Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergeven resultaten 201 tot 233 van 233

Onderwerp: Gebruik slaapmiddelen

  1. #201
    Premium ++ Account dotito's Avatar
    Lid sinds
    15-11-2008
    Locatie
    Antwerpen
    Posts
    3.654

    Standaard Re: Gebruik slaapmiddelen

    @Sietske,

    Slapen is een idd een heerlijk iets hé!
    Alleen je eigen denken maakt je bewust van geluk of ongeluk


    Elke betere wereld begint met jou en in jou.
    Niet morgen bij een andere, maar vandaag bij jezelf

  2. #202
    Premium ++ Account christel1's Avatar
    Lid sinds
    14-09-2010
    Locatie
    Buggenhout, België
    Posts
    2.806

    Standaard Re: Gebruik slaapmiddelen

    @sietske, ja ik wou dat ik dit ook kon zeggen, maar ik zal je raad opvolgen, ik moet volgende week toch naar de HA om meds en ik ga het eens met hem bespreken want zo kan het echt niet meer. Ben gisteren in slaap gevallen rond 11 uur en was om half 2 al weer wakker en het rare is eigenlijk, overdag val ik ook niet in slaap ook al ben ik doodop soms.
    Die rescue spray, wat is dat eigenlijk ? Op den duur zou een mens alles beginnen uit proberen om toch maar aan 8 uur slaap te komen want ik heb dit echt nodig om normaal te kunnen functioneren. Ik wil ook geen overdosis slaapmeds nemen hoor maar toch iets waar ik kan op slapen. Ik zal luisteren naar tante sietske en tante agnes.....
    Leef vandaag, morgen komt wel

  3. #203
    Banned Premium ++ Account
    Lid sinds
    17-02-2010
    Locatie
    overijssel
    Posts
    4.083

    Standaard Re: Gebruik slaapmiddelen

    voor heerlijk inslapen; lormetazepam
    en lekker doorslapen seroquel en flurazepam(stofnaam heet hier dalmadorm en in belgie anders STAURODORM maar de stofnaam is in heel europa hetzelfde

    van rescue spray kan je wat rustiger worden op basis van planten, het is van BACH
    Laatst aangepast door Agnes574 : 07-12-10 om 00:29

  4. #204

    Standaard Re: Gebruik slaapmiddelen

    Christel: Resque Spray van het merk Bach.....

    van Sietske kreeg ik deze tip/informatie en ik heb het gekocht....

    ik heb het even voor je opgezocht...als je bij zoeken Avena Sativa intypt dan heeft Luuss daar een bericht geplaatst over dit produkt ( datum 22-11-2010) kun je het zo even nalezen dat is handig! ik heb het gekocht maar nog weinig gebruikt maar het lijkt mij prima spul, en volgens Sietske is het er òòk in een speciale "Nacht" uitvoering.....succes ermee....

    goh heerlijk die tips, ik pik ze òòk op als anderen dat advies geven....fijn hoor...

    fijne avond.....Liefs Elisa....

    ha,ha, Christel wat een leuk verhaaltje over Sam dat ie zijn kleertjes niet aan wil, maar later wel....hihi....de grapjas....klein dondersteentje....
    Liefde overwint alles, het geeft ons "de kracht" om verder te gaan!

  5. #205
    Premium ++ Account christel1's Avatar
    Lid sinds
    14-09-2010
    Locatie
    Buggenhout, België
    Posts
    2.806

    Standaard Re: Gebruik slaapmiddelen

    Ik zal eens gaan zoeken achter die rescue spray en echt ik moet "slapen" deze nacht want anders krijg ik hartritmestoornissen van vermoeidheid. Morgenavond naar de HA en mijn medicatie met hem bespreken en dan is het mijn huisarts die ik al 23 jaar heb, 's morgens is het meestal zijn assistente en die schrijft minder voor dan hij, hij kent me beter. Mijn zoon was de laatste keer naar de assistente geweest en hij was al 4 jaar niet meer ziek geweest (HA zet soms niet alles in zijn pc), maar ja dat is een gezonde jongen eigenlijk en vorig jaar was hij toch eens geweest om bloedonderzoek te laten doen....
    Leef vandaag, morgen komt wel

  6. #206
    Banned Premium ++ Account
    Lid sinds
    17-02-2010
    Locatie
    overijssel
    Posts
    4.083

    Standaard Re: Gebruik slaapmiddelen

    @christel,
    rescue spray kan je rustig maken maar ik denk niet dat het jou laat slapen als ik lees wat je allemaal al geprobeerd hebt, bezo,s ed.
    rescue is plantaardig en kan daar nooit tegenop
    goed bedoelt advies hoor.......maar ik denk dat dat op dit moment jou niet laat slapen,
    jij moet eerst paardenmiddelen om niet ""gek"" te worden van vermoeidheid.
    heb je wat tips gegeven in pm

  7. #207
    Premium ++ Account christel1's Avatar
    Lid sinds
    14-09-2010
    Locatie
    Buggenhout, België
    Posts
    2.806

    Standaard Re: Gebruik slaapmiddelen

    Thanks voor je PM, deze nacht heb ik wel eens deftig geslapen op mijn coctail van meds want had ventje me niet wakker gemaakt om half negen had ik nog een paar uurtjes kunnen verder slapen. Misschien had mijn gluhwein er wel iets mee te maken die ik voor het slapen gaan gedronken had..... (niet allemaal aan de drank nu he meisjes), morgen naar de HA en zien wat hij te vertellen heeft.
    Leef vandaag, morgen komt wel

  8. #208
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Standaard Re: Gebruik slaapmiddelen

    Sietske,
    Idd; slapen is een héérlijk iets!! Verukkelijk gewoon

    Christel; succes bij de HA... gewoon drammen en je niet laten doen hé!!

    Truste-X ... deze kruipt er weer bijna in én ga terug met plezier naar bed...zzzzz
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

    Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

  9. #209
    Banned Premium ++ Account
    Lid sinds
    17-02-2010
    Locatie
    overijssel
    Posts
    4.083

    Standaard Re: Gebruik slaapmiddelen

    succes bij HA christel!!!
    heb ook weer heerlijk geslapen.....moed houden hoor!!
    het moet een x goedkomen......
    als het met mij en ag goedgekomen is kom jij er ook wel, denk aan onze pm!!
    en ipv seroquel gewoon hoge dosis risperdal vragen, maar dan echt de max dosering hoor!!
    eigenlijk is het allemaal net een spelletje; wat krijg ik en wat moet ik er voor inleveren..
    ik vraag steeds meer van de stof die mij laat slapen en dan spaar ik wat ik later miss nog kan gebruiken!

  10. #210
    Premium ++ Account christel1's Avatar
    Lid sinds
    14-09-2010
    Locatie
    Buggenhout, België
    Posts
    2.806

    Standaard Re: Gebruik slaapmiddelen

    Ik kan maar deze avond gaan, moest deze morgen mijn dochter naar het station doen en haar bril gaan afhalen bij Hans Anders, ja hoor die heb je hier ook, 59 euro voor een volledige bril en 't is een mooie.... ik zal maar een papierke meenemen naar de HA.....
    Leef vandaag, morgen komt wel

  11. #211
    Premium ++ Account dotito's Avatar
    Lid sinds
    15-11-2008
    Locatie
    Antwerpen
    Posts
    3.654

    Standaard Re: Gebruik slaapmiddelen

    Als ik niet kan slapen neem ik een paar druppels van rescue van bach en na een klein half uurtje zit in in dromenland. Ik ben zeer tevreden over van dat spul!!

    @Christel,

    Ik heb dat product bij drogisterij. net besteld, en had hem na 2 dagen al thuis.
    Alleen je eigen denken maakt je bewust van geluk of ongeluk


    Elke betere wereld begint met jou en in jou.
    Niet morgen bij een andere, maar vandaag bij jezelf

  12. #212
    Premium ++ Account christel1's Avatar
    Lid sinds
    14-09-2010
    Locatie
    Buggenhout, België
    Posts
    2.806

    Standaard Re: Gebruik slaapmiddelen

    He meisjes,
    Ben terug van de HA, ik heb flunitrazepam gekregen.... ik denk dat Aggie dan neemt maar ben niet zeker.... Hij schreef me direct 3 dozen voor maar ben er nog maar 1 gaan halen, ik ga eerst proberen of het werkt. Ik ga beginnen met 1 pilleken en zien of ik nu beter kan slapen en hij deed niet moeilijk erover (stonden wel 3 slaapmeds op 1 voorschrift).... ik zal jullie morgen laten weten of ik nu eens goed geslapen heb ....
    Ik had zelfs rilatine gevraagd voor mijn dochter in haren blok en hij deed daar ook niet moeilijk over..... ik heb liever dat ik het vraag aan mijn dokter of dat ze het gaat kopen van iemand op school
    Kissies
    Leef vandaag, morgen komt wel

  13. #213
    Premium ++ Account christel1's Avatar
    Lid sinds
    14-09-2010
    Locatie
    Buggenhout, België
    Posts
    2.806

    Standaard Re: Gebruik slaapmiddelen

    en er was nog een stagiair bij, maar die gaat ook nog naar school, dus die zal dat waarschijnlijk ook wel slikken.... maar ze mag dat enkel maar nemen in den blok, anders niet en je krijgt het toch niet zonder voorschrift ....
    en ik heb haar siskaart dus, ze kan het niet achter mijn rug gaan halen
    Leef vandaag, morgen komt wel

  14. #214
    Banned Premium ++ Account
    Lid sinds
    17-02-2010
    Locatie
    overijssel
    Posts
    4.083

    Standaard Re: Gebruik slaapmiddelen

    nou christel nu maar hopen dat het werkt, bij mij vroeger maar even.
    flunitrazepam is rohypnol, een kortwerkende benzo

  15. #215
    Premium ++ Account christel1's Avatar
    Lid sinds
    14-09-2010
    Locatie
    Buggenhout, België
    Posts
    2.806

    Standaard Re: Gebruik slaapmiddelen

    @Sietske,
    Volgens de bijsluiter zou het 6 tot 8 uur moeten werken, maar ik sliep wel redelijk rap maar was om 6 uur al wakker, ja het heeft dus 8 uur gewerkt, ik ga dus proberen van het deze avond wat later te nemen. Ik had wel al 1 bijwerking, hoofdpijn deze morgen, nu wachten of ik nog bijwerkingen krijg. Die flurazepam kende mijn huisarts blijkbaar niet, had ook dalmadorm gezegd of staurodorm maar blijkbaar stond het niet in zijn boekje, zal het eens aan de apotheker vragen.... die weet en kent meer medicijnen blijkbaar...
    Leef vandaag, morgen komt wel

  16. #216
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Standaard Re: Gebruik slaapmiddelen

    Flunitrazepam heb ik genomen voor m'n huidige slaapcombi... op den duur deed dat niets meer ... maar wel een tijdje goed geslapen daarop!! Wel in combi met Halcion (een inslaper)!
    3 dozen is, omdat in elke doos maar 10 pillen zitten!!
    Sterkte en succes ermee Christel!!
    Xx Ag
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

    Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

  17. #217
    Premium ++ Account christel1's Avatar
    Lid sinds
    14-09-2010
    Locatie
    Buggenhout, België
    Posts
    2.806

    Standaard Re: Gebruik slaapmiddelen

    Ik neem dat in samenwerking met mijn andere slaapmeds, mogadon en dominal forte...ik zal wel zien wat het geeft, voorlopig neem ik 1 pil er van 1 mg, zal het 1 week proberen en dan zien wat het geeft, heb nog maar 1 doos gehaald, is wel niet duur maar als het niet werkt moet ik die andere dozen niet gaan halen eigenlijk... ik zal zelf nog maar eens googlen op die flurazepam zeker ?
    Leef vandaag, morgen komt wel

  18. #218
    Banned Premium ++ Account
    Lid sinds
    17-02-2010
    Locatie
    overijssel
    Posts
    4.083

    Standaard Re: Gebruik slaapmiddelen

    mogadon is langer werkzaam dan flunitrazepam, miss kan je met de mogadon nog wat bij mediceren

  19. #219
    Premium ++ Account christel1's Avatar
    Lid sinds
    14-09-2010
    Locatie
    Buggenhout, België
    Posts
    2.806

    Standaard Re: Gebruik slaapmiddelen

    Sietske,
    Ik neem al 15 mg mogadon en 240 gr dominal.....en blijkbaar ben ik nog niet in coma geraakt door alle meds die ik slik .....
    Leef vandaag, morgen komt wel

  20. #220
    Banned Premium ++ Account
    Lid sinds
    17-02-2010
    Locatie
    overijssel
    Posts
    4.083

    Standaard Re: Gebruik slaapmiddelen

    komt me bekend voor

  21. #221

    Standaard Re: Gebruik slaapmiddelen

    Hallo allemaal, wat een gedoe toch met al die slaapproblemen....ha,ha,...alles wat ik lees gaat over veel soorten medicijnen, ik wist niet dat er zoveel bestond...ik hoop dat het allemaal helpt....ja soms kun je zoveel slikken als een OS, maar de ene persoon reageert beter dan de andere op dit soort medicijnen....sterkte allemaal....

    ik was gisteravond/nacht zo onrustig dat ik de spray heb gepakt van Bach en kort daarna ben ik schijnbaar toch in slaap gevallen....om 6.00 uur werd ik goed wakker maar dat hindert niet, een paar uurtjes was al fijn om even weg te zijn in dromenland..

    Dodito: fijn dat de druppels jou òòk zo goed helpen...ik heb nooit een spray gehad maar het is oke!...ik ben meer een druppelvrouw, maar ja ik wilde het toch proberen...handig dat je alles besteld hebt via Drogisterij Net....
    Laatst aangepast door Elisabeth9 : 09-12-10 om 10:27
    Liefde overwint alles, het geeft ons "de kracht" om verder te gaan!

  22. #222
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Standaard Re: Gebruik slaapmiddelen

    Die flunitrazepam is niet duur nee.... die flurazepam kost iets meer > ver 14€ voor een maand!! Belachelijk veel vind ik dat om te kunnen slapen!!
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

    Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

  23. #223
    Banned Premium ++ Account
    Lid sinds
    17-02-2010
    Locatie
    overijssel
    Posts
    4.083

    Standaard Re: Gebruik slaapmiddelen

    @ag,
    kan je geen B2 code op recept vragen, die heb ik en hoef bijna nooit te betalen.
    B2 staat voor chronisch gebruik

  24. #224
    Premium ++ Account christel1's Avatar
    Lid sinds
    14-09-2010
    Locatie
    Buggenhout, België
    Posts
    2.806

    Standaard Re: Gebruik slaapmiddelen

    Ik ben bij een Belgische mutualiteit verzekerd, ik weet niet hoe dat in NL gaat eigenlijk. Hier heb je meds met A, B, C, D code, soms ook nog met een toevoeging zoals Bf, daarvoor heb je dan een toelating nodig van de adviserend geneesheer van de mutualiteit zodat je terugbetaling krijgt. Bv voor mijn plavix betaal ik 5 €, zonder die toelating van de adviserend geneesheer zou ik 69,18 betalen. Zo ook voor een griepspuit, als chronisch COPD patiënt heb ik een hogere tegemoetkoming als mijn arts dit op het voorschrift vermeldt anders niet. Ik weet niet of dat hier bestaat, terugbetaling op medicijnen ook al ben je chronisch patiënt door een vermelding op het recept, heb er nog nooit van gehoord eigenlijk.
    Ag, die flurazepam, is dat de merknaam of wat er in zit ? Want mijn HA vond dat niet in zijn boekje....
    Leef vandaag, morgen komt wel

  25. #225
    Premium ++ Account christel1's Avatar
    Lid sinds
    14-09-2010
    Locatie
    Buggenhout, België
    Posts
    2.806

    Standaard Re: Gebruik slaapmiddelen

    Op de daphne pil van mijn dochter staat Cx, en daar betaal ik ook maar 5 euro voor voor een heel jaar maar dat is zonder toelating van de adviserend geneesheer
    Leef vandaag, morgen komt wel

  26. #226
    Banned Premium ++ Account
    Lid sinds
    17-02-2010
    Locatie
    overijssel
    Posts
    4.083

    Standaard Re: Gebruik slaapmiddelen

    staurodorm is flurazepam, heb ff voor je nagelezen omdat ag mij de belgische naam heeft verteld,
    ik slik het al weer aardig wat weken en het helpt met een goede inslaper nog steeds goed
    vroeger als ik nachtdienst had, nam ik het ook, een heerlijke langslaper!!!
    had er gi per ongeluk 2 genomen, ohhhhhhhhhh wat heb ik lekker geslapen!!!

  27. #227
    Premium ++ Account christel1's Avatar
    Lid sinds
    14-09-2010
    Locatie
    Buggenhout, België
    Posts
    2.806

    Standaard Re: Gebruik slaapmiddelen

    Ik had dat tegen de assistent van de dr gezegd maar 't was ne jonge knul, wel een schoon manneken.....ik had dalmadorm en staurodorm gezegd, misschien heeft mijn HA nog een oud boekje....
    Ik moet zeggen, heb wel goed geslapen deze nacht, heb wel een half uurtje hoofdpijn als ik opsta maar ik slaap wel door. Deze nacht is het dubbel glas in het toilet ontploft, mijn dochter heeft het gehoord, ik niet dus, blijkbaar heb ik dan toch wel goed geslapen. Maar hoe lang het gaat duren weet ik dus niet. Oh Sietske denk dat je ook wel tegen een stootje kan qua medicatie
    Leef vandaag, morgen komt wel

  28. #228
    Premium ++ Account christel1's Avatar
    Lid sinds
    14-09-2010
    Locatie
    Buggenhout, België
    Posts
    2.806

    Standaard Re: Gebruik slaapmiddelen

    Eergisteren had ik heel slecht geslapen. Gisteren ben ik als een blok in slaap gevallen wel eens wakker geworden omdat ik het begin had van een astma-aanval, dus met mijn slaapkop in mijn valies mijn medrol/cortisone gezocht en genomen (ja ik heb die overal bij mij voor in het geval van), daarna lekker doorgeslapen tot half negen, voor mij is dat al uitslapen eigenlijk.
    Leef vandaag, morgen komt wel

  29. #229
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Standaard Re: Gebruik slaapmiddelen

    Ik had de volgende cocktail;
    -flurazepam/staurodorm
    -2mg lormetazepam
    -300 mg XR seroquel...

    Van die staurodorm werd ik blijkbaar enorm "wazig" (volgens m'n omgeving), al had ik dat zelf niet door...

    De staurodorm is van de lijst geschrapt en de lormetazepam ook (deze pak ik enkel nog maar als ik na een paar uur nog niet slaap)!

    Dus:
    Slaapmedicatie Ag bestaat nu uit 1 tablet Seroquel 300XR en deze breek ik (op advies van Sietske!! thanks lieverd!!), zodat de stoffen sneller vrij komen... ik ben hier zéér tevreden over/mee en m'n omgeving vind me helderder!!

    Zelfs nu met heel de stress,verdriet en zorgen aan m'n kop slaap ik uitstekend, en dat had ik niet verwacht!!

    Gaat goed dus...hopelijk blijft dat zo!!

    Een speciaal dankwoord en een dikke knuff voor Sietske, die me zo goed geholpen heeft; THANKS meid!!!!

    Knuff Ag Xx
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

    Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

  30. #230
    Premium ++ Account Luuss0404's Avatar
    Lid sinds
    13-05-2009
    Locatie
    Groningen
    Posts
    5.659

    Standaard Re: Gebruik slaapmiddelen

    @ Agnes,
    Fijn dat je op 1 slaapmed zo goed kan slapen ondanks alle zorgen, verdriet en stress
    Verlies nooit de moed: soms gaat de deur pas open met de laatste sleutel van de bos

  31. #231
    Premium ++ Account dotito's Avatar
    Lid sinds
    15-11-2008
    Locatie
    Antwerpen
    Posts
    3.654

    Standaard Re: Gebruik slaapmiddelen

    @Aggie,

    Wat ben ik blij te horen in u omstandigheden, dat je weer u slaap hebt gevonden
    Alleen je eigen denken maakt je bewust van geluk of ongeluk


    Elke betere wereld begint met jou en in jou.
    Niet morgen bij een andere, maar vandaag bij jezelf

  32. #232
    Banned Premium ++ Account
    Lid sinds
    17-02-2010
    Locatie
    overijssel
    Posts
    4.083

    Standaard Re: Gebruik slaapmiddelen

    ik blijf erbij;
    hoge dosis seroquel is een wondermiddel en je raakt er niet verslaafd aan, hooguit wat gewenning, als je ermee stopt heb je een paar slapeloze nachten verder niets.
    heel fijn ag dat je goed slaapt.
    ik gebruik de flurazepam er nog wel bij

  33. #233
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Standaard Re: Gebruik slaapmiddelen

    Ik gebruik momenteel weer een lormetazepam erbij (1 of 2 mg) ... ik slaap nog steeds fantastisch!
    Gister Silence (zelfde als snoreeze) gekocht ... vriend heeft geen gesnurk gehoord .
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

    Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345

Soortgelijke onderwerpen

  1. Gebruik sipralexa
    By krekeltje in forum Antidepressiva
    Reacties: 8
    Laatste Post: 21-08-09, 13:26
  2. Huisarts laks bij verslavende slaapmiddelen - AD.nl
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 06-02-09, 10:50
  3. Ik gebruik propanolol
    By muziekje in forum Antidepressiva
    Reacties: 1
    Laatste Post: 13-06-08, 10:11
  4. Minder vergoeding voor slaapmiddelen - Reformatorisch Dagblad
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 12-07-07, 21:20
  5. Laxeerpillen gebruik
    By -Rosa in forum Laxeermiddelen
    Reacties: 1
    Laatste Post: 14-09-06, 20:44