Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 50 van 132

Onderwerp: Wie heeft er ervaring met propecia / finasteride

raymond vergoossen
    Guest

Standaard Wie heeft er ervaring met propecia / finasteride

Ik open hier een nieuwe Propecia / finasteride topic.
    Wie gebruikt het, hoe lang, wat zijn jullie ervaringen hiermee enz.
    Zelf begin ik er komende week mee, de apotheek heeft mijn bestelling klaar liggen. Ik ga er in BelgiŽ om, de apotheker maakt 1 mg finasteride tabletten uit Proscar tabletten (ook in BelgiŽ is propecia nog niet verkrijgbaar).
    (prijs is 76 euro voor 140 tabletten).

leen
    Guest

Standaard

hallo raymond ik gebruik sinds 7 week finastaride maar ik betaal 38eu per 30 begryp het prys verschil niet weet je het zeker die prys ik merk niets van meer haargroei maar daar is het te kort voor merk wel dat ik by het wassen geen haren meer verlies voorheen had er veel velies dus stoppen doet het wel moest ook paar dagen wachten op levering moest ergens in een lab gemaakt worden het zyn capsule met witte poeder erin graag hoor ik van je of jy dezelfde heb 1mg finastaride en die prys de ene aphotheek zal toch niet meer reken dan de andere dacht dat die pryzen vast lagen ???gr leen

robert
    Guest

Standaard

Vraag aan raymond: is de propecia in Belgie bij de apotheek zo te krijgen, of heb je er een recept voor nodig? Groeten Robert

robert
    Guest

Standaard

vraag aan Raymond: Heb je om het propecia in Belgie bij de apotheek te bestellen een recept nodig? Groeten Robert !

raymond
    Guest

Standaard

vraag aan Raymond: Heb je om het propecia in Belgie bij de apotheek te bestellen een recept nodig? *Groeten Robert !
    In belgiŽ heb je (net zoals in NL) een doktersrecept nodig om finasteride te kunnen krijgen.

raymond
    Guest

Standaard

hallo raymond ik gebruik sinds 7 week finastaride maar ik betaal 38eu per 30 begryp het prys verschil niet weet je het zeker die prys ik merk niets van meer haargroei maar daar is het te kort voor merk wel dat ik by het wassen geen haren meer verlies voorheen had er veel velies dus stoppen doet het wel moest ook paar dagen wachten op levering moest ergens in een lab gemaakt worden het zyn capsule met witte poeder erin graag hoor ik van je of jy dezelfde heb 1mg finastaride en die prys de ene aphotheek zal toch niet meer reken dan de andere dacht dat die pryzen vast lagen ???gr leen
    De apotheker waar ik om finasteride capsules ben geweest maakt het zelf, uit Proscar tabletten die 5 mg finasteride bevatten. 76 euro voor 140 tabletten kostte het.
    als ik jou was zou ik ook aan de apotheek vragen of ze dit voor jou willen doen, bij mij was het geen probleem.

Ramon
    Guest

Standaard

Ik Heb onlangs mijn huisarts kunnen overtuigen voor een doorverwijzing naar een dermotoloog ivm proscar. Ik wil nl. proscar op recept krijgen als alternatief voor propecia/finistaride. Weet iemand een dermatoloog (naam?) die bekend is met proscar als haaruitval-remmer? Alvast bedankt.

leen
    Guest

Standaard

okee raymond bedankt voor je berichtje ik ben zelf bezich met saw en finastaride ik volg dit forem goed want je leert van anderen dacht eerst dat de saw die ik had sterk genoeg was met 35 procent werkzame stof door dit forem kwam ik er achter dat ik de verkeerde had nu heb ik de goede die met 85 95 werkzame stof ben nu 7week bezich ik zou graag van jou willen blyven horen hoe het by jou verder verloopt by my toen ik begon met fina minder uitval geen nw haargroei maar duidelyk minder haarverlies ben nieuws gierig hoe het verder gaat we hebben allemaal het zelfde probleem dus kunnen we leren van elkaar gr leen

Frank
    Guest

Standaard

Ik gebruik het nu een maandje of acht. Haaruitval lijkt duidelijk minder te worden. Maar extra haargroei wacht ik nog op...

gast
    Guest

Standaard

wat gebruik je dan en in welke dozes saw p of finastaride ???

Frank
    Guest

Standaard

Wat saw is weet ik niet (nieuw product of zo?). Ik gebruik 1 mg finasteride per dag.
    Tot op heden betaalt mijn verzekering trouwens nog elke keer mijn apotheekrekening...

gast
    Guest

Standaard

hoi frank saw palmetto is een natuurlyke finastaride vervanger zou hetzelfde doen als fina ik gebruik het met finastaride 1mg en 6saw p per dag heb er goed resultaat by haren die zwak en klein waren komen nu weer op dikte en lengte toen ik alleen finastaride gebruikte niet maar in combi wel wat ook voor jou om te proberen te bestel by www.cheapregain.nl gewoon aan de postbode betalen zou het proberen als ik jou was gr

robert
    Guest

Standaard

als de postbode aan je deur komt (saw p brengen van cheapregaine)) en je bent er niet komt ie dan terug of gaat het dan naar het postkantoor om af te halen of wat? groetjes Robert

gast
    Guest

Standaard

hoi robert als je niet thuis bent dan kan je op het postkantoor ophalen en daar betalen

Guest

Standaard

dankje

Guest

Standaard

Ik gebruik finasteride al bijna vier jaar ( Proscar)
    De eerste drie maanden merkte ik niks, daarna begon het, haaruitval stopte en redelijk veel nieuwe haren kwamen erbij, daarnaast ook veel gezonder haar, engeen enkele bijwerkingen. Finasteride heeft mijn haaruital gestopt. helaas na vier jaar wordt de werking minder, ik weet niet precies waarom. Maar ik ga nu proberen om dutasteride het nieuwe medicijn ( Avolve) reeds goed gekeurd in Amerika door de FDA. Dit medicijn blokt beide DHT's waardoor het beter werkt dan finasteride die alleen een soort DHT blokt.Het is alleen de vraag hoe ik dit medicijn ga bemachtigen. Voor wat betret finasteride , heb ik al vier jaar een recept van mijn huisarts.

Succes

dennis
    Guest

Standaard

als het je lukt dustaride te krijgen via via graag bericht op dit forem denk dat er zat zijn die dit willen proberen zelf ook gezocht maar zonder resultaat volgens vewachting duurt het nog een paar jaar heb ik me laten vertellen gr dennis

Richard
    Guest

Standaard

hoi,

Hoeveel capsules saw palmetto gebruik je per dag . ik 2 keer 160 mg
    en daarnaast finasteride? hoeveel miligram perdag? dank en groet

gast
    Guest

Standaard

denk 1miligram finastaride dat krijg je standaart op van de dok ik heb er 1per dag fina en slik 3keer 2 saw p per dag zou wel meer fina willen slikken maar je krijgt het op voorgeschreven dus denk ik dat je niet meer zou kunnen krijgen en zou het helpen meer zou het toch willen proberen

raymond
    Guest

Standaard

heb op verschillende sites gelezen dat meer dan de voorgeschreven 1 mg per dag nemen geen enkel effect heeft.
    niet doen dus, dokters zullen niet zomaar die hoeveelheid voorschrijven.
    Neem zelf trouwens twee en halve maand finasteride en merkt eigenlijk nog niets van de werking, maar je hoort vaak dat het pas na 3 maand of later gaat werken , dus ik heb goeie hoop.

gast
    Guest

Standaard

hai raymond jij had het over dat meer finastaride dan 1mg niet zou helpen zou jij me kunnen vertellen waar je dit hebt gelezen ik hoor dat nog van je gr

raymond
    Guest

Standaard

http://www.propecia.com/propecia/cns/ppi/take.html

Hier staat o.a.:
    If you forget to take PROPECIA, do not take an extra tablet. Just take the next tablet as usual.
    PROPECIA will not work faster or better if you take it more than once a day.

Meer dan gewone dosis helpt dus niet.

gast
    Guest

Standaard

aha tanks raymond weer wat geleert weet je je bent er snel voor om er meer van te nemen omdat je snel resultaat wil maar ja wat niet helpt helpt niet bedankt voor je meal

Richard
    Guest

Standaard

Beste mensen,
    Wie weet er een dermatoloog of ziekenhuis/dermatologie in Amsterdam waar ik een recept kan krijgen voor finasteride 1 mg. Mijn huisarts schrijft het niet voor. De apotheek maakt de capsules maar op recept.

HELP PLEASE!!

Dank en groer,
    Richard

Yves Van Praet
    Guest

Standaard

8) Ik gebruik finasteride al 2 jaar.
    Ik woon in belgie en ja je hebt een recept(voorschrift dokter)nodig.
    Het helpt echt om haaruitval te stoppen en een kleine hoeveelheid haargroei is bij mij ook te merken.
    Er zijn wel urologen die beweren dat het gebruik op lange termijn en neveneffecten nog niet goed gekend zijn en voorzichtigheid geboden is.
    Ik vernam nog maar net dat er een natuurlijk produkt bestaat Saw palmetto(dwergzaagpalm).
    Is het effectief zo dat dit hetzelfde effect heeft als fina?

Richard
    Guest

Standaard

U wrote:
    Ik gebruik finasteride al 2 jaar.
    Ik woon in belgie en ja je hebt een recept(voorschrift dokter)nodig.
    Het helpt echt om haaruitval te stoppen en een kleine hoeveelheid haargroei is bij mij ook te merken.
    Er zijn wel urologen die beweren dat het gebruik op lange termijn en neveneffecten nog niet goed gekend zijn en voorzichtigheid geboden is.
    Ik vernam nog maar net dat er een natuurlijk produkt bestaat Saw palmetto(dwergzaagpalm).
    Is het effectief zo dat dit hetzelfde effect heeft als fina?

Hoi Yves,
    Dank voor je reactie. Het is denk ik goed om elkaar te blijven informeren over het gebruik van finasteride en de eventuele neveneffecten. Ik heb uit de literatuur begrepen dat er - vooralsnog - geen neveneffecten zijn geconstateerd, ok niet na gebruik van 4 jaar.
    Ik wil graag van jou weten waar je haargroei is begonnen, is dat je kruin geweest?
    Op je vraag over Saw Palmetto kan ik je melden dat volgens de beschrijvingen het effect gelijk is aan finasteride als het de binding van het hormoon betreft. Ben even de ingewikkelde terminologie kwijt. Het schijn dat als je het gebruikt met finasteride het resultaat beter is. Ik ga maandag naar de dermatoloog voor finasteride en zal haar ook vragen naar neveneffecten.
    Ik heb Saw Palmetto besteld bij een goed bedrijf t.w. : http://www.cheapregaine.nl
    Succes!
    Richard

Yves
    Guest

Standaard

Richard,

Bij mij was er ee verdikking van mijn haar.
    Vooral bovenkant.
    Ik had namelijk al inhammen op het voorhoofd.
    Het haar dat al lange tijd uitgevallen is komt niet meer terug.
    Het is dus aan te raden vanaf u merkt op jonge leeftijd dat u erfelijke haaruitval hebt te beginnen met fina of dutasteride.(amerika)Ik kan dit wel niet krijgen en heb er nog niet van gesproken daar ik al lang niet meer naar mijn dermatologe ben geweest.

Groeten Yves

raymond
    Guest

Standaard

He Yves, vraagje, hoe lang duurde het bij jou voordat je de werking van finasteride merkte?
    Gebruik zelf nu 1 mg finasteride sinds half december vorig jaar - 3 maanden dus - en ik kan niet zeggen dat de haaruitval is gestopt, wellicht verminderd maar niet genoeg om het echt te merken. Hoe was het bij jou?

Yves
    Guest

Standaard

He Yves, vraagje, hoe lang duurde het bij jou voordat je de werking van finasteride merkte?
    Gebruik zelf nu 1 mg finasteride sinds half december vorig jaar - 3 maanden dus - en ik kan niet zeggen dat de haaruitval is gestopt, wellicht verminderd maar niet genoeg om het echt te merken. Hoe was het bij jou?
    Bij mij was het dan al zichtbaar.
    Nog even geduld.

dennis
    Guest

Standaard

hoi we zouden eigelijk op jacht moeten naar dustaride in de vs is finasteride al uit dustaride is beter ik ben aan het balen dat ik er niet aanken komen :'( k. u. t land hier alles duurt te lang voordat het toegelaten word in nl

Guest

Standaard

Gewoon via internet bestellen

Guest

Standaard

Ja Dennis, heel simpel

raymond
    Guest

Standaard

Klinkt leuk en aardig, "gewoon via internet bestellen" maar ik vraag me af of dat wel betrouwbaar is, afgezien nog van het feit dat je qua prijs belazerd wordt waarschijnlijk.
    Ze kunnen ipv dutasteride de eerste de beste rotzooi opsturen waar je bij wijze van spreken nog doodziek van kan worden..
    eerst zien dan geloven vind ik.

raymond
    Guest

Standaard

http://members.ams.chello.nl/kruisweg/Info...e/haargroei.htm

hier wat informatie over dutasteride ..

Guest

Standaard

Gewoon bij een betrouwbare site bestellen en niet bij een of ander luguber ogende site.

Richard
    Guest

Standaard

Beste gast,

Je schrijf:
    'Gewoon bij een betrouwbare site bestellen en niet bij een of ander luguber ogende site'

Weet jij misschien een betrouwbare site? En welke criteria hanteer je dan om te bepalen of een site betrouwbaar is of niet?
    We hebben het hier wel over medicijnen met de nodige - niet geringe - bijwerkingen.

Ik stel je reactie natuurlijk erg opprijs, maar hier kan ik eerlijk gezegd niet zoveel mee.

De vorm tot daar aan toe, maar de inhoud moet wel kloppen a.u.b.!!

Groet,
    Richard

Guest

Standaard

Voor dudasteride weet ik het niet, omdat ik er niet naar op zoek ben. Ze zullen er vast wel zijn in de nabije toekomst.

Voor de betrouwbaarheid kan je toch kijken naar hoe de site eruit ziet, keurmerken, de bekendheid (hoeveel gerenommeerde sites/portals ernaar linken), ervaringen van andere gebruikers etc.

Met mijn post wil ik alleen maar zeggen, dat als je goed zoekt er vast wel via internet aan te krijgen is. Nadeel is alleen dat je het dan niet vergoed kan krijgen via ziekenfonds denk ik en zal transportkosten moeten betalen...

dennis
    Guest

Standaard

hoi zowel raymond richard hebben gelijk je kan het proberen van internet maar wat sturen ze op troep misschien bij elke side moet je vooraf betalen je weet nooit of het wel goed is ik vind als je komt met een opmerking kom dan met iets waar we wat aan hebben je kan de gok nemen met bestel maar ik denk dat de kans groot is dat je belazerd word gr dennis

Dennisf
    Guest

Standaard

Hallo mannen,

Ik ben vandaag bij de Dermatoloog geweest en zij heeft de werking van finasteride aan mij bevestigt. Echter staat ze niet te springen om het voor te schrijven. Zij is van mening dat het erg duur is en als je stopt schijnt je haar alsnog uit te vallen alleen in een ergere mate. Dus beginnen aan finasteride is mijn leven lang slikken. Ik heb haar verteld dat dat mij niets uitmaakt want ik wil graag mijn haar houden.

Tevens vraag ik mij af of jullie potentieproblemen hebben gekregen. Ik lees her en der dat een zeer klein percentage mannen verminderde sexlust krijgen. Ik kan nergens iets vinden of de kwaliteit van het sperma achteruit gaat. Ik wil graag mijn haarverlies stoppen maar mijn vriendin en ik willen ook graag kinderen en ik zou het verschrikkelijk vinden als dat niet meer zou kunnen.

Wat ben je ongeveer kwijt per maand aan finasteride en weet iemand heet KMP (is dat de goede afkorting??)-nummer want dan kan mijn ziektekostenverzekeraar kijken of het vergoedt wordt. Wellicht wil iemand op zijn doosje kijken en even alle nummers hier neerzetten.

Alvast hartstikke bedankt voor jullie reakties. Ik ben blij dat er dus toch een middel is wat wellicht kan werken.

Groeten,
    Dennis

dennis
    Guest

Standaard

ik heb even gekeken weet niet wat je bedoelt maar er staat een nr op bs06018 1hk misschien bedoel je dat dat is het enigste nr wat ik kan vinden op de doos hoop dat je er wat aan hebt werktbij mij goed achter begint het terug te groeien heb geen last van minder seks zin 5maand nu hoop dat dit door zet gaat goed inieder geval gr dennis

dennis
    Guest

Standaard

oja mij kost het 135eu per 3maand witte ampul met 1mg fina erin gebruik ook saw palmetto en vitamine b en minoxodil helpt goed ben bezich met transplant juni ga ik voor 3keer maar zou goed geholpen zyn met achter dichtgroei dat scheelt een operatsie zo zie je ik doe er alles aan gr dennis

Richard
    Guest

Standaard

Beste Dennis,

even een aantal zaken op een rijtje:

Finasteride en dan 1 mg wordt gebruikt om haarverlies te stoppen dan wel haargroei te stimuleren. Het middel wordt van oorsprong gebruikt voor prostaatvergroting en een prettig neveneffect is dus voornoemd haarstimuleringseffect.

Ik begrijp niet waarom je dermatoloog zo moeilijk doet. Ik kom in het Andreas ziekenhuis in Amsterdam en daar is men erg cooperatief.

Het middels is niet duur en ik krijg het helemaal vergoed van het ziekenfonds.
    Als je het zelf moet betalen komt het ongeveer op 30 euro per maaand kan iets meer zijn maar zeker niet veel meer.

Wat betreft seksuele activiteit, ik heb daar geen last van en ervaar geen vermindering.

Wat ik wel heb begrepen is dat de kwaliteit van sperma achteruit gaat. Ik weet niet of dat effect heeft op vruchtbaarheid van het sperma.

Verder is het ook zo dat als je stopt het haarverlies weer terugkomt.

NOu dat was het weer even, als je nog meer wilt weten dan hoor ik het wel,

Succes!

Richard

dennisf
    Guest

Standaard

Ik begrijp dat je het iedere dag moet slikken. Op een amerikaanse site las ik dat 2 keer per week ook voldoende is omdat het niet gaat om de hoeveelheid finasteride. Klopt dit? Of slikken jullie het ook maar 2 keer per week?

Verder ben ik ook nieuwsgierig naar jullie leeftijden ikzelf ben 26 en wil dus nog kinderen. Zijn er mensen op dit forum waarbij hun vrouw gewoon zwanger is geworden ondanks het gebruik van dit middel (dit is mijn grootste angst).

Ik wil ontzettend graag mijn haar houden (of zelfs iets meer krijgen) maar ik wil niet het ene probleem voor het andere verruilen.

Ik ben blij dat ik lotgenoten heb gevonden die zo snel reageren op mijn vragen.

Weten jullie nog van bepaalde sites (mogen engels en duitstalig zijn) waarop ik nog meer informatie kan vinden? Ik wil gewoon 100% zeker zijn van mijn beslissing.

Nogmaals bedankt!!

Guest

Standaard

Nog een vraagje. Staat op het doosje finasteride of propeciaī.

Richard
    Guest

Standaard

Hoi Dennis,

Op het doosje/potje staat proscar 1 mg ( werkzame stof is Finasteride 1 mg) dagelijks een capsule voor het slapen gaan.
    Wat betreft hoeveelheid, het is in onderzoek aangetoond dat je dagelijks 1 mg dient te gebruiken, meer dan 1 mg heeft geen EXTRA effect, de hoeveelheid van 1 mg is op basis van dagelijks gebruik voldoende. Dus dagelijks gebruik. Ik slik de capsule voor het slapen.

Dennis,ik denk dat het een verstandig idee is als je even belt met de dermatollog waar ik kom. Zij is erg vriendelijk en cooperatief en ik denk dat zij je vraag met betrekking tot zwangerschap goed kan beantwoorden.

Haar naam is Dr.Kreinen, dermatoloog, Lucas Andreas ziekenhuis - afdeling dermatologie te Amsterdam telefoonnummer: 020- 511 11 15.
    Ik vind het prima als je aangeeft dat je deze informatie hebt gekregen van een patient, D. Meertens te Amsterdam.

Ik ben zelf ook uitermate precies en voorzichtig vandaar ook mijn reactie!!

Succes en leuk om terug te horen hoe je bevindingen zijn geweest.

p.s. naast Finasteride gebruik ik ook dagelijks saw palmetto, een stof die een soortgelijk effect heeft. Lees maar even in deze site om je te informeren. Ik slik nu deze stoffen drie weken en ik merk een verandering in mn haar, geen uitval en het lijkt wel...wacht nog even af met enthousiasme ;-))

Gr.,
    Richard

raymond
    Guest

Standaard

gebruik nu 4 maanden finasteride, haaruitval lijkt wel minder te worden maar ben nog niet erg enthousiast..
    betaal trouwens 76 euro voor 140 capsules, gaat ruim 4 en halve maand mee dus (haal t bij belgische apotheek).

Heb geen last van bijwerkingen, heb wel eens iets gelezen van als je aan kinderen wil moet je tijdje stoppen met finasteride nemen..

info kun je vinden o.a. op www.propecia.com

Dennisf
    Guest

Standaard

Ziektekostenverzekeraar gebeld. Als er medische redenen zijn om het middel te nemen dan vergoeden ze het. Ik vind een zieke hoofdhuid die zijn haar uit laat vallen een medische reden dus daar ga ik mijn dermatoloog van overtuigen zodat het netjes allemaal vergoed wordt.

Bedankt voor al jullie reakties, ik ben al een heel stuk verder. Ik ga nu een aantal dagen op vakantie en 24 april heb ik weer een afspraak bij mijn eigen dermatoloog. Als ik er met haar niet goed uitkom bel ik de dermatoloog van Richard in Amsterdam (bedankt voor het nummer trouwens).

errie
    Guest

Standaard

Zo goedkoop? ik betaal 68euro per 28stuks..waar haal ik het goedkoper? groetjes. e

Oktay
    Guest

Standaard

Hoi,

Ik gebruik Propecia (Finasteride 1mg) nu 3 jaar. Ik moet zeggen dat het bij mij heel goed heeft geholpen. Ik slik dagelijks 1 capsule. 3 jaar geleden ben ik bij Dr. Boersma geweest in Tilburg. Na een aantal microfoto's en een uitgebreide haaronderzoek heeft hij toen propecia voorgeschreven. Ik moest voor 90 capsules 150 euro betalen. Dit vond ik vrij prijzig dus ben ik op onderzoek gegaan. Ik heb nu een bereidingsapotheek in Hoensbroek gevonden en heb er gelijk 1000 van besteld tegen een prijs van 455 euro. Dus 1 Gulden per stuk. Ze komen binnenkort op de markt dus daarom dar ik er zoveel heb besteld. En als ze op de markt komen mogen de apotheken het niet meer maken. Verwachting is ook dat ze ook niet goedkoop zullen zijn. Nog iets voor de bezorgde (aankomende) ouders: Ik heb (gelukkig) 2 gezonde kinderen van 1.5 en 2.5. Bij beide kinderen gebruikte ik propecia, alleen bij mijn tweede kind ben ik 2 maanden gestopt voor dat mijn vrouw zwanger raakte. Daarna ben ik ermee doorgegaan. Het is alleen belangrijk dat een (zwangere) vrouw het pertinent niet moet aanraken!. Propecia heeft bij mij ook niet voor negatieve bijwerkingen gezorgd. Alleen heb ik wel eens pijn aan mijn testikels gekregen. Maar dat was tijdelijk. Ik vind het belangrijk om elkaar op de hoogte te houden. Veel succes!

Richard
    Guest

Standaard

Hoi!

Heel erg veel dank voor je informatie. Het is fijn en goed om te horen hoe anderen finasteride ervaren en dan natuurlijk in het bijzonder de resultaten.
    Hoe lang duurde het bij jou alvorens je de 1e resultaten opmerkte?

Ik slik nu 5 weken finasteride samen met saw palmetto en ik merk een verandering in mn haar. Ik kan het bijna niet geloven maar ik voel hele zachte haartjes en mijn overige haard lijkt wel ietsje dikker..zal ik mijzelf nu helemaal in de maling nemen?
    Goed ook dat je informatie geeft over hoe finasteride zo voordelig als mogelijk te kopen. Ik zit bij het ziekenfonds en heb het tot nu toe gratis. Ik ben van mening - dat is echter een andere discussie - dat mannen/vrouwen met haarverlies middelen vergoed dienen te krijgen.
    Tot zover,
    Richard

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. Wie heeft ervaring met afvallen?
    By Gast: Yvonne in forum Overgewicht
    Reacties: 4
    Laatste Post: 07-05-13, 10:46
  2. Wie heeft ervaring met pms?
    By Maaike in forum Menstruatie
    Reacties: 10
    Laatste Post: 06-11-07, 22:26