Weergeven resultaten 1 tot 4 van 4

Onderwerp: Druk op maag en longen

  1. #1
    Wendy01
    Guest

    Standaard Druk op maag en longen

    28-02-10 21:03Wendy01
    Hallo lezer,

    Sinds twee jaar krijg ik af en toe druk op mijn maag wat verder uitstraalt naar mijn rug ten hoogte van de longen, over de hele breedte. Het begint meestal overdag en tegen de avond is de druk zo hoog, dat het net lijkt of er iemand van 100 kilo op me staat. Ik kan dan heel moeilijk adem halen en het doet heel pijn, ik kan dan ook geen manier vinden om even de pijn te verminderen. Ook paracetamol helpt niet. De volgende dag is het bijna altijd over, of het voelt of ik nog een beetje spierpijn heb. Eerst kwam het 1x in het half jaar voor, maar de laatste tijd elke 2 maanden. Foto's aan mijn longen hebben geen bijzonderheden laten zien. Is er iemand die dit ook heeft, of weet wat het is? En is er een manier om de pijn niet zo erg te laten worden of er helemaal vanaf te komen.

    Groetjes Wendy

  2. #2
    rkuypers
    Guest

    Standaard Re: Druk op maag en longen

    zou het mischien kunnen dat je een maagbreuk hebt opgelopen?

    ook wel eens genoemd maaghernia,veel mensen hebben dat zonder dat ze het weten.

  3. #3
    Wendy01
    Guest

    Standaard Re: Druk op maag en longen

    Hallo rkuypers,

    Bedankt voor je reactie, ik ga hier in iedergeval meer over lezen en zoeken. Wie weet?
    Ik heb er nog nooit van gehoord.

  4. #4

    Standaard Re: Druk op maag en longen

    Misschien dat er een wervel niet goed zit. Dit kan ook dergelijke klachten geven.
    Een chiropractor zou je hiermee kunnen helpen.

Soortgelijke onderwerpen

  1. Pijn bij borst/maag
    By Samie in forum Borstkast, ribben en middenrif
    Reacties: 3
    Laatste Post: 12-12-09, 09:20
  2. Vocht in longen/gevoel te stikken
    By dolfijntjemonique in forum Ademhaling en longen
    Reacties: 1
    Laatste Post: 07-04-09, 12:55
  3. Maag en/of darmproblemen? Probeer dit!
    By robin65 in forum Maag, darm en spijsvertering
    Reacties: 1
    Laatste Post: 12-06-08, 21:13
  4. Rokende leerlingen moeten badge met zwarte longen dragen - Verpleging en Verzorging
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 27-01-07, 16:50
  5. Duizenden Nederlanders laten longen testen - RTL Nieuws
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 15-11-06, 19:20