Pagina 3 van 14 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 101 tot 150 van 682

Onderwerp: Geestelijk welzijn - Babbelbox

Standaard Re: Wat te verwachten van Citalopram/Cipramil?

HOi allemaal,

ik ga zeker het boek eens halen in de bibliotheek Celest.
    Gisteren was ik eens gaan mediteren in groep maar dat was me toch net iets te zweverigs...
    Wel weer een angst overwonnen.. in men eentje me bij een vreemde groep mensen aangesloten. :-)
    hoe gaat het vandaag met jullie?
    It is better to travel well than to arrive.

Lara '52
    Guest

SLEEPY ,wat betreft de groepstherapie dat is niets voor mij ,ik vind persoonlijk dat men in stilte stil staan bij je gevoelens en problemen dat dat beter werkt ,men mag de stilte niet ontlopen ; maar sommige mensen ontlopen de stilte kunnen er niet mee om en vinden dit te confronterend ;in verleden verschillende personen gekend die met groepstherapie meer nog door hun gevoeligheid in nog meer zelfbeklag wentelen en van andere hun problemen op zichzelf projecteren;men moet vooruit in het leven en niet achterom kijken ;wat voorbij is voorbij en elk huisje heeft zijn kruisje ,het leven bestaat niet alleen uit plezier en men heeft soms goede periode's en mindere ,en mijn persoonlijke
    visie is ,in elke NEGATIEVE SITUATIE ,HOE NEGATIEF OOK ER ,IS ER ALTIJD EEN POSITIEVE KANT .

Bijzonder Celest, te mogen lezen dat je klachten zich ook uiten via je lijf, bij mij gebeurt dat ook..........als ik me beter voel ga ik meer doen...........kom de volgende dag als een plank uit bed.... of mijn lijf blijft gewoon de hele dag protesteren. Het laat me in ieder geval weten dat er nog wat te doen valt! Ik merk dat het werken mijn energie behoorlijk opslokt. Vannacht heb ik gedroomd dat ik bij de fysio voor ontspanning was en dat ik de papieren van het werk gewoon in mijn handen had op de behandeltafel, nou ja......stom he?

Lieve dames,

kakel je zeurt niet hoor, het is heel vervelend dat je nog steeds je draai niet hebt gevonden. Hopelijk kan je op korte termijn bijtanken Ik kan ook nog steeds niet mijn ritme vinden ben erg snel moe, maar ik doe gelukkig wel steeds meer

Celest hoe vaak krijg je een spuit cortisonen, en krijg je deze in je spier? Lijkt mij geen pretje maar als het de pijn verminderd!

Ilse ik begrijp dat je het zweverig vindt, een beetje spiritualiteit vind ik zelf oké maar niet overdrijven wel met beide beentjes op de grond blijven dat is soms al moeilijk genoeg!

Wij zijn vrijdagavond uitgenodigd door vrienden bij een exclusief visrestaurant heel erg leuk natuurlijk maar ik ben al 4 maanden niet uiteten geweest door de angstklachten.
    Onbewust maak ik mij al druk, mijn man mocht het pas op het laatste moment tegen mij vertellen van onze vrienden Want zij zijn bekend met mijn situatie. Maar ik ben blij dat hij het vertelt heeft, ik probeer er naar toe te leven en hopelijk heb ik vrijdag een goeie dag.
    De angst dat het verkeerd gaat zit er wel hoor, ik kan niet goed tegen warmte en meestal is het erg warm in een restaurant. Maar goed ik moet toch een keer weer de eerste stap zetten en het is dan ook wel een heel goed restaurant.

Fijne avond

Liefs,
    Tess

Lara '52
    Guest

HALLO TESS, en DAMES

Tess ik herken dat ;,angst en zweten ,ongezond zijn door buiten de deur te moeten en met rood hoofd aan tafel zitten van opwinding :maar door er over te praten met mensen
    zou je verstelt zijn hoeveel mensen er zijn die onzeker zijn in situatie's, die uit hun dagdaagelijkse routine zijn ;door er over te praten heb ik geleerd dat er zovele zijn en wanneer ik nu iets doe of zeg dat wat anders uit pakt dan de bedoeling is ,dan geef ik er een kwinkslag aan en lach er mee ,NIEMAND is perfect ;ieder is mens is uniek en laat elk in zijn waarde .
    Geniet ervan en denk dat je EVENWAARDIG bent als één ieder ;en wanneer angst zich laat voelen ,adem rustig diep in en uit en denk aan ons wij steunen je .

De cortisone spuiten kan ik elke maand krijgen maar ik probeer het wat langer te rekken
    en ze wordt in de spier ingespoten de éne keer heeft het meer effect dan de andere keer .

Lara '52
    Guest

KAATJE,je bent zoals mijn oudste dochter die is ook zo puntueel, en ik denk dat het daar uit voorvloeit dat is niet stom absoluut niet ;maar veel teveel plichtbesef ,maar met ouder worden leert men wel afbouwen ,al hoewel ik heb jaren als huishoudster gewerkt (bij de rijke of nieuwe rijken als je me begrijpt)... ik heb 4jaar op arbeidsrechtbank voor mijn rechten met werkgever gestreden ,hij wou mij niet uit betalen ik heb dit wel 2maal gewonnen; en nu zoveel jaren later droom ik nog ,dat ik als straf bij hen moet gaan werken ,en dat zij mij uitlachen en zeggen , jij dacht van ons af te komen maar dat is niet waar ...zo zie je dat iets heel diep kan nestelen;

Zodus maak je sterk en neem wat minder ballast mee naar huis ,want een werkgever denkt gewoon aan zij portemonee en niet aan jou gezondheid ;niemand is onvervangbaar

Tess, ik wens je een hele leuke avond morgen, in het visrestaurant. Kom je ons na die tijd lekker maken met wat je hebt gegeten?

Celest, het is waar wat je zegt, een werkgever denkt aan zijn knip en niet aan mij. Maar goed, ik mag op dat gebied graag nog wat kooktjes op het vuur gooien en als mijn collega's het even niet redden doe ik er nog wel wat bij. Vandaag heb ik echter een NEEEEEEEEE gezegd. Voelde me eerst een poos schuldig, maar nu ben ik er toch ook blij om.

Groet dames,

Kakel

Lieve Celest, bedankt voor je lieve woorden en je steun en ik zal er vanavond zeker aan terug denken mocht het niet lekker gaan Maar ik ga er gewoon vanuit dat alles goed gaat en dat het een super gezellige avond wordt, positief blijven dat is het allerbelangrijkste op dit moment
    Goh wat rot dat de spuiten niet altijd even effectief zijn, doe je bepaalde dingen om de pijn te verlichtte?

Lieve kakel dank je wel en ik laat je zeker even weten hoe lekker het is geweest
    ga jij ook nog iets leuks doen in het weekend? En hoe gaat het slapen?

Lieve Ilse hoe gaat het met je, heb je het druk?

Fijn weekend dames

Hoi Tess,

Ik denk dat er een lichte verbetering in het slapen gaat komen. Ik heb deze week twee avonden gehad dat ik bijna voor de tv indommelde. Dat heb ik lang niet gehad. Op andere momenten is het pet, maar ieder begin is er eentje.

Van het weekend hoop ik eens niets te doen, alleen in mijn joggingbroek rondhopsen en wat fluttijdschriften lezen.

Fijne dagen.

Lara '52
    Guest

Hallo Dames ,geniet dit week-end van de warme zonnestralen ;dit is goed voor de vitamientjes en de moraal,en de gewrichten.GRTS CELEST

Lara '52
    Guest

HOI TESS ,wat betreft (bepaalde dingen)zoals je zegt dat is :mij zomin mogelijk belasten op inspanningen en juist nog doen wat ik nog aan kan ,geen oefeningen doen mag niet van kiné ;en mijn pijnstillers codeine- dafalgan en spierontspanner epsipam ,mobic,citalopram ,door de tijd heen heb ik geleerd om goed naar de signalen van je lichaam te luisteren en zich ook naar te gedragen wat wel altijd niet lukt, maar ja ,dan heb ik spijt en de volgende keer denk ik 2maal na ,maar het vraagt van ieder in mijn omgeving een inspanning om met mijn problemen rekening te houden ;nu momenteel begint dit aardig te werken en klinkt dit simpel: maar daar zijn wel een paar jaar over gegaan ,en daar ontstaan wel andere problemen door , dat zowel voor partner en kinderen ook wat teweeg gebracht heeft en dat bracht terug een pak stress mede ;en daar schenken dokters geen aandacht aan; wat voor impact dit heeft want voor hun ben geholpen met een pilletje en zalfje en gedaan .

Vannacht geslapen with a little help from my friend..........sleepingpil.

Heel herkenbaar celest, maar het is voor mensen heel moeilijk om er rekening mee te houden omdat je het eerst zelf meegemaakt moet hebben wil men het begrijpen!
    Gelukkig heb ik in mijn kring wel mensen die er rekening mee houden, maar dat is ook niet van de een op de andere dag zo geweest hoor, ik ben door de jaren heen wel opener geworden over mijn situatie. En dat is niet altijd makkelijk want je wil niet altijd als een zeur overkomen. En ik denk dat het ook met jezelf accepteren te maken heeft, en dat moet ook groeien.
    gelukkig gaat dat bij mij nu de goede kant op
    Je slikt best een hoop medicijnen Celest, heel vervelend dat je dat nodig hebt. Maar het is aan de andere kant wel zo dat je dan wel in staat bent om toch leuke dingen te ondernemen.
    Van kinderen kan ik onbegrip nog wel begrijpen, maar je partner kent je door en door en die moet beter weten. Maar ja het blijven mannen en die kijken toch heel anders tegen dit soort dingen aan, maar als ze zelf wat hebben.....dan zullen we het weten ook, toch het zwakkere geslacht hihi

Liefs,
    Tess

Heerlijk dat je lekker hebt geslapen kakel, en dat vind ik ook zo lekker huispak aan en lekker lummelen thuis. Filmpje kijken een beetje computeren, muziekje luisteren of een boek lezen. Alleen een boek lezen daar heb ik op dit moment niet zo een geduld voor, hopelijk komt dat wel weer want je kan zo lekker opgaan in een goed boek even in een andere wereld zijn

het is gisteren heel erg goed gegaan, we hebben heerlijk gegeten echt een top avond gehad.
    Lekkere Aziatische tapas zoals, ossenhaas, yakitori, garnalen, thais viskoekje,en nog veel meer lekkers. En als klap op de vuurpijl zelf gemaakt ijs met slagroom echt verrukkelijk
    Ben verschrikkelijk blij dat het gisteren zo goed is gegaan, dat had ik echt even nodig

Liefs,
    Tess

Hoi dames,

OOo super Tess dat het zo goed is gegaan.
    Weeral een hele stap vooruit.
    ik ben ook wat aan t rondlummelen. De eerste week volledig weer gewerkt en dat heeft zich laten voelen gisteren. Men collega is met verlof dus veeeeel werk.
    Ik was doodmoe. Ik heb twaalf uur aan een stuk geslapen.
    Ik zou wat van men slaap willen ruilen met het wakker zijn van Kakel.
    Ergens middenin zou mooi zijN. Ik slaap veel te veel en ben constant moe.
    Vandaag gaat het weer beter.
    Ben een beetje aan t opruimen en dadelijk weer platte rust.
    Gisteren had ik zo'n leeg gevoel. Ik heb dan de neiging om me vol te stoppen met eten.
    Kennen jullie dat gevoel?

Liefs
    Ilse
    x

Klinkt lekker wat je gegeten hebt, Tess, en fijn dat het zo goed ging! Dat geeft weer moed voor een volgende keer.

Sleepy, ik vind het een goed plan om wat slaap van je over te nemen, allebei in balans lijkt me goed. Trek je het wel weer om aan je werk te zijn?

Ik had de hele week al een wat beter gevoel, wel veel gewerkt en druk geweest. Gisteren ineens als een duveltje uit een doosje...............paniek en hyperventilatie, midden in de stad. Schaamde me dood. Voel me nog steeds niet helemaal stabiel, veel piekeren. Moet denk ik toch nog een potje geduld aanbreken.

Groetjes,
    Kakel

Lara '52
    Guest

Hallo Tess ,fijn dat alles vlot verlopen is en dat je er kunnen van genieten hebt dat is terug een stap vooruit;wat de mannen en het zwakkere geslacht betreft ; ze willen wel stoer doen maar ho' wee wanner zij een pijntje voelen ....dan zou alles rond hun stil moeten vallen en vragen ze aandacht :door de tijd heen is dat hier wel wat afgebouwd en eerlijkheid gebied me te zeggen dat mijn man wel met te heropvoeden ('t is een tweede huwelijk )dat hem wel goed scoort en nu hij op pensioen is ;zeg ik soms wel dat hij verborgen gave heeft dat ik nu nog ontdekt

Beste Ilse, dus je hebt het zo druk als een klein baasje let je wel een beetje op jezelf dat je niet te hard van stapel loopt je weet waar dat toe kan leiden ( dat weten we inmiddels allemaal hé dames
    Dat lege gevoel kan ik maar al te goed, wil het weg eten maar dat werkt zo niet. Echt een rot gevoel!

Kakel heerlijk dat je zo een goede week achter de rug hebt, wat heb je gedaan op het moment dat de paniek uit brak?

Hi Hi Celest wie weet wat je nog te wachten staat in je tweede huwelijk, geniet er van

Nu het uit eten goed is gegaan wil ik graag weer een keer naar de kapper( is ook wel hard nodig een hoop dood haar verzameld inmiddels) Misschien dat ik vandaag een afspraak ga maken, lekker een stuk eraf een wat mooie high-lights er doorheen.
    Ik knap er altijd wel weer van op, alleen vind ik het zo een lange zit een uurtje of 3 ben ik altijd wel kwijt. Maar ja wie mooi wil zijn

Liefs,
    Tess

Hoi Tess, afspraak met de kapper gemaakt? Doen hoor, jezelf even lekker verwennen.

Ik had vandaag een afspraak met de bedrijfsarts. Ga uitbouwen naar hele dagen werken, als het niet lukt moet ik bij hem terug komen. Belangrijk om mijn energiebalans in de gaten te houden.

De paniek van afgelopen zaterdag is me echt overvallen. Ik heb geprobeerd om me te focussen op mijn ademhaling, maar de lol van het winkelen was toen wel weg. Kan me geen aanleiding bedenken. Ik ben de hele avond van slag geweest, zondag ook nog een poos. Vanmiddag ging mijn ademhaling ook weer de mist in. Maar goed, moet de positieve dingen ook onthouden.

Groet,
    Kakel

Lara '52
    Guest

Hello Kakel , heb je al eens gedacht om met de Bach-Bloesems :RESCUE te proberen voor de paniek toestanden ?Ooit in het verleden gebruikt alsook vrienden en goede resultaten behaalt . GRTS Celest

Kakel wil ik een afspraak maken met de kapper werkt diegene door wie ik geknipt wil worden niet op dinsdag en woensdag
    Ik heb dus weer mazzel, maar ik ga voor volgende week een afspraak maken hoor

Vind het nogal wat dat je het al gaat uitbouwen naar hele dagen, ben je hier wel aan toe?
    Vooral omdat je toch nog wel last hebt, wat ik mij goed voor kan stellen hoor zeker als het je zo overvalt.
    Je onbewust zijn kan rare dingen met je doen op de momenten dat je het niet verwacht.
    Goed dat je positief blijft, want je hebt al een hoop dingen overwonnen door de maanden heen, en dat is toch wel heel erg belangrijk
    Maar pas wel goed op jezelf en luister maar goed naar je buikgevoel, je gezondheid is het belangrijkste wat je bezit!

Morgen voor het eerst naar therapie, krijg nu toch wel de kriebels hoor!

Fijne dag dames.

Liefs,
    Tess

Tess, succes morgen. Zal aan je denken en je komt hier toch ook vertellen hoe het was?

Het uitbouwen naar hele dagen is kijken of het kan, ik zie het wel. Mijn zelfverzekerdheid heeft een behoorlijke opdonder gehad, waardoor ik aan veel dingen twijfel. Misschien is ervaren dat dit goed gaat ook wel lekker. Ze hebben ook al zoveel geduld met me gehad... ik zal wel goed naar mijn lijf luisteren. Vannacht ga ik in ieder geval slapen, ik neem een snoepie voor het slapengaan.

Enne Tess, volgende week veel plezier bij de kapper.

Hoe is het met de andere dames?

Kakel

Hoi dames,

Tess veel succes morgen.
    Dat gaat zeker meevallen.

Ik heb ook nog steeds 'last' van ademhappen, onzeker en hyperactief zijn.
    Maar de AD helpt wel om me niet meer aan te trekken wat andere mensen daarvan vinden. Ik doe men best en meer kan ik niet doen.

Slaap zacht Kakel.

Bach bloesems heb ik hier ook nog staan. Toen ik ze gebruikte, al een hele poos geleden kreeg ik een paniekaanval. T zal daardoor wel niet gekomen zijn maar ik durf ze nu toch niet goed meer nemen.

hoe is het geweest Tess?

Lara '52
    Guest

Hallo Dames ,ik ben wel aanwezig hoor; maar wel erg vermoeid door de vele bezoeken bij ons thuis door pensioen echtgenoot ;dat is hier altijd zo ,opendeurdag zeg ik dan iedereen is hier welkom :maar mijn lijf en lede zijn moe en doen pijn , gisterenavond een voetmassage gekregen om de pijnen aan de voeten wat te milderen ,volgende week proberen weg te glippen naar kust voor te bekomen .
    VOOR IEDER EEN GOED RESULTAAT GEWENST !!!!!Celest

Lieve dames,

De kop is eraf, de eerste keer therapie zit erop.
    Ik heb altijd eerst even de tijd nodig om het zelf te verwerken en alles op een rijtje te zetten eer ik erover kan praten of schrijven. Vandaar dat ik donderdag niet meeteen heb geschreven hier.

Het is mij heel erg meegevallen alleen was ik een uur te vroeg, telefonisch had ik 9.30 doorgekregen maar het begon om 10.15( communicatie foutje van het AMC)
    Dus je begrijpt dat ik daar een uur met klamme handjes heb gezeten, gelukkig had ik mijn afleiding mee genomen, mijn lieve mannetje volgende keer ga ik alleen.

De groep zou uit 9 mensen bestaan maar we waren met zijn 5jes, best relaxed zo een kleine groep. 1 dame had zware paniek in het begin van de sessie, zo zielig ze zat te huilen en heel erg te hyperventileren.
    Het begon met een rondje voorstellen en iedereen kon vertellen wat zijn of haar klachten zijn. Dan hoor je weer heel herkenbare dingen, dat is op zich al fijn!
    Bij de eerste oefening moesten we 2 minuten nee schudden met ons hoofd, je mocht gewoon je eigen tempo aanhouden eerst zittend op een stoel en daarna dezelfde oefening staand.
    Zitten ging beter dan staand, toen had ik een paar keer dat ik mijn evenwicht even kwijt was.
    Er werd ook gevraagd welke hulpmiddelen je toepast(preventief) voordat je een bepaalde situatie aangaat.
    Bij mij is dat standaard een flesje water mee en mijn spierontspanners neem ik ook altijd mee als ik weg ga, soms neem ik een pil in voordat ik de deur uit ga.
    Wat mijn opviel is dat de meeste hun telefoon bij de hand hadden, zodat als er wat gebeurt zij meteen kunnen bellen.
    Al snel werd duidelijk dat dit tijdens de therapie niet mag, je mag nergens op terugvallen zelfs geen water drinken. Er wordt je geleerd dat als je een paniek/angstaanval krijgt dat er niets gebeurt als je geen hulpmiddelen voorhanden hebt. dat was wel even slikken hoor, ik heb snel last van een droge mond/keel.
    Maar goed het is natuurlijk niet zonder reden.

We hebben huiswerk mee gekregen voor volgende week, en dat is de oefening die we daar hebben gedaan dagelijks thuis moeten doen.
    Ook moeten we de bekende cirkel invullen, hoe de angst begint en eindigt en alles wat er tussen in gebeurt.( lichamelijke en geestelijke sensatie)

een lang verhaal met een flinke lap tekst dames.
    Als je meer wilt weten dan hoor ik het wel, want ik zal ongetwijfeld dingen vergeten.
    Volgende bericht reageer ik weer op jullie persoonlijk Maar ik ben nu even moe!

Fijn weekend allemaal

Hoi'kes Tess,

Fijn te horen dat het goed gegaan is.
    Ga je volgende week weer terug.
    ja begrijpelijk dat je het even moet plaatsen maar ik ben zoooo ongeduldig hé
    Ga je leuke dingen doen van het weekend? of gewoon rustig aan?
    Celeste zorg goed voor jezelf en bepaal je grenzen. Teveel is teveel.
    Hoe gaat het met jou Kakel?
    T is een lange genezingsweg... hier ook.
    Maar elke kleine stap verder is er eentje.

fijn weekend!!

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Dat vind ik het méést positieve én effectieve aan CGT...
    Lotgenoten om je heen hebben en elkaar tips kunnen geven/ervaringen uitwisselen!

Succes ermee Tess!!
    Xx Ag
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

Dag dames,

Sleepy, je vraagt hoe het gaat....... het gaat met vallen en op staan steeds ietsje beter. Ik merk dat ik betere dagen heb, waarin ik bijvoorbeeld niet meer zo 'uitgeput' ben. Ik bezoek regelmatig de fysio, om iets te doen tegen de stress die ik in mijn lijf ervaar. Dit vind ik best moeilijk, het maakt heel wat emoties bij me los. Ik heb me zelf altijd geleerd om bij weer en wind het koppie hoog te houden, ondanks vele stressvolle en spannende of verdrietige perioden. Merk dat die belevenissen zich opnieuw aandienen, wellicht ook omdat ik meer en meer ga 'praten'. Ik denk dat ik nog wel het één en ander te doen heb.

Vind het fijn om hier met jullie te beppen.

Groet,
    Kakel

mja dat is ook een manier van 'coping' zoals men psychiater dat zo mooi aan me vertelde.
    we gelijken op dat vlak wel erg op elkaar alledrie.
    Ik overweeg ook terug fysio te gaan doen of accupunctuur..
    Er zit in mijn lichaam ook nog wat vast denk ik.
    Op welke manier werk je daar lichamelijk aan?
    is het los masseren?

Ik vind het ook super dat ik jullie hier gevonden heb op het forum.
    Dit is een zeer grote steun.

Grtz
    Ilse

jose
    Guest

ik wil even rageren over citalopram.
    Ik heb eerst amitriptyline geslikt, maar ik wou graag wat anders omdat ik niks meer voelde van het medicijn amitriptyline, ga nu citalopram slikken , moet eerst even een weekje stoppen, omdat de amitriptyline uit je lijf moet, moet aanstaande vrijdag beginnen met citalopram.
    ik hou jullie graag op de hoogte.

groetjes jose.

Lara '52
    Guest

Hallo Tess ,moedig van je hoor ;de eerste stap heb je nu gezet 't zal wel wat energie gevraagd hebben ;maar nu hoofd recht en vooruit kijken ik denk dat je meer kunt dan je goed beseft ,je weet wanneer je in gedachten houd dat alles positief verloopt ;dan is de helft al gewonnen . GRTS Celest

Hoi Sleepy,

De fysio doet oefeningen met me en we praten ook veel. Ik doe psychosomatische fysiotherapie. Dit is gericht tegen de lichamelijke klachten die veroorzaakt worden door het niet goed in je vel zitten. Dit gaat verder dan ontspannen, ik moet tijdens de oefeningen veel en vaak de manier waarop ik me voel benoemen, zodat ik dit gevoel terug kan roepen. Aan de fysio uitleggen hoe ik me door de oefeningen die we doen voel en hoe ik dit bereikt heb, dan kan ik dit na de les wellicht ook zelf doen.

http://www.burnin.nl/?id=bhd_reg_pft

Hier staat het vast duidelijker dan dat ik het nu uitleg!

Groet,
    Kakel

Wat te verwachten van citalopram.........de psycholoog brengt me in verwarring. Wat verwacht ik er eigenlijk van? Wat verwachten jullie er van? De psycholoog vind dat ik nog veel klachten heb, qua piekeren, slecht slapen en stress. Ik heb het idee dat mijn stemming verbetert (is nog niet helemaal stabiel, het gaat met vallen en opstaan), maar dat ik zelf nog het nodige te doen heb en zie het middel als ondersteuning. Maar zou ik me door de dosering die ik nu krijg nog veel beter moeten voelen? Zou ik een ander middel moeten proberen? Pfffffffffffffffffffffffff, weet het ff niet hoor. Ik hoor graag jullie mening.

Kakel

Goedemorgen dames,

Celest heel veel plezier aan de kust, heerlijk even uitwaaien

Ilse heel begrijpelijk dat je de bach bloesem associeert met de paniek, het klopt natuurlijk niet want het heeft er niets mee te maken. Ik heb een hele tijd terug een paniekaanval gehad toen ik 1 drankje op had, heb een jaar lang niet durven drinken omdat mijn hersenen het met paniek associeerde. En dat is dus juist het patroon wat ik wil doorbreken. Ongemerkt associeer je heel veel dingen met paniek en blijf je in dat cirkeltje lopen.

Agnes bedankt en i.d.d herkenning en erkenning is heel belangrijk

Kakel ik denk persoonlijk niet dat je een andere AD moet gaan proberen, je slikt de Citalopram nog niet zo heel erg lang.
    Ik slik het nu 16 weken en ik heb nog steeds mijn ritme niet gevonden, maar ik merk met kleine stapjes dat het wel vooruit gaat. Wat dat betreft kan het mij ook niet snel genoeg gaan hoor, we willen ons gewoon lekker voelen
    Piekeren en stress zorgt weer voor slecht slapen en slecht slapen zorgt er weer voor dat je overdag niet goed functioneert en dan is het kringetje weer rond.
    je zal geestelijk het kringetje moeten doorbreken en dat is niet makkelijk maar geef het een kans. Ik heb je vooruitgang gelezen door de maanden heen hier op het forum

Jose heel veel sterkte met je medicijn switch, ik heb er ook net een achter de rug dus als je ergens mee zit dan lees ik het graag! En hopelijk kan ik je een beetje steun bieden.

Liefs,
    Tess

Hé Kakel

bedankt voor de info ivm de fysio.
    Ik denk dat we dat in België niet hebben zulke therapeuten.
    Dadelijk eens op googelen.

Wat verwacht ik van het AD?
    Net hetzelfde antwoord als jij Kakel.
    Ondersteuning en in tussentijd aan me (je)zelf blijven werken.

Ik zou zeker ook geen nieuw ad gaan nemen.
    Ik voel bij mezelf aan dat het elke week toch weer wat beter gaat. Niet snel genoeg zoals Tess ook aangeeft maar de verbetering is er toch.
    De terugvallen zijn minder zwaar.

hoe gaat het met jou Tess?

je klinkt (leest) vrolijk.

take care dames
    liefs
    Ilse

Lara '52
    Guest

Hallo Sleepy

Je hebt gelijk hier bij ons in BELGIE bestaat dat niet,ben al jaren bij kiné onder behandeling maar praten daarvoor is er de psyhiater ,maar hij heeft me wel geholpen daar waar de dokter mij opgaf heeft hij wel resultaat gehaald hij geeft aan wat ik nog mag en kan doen .

Drukke pratijk , maar de beste in de streek en foetert wel op mij wanneer ik een slechte dag heb

Morgen namiddag komt er een ergo-therapeute langs aan huis ,ben benieuwd wat het resultaat zal zijn ,nog een pilletje meer nemen zeker voor kalmte en rust .

GROETJES AAN IEDER

Ben een beetje verkouden maar het zet niet door. Heb wallen onder mijn ogen en koortsuitslag onder mijn neus. Zie er niet uit zo.....

Premium ++ Account Luuss0404's Avatar

Hallo allemaal
    Ik heb met veel interesse jullie posts (tot nu toe) gelezen. En ik wens jullie allemaal veel sterkte, doorzettingsvermogen, liefde en positiviteit toe!

@ Tess, heel goed dat je de cirkel probeert te verbreken mbt het associeren van iets met paniek! Ik hoop dat het je lukt!
    @ Sleepy, fijn dat het toch wat beter met je gaat, ik hoop dat dat nog steeds zo is! En zoals ze vaak zeggen "alle goede dingen komen langzaam" dus probeer wat geduld te hebben en houd moed!
    @ Celest, fijn dat je een behandelaar hebt waar je je goed bij voelt, zelfs als hij je uitfoetert Ik hoop dat je wat hebt gehad aan de ergo-therapie en dat die paar daagjes weg je goed hebben gedaan!
    @Kakel, bedankt voor de link hierboven Maakt het wat duidelijker Vervelend zeg die uitslag, ik hoop dat je verkoudheid snel doorbreekt want dan ben je er ook sneller van af!

Liefs Luuss

Hi Luuss,

Bedankt voor de lieve woorden.
    jaa dit forum is beschrijft een hele lijdensweg van ons.
    Gelukkig gaan we allemaal de goede richting uit.

Hoe gaat het met jou?

Liefs
    Ilse

Hey Ilse,

Graag gedaan hoor
    Zoals Agnes eerder zei en wat Tess ook nogmaals benadrukte; herkenning en erkenning is heel belangrijk, en op dit forum ervaar ik (tot nu toe) dat iedereen elkaar probeert te helpen, te steunen en info voor elkaar probeert op te zoeken Met een beetje steun, geduld en begrip komen we er allemaal uiteindelijk wel

Ik kon de afgelopen nachten niet slapen van de pijn, gister eerst lang en breed onder de douche gestaan, toen een slaappil ingenomen en uiteindelijk mijn bed in gedoken en voelde me vandaag stukken beter, hopen dat dat zo blijft
    Ilse heb jij al wat minder last van terugvallen en klachten?

Iedereen veel gezondheid/beterschap/blijheid/liefde/moed toegewenst!

Liefs Luuss

Hallo dames, ik hou het kort het is gisteren bij therapie een zware dag geweest.
    We moesten overademen ( heel snel diep in en uit ademen) en dat 2 minuten lang.
    Tijdens het ademen begon ik te hyperventileren en voordat ik er erg in had stroomde de tranen over mijn wangen. Goh wat was ik emotioneel ik wilde zo de deur uitlopen, maar heb het gelukkig niet gedaan. vervolgens moeten we dezelfde oefening staand doen maar dit lukte mij niet ik heb de oefening met veel pijn en moeite nog een keer zittend gedaan.

Deze oefening moeten we de hele week thuis doen, wat een hel!
    Ik weet dat het goed is maar dames dit is echt niet leuk

Sorry voor dit sombere berichtje maar ik zit er even doorheen.
    Volgende keer weer een leuk berichtje

Kakel gaat het weer een beetje met je?

Ilse hoe gaat het met je?.

Celest hoe is de ergotherapeut?

Luuss bedankt voor je berichtje.

Lara '52
    Guest

HALLO DAMES ,

Terug van weg geweest ,heerlijk weertje gaan wandelen (langzaam ) nd. winkels geweest mode en lingerie ;geen schoenwinkels kan niet meer (echtgenoot heeft een fobie schoenen )dinsdag terug een paar gekocht kan er nog niet met voet erin ;maar voor het geval dat ik er toch zou kunnen mee stappen zegt hij ( kelder puilt uit vd.schoenen )brrrr....

@Lieve Tess ;ergo-therapeute langs geweest en wel erg confronterend met wat ik nog maar aan kan ze heeft me hulpstukken aangeboden :nieuwe hoge toilet (en bad uitbreken) en zit -douche plaatsen ,mag er niet aandenken al het werk en stof ...wel na goed keuring van handicapzorg .

@Kakel en Luuss ;bedankt voor jullie medeleven en voor jullie wens ik ook van harte veel beterschap en heel veel liefde en vriendschap toe

Fijn week -end geniet ervan grts Celest

@ Tess, goed van je dat je toch door hebt gezet! Begrijpelijk dat je er even doorheen zit, probeer iets leuks/ontspannends te doen en neem je rust! Ik hoop dat je een heel fijn weekend hebt!

@ Celest. fijn dat de paar daagjes weg leuk zijn geweest Als je echtgenoot schoenenfobie heeft wat heeft ie dan om zijn voeten? (misschien beetje domme vraag) De veranderingen die er moeten komen volgens de ergotherapeut, komt daar speciaal iemand voor langs die daarvoor gekwalificeerd is om dat te bewerkstelligen? Vervelend dat het zo confronterend is, maar de hulpstukken zijn ervoor om je niet over grenzen heen te laten gaan en ervoor te zorgen dat je zoveel mogelijk nog wel zelf kan doen! De moeder van een vriend van mij heeft ook speciale hulpmiddelen voor haar reuma, ze was nog jong toen ze die middelen kreeg en wilde daar dus niet aan, en nu heeft ze er spijt van dat ze niet eerder die hulpmiddelen wou gebruiken, want het is zoveel erger geworden nu. Ik wens jou heel veel sterkte met het acceptatieproces/verwerkingsproces!

Aan allemaal; een fijn weekend, veel liefde, beterschap, moed en vriendschap gewenst!

Liefs Luuss

Lieve Celest je man bedoelt het goed maar ik begrijp dat je er kriegel van wordt
    Schoenen genoeg....nu is het tijd voor mode en lingerie
    Dat is heel confronterend mijn mams heeft ook hulpstukken gekregen in de badkamer maar daar heeft zij echt naar toe moeten groeien. Het begon met een spartamet want het fietsen ging niet meer, maar toen zij hem eenmaal had ging er een wereld voor haar open. Alleen nu kan zij er niet meer zoveel gebruik van maken ze heeft teveel pijn!
    Ook heeft zij een rolstoel voor als wij op stap gaan, in het begin liep zij er zelf achter ze vond het verschrikkelijk om er in te gaan zitten ze zei verdorie ik ben pas 58.
    Maar nu gaat de rolstoel altijd mee en als zij denkt het gaat wel gaat ze lopen en als zij moe wordt gaat zij lekker zitten.
    Zij begint het nu allemaal te accepteren maar dat is een proces waar je in moet groeien en dat is heel begrijpelijk zeker als je altijd heel onafhankelijk en bedrijvig bent geweest.

Lieve Luuss,

Ik zie dat je moderator bent geworden, gefeliciteerd meid
    Hoe gaat het slapen, hopelijk heb je weer een goede nacht gehad

Dames een fijn weekend!

Liefs,
    Tess

Tess, wat goed voor je dat je die spannende oefening hebt doorstaan! Het lijkt mij ook echt een verschrikkelijke oefening, ik zou me er ook geen raad mee weten. Om het dan ook nog vrijwilig thuis te gaan doen.....

Ik ben zelf nog niet zo fris en fruitig, heb vannacht een slaappil gehad, maar zie er gewoon erg moe uit. Combinatie van snotterig zijn, slecht slapen en stevige gesprekken met psych en fysio denk ik.

Fijn weekend allemaal.

Kakel

@ Tess, dank je voor de felicitatie Ik probeer mijn best te doen Mijn rugpijn vordert niet echt, dus mijn slaap ook niet Maar 13-10 en 30-10 ga ik bij de mama van een vriend langs zodat zij mij weer gaat masseren, de dag erna heb ik namelijk examen dus kan ik die pijnvrij gaan doen Hoop dat het met jou wat beter is?

@ Kakel, ik hoop dat je snotterigheid en moeheid snel over gaan! Probeer je rust te nemen

Veel beterschap, liefde en een fijn weekend allemaal!

Liefs Luuss

Lara '52
    Guest

DAG DAMES ,

@Tess, ik hoop dat je al wat beter voelt met een dagje vooruit ;alle beetjes helpen

Mijn man heeft zeker de goede intentie om mij te helpen ,het is precies of hij gaat de verloren jaren inhalen nu hij op pensioen is ,goeie tip vd. lingerie ha ha ...

Luuss,van harte gefeliciteerd ,succes met je examen ,ik duim voor jou .

Wat de hulpstukken hoge toilet en nieuwe douche die worden geplaatst door een erkende loodgieter die kies je zelf ,ja ik moet het leren aanvaarden maar op 4jaar tijd is er veel voor mij verandert op alle gebied .

Schoenen heeft mijn man aan zijn voeten maar hij weet wel wat hij wilt maar daarom geen dure schoenen die zijn voor mij

Kakel verzorg je goed ,drink een hete thee met een soeplepel rhum en honing en citroen dat is zeer goed en daarvan slaap je goed ;

groetjes dames fijn week-end

Hey Celest

Bedankt voor de felicitatie en het succes wensen Het komt vast wel goed!
    Vervelend dat je dat zelf moet regelen allemaal Als er zoveel verandert in (relatief) korte tijd dan is het ook moeilijk dingen te leren accepteren, te verwerken en te veranderen! Maar het is wel fijn dat er hulpstukken bestaan die ervoor kunnen zorgen dat je zolang mogelijk nog dingen zelf kan doen. Ik wens je heel veel sterkte!!

Liefs Luuss

Hey Celest, bij ons past in een soeplepel bijna een kom soep.........met zoveel rum zal ik denk ik de dag daarna ook wel slapen........neem aan dat je een belgische soeplepel bedoelt en dat die wat kleiner is, haha. Ik vind het wel leuk, die taalverwarring.

Soortgelijke onderwerpen

1. Welzijn - Artikel
    By Agnes574 in forum Welness en gezondheid
    Reacties: 0
    Laatste Post: 17-12-07, 16:46
  2. Verkeerde medicatie in verpleeghuizen - Zorg + Welzijn
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Laatste Post: 15-12-07, 00:10
  3. Geluid in de slaapkamer beïnvloed welzijn - Zibb.nl
    Laatste Post: 16-04-07, 23:50
  4. Nog weinig klachten over WMO tot nu toe - Zorg + Welzijn
    Laatste Post: 20-02-07, 16:21
  5. Een kwartiertje schizofreen in de simulator - Zorg + Welzijn
    Laatste Post: 09-12-06, 13:32