;):)
Printable View
daar ging iets verkeert sorry Four Roses
NEUS ZIT DICHT komt door de rebound zei de doktor maar voorlopig ik zit er overin hoe kom ik de nacht door shit dat is het ,
het zit weer potdicht het is erg moeilijk met roken stoppen vond ik gemakkelijker gaan
maar bedankt voor de steun
zelfswerkt otrivin werkt niet meer afdoende erg raar want ik heb de laatste zes a zenen jaar op vertrouwd de doktor noemt het rebound
Hoi Patrick,
Hier dan mijn tips voor jou:
Helemaal met je eens. Stoppen met roken was makkelijker dan stoppen met neusspray, dat gold voor mij in eerste instantie ook ja. ;)
Totdat ik een artikel van mijn huisarts kreeg toen ik daar slechts een paar weken geleden ten einde raad zat (net als jij nu). Het artikel staat op: http://www.siepman.nl/neussprayverslaving/default.aspx
Na twee jaar moeilijk doen, ben ik met de cold turkey methode binnen 1 dag succesvol gestopt. Dag 1 ben ik 's morgens om 7.00u gestopt, de rest van de dag loopt je hoofd zo vol dat je het gevoel hebt dat alle gaten dicht zitten. De volgende ochtend om 7.00u is dat vervelende gevoel weg en ben je verlost van de neussprays!
Als ondersteuning heb ik Vicks Inhaler gekocht. Heel voorzichtig inademen (ook al staat er op de verpakking diep inademen), anders krijg je een "brainfreeze". ;) De menthol geeft een heerlijk gevoel waarbij je lekker kan doorademen.
Ik lees uit jouw verhaal dat je met de huisarts gekozen hebt voor de methode van afbouwen, dit kan ook en staat ook in het artikel.
Verder lees ik dat je antihistamines gebruikt, wat duidt op een allergie, klopt dat? Ik ben zelf allergisch voor huisstofmijt, grassen, pollen en kattenharen, maar gebruik nu een jaar Oralgen. Dit is een therapie met druppeltjes die je in een paar jaar immuun maakt voor de stof waar je allergisch voor bent.
Ik hoop dat je er wat aan hebt Patrick! Mocht je vragen hebben of wat dan ook, dan hoor ik het heel graag.
Liefs
Ik zit weer op alles weer potdicht wat een ellende heb vanaf vijf uur vanmiddag niets meer gebruikt alleen zoutoplossing om schoon te houden en wat bach druppels om rustig te blijven ik zeg tegen mezelf ik moet volhouden maar wat een shitzooi ongekend ,
Maar het is wel goed om te weten dat er mensen zijn die je stimuleren .
four roses bedankt
hooii
ik heb even een vraagje aan iedereen,
ik ben nu (ongeveer een maand) gestopt met xylometazoline. Ik ben gestopt met de zoutoplossing, steeds een beetje hiervan bij doen.
Ik kan zeggen dat ik nu alleen no zoutoplossing gebruik.
Nu mijn vraag. Hoe kom ik hier vanaf? heb het zeker nog 3 keer per dag nodig?
Ik gebruik al rhinoccort en budesonide (van arts)
Heeft iemand tips?
X
Heb van de huisarts Budesonide Nevel gekregen. Slechts 1x per dag gebruiken en heb mijn oude neusspray niet meer aangeraakt!!!
Kan nu gewoon in bed gaan liggen, zonder dat mijn neus gelijk verstopt raakt en slaap de hele nacht door!
Homeopatische sprays hielpen niet bij mij, deze wel :)!
Goed om te horen Esjoki!
Ik vroeg mij trouwens ook af of er mensen zijn die sinds dat ze langdurig neusspray hebben gebruikt, ook last van hun ogen hebben gekregen (gezien dat toch allemaal wel in verbinding met elkaar staat). Ik heb 2 jaar neusspray gebruikt (ben er nu paar weken van af) en heb sinds een jaar last van dikke ogen elke ochtend, die in de loop van de dag weer afnemen. Klinkt dit bekend voor iemand?
otrivin niet meer aangeraakt ik heb kinderspray 0,5 gemengd met evenveel zoutopl en dat ge bruik ik in uiterste noodgeval voor de rest niets meer ik zal vertellen hoe ik het gedaan heb ,MAAR eerst moet ik ervan af zijn want dan pas weet ik of het heeft gewerkt dus mensen volhouden het is een ware kwelling echt nachten niet geslapen maar FOUR ROSES heeft gelijk meer is er op dit moment niet zeggen
Goed te horen Patrick! Ga zo door, je komt er vanaf!
Hoi Jojo,
Ik heb dat ook wel hoor, maar dat is denk ik normaal. Het duurt effe voordat het helemaal weer goed zit. :)
wat goed dat het bij jou wel werkt! ik heb hem ook, maar bij mij werkt het niet zo goed. Nou moet ik er wel bij vertellen dat ik nog zo'n 10 andere medicijnen slik!
Even aan four roses. Last van me ogen heb ik niet, heb nu sinds kort erg last van mijn oren. Lijken net of ze open willen springen. Weet niet of dit ook komt door het afkicken :P
@ ntsj: wel logisch volgens mij, alle holtes staan natuurlijk met elkaar in verbinding. ;)
Maareh, je hoort dus nu voor het eerst goed...? Hahaha!
Ik slaap nu al een week zonder neusspray; super!!
Maar blijkbaar snurk ik nu héél erg ... haha; gelukkig heb ik daar zelf geen last van:D.
Iedereen véél sterkte met zijn zoektocht naar ''spray/druppel-vrij zijn/worden''!!
Hey Agnes,
Wat goed om te horen zeg! Ga zo door. :)
Ik was dit weekend helemaal vergeten om mijn Vicks Inhaler te gebruiken, zelfs dat mentholstickje heb ik dus bijna niet meer nodig omdat mijn neus de hele tijd open is. :)
Vandaag ben ik eindelijk bij de KNO arts geweest.
Alles zag er gelukkig goed uit en er was nog geen schade. Volgens deze arts ben ik er over 4 weken helemaal af. Dan moet ik ook terug komen.
Ik ga morgen bij de apotheek nasonex en allergiepillen halen die hij voorgeschreven heeft en vrijdag ga ik daarmee beginnen. We gaan dan een lang weekend naar zee, dus lijkt mij de makkelijkste manier om te stoppen.....
Ben benieuwd Bananie hoe het gaat. Succes he!
Hier gaat het nog steeds goed. Alhoewel mijn neus 's avonds in bed nog steeds dicht gaat aan een kant maar ben er nu wel aan gewend en kan ik er gewoon door slapen. :D
Bij mij gaat het ook goed, ik ben nu zo'n drie maanden gestopt en heb de Vicks inhaler al bijna niet meer nodig. Heeeeerlijk! Fijn er om van af te zijn!
Hallo!
Laat ik mezelf maar even Tja noemen...
Na het lezen van dit complete draadje besloten om toch maar (op eigen houtje) te gaan sprayen met de Flixonase neusspray-suspentie die mijn 12 jarige dochter kreeg voorgeschreven bij ontstekingen in de bovenste luchtwegen.
In het medicijnen kastje staat een flacon Nasonex van een eerdere stoppoging 6 maanden geleden en dus niet meer houdbaar.
Het hielp niet voldoende ook, ja na een week maar dan ben ik er op eigen houtje ook wel af denk ik. Dus dat zet geen zoden aan de dijk, anders had ik er allang vanaf geweest.
Al met al ben ik zon 8 jaar verslaafd aan t sprayen. De enige spray die nog een beetje wil werken is de Etos eigen merk 1,0.
Afbouwen naar 0,5 was niet lang een groot succes.
Verdunnen zoals op de site staat die 4 roses aangeeft is stap 2.
Ik wil het als volgt doen. S morgens bij het ontwaken sprayen met Flixonase en S avonds ongeveer een uur voor t slapen gaan ook nog een keer.
Tussendoor blijf ik dan gewoon neusspray gebruiken maar wil het wel zo lang mogelijk uitstellen. Als ik me goed ingelezen heb kan het een week duren eer de Flixonase zijn uitwerking heeft.
Echter ben ik momenteel zo verkouden dat zelfs de Etos neusspray geen moer meer doet.
Ik heb zo rond een uur of kwart over 10 gesprayed met de flixonase en rond 11 uur met de Etos spray.
Nu is mijn neus dan toch weer vrij, dus ik heb alvast iets gewonnen....
Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte!
Owh jah, heb ook een Air-max besteld!
Hoi Tja,
Je bent ermee bezig en dat is het belangrijkste: de wil is er! Heb je ook wel eens geprobeerd cold turkey te stoppen? Na 24u is dan de ellende voorbij.
Ja hoor, heb meerdere malen de Cold turkey methode toegepast.
Maar na 24 uur was de ellende niet voorbij hoor. Was t maar waar.
Aangezien de neusspay niet echt meer doet wat hij hoort te doen en ik ook niet onbeperkt die flixonase neusspray kan gebruiken zit er niks anders op dan mezelf er gewoon doorheen slaan...
Kan je wel vertellen dat ik me aardig beroerd voel nu, volle kop, benauwd en ik krijg hoofdpijn momenteel. :mad:
Hoi Tja,
Wat je nu voelt is heel normaal, dat zijn de afkickverschijnselen. Het is heel vervelend te horen dat het bij jou niet na 24u weg is!
Ik ben een aantal maanden zo gestopt:
- vrijdagochtend 7u: neusspray gebruiken
- vrijdagochtend: gestopt
- vrijdagmiddag: vol hoofd, oren dicht, hoofdpijn, dichte neus, weinig lucht
- vrijdag einde middag: vicks inhaler gehaald voor ondersteuning, verlicht iets
- vrijdagavond: vol hoofd, oren dicht, hoofdpijn, dichte neus, weinig lucht / verlichting met vicks inhaler en veel fischermans friend
- zaterdagochtend: wakker worden met een neus die bijna open is, neusspray niet meer nodig
- elke dag daarna: steeds beter
Was het voor iedereen maar zo makkelijk 4 roses.
Ik heb inmiddels alweer een tuffie neusspray gepakt en dat geeft toch een iets verlichting.
Na 4 uur mag ik Nasonex komen ophalen en als ik geluk heb ligt de Air max morgen in de brievenbus. Anders uiterlijk overmorgen.
Jees, ik zie er echt enorm tegenop!
Hoi, ik ben ook al jaren verslaafd aan de neusspray (zo'n 15 jaar.. ongelooflijk maar waar) en heb sowieso dagelijks een aantal pufjes nodig en zonder kan ik al niet eens slapen... Is het inderdaad mogelijk om binnen een korte periode (cold turkey) er mee te stoppen ? Het benauwde gevoel en dat ik niet door mijn neus kan ademen vind ik echt heel onprettig maar wil er graag van af, het kost toch 2,65 per flesje en je moet het overal mee naar toe slepen (als ik op vakantie ga moet ik een voorraadje inslaan...). Wat is Nasonex of Air Max precies en hoe kom ik er aan en geeft dat dan verlichting maar zonder de schadelijke stoffen van de gewone neussprays ?
Oei,
Het is zeker mogelijk om er af te komen. Maar desondanks de hulpmiddelen zoals Nasonex, Op doktersvoorschrift verkrijgbaar en ook wel afkickspray genoemd, zul je toch moeten doorzetten want in mijn persoonlijke beleving geeft de Nasonex pas na een dag of 2-3 verlichting...tot die tijd zat ik gewoon potdicht bij mijn eerdere stop pogingen.
De air-max is zon apparaatje die je neusvleugels spreidt waardoor je een betere ademhaling hebt. Zo'n soort anti snurk ding.
Ik heb hem besteld via http://www.123snurk.nl/Webwinkel-Pro...nti-snurk.html en hoop hem eerdaags te kunnen uitproberen.
De Nasonex heb ik vandaag ook weer gehaald bij mijn HA.
Probleem is dat ik nu een flinke griep heb en dus dubbel verstopt zit.
Dat benauwde gevoel is voor mij ook de reden om niet te willen stoppen....
Hoi Tja,
Voor mij was het helaas niet makkelijk hoor, vergis je niet! Ik ben twee jaar bezig geweest met die rotzooi. :(
Maar toen ik op die website stuitte die mijn huisarts mij gaf ben ik het toch eens gaan proberen op exact de manier zoals het daar beschreven staat en dat werkte wel. Vandaar dat ik zo actief op deze post ben om dat nieuws te verspreiden dat er wel een uitweg is. Ik wou dat iemand mij daar namelijk eerder op had gewezen.
Heeft het wel zin om steeds tussentijds toch reguliere neusspray te gebruiken, dan blijft je neus toch "verslaafd" eraan en blijf je steeds met die afkickverschijnselen bezig?
Je hebt helemaal gelijk 4roses.
Ik heb vandaag nog geen reguliere spray gepakt maar de Nasonex geeft echt geen enkele verlichting. Mag die ook maar 2 keer per dag...s morgens en s avonds.
Ik zit dan ook pot dicht en er is geen seconde verlichting...ik voel me dus enorm Kl*te.
In tegenstelling tot wat ik had verwacht gaan de nachten goed. Ik ga op 1 zij liggen en dan gaat de andere kant netjes open. ik slaap dus wel.
Alleen zodra ik opsta is t mis, mijn neus raakt dan langzaam maar zeker potdicht.
Snuiten lukt alleen de eerste 3 keer, allemaal diep gele snot...bahbah.
Maar ik ga mezelf kwellen en probeer door te zetten. De eerste dosis Nasonex is nu zon 14 uur geleden...hopenlijk merk ik morgen verschil.
T is nu natuurlijk ook nog eens zo dat mijn neusslijmvlies zelf aan het werk moet en dat heeft even tijd nodig.
Heb wel een zeezoutoplossing gehaald maar dat werkt ook helemaal niet. Geen seconde...
Man wat een hel dit
Ik heb al eerder weten af te kicken met Nasonex. 4 jaar geleden ongeveer.
Maar kan me niet heugen dat ik toen zo vol zat als nu zeg...
2 weken? Zat je dan ook 2 weken zo enorm vol??
Ben bang dat ik dat niet trekken ga hoor....
Owh kijk...dat biedt perspectieven, de kinderneusspray 0,5.
Alleen s nachts?
Ik vind de nachten nog t meest makkelijk eigenlijk.
Als je maar op 1 zij ligt dan gaat de andere kant wel geheel open...
Jou advies is dus ook...even flink doorbijten vandaag en dan heb je grote kans dat je je morgen een stuk beter voelt?
Zaten jullie ook zo enorm overdreven potdicht? Ik heb echt geen seconde lucht door mijn neus en mijn stem klinkt als die van Frans Bauwer...
@Tja: Ik heb inderdaad alleen 's nachts de kinderdruppels gebruikt maar die na ongeveer een week al links laten liggen.
Nou ik heb weer last van mijn hooikoorts. Nies me suf, ogen tranen en ik kan niet eens naar buiten kijken. Net de hond uitgelaten en ook buiten loop ik te niezen en kan ik nauwelijks mijn ogen open houden. Ik heb Nasonex gevraagd en pilletjes. Ik ga uiteraard alleen de pilletjes eerst gebruiken en als ik toch teveel last heb van een verstopte neus in hemelsnaam maar de Nasonex.
Ik ben nu 1,5 dagen bezig met die Nasonex maar t doet nog niks.
Ik heb me gisteren zo belabberd gevoeld, agressief zelfs en heb ook staan janken van ellende!
Heb het tot 18.00 uur volgehouden maar dacht dat ik tijdens t eten zou stikken dus hoppa!
Tuffen...duurde lang voor de boel open ging maar Godzijdank, wat een opluchting.
vandaag ben ik opnieuw begonnen, 1 neusgat per keer. Nu kan ik in elk geval door 1 kant vrij ademen...dat scheelt zoveel.
Dit is vol te houden...dan maar langer bezig hoor.
Jojo Succes!