Weergeven resultaten 1 tot 4 van 4

Onderwerp: Teveel sipralexa misschien?

  1. #1
    krekeltje
    Guest

    Unhappy Teveel sipralexa misschien?

    Ik neem al grote tijd sipralexa met 75 mg solian. De laatste tijd ben ik enorm vermoeid. Slapen tot en met doe ik. Zou dat komen omdat ik 2 sipralexa's moet nemen en dit die vervelende bijwerkingen kan geven.

  2. #2

    Standaard Re: Teveel sipralexa misschien?

    hallo, ook ik neem Sipralexa 2x10mg s morgens, ik heb er geen vermoeidheidsklachten van, integendeel ik voel me weerbaarder psychisch en stabieler. Ik weeg 75kg voor 1m68, want daar kan de dosis ook een rol spelen, als je heel mager bent kan de dosis voor jou te hoog zijn. Maar het is herfst, iedereen krijgt nu vermoeidheidsklachten. Ik zou eens mijn bloed laten checken of je nergens tekorten hebt, of je schildklier nog voldoende werkt enzo.. geeft ook vermoeidheidsklachten als die te traag werkt en middelen zoals Sipralexa vertragen wel het metabolisme... Hou ons op de hoogte hé, veel sterkte !

  3. #3
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Standaard Re: Teveel sipralexa misschien?

    Krekeltje,

    Ik ben het met Katarina eens; laat je bloed nog 's testen?!

    Ik heb 's rondgeneusd op het internet en volgens mij is die Solian de 'boosdoener'...
    Ik heb zelf ook jarenlang 10 (1x s'morgens) en met tijden 20mg (1x s'morgens en 1x s'avonds) Sipralexa genomen en net als Katarina heb ik daar ook geen 'ergere' vermoeidheidsklachten van ervaren.
    Wat ik kan vinden over die Solian; dat mensen zich daar énorm vermoeid en 'zombieachtig' door voelden.
    Ook heb ik gelezen dat Solian in combinatie met andere 'sederende/rustgevende' medicatie het effect van de sedatie en vermoeidheid kan verergeren.
    Dus als ik jou was zou ik die Solian stoppen/afbouwen of er een alternatief voor vragen aan je huisarts!!

    Sterkte maatje!!
    Xx Ag
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

    Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

  4. #4
    krekeltje
    Guest

    Standaard Re: Teveel sipralexa misschien?

    Bedankt hoor allebei. Denk ook dat het van dat zal komen. Vandaag nog eens mijn bloed geprikt. Psychiater heeft me zaterdag ZYPREXA voorgeschreven. Nog erger dan dan Solian. Amai is me dat een sterke stuff..........

Soortgelijke onderwerpen

  1. Teveel afvallen
    By davanzu21 in forum Ondergewicht
    Reacties: 10
    Laatste Post: 27-04-10, 09:34
  2. Misschien wordt ik `helderder` door hier te schrijven?
    By antje111111 in forum Geestelijke gezondheid
    Reacties: 4
    Laatste Post: 05-04-09, 07:36
  3. Familie Parnassia-doden: 'Misschien komt een behandelaar in ... - AD.nl
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 07-02-09, 23:00
  4. Teveel bezig met perfect zijn
    By Don'tLetMeGetMe in forum Overgewicht
    Reacties: 5
    Laatste Post: 25-10-08, 10:22