Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 101 tot 150 van 168

Onderwerp: Stoppen met roken op 01-01-2010

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

Standaard Re: Stoppen met roken op 01-01-2010

@ Luuss,

Haha ja die tampons, sja vergeet ik altijd heb een keer op school gezeten toen ik ze nodig had, was ik ze vergeten, en opeens wilde niemand me iets lenen (terwijl ik vriendinnen altijd vanalles geef, maar goed andersom is het blijkbaar altijd heel moeilijk) Toen moest ik in mn pauze naar huis fietsen, echt erg In jouw geval is het dan ook wel logisch dat je altijd iets eetbaars mee hebt

Mijn moeder heeft trouwens geen interesse in zoiets, die blijft liever roken. *Welja, steekt ze nog een peuk op op het moment dat ik dit typ!*

Premium ++ Account ikke64's Avatar

Hoi Luuss, Volhouden. Geweldig. Er komen nog moeilijke momenten! maar je gaat je echt steeds beter voelen. En nee, ik voel me echt nog geen niet roker. Syl. Wel een roker die gestopt is. Maar er gaat nog geen dag voorbij of ik heb zin in een sigaret. Maar dat zijn echt maar momenten. En als ik de mensen om me heen hoor die ooit gestopt zijn komt er geen dag dat je helemaal geen zin hebt in een sigaret. Alleen. Ik heb afgelopen maanden, ook hier boven, gelezen/gehoort: ik ga me toch niet jaren lang kwellen, ik wil liever vrolijk oud worden. BLA,BLA, maar je hoeft je niet te kwellen. Het is maar een paar dagen moeilijk, misschien noemen sommige mensen dat kwellen. Maar nu voel ik me al veel beter dan 3 maanden geleden. En ik kwel me echt niet. Iedereen heeft wel eens ergens zin in. Vrouwen in chocolade ;-) En die nemen dat dan toch ook niet altijd.

Gr Ikke
    Zolang de dood niet wordt afgeschaft is het op aarde levensgevaarlijk.

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

@ Ikke,

Ach misschien ga je je ooit nog een niet-roker voelen Vind het iig al super dat je het tot zover geschopt hebt! Dit is al de 3e maand rookvrij!
    Heb trouwens het vrouwen en zin in chocolade nooit begrepen, mn zus heeft tijdens menstruatieperiodes áltijd trek in chocola, terwijl ik dan altijd misselijk op bed lig!

Premium ++ Account Luuss0404's Avatar

Hey Ikke,
    Ben van plan het vol te blijven houden... moeilijke momenten hebben we lollies voor... heb nu ook veel sla/komkommer/nootjes in huis voor de gezonde afleiding...
    Verlies nooit de moed: soms gaat de deur pas open met de laatste sleutel van de bos

Hoi Sylvia,
    Dat met dat chocolade is wel te verklaren dat jij misselijk op bed ligt minder ;-(
    Maar er zijn volkstammen vrouwen die bij elk dipje naar chocolade grijpen en dan hoeven ze echt niet ongesteld te zijn. Wel hebben ze dan regelmatig moeite om door een deur heen te komen. Omdat ze maatje tig van kleding hebben. (zonder alle mensen die dik zijn door medische problemen hierin mee te trekken). Maar het klinkt wel hè: de derde rookvrije maand. Beter dan 2 maanden rook vrij ;-)

@ Luuss, weet je wat ik verschrikkelijk veel gegeven heb naast de pinda's. Sultana's (op mijn werk) en zure bommen/augurken ('s avonds thuis). En ik moet bekennen nog wel een beetje. Ik ben inmiddels een kilo of 8 aangekomen maar daarvan ben ik door een darm infectie eind vorig jaar er 6 van kwijtgeraakt. Nu het weer beter wordt ga ik ook meer bewegen en langzaam aan begin ik ook wel op te letten met wat ik eet. Zonder te lijnen. Dat adviseren ze uit te stellen tot na drie maanden.

Gr Ikke

@ Ikke,

Die sultana's daar kan ik inkomen... maar die augurken?
    Ja stoppen met roken werkt niet goed voor de lijn... ik probeer gezonde afleiding te vinden als ik een peuk wil...dacht dat ik me veel chagrijnig zou voelen, maar dat valt me gelukkig erg mee
    Ik merk wel verbetering met fitness, volgende week maar weer eens zwemmen en kijken of er verschil merkbaar is...
    Verlies nooit de moed: soms gaat de deur pas open met de laatste sleutel van de bos

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

@ Ikke,

Haha oke aparte stammen Mn vriendin is idd ook helemaal verslaafd aan chocola, maar oke zij heeft volgens mij een snelle stofwisseling, die kan 20x per dag een chocoladereep eten en die blijft graatmager

Owja en die sultana's vind ik nog vrij normaal, neem ze ook altijd mee naar school, maar die augurken klinken naar iets wat zwangere vrouwen doen Die krijgen dan opeens van die rare eetgewoontes, sommige worden dan helemaal gek op haring of augurken eten ens, mn tante had dat met broodjes pindakaas??

Die 3 maanden rookvrij klinkt trouwens idd beter dan die 2 maanden idd

Premium ++ Account dotito's Avatar

@Luuss,

Volhouden he meid!!
    Alleen je eigen denken maakt je bewust van geluk of ongeluk

Elke betere wereld begint met jou en in jou.
    Niet morgen bij een andere, maar vandaag bij jezelf

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

@Ikke en Luuss,

Volhouden jullie hé!! Ben trots en jaloers op jullie doorzettingsvermogen .

Ik ga proberen te minderen ... ben de laatste tijd een echte 'stoomboot' .
    Ik blijf hier jullie verhalen lezen die me ergens een beetje motiveren ... dan lukt minderen me zéker .

Xx Ag
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

Premium + Account Ronald68's Avatar
    Dagboek berichten
    1

Ikke hoe is het nu? Nog steeds gestopt?
    Op 6 april vier ik mijn 12,5 jarig stoppen met roken jubileum.
    Hoe ver ben jij nu?

Hé Ronald, wat flauw die vraag, als je zelf al 12.5 jaar geleden gestopt bent.
    Bij mij is het dichter bij de 12.5 week. Maar voorlopig rook ik nog niet, en ben ook niet van plan weer te beginnen. Voel me nu gewoon te goed. Elke week merk ik weer dingen die ik een week daarvoor nog niet kon. Nog niet proefde. Nog niet.......... Nee, die enkele keer dat ik nu nog zin heb in een sigaret is te verwaarlozen en prima mee te leven. Echt geen afzien, marteling of welke woorden rokers nog meer gebruiken om maar niet te hoeven stoppen. Ik deed dat net zo goed hoor, rokers. Was geen haar beter. Enne. weinig roken is ook roken.

Gr Ikke

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Supergoed Ikke,

Blijven volhouden en hou die positieve energie vast .
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Hoi allemaal,
    Ik zat vanmorgen op mijn werk toen ik de laatste post geschreven heb.
    Ik heb me toen voorgenomen om vanavond bij mijn wekelijks zwem avondje er eens stevig aan te trekken. En ik moet zeggen dat het echt heftig was. Mijn conditie gaat met sprongen vooruit. Ik kan veel meer baantjes borstcrowle zwemmen dan enkele weken geleden. Na een baan sprint ben ik na 1 of 2 banen (rustig door zwemmen) weer helemaal terug en kan er weer een stevig baantje tegen aan. Door deze verbeterde conditie is er nu een evenwicht van conditie en spierkracht. Kan dus andere spieren gebruiken dan die ik gebruik bij schoolslag. Zelfs na de 2 kilometer was ik nog in staat om een volle baan vlinderslag te maken.
    Sorrie, maar mijn enthousiasme is enorm zoals je kunt lezen.
    Ik zwom overigens al voor ik stopte met roken, maar toen zat er niet of nauwelijks verbetering in. En doordat ik alleen lucht had voor schoolslag had ik de volgende dag spierpijn.
    Als mijn conditie verder verbeterd ga ik die spierpijn gegarandeerd weer krijgen en in nog veel meer spieren. Maar sorrie op dat gebied ben ik een beetje machogisties. Dat is een heerlijke gezonde pijn die me uiteindelijk er ook niet lelijker op maakt.

Gr Ikke

Hoi,
    Weer even een up-date. Ik ben nog steeds rook vrij. Enkele moeilijke dagen gehad. Waarom??? Ik heb geen idee. Niet dat de aandrang onoverkomelijk was maar wel heel vaak op een dag. Nu gaat het weer beter.
    Maar ik heb een luxe probleem! Mijn conditie overtreft mijn spierkracht. Steeds, dit weekend bij het vlaggen, gaan mijn spieren protesteren zonder dat ik loop te hijgen. En heb ik regelmatig spierpijn ;( Morgen middag is er schoolvoetbal en mag ik scheidsrechter spelen. Ik denk dat ik morgen avond weer spierpijn heb, hoe lang zou dit doorgaan ;(
    Zonder gekheid, ik ben blij dat ik mijn activiteiten heb. En het klinkt misschien gek, maar wat ik vooral fijn vindt is dat je merkt, hierdoor, dat je steeds meer kunt. Je steeds beter voelt, op de spierpijn na dan Ik hou jullie op de hoogte.

Luuss, hoe is het met jou. Nog steeds rookvrij!?!?!?

Gr Ikke

@Ikke

Proficiat hoor volhouden he! als je eens een moeilijk moment hebt das normaal.Heb ik destijds ook meegemaakt,gewoon niet aan toegeven.
    Ik ben bijna 1 jaar en 6 maand rookvrij en ben ook fier hoor!

Groetjes Do

Dotito, Perfect.

Ik vandaag 3 maanden!!!!!!!!!!!!!!D:
    Gisteravond voelde ik spieren die ik niet eens wist te hebben
    Maar een warm bad heeft wonderen gedaan. Vandaan lekker rustig wat geklust hier in huis en vanavond weer ruim 2 kilometer gezwommen.

Ik voel me steeds beter. Alle stoppers volhouden. Luuss, mocht het nu niet gelukt zijn?!?!? Gewoon een nieuwe datum prikken en dan lukt het wel

Gr Ikke

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Dikke proficiat Ikke!!!!

@Luuss,lukt het een beetje bij jou stoppen met roken?
    Of ben je ondertusssen weer begonnen.

Lieve mensen,

Ik ben 3 week gestopt geweest en helaas weer begonnen. Stoppen met nagelbijten en stoppen met roken werd me iets teveel en leverde me teveel stress op, dus eerst maar de nagels laten groeien want dat staat representatiever voor de functie waar ik voor wil solliciteren (medisch secretaresse/receptioniste). Mijn nagels laten groeien gaat hartstikke goed, en als ze weer 'normaal' zijn dan ga ik weer stoppen met roken. Ik kan helaas niet alles tegelijk, maar een nieuwe poging komt er zeker!
    Ikke had me al een lieve PM gestuurd dat ik voor tips altijd mocht vragen
    Als ik weer een nieuwe datum heb geprikt horen jullie het wel, in de tussentijd probeer ik zo weinig mogelijk te roken zodat een nieuwe poging minder lastig zal zijn!

Liefs Luuss

@Luuss,

Das waar lieve meid,met alles tegelijk stoppen zou ik ook niet doen.
    Vroeg of laat zal het jou wel lukken.
    Teveel stres hebben is ook niet goed(kan er van meespreken).
    Toch ook al goed dat je van u nagels kunt blijven he,proficiat trouwens !
    Heb dat als kind ook heel veel gedaan(door de zenuwen)
    Met gevolg dat ik er het feit heb van gekregen,heb het achteraf nooit meer gedaan.
    Je weet als je er aan toe bent voor te stoppen,dat je aan mij ook altijd tips mag vragen he!
    Toch goed dat je al aan het minderen bent.

Veel liefs Do

Hoi allemaal,

Ik heb Luuss ook al verteld dat ze goed bezich is. En als ze straks gestopt is met roken kan ze haar lange nagels laten zien zonder de bruine vlekken welke een roker altijd tussen de vingers heeft.

Zijn er nog meer mensen die willen stoppen? misschien een idee om het met meer tegelijk te doen. Maakt het misschien ietsjes makkelijker.

Luuss vol houden!

Gr Ikke

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

@ Luuss,

Jammer dat je poging niet gelukt is, maar snap de reden wel goed, je kunt niet heksen dus niet vanalles tegelijk doen
    Je nagels zijn iig wel al goed aan het groeien, dus dat is toch ook wel iets waar we trots op zijn hoor

@ Ikke,

Hoe gaat het met jou? Nog steeds helemaal rookvrij?

Hoi Sylvia,

Yep, nog steeds rook vrij. Het kost me nu ook vrijwel geen moeite meer. Ik heb nog wel elke dag meerdere keren even kort zin in een peuk en het afvallen wil ook nog niet echt lukken. Maar ik voel me nog steeds prima. Het zwemmen gaat steeds beter. Helaas heb ik afgelopen weekend niet gefloten. Ivm het overlijden van de voorzitter waren al de wedstrijden, begrijpelijk natuurlijk, afgelast. Mijn handtekening had hij op zijn rouw kaartje staan. En man die de glimlach erg belangrijk vond. Maar ook tijdens en na de uitvaart heb ik geen moeite gehad om van de sigaretten af te blijven.

Gr Ikke

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

@ Ikke,

Dat is erg goed nieuws!

Gecondoleerd met het overlijden van de voorzitter, idd begrijpelijk dat de wedstrijden afgelast werden.

Het afvallen zal ook vanzelf wel komen, wanneer je heel erg actief gaat scheidsen en zwemmen Overigens kun je die paar extra kilootjes volgens mij wel hebben Is positief bedoeld hoor!

Hoi Sylvia,

Ik hoop dat het inderdaad gaat lukken. Maar op mijn leeftijd komen de kilo's altijd op de plaatsen waar je ze niet wil hebben. (hé, waar ken ik die tekst van??? ) En inderdaad ben ik van nature redelijk slank. Maar met mijn 185 cm lengte is 80 kilo toch echt genoeg en daar ga ik nu helaas ruim overheen. Maar goed dat is minder ongezond als roken. Vandaag moest ik even achter ons puberaal hond aan. Deze jongen, net negen maanden geweest, ging er van tussen dus ik er achter aan. En hoewel ik na de achtervolging, die ik uiteindelijk nog gewonnen heb ook, behoorlijk buiten adem was. Heb ik niet staan te hoesten. En dat was in het recente verleden wel anders. Bij de minste inspanning stond ik de longen uit mijn lijf te hoesten. Heerlijk om tot die conclusie te mogen komen. Vanavond even geen zwemmen, helaas liep een afspraak laat vanmiddag volledig uit de hand wat tijd betrof.

Gr Ikke

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

Hoi Ikke,

Goed nieuws om te horen dat je niet meer in een volledige hoestbui beland na inspanning. Haha nou na die wedstrijd om je hond terug te pakken ben je meteen weer wat kilo's lichter hehe !
    En dat soort honden ken ik, mn oma heeft een speelse poedel van net een jaartje oud, en die glipt er ook wel eens uit, en dan rent en blaft ie de hele buurt bij elkaar, en dan zie je iedereen achter die hond aan (mja hij maakt er natuurlijk een spelletje van, en vind al die aandacht héérlijk!).

Ik denk trouwens ook dat hoe langer je gestopt bent, je steeds minder last krijgt van die vreetbuien, of niet?

Groetjes Sylvia

@Sylvia,

Daar heb je volkomen gelijk in(vreetbuien minderen).Ale bij mij is dat toch zo,ik was in begin kilo's aankomen.Na bijna 1half jaar verder te zijn is alles(zelf nog meer)er terug af.

Tja, ja, dames de kilo's vliegen er straks zo maar af
    Dat geloof ik niet helemaal natuurlijk. maar ik kan niet echt van vreet buien praten.
    Gewoon één vreet bui per dag. Van 's morgens 8 tot 's avonds 23.00. ;(
    Nee. valt wel mee, en kaugom helpt redelijk. Ik weet zeker daty het goed komt en terug naar een rook leven wil ik echt niet meer.

gr Ikke

Hoi allemaal,

Het is nu 4 maanden geleden dat ik mijn laatste shaggie gerookt heb.
    Er is veel gebeurd met me.
    Mijn vingers zijn niet langer bruin, as dinsdag laat ik mijn tanden reinigen door de tandarts.
    Niet bleken of zo maar gewoon de aanslag er grondig af.
    Veel belangrijker is dat ik niet meer hoest bij een lachbui, bij inspanning, bij het opstaan enz.
    Gisteren 2 wedstrijden gefloten 2x 30 en 2x 40 minuten. En hoewel 's avonds mijn kuiten vertelde dat dit wel erg veel van het goede was geweest gaf mijn conditie geen krimp. Tijdens mijn wekelijkse zwemavond heb ik niet langer dan 50 a 55 minuten meer nodig om de 2 kilometer vol te maken. Minstens 1 op de 4 banen is borstcrowl, daarnaast zwem ik, als de ruimte/drukte het toelaat, ook regelmatig rugcrowl.
    Verder ruik ik veel beter. Ik heb het idee dat ook mijn smaak verbeterd is.
    Ik ben ongeveer 9 kilo aangekomen. Heel voorzichtig ga ik nu proberen om er circa 5 kwijt te raken. Met mijn lengte van 185cm vind ik een gewicht van circa 80 kilo aanvaartbaar. Een ander probleem waar ik mee zat, mijn ontlasting, veel en te dun, heb ik opgelost. Bijna de hele dag liep ik kauwgom te kauwen. Heel veel zoetstoffen kreeg ik op deze manier binnen. En die zijn toch laxerend. Hier ben ik dus ook drastisch mee verminderd en gelijk is mijn darm werking een stuk beter. Zelfs mijn gedrag is wat veranderd relaxer. Kl*ten zoetstoffen.
    En wil ik nog roken? Ja, ik heb elke dag nog enkele momenten waarop ik graag een sigaret zou willen opsteken. Kort, minder heftig, en prima mee te leven. Maar wel heel vervelend. Steeds moet je even de knop omzetten. Ik heb 2 keer in de afgelopen 4 maanden een trekje genomen van een shaggie. En zeker de laatste keer, op een terrasje, vond ik het gewoon smerig. Die smaak bleef minuten lang in mijn mond hangen.
    Zelfs mijn pilsje smaakte minder goed. Dus verstandelijk is het heel duidelijk. Maar ik ben natuurlijk niet voor niets zo'n 30 jaar verslaafd geweest. Alleen deze keer heb ik mijn leven heel anders ingericht. Meer sport, meer fruit, gezond bezich zijn. Meer in de toekomst denken. En vooral niet in lengte maar in kwaliteit. Ik weet ook wel dat rokers ook erg oud kunnen worden. Maar ik wil meer kwaliteit uit mijn leven halen. En dat gaat me lukken ook!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mensen bedankt voor jullie steun, mede daar door kan ik het volhouden. Ik heb me dan ook voorgenomen om voorlopig elke maand een update te schrijven, heel misschien dat er iemand nog hulp aan heeft. Wat zeker is. Het is voor mij een steuntje in de rug. Ik wil jullie niet hoeven te vertellen dat ik weer gerookt heb.

Gr Ikke

Ikke nogmaals proficiat he!!! Goed bezig jongen!!!

Hey Ikke,
    Harstikke goed om te horen dat je je levensstijl hebt aangepast, dat je beter in je vel zit en niet meer hoeft te hoesten bij elke inspanning die je doet!
    Hopelijk lukt het je om die kilo's weg te krijgen en om de trek in een shaggie het hoofd te bieden!
    Vind het echt super dat je zo goed bezig bent en blijft!

Ik moet zeggen dat ik nog steeds rook ... maar ik heb een goede conditie, mijn fitness gaat steeds beter, in een uur tijd zwem ik 1,5 km en ik heb geen last van die rare hoestbuien... dus dat is voor mij geen probleem... toch zou ik op een dag wel van deze gewoonte af willen geraken. Voor nu ben ik nog steeds mijn nagels aan het laten groeien en dat gaat gelukkig nog steeds goed! Ik laat wel weten wanneer ik een nieuwe poging onderneem

Hé Luuss,

Grote klasse. Binnen kort foto's van je nagels. Heb je nog geen problemen met de toetsen
    En wat dat hoesten betreft. Tja, jij rookt een jaar of 10 en ik al 30 daar ligt waarschijnlijk het grote verschil

Maar hou je haaks blijf actief en wie weet.

Gr Ikke

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

Citaat Origineel gepost door ikke64 Bekijk Post
    Tja, ja, dames de kilo's vliegen er straks zo maar af
    Dat geloof ik niet helemaal natuurlijk. maar ik kan niet echt van vreet buien praten.
    Gewoon één vreet bui per dag. Van 's morgens 8 tot 's avonds 23.00. ;(
    Nee. valt wel mee, en kaugom helpt redelijk. Ik weet zeker daty het goed komt en terug naar een rook leven wil ik echt niet meer.

gr Ikke
    Oh ik bedoelde ook niet dat het er zomaar afging hoor! Maar zo te horen krijg je behoorlijk wat beweging en wanneer je straks minder vreetbuien krijgt zal het er wel afgaan, daar doelde ik meer op
    Nu wel al ruim 5 maanden rookvrij, echt knap!

@ Luuss,

Jaa 1 ding tegelijk he Eerst de nagels, heb de mijne helemaal kortgeknipt nu, dus blijf niet constant meer aan mn toetsenbord hangen haha. Moest nu ook wel, door die verhuizing stoot ik ze constant, heb ze dan liever kort dan dat ze straks 1 voor 1 afbreken. Ben benieuwd hoe je nagels er nu uitzien! Binnenkort weer foto's ?

@ Luuss,

Jij ook vol houden hè.

Gr John

Russel
    Guest

Citaat Origineel gepost door Luuss0404 Bekijk Post
    Hey Ikke,
    Harstikke goed om te horen dat je je levensstijl hebt aangepast, dat je beter in je vel zit en niet meer hoeft te hoesten bij elke inspanning die je doet!
    Hopelijk lukt het je om die kilo's weg te krijgen en om de trek in een shaggie het hoofd te bieden!
    Vind het echt super dat je zo goed bezig bent en blijft!

Ik moet zeggen dat ik nog steeds rook ... maar ik heb een goede conditie, mijn fitness gaat steeds beter, in een uur tijd zwem ik 1,5 km en ik heb geen last van die rare hoestbuien... dus dat is voor mij geen probleem... toch zou ik op een dag wel van deze gewoonte af willen geraken. Voor nu ben ik nog steeds mijn nagels aan het laten groeien en dat gaat gelukkig nog steeds goed! Ik laat wel weten wanneer ik een nieuwe poging onderneem
    Luuss, ik kan je echt aanraden om het boekje Stoppen doe je zo van Marcel van Mosselveld te gaan lezen. Ik weet zeker dat je er baat bij zult hebben!
    Mij heeft het van de één op de andere dag laten stoppen. En geloof me ik was een echte roker. Kijk even op zijn site www.stoppendoejezo.nl dan kun je gelijk een soort inleiding van het boekje lezen.

Groetjes maar weer.

Hoi allemaal,

Met mij gaat het nog steeds goed. Ik voel me goed. Ondanks behoorlijk wat stress kan ik goed van de shag afblijven. Merk dat mijn conditie ondanks dat ik niet meer scheidsrechter, seizoen is voorbij, langzaam vooruit gaat. Daarnaast blijft mijn reuk en smaak steeds meer terug keren. Kortom ik ben blij dat ik een niet roker ben geworden.

Gr Ikke

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Ben 'mede' blij voor je Ikke!!
    Super dat je het vol kan houden!!

Ik hoop dat die dag voor mij ook ooit zal komen

@ Ikke,
    Fijn dat het nog steeds goed gaat met niet roken en dat je conditie/smaak/reuk vooruit gaan!
    Hm nagels gaat wel goed, behalve dat ze nog broos zijn van het 25 jaar nagelbijten en dus zo af en toe scheuren en ik rook al 12 jaar min 1x een half jaar stoppen en 1x een jaar stoppen...
    Ik wil een nieuwe poging ondernemen als ik mij geestelijk en lichamelijk rustiger voel, want nu is mijn stress en chronische rugpijn te groot Ik wil een leuke vaste baan vinden en dat gaat moeilijk momenteel en thuis gaat het ook niet denderend, achja komt vanzelf een keer goed en dan komt de herkansing wel. Mijn conditie gaat er met zwemmen, fitness en bodypumpin in elk geval wel op vooruit

@ Russel,
    Ik kan vanuit mijzelf prima stoppen, dat heb ik al eerder gedaan en als ik minder stress ervaar gaat me dat in de herhaling nogmaals lukken.
    Toch bedankt voor de tip, misschien dat andere leden er wat aan hebben

Hoi Luuss,

Er zijn enkele behoorlijke stress veroorzakers die hun invloed op mij hebben op dit moment. Dat maakt het niet makkelijker. Maar door de positieve effecten is het gewoon vol te houden. Maar niet nagelbijten is al heel knap. En ik zou me ook niet voor kunnen stellen om te moeten stoppen met roken toen ik geen baan had.
    Volhouden waar je mee bezich bent, ook het sporten natuurlijk. En een goed moment afwachten om te stoppen met roken.

Gr Ikke

Hoi allemaal,

En weer een maand verder. Ik moet bekennen dat ik af en toe een hijs neem van de sigaret van de vrouw. Moet ik niet doen. Maar er spelen nog al wat problemen die het leven erg moeilijk maken. Daarbij is het nu zomer stop, dus geen voetbal/scheidsrechter aktiviteiten. Dus niet de druk om te presteren. Het zwemmen gaat nog steeds elke keer een beetje beter. De echte groei is er uit maar dat komt weer als het voetbal weer begint.

Gr Ikke

Premium ++ Account
    Dagboek berichten
    12

Houdt vol Ikke, ajb geen hijs nemen van de sigaret. Vaak zijn dat de instinkers om weer te gaan roken. Sterkte. Ik doe je het niet na, ik wil wel een keer stoppen met roken! Want eigenlijk is het toch smerig.
    Geniet van het leven, het is later dan je denkt!

Banned Premium ++ Account

we kunnen eigenlijk ook wel een rokers forum maken....
    voel me soms schuldig als ik alles hier zo lees.....
    ik paf gewoon verder.......wat tegenwoordig echt moeilijk is door alle commentaar van iedereen.
    maar als ik nu stop lukt het toch niet....

heel veel succes voor jullie allemaal, erg knap en moedig van jullie!!!

@Ikke,

Begrijp ik nu goed dat je een trekje van een sigaret hebt gedaan???DAS ERG JAMMER...... je was nu zo goed bezig,je gaat er achteraf spijt van hebben.Kijk ik ben nu ook al een poosje gestopt,en makkelijk gaat het NOOIT niet zijn(geloof mij).En is niet gemakkelijk dat er problemen zijn om te stoppen.Maar weet je wat;die problemen gaan er ALTIJD ZIJN dat is het probleem!!Wil je dat gewoon maar meegeven,zou zeggen herpak u gewoon want het is NOOIT te laat.

Groetjes Do

Hoi Allemaal,

Bedankt voor jullie lieve woorden!!!! Ik ga me "herpakken" (mooi woord). En natuurlijk heb je gelijk Dotito, er zijn altijd problemen die een trekje goed praten. Maar dat is verslaafde praat Bedankt allemaal. Ik ga weer verder met echt gestopt zijn!!!!

Gr Ikke

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

Oh ben dit topic een beetje uit oog geraakt, en stoute Ikke! Haha nja oke liever ook geen trekjes natuurlijk, maar je bent zo goed als nog steeds helemaal gestopt! En dat al voor 7 maanden!! Dus die paar trekjes vergeven we je wel (Als dat maar de laatste trekjes waren haha!)

Succes verder!
    Het krachtigste medicijn voor ellende is loslaten!

@Ikke

Goed zo Ikke "GEWOON HERPAKKEN"nu kan het nog!!!

Oh, trouwens. Ik ben nog steeds een kilo of 3 te zwaar. Maar de bieries tijdens het voetbal en omdat het zonnetje zo dorstig maakt zullen daar wel debet aan zijn.
    En ook hier geldt weer natuurlijk dat als het voetbal seizoen weer begint......?!?! Ik heb er nu voor vast een 2de team bij om te fluiten. Vanaf het nieuwe seizoen ben ik ook de vaste scheits van de WVW A1.

Gr Ikke

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

@ Ikke,

Ooh die 3 kilo ren je er wel af op het voetbalveld !

Hoi Helaas rook ik nog steeds af en toe een sigaret. Problemen met mijn zoon, die erg zwaar liggen, en waar ik erg onder lijd zijn daar debet aan. Dinsdag gaan we eerst 15 dagen naar Turkije. Vervolgens heb ik nog enkele dagen vrij. De dag dat ik weer aan het werk ga is mijn nieuwe stop dag. Het is K*T, maar niet anders. Erger zijn de problemen met zoon lief. Bedankt voor jullie steun tot nu toe.

Gr Ikke

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

@ Ikke,

Jammer dat je weer afentoe wat rookt, maar kan het idd wel begrijpen. Problemen met zoon zijn op dit moment even iets om je erger zorgen over te maken. Geniet lekker van je vakantie in Turkije, hopelijk kun je daar een beetje uitrusten en uiteindelijk weer met een schone lei beginnen!

Soortgelijke onderwerpen

1. Stoppen met roken - Artikel
    By Agnes574 in forum Roken
    Reacties: 31
    Laatste Post: 14-12-13, 21:09
  2. Stoppen met roken dmv zyban, wie ook?
    By nyonyo in forum Roken
    Reacties: 12
    Laatste Post: 01-03-10, 00:55
  3. Stoppen met roken
    By bebeduc in forum Roken
    Reacties: 9
    Laatste Post: 12-04-09, 15:28
  4. Stoppen met roken
    By manonvermeulen in forum Roken
    Reacties: 1
    Laatste Post: 26-10-07, 14:42
  5. Nieuwe methode om te stoppen met roken