Weergeven resultaten 1 tot 5 van 5

Onderwerp: Wijn met medicatie?

  1. #1
    Premium ++ Account dotito's Avatar
    Lid sinds
    15-11-2008
    Locatie
    Antwerpen
    Posts
    3.654

    Question Wijn met medicatie?

    ik heb eigenlijk een vraagje?zie ik drink eigenlijk niet zo veel wijn omdat ik dagelijks medicatie moet nemen.maar met een een gelegenheid smaakt het mij toch is om een glaasje te drinken.dat gebeurd mischien 1 of 2keer per jaar.maar toch spookt dat in mijn achterhoofd pillen met drank is niet goed.kan dat kwaad dat je dat zo eens met een gelegenheid doet?

  2. #2
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Standaard Re: Wijn met medicatie?

    Dotito,

    Je mag gerust 's één glaasje drinken hoor ,
    let er gewoon echter op dat als je 'rustgevende' medicatie neemt het sederende/rustgevende,slaperige effect kan versterken door alcohol...
    Dus zéker niet met de auto rijden dan!!

    Welk soort medicatie moet je nemen als ik vragen mag?
    Dan kan ik nl verder zoeken voor je!

    Ikzelf neem spierontspanners,zenuwontspanners,ontstekingsremme rs en pijnstilling (en vroeger ook nog antidepressiva ... ik kan gerust af en toe van mijn glaasje rode of witte wijn genieten hoor

    Xx Ag
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

    Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

  3. #3
    Premium ++ Account dotito's Avatar
    Lid sinds
    15-11-2008
    Locatie
    Antwerpen
    Posts
    3.654

    Red face Re: Wijn met medicatie?

    Hey Agnes,

    alvast bedankt voor u reactie nu weet ik tenminste dat ik eens een glaasje kan drinken met een gelegenheid.wat betreft met mijn medicatie, ik neem van mijn 8jaar depakine chrono. dat is een medicament tegen epilepsie,ik heb dat vroeger gehad maar ik ben nu ondertussen reeds al 11 jaar aanvalsvrij.maar in de bijsluiter staat bij dat je geen alchohol mag drinken.voor de rest neem ik betablokkers en dan mijn pijnpleisters voor mijn hernia.

    lieve groetjes, D

  4. #4
    Lara '52
    Guest

    Standaard Re: Wijn met medicatie?

    Hallo DOTITO ,ik ook neem pijnstillers ben erkend als pijnpatient ,ik neem codeine en

    epsipam 50mg en citalopram enz. ik neem af en toe wel een glaasje cava en rode wijn , geen mengeling ;wanneer ik voel dat het in mijn hoofd begint te zitten stop ik en drink ik nog alleen water : geen koffie op alchohol want dan ben ik 2dagen ziek

    JE MOET ZELF VOELEN WAAR JE GRENZEN LIGGEN

    GRTJS Celest

  5. #5
    Banned Premium ++ Account
    Lid sinds
    17-02-2010
    Locatie
    overijssel
    Posts
    4.083

    Standaard Re: Wijn met medicatie?

    hallo,
    heb altijd gewoon gedronken terwijl ik rustgevende/slaapverwekkende medicijnen kreeg, nooit last gehad, alleen iets suffer, maar sliep daardoor beter.
    nu kan ik geen slok alcohol verdragen omdat ik ritalin gekregen heb, je wordt met die combinatie echt knetter in je hoofd
    groetjes

Soortgelijke onderwerpen

  1. Hoofdpijn;ook door dure wijn - Artikel
    By Agnes574 in forum Welness en gezondheid
    Reacties: 1
    Laatste Post: 11-12-11, 16:00
  2. Psychose zonder medicatie
    By azerty in forum Geestelijke gezondheid
    Reacties: 2
    Laatste Post: 18-09-09, 00:44
  3. Medicatie bewaren,hoe en hoe lang - Artikel
    By Agnes574 in forum Medicatie en pijnbestrijding
    Reacties: 0
    Laatste Post: 04-01-09, 16:24