Cymbalta

  1. Sjimmie36
    Sjimmie36
    Hallo allemaal,

    Ik gebruik nu ruim 1 jaar Cymbalta. Ben nu in 1 week langzaam gestopt. Ik sliep slecht, kwam aan in gewicht (bij aanvang van dit medicijn viel ik eerst af), droge mond, geen zin in sex etc. Dit alles in verband met angstaanvallen.
    Voel mij nu daags erg duizelig. Wie herkent dit? En wie weet hoe lang het duurt voordat de duizeligheid weg is.
    Heeft benauwdheid ook enigszins hiermee te maken op het moment dat je met dit medicijn ben gestopt?

    Hoor graag meningen van anderen die dit gebruikt hebben.

    VRGR
  2. klaasvg
    klaasvg
    Hallo,

    Cymbalta is, net als de andere SSRI, een zeer verslavend middel met geweldige afkickverschijseneln wanneer niet correct (= zeer langzaam en consistent) afgebouwd wordt. De fabrikanten hebben alles op alles gezet om onder de pet te houden dat deze middelen extreem moeilijk zijn om mee te stoppen en hebben de definitie van "verslavend" zodanig aangepast dat hun pillen er niet meer onder vallen...
    Helaas stelt de fabrikant Lilly in haar oneindige wijsheid geen dosis beschikbaar die hiervoor geschikt zijn, ook is er geen suspensie. Openmaken van de capsules en tellen van de korreltjes is de enige veilige manier om de dosis met maximaal 10% per 3-5 weken te verlagen.

    De zeer kundige supportgroep Surviving Antidepressants heeft een thread over duloxatine. Aarzel niet om je aan te melden. En nee ik heb hier geen belangen...
    Zie
    http://survivingantidepressants.org/...ta-duloxetine/
Weergeven resultaten 1 tot 2 van 2