Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 51 tot 100 van 168

Onderwerp: Stoppen met roken op 01-01-2010

Premium ++ Account ikke64's Avatar

Standaard Re: Stoppen met roken op 01-01-2010

Hoi,

HIhi, ik doe het gewoon allemaal. En kauwgom en drop, en augurk en kaas en komkommer en appel en kiwi en tomaatjes en en en.;-) Maar dat gaat goed komen. Het is al minder dan in het begin.

Gr Ikke

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

Haha dan moet je zo'n hele kleffe toffee nemen waarvan je je tanden nog amper van elkaar afkrijgt!

Gelukkig is het al minder dan in het begin! De eerste paar weekjes zijn ff op de tanden bijten, het zal binnenkort vast wel wennen, en dan zul je ook veel minder naar snoep graaien!

xx

Hoi hoi allemaal,

Natuurlijk is de snoep gewoon iets om iets in de hand en de mond te hebben. Daarnaast gaat ook de stofwisseling sneller, lees beter, als je niet rookt. Mijn stoelgang is zich nu ook langzaam aan het reguleren. Lag ook een beetje overhoop, onregelmatig, terwijl ik normaal de klok gelijk kon zetten, maar ook dat gaat nu dus veel beter. Tja, wat merk ik nog meer. Ik voel me goed, ruik meer, proef meer, kan geweldig genieten van een appel,
    Klinkt allemaal raar misschien, maar het smaakt allemaal veel beter.
    Verder heb ik overdag wel eens een moment waarop ik zoiets heb van: zo nu een sigaret. Maar die zijn goed in de hand tehouden. 's avonds is het probleem groter. Zeker als je een luie avond op de bank hebt. Op een gegeven moment ben je wel uit gesnoep ;-) En dan is het even moeilijk. Maar de afval bak op de kop zetten voor een peuk. Echt niet!!! Eigenlijk merk ik dat het, met een enkele terug val, elke dag beter gaat. Zo dat was weer een komplete update.

Gr Ikke

PS morgenvroeg me wegen, als ik er aan denk, ben benieuwd wat ik ben bijgekomen.

Hoi mensen,

Nog steeds rookvrij. Overdag eigenlijk geen problemen meer. Oke, oke heel af en toe dan, maar heel kort en niet erg sterk. 's avonds is nog wel steeds een probleem. Wordt ook minder maar toch. Op mijn verjaardag ben ik 4 weken rookvrij. Ik hoop dat ik dan kan zeggen: ik ben gestopt met roken. Want dat idee heb ik nog steeds niet. pppffuuu, heb het even heel moeilijk. Snak echt naar een sigaret/shaggie. Maar gelukkig zit ik niet alleen hier en zullen er zeker me een paar bespringen als ik dat zou doen. Ik hou jullie op de hoogte, ga nu ff de honden uitlaten.

Gr Ikke

Premium ++ Account Luuss0404's Avatar

Hey ikke,

Hartstikke goed dat je nog steeds rookvrij bent!
    Fijn dat er steeds minder momenten zijn dat je echt snakt naar een sigaret/shaggie en dat er mensen en dieren jou beletten aan je 'honger' toe te geven!
    Inmiddels al wat minder last van snoepbuien? Ben je alweer wezen zwemmen?
    Heel veel succes en ik hoop ook voor je dat je op je verjaardag kan zeggen dat je rookvrij bent en oko echt dat gevoel hebt!

Liefs Luuss
    Verlies nooit de moed: soms gaat de deur pas open met de laatste sleutel van de bos

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

Citaat Origineel gepost door ikke64 Bekijk Post
    Hoi mensen,

Nog steeds rookvrij. Overdag eigenlijk geen problemen meer. Oke, oke heel af en toe dan, maar heel kort en niet erg sterk. 's avonds is nog wel steeds een probleem. Wordt ook minder maar toch. Op mijn verjaardag ben ik 4 weken rookvrij. Ik hoop dat ik dan kan zeggen: ik ben gestopt met roken. Want dat idee heb ik nog steeds niet. pppffuuu, heb het even heel moeilijk. Snak echt naar een sigaret/shaggie. Maar gelukkig zit ik niet alleen hier en zullen er zeker me een paar bespringen als ik dat zou doen. Ik hou jullie op de hoogte, ga nu ff de honden uitlaten.

Gr Ikke
    Whoehoe Gefeliciteerd!! Echt ontzettend knap dat je het ondanks sommige moeilijke momenten toch nog goed volhoudt! En wanneer ben je jarig?

@luuss,

Yep ik ben blij dat mijn kits, net zo achter mijn stoppen staan als ik en zelfs mijn vrouw die voorlopig nog even door rookt helpt me in de moeilijke momenten.
    De snoep buien zijn iets minder, maar ook beter beheersbaar. De verschrikkelijke onrust die ik in het begin voelde is eigenlijk voorbij. (de echte lichamelijke ontwennings verschijnselen denk ik) Of zijn in ieder geval veel minder. Maar het was eigenlijk maar één snoepbui per dag, van 's morgens 7 tot 's avonds 11.00 uur ;-) En ja, zwemmen doe ik elke week donderdag avond van 20.15u tot +/- 21.15u en daarna ga ik nog een rondje sauna doen, die in dat zwembad zit. Heerlijk. Eerst alle energie eruit en dan heerlijk ontspannen in de sauna en de buiten tuin.

@Sylvia,

Dank je wel! Komende week donderdag. de 28ste. En ik merk ook dat ik steeds actiever ben bij het uitlaten van de honden. Daarnaast begint voor mij morgen het voetbal seizoen weer. De dames, waar ik verzorger ben, moeten morgen vroeg weer en uiterlijk volgende week zaterdag mag ik de eerste wedstrijd weer fluiten. Ik heb er zin in.
    Ondanks dat het niet makkelijk is, voel ik me super, en dat kan alleen maar beter worden.
    Vertel dit aan iedereen die nog rookt!!!!! ;-))

Gr Ikke

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

@ Ikke,

Oeh alvast gefeliciteerd! Ik ben de 30ste jarig Zaterdag dus.

Zo te zien is je conditie er iig een stuk beter op geworden! Succes morgen met je damesteam, ben benieuwd hoe je eerste fluitwedstrijd je gaat bevallen sinds het stoppen met roken!

Premium ++ Account dotito's Avatar

@Ikke,Gefeliciteerd en volhouden he!!

Hoi Sylvia en Dotito,

Dank je. as donderdag weer een jaar ouder ;-( . Maar goed het kan alleen maar beter gaan nu. En ik ga het zeker volhouden. ;-)
    BTW de Dames hebben gewonnen met 3-11 en staan nu eerste in de competitie.

Gr Ikke

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

Oew, gefeliciteerd met het damesteam! En nu volhouden en eerste blijven!

@ Ikke,

Super dat de dames momenteel 1e staan door de gewonnen wedstrijd
    Fijn dat je steun krijgt van je vrouw en kids, de snoepbui(en) beheersbaarder zijn, je je minder onrustig voelt en dat je alles beter kan volhouden!
    Heerlijk is dat heh even een uurtje zwemmen en dan daarna lekker in de sauna ontspannen
    Veel plezier donderdag En als je al zover bent gekomen (25 dagen rookvrij) dan blijf je het ook wel volhouden hoor! In elk geval veel succes!

Lieve groet Luuss
    Verlies nooit de moed: soms gaat de deur pas open met de laatste sleutel van de bos

Hoi allemaal,

Ik zou wel eens willen weten wie er regelmatig mee leest aan deze pol.
    Mensen stoppen met roken is niet makkelijk. Dat geef ik toe.
    Maar ik heb net zeker 40 m2 meter stoep sneeuw vrij gemaakt. Mezelf dus lekker moe gemaakt. Een tijdje geleden had ik dan kotsend aan de kant gestaan en "aan het zuurstof gemoeten". Nu ben ik moe maar voldaan na enkele minuten weer gewoon op adem. En ga ik zo naar bed wetend dat ik morgen 1 volle maand rook vrij ben. Ik kan het iedereen aanraden.

Gr Ikke

@Ikke, volhouden en nogmaals proficiat! ben in oktober 2008 ook gestopt.Plezant he dat ge fier kunt zijn op uzelf.Doe zo voort!!!

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

@ Ikke,

Ik zit dit hele topic te volgen hoor!! Ben helemaal trots op je vorderingen!

xx

@ Ikke,
    Degenen die reageren volgen het in elk geval en daarnaast zullen meer mensen dit volgen
    Super dat je een maand rookvrij bent en nu al zoveel verschil voelt!

Ik zit nog te wachten op mijn examenuitslag, ik rook in elk geval al wel minder en ondanks dat ik 6 week niet gezwommen had heb ik toch maar weer 10 baantjes in 20 min (500m) gezwommen zonder buiten adem te geraken, dus als ik stop met roken zoals jou Ikke dan gaat het me straks nog beter af

Je hebt in elk geval op je verjaardag kunnen zeggen dat je rookvrij bent! Ik hoop dat je een leuke verjaardag hebt gehad... en dat iedereen net zo trots op je is als wij hier

Lieve groet Luuss

Hoi Dodito en de rest,
    Ja heel leuk dat ik trots op me zelf ben/kan zijn. Maar het is dan ook iets dat elke roker moeilijk vindt en elke niet roker niet kan begrijpen. Maar goed. Ik ben blij dat ik deze pol geopend heb en er regelmatig mijn hart heb kunnen luchten. Blijf dat ook zeker doen. Ik hoop dat mijn vrouw binnen kort ook gaat stoppen zodat ons huis rook vrij wordt, ook voor de kits. Die dan ook in een gezondere omgeving kunnen leven. Mijn zoon loopt nu stage op de longafdeling van een ziekenhuis en zij na de eerste dag als je daar 'één dag werkt ga je nooit roken of je stopt onmiddelijk. Misschien een idee voor de twijfelaars onder ons/jullie. Helaas zijn alle wedstrijden afgelopen weekend afgelast, dus gefloten heb ik nog steeds niet, na de winterstop/ het behalen van mijn diploma. Balen, maar voorlopig ben ik dus ÉÉN MAAND ROOKVRIJ!!!!!!!!!
    Spreek jullie!

Gr Ikke

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

Gefeliciteerd met je één maand rookvrij zijn! Echt super dat je nu al zoveel verschillen merkt. Jammer dat de wedstrijden afgelast waren, mja zal ook niet fijn zijn met dit weer op het veld..

Hoi hoi allemaal,
    Nog even een update. Met het roken gaat er goed. Ik heb vorige week ergens 's nachts een keer een paar trekken genomen van een sigaret. Maar hij smaakte me niet en het gaf ook niet het gevoel dat ik verwacht had. Na die paar trekken heb ik hem dan ook uit gemaakt en ben verder gegaan met stoppen. Dat lukt nu dan ook beter dan daar voor.
    Verder gaat het niet helemaal lekker. Mijn jongste heeft een paar dagen in het ziekenhuis gelegen met een verdenking van een blinde darm ontsteking. afgelopen zaterdag mocht ze naar huis. Dat weekend heb ik de middelste ziek gehad. Noro virus, had meneer opgepikt op zijn stage. (verpleegkunde, ziekenhuis) Vervolgens zijn mijn jongste en ik ziek geworden in de nacht van maandag op dinsdag en de oudste 's woensdags. Alleen mijn vrouwtje heeft niet gebraakt en heeft heel diarree gehad, nog immum van de zomer vakantie vermoeden wij. Maar goed alles is weer redelijk opgeknapt en het is nu carnaval hier in het zuiden van het land. groetjes Ikke

@Ikke,volhouden he!!!en beste met u kinderen.

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

@ Ikke,

Fijn om te lezen dat die sigaret je niet smaakte! Nu is het denk ik iets makkelijker om vol te houden, omdat je nu elke keer aan die laatste 'vieze trekken' van die sigaret terug denkt!

Alle kids en jullie weer beter?

Four Roses
    Guest

Hallo allemaal,

Wilde alleen even laten weten dat ik het heel bewonderenswaardig vindt dat jullie aan het stoppen zijn / of aan het starten zijn met gezond leven!!
    Ik ben ervaringsdeskundige Ben twee jaar geleden gestopt, eerste drie maanden vond ik pittig, maar daarna...... heeeeeeeeerlijk!!!! Mijn leven is zoveel beter geworden en ik zou nooit meer anders willen!

Mochten jullie nog wat tips willen, dan hoor ik het graag.

Liefs.

Hoi Four roses bedankt!

Maarre dames. Ik geloof dat er nog één ging stoppen na haar examens. Hoe is het daar mee. Die zijn volgens mij al achter de rug. Wanneer ga je stoppen.
    Met mij gaat het steeds beter. Ik blijf regelmatig zin hebben in een sigaret, maar dat gaat meestal snel weer over. Ik ben een kilo of 6 bijgekomen en nu stabiel. Heb wel steeds meer lucht en mijn conditie wordt ook langzaam beter. Het hoesten 's morgens is helemaal over, ook op de fiets richting mijn werk krijg ik geen hoestbuien meer. Een verandeming. Verder kan ik nu gewoon een goede lagbui krijgen zonder in een hoestbui te eindigen. Afijn ik blijf jullie op de hoogte houden.

Gr Ikke

Dotito, ook jij bedankt voor je goede wensen.

Gr Ikke

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

@ Ikke

Echt super om je vooruitgangen te lezen!

Ennuh ja Luuss, denk dat je er nu ook aan moet geloven!!

Banned Premium ++ Account

wat heb ik veel respect voor jullie, ben een paar jaar geleden ook een jaar van het roken afgeweest, vond het echt verschrikkelijk moeilijk, zag alleen maar asbakken en rokende mensen.
    na ongeveer een half jaar ging het heel goed.....maar ja.....vakantie, terrasje..
    weer gaan roken dus, rook nu alweer 2 jaar, tis slap natuurlijk, maar ik ben er nog
    niet aan toe om weer door die hel te gaan.
    ik vind mezelf dus ook echt een slappeling, maar ik zie er zo tegenop
    heb niet alle blz gelezen, maar zijn er ook mensen die gestopt zijn met hulpmiddelen?
    zoals nicotinepleisters, of zybantabletten of champix(weet niet precies wat het doet, maar ze zeggen dat het ook helpt bij afkicken
    succes allemaal!!!

Hey Ikke, Syl en de rest,
    Ja ik moet er ook aan geloven
    Ik zou eerst stoppen als ik mijn beide diploma's binnen heb, maar er is bij mijn ene opleiding (goh hoe kan het ook anders :confused) iets mis gegaan waardoor ik nog te lang moet wachten op dat diploma, heb daar vrijdag een gesprek over, en dus besloot ik te stoppen als ik mijn opleidingen gehaald had, wat dus inmiddels zo is want heb afgelopen woensdag van mijn 2e opleiding wel mijn diploma en cijferlijst ontvangen. Ik heb dus alleen vrijdag nog een afspraak met school en rook daarna mijn laatste sigaretje en dan stop ik. Mijn paps zou ook meedoen, maar die krabbelt een beetje terug... nouja ik zie wel of hij meedoet of niet...

Sietske op jou vraag over die middeltjes...
    Ikzelf ben ooit eens uit mijzelf gestopt en wil dat deze keer weer doen, want de mensen die ik ken die proberen te stoppen dmv pleisters en pilletjes roken zijn nog steeds aan het roken. Ik maakte laatst al een grapje erover, want een vriend van mij is met pilletjes en pleisters (niquitin ofzo) al ruim een jaar bezig te stoppen, maar ik zie het verschil niet (hij zegt dat er ups en downs zijn, maar dan zou ik hem alleen zien in zijn downs???) dus zei ik dat ik waarschijnlijk op eigen kracht eerder gestopt ben dan hij met al die middeltjes en ik dus goedkoper uit ben... Er zijn echter vast ook wel mensen (die ik dan niet ken) die wel gestopt zijn dankzij de pleisters en pillen...

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

@ Luuss,

Het zou voor jou wel makkelijker zijn als je vader ook meteen zou stoppen idd! Maar goed eigen keuze natuurlijk allemaal, wij gaan jou ook lekker steunen in het stoppen! Gelukkig ben je al heel positief over jezelf aangezien je al een keer op eigen kracht gestopt bent, dan kun je dit vast weer! Succes!! En hou je ons ook op de hoogte van je vorderingen vanaf vrijdag!! ?

@ Sietske,

Ik vind je absoluut geen slappeling hoor! Ik vind het al enorm knap dat je een poging gedaan hebt! Het gaat je als je er klaar voor bent vast wel lukken om een keer helemaal te stoppen met roken!

Mijn moeder doet nieteens een poging om te gaan stoppen met roken Ik vind die sigaretten verder ook alleen maar geldklopperij, en vooral omdat we het financieel al niet breed hebben, vind ik dus eigenlijk ook niet dat ze per week 4/5x 4 euro aan een pakje sigaretten uitgeeft, dat is dus al gauw 20 euro per week, +- 80 per maand, en ruim 960 per jaar!!

@luuss, je hebt gelijk over die middelen...mijn zus is eerder gestopt met nicotine zuigtabletten, we zijn toen bijna tegelijk gestopt.
    aan het einde van de rit (toen) was ik echt van het roken af, en zij had nog steeds zuigtabletten nodig.
    vorig jaar is ze zonder hulpmiddelen gestopt en ging het veel beter, binnen 3 maanden dacht ze al niet meer aan roken.
    @sylvia
    ik weet eigenlijk niet of ik een niet roker wil worden....
    ik vind het zo gezellig en lekker.
    wat ik nu ga zeggen is voor jullie denk ik heel schokkend maar ik moet het even kwijt...
    ik heb in mijn beroep zoveel ouderen meegemaakt met zoveel lijden en eenzaamheid, je kinderen overleven enz.
    ik denk dan wil ik wel zo oud worden...
    niet depri bedoeld hoor. maar ik heb liever en leuk en mooi leven(misschien korter)dan dat ik mezelf van alles ontzeg en dan zo worden zoals al die oude mensen met al die klachten,
    ik hoop dat ik niemand gekwetst heb, want dat is mn bedoeling natuurlijk niet, maar zo voelt het soms voor mij

@ Syl,
    Tuurlijk hou ik je/jullie op de hoogte!
    Gister in mijn optimisme dacht ik vrijdag nog wel een peuk te hebben, maar die laatste heb ik vandaag gehad nadat iemand mij belde waar ik niet vrolijk van werd... dus denk dat ik ook maar geen nieuwe ga halen. Of en wanneer mijn paps stopt is zijn eigen keuze, maar zou leuk zijn als hij ook meedoet
    Wow 4/5 pakjes in de week is wel veel hoor, en als ze stopt of mindert is ze in elk geval goedkoper uit!
    Toen mijn moeder verhuisde heeft ze zo'n apparaat gekocht waarin je shag legt en zo'n filter om zo'n ding heen doet, want ze rookte voorheen minimaal 1 pakje per dag en sinds ze met dat apparaat klungelt rookt ze minder (dat gepruts kost tijd) en ze is goedkoper uit, misschien een idee voor je moeder???

@ Sietske,
    Mijn 'oma' is 87 inmiddels en moest 10 jaar geleden al stoppen met haar gezelschaps sigaretje van de dokter omdat ze anders de 80 niet zou halen (zat die gast er even naast!), maar zij had zoiets van ik heb een heel leven geleefd en ik wil blijven genieten! Haar dochter is er ook tegen, maar als ik er was kon ze met mij lekker een sigaretje roken, dus misschien dat ik die traditie wel in ere hou...
    Ik ben het met je eens dat je beter een leven geleefd kunt hebben en de dingen hebt gedaan die je wou doen, dan dat je als oud persoontje terug kijkt op een leven en ontdekt dat je veel dingen anders had willen doen!
    Als jij wilt blijven roken en het lekker vind moet je dat doen

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

Citaat Origineel gepost door sietske763 Bekijk Post
    @luuss, je hebt gelijk over die middelen...mijn zus is eerder gestopt met nicotine zuigtabletten, we zijn toen bijna tegelijk gestopt.
    aan het einde van de rit (toen) was ik echt van het roken af, en zij had nog steeds zuigtabletten nodig.
    vorig jaar is ze zonder hulpmiddelen gestopt en ging het veel beter, binnen 3 maanden dacht ze al niet meer aan roken.
    @sylvia
    ik weet eigenlijk niet of ik een niet roker wil worden....
    ik vind het zo gezellig en lekker.
    wat ik nu ga zeggen is voor jullie denk ik heel schokkend maar ik moet het even kwijt...
    ik heb in mijn beroep zoveel ouderen meegemaakt met zoveel lijden en eenzaamheid, je kinderen overleven enz.
    ik denk dan wil ik wel zo oud worden...
    niet depri bedoeld hoor. maar ik heb liever en leuk en mooi leven(misschien korter)dan dat ik mezelf van alles ontzeg en dan zo worden zoals al die oude mensen met al die klachten,
    ik hoop dat ik niemand gekwetst heb, want dat is mn bedoeling natuurlijk niet, maar zo voelt het soms voor mij
    Vergis je daar niet in hoor Sietske!! Ik ken ontzettend veel mensen die ondanks het roken superoud geworden zijn!! En tuurlijk, waarom stoppen als je het zelf niet zou willen? Als jij ervan geniet, en er geen problemen van ondervind en het kan opbrengen, why not??
    Mijn vriend rookt zelf shag, gelukkig is hij een 'sociale' roker, rookt dus nooit als hij met mij is, alleen met andere erbij steekt hij wel eens een shaggie op, that's it. Ik zal jullie ook zeggen dat ik gister vierkant uitgelachen ben!! Mij werdt gevraagt een shag te draaien, dus ik met mn positieve hoofd geprobeerd (1x eerder geprobeerd maar lukte toen ookal niet) En gisteravond dus ook niet, haha die mannen lagen dubbel om mijn geklungel, uiteindelijk heeft ie het alsnog zelf moeten doen

@ Luuss

4/5 pakjes per week is idd superveel!! Alleen ze ziet het zelf niet in, ze blijft maar zeggen jaa ik rook al een stuk minder (Jeah right, vroeger rookte ze 2 pakjes in een hele week, hoezo geminderd??), ik heb haar vanmiddag nog gezegt: mam weet je dat je voor 960 euro per jaar verrookt?? Toen werdt ze boos Ze heeft er altijd de pest in als ik er weer over begin, ik vind het gewoon eeuwig zonde voor het geld alleen al, kijk als je nou heel veel hebt, en je kunt het je veroorloven oke, maar als je constant per maand in de problemen zit, geen boodschappen kunt doen en mijn rekening moet plunderen, dan vind ik dat je gewoon alleen al om het geld moet gaan stoppen met roken. Denk ook niet dat ze aan zoiets anders wilt beginnen, aangezien ze een zelfbeeld als amper rokende heeft.

Hoi Allemaal,

Ik ben nu voor de tweede keer gestopt zonder hulp middelen. Mijn vrouw en collega's roken gewoon door. Gelukkig wel zou ik haast zeggen. Als je met z'n tweeën stopt loopt dat uit op echtscheiding ben ik bang.
    En natuurlijk ken ik de verhalen van mensen die stok oud worden en elke dag een pakje zware shag leeg maken. Maar laten we elkaar geen mietje noemen. Roken is slecht voor de gezondheid, de kans op allerlei kwalen is vele malen groter. En als je eenmaal COPD hebt of hart valen of vernauwde bloedvaten of, of, of. Dan ben je ook niet meer zo vrolijk en wordt je ook niet meer zo blij oud en heb je geen leuk en mooi leven. En als je dan een zuurstof fles mee naar huis wil nemen. Dan moet je alsnog stoppen met roken.
    En als ik oud zou willen worden zittend op de bank, kijken tussen de geraniums door naar mijn (toekomstige) kleinkinderen. Dan zou ik blijven roken. Maar ik wil nu met mijn kinderen mee het voetbal veld op. Ik wil nu mijn scheidsrechters diploma eer aan doen. Ik wil nu elke donderdag 2 kilometer zwemmen. En dat wil ik ook nog kunnen als straks mijn kleinkinderen achter de bal aan hollen. Ik wil niet 's morgens eerst een laag slijm uit mijn longen hoesten, en dat nog eens herhalen als ik op de fiets zit naar mijn werk.

Lieve mensen daarom ben ik gestopt met roken. Omdat de kans maar heel klein is dat ik bij de mensen hoor die gezond en rokend oud worden. En niet omdat het toevallig ik ben. Maar omdat de kans gewoon heel erg klein is.

En Sietske, ook ik heb er een jaar of 4 voor nodig gehad om opnieuw tot de beslissing te komen dat ik niet als roker oud wilde worden. En ik heb er spijt van dat het zo lang geduurd heeft.
    Trouwens, ik heb het hier ook al eens verteld. Toen ik weer begon met roken merkte ik pas hoe goed ik me voelde zonder. Heb jij dat ook zo gevoelt?? Kortom toen ik de eerste keer stopte had ik veel minder in de gaten hoe goed ik me was gaan voelen zonder roken. Nu weet ik waar ik op moet/kan letten. En nu merk ik wel die kleine verschillen, en sta ik er veel meer bij stil dat ik niet meer, bij inspanning, aan het hoesten sla. Dat ik kleine dingen weer ruik, zoals vandaag, in de hal op mijn werk rook ik een sigaret, mijn collega had de sigaret binnen aan gestoken en was vervolgens naar buiten gelopen. Het feit dat ik dat vleugje sigaretten rook herkende. Maar dat heb ik ook buiten, de runderen en de modder in de uiterwaarde, de lichte "zweet/lichaamslucht" van mijn vrouw, de lucht van pluchebeest van onze katten. Allemaal luchtjes die ik weer ruik, waar ik weer van kan genieten. Ook het eten proef ik beter.

Lieve Sylvia, Ik kan me heel goed voorstellen dat je je boos maakt over het roken van je moeder. Ook omdat ze er eigenlijk het geld niet voor heeft. Maar dat houd waarschijnlijk ook in dat je moeder naast het huishouden niets heeft. Dat ze voor een groot deel van de dag tussen 4 muren inzit. Niets om je blij over te maken. En dubbel moeilijk als je al zou willen stoppen. Voor mij geldt dat ik op mijn werk er ook minder moeite mee had en nog heb. Om dat ik afwisseling heb en met mijn gedachte met heel andere dingen bezich ben. Mijn vrouw gaat stoppen als haar 0 uren contract omgezet wordt in een contract met vast aantal uren. Ook meer afwisseling, en als ze thuis is, heeft ze het dan ook drukker. Maar het verhaal is al veel te lang geworden. Laat maar horen hoe jullie er over denken.
    Gr Ikke

je hebt helemaal .gelijk, als je lang genoeg rookt krijg je een verhoogd cholesterol en dat is weer vaak de reden om een beroerte te krijgen en kan je zelfs aan de zuurstof en sondevoeding komen en kom je in een verpleeghuis terecht, omdat je door de beroerte grotendeels verlamd kan worden....tja dat is ook niet het einde wat ik wil...
    heb daar echt we over nagedacht hoor.
    maar ik kan het nu even echt niet opbrengen
    bedankt voor je reactie
    sietske

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

@ Ikke,

Ik vind het echt heel mooi verwoord van je hoe jij de reden van het stoppen met roken uitlegt!

En je hebt idd wel gelijk, ik schiet er verder niets mee op om boos te worden, maar ze zit iig niet een groot deel van de dag tussen 4 muren! Ze heeft een vaste baan van 36 uur per week, dus werkt 5 dagen per week. Op een basisschool, dus ze draait de gewone basisschooltijden mee, het grootste deel van de dag werkt ze dus ook. Als ze op school nou helemaal niet zouden kunnen roken had ze minder gerookt, het nadeel daarvan is dus dat ze op die school een apart hok hebben waar ze kunnen roken, waar ze automatisch een paar keer per dag heengaat met mederokende collega's, wat niet stimulerend werkt om te stoppen. Ik maak me ook gewoon teveel zorgen om het geld, ik ben nu nog 17, dus hoef nu mijn eigen rekeningen nog niet te betalen, maar zodra ik 18 ben moet ik dat wel!! En terwijl ik nu aan het sparen ben, wordt dat dus steeds gebruikt voor boodschappen, omdat ze zelf niets meer heeft. Van een betrekkelijk hoog bedrag wat ik vanaf kinds af aan opgespaard heb is nu dus nog maar €0,77 over, ik maak me er best zorgen over hoe dat straks verder gaat. En die sigaretten zijn gewoon niet goed voor haar gezondheid, de gezondheid van mn zus, én die van mij, ik vind het echt pure geldverspilling, ze ziet het helaas alleen zelf niet in Pfoeh, waarom waren ze allemaal niet meer zoals jij bent!

@ Sietske,

Als jij er nu nog niet klaar voor bent om te stoppen, moet je dat ook niet gaan proberen! Wanneer je wilt stoppen met roken moet je er zelf 100% achter staan, en er klaar voor zijn!

@ Syl,
    Hm van 2 pakjes per week naar 4/5 is niet minderen hoor... jammer dat ze ondanks een drukke baan zoveel tijd vind om te roken en daardoor niet het geld over houdt wat ze kan overhouden.
    Ik herken het wel trouwens dat je ouders niet altijd luisteren als je iets wil zeggen, hoor ik mijn paps zeggen dat we niet zoveel geld hebben, stel ik voor om iets te eten wat we in huis hebben want het moet toch op (diepvriesgroente, pasta, vlees, pizza) is hij het er mee eens (zoals vandaag) en voor ik door heb wat er gebeurd is hij al naar de winkel, zelfde ook met zijn roken vind altijd halve pakjes shag en dan vind hij het raar dat hij zoveel pakjes koopt in een week achja ouders wat moet je er soms mee *zucht*
    Misschien heeft ze net dat duwtje nodig van een complete buitenstaander, misschien dus wat Ikke heeft neergezet

@ Ikke,
    Inderdaad goed verwoord waarom jij gestopt bent met roken!
    Fijn dat jij er zoveel profijt van ondervind Ook leuk voor je kids dat hun vader minder hoest tijdens een balletje trappen
    Ik herken wat je zegt, toen ik eerder gestopt was met roken en weer begon ging mijn conditie ook achteruit. Ik wil nu stoppen met roken voor mijn conditie (wil af van dat snel kortademig zijn), voor mijn algehele gezondheid en om centjes te besparen. Ik had alleen een begin datum nodig, want wou eerst school stress achter me hebben.... Ik ben wel bang dat ik nog meer ga ruiken, ik ruik al meer dan alle niet rokende mensen die ik ken en ik heb hooikoorts dus ben bang dat dat erger wordt, maarja als dat het enige is zoek ik daar wel een andere oplossing voor
    Echt super dat je het stoppen nog steeds volhoudt en ook fijn dat je vrouw op een ander moment haar poging gaat ondernemen! Keep up the good work!

@ Sietske,
    Niemand verplicht jou te stoppen, je weet zelf de risico's, je bent eerder gestopt geweest dus je weet wat het is en als je er achter staat kan je altijd nog een stoppoging ondernemen, maar zolang jij nog in een situatie zit waarin jij een peukje wil of nodig hebt dan moet je dat 'gewoon' blijven doen

Tja, dan ben ik bang dat je moeder nooit gaat stoppen. Maar hoe het komt dat ze met een 36 urige werkweek nog het geld van haar dochter op moet maken?!?!? Wees blij als je 18 wordt. Ik raad je aan om dan duidelijke afspraken te maken over jou geld. Spreek evt een vast bedrag af wat je betaald als "kostgeld". En de rest moet ze gewoon afblijven. Evt een nieuwe rekening waar ze niet bij/aan kan. En voor jou is het duidelijk. Jij wilt niet meebetalen aan haar sigaretten. En daarbij kun je als je een bedrag hebt afgesproken ook je spaargeld terug halen. Stel, je spreekt af om €100,- maand te gaan betalen. Dan ga je gewoon €75,- betalen tot je je spaarbedrag weer terug hebt. Mijn oudste, die een redelijk inkomen heeft betaalt ook sinds kort "kostgeld" terwijl ik het eigenlijk niet echt nodig heb. Maar daar tegen over heb ik ook voor alledrie gezorgt dat ze hun rijbewijs konden/kunnen halen. En ook een klein autootje kunnen/konden kopen.
    Maar zover offtopic.

Sylvia, Ik ben geen heilige hoor. Mijn kinderen mopperen net zo goed op mij als jij op jou moeder. ;-)

Enne Luuss, stoppen met roken werkt ook vaak positief bij hooikoorts. Heeft iets te maken met het minder geprikkeld zijn van het slijmvlies ed. Een collega heeft nu een min of meer normaal leven. Toen hij rookte liep hij de halve zomer met zware medicijnen. Dus nog een reden HA,ha,ha

Als iemand mijn redenen wil laten lezen, kan gebruiken om een ander te overtuigen. Mag dat natuurlijk. En mocht diegene specifieke vragen hebben, laat hij/zij die dan ook zeker stellen. Ik help graag.

Gr Ikke

@ Ikke,
    Ik gebruik geen medicijnen meer tegen mijn hooikoorts, voordat ik rookte en sinds ik rook werd ik alleen maar zieker van die medicijnen dan dat het mij goed deed (pillen, oogdruppels, druppels om in te nemen, ik heb t allemaal gehad), heeeeeel soms neem ik nu een homeopathisch middel in maar ook met mate, want ik ben niet zo van de pilletjes...
    Wel super hoor dat je nu bijna 2 maand rookvrij bent!
    Ik hoop dat ik het net zo goed als jou kan volhouden en dat ik niet zoals eerder weer begin in een stressie moment...

RESPECT voor alle gestopte rokers.

Ook ik ben nu 1jaar en 4maand gestopt,ben er ook ontzettend blij mee.
    Moet eerlijk zeggen in het begin zo de eerste maanden dat ik stopte had ik nog wel problemen met sigaretten.Maar nu intereseert het mij totaal niet meer.
    Is wel zo dat ik samen met mijn ventje ben gestopt.Ik heb dan ook wel gedaan omdat ik heel veel last had van migraine.
    Sinds ik ben gestopt voel ik me veel beter,en ook veel minder depresief.
    Op zich rookte ik niet zo veel,soms 7 soms 5 maar mijn ventje wel.
    En op den duur is dat dan ook wel kostelijk.
    Maakte mij ook wel wat zorgen voor zijn gezondheid.Is nl zo dat mijn vader ook altijd heeft gerookt,en dat hij een paar jaar geleden ook een beroerte heeft gedaan.
    Toens zijn mijn ogen ook open gegaan.En kost veel centen he! we hebben dat eens uitgerekend 1900 euro per jaar das ni niets he!
    Daar kan je al een mooie reis mee maken.

@Ikke,je bent goed bezig hoor ben trots op je!

@Sylvia,ja dat is waar als je er zelf niet achter staat dat zal het nooit lukken.

Dotito,
    Alleen je eigen denken maakt je bewust van geluk of ongeluk

Elke betere wereld begint met jou en in jou.
    Niet morgen bij een andere, maar vandaag bij jezelf

Ik wil jullie allemaal heel hartelijk bedanken. Juist jullie reacties, en de contacten met jullie geeft de extra stimulance om vol te houden. Het extra steuntje in de rug. Ook voor alle toekomstige stoppers. Dit soort contacten hebben mij in ieder geval veel geholpen. Dus gooi jullie verhaal hier ook maar neer.

@Dotito, het is leuk dat je het depressief zijn aanhaald. Je hoort vaak dat je door stess (weer) gaat roken. Maar het schijnt dus inderdaad zo te zijn dat mensen die last hebben van Depressies er na het stoppen veel minder last van hebben. Weet iemand hoe dat komt? Want ook ik voel me sinds de laatste week of 3 rustiger. Ik ben van nature ook een behoorlijke zenuwlijder/ depressieveling, maar ik ben nu veel stabieler. Zelfs op het werk kreeg ik er vandaag een opmerking over.

Gr Ikke

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

@ Luuss,

Je verhaal klinkt idd bekent in de oren!

@ Ikke,

De financiele problemen zijn ontstaan door de alimentatie-achterstand van haar ex (ik noem hem al niet eens meer mijn 'vader').
    8 jaar lang heeft zij zelf moeten opdraaien voor alle kosten van haar 2 dochters, toen is ze 2 jaar terug ook nog eens in de uitkering belandt doordat alle ID banen eruit gingen, toen zijn er grote financiele gaten ontstaan, nu werkt ze sinds een jaar weer 36 uur per week, maar krijgt volgens mij veel te weinig betaald (36 uur per week, alleenstaande moeder en dan maar 1100 verdienen?). Die gaten blijven nu dus en daardoor is het per maand steeds zo'n probleem, wij zijn nu druk bezig met de advocaat om de achterstallige alimentatie terug te halen, maar dit is een erg lang proces!
    Nja dit dus een beetje in het kort de uitleg hoe die gaten ontstaan zijn

Zoiezo moeten die afspraken er komen wanneer ik 18 ben, ik ben nu al bang dat ik straks mijn eigen zorgverzekering niet op kan hoesten, kan nu zelf niet werken ivm mn examens, waar ik al slecht voorsta en keihard voor moet knokken. Ik hoop nu dat we snel die achterstallige alimentatie krijgen, dat is echt een smak geld, daarvoor wil ik een opleiding allround nagelstyling afronden, en daar zelf wat mee gaan verdienen. Haha hele toekomstplannen

Weer terug on-topic,

Dotito ik ben écht trots op je!! Al 1 jaar en 4 maanden gestopt!! Ikke ik vind het van jou ook ontzettend knap, en heb er de volste vertrouwen in dat je een gelukkig rookvrij leven op het voetbalveld tegemoet staat
    En Luuss, wij gaan je lekker steunen zodat je niet van die stressmomenten krijgt, meid je kunt het!!

23 jaar en ouder 1.407,60 bruto. Maar ook zaken als Huur- en zorgtoeslag ga ff kijken op de site van de belasting of ga na een gratis belasting advies gebeuren. Je hoort namelijk met dat inkomen. Er zeker €100,- maandelijks van de belasting te beuren. De extra toeslagen beur je tegenwoordig namelijk rechtstreeks van de belasting. Is dat nu nog niet het geval, weest blij je kunt het namelijk van de laatste 5 jaar nog vorderen. ;-)Toch de moeite waard. Ook jou raad ik aan daar goed naar te kijken. Mijn Zoon heeft een ziekte kosten verzekering + jongeren aanvulling van de CZ. en met de zorgtoeslag eraf betaald hij €36,- /maand. (€97,00 - €61,00 of zo.) En een tip voor jou als je inderdaad die opleiding gaat doen. Probeer zo snel mogelijk een eigen studiootje in te richten en geef je inkomsten netjes op, je mag best heel veel belasting vrij verdienen en je voorkomt giga boetes. En zolang je een studiebeurs ontvangt. Krijg je helemaal geen aanslag. Maar je kunt er wel lekker een centje mee bijverdienen waar je staks je rijlessen ed van kunt betalen.

Gr Ikke

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

Thanks voor de info Ikke! Ga er zeker wat mee doen!

En ik hoop idd zo snel mogelijk te kunnen beginnen, de hele zaak wordt nu uitgezocht door een of andere hogere hand (ben even de precieze naam kwijt) en wanneer dat alles rond is gaat de rechtszaak er komen, en mn moeder heeft zo goed als 100% kans op slagen.

Hoe gaat het nu met jou? Met het stoppen? Gaat het al makkelijker?

Mensen, ik voel me geweldig. Baal er alleen van dat steeds het voetbal wordt afgelast en ik dus niet kan scheidsrechteren. Ik hoop volgende week, komt er ook een scheidsrechter begeleider in opleiding kijken. Lijkt me super. Af en toe heb ik nog zin in het shaggie, maar dat is zo over in de regel. Ik eet, lees snoep, ook minder nu. Kortom ik wil weer meer bewegen, maar dat lukt nu helaas ff niet.

Gr Ikke
    Zolang de dood niet wordt afgeschaft is het op aarde levensgevaarlijk.

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

Ah das wel k*t dat het steeds afgelast wordt . Maar moet ook zeggen dat het gewoon barslecht weer is, lijkt me ook niks met dit weer op het voetbalveld! Nja hopen op een droog weekend volgende week, dan kan voetbal een keertje doorgaan!

Wel super dat het zo goed gaat met het stoppen met roken!

@ Ikke,
    inmiddels al wezen scheidsrechteren?

Inmiddels ben ik een week gestopt met roken en het bevalt me voornamelijk wel goed. Mijn paps is vrolijk aan het door roken, maar ik heb weinig moeite tot nu toe met mensen om mij heen die roken en als ik drang heb ik een sigaret dan neem ik een lolly, dus vrijdag op feestje in de kroeg keek de ene helft mij raar aan en de andere helft noemde mij lollymeisje

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

@ Luuss,

Haha die vind ik wel goed een lolly nemen! Hehe loop je dan de hele dag met een tas vol lolly's

@ Ikke

Hoe bevalt het jou tot nu toe? Voel je je al helemaal een niet-roker?

@ Syl,
    Ja vond het zelf ook een goed idee Is in elk geval beter dan constant nootjes of chipjes ofzo eten
    In plaats van make-up zoals de meeste dames dat hebben heb ik altijd wel iets eetbaars mee in mijn tasje... moet wel zeggen dat ik een keer 1 kilo lolly's kreeg van een vriendin tijdens uitgaan omdat ik jarig was geweest

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

@ Luuss,

Haha een kilo? Zo hoelang duurt het voordat je daardoorheen bent?
    Heb zelf trouwens nooit make-up in mn tas, haha ook geen lolly's , gebruik wel make-up maar eigenlijk meestal alleen in het weekend, vind het dus ook niet de moeite om mee te slepen Haha iets eetbaars trouwens ook niet, mijn tas is gewoon eigenlijk heel leeg Op mn telefoon, portemonnee en wat condooms na. (Laatste klinkt heel fout, maar goed beter om bij je te hebben he, of voor vriendinnen ofso you'll never know!)

@ Syl,
    Binnen 2 uur ongeveer, want ik had ze uitgedeeld
    Mijn tas inhoud lijkt op die van jou, heb daarbij ook voor de 'you never know' tampons en ibu's mee... en iets eetbaars is omdat ik vanaf mijn 4e wel eens flauw val..

Heb je je mams al voorgesteld te gaan pielen met zo'n apparaat of heb ik dat inmiddels gemist??

Soortgelijke onderwerpen

1. Stoppen met roken - Artikel
    By Agnes574 in forum Roken
    Reacties: 31
    Laatste Post: 14-12-13, 21:09
  2. Stoppen met roken dmv zyban, wie ook?
    By nyonyo in forum Roken
    Reacties: 12
    Laatste Post: 01-03-10, 00:55
  3. Stoppen met roken
    By bebeduc in forum Roken
    Reacties: 9
    Laatste Post: 12-04-09, 15:28
  4. Stoppen met roken
    By manonvermeulen in forum Roken
    Reacties: 1
    Laatste Post: 26-10-07, 14:42
  5. Nieuwe methode om te stoppen met roken