Weergeven resultaten 1 tot 31 van 31

Onderwerp: Oproep voor nieuwe enquete

Premium ++ Account
    Leontien's Avatar
    Dagboek berichten
    2

Thumbs up Oproep voor nieuwe enquete

Elke maand maak ik een enquete over een onderwerp wat ik in het nieuws tegenkom. Ik weet dan natuurlijk niet of de onderwerpen jou aanspreekt. Daarom kun je, als je over een bepaalde onderwerp een enquete wilt houden, reageren op dit bericht. Je mag natuurlijk ook zelf een enquete samenstellen en posten.

Groetjes,

Leontien
    Medewerker MediCity.nl

Standaard Re: Oproep over een nieuwe enquete.

Hoi Leontien,

Ik zag dat je een artikel over winterdepressie had geplaatst. Ik ben gewoon benieuwd of veel mensen daar last van hebben en dan ook zo'n lichttherapie doen. Misschien zou je daar een enquete over kunnen houden?

Groetjes Wendy

misschien is het wel handig om een enquete te houden of een nieuw topic te starten over het ziektekostenstelsel waar we nu bijna een jaar ervaring mee hebben. wellicht hebben meer mensen dingen ontdekt waar ze achteraf niet zo vrolijk van worden: als voorbeeld mijn bericht in het topic prostaatproblemen.

even een tip voor alle lezers: nu het jaar op zijn eind loopt toch maar eens naar onze ziektekostenverzekering kijken. vooral de dekkingen van aanvullende polissen loont toch de moeite. aan den lijve ondervonden. gewone fysiotherapie wordt dus volledig vergoed door mijn verz. maar voor bijzondere verrichtingen (bekkenbodem) geldt bij mijn maatschappij een maximum van 6 tot 9 behandelingen. (afhankelijk van welk pakket je hebt) deze voorwaarden verschillen per maatschappij. dus niet alleen kijken waar je het goedkoopst uit bent maar meer of de dekking op jouw situatie van toepassing is.

Premium ++ Account
    Leontien's Avatar
    Dagboek berichten
    2

Hallo Otrivinjunk,

Dit is een goede tip van je. Ik maak een nieuwe rubriek aan die gewijd is aan de zorgverzekering. Misschien maak ik ook een nieuwe enquete.
    Bedankt.

Groetjes,

Leontien

Makkelijk om zo een overzicht te krijgen van wat er gebeurd rondom de zorgverzekering.

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Question Re: Oproep over een nieuwe enquete.

Citaat Origineel gepost door Leontien Bekijk Post
    Elke maand maak ik een enquete over een onderwerp wat ik in het nieuws tegenkom. Ik weet dan natuurlijk niet of de onderwerpen jou aanspreekt. Daarom kun je, als je over een bepaalde onderwerp een enquete wilt houden, reageren op dit bericht. Je mag natuurlijk ook zelf een enquete samenstellen en posten.

Groetjes,

Leontien
    Medewerker MediCity.nl
    Hoi Leontien,zou het niet een goed idee zijn om eens een enquete te openen ivm met afvallen,terug in 'shape' komen voor de zomer of iets dergelijks??
    Ik merk op het forum dat er toch een aantal mensen zijn die problemen hebben met hun gewicht of hoe ze er qua lichaam uitzien...
    Misschien heb jij nog artikels die je kunt plaatsen die nuttige informatie bevatten omtrent gezonde voeding en verantwoord afvallen???
    voor mij zijn ze in ieder geval meer dan welkom!!!
    grtjs Agnes
    PS:mijn probleem(dat ik niet kon reageren op het forum;verloren)is gelukkig opgelost...bedankt in ieder geval voor je reactie daarop!!!

Misschien is een enquete over verslavingen bij jongeren wel een goed thema, omdat er steeds meer jongeren verslaafd zijn aan alcohol en *****, en voor al alcohol komt meer voor. Her is misschien eens goed om te pijlen bij de ouders hoeveel deze weten van verslavingen en hoe ze verslavingen kunne herkennen bij hun eigen kinderen.

Groetjes Wendy

Premium ++ Account
    Leontien's Avatar
    Dagboek berichten
    2

Agnes en Wendy, bedankt voor jullie ideeën. Ik ga ermee aan de slag.

Groetjes,

Leontien

lspkbm1
    Guest

Smile Re: Oproep over een nieuwe enquete.

Wees voorzichtig met het veranderen van de ziektekosten verzekeraar. Niet iedere verzekeraar neemt de bestaande kwalen (en gebreken) over op een aanvullende dekking. En niets is vervelender dan om aanspraak te maken op de basis voorzieningen bij maatschappij A en voor de verstrekkingen vallende onder de aanvullende dekking bij maatschappij B. Bovendien gaat het thans (met alle waarschijnlijkheid) m.b.t. de premie verschillen nog slechts om luttele bedragen per maand.

lspkbm1
    Guest

Otrivinjunk. Dat is nou toch ook toevallig. Verledenweek zondag kreeg ik verschrikkelijke pijnen in mijn voorhoofd. Ik heb nog nooit eerder echte hoofdpijn gehad dus daar was ik van geschrokken. Maandagmorgen concludeerde de huisarts dat de oorzaak wellicht gelegen is in het meer dan 4 maanden lange gebruik van neusspray's. Ik kreeg als medicijn Ibnpruven met een aparte maagbeschermer. Nu een week verder kan ik zeggen dat ik zo goed als van de hoofdpijn af ben en heb ik mij voorgenomen nooit meer neusspray's en/of druppels te gebruiken anders dan op doktersvoorschrift.

Premium ++ Account Petra717's Avatar
    Dagboek berichten
    18

Arrow Re: Oproep over een nieuwe enquete.

Hé hé Leontien,

Hier ook maar ff ideetjes spuien

Ipv van de no-claim regeling een eigen risico van €150,-!
    in mijn brief van de zorgverzerkering staat dat het is om de chronische ziekten tegemoet te komen, maar is dat wel zo? met een eigen risico van €150,-! Zelf ben ik chronische ziek en ga ik ervan uit dat ik die €150,- gelijk in januari al mag gaan dokken, ajaa dan ben ik er ook maar weer vanaf. Elk voordeel heeft zijn nadeel

Een ander idee... Is het een goed plan oom de eerstelijnspsychologie en de ggz opnames in het basispakket te stoppen? Terwijl je er niets ziet, van de tussen liggende hulp, zelf niet in de aanvullende verzekering? Gaat dit ten koste van degene die eerstelijns psychologie hebben gehad, en verder hulp nodig hebben, maar geen opname?

Dit was het even voor nu!
    Succes!
    Dikke Knuf,
    petra
    Just remember everyone reacts in a different way...
    Just respect that, even when it's hard...

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Hoi Leontien,

Ik zie een enquete over winterdepressie wel zitten;
    -wie heeft er last van en
    -hoe ga je ermee om.

Knuffel,Agnes Xx
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

Premium ++ Account Petra717's Avatar
    Dagboek berichten
    18

die is er toch al????
    Just remember everyone reacts in a different way...
    Just respect that, even when it's hard...

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Wink Re: Oproep over een nieuwe enquete.

Citaat Origineel gepost door petra717 Bekijk Post
    die is er toch al????
    Ist waar...effe error dan bij mij...sorry!
    knuff XxXx
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Mathilde-1
    Guest

Ik wil een enquete/discussie over de dbc-tarieven. Vragen als : is dit handig voor de patient? Maakt dit de zorg duurder? Waarom klaagt niemand hierover? Is de kennis over de achtergrond van dbc's voldoende? Zouden patienten moeten weten welke dbc zij hbben "gekregen", en op welke zorg zij daardoor recht hebben?

Mathilde-1
    Guest

En nog een enquete: over de prenatale diagnostiek. Zijn de polisvoorwaarden duidelijk? Waarom verschillen die zo erg per verzekeraar? Is duidelijk dat vrouwen vanaf 38 jaar sowieso voor een vruchtwaterpunctie mogen kiezen zonder voorafgaande combinatietest?

En waarom geeft de ene zorgverzekeraar een vrouw de mogelijkheid om zwangersbegeleiding door een gynaecoloog te laten doen en kan dit bij een andere zorgverzekeraar alleen op indicatie?

Mathilde-1
    Guest

En nog een enquete: wat vindt iedereen van de mogelijkheid om zelf voor een arts(spe******t) te kiezen? Is dat in de praktijk wel voldoende mogelijk? Mag een ziekenhuis een arts-assistent toewijzen zonder dit te overleggen?

Mathilde-1
    Guest

En nog een: Wat vinden andere patienten van het idee, dat de aptient na afloop van elk artsbezoek een kortverslagje meekrijgt? Hierin staat de klacht, de diagnose, de voorgestelde behandeling.

Premium ++ Account Luuss0404's Avatar

@ Mathilde, dat is een goed idee van dat korte verslag, dan is het in elk geval duidelijk voor patient en arts!

Mathilde-1
    Guest

Beste Luus,

Dank voor je bijval. Kun je je misschien ook in andere ideeën van mij vinden? Ik zou namelijk graag een actiegroepje/discussiegroepje willen starten, omdat ik ideeën heb, die vaak niet in overeenstemming zijn met de gevestigde patiënten-meningen (van de NPCF bijvoorbeeld). Ik zou bijvoorbeeld graag meningen willen hebben over belangrijke discussiepunten, zoals het regionale EPD.
    Zou je daar een bijdrage aan kunnen leveren en ken je meer mensen die afwijkende meningen hebben en die graag willen bespreken?

Beste Mathilde,

Als reactie op jou "En nog een enquete: wat vindt iedereen van de mogelijkheid om zelf voor een arts(spe******t) te kiezen? Is dat in de praktijk wel voldoende mogelijk? Mag een ziekenhuis een arts-assistent toewijzen zonder dit te overleggen?" ; Ik denk dat de meeste mensen zich prettiger zouden voelen als ze zelf een arts kunnen kiezen, maar dat dat in de praktijk niet mogelijk is, omdat alle HA vaak patientenstops hebben en niet iedereen in de mogelijkheid is om (ver) te reizen voor bepaalde onderzoeken. Ik vind dat indien mogelijk je de arts of arts-assistent dient te ontmoeten voordat hij/zij dingen gaat doen en ook eerst uitlegt wat er gebeurt. Tenminste ikzelf vind dat prettig, want dan weet ik tenminste wat er gaat gebeuren en wat voor persoon mij gaat behandelen.
    Ik zou wel een bijdrage willen leveren aan jou actie/discussie groepje, ik hoop dat ik je daarbij kan helpen en als ik ergens niet iets over weet zal ik mij er in verdiepen.

Een idee voor een enquete; wat vinden jullie van het testen van medicijnen, make-up en andere (medische) middelen? Vinden jullie dat het in een of ander computerprogramma getest/geanalyseerd moet worden, of dat het alleen maar op dieren en/of mensen getest moet worden? Wat zijn jullie ideeen daarover?

Mathilde-1
    Guest

Citaat Origineel gepost door Luuss0404 Bekijk Post
    Een idee voor een enquete; wat vinden jullie van het testen van medicijnen, make-up en andere (medische) middelen? Vinden jullie dat het in een of ander computerprogramma getest/geanalyseerd moet worden, of dat het alleen maar op dieren en/of mensen getest moet worden? Wat zijn jullie ideeen daarover?
    Sorry Luus, dit laat ik aan de experts over. Wat mij betreft de veiligste methode en dat zijn natuurlijk dierproeven en daarna proeven op mensen. Ik vind wel dat ALTIJD de patient volledig ingelicht moet zijn. Ik heb gehoord dat nieuwe medicijnen ook wel door huisartsen worden getest (nadat ze door de eerste tests op mensen al door zijn), zonder dat de patienten dit weten. Als het ware worden hele nieuwe medicijnen voorgeschreven, waarvoor de huisarts geld krijgt, maar de patient weet dit niet. Ook moeten huisartsen hun patienten altijd inlichten als ze een vrij nieuw medicijn voorschrijven, omdat daarbij bijwerkingen op de langere duur nog helemaal niet bekend zijn. Een medicijn dat volgens mij in deze categorie viel is Arcoxia in 2003 (een pijnstiller van het type Vioxx).

Mathilde-1
    Guest

Standaard Re: actiegroep

Citaat Origineel gepost door Luuss0404 Bekijk Post
    Beste Mathilde,

Als reactie op jou "En nog een enquete: wat vindt iedereen van de mogelijkheid om zelf voor een arts(spe******t) te kiezen? Is dat in de praktijk wel voldoende mogelijk? Mag een ziekenhuis een arts-assistent toewijzen zonder dit te overleggen?" ; Ik denk dat de meeste mensen zich prettiger zouden voelen als ze zelf een arts kunnen kiezen, maar dat dat in de praktijk niet mogelijk is, omdat alle HA vaak patientenstops hebben en niet iedereen in de mogelijkheid is om (ver) te reizen voor bepaalde onderzoeken. Ik vind dat indien mogelijk je de arts of arts-assistent dient te ontmoeten voordat hij/zij dingen gaat doen en ook eerst uitlegt wat er gebeurt. Tenminste ikzelf vind dat prettig, want dan weet ik tenminste wat er gaat gebeuren en wat voor persoon mij gaat behandelen.
    Ik zou wel een bijdrage willen leveren aan jou actie/discussie groepje, ik hoop dat ik je daarbij kan helpen en als ik ergens niet iets over weet zal ik mij er in verdiepen.
    Helaas zijn er op deze site te weinig mensen actief om een actiegroep bij elkaar te krijgen. Ook zijn er onderwerpen die ik eigenlijk niet in het openbaar bespreken wil. Zijn er mogelijkheden om dit in een besloten clunje te doen?

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

De mogelijkheid bestaat hier om een 'gebruikersgroep' op te starten (zie volledig bovenaan), waar 'gelijkgestemde zielen' kunnen praten/discussieren over één bepaald onderwerp.

Premium ++ Account
    Leontien's Avatar
    Dagboek berichten
    2

Standaard Re: Oproep voor nieuwe enquete.

Luus, een goed idee voor een enquete. Ik ga ermee aan de slag.

Groetjes, Leontien

@Mathilde, wou je zo'n groep op een ander forum creeren of zoals Agnes aangeeft gewoon in dit forum? Ik heb zelf een heel werkstuk over dierproeven/proefdieren gemaakt en vind dat er zo min mogelijk op dieren getest moet worden, er zijn al heel veel goede alternatieven en er komen gelukkig steeds meer bij (vandaar mijn artikel bij huid "kweken 'huid' voor onderzoek"

@ Leontien, bedankt

Nog een idee voor een enquete of stelling na aanleiding van het artikel over de arts die 2ehands medicijnen uitdeelt. (zie nieuwsartikelen) Wat vinden jullie van het handelen van de betreffende arts?
    Onder het krantenartikel zelf staan voornamelijk voorstanders van deze praktijken, maar zouden jullie 2ehands medicijnen aannemen of niet en zou er een mogelijkheid zijn om dmv zoveel mogelijk voorstanders het voor elkaar te krijgen dat er minder verspilling is en dus lagere kosten voor de hard werkende mens?

Premium ++ Account
    Leontien's Avatar
    Dagboek berichten
    2

Luus, bedank voor je laatste idee. Het onderwerp van de arts neem ik mee in een stelling. Het onderwerp over dierproeven doe ik als enquete.

Groetjes, leontien

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Enquete-idee; Wie is voor een algemeen zorgbeleid voor de gehele EU ? (nu is het zorgbeleid overal verschillend; kijk maar naar NL,België,Frankrijk,etc)
    Laatst aangepast door Agnes574 : 10-10-10 om 00:32

Standaard Re: Oproep voor nieuwe enquete

Wat een enquete-idee zou zijn, is om zorgpremies geheel afhankelijk te maken van het inkomen. Dat uiteindelijk de minder bedeelden weer een normale ziektekosten verzekering zou krijgen en de beter bedeelden meer premie afdragen of zich uitsluitend nog prive kunnen verzekeren. Dit systeem werkt in Duitsland zeer effectief

Standaard Re: Oproep voor nieuwe enquete

Het valt niet mee om te regeren over een land...zoveel verschillende meningen....

Duitsland heeft zijn zaakjes altijd goed voor elkaar, soms kunnen we daar best wel eens een voorbeeld aan nemen...
    Belgie heeft de spoorwegen beter onder controle als het winter is, Nederland valt dan vaak uit, die hollanders moeten dan maar eens op cursus in Belgie gaan!!!!!
    Liefde overwint alles, het geeft ons "de kracht" om verder te gaan!

Soortgelijke onderwerpen

1. Oproep voor nieuwe peiling
    By Leontien in forum Peilingen
    Reacties: 32
    Laatste Post: 28-06-13, 18:07
  2. Nieuwe aanpak voor gewichtsbeheersing
    By Rachell in forum Voeding, vitamines en mineralen
    Reacties: 0
    Laatste Post: 18-11-09, 10:59
  3. Nieuwe hoop voor ziekenhuizen in crisis - Trouw
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Laatste Post: 31-01-09, 03:11
  4. Nieuwe praktijkkaart voor slechtzienden - Nursing
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Laatste Post: 21-12-06, 11:40