Weergeven resultaten 1 tot 6 van 6

Onderwerp: Ontevredenheid over nederlandse huisartsen

  1. #1
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Standaard Ontevredenheid over nederlandse huisartsen

    Wat is dat toch met al die huisartsen in Nederland die de mensen niet serieus nemen???

    Zo'n beroep zie je toch als soort 'roeping' > mensen willen helpen?????

    Als ik alle verhalen lees van nederlandse leden die ontevreden zijn over hun huisarts/als een nummer gezien worden/klachten niet serieus nemen .... ppfff, dat kan toch niet goed zijn,dat mag toch niet!!

    Ik heb 2 huisartsen (hier in België);
    *1 woont wat verder weg, kent me al meer dan 10 jaar en neemt alle tijd voor me
    *1 zit hier in het dorp, kent me niet zo goed, maar neemt ook alle tijd...
    en vooral; ze nemen me beiden zéér serieus gelukkig!!
    Misschien komt dat alles ook doordat ik me vooraf zéér goed informeer over mijn klachten (internet, klachtendagboek bijhouden) en doordat in België de artsen 'zelfstandig' zijn (qua werk) ..meer patiënten is meer inkomen....
    Zou daar mss het verschil zitten??

    Ik weet in ieder geval wél nog van vroeger (toen ik nog in Nederland woonde) dat ik me ook maar een nummerke voelde en eerder verward,veel te snel en ontevreden uit de spreekkamer kwam...
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

    Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

  2. #2
    Premium ++ Account Luuss0404's Avatar
    Lid sinds
    13-05-2009
    Locatie
    Groningen
    Posts
    5.659

    Standaard Re: Ontevredenheid over nederlandse huisartsen

    Hey Agnes,

    Mijn 'oude' huisarts was een wat oudere man (is met pensioen gegaan) en die nam alle tijd van de wereld en luisterde ook echt naar wat je vertelde en gaf ook een daadwerkelijke oplossing...
    Mijn huidige huisarts is jonger (jaartje of 35-40) en daarbij lijkt het alsof hij je zo snel mogelijk weer weg wil hebben, hij heel erg afgeleid is en niet luisterd. Leg ik een heel verhaal uit met achtergrondinformatie ed... begint hij heel ergens anders over... door de adviezen die hij geeft geloof ik ook niet dat mijn huidige huisarts mijn dossier heeft ingekeken of er mist wel heel veel in zijn dossier over/van mij...
    Ik hoor ook van veel mensen die in de zorg werken in Nederland dat ze steeds meer moeten doen in minder tijd en er minder echte tijd is voor een patient
    Ik zag laatst op tv (geen idee meer welk programma of welke zender) dat een NL arts het niet raar zou vinden als sommige zorg in de toekomst door robots gedaan wordt, zoals nu in Japan al het geval is...
    Ik zoek nog steeds een huisarts waarbij ik geen nummertje ben...

    Liefs Luuss

  3. #3
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Standaard Re: Ontevredenheid over nederlandse huisartsen

    Luuss, je hebt gelijk!

    Ik ervaarde het in nederland ook zoals jij beschrijft;
    -binnen en zo snel mogelijk weer buiten!!
    -nummertje Ag

    Hopelijk vind je snel een begripvolle huisarts, met hart en ziel voor het beroep, waar jij gewoon Luuss bent, zonder nr!!

    Liefs Xx Ag
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

    Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

  4. #4

    Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar
    Lid sinds
    26-07-2008
    Locatie
    Noord-Holland
    Posts
    4.190

    Standaard Re: Ontevredenheid over nederlandse huisartsen

    Hmm ik ken dit geval ja! Ben zelf wel gelukkig met mijn eigen huisarts. Maar deze heeft dus een praktijk samen met zijn vrouw, en aangezien mijn eigen huisarts vaak ook huisbezoeken doet is deze er niet altijd, en beland ik dus wel eens bij zijn vrouw met een afspraak. Maar zijn vrouw is echt *grr* als je binnen komt zegt ze heel kortaf: Waar kom je voor..? Daarna zit jij je verhaal te vertellen en zit zij gewoon ondertussen lekker naar buiten te kijken!!! En als je dan klaar bent met praten zegt ze: Huh kun je dat nog eens vertellen? Gelukkig neemt mijn eigen huisarts wel de tijd voor me, en luisterd naar me, wat ik dan ook wel weer heel belangrijk vind, ik moet wel het idee hebben dat iemand me serieus neemt én naar me luisterd!

    Vind het idd wel slecht dat er zoveel artsten (in Nederland) zijn die hun patienten gewoon zoals jullie al zeiden behandelen als nummertjes!

    Xxx Syl

  5. #5

    Standaard Re: Ontevredenheid over nederlandse huisartsen

    Huisartsen... ach ja, het blijft een no done situatie.
    maar ja zonder kan je ook niet.
    Gelukkig krijg ik van mijn huisarts geen/niet zo snel medicijnen.
    en dat heeft ermee te maken omdat hij van mij niks verdient.
    alles word betaalt

    Merk inderdaad ook vaak dat ze je snel willen weghebben.
    en de wachtkamer is ook gewoon flink ***

    Gewoon wegblijven als het even kan. Dan blijf je ook het gezondst
    Bekijk het leven aan de zonnige kant en laat drama aan een ander over

  6. #6
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Standaard Re: Ontevredenheid over nederlandse huisartsen

    De ene huisarts is de andere niet .. het moet 'klikken'!
    Gelukkig heb ik een héél goede huisartse en een redelijk goede 'reserve-huisarts' hier op het dorp voor noodgevallen!!
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

    Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

Soortgelijke onderwerpen

  1. Extra huisartsen ingezet - De Telegraaf
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 08-11-09, 09:40
  2. Huisartsen steunen massaal HPV-vaccinatie - Stentor
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 02-04-09, 01:44
  3. Huisartsen Dronten doen lijmpoging - Stentor
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 13-02-09, 13:10
  4. Klink praat met huisartsen over EPD - Algemeen Dagblad
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 21-01-09, 08:03
  5. Huisartsen oneens met Klink over patiëntendossier - Nieuws.nl
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 23-09-08, 00:20