Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 50 van 168

Onderwerp: Stoppen met roken op 01-01-2010

Premium ++ Account ikke64's Avatar

Lightbulb Stoppen met roken op 01-01-2010

Hoi lieve mensen,

Bij deze een oproep. Wie wil er samen met mij stoppen met roken op 01-01-2010. Gewoon op het moment dat je weer wakker bent, niet 's avond/'s nachts als de champanje rijkelijk vloeit;-) Dan kunnen we elkaar steunen. Vragen beantwoorden. Kortom helpen om van dat verschrikkelijke (lekker en ongezond) af te komen. Van te voren kunnen we misschien bespreken welke methode ieder van ons wil gaan volgen. Laat maar een reactie achter.

Gr Ikke

Premium ++ Account Luuss0404's Avatar

Standaard Re: stoppen met roken op 01-01-2010

Hallo Ikke,

Veel succes met stoppen met roken! Hopelijk wil er iemand met je mee stoppen op die datum
    Ikzelf ga stoppen als ik in (waarschijnlijk) maart mijn beide diploma's in bezit heb en wil dit op eigen kracht doen, dus zonder die pleisters en kaugom ed.
    Op welke manier wil jij proberen te stoppen met roken dan?
    Heel veel succes!

Liefs Luuss

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Standaard Re: Stoppen met roken op 01-01-2010

Veel sterkte ermee!!

Ik wil ook stoppen in 2010, maar het zal nog niet voor 1/1/2010 zijn ... moet me er eerst mentaal voor opladen!!
    Als ik stop is het ook 'cold turkey', zonder hulpmiddelen ... gewoon; Stop!!
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

Premium ++ Account dotito's Avatar

Hallo dames,

ik wens jullie allemaal veel moed en sterkte toe om te stoppen met roken.zoals Agnes ook zegt,je moet er mentaal sterk genoeg voor zijn en het moet de moment zijn.zo heb ik het ook gedaan,heb een datum vastgesteld en gezegd tegen mezelf vanaf dan ga ik stoppen.ik zelf ben vorig jaar gestopt(cold turkey)sukkelde echt met mijn gezond.en idd voel me echt veel beter en ben ook rustiger geworden.ik nam vroeger regelmatig kalmeerpilllen in,daar ben ik ondertussen ook allemaal vanaf.heeft alleen maar voordelen.
    is niet echt gemakkelijk maar na een goei half jaar draag je er enkel maar de vruchten van.

lieve groetjes,Dotito x

@ Agnes, ja dat mentaal voorbereiden is wel belangrijk! Daarom wil ik ook stoppen als ik mijn diploma's heb

@ Dotito, super dat je gestopt bent en er de voordelen van ondervind Ik ben al eerder gestopt geweest voor langere tijd, maar hervallen door stress enzo, dus als ik mijn diploma's binnen heb doe ik een nieuwe poging

@Luuss,ja stres dat is de grooste boosdoener he,maar als het moment er is zal het wel lukken.

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Citaat Origineel gepost door dotito Bekijk Post
    Hallo dames,

ik wens jullie allemaal veel moed en sterkte toe om te stoppen met roken.zoals Agnes ook zegt,je moet er mentaal sterk genoeg voor zijn en het moet de moment zijn.zo heb ik het ook gedaan,heb een datum vastgesteld en gezegd tegen mezelf vanaf dan ga ik stoppen.ik zelf ben vorig jaar gestopt(cold turkey)sukkelde echt met mijn gezond.en idd voel me echt veel beter en ben ook rustiger geworden.ik nam vroeger regelmatig kalmeerpilllen in,daar ben ik ondertussen ook allemaal vanaf.heeft alleen maar voordelen.
    is niet echt gemakkelijk maar na een goei half jaar draag je er enkel maar de vruchten van.

lieve groetjes,Dotito x
    Je hebt volledig gelijk lieverd, volhouden hé !!
    Zulke verhalen doen mijn motivatie toenemen
    Xx Ag
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Hoi Luuss,

Eerlijk gezegt weet ik dat nog niet. Binnenkort even naar de HA, kijken hoe hij/zij er over denkt. Maar dat ik ga stoppen staat voor mij vast. Ik ben recent geslaagt voor mijn diploma voor BOS scheidsrechter. (basis cursus veld voetbal t/m 2de klasse, voor de gene die dat iets zegt) En ook hier heb je, om het goed te doen conditie voor nodig. En mijn vader zij altijd: als je iets doet moet je het goed doen. En het was de laatste tijd meer zo iets van als het niet gaat als het moet dan moet het maar zo als het gaat
    En dat is niet voldoende voor mij. Maarre, kom op mensen. Ik heb nog steeds geen medestanders ;(

Gr Ikke

Hey Ikke,

Gefeliciteerd met je BOS scheidsrechter diploma! Ik begreep van mijn oom (amateur voetbaltrainer) dat hij nu ook een opleiding moet doen omdat hij anders geen trainer meer mag zijn... achja tegenwoordig zijn er overal diploma's voor nodig... en inderdaad als je iets doet moet je het goed doen! (en anders proberen)
    Ik wil wel stoppen, maar heb besloten dat te doen als ik mijn beide opleidingen gehaald heb (1e heb ik gehaald, 2e weet ik pas 6 week na 18 januari), ik denk dat eerder pogen te stoppen niet gaat werken voor mij....
    Hopelijk vind je een andere medestander

Liefs Luuss

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Hopelijk vind je nog 'medestoppers' ikke!!

Wij zullen je in ieder geval van hier uit steunen !!

Hoi Luuss,

Tja, maar een goede trainer heeft inderdaad zijn cursussen gehad. Mijn zoon traind een meisjes D team en heeft een paar jaar terug ook een cursus gedaan. Maar dat ze het verplicht stellen vind ik vreemd. Of het moet gaan om een betaalde functie. Ja, die zijn er ook bij de amateurs. Een verzorger heeft zo €100,- per maand voor een 1ste team. Per uur nog niet veel, maar als het hobby is, wel mooi meegenomen. Ik ben al jaren verzorger van het meisjes A team, inmiddels 2de jaars dames. Maar ik heb nog nooit een cent gezien ;-(. Het kost alleen een hoop vrije tijd en benzine. Maar het is wel leuk om te doen. Nu het fluiten erbij en mijn weekenden zijn weer helemaal vol ;-)

Gr Ikke

Hey Ikke,

Zo te horen zijn jullie erg sportief Is wel een goede stimulans om te stoppen met roken, want dan krijg je weer meer conditie

Gr Luuss

Yep, Inderdaad. Alle drie de kits hebben gevoetbald. De oudste (dochter van 21) is helaas, om gezondheids redenen moeten stoppen. Haar knieën willen niet meer. De tweede (bijna 18, de enige jongen) voetbald bij de heren 2 en af en toe in het eerste. De jongste (12) is keeper in een meisjes D team. Wat ik allemaal doe bij het voetbal heb ik al verteld en daarnaast zwem ik elke donderdag een kilometer of 2. Mijn vrouw trekt dan wat baantjes en een paar buurvrouwen. Helaas is daar echter de laatste weken niets meer van gekomen, doordat ik een darm infectie heb gehad waar ik al diverse weken behoorlijk slap van ben. Maar volgend jaar dus stoppen met roken. Mijn zwemmen weer oppakken en daarnaast de actieviteiten op en rond het voetbal veld. Tja, als ik het zo opsom ben ik redelijk bezich;-) Een goede reden dus om het ook vol te houden. Vanavond afgesproken dat er vanaf 1-1-2010 niet meer gerookt wordt in huis of in de auto. Ook mijn vrouwtje zelf niet. Dus we zijn op de goede weg

Gr Ikke

Hoi,

Vandaag inderdaad gestopt. Vanacht mijn pakje leeg gemaakt, de laatste paar van de nacht gedraait uit het pakje van mijn vrouw, en vanmorgen niets meer. Ik ben nu een uur of 3 wakker en tot voor kort, no problem. Ik kom net terug van een heerlijke wandeling met de honden, over de dijk. En dat is koffie/peuken tijd. Zit nu verwoed op een kaugumpje te kauwen ;-)
    Och by the way, in overleg met mijn huisarts ga ik zonder hulpmiddelen stoppen. Er wachten me dus 4 moeilijke weken .;-(

Gr Ikke

En ik ben bang mijn gezin en collega's ook ;-))

Gr Ikke

Premium + Account Ronald68's Avatar
    Dagboek berichten
    1

Iedereen die stopt veel succes toegewenst. 1 januari is atijd de dag dat ik weer even begin voor 2 uurtjes om het vuurwerk aan te steken.

Hoi Ronald,

En na 2 uur weer stopt. ;-)
    Wou dat het voor mij zo makkelijk was. Ik denk dat ik volgend jaar zorg voor voldoende aansteek lonten. Ik vertrouw me niet om 2 uur te roken verwacht ik. Maar goed, vanaf vanmorgen ben ik een niet roker.

Ik blijf maar wat dom hier op de site kletsen. Dat verzet mijn gedachte tenminste.

Gr Ikke

Dagboek berichten
    1

@ Ikke64,

Ik ben 12 jaar geleden spontaan gestopt, op mijn huwlijksreis. Mijn vrouw kwam er pas na 2 dagen achter. Het is mij allemaal mee gevallen na 2 weken was het ergste achter de rug.

Volhouden hoor!

Hoi Ronald,

Ga ik doen, dat volhouden. Vandaag overdag ging het wel. Wat wezen autoshoppen voor de middelste die net 18 is geworden, Lekker met de honden de uiterwaarde ingeweest. Maar nu, op de bank en ff achter de computer. Ik wordt gek van me zelf!!!! De onrust zit in mijn bloed. En de shag is zo dichtbij met nog een roker in huis. Brrrrrr.

Gr Ikke

Hey Ikke,

Waarom zijn jullie niet samen een poging begonnen? Dat maakt het misschien makkelijker...
    Ik hoop echt voor je dat je het volhoud! Heel veel succes!
    Mijn vader en ik hadden een keer besloten samen te stoppen, hij hield het 2.5 dag vol, ikzelf heb ruim een half jaar niet gerookt, ben helaas door stress weer begonnen en ik hoop dat mijn volgende poging in mijn eentje gaat lukken, want ik zie mijn paps niet stoppen...

Liefs Luuss

Hoi Luuss,

Dat laatste is nu net de reden dat ik het alleen, moet, doen.
    Daarnaast ben ik bang dat als we tegelijk stoppen het einde huwelijk zal zijn.
    Het loopt al niet helemaal lekker tussen ons. (zie andere posts). We zijn maatjes en dat wil ik voor met name de jongste nog even zo houden. En daarnaast ben ik niet zo iemand die de scheepjes verbrand voor het strand in zicht is. ;-) Als je brgrijpt wat ik bedoel.
    Maar ik ben een paar jaar geleden er ook 1,5 jaar af geweest, en ook door stress weer begonnen. Dus ik weet dat het lukt. Al is het op dit moment ongelofelijk moeilijk.

Gr Ikke

Hey Ikke,

Ja ik begrijp wat je bedoelt... maar dat maakt het niet makkelijker voor jou
    Ja jammer heh als je bent gestopt en dan door stress weer begint, maar hopelijk lukt het je dit keer weer om te stoppen ondanks dat het momenteel moeilijk is!
    Heel veel succes!!!

Lieve groet, Luuss

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Sterkte Ikke, en volhouden hoor!!
    Je kunt het!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Xx Ag

Hoi hoi,

Vandaag naar het werk geweest. Dat scheelt een hoop overdag. Wel enkele momenten van: ik heb zin in een sigaret. Maar voor mijn afdeling is het geen crisis. Dus gewoon druk, druk, druk. Geen tijd voor verslavingen En thuis probeer ik wat tijd te maken om via internet, hier en daar wat contact te leggen met vrijgezelle dames. Mijn horizon verbreden zullen we maar zeggen. Maar nogmaals ik weet dat ik zonder roken zoveel beter af ben!!!!!!!

Gr Ikke

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

Hoi Ikke!

Ontzettend knap van je dat je zo in 1x gestopt bent, hoop echt dat je het volhoud! Mijn moeder is ook fanatiek roker, laatste tijd wordt het steeds erger, krijg ook barstende koppijn van die sigaretten die ze rookt, maar goed ze rookt vrolijk door Zij rookt idd ook uit stress. Blij dat ik zelf niet de zin heb om te beginnen met roken, vind het afschuwelijk, dus ben ook niet van plan te beginnen, misschien ook maar goed ook!

Succes met de komende weken, het zal idd wel flink moeilijk zijn nu, idd veel afleiding zoeken, zodat je minder aan die sigaretten gaat denken!!

Groetjes Sylvia

@ Ikke,
    Fijn dat je werk afleiding bied en dat je je bezighoud Hopelijk lukt het om te blijven stoppen en heb je snel minder of geen zin meer in in een sigaret! Veel succes!

@ Syl, vervelend dat jij koppijn krijgt van sigarettenrook Misschien kan je overleggen dat je moeder bv de helft van der sigaretjes op t balkon rookt?

De moeder van mijn beste vriend was ook fanatiek rookster, maar toen ze hoorde dat haar kleindochter waarschijnlijk CARA of astma heeft (uitsklag moet nog komen, maar kleindochter heeft al zo'n pufje) is ze per direct gestopt!

Mijn lerares heeft altijd een slof sigaretten op voorraad want anders raakt ze in paniek en voelt ze zich onwennig. Ik vertelde haar dat als ik op mijn neefjes pas ik niet rook en dat als mijn pakje 's avonds bijna leeg is ik niet naar de winkel ren om nieuwe te halen, maar dat wel de volgende dag doe, haar conclusie is dat ik niet verslaafd ben...en de niet rokende dame in mijn klas vond het erg knap dat ik zomaar een hele dag zonder sigaretten kan, want als je verslaafd bent moet je toch wel een voorraad hebben en bijna non-stop-roken

Hoi Luuss,

Als je niet verslaafd bent, waaarom stop je dan niet per direct!?!?!? Natuurlijk ben je verslaafd. Waarschijnlijk minder lichamelijk dan geestelijk. Maar verslaafd ben je. Weet je waarom er zoveel mensen zijn die naar maanden of zelfs jaren weer terug vallen. En weer gaan roken!!?? Niet omdat ze lichamelijk verslaafd zijn. Maar het zit zeker tussen de oren. De lichamelijke verslaving duurt maximaal 4 weken. Maar de geestelijke raak je nooit helemaal kwijt.

Gr Ikke

PS maar ik blijf hier, op mijn werk, en thuis zoveel mogelijk bezig. En vreet wat af op zo'n dag. ;(

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

@ Ikke,

Dat is idd een nadeel van stoppen met roken, mijn moeder heeft het een tijdje geprobeerd, met het gevolg dat ze behoorlijk aankwam, ipv naar een sigaretje grijpen, grijp je naar voedsel!

@ Luuss,

Haha mijn moeder die op het balkon gaat lopen, hehe vind ze veel te koud, ik zit ook behoorlijk vaak in mijn kamer, en daar wordt helemaal niet gerookt, dus heb ik er ook geen last van. Gisteravond kwam ik met mn vriend het huis binnen, enk deed de kamerdeur open en toen kwam er zo'n enorme sigarettenmeur de kamer uit, op dat soort momenten heb ik er echt de P in dat mn moeder rookt!

Hey Ikke,
    Wat je zegt klopt, de meeste mensen zijn meer geestelijk dan lichamelijk afhankelijk, en bij mij is het meer dat ik op bepaalde momenten graag een peukje mag roken en dat het bij stress meer is, ookal weet ik dat roken de stress niet wegneemt... ik hoop ook echt dat ik kan stoppen als ik mijn diploma's binnen heb en dat jij tegen die tijd nog steeds gestopt bent! Hopelijk lukt het afleiding zoeken!

Hey Syl,
    Misschien opperen een om raampje open te zeten of wierrook, geurkaarsje of zo'n elektronische luchtverfrisser (breese ofzo) te laten branden zodat het wat frisser ruikt? Wij hebben zowiezo altijd die mini ventilatiedingetjees openstaan en als k t niet lekker vind ruiken (als k van buiten naar binnen wandel) dan steek ik een wierrookje met een lekker geurtje aan

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

@ Luuss,

Goed idee! We hebben hier wel altijd kaarsen aanstaan, maar dat werkt ook niet echt, vind overigens ook dat die sigaretten steeds meer beginnen te stinken! Hier staat wel altijd al standaard het rooster open, en de ramen zijn niet goed het toch hier aan alle kanten, maar die lucht blijft idd heel erg hangen. Heb in mn eigen kamer veel wierrook, maar helaas kan mn moeder hier zelf niet tegen. Misschien dat zo'n breezedingetje werkt, zou dan wel even moeten informeren of dat wel mogelijk is, we hebben hier in de kamer ook nog een kat/konijn en cavia rondlopen, het mag ook niet schadelijk voor hun worden!!

@ Syl,

Ja niet alle geurkaarsen zijn even sterk qua geur... we hadden hier ook geurkaarsjes maar zodra ze brandden had ik geen idee welke geur het moest zijn maar de moeder van een vriend van mij had een geurkaars (geen idee welk merk of bij welke winkel ze die had gekocht) maar die rook lekker sterk en fris..
    Wel apart dat je moeder wel tegen rook en roken kan maar niet tegen wierrook
    Ik heb geen idee of die breezedingetjes schadelijk zijn, heb ze zelf nog nooit gebruikt...

Hoi Sylvia,

Roken is schadelijk voor alle levende wezens. Konijnen en cavia's schijnen zelfs heel erg gevoelig te zijn voor rook. Een klein binnen brandje, waar wat rook en roet vrijkomt schijnt voor deze dieren al dodelijk te zijn. Terwijl hond en kat daar hoegenaamt niets van merkt.
    Ventileren is de enige manier. Mijn vrouw rookt nu alleen nog bij de achterdeur, met het bovenlichtje open. Wat je ook vaak hoort is bij de afzuigkap. Misschien is je moeder bereid om hier even te gaan staan. Voor de gezondheid van haar kinderen.

Gr Ikke

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

@ Ikke,

Volgens mij heb je idd gelijk ja! Helaas hebben wij geen afzuigkap hier, wel 24 uur per dag een open rooster, en raampjes die open staan, en we hebben slechte tochtstrips bij de ramen, dus het tocht vrijwel 24 uur per dag in huis. Wanneer mn moeder weg is reuk je het ook niet, maar wanneer ze net aan het roken is, of dr sigaret net uitgemaakt heeft meurt het idd echt! Wij zijn dr ook een beetje aant pushen zodat ze stopt, alleen ze wilt niet echt meewerken

Hoi Sylvia,
    Om te stoppen met roken moet ze er zelf achter staan. Dus pushen heeft geen zin. Wat je wel kunt proberen is om haar inderdaad alleen buiten te laten roken.
    Vertel haar dat ook jullie gezondheid naar de KL* gaat.
    Misschien dat zze daar gevoelig voor is.
    Ik ben nog steeds rook vrij, 6,5 dag!!! Ik ben zo trots als een aap met 7 l*llen. Ik merk dat het ook steeds beter gaat. Minder momenten dat ik het echt moeilijk heb. Wat ik wel merk is dat de moeilijke momenten steeds heftiger worden. En dat de gedachte dan op komt, zo van nou ééntje dan. Of één trekje. Ik moet er één hebben.
    Zoals ik al zij moeilijk, moeilijk. Maar ik weet waar ik het voor doe. Mijn gezondheid, maar ook die van mijn kinderen. Want ook ik rookte gewoon binnen. En stiekem heb ik nog de hoop dat mijn vrouw ook gaat stoppen in de toekomst.

Gr Ikke

Hey Syl,
    Iemand pushen om te stoppen met roken werkt meestal averechts... maar ik hoop dat je haar kan motiveren om (in elk geval als het niet vriest, sneeuwt of regent) buiten te gaan roken
    Mijn vader wou ooit stoppen (hij wil dat nog steeds ooit wel), dus stelde ik voor samen te stoppen... helaas was ik de enige die stopte (en helaas ook weer begon), naja misschien dat als we samen gaan fitnessen en mijn stoppoging gaat lukken hij dan wel de motivatie en moed heeft om te stoppen...

Hey Ikke,
    Super dat je nog steeds rookvrij bent! En fijn dat het je beter afgaat ondanks dat de momenten dat je zin hebt in een peuk heftiger lijken te worden... niet aan toegeven hoor! Heel veel sterkte! En ik hoop voor jou en je kids dat je vrouw op een dag ook inziet dat ze beter kan stoppen met roken

Liefs Luuss

@Ikke,proficiat met het stoppen met roken,en door bijten he! en wat betreft dat verlangen naar een sigaret dat duurt nog wel een tijdje hoor,heb ik zelf ook meegemaakt.maar door die moeilijke momenten kom je ook door.is de moeite waard raad het iedereen aan.
    DO,

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

@ Luuss, en Ikke

Idd pushen werkt ook niet veel, ze wilt zelf opzich wel stoppen, maar door veel stress rond haar ex-man lukt dit haar gewoon niet, dus heb er enigsinds wel een beetje begrip voor. Ze rookt nu wel al een stuk minder gelukkig (of het lijkt zo omdat ik vaak in mn kamer zit en niet thuis ben )

Enne Ikke, ben echt trots op je!! En idd, de komende paar weken zullen die 'aanvallen' wel steeds heftiger worden, maar we geloven in je hoor! Het gaat je gewoon lukken!!

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie support!!!!!! Gisteravond ben ik weer voor het eerst sinds ik zo ziek ben geweest weer wezen zwemmen. Ik had verwacht dat het tegen zou vallen omdat ik al een maand of 2 niet gezwommen had. Maar niets is minder waar. Ondanks dat de jongste mee is geweest en ik dus al redelijk snel de tel kwijt was ;( viel het niet tegen en kon ik veel meer dan anders de baantjes borst crowle vol houden. Dus qua conditie, lucht dat ik heb voel ik al vooruit gang. Ondanks dat ik pas één week rookvrij ben.
    Een extra stimulans om door te gaan. Ook vertelde mijn vrouw dat ze ook wil gaan stoppen alleen dat ze het niet verstandig vond om dat tegelijk te doen. STRESS!!!

Maar goed, jullie blijven voor mij gewoon de praatpaal die je af en toe ndig hebt om vol te houden. Bedankt ;-))

Gr Ikke

Hey Ikke,

Dat is goed nieuws allemaal
    Inderdaad fijn dat als je zolang niet bent wezen zwemmen je het toch goed vol kon houden en ook gelijk profijt had van het stoppen met roken!
    Wel goed dat je vrouw ook wil stoppen, maar beter om dat niet tegelijkertijd te doen ivm stress en irritaties zoals je zelf ook al aangeeft... eerst maar jij stoppen en als jij je daar helemaal goed bij voelt dan kan zij haar poging gaan ondernemen!
    In elk geval super dat je nu 11 daagjes rookvrij bent! Heel veel succes!

Lieve groet, Luuss

Hoi Sylvia,

Wanneer gaan ze die woningen van jullie afbreken ;-)
    Als ik dat zo hoor deugt er niet veel van. Maar goed al die kaarsen, Wierrook en breezedingetjes werken echt niet om de giftige stoffen uit de lucht te halen. Als je wat breezertjes neemt merk je er niets meer van, maar dat is een ander verhaal.

Enne Luuss,

Natuurlijk ben ik als jij je diploma's hebt gehaald nog rook vrij. Afgelopen donderdag weer voor het eerst wezen zwemmen. En ondanks dat ik de tel klijt ben geraakt, de jongste was een keer mee, ben ik er van overtuigd dat ik de 2 kilometer weer gehaald heb. En ik kon zelfs aan het eind nog hele banen borst crawl volhouden met om de 4 slagen ademhalen. Daarnaast kon ik merken dat de spieren weer de beperkende factor aan het worden is. Dus naast de ademhaling/conditie nu ook gaan werken aan de spierkracht. Helaas ligt het voetbal nu stil zodat het scheidsrechteren nu ook op 0 staat. En ik het veldtrainen niet kan starten. Wel is het nu heerlijk weer om met de honden de uiterwaarden in te gaan. Goed inpakken en gaan.

Gr Ikke

Hey Ikke,

Je hebt in elk geval voldoende om je op te richten
    Ja met al die sneeuw is voetballen niet verstandig, maar dan trainen jullie zeker ook niet? Een vriend van mij heeft met zijn team ipv hun normale voetbaltraining 1x hardgelopen, 1x gefitnessd en 1x gekickboxd om toch op conditie en in vorm te blijven, dus misschien dat jullie aan iets soortgelijks als vervanging kunnen denken?
    En inderdaad heerlijk met de honden wandelen is ook goede lichaamsbeweging
    Heel veel succes met alles!

Lieve groet, Luuss

Hoi Luuss,

De veldtraining waar ik het over heb is eigenlijk een pure conditie training die ik voor me zelf doe als scheidsrechter. Ik wil proberen om koment seizoen nog wat meer scheidsrechters van de club mee te krijgen zodat we met een groep(je) zijn.

Maar hier en daar wat tegenslag, moeilijkheden, zowel privé als op het werk. Het is super moeilijk om nu van de sigaret af te blijven. Zit de hele dag te snoepen en te eten.
    Ben al 3 kilo aangekoemn in 14 dagen. ;-(

Gr Ikke

Dagboek berichten
    1

Citaat Origineel gepost door ikke64 Bekijk Post
    Zit de hele dag te snoepen en te eten.
    Ben al 3 kilo aangekoemn in 14 dagen. ;-(Gr Ikke
    Bij mij stopte de teller op 15kg, maar dat was het waard. Kreeg het er overigens nooit meer af. Stofwisselings probleem zegt men

Hey Ikke,
    Zou wel leuker zijn als je een paar scheidsrechters zover krijgt dat je samen kan trainen, is een stuk gezelliger en kan je elkaar ook steunen...
    Vervelend dat je zowel privé als op het werk tegenslagen ondervindt Dat maakt het er allemaal niet makkelijker op...
    En ja de meeste mensen die stoppen met roken gaan kauwgom kauwen of snoepen op de moeilijke momenten en komen dus ook aan... hopelijk komt er gauw verbetering privé en zakelijk!!
    Heel veel succes!

Hey Ronald, het is maar goed dat die teller bleef hangen als je het er niet afkrijgt Aan een stofwisselingsprobleem kan je enigzinds iets doen met voeding en beweging ed, dus misschien extra hard je best doen?...

Ik vertelde vrienden dat ik zou stoppen met roken en nagelbijten als ik mijn diploma's heb, sommigen geven mij meer kans dat ik stop met roken dan met nagelbijten... nou lekker zo'n vertrouwen Anyway, maandag mijn examens, dus ben hard bezig met leren en hoop dat ik het haal, dan zijn mijn doelen allemaal weer wat dichterbij!

Liefs Luuss

Dagboek berichten
    1

Citaat Origineel gepost door Luuss0404 Bekijk Post
    Ik vertelde vrienden dat ik zou stoppen met roken en nagelbijten als ik mijn diploma's heb, sommigen geven mij meer kans dat ik stop met roken dan met nagelbijten... nou lekker zo'n vertrouwen Anyway, maandag mijn examens, dus ben hard bezig met leren en hoop dat ik het haal, dan zijn mijn doelen allemaal weer wat dichterbij!
    Luuss,

Neem maar van mij aan stoppen met roken is een eitje vergeleken meet stoppen met nagelbijten. Nagels heb je altijd bij je namelijk.
    Ik bijt dus nog steeds nagels...

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

@ Ikke,

Haha dit flatgebouw is idd al behoorlijk oud. Mijn opa is nu 76 en die heeft in zijn jongere jaren nog geholpen met de bouw van deze flats

En idd, dat naar snoep/eten grijpen doen vele, misschien ipv constant een snoepje een hele lange tijd op een kauwgumpje kauwen? Zodat je toch wel iets in je mond hebt

@ Ronald,

Haha nagelbijten? Moeilijk? Ik heb vroeger ook nagelgebeten, echt tot een ernstige vorm, inclusief velletjes van mn nagels, lag altijd open, en deed altijd pijn. Toen heb ik in 1x de knop omgezet van, en nu blijf ik eraf, en dat is gelukt! Heb nu hele lange en stevige nagels (ziet er nu niet meer uit, gister is 1 nagel afgebroken waardoor wijsvinger/ringvinger/pink lang zijn, en mn middelvinger heeel kort. Maar ik weet dan ook het verschil tussen stoppen met roken en nagels niet echt, aangezien ik nooit gerookt heb! Wat trouwens wel werkt bij nagelbijten, tigerbalsem, klinkt vreemd maar dat spul is enorm goor, en brand, dit werkt direct in je nagels/nagelriemen en gaat er niet met 1x handenwassen af, iedere keer wanneer je dan aan je nagels knaagt, gaat je tong etc branden.

Enne Ikke, je bent nu toch wel al mooi 14 hele dagen zonder sigaretten! Helemaal top!

Hoi Sylvia,

Zo is dat, ik voel me ook goed, vorige keer dat ik stopte heb ik een longontsteking gekregen. Mede veroorzaakt door het stoppen. Roken werkt namelijk bacterie dodend, en dat viel plotseling weg. Als er dan een lichte ontsteking zit, heb je het gelijk goed te pakken. Volgens de HA. Maar zoals ik al schreef. No problems off that kid this time!!

Luuss,

Alle succes van de wereld toegewenst voor as maandag. Waarvoor zijn die examens zo midden in het jaar?

Gr Ikke

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

Hoi ikke,

Gelukkig dat je nu geen last hebt van longontstekingen etc. Lijkt me idd nogal vervelend. Laten we hopen dat het zo blijft!

En Luuss, van mij ook nogmaals succes! Mijn examens zijn pas in mei (gelukkig) Maar nu dus wel al middenin de tentamens!

xx

Hoi Sylvia,

Dan jij ook succes. Ik zal er wel een borrel op pakken ;-)
    En een snoepje, ik snoep nu voor meer geld dan dat ik vroeger verrookte;-(

Gr Ikke

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

@ Ikke,

Thanx

Haha echt waar? Nah vast niet toch? Een zakje snoep haal je voor 2-3 euro toch? een pakje sigaretten zit al tegen de 4 euro aan (sommige 5) en dan de shag nog, dats nog duurder! :|

Heb je al kauwgum geprobeerd? Ipv een snoepje jezelf rotkauwen op kauwgum?

xx

Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. Stoppen met roken - Artikel
    By Agnes574 in forum Roken
    Reacties: 31
    Laatste Post: 14-12-13, 21:09
  2. Stoppen met roken dmv zyban, wie ook?
    By nyonyo in forum Roken
    Reacties: 12
    Laatste Post: 01-03-10, 00:55
  3. Stoppen met roken
    By bebeduc in forum Roken
    Reacties: 9
    Laatste Post: 12-04-09, 15:28
  4. Stoppen met roken
    By manonvermeulen in forum Roken
    Reacties: 1
    Laatste Post: 26-10-07, 14:42
  5. Nieuwe methode om te stoppen met roken