dit zomaar voorgeschreven krijgen.

Achteraf gezien, reageerde ik overgevoelig op prozac, en ben in principe "cold turkey" gestopt met seroxat.
Daar bovenop de opbouwverschijnselen van de prozac, niet te doen...

Ik ben bang voor wat komen gaat...
Maar ben vastbesloten van de seroxat af te komen...ook al duurt het een jaar..

Reacties

  1. Ilse34's Avatar
    hé Gabry,
    hoe gaat het met jou?
  2. cmbosma's Avatar
    Wow dat was een behoorlijk heftige reactie. Zelf heb ik ook jarenlang Prozac geslikt. Het is inderdaad troep. Ik heb niet zulke heftige reacties gehad, maar na verloop van tijd werd ik gewoon een zombie. Ben toen naar een natuurgenezer gegaan en die heeft de prozac met mij afgebouwd en de sint jans kruid met mij opgebouwd. Het hele proces heeft hij mij begeleidt. St janskruid heeft een langzame opbouw maar veel minder bijwerkingen. Ik voel mij er nu heel goed bij. Plus het feit dat mijn gevoelens niet zo afgestompt zijn. Ik voel nog steeds hoogte en diepte punten, maar niet meer zo heftig als in een depressie en ik ben er meestal binnen een week weer door heen. En nog een pluspunt van de natuurgenezer is dat hij een persoon ziet voor zicht en de tijd voor je neemt in plaats van die tien minuten bij de dokter of die vijftig minuten bij de psycholoog.
    groet Carola en succes met alles in je verdere leven.
  3. Hella's Avatar
    Ik heb 6 maanden seroxat gebruikt, maar kreeg er epileptische aanvallen van. Daarna nog Fevarin, maar dat viel slecht en toen op de Cipramil. Ik heb de seroxat heel rustig afgebouwd, want dan gaat het wel goed, zonder al teveel bijwerkingen.

    De Cipramil ben ik na 2 jaar gaan afbouwen en slik nu al 8 jaar een onderhoudsdosering van 2.5 mg. Is bijna niets, maar dat laatste beetje blijf ik echt slikken! Ik hoop dat je je heel gauw weer stabiel voelt.

    Groetjes, Hella
  4. dotito's Avatar
    Hallo Gabry,

    Ja meid dat is ook nogal een miséri dat gij hebt meegemaakt he! Maar ik kan er gerust inkomen hoor.
    Ik heb zelf ook seroxat even genomen,niet lang hoor want ik begon er ook heel raar van te doen.
    Ik kreeg er hartkloppingen/en een heel raar gevoel in mijn hoofd van moest er ook direkt mee stoppen.
    Kan je echt goed begrijpen hoor!
    Ikzelf ben ook nog niet zo heel lang geleden gestopt met AD(lerivon)dit is wel een AD uit de groep TCA.
    Heeft me ook heel veel zweet/tranen gekost maar ben er nu heel blij.
    Wens jou heel veel succes in de toekomst toe.
    En proficiat,met het afbouwen, want ik weet dat niet gemakkelijk is.

    Lieve Groet,Do
  5. boksken's Avatar
    Hallo, iemand ook possitieve ervaringen met het nemen van prozac. Ben moet stoppen met wellbutrin, voelde als vergif voor men lichaam. Angstaanvallen, onrust,niet normaal....