Weergeven resultaten 1 tot 5 van 5

Onderwerp: Cysten in lever en nier,vergrote bijnier

  1. #1

    Standaard Cysten in lever en nier,vergrote bijnier

    Sinds eind augustus heb ik stekende, af en toe koliekachtige pijn in de linkerzij. Door de huisarts onderzocht, zij dacht aan blaasontsteking, urine gebracht en nagekeken; was het niet.

    Een week later opnieuw urine brengen en weer een onderzoek aan de buik. geen blaasontsteking dus misschien een niersteen?

    Overleg met het ziekenhuis en besloten werd tot een CT scan omdat de wachttijd voor een echo meer dan 3 weken zou duren. Op deze scan was "iets" te zien, maar niet duidelijk genoeg. In ieder geval geen niersteen.

    Een nieuwe CT scan, ditmaal met contrast. Na 2 weken hiervan eindelijk de uitslag. er was op de rand van de scan iets te zien; dit was een RIP in het kleine bekken.
    De bijnieren en nieren waren niet duidelijk, dus hiervan moet een MRI gemaakt.
    Wel zit er in de linker nier 1 cyste en in de lever 2.

    Advies1: een gyneacologische echo.
    Advies 2: bijnier-protocol MRI scan.

    De echo bij de gyn. is vorige week gemaakt. Er zit een cyste op de eierstok die weggehaald moet worden. Wordt waarschijnlijk december, maar "we wachten de uitslag van de MRI eerst af" zei de gyn.

    Gister heb ik de MRI gehad, en krijg hopelijk volgende week dinsdag hiervan de uitslag.

    Ben natuurlijk zelf ook aan het zoeken geweest, want de pijn zit hoger dan bij mijn eierstok het geval zou zijn. Zit net onder de ribbenboog.

    Mijn bloeddruk was ook weer hoger geworden en ik kreeg hydrochloorthiazide 12,5 mg bij de metopronolol 100 mg.Dit slik ik al vanaf vorig jaar zomer.

    Ik weet het niet meer, hebben jullie nog een idee wat het kan zijn?

    Ik ben een vrouw van 52 en allang door de menopauze. laatste menstruatie was augustus 2001.

  2. #2

    Standaard Re: Cysten in lever en nier,vergrote bijnier

    heb de uitslag van de mri. Is nog niet echt duidelijk. De radioloog adviseert nu een punctie.

    Wat is dat nu weer.

  3. #3
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Standaard Re: Cysten in lever en nier,vergrote bijnier

    Sterkte Wiske,

    Het is niet makkelijk als er geen duidelijke antwoorden zijn!
    Hopelijk brengt de punctie meer duidelijkheid!!
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

    Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

  4. #4

    Standaard Re: Cysten in lever en nier,vergrote bijnier

    Vanmorgen bij de internist geweest, men vermoedt een feochromocytoom. Moet nu stoppen met metopronolol en dan na een week 2 x 24 uurs urine opvangen en brengen voor onderzoek.
    Bloed geprikt en longfoto gemaakt en over 2 weken weer terug.

    Dus weer afwachten.

    Op het werk worden ze steeds negatiever; het lijkt of ze het niet begrijpen. Ik moet een 3 kwartier met de bus, ben totaal een uur onder weg en kan het niet opbrengen.

  5. #5
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Standaard Re: Cysten in lever en nier,vergrote bijnier

    Wéér afwachten en in onzekerheid blijven met je klachten ... dat is lastig hé!

    Dat ze op je werk geen begrip kunnen opbrengen vind ik zéér onterecht!

    Moed houden!!
    Sterkte Ag Xx
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

    Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

Soortgelijke onderwerpen

  1. Is Het Mn Lever Of Gekneusde Rib?
    By Sjon in forum Borstkast, ribben en middenrif
    Reacties: 2
    Laatste Post: 19-07-12, 16:42
  2. Wandelende nier?
    By riet155 in forum Lever, nieren en blaas
    Reacties: 1
    Laatste Post: 08-10-10, 22:03
  3. Vaker nier uit 'liefde' gedoneerd - Nederlands Dagblad
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 28-03-09, 14:00
  4. Haemangioom en cystes op de lever
    By migave in forum Lever, nieren en blaas
    Reacties: 0
    Laatste Post: 09-10-08, 18:59