Weergeven resultaten 1 tot 6 van 6

Onderwerp: COPD en bronchitis

  1. #1

    Unhappy COPD en bronchitis

    Ik heb nu sins 7 maanden de diagnose copd.
    Nu heb ik ook chronishe bronchites,nu al de tweede keer op een half jaar
    Ze zeggen dat je veel rust moet nemen,anders hou je altijd beschadigingen over aan je longen.
    Maar het is soms zo moeilijk om je daaraan over te geven.
    Wil niet zielig overkomen,en gewoon mijn dagelijkse dingen doen
    Ook al kost me dat ontzettend veel moeite.
    Wie heeft hier ervaring mee??

    Suusk

  2. #2
    Premium ++ Account Luuss0404's Avatar
    Lid sinds
    13-05-2009
    Locatie
    Groningen
    Posts
    5.659

    Standaard Re: copd,,bronchites

    Hallo Suuske,

    He vervelend dat je COPD en chronische bronchitis hebt
    Heb je nog andere adviezen gekregen naast veel rusten?
    Ik kan me goed voorstellen dat je het liefst gewoon lekker alles wil doen, maar dat dat soms heeeel veel energie kost
    Ik heb hier helaas geen ervaring mee, dus ik hoop dat er nog iemand gaat reageren die dat wel heeft!
    In elk geval heel veel succes en sterkte gewenst!

    Lieve groet, Luuss
    Verlies nooit de moed: soms gaat de deur pas open met de laatste sleutel van de bos

  3. #3

    Standaard Re: COPD en bronchites

    hoi suuske
    ik heb zolang ik me kan herrinneren chronische bronchitis omdat ik altijd wel gewoon alles deed en ook aan mijn conditie deed werken is dit uitgegroeid naar een zware vorm van astma maar het mooiste is dat mijn long verpleegkundige nu zegt dat ik gewoon moet blijven proberen om mijn conditie beter te maken zodat ik er dan minder last van heb.
    dit ben ik ook nog altijd aan het doen en het werkt wel hoe beter mijn conditie is hoe minder last ik van bv rook en huisstofmeid ik heb.
    ik weet nu niet precies wat ik je moet aanraden omdat bij mij 2 verschillende dingen tot stand zijn gekomen maar ik zou zeggen doe wat jou het beste lijkt ...
    want bij mij zat ik uiteindelijk toch wel goed..

    groetjes miesj

  4. #4

    Thumbs up Re: COPD en bronchites

    De klachten die je opnoem heb ik ook ben stom geweest dat ik gerookt heb (eigen schuld) zou je zeggen en na het stoppen met roken kwam copd om de hoek kijken , gelukkig heb ik een eigen bedrijf dus ik moet doorgaan (schilder)
    en ik noem gelukkig want als je door de copd het rustig aan gaat doen kom je in een neergaande spriraal , dus gewoon je dingen doen die je normaal ook doet en met de medicatie die er nu is kan dat heel goed en wordt je er ook nog oud mee (-; al is dat geen garantie.
    Groetjes Rene

  5. #5
    Premium ++ Account Luuss0404's Avatar
    Lid sinds
    13-05-2009
    Locatie
    Groningen
    Posts
    5.659

    Standaard Re: COPD en bronchites

    @ Miesj,
    Fijn dat je door het verbeteren van je conditie minder last hebt van rook en huisstofmijt ed! Gebruik je verder ook medicijnen (zo ja welke)?

    @ Rene,
    Fijn dat je de dingen blijft doen die je normaal ook deed en dat je je bedrijf kan voortzetten!
    Heb je veel last van je klachten?
    Verlies nooit de moed: soms gaat de deur pas open met de laatste sleutel van de bos

  6. #6

    Standaard Re: COPD en bronchitis

    Voor astma, CARA of chronische aandoeningen, één goed product :

    Vrancaria Bronco. Verkrijgbaar bij Kalijn te Mol. Werkt uitstekend.
    Vroegere werkcollega had hier ook last van en nam medicatie in, geschreven door de huisarts. Ik stelde haar voor om Vrancaria Bronco eens te proberen. Een tijd later vroeg ik welke medicatie nu het beste hielp bij haar. Jawel, Vrancaria Bronco.

    Groetjes
    Zonnesteen

Soortgelijke onderwerpen

  1. COPD(Longemfyseem en chronische Bronchitis) - Artikels
    By Agnes574 in forum Ademhaling en longen
    Reacties: 21
    Laatste Post: 14-12-13, 21:02
  2. COPD:bent u een risicopatient? - Artikel
    By Agnes574 in forum Roken
    Reacties: 11
    Laatste Post: 19-12-09, 23:01
  3. Bronchitis - Artikel
    By Sylvia93 in forum Ademhaling en longen
    Reacties: 1
    Laatste Post: 08-11-09, 02:34
  4. Allochtonen hebben vaker astma en COPD - Nivel
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 06-11-06, 12:53