Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergeven resultaten 51 tot 78 van 78

Onderwerp: Zyban

Standaard

[B]hallo allemaal ik ben gina en gebruik ook nog zyban ik ben 3 november gestopt met roken want dat was de tiende dag ik moet wel zeggen zyban heeft mij zeker geholpen om te stoppen maar morgen dat is maandag 14 november slik ik mijn laatste zyban en dan bestel ik geen nieuwe ik slaap slecht ben veel wakker en kan sweekends niet eens meer uitslapen ben om 8 uur sochtens al wakker terwijl ik voor die tijd heerlijk kon uitslapen tot 11 uur en in het weekend vindt ik dat wel lekker ook had ik last van mijn maag en buikpijn niet echt eetlust ik hoop dat dat nu beter wordt na maandag ik zeg wel als je wilt stoppen met roken ga naar de dokter en vraag of jij ook zyban mag slikken en als je dat mag doe het dan want het helpt echt groetjes gina

Standaard

[B]hallo allemaal ik heb zyban 21 dagen totaal geslikt en ben er vandaag mee gestopt op verzoek ook van mijn dokter ik krijg overal verschrikkelijke jeuk dus moest ik meteen stoppen met zyban ik vind het heel jammer het heeft mij toch al die dagen dat ik gestopt ben geholpen nu moet ik het alleen doen ik hoop dat het me lukken gaat groetjes gina

Standaard

hallo ik heb een vraagje over zyban Ik ben 8 nov. begonnen met zyban ik moet inmiddels 2 tabl.slikken maar door al mijn bijwerkingen(misselijk-suf-depri)durf ik dit niet, dus slik 1 tablet. Heeft de kuur dan wel zin. Ben vandaag gestopt met roken. Ik rookte +/- 10 sig.per dag.
    Hoelang moet ik min.doorgaan met zyban.Ben wel geschrokken van alle persberichten !

m.vr.gr.
    Karin

ajohee
    Guest

Standaard

Zyban helpt WEL, het is bewezen.
    Ik heb een poging gedaan, maar was door een valkuil zwakker dan ik dacht, ben dus ook opnieuw begonnen met ZYban, gewoon volhouden, de trek verdwijnt vanzelf als je je maar aan de regeltjes houdt. DON"T GIVE UP!!!!!!!!!

Guest
    Guest

Standaard

Persberichten heb ik niet gelezen, maar ja, als je blijft roken ga je ook dood, dus ja wat kies je dan?
    Een kuur van 9 weken met misschien een risico en dan een rookvrij leven en nooit meer stinken, afhankelijk zijn, en bang zijn dat je niet genoeg bij je hebt om dat feestje door te komen!
    VERGEET NIET HET RISICO VAN EEN SIGARET/JOINT!
    Het is pure vergif!!!

Guest
    Guest

Standaard

P.S. dat proef je zelf wel, als je zyban gebruikt en steekt dan na 2 weken een peuk op, het smaakt niet meer&#33;&#33;&#33;HET IS VIES< STINKT
    Weet je wat mij ook hielp: spaar al je peuken en as van je asbak op, vul een pindakaaspot vol met al je peuken, elke keer als je behoefte hebt ruik je aan die pot, Zeker weten dat je trek meteen verdwenen is, kijk maar goed. het is allemaal verbrande troep die ook in onze longen tercht gekomen is? Dat willen we NOOIT meer toch?

nico
    Guest

Standaard

Hallo iedereen. Ben nu 1.5 week rookvrij met de hulp van zyban. Ik ben echter eergisteren al gestopt met zyban. (4 weken te vroeg volgens de bijsluiter). Ik vraag me nl af welke zin het nog heeft, nadat je reeds gestopt bent nog 4 weken zyban te nemen. Zyban helpt je stoppen maar nadien doet het toch niets meer. Zijn er nog mensen die vroeger dan de bijsluiter vermeldt, gestopt zijn met zyban? Ik heb er een echte haat-liefde relatie met zyban aan over gehouden. Ik ben ongelooflijk blij dat het me zo goed geholpen heeft maar nu ik gestopt ben, merk ik toch dat het veel meer invloed gehad heeft dan ik dacht. Ik ben nu aan de derde dag bezig dat ik geen zyban meer neem en ik moet zeggen, het voelt een beetje aan als ontwaken. 4 weken heb ik presies een heel vlak leven gehad. Emoties waren volledig uitgevlakt, geen high, geen low, behoorlijk saai. Nu ik geen zyban meer neem komt alles terug. Ik kan terug voluit lachen (en wenen). Toch een beetje vreemde bijwerking vind ik maar alles beter dan blijven roken&#33; Aan iedereen die zyban wil gaan nemen, laat je niet imponeren door het lijstje bijwerkingen en alle onheilsberichten op allerlei forums. Als je een lijstje zou maken over de bijwerkingen van roken of zelfs van stoppen met roken, zou je nog gekker kijken&#33; Veel succes aan iedereen. Hopelijk is m&#39;n beslissing om al te stoppen met zyban niet te voorbarig geweest... afwachten maar.

elza
    Guest

Standaard

Originally posted by nico@26-01-2005, 14:57:20
    Hallo iedereen. Ben nu 1.5 week rookvrij met de hulp van zyban. Ik ben echter eergisteren al gestopt met zyban. (4 weken te vroeg volgens de bijsluiter). Ik vraag me nl af welke zin het nog heeft, nadat je reeds gestopt bent nog 4 weken zyban te nemen. Zyban helpt je stoppen maar nadien doet het toch niets meer. Zijn er nog mensen die vroeger dan de bijsluiter vermeldt, gestopt zijn met zyban? Ik heb er een echte haat-liefde relatie met zyban aan over gehouden. Ik ben ongelooflijk blij dat het me zo goed geholpen heeft maar nu ik gestopt ben, merk ik toch dat het veel meer invloed gehad heeft dan ik dacht. Ik ben nu aan de derde dag bezig dat ik geen zyban meer neem en ik moet zeggen, het voelt een beetje aan als ontwaken. 4 weken heb ik presies een heel vlak leven gehad. Emoties waren volledig uitgevlakt, geen high, geen low, behoorlijk saai. Nu ik geen zyban meer neem komt alles terug. Ik kan terug voluit lachen (en wenen). Toch een beetje vreemde bijwerking vind ik maar alles beter dan blijven roken&#33; Aan iedereen die zyban wil gaan nemen, laat je niet imponeren door het lijstje bijwerkingen en alle onheilsberichten op allerlei forums. Als je een lijstje zou maken over de bijwerkingen van roken of zelfs van stoppen met roken, zou je nog gekker kijken&#33; Veel succes aan iedereen. Hopelijk is m&#39;n beslissing om al te stoppen met zyban niet te voorbarig geweest... afwachten maar.
    ik heb de eerste tablet op 1 januari genomen en mijn laatste sigaret op 10 januari. een week later ben ik gestopt met zyban omdat ik last had van mijn slokdarm en ik was heel de dag misselijk. het gaat me prima af, veel beter dan de vorige keren dat ik gestopt ben. als ik langs een roker loop vind ik het stinken. ik denk totaal niet aan roken, heb misschien 2 of 3 keer een momentje gehad dat ik dacht aan een sigaret. voor mij was zyban een korte maar krachtige ondersteuning met het stoppen met roken. ik raad het iedereen aan.

Misty
    Guest

Standaard

Beste lezers,

Ben tijdens onzeker moment gestuit op deze site en geschrokken van de nare berichten. Ik zelf merk geen bijwerkingen, drink wel veel water.
    Ik zit op mijn 18e "stopdag", ware het niet dat ik nog 1 sigaret per dag rook. Helemaal stoppen vind ik moeilijk, denk er de hele tijd aan en ben erg onrustig.
    Sigaretten smaken me niet lekker, maar dat deden ze al heel lang niet.
    Vreselijk dit, was zo gemotiveerd, maar die onrust is vreselijk, motivatie verdwijnt steeds verder.
    Tips?

Groet, Misty

nico
    Guest

Standaard

Originally posted by Misty@01-02-2005, 14:57:23
    Beste lezers,

Ben tijdens onzeker moment gestuit op deze site en geschrokken van de nare berichten. Ik zelf merk geen bijwerkingen, drink wel veel water.
    Ik zit op mijn 18e "stopdag", ware het niet dat ik nog 1 sigaret per dag rook. Helemaal stoppen vind ik moeilijk, denk er de hele tijd aan en ben erg onrustig.
    Sigaretten smaken me niet lekker, maar dat deden ze al heel lang niet.
    Vreselijk dit, was zo gemotiveerd, maar die onrust is vreselijk, motivatie verdwijnt steeds verder.
    Tips?

Groet, Misty
    Volhouden Misty, en dringend tijd om volledig te stoppen&#33;
    Je zal niet vanzelf stoppen door zyban. Je moet het nog altijd zelf doen. Als je nog maar 1 sigaretje rookt per dag is de stap toch klein?&#33;
    Denk aan al de voordelen. Geen stank meer in huis en in de auto (geloof me, dat ene sigaretje per dag laat nog steeds alles ferm stinken). Geef jezelf het geld dat je &#39;bespaard&#39; cadeau om gekke dingen mee te doen of dingen te kopen die je normaal gezien te duur vind. Je mag dit natuurlijk aleen doen als je echt volledig gestopt bent. Het ene sigaretje laten kan je dus echt wel serieus wat plezier en zelfrespect opleveren. Je zal trouwens ook merken dat zyban echt wel helpt. Ook ik zag me, zelfs de dag voor ik effectief gestopt ben, totaal niet stoppen. Ik heb het echter op een dag geprobeerd en wonder boven wonder, het is me nog gelukt ook. Als je gestopt bent, kan je echt trots zijn. Gun jezelf die egoboost&#33;
    Veel succes

gitje
    Guest

Standaard

Ik heb ook eerst zyban gebruikt, met als bijwerking zèèr enge dromen. Snel ermee gestopt zodat de rust in mijn geest weer terug kon keren.
    Ook ging erdoor verkeerd ademen, met als gevolg Hyperventileren. Toen het boekje van de Opluchting gekocht, aandachtig gelezen en dat werkte bij mij. Daar lees je hoe onzinnig roken is. Na het helemaal uit gelezen te hebben was het stoppen niet moeilijk,en deze maand ben ik er een jaar van af&#33;

mercha
    Guest

Standaard

hallo allemaal
    ik ben ook met zyban bezig.
    en ja als ik die bijwerkingen lees dan denk ik tjeetje zal dat wel goed gaan, ben nu aan me zesde rookvrije dag bezig&#33;&#33;&#33;&#33;&#33;&#33;&#33;&#33;&#33; &#33; is heel wat voor mij. ik rookte tussen de 20 en 25 sigaretjes per dag&#33;
    maar nu mijn vraag wie ow wie heeft er ook n erge druk op de borst.(ik wel) huisarts zegt dat het geen kwaad kan maar wil graag reactie&#39;s hier op horen. en voor allemaal die bezig zijn met stoppen, ga door door en door, als het nu niet lukt met zyban dan lukt het nooit meer denk ik
    groetjes mercha :huh:

Nico
    Guest

Standaard

Originally posted by mercha@04-02-2005, 12:07:57
    hallo allemaal
    en ja als ik die bijwerkingen lees dan denk ik tjeetje zal dat wel goed gaan, ben nu aan me zesde rookvrije dag bezig&#33;&#33;&#33;&#33;&#33;&#33;&#33;&#33;&#33; &#33; is heel wat voor mij. ik rookte tussen de 20 en 25 sigaretjes per dag&#33;
    maar nu mijn vraag wie ow wie heeft er ook n erge druk op de borst.(ik wel) huisarts zegt dat het geen kwaad kan maar wil graag reactie&#39;s hier op horen. en voor allemaal die bezig zijn met stoppen, ga door door en door, als het nu niet lukt met zyban dan lukt het nooit meer denk ik
    Merchia,
    Ik ben natuurlijk geen dokter maar zou het niet kunnen dat die druk op je borst eerder veroorzaakt wordt door het stoppen met roken? Als je geen erge klachten krijgt zou ik gewoon nog even volhouden, je kan binnenkort toch stoppen met zyban als je al 6 dagen gestopt bent (proficiat trouwens). Ik ben zelf gestopt met roken door zyban maar al na 6 dagen gestopt te zijn met roken ben ik ook gestopt met zyban nemen (zie vorige bericht). Ik moet zeggen, het stoppen ging gemakkelijk (nu bijna 3 weken gestopt) en toen ik stopte met zyban miste ik het totaal niet. In tegendeel, ik was blij dat ik van die zyban af was. Ik vraag me dus nog steeds af wat het nut is zyban te blijven nemen als je al gestopt bent met roken. Volgens mij gaat het puur om centen (€1 per pilletje, als je al die gebruikers dan een maandje extra laat nemen levert dit echt gigantische bedragen extra op). Is er eventueel iemand die me dit kan uitleggen of heb ik gewoon gelijk? In mijn geval bleek het in ieder geval niet nodig nog langer zyban te nemen, en ik ben nog steeds gestopt. Aan iedereen nog veel succes.

Margo
    Guest

Standaard

Originally posted by Nico+04-02-2005, 14:06:49--></span><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Nico @ 04-02-2005, 14:06:49)</td></tr><tr><td id='QUOTE'> <!--QuoteBegin--mercha@04-02-2005, 12:07:57
    hallo allemaal
    Merchia,
    Ik ben natuurlijk geen dokter maar zou het niet kunnen dat die druk op je borst eerder veroorzaakt wordt door het stoppen met roken? Als je geen erge klachten krijgt zou ik gewoon nog even volhouden, je kan binnenkort toch stoppen met zyban als je al 6 dagen gestopt bent (proficiat trouwens). Ik ben zelf gestopt met roken door zyban maar al na 6 dagen gestopt te zijn met roken ben ik ook gestopt met zyban nemen (zie vorige bericht). Ik moet zeggen, het stoppen ging gemakkelijk (nu bijna 3 weken gestopt) en toen ik stopte met zyban miste ik het totaal niet. In tegendeel, ik was blij dat ik van die zyban af was. Ik vraag me dus nog steeds af wat het nut is zyban te blijven nemen als je al gestopt bent met roken. Volgens mij gaat het puur om centen (€1 per pilletje, als je al die gebruikers dan een maandje extra laat nemen levert dit echt gigantische bedragen extra op). Is er eventueel iemand die me dit kan uitleggen of heb ik gewoon gelijk? In mijn geval bleek het in ieder geval niet nodig nog langer zyban te nemen, en ik ben nog steeds gestopt. Aan iedereen nog veel succes. [/b][/quote]
    Ik ga volgende week naar de huisarts Zyban informatie en starten met de pillen als ik de mail allemaal lees heeft het dan wel zin om te gaan&#33;

nico
    Guest

Standaard

Originally posted by Margo@04-02-2005, 15:17:50
    [
    Natuurlijk heeft het zin&#33;
    Niets zo gevaarlijk als blijven roken&#33;

mercha
    Guest

Standaard

hallo nico
    bedankt voor je reactie.
    die druk op de borst is ook n bijwerking van zyban.
    maar hoor er maar weinig over
    ben blij voor je dat je het ook vol houd om niet te roken. gefeliciteerd&#33;&#33;&#33;
    en ja ik moet nog bijna 7 wk zyban slikken, het is toch n kuur van 9 weken, en ja ik vertrouw mezelf niet als ik eerder stop&#33;
    erg he maar goed ik ga ervoor. thank you
    h34r:

mercha
    Guest

Standaard

oeps
    ik bedoelde margo ermee
    word er nog warrig van ook&#33;
    ahahahahaha

mercha
    Guest

Standaard

hallo allemaal
    ik dachtga eens kijken het is nu 0.12 vrijdag de 10e
    en ja ik kan niet slapen. wat n k,,,,,,,,,,, gevoel
    geen reactie&#39;s meer op zyban.
    jammer, maar ook wel goed denk ik want dan is er niemand over de streef gegaan. gelukkig
    doei doei

mercha
    Guest

Standaard

het is de elfde vandaag alweer .
    alleen de tijd is niet goed wat het berichtje aan geef het is nu 0.16

Butterfly Bullet
    Guest

Standaard

Hoi,
    ik kom het rijtje "Zyban-stoppers" dan ook maar even vervoegen...

Ik ben 30 en slik sinds afgelopen maandag 1 Zyban per dag, vanaf morgen worden dat er 2/dag en dinsdag stop ik definitief met roken.
    Ik doe het dinsdag in combinatie met nicotine-pleisters.

wat betreft de bijwerkingen: ik heb er ook behoorlijk last van gehad. Slapeloosheid, zweten, Minder eetlust, eten en drinken smaakt ook "anders", af en toe beklemment gevoel op de borst, concentratiestoornissen, soms een heel "weird" gevoel...
    emotioneel (maar da&#39;s wellicht nog het gevolg van de nasleep van een 5-jaar durende relatie die 2,5 maand geleden uitraakte...)

Heb de pillen deze week woedend door de kamer gegooid, wou ermee stoppen maar ik heb besloten door te doen&#33;

alles beter dan roken . Ik rookte de laatste tijd +- 35 sigaretten + 3 a 4 joints per dag en da&#39;s langzame zelfmoord...

heb wel gemerkt dat ik geminderd ben met roken de voorbije week. Toch nog +- 20 sigaretten per dag en 1 a 2 joints. En idd de sigaretten smaken gewoon niet meer. Maar ik ben deze week wel blijven roken (de macht der gewoonte) De helft van de peuken druk ik voor ze halverwege zijn uit. en &#39;s morgens heb ik ook niet meer zo&#39;n zin in roken, dus het moet gaan lukken&#33;&#33;&#33;

Morgen laatste dagje roken en vanaf dinsdag rookvrij &#33;&#33;&#33; Heb er bang voor, maar het MOET lukken... m&#39;n vorige poging was met alleen nicotine-pleisters, maar na 4 maanden opnieuw beginnen roken. was toen echt zwaar depri zonder m&#39;n sigaretten.
    Ik hou jullie op de hoogte B)
    Greetz&#33;

mercha
    Guest

Standaard

hallo butterfly bullet
    fijn voor je dat je ook gestopt ben.
    maar is dat niet n beetje veel van het goede?
    zyban en nicotine pleisters, zyban is al n zwaar middel.
    probeer het n dagje zonder pleisters, kijken hoe dat werkt voor je.
    nou ik hoop dat je ermee kan nokken.
    ik ga nu de 17e rookvrije dag in &#33;&#33;&#33;&#33;&#33;
    pfffffffffffffffffffffffffffffffffff
    nou de groetjes

domi
    Guest

Standaard

Hallo iedereen,

Ik word volgende maand 30 jaar en ben nu sinds zaterdag begonnen met Zyban. De eerste 3 dagen 1 pilletje en vanaf gister 2 pilletjes.
    Ik rookte gemiddeld 45 sigaretten per dag, en merk nu dat ik veel minder geniet van een sigaret. Ik denk dat ik gisteren 20 sigaretten heb gerookt en vandaag reeds 2 stuks&#33;
    IK merk wel dat ik last heb van afkickverschijnselen, namelijk een beetje een licht gevoel in mijn hoofd, maar ach, dat zal wel over gaan denk ik.
    Ik hoop echt dat het me lukt om te stoppen, moet eigenlijk van de dokter...heb twee schatten van kids en zou ze graag in een rookvrije omgeving verder zien opgroeien...
    IK hoop dat ik hier terecht kan met dipjes of euforische bedenkingen.
    Ik hou jullie op de hoogte&#33;

Liefs,

Domi

Reindert
    Guest

Standaard Re: Zyban

En? Heeft het geholpen? Laat het ons weten!

Astrid
    Guest

Thumbs up Re: Zyban

Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels weer begonnen, maar vorig jaar was is succesvol gestopt met roken met behulp van Zyban.

Normaal moet je op de 10e dag stoppen, maar na de 5e dag smaakte de sigaretten totaal niet meer.

Ik vond het "eng" om te stoppen, na 15 jaar flink gerookt te hebben, alsof ik mijn maatje verloor.

Het enige waar ik gedurende het begin van de kuur last van had, was dat ik 's nachts wat slechter sliep. Maar dat is een ontwenningsverschijnsel die je volgens mij ook hebt als je zonder Zyban stopt met roken. Verder was ik totaal niet sjachereinig of zo, kwam niet aan en had alleen maar voordelen (goede reuk, smaak en conditie).

Ik heb de kuur van 9 weken afgemaakt en was in ieder geval lichamelijk helemaal verlost van het roken. Geestelijk had ik nu en dan na de kuur nog wel wat terugvallen.

Mijn valkuil was dat ik begin dit jaar op een feestje (met alcohol) een sigaretje aangeboden kreeg en oprookte (stom, stom, stom). Toen werd het "nicotinemonstertje" in mij weer wakker gemaakt en binnen een paar weken zat ik weer in mijn oude rookgedrag.

Na de zomervakantie ga ik weer Zyban halen. (Ik ga eerst in de vakantie mijn hele woning weer witten :-). Ik heb mijn huisarts al gebeld en ik hoef tegen die tijd alleen maar zijn assistente te bellen en zij zorgt dan dat het bij de apotheek klaar ligt voor mij.

Kortom, ik vind Zyban helemaal toppie! (en nee, heb er geen aandelen in, haha)

Groetjes,
    Astrid

Bij deze raad ik iedereen zeer sterk af om zyban te gebruiken!!!!

Via een kennis vernam ik van Zyban, als hulpmiddel om van het roken af te komen. Aangezien ik zeer graag wilde stoppen met roken heb ik de dokter om een recept gevraagd.

Na 3 dagen (oftewel 3 pillen) Zyban te hebben ingenomen, kreeg ik de meest enge ervaring uit mijn leven. Ik stond op mijn balkon 3 hoog en vroeg mij af hoe het zou zijn om van het balkon af te springen!!!! Werkelijk waar!!! Bizar!!! Waanzin en benauwend eng!!! Voor de duidelijkheid; ik heb nog nooit ook maar de minste suicidale neiging gehad in mijn leven, en ben een zeer gelukkig mens. Ook als persoon ben ik zeer stabiel.

Na deze creepy ervaring ben ik naar binnen gegaan en heb de balkondeur gebarrikadeerd!!! Ik heb heel veel water gedronken en mijn enig wens was op dat moment dat deze chemische troep zo snel mogelijk uit mijn lichaam verdween. Ik was erg bang! Uiteraard ben ik direct gestopt met die Zyban-troep!!! De volgende dag durfde ik nog steeds niet het balkon op!!! Inmiddels ben ik gelukkig over die vrees heen.

Door deze ervaring kan ik me echter goed indenken dat mensen echt suicidale neigingen krijgen van die zyban-troep.... waarbij er vreselijke dingen kunnen gebeuren. ZEER GEVAARLIJK!!!Gelukkig bleef het bij mij bij een gedachte.....

Ik raad een ieder dan ook zeer sterk af om zyban te gebruiken. Dit troep is levensgevaarlijk. Probeer alsjeblieft andere hulpmiddelen om van het roken af te komen!!!!

Gr,
    Erik

@erikdegroot, je bedoelt: één persoon heeft één keer een waanbeeld gekregen na (misschien ook door, maar dat weten we niet) het gebruik van Zyban. En "dus" zou het "troep" zijn en door iedereen moeten worden gemeden?

Banned Premium ++ Account

zyban is een AD, in zwaardere doseringen is het wellbutrin, en tegen depressies, niks mis mee, ken meerdere mensen die het als AD slikken, heb het zelf ook als AD geprobeerd, maar voelde me wat opgejaagd, schijnt ong 1 maand te duren voor je eraan gewend bent.
    al die verhalen over zyban vind ik grote onzin....om bovenstaande tekst.

dus als AD wordt het vergoedt,
    maar als anti rookmiddel, zyban....moet je het zelf betalen(zyban is wellbutrin 150 mg)
    ik denk dat al die mensen het ""rot spul"" vinden, maar als het dus een AD is.....horen daar wat bijwerkingen bij, bij starten.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Soortgelijke onderwerpen

1. Zyban!
    By Prenen Marie-Louise in forum Roken
    Reacties: 2
    Laatste Post: 12-08-07, 02:51
  2. Zyban
    By veertje in forum Roken
    Reacties: 1
    Laatste Post: 27-11-06, 14:23
  3. Ik heb zyban
    By Petercracker in forum Roken