Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergeven resultaten 51 tot 86 van 86

Onderwerp: Huishoud tips!

  1. #51

    Standaard Re: Huishoud tips!

    Luuss: ik lees net je berichtje van 29/11/10 over de wasmachine en azijn....ja die ouderwetse middelen doen het prima, ik geloof er heilig in, maar bedankt voor de tip, ik dacht zelf aan grove Sodakorrels maar azijn is voor vele doeleinden bestemd....meestal koop ik gewoon een goedkope fles witte natuurazijn....ALDI/Lidl of anders....
    Bedankt....
    nu moet ik nog kaarsenvet van de vloerbedekking schrapen....de dikke kaars die was gescheurd, was mijn eigen schuld, maar enfin ik deed dat ding aan en het druipte na enige tijd over de vloerbedekking....niet ernstig, de vloer is al oud, maar ik ga het eraf halen met een aardappelmesje en dan doe ik er keukenrol op en met een warme strijkbout haal ik de rest weg....gaat zeker lukken....nu nog ff doen....ha,ha,...doeiiii prettig weekend alvast....
    Liefs Elisa
    Liefde overwint alles, het geeft ons "de kracht" om verder te gaan!

  2. #52
    Premium ++ Account
    Lid sinds
    02-09-2010
    Locatie
    Oost-Vlaanderen
    Posts
    1.163

    Standaard Re: Huishoud tips!

    @ Luuss hartelijk dank .....

    @ vd. bbq- rooster - doe ik de rooster in krantenpapier en giet er water over en hou het een half uurtje nat .......en dan met spons of borstel erover, het aanbaksel verdwijnt vlug zonder moeite .

  3. #53
    Premium ++ Account Luuss0404's Avatar
    Lid sinds
    13-05-2009
    Locatie
    Groningen
    Posts
    5.659

    Standaard Re: Huishoud tips!

    @ Elisabeth,
    Ja natuurazijn ruikt minder heftig als je het in de wasmachineg gebruikt als verzachter en om je wasmachine langer mee te laten gaan en is oook geschikt voor veel andere doeleinden
    Vervelend dat de kaars scheurde, hopelijk heb jeh et kaarsvet goed uit je vloerkleed gekegen!

    @ Suske,
    Geen probleem
    Das ook een gode tip voor de BBQ
    Verlies nooit de moed: soms gaat de deur pas open met de laatste sleutel van de bos

  4. #54
    Premium ++ Account christel1's Avatar
    Lid sinds
    14-09-2010
    Locatie
    Buggenhout, België
    Posts
    2.806

    Standaard Re: Huishoud tips!

    Voor kalkvlekken op de vloer, zoutzuur gebruiken, kan je meestal kopen in de supermarkt of doe het zelf zaak of zo. Pas wel op, heel goed verluchten want dat goedje bijt in, dus ook handschoenen aantrekken, even laten intrekken en de vlek is weg, is ook heel goed om roestvlekken op een vloer mee te verwijderen of je voegen van je vloer proper te krijgen maar wel alle ramen en deuren open zetten of je bent aan het stikken. Als ik mijn voegen van mijn vloer wil proper krijgen gebruik ik een halve liter gillit-bang en een halve liter zoutzuur, daarmee schuren, 10 minuten laten inweken en daarna eerst aftrekken en dweilen met zuiver water en de voegen zijn weer zoals nieuw.
    Voor mensen met rugproblemen of handproblemen, een emmer van leifheit aanschaffen en zo'n dweil met stok ook, je moet niet meer wringen, je kan met je voet op de emmer je dweil uitwringen en als je gedaan hebt, zwier je je dweil in de wasmachine en je kan de volgende keer weer aan de slag, is ook makkelijk om onder je bed te gaan en onder zetels en kasten....
    Leef vandaag, morgen komt wel

  5. #55
    Premium ++ Account christel1's Avatar
    Lid sinds
    14-09-2010
    Locatie
    Buggenhout, België
    Posts
    2.806

    Standaard Re: Huishoud tips!

    Zoutzuur en bleekwater zijn ook heel goed om je terrastegels na de winter proper te krijgen, al het groen is weg maar dan neem ik een paar liter zoutzuur en een paar liter javel, goed schrobben, laten inweken en afspuiten met de tuinslang.... maar blijf er niet instaan want het stinkt verschrikkelijk en doe ouwe schoenen aan of ze zijn naar de pirlala
    Leef vandaag, morgen komt wel

  6. #56
    Premium ++ Account
    Lid sinds
    02-09-2010
    Locatie
    Oost-Vlaanderen
    Posts
    1.163

    Standaard Re: Huishoud tips!

    @christel ZOUTZUUR..... let ermee maar op .....wel een GEVAARLIJK product.. in het verleden heeft mijn zus ook het gebruikt om een kachel te reinigen ,( zelfs hij was buiten gezet )maar een 2 dagen later had zij in haar mond (gehemelte) gaten waar je je vinger kon insteken ....door inademing ...ze heeft 2 weken in bed verbleven ...was ellendig ziek en koorstig en dokter zei: dat ze veel geluk gehad heeft ..... al bij al .....

  7. #57
    Premium ++ Account christel1's Avatar
    Lid sinds
    14-09-2010
    Locatie
    Buggenhout, België
    Posts
    2.806

    Standaard Re: Huishoud tips!

    Suske, 't is juist daarom dat ik erbij zet dat je je ramen en deuren moet open zetten voor de verluchting omdat dit op de luchtwegen werkt.... Ben zelf ook eens stom geweest, had wc korrels en bleekwater gemengd om mijn kattenbak eens goed proper te maken maar dat is beginnen dampen en heb dat binnengekregen, ben naar HA van wacht gegaan en die heeft me doorgestuurd naar spoed... en heb daar een nachtje aan de beademing mogen blijven, stom natuurlijk van mij. Maar zoutzuur om een kachel te reinigen, daar heb ik nu nog nooit van gehoord...... en ja het is een gevaarlijk product...
    Leef vandaag, morgen komt wel

  8. #58
    Premium ++ Account dotito's Avatar
    Lid sinds
    15-11-2008
    Locatie
    Antwerpen
    Posts
    3.654

    Standaard Re: Huishoud tips!

    Zal het wel bij de gewone producten houden, hou er allemaal niet zo van als ik dit zo allemaal lees.
    Weet je; is allemaal zo snel gebeurd hé!
    Alleen je eigen denken maakt je bewust van geluk of ongeluk


    Elke betere wereld begint met jou en in jou.
    Niet morgen bij een andere, maar vandaag bij jezelf

  9. #59

    Standaard Re: Huishoud tips!

    Zoutzuur vindt ik doodeng èn levensgevaarlijk....Christel: wat een akelig verhaal dat je destijds in het ziekenhuis hebt gelegen...wees voorzichtig, maar enfin dat weet je al....niets aan overgehouden?

    ik gebruik alleen ontstopper voor de gootsteen als het echt niet anders kan....Handschoenen aan en flink op afstand staan als de boel begint te borrelen ( dampen) anders probeer ik gekookt water èn veel grove kristal Soda....

    Suske: dat klinkt òòk ernstig van je zus....echt gevaarlijk....ik hoop dat het helemaal goed gekomen is met haar gehemelte....
    Liefde overwint alles, het geeft ons "de kracht" om verder te gaan!

  10. #60
    Premium ++ Account
    Lid sinds
    02-09-2010
    Locatie
    Oost-Vlaanderen
    Posts
    1.163

    Standaard Re: Huishoud tips!

    Met producten samenvoegen opletten, zoals do schrijft : 't is zo snel gebeurd....ooit heb ik eens een afvoer onstopt ... ( waar constant bier getapt werd )dat vormt op termijn slijmen in afvoer ...eerst had ik ontstopper gebruikt ... en een 2 tal uurtjes later water laten doorlopen ....en doordat er een stank vrij kwam javel toegevoegt ...amaai was dat schrikken dat gaf een ontploffing van jewelste.....dat vloog er zo uit .... een geluk dat ik aan de vlugge kant ben ..( nog altijd ...ha ha ).. sprong weg .... , maar in kledij zaten gaten ingebrand ....gelukkig niet op mijn lichaam, mijn geluk was toen dat ik goed bedekt aangekleed was ....lange mouwen ...hoge kraag ... maar heb er wel moeten van bekomen en nooit meer vergeten ...

  11. #61
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Standaard Re: Huishoud tips!

    Miljaar ... ik gebruik gewoon m'n stoomreiniger wel.. ben meer voor natuurlijke produkten; zéker met wfks in huis!!
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

    Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

  12. #62

    Standaard Re: Huishoud tips!

    Suske: Jeetje een geluk bij een ongeluk dat je als een "non" zo goed gekleed ging....
    Donderwetter doodeng gewoon....fijn dat je niet persoonlijk gewond raakte...
    maar andere middelen gebruiken....pfffffffffffff fijne dag verder....
    Liefde overwint alles, het geeft ons "de kracht" om verder te gaan!

  13. #63
    Premium ++ Account christel1's Avatar
    Lid sinds
    14-09-2010
    Locatie
    Buggenhout, België
    Posts
    2.806

    Standaard Re: Huishoud tips!

    Amai suske, dan heb ik geluk gehad dat mijne kattenbak niet ontploft is toen ik die mengeling van wc product en javel had gebruikt, ik had wel naar het anti-gifcentrum gebeld omdat ik die dampen had ingeademd en die zegden me van direct naar de dokter te gaan (HA van wacht, 't was zondag) en die HA heeft me naar spoed gestuurd omdat ik water op mijn longen kon krijgen, heb dan direct een heel hoge dosis cortisone gekregen om dat tegen te gaan.... Maar gaten in mijn lichaam heb ik nog nooit gehad, allé wel éne keer, in mijn vingers, toen we hier andere vloeren gelegd hadden moesten die opgevoegd worden en ik had geen handschoenen aangedaan om die voegen dicht te wrijven, amai, ik heb het geweten hoor, al mijn vingertoppen verbrandt.... dan kon ik niet meer op mijne pc en op het werk moest ik niets anders doen... dan maar met verband rond elke vinger, een heel gedoe maar ik heb mijn lesje geleerd, handschoenen aan om te voegen en ook de stoomreiniger gaan lenen bij de buren als ik iets schoon moet krijgen.... 't zijn brave want dat is nogal duur om te gaan kopen voor mij toch
    Leef vandaag, morgen komt wel

  14. #64
    Premium ++ Account
    Lid sinds
    02-09-2010
    Locatie
    Oost-Vlaanderen
    Posts
    1.163

    Standaard Re: Huishoud tips!

    @Elisabeth ha ha .......ja een non ........... hallo een geluk dat het winter was....maar allezins die les goed onthouden groetjes suske

    @christel ja zie, als men werkt komt men van alles tegen hé... die dat hun handen niet gebruiken die komen dat niet tegen hé als men niets doet gebeurt er niets groetjes ieder een fijn weekend suske

  15. #65

    Standaard Re: Huishoud tips!

    Christel: Kanonne jij bent een duivelse vrouw met al die 2 produkten samenvoegen...hihi spannend hè? uitkijken hoor...mààr wel lekker schoon zeker

    Suske: ja jij òòk een fijn weekend hoor, dank je.....doegie...

    Liefs Elisa...
    Liefde overwint alles, het geeft ons "de kracht" om verder te gaan!

  16. #66
    Premium ++ Account
    Lid sinds
    02-09-2010
    Locatie
    Oost-Vlaanderen
    Posts
    1.163

    Standaard Re: Huishoud tips!

    2 weken geleden tuinbank (teak) ingespoten met javel +zout+1/4 water ( plantenspuit onder hogedruk gebruikt) niet naspoelen ,na 2 dagen was de groene aanslag verdwenen ....telkenmaal het nu wat regent komt ze nog meer grijzer te staan zonder veel moeite .Joepie....

  17. #67

    Standaard Re: Huishoud tips!

    Suske52: wat fijn dat het zo goed gelukt is..... maar wat is Javel eigenlijk?
    je bent wel lekker op tijd met je tuinbank schoonmaken, de zon mag komennnnnnnn
    Groeten....
    Liefde overwint alles, het geeft ons "de kracht" om verder te gaan!

  18. #68
    Premium ++ Account
    Lid sinds
    02-09-2010
    Locatie
    Oost-Vlaanderen
    Posts
    1.163

    Standaard Re: Huishoud tips!

    @ Elisabeth ha ha ... ja hé maar ik geniet elke dag van mijn tuinbank ...gisteravnd. was mijn echtgenoot weg ...ik heb genoten met een glaasje op de tuinbank met volle maan .. geeft enorm veel energie .....

    Javel is bleekwater , voeg daarbij strooizout / water 1/4 deel /ook mijn terrastegels gedaan en ze zijn zeer proper niet naspoelen ....let op vd. planten .

    grtjs fijn weekend

  19. #69

    Standaard Re: Huishoud tips!

    Suske: Dank voor je uitleg....dus nu mag je fijn genieten van je superschone Bank....
    van de volle maan genoten, nou dat is een primeur eigenlijk, toffffffff, je hebt eer van je werk, goed gedaan...het geluk zit in kleine dingen, een prachtig iets....
    fijne zondag verder...
    Liefssssss Elisa
    Liefde overwint alles, het geeft ons "de kracht" om verder te gaan!

  20. #70
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Standaard Re: Huishoud tips!

    Helemaal met je eens Elisa!!
    Xx Ag
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

    Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

  21. #71
    Banned Premium ++ Account
    Lid sinds
    17-02-2010
    Locatie
    overijssel
    Posts
    4.083

    Standaard Re: Huishoud tips!

    suske, kan je een ontploffing krijgen met dat mengsel..............ze zeggen altijd dat je chloor nooit mag mengen......mag je ook gewoon zand erin doen zoniet; hoe kom ik aan strooizout??
    als je meldt dat t veilig is dan ga ik mn tegels schrobben met hulp
    klinkt ideaal...........niet naspoelen
    alvast bedankt

  22. #72
    Premium ++ Account
    Lid sinds
    02-09-2010
    Locatie
    Oost-Vlaanderen
    Posts
    1.163

    Standaard Re: Huishoud tips!

    @sietske ha ..ha sietske toch niet bang hé ..... ik heb mijn les geleerd ja, enorm veilig ...... strooizout wordt in carrefour-colryt- aveve te koop aangeboden ..... 't is ongeloofelijk zonder veel moeite ...echt waar ,( ik had dit in een dagblad gelezen en uitgetest ) 't is super maar niet naspoelen , wel bij droog weder uitvoeren , enkele dagen droog weder wel en nadien met de regen spoelt alle vuil weg en alles ligt er blank bij .... (ps. strooizout laat ik smelten in heet water ).

    De bank wordt de dag grijzer ...als de zon terug schijnt dan zal ik ze met een sopje nog eens naspoelen ....

  23. #73
    Banned Premium ++ Account
    Lid sinds
    17-02-2010
    Locatie
    overijssel
    Posts
    4.083

    Standaard Re: Huishoud tips!

    bedankt suske,
    maar ik snap nog niet waar je het kunt kopen, wat jij typt zal wel iets uit belgie zijn......
    zou je dat nog even kunnen nakijken voor mij??
    Hartstikke bedankt alvast!

  24. #74
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Standaard Re: Huishoud tips!

    Strooizout is zout wat je strooit als het vriest op de voetpaden.. kun je kopen bij de boerenbond neem ik aan; javel is bleekwater
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

    Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

  25. #75
    Premium ++ Account Luuss0404's Avatar
    Lid sinds
    13-05-2009
    Locatie
    Groningen
    Posts
    5.659

    Standaard Re: Huishoud tips!

    @ Sietske,
    Strooizout hebben wij hier 'gewoon' bij de C1000 en de Aldi gekocht van de winter
    Verlies nooit de moed: soms gaat de deur pas open met de laatste sleutel van de bos

  26. #76

    Standaard Re: Huishoud tips!

    Luuss: dat klopt en ik heb het ook gezien bij de Gamma een tijd geleden....

    Suske: Lekker ding ben jij hahahahaha, wij hebben die mooie namen van winkels niet in Holland...mààr wel een goede tip voor ons die dat willen gebruiken! dus veilig als het in de krant staat...klinkt super....
    Liefde overwint alles, het geeft ons "de kracht" om verder te gaan!

  27. #77
    Premium ++ Account
    Lid sinds
    02-09-2010
    Locatie
    Oost-Vlaanderen
    Posts
    1.163

    Standaard Re: Huishoud tips!

    @ Elisabeth had je het anders niet aangedurft ??? Het stondt in de krant.... veilig ja ....want zout is een natuur product .men mengt geen 2 chemische producten samen .

    Ik zorg in de mndn. vd. winter dat ik strooizout in reserve heb , zodanig heb ik dit altijd in huis.

  28. #78
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Standaard Re: Huishoud tips!

    Hoe maak ik op natuurlijke wijze veilig en goed mijn zilveren pandora armband met bedels schoon en blinkend??
    -Tandpasta al geprobeerd,werkt wel, maar kan beter.
    -Sigarettenas ook geprobeerd, werkt ook wel maar stinkt en moet héél lang naspoelen ivm de geur.

    *Aluminiumfolie in een bakje water met zout erop en dan m'n sieraden erop ... kan dat geen kwaad??? Heb het nog niet geprobeerd daar ik positieve en negatieve dingen erover lees....
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

    Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

  29. #79
    Premium ++ Account
    Lid sinds
    15-04-2010
    Posts
    1.625
    Dagboek berichten
    12

    Standaard Re: Huishoud tips!

    @ Agnes, ik ken aluminiumfolie met soda. Dit kan geen kwaad.

    Maar met gewoon afwasmiddel gaat het ook. Een kopje met een beetje afwasmiddel en water. en daar je armband in leggen. En dan afspoelen en op poetsen met zachte doek.


    Velgen van een fiets schoonmaken met koperpoets. Dit gaat zeker glimmen.
    Zelf gezien bij een collega.
    Laatst aangepast door gossie : 24-03-11 om 22:55 Reden: typfoutje
    Geniet van het leven, het is later dan je denkt!

  30. #80

    Standaard Re: Huishoud tips!

    Suske: even terug te komen op 21/2/11...veiligheid voor alles, maar als er gemengd wordt dan moet je voorzichtig zijn...ik moest lachen om je...die krant was extra leuk...veilig ...

    Agnes: Wow mooie armband Pandora...ik deed altijd mijn sieraden in een bakje wat ik volgens mij kocht in een drogisterij, kruitvat/etos..en daar kocht ik vloeibaar spul in een potje, spul wat ik kon gebruiken voor zilver en of goud, dat staat er ook op...daar dompelde ik de sieraden in, en liet het even weken, en na die tijd spoelde ik het goed af met water en dan nadrogen met een zachte droge doek!

    wat Gossie zegt klinkt ook prima....

    Succes ermee....
    Liefde overwint alles, het geeft ons "de kracht" om verder te gaan!

  31. #81
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Standaard Re: Huishoud tips!

    Elisa,

    Armband blinkt prachtig door dat bakje afwasmiddel met water, merci voor de tip Gossie!!
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

    Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

  32. #82

    Standaard Re: Huishoud tips!

    Ik heb geen huishoudtips meer op dit moment...mag het ook wat anders zijn als tip?

    Als het toilet niet meer lekker ruikt na je boodschap, kun je een lucifersstokje afsteken in plaats van Bussen drijfgas met geur.... door de zwafel neutraliseert het, ik vindt het soms lekkerder dan spuitbussen want door dat gas wordt ik benauwd en moet snel die wc/toilet uit, ha,ha,...idee?
    Liefde overwint alles, het geeft ons "de kracht" om verder te gaan!

  33. #83
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Standaard Re: Huishoud tips!

    Ik ken die truuk ook tegen slechte geurtjes, werkt écht en ruikt idd wel lekker
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

    Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

  34. #84

    Standaard Re: Huishoud tips!

    Snel wc schoonmaken zonder sopje.. Er zijn vochtige Dettoldoekjes, neem hier je wc bril even mee schoon en de rest van de wc pot. Voor 1 x kan het wel.

  35. #85

    Standaard Re: Huishoud tips!

    Mizzepi... ja handig hoor die doekjes voor de toilet....handig als er veel moet gebeuren en je moe bent....ik gebruik ook een spuitbus die speciaal is voor de toilet...ha,ha,....gemak dient de mens toch? het is snel tussendoor...comfortabel...en dan later kunnen we weer uitgebreid poetsen, oftewel "KUISEN" he meiden? ( Agnes èn Dodito) ik leer het al een beetje....
    Liefde overwint alles, het geeft ons "de kracht" om verder te gaan!

  36. #86
    Premium ++ Account
    Lid sinds
    02-09-2010
    Locatie
    Oost-Vlaanderen
    Posts
    1.163

    Standaard Re: Huishoud tips!

    Een tip voor de col van etiketten te verwijderen ...???? Op alu frame ...al 2 jaar zit er juist de col op ....en ingebakken door zon, al geprobeerd met dissolvant ...white spirit ....amoniak .... speciaal product voor alu .....niets helpt ????? dank

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Soortgelijke onderwerpen

  1. Ondergewicht tegengaan,wie heeft er tips?
    By Kaat in forum Ondergewicht
    Reacties: 70
    Laatste Post: 24-01-14, 10:32
  2. Ploegendienst en slaap:tips - Artikels
    By Agnes574 in forum Vermoeidheid
    Reacties: 1
    Laatste Post: 09-10-09, 15:16
  3. Anti depri tips
    By Ilse34 in forum Antidepressiva
    Reacties: 1
    Laatste Post: 28-05-09, 22:29
  4. Ondergewicht;graag tips!
    By summergame in forum Ondergewicht
    Reacties: 1
    Laatste Post: 11-01-09, 17:17