Pagina 4 van 13 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 151 tot 200 van 650

Onderwerp: Valdoxan: wie kent deze nieuwe antidepressiva?

Premium + Account gabry's Avatar
    Dagboek berichten
    1

Standaard Re: Valdoxan: wie kent deze nieuwe antidepressiva?

Heb even gegoogled naar Valdoxan, maar ik vind het een vaag verhaal. Melatonine als belangrijkste werkzame stof, met deze bijwerkingen?
    Het zou geen effect hebben op het serotonine-gehalte.

Hoe kom je hier eigenlijk weer vanaf?
    Daar staat namelijk niets over geschreven in de bijsluiter...

Iedereen die met Valdoxan bezig is, veel succes!!!

Banned Premium ++ Account

ha gabry,
    valdoxan schijnt meer een lichaamseigen stof te zijn, en het stimuleert op een of andere manier het melatonine in de hersenen, dus moet je er beter van gaan slapen dan alle andere ADs
    als je terug leest dan zie je dat PIET heel wat nuttige info heeft neergezet daar hij lid geweest is van een internationaal forum, waar valdoxan eerder vrijgegeven is dan in ned.
    ik weet echt niet wat dit voor troep is.....ben nooit ziek van AD, maar dit is eeen drama,
    maar wil doorzetten omdat de lange gebruikers toch uiteindelijk posten dat ze beter gaan slapen.
    voor mn psych. is het ook een soort van uitproberen, hij leest er goede dingen van maar hoort nu ook klachten waar hij zeker wat mee kan in de toekomst.
    het voelt bij mij alsof ik een paar slaaptabletten inneem en dan niet kan slapen, verder weet ik echt niet hoe ik het moet omschrijven, en aagezien jij net van AD af bent kan ik niet zeggen, probeer maar eens...

Dagboek berichten
    1

@ Sietske

NO WAY dat ik dat ga proberen, (vind het wel een komische opmerking van je trouwens)

Juist omdat ik er inderdaad zulke heftige verhalen over lees, vind ik het interessant om te lezen, maar vind het eerlijk gezegd ook nogal beangstigend (?)

Juist ook omdat een lichaamseigen stof zou zijn.
    Ik hoop voor je dat de bijwerkingen snel ophouden, en dat je uiteindelijk een goede nachtrust krijgt, want dat is nu eenmaal HEEL belangrijk om overdag goed te kunnen functioneren...

Heb je al eens geprobeerd melatonine te slikken?

Veel succes!
    Groetjes Gabry

@gabry,
    heb het hele medicijnboek al gebruikt, noem maar wat en ik heb het ook al geprobeerd
    slik ook al jaren melatonine.
    ik ben met slapen een hopeloos geval, zelfs psych. weet het niet meer.
    het enige middel waar ik goed op geslapen heb vroeger waren de barbituraten, maar die worden al tijden niet meer voorgeschreven.
    heb alle benzo,s gebruikt en 6 mg rohypnol gaf geen rustige slaap en dat is nogal een erg hoge dosering!!!
    word ook niet meer voorgeschreven.
    en alle combies met antipsychotica erbij ook al gehad.
    maar mn laatste AD combi ging goed, dus als dit echt niet wil kan ik in overleg zo weer terug.

ja gabry, humor moet er blijven.....anders wordt het wel erg moeilijk, logisch natuurlijk als er een slechte dag tussen zit, heeft iedereen.
    maar als het even kan bekijk ik de dingen wel positief

Dagboek berichten
    1

Mooi dat hoor ik graag Sietske!
    Heel veel succes met het uitvogelen wat het beste bij je past!

Ik weet van mezelf dat ik tijdens het gebruik van AD ook bijzonder slecht sliep ook i.c.m. de ene pam na de andere.
    Heel veel angstdromen, zweten weinig uren maken, en overdag uitgeput.
    Nu ik geen AD meer heb is mijn slaappatroon gelukkig weer gezond.

Ik kan me wel voorstellen hoe je je voelt.
    Succes!

@gabry, dank voor je bemoediging.
    heb ook nog ff gegoogled en las dat je bij stoppen valdoxan niet hoeft af te bouwen.
    ik las dat je dat opgemerkt had,
    lieve gr

Klopt, geen ontwenningsverschijnselen als je stopt. En dat is waar, ben zelf 2 weken gestopt vanwege de maagpijn en maagkrampen en geen afbouwverschijnselen. maar ja dan komt wel je oorspronkelijke probleem terug.

Sietske, hoelang gebruik je nu? Al 2 weken? Dat wat jij zegt, gevoel alsof je slaapmidel hebt genomen maar niet kunt slapen is dus precies wat anderen ook in het begin ervaren. Dus je zit echt nog in de opbouwfase. Klote maar kans dat het over gaat.

@gabry, het werkt totaal anders, maar het hele serotonineverhaal, dat dat alleen invloed heeft op depressie is al bewezen onwaar. Er zijn inmiddels al andere middelen die totaal niets doen met serotonine en toch een ad effect hebben.

Maar damn, vannacht weer buikpijn gehad met veel gasvorming in de maag dus ik schrik iedere 5 minuten wakker omdat er lucht naar boven komt.

@beste piet,
    ik heb nog een vraag,
    over de valdoxan die schijnt te werken op het melatoninegehalte in je hersenen,
    ik slik al jaren 10mg melatonine voor ik ga slapen(en de rest)maar als deze dan werkt op je melatonine, heb ik dan niet hetzelfde effect door bv een ander AD en melatonine.
    ik wil dolgraag doorzetten, maar het moet wel zin hebben natuurlijk,
    mijn psych. weet hier echt niets van...
    alvast bedankt, jij bent de expert op dit topic geloof ik.....

Carola Drent
    Guest

Sinds 10 februari jl. slik ik nu valdoxan, gezien de geringe bijwerkingen die worden beloofd. De laatste jaren heb ik lexapro gebruikt waar ik goed op ging. Op den duur vond ik de bijwerkingen niet meer opwegen tegen de voordelen van dit ad. Aangezien ik twee weken geleden volledig met lexapro ben gestopt, vind ik het moeilijk objectief te oordelen over het gebruik van valdoxan. De eerste paar dagen sliep ik b.v. geweldig op dit middel, afgewisseld met nachten waarin ik om de paar uur wakker werd. Soms slaap ik wel een uur of zes achter elkaar door, wat ik al een hele luxe vind.
    Ik moet er wel bij vermelden dat ik daarnaast ook nog slaapmiddelen erbij gebruik, wat ik misschien niet meer moet doen.
    Vanochtend werd ik wakker met angst- en paniekgevoelens die ik heel lang niet meer gevoeld heb. Gelukkig heb ik nog oxazepam die ik op aanraden van mijn psychiater bij gelegenheid inneem.
    Al met al vind ik dat een aantal zaken nu door elkaar heen spelen. Krijg ik nu last van mijn (oude) depressie, nu lexapro is uitgewerkt.
    Voldoet valdoxan nu nog niet helemaal als ad. en is het een kwestie van tijd.
    Ik verkeer gelukkig in de omstandigheid dat ik geen ingewikkelde dingen hoef te doen. (Wij wonen in Zuid-Frankrijk en via internet heb ik momenteel een goed contact met mijn psychiater). Ik ben zeker van plan om door te zetten, maar het valt allemaal niet mee.
    Ik heb het gevoel, hetgeen ook zo is, dat wij allemaal proefpersonen zijn en dat niemand momenteel het fijne nog weet van dit ad.
    Iedereen in dezelfde omstandigheden veel sterkte en wijsheid gewenst.

Dagboek berichten
    1

@ Piet

Ja ik ben op de hoogte van de onzin van het serotonine-verhaal, vandaar de interesse naar dit middel.
    Mensen zijn vaak vatbaar voor dokters-praatjes, dat maakt het "gevaarlijk".

Bedankt voor je reactie, ik lees met interesse verder hoe het jullie allemaal vergaat, succes!

Mijn ervaring is dat melatonine lang niet zo sterk is als valdoxan. Ook een combi melatonine en ander ad heeft bij mij niet heel veel voor de slaap gedaan.

tjee....wat een gedoe,
    ik ben zat van dit middel....ben er tnt echt niet van opgeknapt, alleen maar beroerder
    wel moeilijk om door te zetten, omdat ik thuis mn andere AD ook nog in de kast heb liggen........en toen dus helemaal niet beroerd....
    maar ja, als ik niet doorzet, kan ik ook niet zeggen dat dit niet helpt en zal ik blijven afvragen of ik een goede slaap de kans niet gegeven heb
    @piet, hoeveel mg krijg jij op een dag?

25 mg was voor mij ideaal, nu neem ik 6,25 mg op het tandvlees maar kan het niet meer dooslikken de maagklachten zijn dan te erg. Dus ik probeer dit nog een paar dagen en anders ga ik weer cipramil nemen. En dan wacht ik tot de zuigtabletten van valdoxan er komen, dat zal mijn maag dan meer ontzien.
    Baal als een stekker.

Mijn ervaring is ook dat melatonine minder sterk is dan Valdoxan. Het wordt ook niet vergoed door de verzekering, waarschijnlijk omdat de werking niet overtuigend is aangetoond.
    Overigens heeft Valdoxan wel invloed op de serotonine; zie pag. 1 van dit onderwerp "Valdoxan heeft een tweeledige werking: enerzijds stimuleert het de MT1- en MT2-receptoren die normaal gesproken door melatonine worden geactiveerd, en anderzijds blokkeert het de 5-HT 2C -receptoren, die doorgaans worden geactiveerd door de neurotransmitter 5-hydroxytryptamine (ook wel serotonine genoemd). Men denkt dat hierdoor de concentraties dopamine en noradrenaline tussen zenuwcellen in de gedeelten van de hersenen die de stemming controleren, stijgen."
    Ik blijf overigens maar even de Trazolan proberen. Het zal me niet weer gebeuren dat ik te vroeg ben gestopt!

@piet,
    wat een gedoe he, ik dacht eerst dat ik geen maagklachten had.....
    maar als ik nu terugkijk heb ik uren na inname vreselijk gevoel in mn maag/buik, ws toch dus maagklachten en maagbeschermer werkt ook niet.
    6,5 mg is natuurlijk niets....ik heb de standaard dagdosering 50 mg
    en heb last van obstipatie.
    heb net een pm van buukje gehad......door die dingen die zij schreef, ben ik weer wat gemotiveerder
    dank je buukje

2ling
    Guest

Hoi jari.

Ik heb sinds afgelopen week dit "medicijn" geslikt en moet zeggen dat ik er erg goed mee uit de voeten kan.
    Maandagavond was mijn eerste, en Dinsdag een beetje rare hoofdpijn (Paracetamolletje) maar verder niet echt bijwerkingen.
    Heb hiervoor al andere medicijnen geslikt (laatste Lexapro),
    Maar had van de 20 bijwerkingen er wel 19 te pakken....dus snel gestopt.
    Toe zei mijn huisarts dat er wat nieuws was en ze met mij wel wilde proberen.
    Raar gevoel,(als proefkonijn) maar heb 100% vertrouwen in mij huisarts.
    Nou ik weet niet wat me overkomen is van de week..............!!
    Oké, het slapen is een probleem, maar ben de hele dag zó enorm fit!!!!
    Heb dit maanden niet meegemaakt en ben alles gaan doen in de tuin etc..
    Helemaal Happy!!
    Zeker nu ook nog , anders zou ik deze mail nú niet schrijven hé!!
    Het geeft enorm veel energie alhoewel mijn lichaam er na die tijd nog helemaal niet klaar voor is.......maar ik wil van alles..............
    Weet niet hoe het verder gaat, of als het effect inzakt, maar ben nu erg blij.. en daar is het mij om te doen.
    Ik kan voor mijn gevoel ,alles aan...........hopen dat het zo blijft...en POSITIEF
    Oké, ik was erg depressief, maar voel me goed en denk wel dat dat door de tabletten komt!!!

Ik hoop dat je er wat aan hebt, buiten al de "negatieve" verhalen.....

Succes voor jou.... en vriendelijke groeten;

Rudi Smit

Ps; Als je vragen hebt???Zeg het maar hoor!!

2ling
    Guest

Blijft natuurlijk wel een feit....... KUN JE POSITIEF BLIJVEN???

Volgens mij met wat ik nu beleef (Lexapro) wel..............

DE TIJD ZAL HET LEREN!!

@ 2ling, gaaf dat het goed werkt, die slaap komt nog hoor en de meer energie ken ik, wordt steevast vermeld door gebruikers. Let wel op je maag hoor, het is een bijtende substantie die je maag aan kan tasten.

@sietske, klote dat je maag nu begint op te spelen. Hopelijk is het voorbijgaand. Zou je het kunnen melden bij Lareb? http://www.lareb.nl/melden/patient.asp ?
    Want de producent servier zit nog in de ontkenningsfase dat het maagklachten zou geven terwijl het dat wel doet bij velen. Als ze die maagklachten niet meer kunnen ontkennen zetten ze hopelijk wat spoed achter de smelttabletten die deze bijwerking niet hebben.

Ik neem nu weer cipramil, klotemiddel, veel bijwerkingen maar ja geen maagklachten en die werden echt te hevig. Ik wacht nu op de zuigtabletten van valdoxan. Het was het eerste middel waarop ik me echt levend voelde in plaats van me door de dag te slepen.

hallo 2ling, gebruik je valdoxan?
    na hoeveel tijd kon je slapen en hoelang duurde het voordat het AD geestelijk zn werk begon te doen.
    alle ervaringsmeningen ben ik erg benieuwd naar,

@piet, ik heb melding gedaan over maagklachten en de zoveel andere klachten van dit k*t middel
    ik lees dat jullie energie krijgen...
    ik zit als een dood vogeltje op de bank of achter pc
    allemaal door bijwerkingen....
    nooit gehad met andere soorten...

Carola Drent
    Guest

Met name sietske, probeer toch nog vol te houden. Langzamerhand ga ik mj toch beter voelen en slaap ook langer achtereen. Ik gebruik valdoxan nu ruim 6 weken en ik voel mij steeds rustiger worden. Volgens mij (maar dat geldt bijna voor iedereen) is rust en ruimte ook heel belangrijk in dit proces. Daarnaast probeer ik mij mij niet al teveel te focussen op dit ad. Waar ik wel moeite mee heb, is om de balans te vinden tussen, zeg maar het effect van de serotonine en de melatonine, c.q. het hebben van energie en het slaperig zijn. Overigens heb ik helemaal geen last van maagklachten, zoals een aantal van jullie wel schreven. Waarschijnlijk heb ik een ijzeren maag. Maar goed, iedereen reageert toch weer wat anders op dit nieuwe middel. Bij deze wil ik iedereen een hart onder de riem steken. Ik ben overigens al blij dat ik nu nauwelijks meer last heb van de onttrekkingsverschijnselen van lexapro en kennelijk valdoxan zijn werking heeft.

De vermoeidheid had ik in het begin, heeft 6 weken ofzo geduurd voordat ik energie begon te voelen.

Waar kan ik die ijzeren maag kopen :-)

@piet, @carola,
    bedankt voor jullie reacties,
    carola fijn voor je omdat de vorige post minder positief was....nu dus wel effect,
    kreeg een pm waarin ook stond dat diegene ook pas na 8 weken effect had, voelde zich ook zo rustig, net als jij beschrijft.
    carola, ik heb alle rust en ruimte om hier aan te wennen, en neem het nog steeds overdag zodat het niet nijn slaap verpest, ik ben echt geen klager, heb nooit gemopperd op nieuwe AD of andere med. die ik nodig had...maar dankzij jullie steun en onformatie ga ik door,
    erg bedankt

ps @piet,
    wat mij wel helpt tegen maagklachten is dat ik een half uur voor dit AD mn maagbeschermer inneem en zorg dat ik een maaltijd op heb.....maar ws heb je dat zelf ook al wel geprobeerd.....

bijwerkingen lijken minder te worden, neem het middel nu iedere dag wat later in
    nu om 18.00 uur, merk eigenlijk niets daarna, ook geen slaperigheid.
    slaap niet erg goed, maar kan ook gewenning zijn van de seroquel

hallo allemaal...
    jammer dat er al een paar dagen niets gepost is,
    we moeten het nl van onze ervaringen hebben.......
    ik neem valdoxan nu 2 dagen voor het slapen in,
    slaap beter, nog wel te kort, maar zo 6 uur achter elkaar..
    maar het rare is dus nu ik de tijden langzamerhand veranderd heb,
    ik dus overdag weer veel klachten krijg, die ik niet meer had....
    weer stoned, duf, duizelig,
    herkent iemans dit??

Premium ++ Account Luuss0404's Avatar

@ Sietske,
    Achja hele dagen het gevoel hebben alsof je stoned bent is ook niet prettig
    Fijn dat je steun, raad en advies vind bij Piet10, buukje en de andere Valdoxan gebruikers en dat zij je de moed gegeven om door te gaan zodat je achteraf niet kan twijfelen met 'wat als -en'
    Wel fijn dat je inmiddels 6 uur achter elkaar door kan slapen, maar vervelend dat je je weer zo stoned en suf voelt overdag nu je de tijd waarop je het inneemt hebt verandert Misschien toch weer eerder innemen om te kijken of je je dan weer fitter voelt? Heel veel succes en sterkte!

@ Gabry,
    Luisteren naar je eigen lichaam en geest is altijd belangrijk!
    Hoe gaat het inmiddels met jou?
    Ik lees net al jou met interesse de verhalen hier

@ Carola,
    Vervelend dat je last had van de bijwerkingen bij het overstappen, maar fijn dat dat verminder is! Fijn dat je zo goed kan overleggen met je psych en dat je wil doorzetten om te kijken wat Valdoxan voor jou zou kunnen doen en dat je jou ervaring deelt en anderen een hart onder de riem wil steken! Balans vinden is ook lastig, maar ik hop dat het je lukt en dat je je slaap krijgt en daarnaast je lekker fit en gelukkig voelt! Heel veel sterkte en succes!

@ Piet10,
    Bedankt voor alle informatie die jij gepost hebt, zoals Sietske al aangeeft is het voor onder andere haar een hart onder de riem!
    Echt vervelend dat je zo'n last van je maag hebt dankzij de Valdoxan en dat je daardoor niet de voor jou goed voelende dosis kan innemen Ik hoop dat ze snel komen met die zuigtabletjes!
    Ook erg fijn dat je die link neerzette over het melden van bijwerkingen, zo kan een ieder met bijwerkingen het melden en wordt er ook meer duidelijk en kan er beter geïnformeerd worden! Super!!!
    Jammer dat je tijdelijk terug bent naar cipramil, nu hoop ik nog meer voor je dat die zuigtabletten snel op de markt komen zodat jij je weer goed kunt voelen zonder maag problemen en/of andere bijwerkingen!

@ Ratje,
    Fijn dat je die info over Serotonine nog weer plaatste
    Hoe gaat het nu met je?

@ 2ling,
    Fijn dat jij je zo fit voelt en zo happy! Ik hoop dat dat zo blijft en dat met de tijd je ook weer voldoende slaap kan vatten! Heel veel succes en leuk om zo'n positief berichtje te lezen!

Heel veel succes en sterkte allemaal!
    Verlies nooit de moed: soms gaat de deur pas open met de laatste sleutel van de bos

hallo ,
    ik gebruik valdoxan nu sinds 9 februari ..na een aantal weken begon ik me beter te voelen maar dat zette niet door dus nu 3 weken op dubbele dosis. ik merk nog geen verbetering .ik heb nog geduld en hou vol . het enige waar ik last van heb als bijwerking is misselijk in mijn hoofd als ik ze heb ingenomen . slapen doe ik 12 uur maar dat deed ik daarvoor ook al . het euforische wat ik eerst dacht van valdoxan begint wel af tenemen .ik post niet veel maa lees alles !
    fijne paasdagen allemaal .
    robbie

Premium + Account joshuatree's Avatar

Hoi....daar ben ik weer....
    Nog steeds niet echt verbeterd ....voelde eerst ook wel wat verbetering,maar was helaas maar tijdelijk.
    Slaap niet goed...lig de hele nacht in een soort van trance te draaien en te rollen,maar ben 'smorgens wel vroeger op en voel me dan niet zo vermoeid als ik van te voren had.
    Heb met de psych overlegd en gevraagd of ik geen 50 mg moet nemen...ze is hier erg voorzichtig mee...
    Ze zei ook dat het schommelen in mijn stemming niet met valdoxan verbeterd...?? Waarom neem ik het dan??..Moet eind deze maand terug en dan gaan we kijken of ik toch 50 mg moet nemen of er een cocktailtje van maken...ze had het geloof ik over Abilify..???
    Ik word alleen gek van dat wachten omdat ik me echt niet lekker voel,ik slik het nu al 2 maanden en van te voren heb ik 2 maanden zonder iets gezeten , waardoor ik me ook niet goed voelde......pffff....
    Trouwens @ piet....pieptonen in je oor kunnen duiden op een allergie voor het medicijn...ze vroeg mij hoelang die piepen duurde....bij mij maar een paar minuten...
    @sietske.....sorry voor het weinig posten en veel sterkte...
    Groeten en sterkte aan iedereen en fijne paasdagen!!

@joshua, o das interessant dat het kan duiden op allergie. Maar NE(noradrenaline) medicijnen kunnen ook tinnitus veroorzaken had ik ergens gelezen. Maar ja, ben geen expert wat dat betreft.Bij mij duurt het meestal ook maar kort nadat ik beter egwend was aan het middel, daarvoor wel hele nachten een piep, maar wel te doen.
    Ik denk dat het verstandig is 3 maanden te wachten voor je iets verandert.

@sietske, toch klinkt het alsof je verbeteringen ziet is het niet? Je slaapt nu al beter?De vermoeidheid overdag hoort er in het begin even bij maar als het goed is trekt dat weg.Hoe gaat het met jouw maag?

Met mij gaat het niet zo, heb nog een tijd tablet in mijn mond gehouden en dan weer uitgespuugt, het werkt wel, ik sliep er goed op, maar naast mijn maagklachten heb ik nu ook enorme darmklachten, pijn, krampen. Dus ik kan er echt niet tegen.

Ik ga nu maar totaal over de cipramil en wachten tot ze het medicijn eens verbeteren.

Ik snap echt niet dat agomelatine op de markt toegelaten is terwijl het zulke maagpijn en darmpijn kan geven.De producent ontkent het trouwens nog steeds, daar wordt ik ook een beetje moe van.

@piet en andere valdoxan gebruikers,
    zit nu bijna 3 weken op 50 mg heb nog steeds remeron erbij.
    dacht 2 dagen geleden echt dat ik alles gehad had, sliep beter, geen bijwerkingen,
    maar is nu weer allemaal anders......slechter en korter slapen, overdag weer heel moe..
    maagpijn heb ik ook nog weer, komt in aanvallen, paar x per dag, toch wil ik het tot 12 weken volhouden, hoop dat het me lukt...
    @josh,....ik heb hoge dosering seroquel erbij.....is een erg goede stemmingsregulator en je kan er beter op slapen als ik jou was zou ik om seroquel vragen.....ook als ik me zo ellendig voel door de bijwerkingen, blijf ik zo pos. en vrolijk, weet zeker dat het door die pillen komt.....
    sterkte iedereen....aan het einde van de tunnel is altijd licht.......

Carola Drent
    Guest

Ik word niet echt vrolijk over alle berichten tot nu toe over valdoxan. Ook ik was stellig van mening dat het misschien wel het wondermiddel was. In het begin voelde ik ook verbetering en sliep een aantal dagen beter. Ik voelde in de loop van de tijd echter geen verbetering van mijn stemmingen, maar sterke wisselingen. Ik voelde overdag continu een soort druk op mijn hoofd en worstelde tussen dingen gaan doen of willen slapen.
    Ook voelde ik mij in de war en drong de buitenwereld niet altijd goed tot mij door. Het leek vaak of ik overdag last had van een kater, terwijl ik geen druppel alcohol drink.
    Ik zat mijzelf vaak in de weg en ging ook mensen uit de weg. Kortom, ik ben er afgelopen dinsdag mee gestopt en overgegaan op het vertrouwde lexapro. Ik slaap weer beter en word niet meer zo vroeg wakker. Ik voel mij niet meer opgejaagd en dichter bij mijzelf.
    Als ik maar enigszins het gevoel had dat het gebruik van valdoxan in de loop van de tijd zou verbeteren, was ik ermee doorgegaan. Ik wilde jullie het niet gelijk vertellen, om zo niet te ontmoedigen. Iedereen moet voor zichzelf uiteraard beslissen. Sterkte ermee allemaal en ik blijf jullie nog wel even volgen.

@carola....ik zit er ook over te denken om maar weer te stoppen....zeker na jouw verhaal, want jij bent een lange ervaringsdeskundige....
    had dus 2 nachten prima geslapen en daarna ook weer niet, heb dus gister de valdoxan weer eerder ingenomen, zoals ik die goede nachten ook had gedaan, en verrek, heb goed, heel goed geslapen...
    ga het nu weer zo proberen, 20.00 innemen, donderdag moet ik naar psych. Hij weet van deze dingen dus ook echt niets van, hij heeft na mij nog 2 aan de valdoxan gezet en moet het van onze ervaringen hebben....
    carola...succes verder, fijn dat je je beter voelt/slaapt

Carola,jammer joh,maar als je je goed voelt op lexapro blijf dan daar gewoon op.

Sietske, ik hoop dat je nog even doorzet vooral nu je soms al merkt dat je wel goed slaapt. Bij jou zal het goede slapen wat langer duren voordat het aanslaat denk ik omdat je zo hoog begonnen bent.

@piet,
    heb vannacht ook weer heerlijk geslapen, valdoxan om 20.00 uur ingenomen, je zou dus denken dat je als je goed slaapt je beter zou voelen....
    maar dat is beslist niet zo....gister zo ziek geweest, kon bijna niet meer op mn benen staan, en nu wordt het ook alweer minder...
    ik snap er echt helemaal niets van..
    hoe is het met jouw AD piet?

dvdberg27
    Guest

Hoi,

Ik ben blij dat ik dit forum gevonden heb, of misschien ook wel niet.
    Ik kamp al jaren met depressies en vooral slapeloosheid. Daarvoor dus regelmatig eerstelijns hulp gehad tot en met de slaapkliniek in A'dam. Verschillende soorten therapieën en medicatie gehad, maar niets wu echt helpen, sommige maakte het alleen maar erger. Eind vorig jaar was het dan uiteindelijk op, en sinds dien loop ik in de ziektewet.

Daarna weer zoeken naar hulp, maar dat valt niet mee. Merk dat je toch nog steeds erg op jezelf bent aangewezen. Maar uiteindelijk bij een psych uitgekomen, die na een paar gespreken en alternatieve therapieën mij aan de valdoxan wil zetten. Het klinkt precies als wat ik nodig heb, maar .....

Mijn oplossing om wel wat te kunnen slapen is een paar biertjes voor het slapen. Heb jaren droog gestaan maar het laatste jaar ben ik weer wat gaan drinken om tot rust te komen. Het is niet extreem, maar wel boven gemiddeld. Dus nu moet ik eerst 2 weken weer droog staan voordat ik eraan mag beginnen en daarmee is mijn slapeloosheid en depressie weer terug terwijl het net zo goed ging (althans, zo voelt het).

En nu ik dit forum lees word ik er niet vrolijker van maar ik zal het proberen een beetje naast me te leggen. Ik realiseer me wel dat je vaker negatieve verhalen zult horen dan positive ervaringen. Ik hoop dan ook over enkele weken hier een wat beter bericht neer te kunnen zetten

Maar momenteel kan ik niets anders doen dan dit forum volgen en wachten totdat ook ik aan de beurt ben met de medicatie.

@vdberg, heel veel sterkte, ben erg benieuwd naar jouw ervaringen.
    ik heb met starten een goede tip van piet gehad, nl overdag met dit middel beginnen.
    als je het voor de nacht inneemt, mag je blij zijn als je 2 uur slaapt.
    ik was na een week helemaal kapot. dit is dus mn 2e poging en wat piet zegt werkt, je voelt je overdag natuurlijk niet echt goed, maar je kan nog wel wat slapen...zo ben ik de eerste 2 weken doorgekomen.
    heb zelf echt niet het idee dat het goed werkt als AD, maar ik krijg er gelukkig nog een ander AD bij, dus blijf ik vrolijk, heb je seroquel wel eens geprobeerd als combi met AD?
    gr

ps
    ik heb dit mddel gekregen vanwege ook erge slapeloosheid, die door bijna niets te verhelpen is, daarom nu dit

dvdberg27
    Guest

@sietske. Dank je voor je reactie. Voor mij is het ook voornamelijk vanwege de extreme slapeloosheid. Want de vermoeidheid maakt de kans op een depressie enorm groot. Maar na het lezen van dit forum moest ik echt even goed denken of ik er wel goed aan doe. Maar toch maar besloten om het een kans te geven.
    Ik heb jaren geleden wel een AD gehad, ook als slaapmiddel bedoelt. Ik weet zo even niet meer welke, weet alleen nog dat de apotheker erg schrok en me waarschuwde om het eerst maar eens te proberen met kwart van wat was voorgeschreven. Uiteindelijk werd ik er niet vrolijker van en sliep er ook niet beter op.
    Ik zal jullie advies ter harte nemen, maar 2 uur slaap is al heel veel voor mij momenteel

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Hier in België wordt algemeen Trazolan voorgeschreven bij slaapstoornissen ... is ook een AD.
    Ik vraag me af waardoor die Valdoxan zoveel beter blijkt te zijn dan de Trazolan??
    Zéker als ik alle verhalen hier lees.

Ik worstel ook met slaapproblemen , en iedere arts adviseert me remergon of trazolan (allebei AD's); ik weiger dit echter pertinent > AD's lossen het probleem zélf niet op en ik wil juist streven naar een normaal slaappatroon zonder enige medicatie ...
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

dvdberg27
    Guest

@Agnes Valdoxan bevat melatonine wat een lichaamseigen stof is die je normaal aanmaakt op het moment dat het donker begint te worden en daar word je slaperig van. Maar er zitten ook nog stoffen in die werken als een AD. De combinatie van die twee zouden je biologische klok meer op ritme moeten krijgen. Nog een groot voordeel ten opzichte van andere slaapmiddelen en AD's is dat het niet verslavend is.
    Ik zou het dus ook in jouw geval zeker een kans geven. Mocht het na een paar weken niet werken dan kun je er alsnog mee stoppen.

Carola Drent
    Guest

Hallo allemaal,

Ik wil jullie allemaal bedanken voor de meelevende reacties. Soms is een ad nu eenmaal wel of niet geschikt voor iemand. Ik hoop dat het bij jullie uiteindelijk wel zal aanslaan en wens jullie daar sterkte mee. Ik blijf voorlopig nog wel meelezen op dit forum.

Ondanks alle negatieve berichten hier kan ik zeggen dat veel mensen tevreden zijn, goed ad effect en lekkere slaap, alleen slaap je pas lekker na 2-3 weken (in het begin slaap je juist slechter)en het ad efefct is er pas na 8 weken. Het is dus belangrijk het veel tijd te geven. De meest gehoorde reden om te stoppen is de maagklachten, maagpijn, maagontsteking, vol gevoel, pijn in de darmen etc) die het geeft. En het geeft het meer dan SSRI's doen.Maar voor de rest geen gewichtsklachten of libidoklachten wat erg fijn is.Enz eker fijner dan remeron of trazolon, die toch erg zware medicijnen zijn.Valdoxan voelt heel natuurlijk, je voelt je niet gedrugt zoals met ssri's.

Wat bedoel je met ziek Sietske? Maagpijn?

dvandenberg; pas op met alcohol hoor, het lijkt misschien een oplossing maar op een bepaald moment heb je er steeds meer van nodig maar ik neem aan dat dat bekend is.

ps in amerika is trouwens een goed slaapmiddel op de markt ramelteon, maar die is niet hier te krijgen, baal.

@ag, heb zelf ook trazolan en remeron gehad......je slaapt een paar dagen wel goed totdat de versuffende bijwerking over is en......slapen dus weer slecht.
    @piet, ben erg ziek in mn hoofd, geen controle over mn benen, kan dus van het trillen bijna niet lopen en kan zelfs bijna niet goed meer typen, zo raar drukkend, zwaar gevoel in mn hoofd.
    ook maagpijn
    erge verstopping, gebruik er dus ook nog een laxeermiddel bij.
    eigenlijk is het een en al ellende.....als mn hofd wat helderder word dan ben ik al weer aan mn dosis toe, daarna dus weer zo.....
    voel me dus nu op zn hoogst 2 uur rdelijk van de 24 uur.

Premium ++ Account dotito's Avatar

Hey Sietske,

Jezus dat trillen op je benen is dat van dat AD valdoxan.Heb echt met jou te doen hoor.Hoop dat de nevenwerkingen vlug overgaan.

Wat ik vroeger jaren heb genomen is Lerivon is ook een goed AD vooral als ge inslaapproblemen hebt.(Heb ik jaren gehad)
    Nadeel Lerivon >gewichtstoename maar voor de rest was dat een heel goei AD ale voor dan mij toch.
    Alleen je eigen denken maakt je bewust van geluk of ongeluk

Elke betere wereld begint met jou en in jou.
    Niet morgen bij een andere, maar vandaag bij jezelf

dvdberg27
    Guest

@Piet Ik ben helaas heel goed op de hoogte van de effecten van alcohol. Ik heb een paar jaar droog gestaan, daarna paar jaar gecontroleerd maar helaas laatste jaar sloeg het weer door. Gelukkig niet extreem en het weer laten staan is dan momenteel ook niet zo'n probleem voor mij. Eerder voor mijn omgeving wat mij doet realiseren dat die mensen meer problemen met alcohol hebben dan ik.
    Maar mijn psych wil dat ik volledig gestopt ben voordat ik aan de Valdoxan ga. Helaas merk ik wel dat daarmee mijn slapeloosheid weer als van ouds is en ik hoop echt dat dit me gaat helpen.
    Door de alcohol was de depressie niet weg, maar wel makkelijker om mee om te gaan. Dit weekend hebben mijn vrienden voor het eerst gezien wat voor een effect het op mij heeft, omdat ik dan heftig zit te vechten tegen die gevoelens en probeer vrolijk en allert te blijven. Normaal zou ik dan een biertje nemen, en dan ben ik wel even stil, maar het trok later wel weer wat bij.
    Ik weet dus dat ik een moeilijke periode in ga, maar zal het zeker de tijd geven. Ik heb dit forum om mijn ervaringen te delen wat betreft de Valdoxan, ik heb een weblog om mijn dagelijkse dingen te delen op een wat anonieme basis, een dagboek voor de persoonlijke dingen en gelukkig wat vrienden om me heen die me er doorheen willen slaan.

hoi sietske
    wat ik zo lees is het wel verstandig om zo door te gaan.ik ga me best zorgen om je maken.anti-depressiva moet je wel helpen,maar ik heb het idee dat het jou in de vernieling helpt.heel veel sterkte met je besluit,ik voel het niet met je mee,maar begrijp je wel.en volgens mij moet je je 2 uur van de 24 uur lekkerder voelen dan andersom.

@lieve do, thanks voor de tip, heb het ff in mn repertorium opgezocht en via google, maar dat soort AD heb ik al meerdere keren in een iets andere variant gehad...
    tis echt geen tijdelijk probleem hoor.......er wordt al vanaf mn 18e aan mn slaap gesleuteld en ben eigenlijk dus onderhand uitgedokterd(30 jaar, internisten, neurologen,psychiaters)vandaar dus dit nieuwe produkt.......

Premium ++ Account dotito's Avatar

@Sietske,

Aha zo..ja dat is al een heleboel he!Hoop echt dan,dat het AD Valdoxan zo vlug mogelijk helpt.
    En dat je niet zo veel meer moet afzien!
    Of dat er anders een andere oplossing is.
    Maar Sluit me wel aan bij Agnes,verander niet op eigen houtje,laat je bijstaan door een dr.

Lieve Groet Do x
    Alleen je eigen denken maakt je bewust van geluk of ongeluk

Elke betere wereld begint met jou en in jou.
    Niet morgen bij een andere, maar vandaag bij jezelf

Pagina 4 van 13 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. Zyprexa,wie kent dit?
    By krekel in forum Antidepressiva
    Reacties: 15
    Laatste Post: 23-02-19, 08:17
  2. Valdoxan
    By Jolly58 in forum Antidepressiva
    Reacties: 7
    Laatste Post: 23-02-19, 08:10
  3. Ik heb de griep gehad deze winter
    By Leontien in forum Peilingen
    Reacties: 15
    Laatste Post: 11-12-11, 18:41
  4. Deze maand geen pil geslikt!
    By meisje1985 in forum Anticonceptie
    Reacties: 2
    Laatste Post: 10-10-09, 22:50
  5. Buerger,kent iemand deze (rokers)ziekte?
    By anjaver in forum Roken
    Reacties: 3
    Laatste Post: 11-08-08, 09:27