Weergeven resultaten 1 tot 2 van 2

Onderwerp: Tandpijn tijdens zwangerschap

  1. #1

    Standaard Tandpijn tijdens zwangerschap

    Hallo,

    Ik heb momenteel een ontsteking aan mijn tand. De antibiotica doet zijn werk nog niet en dafalgan doet dus niets af tenzij ik er 2 tegelijk neem. Weet iemand hoeveel ik er maximum mag nemen? Andere middeltjes om de pijn te verzachten?

    Groetjes

  2. #2

    Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar
    Lid sinds
    26-07-2008
    Locatie
    Noord-Holland
    Posts
    4.190

    Standaard Re: Tandpijn tijdens zwangerschap

    Hoi hoi,

    Lastig voor je dat je een ontsteking hebt aan je tand, en ook nog een zwanger bent. (Dat is wel leuk! Gefeliciteerd met je zwangerschap!)

    Heb het een en ander opgezocht over het medicijn Dafalgan (dit blijkt gewoon een soort paracetamol te zijn):

    Deze hoge dosering kan nuttig zijn om de pijnonderdrukking te controleren bij bepaalde patiënten.
    De gebruikelijke unitaire posologie bedraagt 1 g per inname, te hernieuwen na 6 tot 8 uur.
    Bij slikproblemen mag de tablet in twee gebroken worden om de inname te vergemakkelijken.
    Indien nodig kan de inname na minstens 4 uur worden hernieuwd.
    De gebruikelijke dosis bedraagt 3 g paracetamol per dag, oftewel 3 tabletten per dag.
    Bij hevigere pijnen mag de maximale posologie opgedreven worden tot 4 g (4 tabletten) per dag. Tussen twee innamen steeds een interval van 4 uur in acht nemen.


    Bij een normale paracetamol geldt dat je er 6 per dag mag nemen.

    Hoop dat je iets aan de info hebt, en ik hoop dat de pijn snel weggaat, zodat je kunt genieten van je zwangerschap. Is dit je eerste kindje op komst?

    Groetjes Sylvia

Soortgelijke onderwerpen

  1. Pijn tijdens lopen
    By Tuplad in forum Ademhaling en longen
    Reacties: 3
    Laatste Post: 17-07-09, 03:22
  2. Botox tijdens zwangerschap berokkent schade aan baby - Het Belang van Limburg
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 29-01-09, 15:00
  3. Plassen tijdens prozakgebruik?
    By Gijs in forum Antidepressiva
    Reacties: 3
    Laatste Post: 11-03-08, 20:54
  4. Cafeďne gevaarlijk tijdens zwangerschap - Trouw
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 1
    Laatste Post: 21-01-08, 23:05
  5. Gebruik NFL tijdens of na blessure
    By fiedeldiedo in forum Algemeen
    Reacties: 0
    Laatste Post: 22-07-04, 13:58