Weergeven resultaten 1 tot 9 van 9

Onderwerp: Samen slapen of apart?

  1. #1
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Wink Samen slapen of apart?

    Iedereen heeft wel al eens ervaren/gehoord van slaapproblemen door ;

    -Trekken aan het dekbed
    -Woelen/draaien van de partner
    -Snurken/andere geluiden van de partner
    -Bewegingen van de partner

    Ik had dit ook in erge mate; ik werd wakker van iedere woeling/draaiing/geluid/getrek aan dekbed/etc.

    Nu heb ik gezorgd voor 2 éénpersoonsdekbedden en de (aanééngeklikte) boxsprings een tiental cm van elkaar gezet ... en ik slaap véél beter!!

    Zo slapen we toch samen, maar ook apart

    Zijn er 'lotgenoten' die hier ook mee kampen/kampten?? En hoe heb je dit opgelost of waarom juist niet??
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

    Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

  2. #2

    Standaard Re: Samen slapen of apart?

    Hallo, ik heb een luid snurkende partner en ben helemaal overspannen geraakt door slaapgebrek. Oordoppen vind ik vreselijk en kan ik niet mee slapen. Partner is onder narcose onderzocht op zijn snurkgedrag maar dat loste niks op. Nu slapen wij op aparte kamers....niet leuk, best eenzaam, maar ik slap weer heerlijk. Ook mijn partner heeft er geen moeite mee... ( had wel gemogen van mij trouwens....een beetje...)We hadden elk een 1-persoonsbed en die tegen elkar geschoven. Nu hebben we allebei en kamer met elk 1 bed... voelt wel verlaten, maar wat moet je?

  3. #3

    Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar
    Lid sinds
    26-07-2008
    Locatie
    Noord-Holland
    Posts
    4.190

    Standaard Re: Samen slapen of apart?

    @ Viooltje-46,

    Heeft jouw man geen last van Slaapapneu? Ik ken ook een stel waarvan de vrouw ontzettend snurkte, deze bleek achteraf last te hebben van slaapapneu, nu slaapt zij met een soort zuurstofmasker, hierdoor snurkt zij niet meer, en konden ze gewoon samen blijven slapen!

    Zelf heb ik nog nooit een nacht doorgebracht met mn vriend, dus ja oordelen kan ik daar niet echt over Zal vast wel goedkomen ooit!

  4. #4

    Standaard Re: Samen slapen of apart?

    Nee, Sylvia, dat heeft hij niet. Alles is onderzocht..helaas.... Van zo'n zuurstofmasker weet ik; dat heeft mijn buurvrouw ook. Bovendien slaapt mijn man ook nog eens heel onrustig....als hij zich omdraait ben ik wakker. Kan je dus de bedden uit elkaar schuiven, maar dan kan ik hem geen duwtje meer geven als hij dus weer snurkt.... Het is niet anders op te lossen dan apart slapen...

  5. #5
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Standaard Re: Samen slapen of apart?

    Viooltje,

    Ik slaap ook periodes apart van mijn partner, is idd anders dan 'normaal', maar als we daardoor beter slapen vind ik het prima .

    Heeft je man al 's die anti-snore spray of strips voor op zijn neus geprobeerd?
    Die zijn gewoon vrij verkrijgbaar bij de apotheek!

    Wél vervelend hé, dat ze de oorzaak niet hebben kunnen vinden, maar ja ik denk maar altijd; slapen doe je toch alleen (het slapen zelf), dus of dat nu samen is of apart; als je maar een goede nachtrust hebt

    Liefs Ag
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

    Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

  6. #6
    Premium ++ Account Luuss0404's Avatar
    Lid sinds
    13-05-2009
    Locatie
    Groningen
    Posts
    5.659

    Standaard Re: Samen slapen of apart?

    Samen slapen is fijn als je geen 'last' hebt van je partner of je partner geen 'last' ondervind van jou...
    De ouders van een goede vriend van mij slapen al jaren apart omdat de vader nogal snurkt, ik vind dat enigzinds raar, maarja ik kan ook prima naast mijn vader slapen die luid/intensief bomen omzaagt in zijn slaap... gisteravond liepen er nog mensen langs die zeiden 'goh die kan goed slapen' over mijn lieve paps
    Ik slaapwandelde vroeger echt veel, dat veranderde toen ik een dwerghamster (Muis) kreeg en haar kooi naast mijn bed zette, toen hield het op en nu ik niks naast mijn bed heb staan slaapwandel ik nog heeeel soms....

  7. #7

    Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar
    Lid sinds
    26-07-2008
    Locatie
    Noord-Holland
    Posts
    4.190

    Standaard Re: Samen slapen of apart?

    @ Viooltje,

    Sja dan is het idd erg rot, dan zie ik verder ook geen oplossing buiten apart slapen idd.

    Slapen naast iemand die ontzettend snurkt kan ik zelf ook niet, tenzij ik al slaap en iemand midden in de nacht begint en ik er dan niet wakker van wordt. Overigens maak ik zelf in mijn slaap hele rare geluiden (niet echt snurken), en slaap ik zelf onrustig en weinig, ik heb sterk vergrote keelamandelen en erg veel last van slijmophoping in mijn keel. Keelamandelen willen ze er op mijn leeftijd liever niet meer uithalen, tenzij het echt zeer ernstig is waardoor ik 24 uur per dag last heb, maar dat is dus niet het geval.

  8. #8

    Standaard Re: Samen slapen of apart?

    Ik snurk zelf. Hierdoor kan mijn man niet slapen, zelfs niet met oordoppen in. Wij hebben er daarvoor gekozen dat we om en om in het logeerbed gaan liggen als ik begin te snurken. We gaan dus wel in het zelfde bed slapen, omdat we het anders niet prettig vinden. Uit ervaring weet ik dat het kan helpen om af te vallen. Ik moet zeker zo'n tien kilo afvallen om niet meer te snurken. Ik vind het heel moeilijk om af te vallen, want ik kan absoluut niet tegen een honger gevoel. Mijn man heeft me nu toch met klem gevraagd om af te vallen, zodat ik niet meer zal snurken. Het is voor ons beiden frustrerend dat als ik weer snurk en we liggen lekker in bed, dat een van ons er weer uit moet. Dat gebeurd zowat iedere nacht.

  9. #9

    Standaard Re: Samen slapen of apart?

    Hoi allemaal, ik zie dat een aantal mensen hier weleens of regelmatig apart slaapt van de partner. Voor een artikel in het AD ben ik op zoek naar stellen die openhartig over de voordelen van het apart slapen durven te vertellen. Zou een van jullie daar mogelijk aan mee willen doen?
    Met vriendelijke groeten,
    Rianne van der Molen

Soortgelijke onderwerpen

  1. Slapen
    By Enna in forum Vermoeidheid
    Reacties: 9
    Laatste Post: 09-10-09, 18:51
  2. Ik kan niet slapen!
    By mailtruusje in forum Vermoeidheid
    Reacties: 13
    Laatste Post: 09-10-09, 16:40
  3. Ziekenhuis Gorinchem wil ook samen met verzekeraar - Brabants Dagblad
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 06-01-09, 16:00
  4. Fondsen pakken samen toename welvaartsziekten aan - Algemeen Dagblad
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 20-01-08, 21:40