Pagina 13 van 15 EersteEerste ... 31112131415 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 601 tot 650 van 712

Onderwerp: Feochromocytoom, een bijniertumor

Premium + Account meneereddie's Avatar

Standaard Re: Feochromocytoom, een bijniertumor

Hoi Iemie,

Het wordt nu tijd dat ontdekt wordt wat bij jou niet goed is.
    Jij bent al heel lang aan het "dokteren".

Wat zijn de klachten die je nu hebt? Zijn deze anders dan ongeveer twee jaar geleden?
    Jouw depressiviteit hoeft niet psychisch/neurologisch te zijn...
    Een mens kan depressief worden van jarenlange aandoeningen in het lichaam.

Als de aandoeningen weg zijn, is de depressiviteit ook weg..

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Met mij gaat het redelijk Iemie.
    Ik heb nog last van steken in mijn linkerborstkas, en pijn in m'n linkerschouder en in mijn rug, onder de atlas.

Ik wil binnenkort even naar de huisarts, om er over te praten.
    Ik heb dit al een jaar, maar ik moest eerst voor mezelf zeker weten dat het niet iets van psychische aard is, of er uit voortkomt.

Groetjes,
    Ed

Hoi Ed,
    Vervelend dat jij ook nog met klachten zit. Zeker naar de huisarts toe gaan.
    Ja, wat zou ik graag van mn klachten af zijn!! Tot nu toe heeft alles, medicatie, operatief wegnemen vd bijnier, praten.......etc. niet geholpen bij mij. Ik slik nu 2 antidepressiva, afwachten wat dat doet. De psychiater, jonge vrouw heeft alternatieven. Zoals bij één vd antidepressiva bv T3 gaan slikken. Mijn TSH is nl aan de lage kant. Of evt. lithium gaan slikken bij één vd antidepressiva.
    De spe******ten doen wel hun best. Maar zoals de psychiater zegt "we moeten de juiste knop vinden".
    Mijn geduld is vaak wel op. Probeer toch maar vol te houden.

Mijn klachten zijn eigenlijk nog steeds hetzelfde dan op het moment dat ik hier op t forum kwam. Ik kreeg er echter gewoon rugklachten bij. Ik heb t gevoel dat mn rug wel beter en sterker wordt.

Fijn dat jij gereageerd hebt, Ed!!

Het allerbeste en laat weer van je horen.

Groeten,

Iemie

beste en lieve, Feochromocytoom mensen en of met andere ziektebeelden en of geen ziektebeelden,
    Ik wil jullie allemaal fijne feestdagen toewensen en uiteraard veel gezondheid en/of duidelijkheid voor 2013.

Maarre Ed zijn de klachten die je nu hebt idd psychisch en ben je al naar de huisarts geweest?

Groeten van mi

Hoi Caddilac Girl...

De klachten die ik nu heb zijn niet psychisch, maar van lichamelijke aard.
    In januari moet ik naar de internist.
    Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes,
    Ed

En ik wens voor iedereen een mooie Kerst, een fantastische jaarwisseling, en een prachtig 2013.

Klik op plaatje voor grotere versie

Naam:  kerstmis77.jpg
Bekeken: 91
Grootte:  131,2 KB

En bovenal...GEZONDHEID.
    Ed

Ik wens jullie allemaal fijne kerstdagen een een heel gezond 2013!!

Lieve groeten, het allerbeste,

Iemie

Sterkte Ed!!

Ook vanmiddag via de scan een verdikking bij bijnier gevonden verdenking feochromocytoom, volgende week nucleaire scan kan iemand mij vertellen hoe lang ik opgenomen zou moeten worden voor een evt. operatie??

Citaat Origineel gepost door ww1963 Bekijk Post
    Ook vanmiddag via de scan een verdikking bij bijnier gevonden verdenking feochromocytoom, volgende week nucleaire scan kan iemand mij vertellen hoe lang ik opgenomen zou moeten worden voor een evt. operatie??
    WW1963,

Dat is niet te zeggen nu.
    Dat hangt af van de grootte van de tumor, maar vooral van de gevolgen van de tumor.
    Wanneer je bloeddruk te hoog is, moet deze eerst dalen voordat er uberhaupt een incisie in je buikwand mag worden gemaakt.
    Maar als alles in je lichaam normaal, tot redelijk normaal functioneerd, gaat het best snel.
    Een endoscopische ingreep gaat het snelst.

Groetjes,
    Ed

Bedankt Ed voor je antwoord. Ik moet eerst volgende week donderdag nog door een andere scan om te kijken of er meer haarden zijn. Voor de bloeddruk slik ik nu cardura want die wisselt enorm. Even afwachten dus

Ww1963, hoe gaat het ermee?
    Nog onderzoeken en uitslagen gehad?

Groetjes,
    Ed

Ik heb de uitslag van mijn onderzoeken..
    Mijn vitamine D3 niveau was zwaar beneden pijl..
    Ik heb een vitamine shot gehad en binnen een uur voelde ik mij opknappen..
    Eigenlijk best bizar..
    Pijn, stemmingswisselingen, vermoeidheid, futloos, kouwelijk.... In 1 klap verdwenen..

Misschien een tip voor jullie.. Laat je bloed testen op vitamine D3.

Groeten,
    Ed

Hoi Ed,
    Dat is toch geweldig! Ik bedoel dat jij na zo'n vit D3-shot je stukken beter voelt.
    Met mij nog even waardeloos. Ben antidepressiva aan t afbouwen. Om vervolgens weer andere antidepressiva te krijgen. Het is de bedoeling dat ik Nortrilen met lithium ga slikken.
    Is vit D3-tekort iets dat vaak voorkomt. Wordt het standaard onderzocht? Kwam de arts zelf op t idee om t te onderzoeken?
    Ik hoop voor jou dat jij je zo veel beter blijft voelen!!
    Lieve groet, Iemie

Je wordt niet standaard onderzocht op Vitamine D3.
    Wel is het een veel voorkomend kwestie..
    Ik raad iedereen aan om deze bloedtest te laten uitvoeren.
    Beter extra geprikt, dan een pil teveel geslikt...
    Vooral mensen die veel thuis zijn om wat voor reden dan ook, en mensen die veel of altijd 's nachts werken, of ploegendienst..
    Maar ook mensen die veel thuis blijven, ivm ziekte of aandoening.

Groetjes,
    Ed

Citaat Origineel gepost door meneereddie Bekijk Post
    Ww1963, hoe gaat het ermee?
    Nog onderzoeken en uitslagen gehad?

Groetjes,
    hoi, we zitten nog steeds in de onderzoeken. Krijg donderdag een ct hart om te kijken of er iets beschadigd is omdat ik ook zo'n druk op de borst heb en hartkloppingen. Gaat nu wel ok een tijdje geen bloeddruk aanvallen gehad. Blijft onzeker. Op alle scans MIBG/CT/MRI wat bij de bijnier tezien verdikking? Dit is een beetje de laatste update. Slik trouwens ook iedere dag D3

Citaat Origineel gepost door ww1963 Bekijk Post
    hoi, we zitten nog steeds in de onderzoeken. Krijg donderdag een ct hart om te kijken of er iets beschadigd is omdat ik ook zo'n druk op de borst heb en hartkloppingen. Gaat nu wel ok een tijdje geen bloeddruk aanvallen gehad. Blijft onzeker. Op alle scans MIBG/CT/MRI wat bij de bijnier tezien verdikking? Dit is een beetje de laatste update. Slik trouwens ook iedere dag D3
    Iedere dag D3? Waarom zoveel? Ik heb een dubbele dosis gehad, en vanaf 7 maart iedere maand 1 dosis vloeibaar D3. Totdat het niet meer nodig is.............
    Ed

Doe ik al minstens 1 jaar omdat het bekend is dat in NL de meeste mensen tekort aan vitamine D3 hebben. Dit is gewoon onderhouds dosering. Dus niet zoveel

Hallo,
    Zoals sommigen weten ben ik al lang op dit forum. Ik ben verdacht geweest van een feochromocytoom. Een dopa-petscan liet de tumor zien......... Mn rechter bijnier is verwijderd, want daar zou het kwaad moeten zitten. Er is geen feochromocytoom gevonden. Mijn klachten zijn gebleven en zijn soms zelfs heftiger. Mn bloeddruk is een poosje beter geweest. Maar ondanks de medicatie stijgt de bloeddruk weer. Krijg nu metropolol en lisinopril. Ik ben zeer depressief. Ik heb het al eens in de vit B12 gezocht. Maar die is goed. Ik heb net 2 antidepressiva af moeten bouwen om weer met 2 andere medicijnen te beginnen. Wanhopig word ik ervan.
    Is vit D3 ook iets wat met depressiviteit te maken kan hebben? Als ik bij de huisarts om....moet hij altijd gapen........

Ik heb contact gezocht met de NVACP (Ned. Vereniging van Addison en Cushing Patienten)
    Ik heb daar een naam van een endocrinoloog in het LUMC gekregen,om daar evt. contact mee op te nemen. Maar ik ben al in t VUMC en in t AMC geweest.
    Wat is wijsheid???
    Groetjes

Hoi Iemi,

Misschien moet je toch met die endocrinoloog LUMC contact opnemen, gaat trouwens niet zomaar je moet verwijzing van je behandelend arts hebben. Misschien kun je een keer naar een goede acupuncturist zeg maar iets. De Chinese medische wetenschap kijkt overal heel anders tegenaan. Ze weten het volgens mij bij je echt niet meer en jij zit met de gebakken peren. Ling-zhi thee of capsules is ook iets wat ze daar gebruiken tegen hoge bloeddruk , hartkloppingen, slapeloosheid etc. Ik heb er zelf nog geen ervaring mee maar misschien is een consult daar iets. Ik ben wel bezig met acupunctuur om rustig te worden maar gebruik nog geen geneesmiddelen van hun. Ben pas 1 keer geweest . Zit nu nl te wachten op mijn vervolgafspraak en alles duurt zo lang zoals jij weet. Veel sterkte

Hoi ww1963.
    Ik ben al naar een goede acupuncturist geweest. Om idd rustiger te worden. Maar ook hem lukt het tot nu toe niet.
    Hoe gaat t met jou. Jij wacht nu op een vervolgafspraak....met wie? Heel veel sterkte! Wat een traject moet je gaan voor de artsen weten wat er aan de hand is...........
    Ik moet idd een verwijzing vd huisarts hebben om evt naar LUMC te mogen. Maar ik moet eerst een brief maken of die arts mij überhaupt wil zien..........eh , geloof ik.
    Fijn dat jij gereageerd hebt.
    Ik ga er een nachtje over proberen te slapen om dan te besluiten wat ik ga doen. Misschien nog eens overleggen met de psychiater.
    Groetjes, iemie

Lees over depressie en vitamine D
    http://www.vitamine-info.nl/nieuwsar...vitamine-d-19/
    Laatst aangepast door meneereddie : 20-02-13 om 00:36
    Ed

Je hebt niet voor niets contact gezocht met de nvacp.
    Gewoon gaan Iemie, het gaat om jou!
    Dat is wijsheid!
    Ed

hallo iedereen,
    mijn huisarts (die ook aan accapunctuur doet en zich voedindeskundige is) raadde me 3 jaar geleden al aan om -zeker in de belgische winters- vitamine D bij te nemen, in emulsievorm (opgelost in vet- blijkbaar lost vit d niet op in water ) we maken immers zelf vit d aan oi van zonlicht, is er te weinig zon, zitten we te veel binnen, dan hebben we makkelijk vit d tekort. zo veel als mogelijk in de zon vertoeven, langs het water werd me ook aangeraden/
    ook de chiropractor, de neuroloog, de faschia-therapiste raadden, onafhankelijk van elkaar vit d aan voor het humeur (alsook magnesium en de 3 vit b's voor mijn gewrichtspijnen)

Citaat Origineel gepost door Iemie Bekijk Post
    Hallo,
    Zoals sommigen weten ben ik al lang op dit forum. Ik ben verdacht geweest van een feochromocytoom. Een dopa-petscan liet de tumor zien......... Mn rechter bijnier is verwijderd, want daar zou het kwaad moeten zitten. Er is geen feochromocytoom gevonden. Mijn klachten zijn gebleven en zijn soms zelfs heftiger. Mn bloeddruk is een poosje beter geweest. Maar ondanks de medicatie stijgt de bloeddruk weer. Krijg nu metropolol en lisinopril. Ik ben zeer depressief. Ik heb het al eens in de vit B12 gezocht. Maar die is goed. Ik heb net 2 antidepressiva af moeten bouwen om weer met 2 andere medicijnen te beginnen. Wanhopig word ik ervan.
    Is vit D3 ook iets wat met depressiviteit te maken kan hebben? Als ik bij de huisarts om....moet hij altijd gapen........

Ik heb contact gezocht met de NVACP (Ned. Vereniging van Addison en Cushing Patienten)
    Ik heb daar een naam van een endocrinoloog in het LUMC gekregen,om daar evt. contact mee op te nemen. Maar ik ben al in t VUMC en in t AMC geweest.
    Wat is wijsheid???
    Groetjes
    Dag Iemie,

Weet je ondertussen al wat meer,of zijn de onderzoeken nog niet afgerond?
    Ben jij al getest op vitamine D, (D3) magnesium, B vitamines, anders?

Hieronder wat Hormonale Googlezoekresultaten...

KLIK

KLIK

KLIK
    Ed

Hoi Iemie, ben benieuwd hoe het nu met je gaat wil je eigenlijk ook wat vragen over groningen. Heb geprobeerd je een prive bericht te sturen is helaas niet gelukt. Groetjes

Zijn er nog mensen die dit onderwerp bezoeken?
    Ed

Volgens mij heel weing Ed. er komen bijna geen reacties meer.

Ik ga ook eens voor zo'n vitamine onderzoek op pad.

groetjes

Ed, weet jij misschien hoe het met Iemie is??? Ik bezoek nog regelmatig de site

Ik weet het niet. Ik vermoed, (omdat ze niet meer reageert) dat ze is opgenomen voor behandeling. Eigenlijk hóóp ik dat ze een goede behandeling krijgt, en dat het niet erger is...
    Ed

Ja, ik denk dat je gelijk hebt. Keep our fingers crossed. Hoop dat ze binnenkort weer online is. Bedankt voor je reactie Grtz

Mijn naam is Yoke, ben 54 jaar en heb ongeveer een jaar al last van volgende symptomen :
    (heb ook groeihormoondeficientie en schildklier die te traag werkt)
    -emotioneel en soms angstaanvallen
    -voel crisis opkomen door enorme pijn in benen en doodmoe
    -ben dan zo moe dat ik enkele dagen 20 uur op 24 uur slaap. De enkele uren die ik wakker ben, is omdat ik wakker word dat ik moet plassen (om de 20 à 30 minuten)
    -eten kan ik dan niet, ben dan misselijk en heb geen zin om te eten
    -neem sinds januari betablokker, want liep in rust met hartslag van 125 slagen per minuut en had hoge bloeddruk (160/110) terwijl ik voordien steeds 110/80 had.
    -heb tijdens zo een crisis ook terug hogere hartslag en bloeddruk ondanks betablokker
    -heb warmte-opwellingen zonder zweten, maar daarnaast zweet ik enorm zonder in mijn lichaam warm aan te voelen
    -heb geen koorts, eerder lage lichaamstemperatuur
    -ben dan echt mezelf niet, ben de dagen voordien zo onrustig
    -ook vaak pijn in lenden en onderrug, maar dan voornamelijk stekende pijn in rechterlende
    -voordien ook tijd pijn gehad in liesstreek langs beide kanten

Maar bovenal voel ik het laatste jaar dat ik totaal niet meer tegen stress kan. Het was op een gegeven moment zelfs zo erg dat men mij in de psychiatrie wou laten opnemen maar ik dit geweigerd heb, want voelde dat het lichamelijk was. Heb ook haaruitval en nog enkele klachten

Telkens heeft de dokter mijn schildklierhormoon verlaagd, omdat hij dacht dat dit aan de basis lag van mijn klachten. Maar heeft zeker geen goed gedaan, want ben op 8 maanden van 125µg naar 50 µg gegaan en nu op nog geen maand tijd terug naar 100µg.

In juni heb ik gevraagd om me op te nemen in kliniek en oorzaak te zoeken. Hebben hartonderzoek, gastroscopie en coloscopie gedaan. Niets mis natuurlijk. Had toen ook al enkele malen lage bloedsuiker gehad, maar endocrinoloog minimaliseerde dit en zei dat ik waarschijnlijk te weinig groeihormoon spoot. Had voor behandeling met groeihormoon (6 jaar terug) immers reactieve hypoglycemie.

Hij heeft ook een 24 uurs urinetest gedaan op feochromocytoom, maar was negatief volgens hem

Voor tweede opinie naar andere endocrinoloog geweest, die OGTT-test laten doen heeft. Haar diagnose was "aanleg voor diabetis 2" en zeer lage cortisolwaarde s morgens. Nog test op ACTH en opnieuw 24 uurs urine-onderzoek op cortisolisme.
    Maar blijkbaar was ze vergeten dat ze me voor de test met bloedafname voor cortisolwaarde de avond voordien een tabletje dexamethasone gegeven had, zodat die lage waarde wel juist was door onderdrukking hypofyse

Haar conclusie : ik denk nog aan feochromocytoom !!!!!!!!!!

Toen ik vertelde dat men dit in eerste kliniek al onderzocht had door 24 uurs urine, was de test volgens haar verkeerd gedaan, want was niet op aangezuurde urine gebeurd, hetgeen zou moeten om de stresshormonen in urine te kunnen bepalen

Pff, was het beu en ben nu maandag met alle uitslagen van laatste jaar naar het universitair ziekenhuis in Leuven geweest en bij diensthoofd endocrinologie geweest. Zelfde vermoeden : feochromocytoom !!!!

Weet nu echt niet meer wat te denken, want ik dacht eerst dat de periode dat ik totaal niet meer functioneerde een crisis was, maar volgens hetgeen Ed hier schreef, zou dit juist de herstelperiode zijn tengevolge van onevenwicht in bloeddruk enz de periode voor crash

Wat ik bedoel is : MOET IK URINE BIJ HOUDEN VAN TIJDENS ZO EEN CRASH OF MAG HET NU REEDS OPGEVANGEN WORDEN

Ben nu al enkele dagen beter, maar aanvallen volgen elkaar vlugger op en zijn veel heviger dan voordien. Is echt wel heftig die aanvallen en is niet vol te houden. Tijdens de eerste dagen van zo een crash ben ik zo op dat ik geen kant meer op kan precies en voel me net in een hokje opgesloten. Mijn lichaam weigert dan dienst en gelukkig kan man en zoon dan voor me zorgen, want zelfs iets nemen om te eten, lukt niet omdat ik zo slap ben en bijna niet op mijn benen kan staan. IK val niet af op lange termijn, maar tijdens zo een crisis vermager ik wel een kilo of 5 op nog geen week tijd (komen er nadien jammer genoeg terug bij, maar vooral door vochtophouding)

Yoke

Aan iedereen die vitamine D (D3) inneemt.. (iedere dag of 1 x p.m.)
    Neem iedere dag 2 of 3 capsules Magnesium Glycinaat.
    Zonder de Magnesium Glycinaat, wordt de vitamine D niet goed, of nauwelijks opgenomen door je lichaam. Daardoor blijven de klachten die je had aanwezig, en/of ontstaan er nieuwe klachten, zoals pijn in je borstkas, borstbeen, middenrif, schouder, en misschien wel elders in het lichaam.Magnesium Glycinaat zorgt er voor dat de vitamine D goed door je lichaam heen gaat, en bijna volledig wordt opgenomen door je lichaam. (bijna volledig, want je lichaam breekt ook af, vóórdat het is opgenomen)
    NEEM GEEN ANDERE MAGNESIUM, ZOALS MAGNESIUMOXIDE, OF ANDERE, WANT DIE DOORSTAAN DE WERKING VAN JE DARMEN NIET, WAARDOOR HET BIJNA IN ZIJN GEHEEL WORDT AFGEBROKEN.
    Magnesium Glycinaat doorstaat de darmwerking uitstekend, en kan de Vitamine D zeer goed begeleiden in je lichaam.

Dit is wat ik zelf ervaren heb. Tevens neem ik 1 tablet per dag Vitamine B IJzer Formule in. Deze bevat B12, en andere B-tjes die goed zijn in combinatie met het hierboven vermelde.

Groetjes,
    Ed

PS: Vaak wordt er een verkeerde diagnose gesteld, wat betreft de Vitamine D inname, en de pijnklachten, en wordt daardoor de dosis vitamine D verhoogt, verdubbeld, of zelfs verdrievoudigd, wat de klachten alleen maar verergerd, en vermeerderd. Magnesium Glycinaat helpt beter, en zorgt voor een goede opname. Magnesium Glycinaat, koop je bij de reformzaak. (wel duur €.14,50-)
    Ed

Hoi Yoke,

Is je blaas onderzocht, de uritrea, de blaasstreek, en je nieren? (niet de bijnieren) In de urine wordt niet altijd een ontsteking gevonden, maar is er dan wel. Wanneer dit niet wordt ontdekt, wordt het een verwaarloosde ontsteking, met diverse gevolgen en sympyomen die jij ook hebt.
    Ik zou dat nog even laten onderzoeken, en ook je lever mag even "bekeken" worden. Als de lever niet goed functioneert, kan dat o.a. effect op je hartwerking hebben.
    Ed

Dag Ed,

neen, de nieren en blaas zijn niet onderzocht, maar ik heb alleen last van vaak plassen tijdens zo een crisis.En heb ook geen pijn bij het plassen.

Wat de lever betreft, er is al wel regelmatig bloed getrokken , maar heb gezien dat de laatste maal mijn eiwitgehalte (voornamelijk albumine) te laag stond. Maar storen ze zich ook niet aan hoor.

Komen mijn klachten dan totaal niet overeen met klachten van een feochromocytoom ? Ik weet echt niet meer wat te denken, maar ben doodop

Yoke

Hallo Yoke,

Ikzelf vind, (en dat is de vergelijking met mijn Feo) dat er te weinig gelijkenissen zijn, om een Feo te constateren.
    Toen ik belast was met een bijniertumor, was het net of ik naast mezelf leefde in een andere dimensie, en constant een vreemd gevoel in mijn lichaam te hebben, verhoogde bloedsuiker, een lage pols van ongeveer 70, maar een megahoge bloeddruk van ongeveer 275 over 160, bonkende hoofdpijnen, vreemde tintelingen in hoofd en torso, vaak bijna wegvallen, etc...

Ik zou als ik jou was, toch even nieren, blaas, en lever laten checken.
    .
    .
    Ook denk ik dat jouw lichaam een aantal soorten vitamines niet verwerkt, of accepteert, of tekort komt.
    .
    .
    IJzer, vitamine D3, B12, vitamine Khttp://www.vitamine-info.nl/alle-vit...ij/vitamine-k/..??
    .
    .
    Is jouw kalium-gehalte al gecontroleerd? Leeshttp://mens-en-gezondheid.infonu.nl/...of-teveel.html
    .
    .
    Uit persoonlijke ervaring kan ik je vertellen dat, toen ik vitamine D3 tekort kwam, ik bleek zag, snel moe, snel geirriteerd, stressonbestendig, psychische verstoring, angst om ziektes te hebben, janken, niet alleen willen zijn...
    Mijn vitamine D3 gehalte was wel extreem laag. (ongeveer 25% van wat het moest zijn)
    .
    .
    Groetjes,
    Ed

dag ed,

Ik neem vitaminesupplementen hoor en dus ook vitamine D, B12, B-complex, ijzer, vitamine C, want ben in 2004 geopereerd en heb een maagverkleining zodat ik niet alles meer opneem.

Mijn vitamine D staat nu 2,5 hoger dan enkele jaren terug en toen had ik geen last. Ijzerbaxters heb ik in februari en maart gekregen omdat ik inderdaad heel lage ferritine had en dit al zeker 20 jaar dat dit niet omhoog te krijgen was door gewone supplementen.

Heb er even mijn laatste bloeduitslagen bijgenomen :
    -kalium : 4,2 (referentiewaarden : 3,5 -5,1)
    -vitamine B12 : 886 (zit boven bovengrens van 663)
    -zink is te hoog, maar verder zijn alle vitaminen die men gecontroleerd heeft, oké hoor. En dat zijn er toch heel wat

Ik weet het ook niet meer, maar denk eerder aan mijn schildklier omdat die zo fluctueert, maar men doet daar momenteel geen onderzoek naar buiten de gewone TSH, T3 en T4

Heb in 2006 een radioactieve slok gehad , maar sindsdien nooit meer echo of scan moeten laten nemen. Mijn schildklier maakte anti-stoffen tegen zichzelf en was niet omdat ze vergroot of zo was, maar nodulen in.

Ik zal even de testen van het UZ Leuven afwachten, want de prof ging mijn bloeduitslagen van de laatste 8 maanden (had kopie bij) nog eens doornemen en vergelijken met uitslag van bloedonderzoek van maandag ll.

Zal voor alle zekerheid toch maar die 24-uurs urine binnen doen zodat ze die piste al kunnen uitsluiten

Groetjes

Yoke

Hallo,
    Ik ben Iemie.
    Ik probeer even of ik ingelogd ben.

Groetjes

Hallo,

Lief dat jullie aan mij denken!!

Er is hier wel het een en ander gebeurd.
    Ik ben 6 weken in t ziekenhuis geweest. Omdat de psychiater mij op Parnate, een antidepressivum wilde instellen. Aan Parnate zitten wel wat evt bijwerkingen, waarom ik dagelijks gecontroleerd moest worden. Ik slik het nu 31/2 mnd en ik heb er zeer slechte dagen bij zitten.
    Ik had een vernauwing in een ader in mn arm. Ben 31-07 gedottterd. Een paar dagen daarna was ik voor controle in t ziekenhuis. Daar ben ik gevallen. Niet erg. Wel raar. Alsof ik geen kracht meer had in mn rechterbeen. Blijkt dat ik een vernauwing in een ader in de lies heb.........
    Advies: looptraining bij de fysiotherapeut. Na 3 keer looptraining, kon ik niet meer. Ik kreeg behoorlijke rugpijn. Vorig jaar aan mn rug geopereerd. Er zijn toen 2 wervels vast gezet.(spondylodese). Toen ik zon last vd rug kreeg ben ik naar de neurochirurg gegaan. CT-scan wijst uit dat er een schroef los zit. Die schroef moet er operatief uitgehaald worden. Oorzaak van de losse schroef..........niet zeker, maar het lijkt erop dat het door het vallen is gekomen. De vernauwing vd ader zit in de rechter lies en de pijn v mn rug zit links. Als ik loop lijk ik wel dronken. Heel Lastig.

Ik ga jullie verhalen beter lezen. Helaas ben ik teveel met mij zelf bezig..........

Als er iemand met vragen zit, vraag rustig hoor. Ik heb nl. wel hele traject van het feochromocytoom doorlopen.

Lieve groeten, het allerbest, sterkte!!!

Pucketybusan/alias Iemie

Dag Yoke,

Weet je ondertussen al wat meer?

Zou het misschien een vleesboom kunnen zijn, of vergroeid littekenweefsel, die tegen het één en ander aandrukt, in je lichaam?
    Bijvoorbeeld, tegen de bijnieren, de baarmoeder, de lever, de nieren, de darmen, de blaas, de pancreas,
    en/of tegen de bloedvaten aandrukt, waardoor er stagnatie is, maar ook overproduktie, in verhouding tot het reguliere?

Dit kwam in mij op, vandaar de vraag.

Groetjes,
    Ed

Citaat Origineel gepost door Pucketybusan Bekijk Post
    Ik ga jullie verhalen beter lezen. Helaas ben ik teveel met mij zelf bezig...Als er iemand met vragen zit, vraag rustig hoor. Ik heb nl. wel hele traject van het feochromocytoom doorlopen. Lieve groeten, het allerbest, sterkte!!! Pucketybusan/alias Iemie

Hoi Iemie! (alias Pucketybusan)

Leuk om weer iets te vernemen van jou!

Wel jammer dat je nog in de lappenmand zit.

Maar je klinkt, (en dat is raar, want ik lees je tekst) een stuk beter dan voorheen.
    Je hebt veel meegemaakt in een relatief korte periode, en je zal ongetwijfeld een stuk sterker zijn geworden, op vele fronten,
    en ik hoop uireraard dat alle behandelingen jou goed hebben gedaan.

Nogmaals: Fijn dat je er weer bent!

Groetjes,
    Ed

Dag Ed,

Daar heb ik inderdaad zelf nog niet aan gedacht, want heb wel veel littekenweefsel in buik doordat ik toch al 7 operaties in buikstreek gehad heb. Baarmoeder is ook verwijderd geweest, maar eileiders zitten er nog

Zal een van de dagen eens een afspraak maken met de gyneacoloog, zodat dit onderzocht wordt

bedankt voor je raad. Ik weet nog niets meer van de onderzoeken, maar veronderstel dat alles oké is, want hadden gezegd dat ze gingen bellen als er iets was en anders kreeg ik verslag via huisarts. Heb dus nog niets vernomen, zal dus in orde zijn

Ik neem nu mijn schildkliermedicatie als volgt : de ene dag 75 µg en de andere dag 100 µg en voel me er goed bij. Ga binnen een tweetal weken wel laten controleren via bloedafname.

Yoke

Citaat Origineel gepost door Ger Bekijk Post
    Ik heb vandaag een gesprek gehad met de chirurg en dit is verrassend verlopen. Ik heb hieronder een samenvatting ervan gegeven
    Misschien is het een beetje een kliniek opsomming van feiten, maar het is vooral voor mijzelf geweest om alles nog eens duidelijk op een rij te zetten wat er besproken is. Ik hoop dat de weergave volledig is.

Ik weet ook niet of ik blij moet zijn met dit gesprek, ik word nu niet geopereerd, maar de uitkomsten van de onderzoeken stellen mij nog niet volkomen gerust. Ik had opgekeken tegen dit gesprek omdat ik niet graag opgenomen wilde worden en ik er van uit ging dat ik vandaag de opnamedatum zou horen. Ik had mij er al schoorvoetend bij neergelegd dat ik een poosje afhankelijk zou zijn van anderen m.b.t. mijn ADL......... Gelukkig gaat dat nu niet door, dat vind ik voor nu het pluspunt, maar het aantal vraagtekens is toegenomen. Zeker ook door de vraagtekens die de chirurg heeft. Ik kan niet anders doen dan afwachten en maar gewoon weer: 'aon de geng' gaan.

Samenvattend:

• Op de MRI was op de linker bijnier eigenlijk geen duidelijk feochromocytoom te zien, dus geen gezwel.
    • Wel was er een wazig gebied te zien, mogelijk het gezwel, van ongeveer 2 cm groot, maar dat kon hij pas duidelijk krijgen bij een operatie. Maar hij denkt dat het gezwel er wel zit.
    • Op de MRI was wel te zien dat bij, of net boven, de rechter nier een hypervasculaire nodus was (soort knobbel) die onder het middenrif gesitueerd was.
    • Volgens de chirurg zat deze nodus op een zeer vreemde en unieke plaats.
    • De nieren, lever en het gebied er om heen waren schoon.

Het dilemma van de chirurg is:

• Wanneer hij de linkerbijnier zou verwijderen kan hij geen garantie geven dat de klachten verholpen zijn.
    • Zou hij daarna constateren dat ook de rechterbijnier verwijderd moet worden heeft dit tot gevolg dat ik de rest van mijn leven, volgens hem, ‘zware’ medicatie moet gaan slikken.
    • De knobbel aan de rechterkant, bij het middenrif, zou verwijderd moeten worden, maar dit is een zware operatie, maar dat is niet acuut.
    • Kortom: hij weet het niet en hij twijfelt over opereren.

Opties:

• Bij twijfel over nut van positief resultaat, wel of geen operatie?
    • Chirurg wilt overleg.

Afgesproken is:

• De chirurg gaat overleggen met de internist;
    • Hij gaat ook de ‘casus’ bespreken met het UMC (Utrechts Medisch Centrum), omdat de nodus op een unieke plek zit en het UMC dé deskundigheid heeft op dit gebied;
    • Het is niet onmogelijk dat hij doorverwijst naar UMC;
    • Voorlopig geen operatie;
    • 30 mei stond al een consult bij de internist gepland, deze moet doorgaan;
    • 1 juni terug komen op consult bij de chirurg.

Ik hoop dat ik het zo wat duidelijk heb gemaakt, in ieder geval voor mijzelf staat het mooi op een rijtje, zoals dat voor een ietwat neurotisch iemand betaamt.

Het is dus nu weer wachten op het vervolg en op wat er vanuit het UMC aan voorstellen komt.
    Wat ik zelf vervelend vind is dat de duidelijkheid die er was weer weg is en alles weer onduidelijk is en voorlopig ook zo blijft. Ik had mij al ingesteld om snel onder het mes te gaan, maar dat zit er nu niet in.
    Zoals het nu is laat ik voorlopig ook nog niet in mij snijden. Gezien de ‘unieke en vreemde’ plek van de nodus en het feit dat dit een zware operatie wordt, wil ik eerst weten OF dat ding er wel uit moet en wat de consequenties zijn wanneer alles zo is en zo blijft zoals het nu is.
    Wat betreft het feochomocytoom, waar aan gedacht werd is het duidelijk: dat moest er uit omdat ik anders of hart en vaatklachten kon krijgen i.v.m. voortdurend te hoge bloeddruk en verhoogde kans op een hersenbloeding.

Nu ligt het voor mij weer anders en ik hou hier niet van!
    Dus al met al verrassend, maar hoe meer ik er over nadenk, hoe minder enthousiast ik hier over ben.
    Tot zover.
    Ger
    wow...idd is kanker iets dat ik nooit wil beleven ... ik vind het gewoon een ziekte dat er gewoon niet moet zijn... alhoewel er heel veel gesproken is over dit onderwerp, ik lees hem en vind het uiteraard rustgevend. in de zin van dat mensen er toch mee kunnen leven...

Citaat Origineel gepost door yoke19 Bekijk Post
    Dag Ed,

Daar heb ik inderdaad zelf nog niet aan gedacht, want heb wel veel littekenweefsel in buik doordat ik toch al 7 operaties in buikstreek gehad heb. Baarmoeder is ook verwijderd geweest, maar eileiders zitten er nog

Zal een van de dagen eens een afspraak maken met de gyneacoloog, zodat dit onderzocht wordt

bedankt voor je raad. Ik weet nog niets meer van de onderzoeken, maar veronderstel dat alles oké is, want hadden gezegd dat ze gingen bellen als er iets was en anders kreeg ik verslag via huisarts. Heb dus nog niets vernomen, zal dus in orde zijn

Ik neem nu mijn schildkliermedicatie als volgt : de ene dag 75 µg en de andere dag 100 µg en voel me er goed bij. Ga binnen een tweetal weken wel laten controleren via bloedafname.

Yoke

Ik ben benieuwd Yoke!!

Ik hoop dat je zeer snel wat meer weet...

Laat iets weten als je wil.

Groetjes,
    Ed

Ik postte al meermaals berichten op dit forum omdat ik al een jaar me heel ellendig voel

Heb dan periodes van heel erg moe zijn, slaap dan enorm veel, constant plassen, dorst hebben, zweten, wenerig, geen eetlust enz

die periodes komen hoe langer hoe korter op elkaar en toch vind men tot op heden geen oorzaak. Al meermaals is er gedacht aan een tumor in bijschildklier, maar testresultaat nog niet gekend. Aangezien deze test in universitair ziekenhuis gebeurd is (in september) en de huisarts nog niets gehoord heeft, veronderstel ik dat dit oké is

veertien dagen terug voelde ik me zo ellendig dat ik me op spoedafdeling aangeboden heb. Na lange tijd wachten, kon ik bij endocrinoloog die pas afgestudeerd was vermoed ik
    Hij nam mijn klachten niet echt ernstig en ik werd terug naar huis gestuurd, maar er werd wel bloed afgenomen en een urine-staal afgeleverd

Verleden week ging ik naar huisarts en de arts in kwestie had haar wel verslag met resultaten gestuurd : 8 van de 10 bepaalde waarden in urine waren afwijkend :
    -natrium te laag
    -eiwit in urine
    -osmatiliteit te hoog
    -creatinine te hoog
    -microalbumine veel te hoog
    -en dan nog sporen van allerlei zaken

Ook in bloed waren enkele zaken te hoog, zoals de creatinine. Maar hetgeen me opviel was dat het parathormoon veel te hoog was, want had dit op andere bloeduitslagen ook al vaak gemerkt zonder dat er iets van gezegd werd
    Heb toen recente bloeduitslagen bezien en in de laatste vier jaar, is dit hormoon 8 op de 10 keer veel te hoog, soms ook met te hoog calcium en te laag fosfor

Ben nu maandag naar andere endocrinoloog geweest en moet volgende week scan van bijschildklieren laten nemen. Ik hoop dat ze eindelijk op goede weg zitten, want word zo onzeker. Mijn lichaam laat me steeds onverwachts in de steek,want zak dan als pudding in elkaar en ben een week tot niets in staat

Yoke

Citaat Origineel gepost door yoke19 Bekijk Post
    Aangezien deze test in universitair ziekenhuis gebeurd is (in september) en de huisarts nog niets gehoord heeft, veronderstel ik dat dit oké is

Yoke
    Waarom bel je zelf niet even met de assistente van de behandelend spe******t?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Parathormoon <<<lees
    Ed

Eddie,

Dat heb ik al geprobeerd hoor en ze was alles behalve vriendelijk. Ze zei toen dat verslag nog niet af was en dat ik me enkele weken later tot huisarts moest wenden om resultaten te krijgen

Maar ik ga wel morgen eens bellen om te vragen wanneer ze van plan zijn om verslag door te sturen, want is nu toch wel lang en vind ik helemaal niet kunnen

Yoke

Zo'n uitslag moet er uiterlijk na twee weken zijn.
    Als dat niet het geval is, zijn ze nalatig tov jou, en spelen ze met je gezondheid.
    Dan ga je toch heel gewoon naar een andere arts? Das je goed recht...
    Mijn internist was in 2008 werkzaam in Vlaardingen, maar is verhuisd naar Nieuw Zeeland.
    Haar vervangster is ook super!
    De operatie en alle scans hebben plaatsgevonden in het EMC te Rotterdam.
    Ed

Hallo allen,
    Ik ben hier lang niet geweest omdat er geen verandering was in mijn klachten maar ze lang wel draaglijk waren door cardio-oef (tegendraaeringheid door telage bloeddruk sids mijn feo weg is) en chiropraxie en infraroodwarmte (tegen fibromyalgie) met de vit.en een paar keer per maand spierverslappers. Ook nog steeds even slap en vermoeid. Traag leven en me beperken tot een beetje huishouden en eten kweken en koken werkt ook. Nu echter weer meer pijn, dus tijd om virtueel rond te kijken. Maar 2 jaar na operatie nog moe zijn heb ik hier ook van ed gelezen. Zijn er nog mensen wiens bloeddruk niet boven de 100/76geraakt na verwijderen van feocytoom? Hartslag normaal( tussen de 62 en 78) in rust.
    Ed bedankt voor je magnesium-opmerking,
    Joke, ik lees dat je naar uz leuven gaat. Ik was er ook niet te spreken over de arrogantie van de assistenten. Telefoneren met de proff zelf raad ik aan. Die waren allen zeervriendelijk. Meer zelfverzekerd wellicht zodat ze zich niet defensief moeten opstellen, denk ik dan maar.

Eddie en Greet,

Bedankt voor jullie reactie. Het was inderdaad de assistente die ik toen aan de lijn had en ze zei : bellen haalt niets uit. Je moet wachten tot je huisarts de uitslag krijgt. Enkel als er iets ernstigs is bellen we je zelf op

Maar ik vind dit echter ook niet kunnen hoor, duurt te lang.

Eddie, ondertussen ben ik dus bij die andere endocrinoloog geweest en die zet er wel vaart achter, want volgende week wordt de scan van mijn bijschildklieren genomen.

Ik vind dat onze geneeskunde vaak is zoals een loterij. Je moet geluk hebben bij welke dokter je terecht komt, want de ene neemt je ernstig en de andere banaliseert alles

Yoke

Soortgelijke onderwerpen

1. Feochromocytoom
    By sandrakremer in forum Lever, nieren en blaas
    Reacties: 26
    Laatste Post: 22-09-19, 12:45
  2. Feochromocytoom, een bijniertumor
    By rianne in forum Lever, nieren en blaas
    Reacties: 622
    Laatste Post: 19-03-13, 15:19
  3. Feochromocytoom
    By martin44 in forum Lever, nieren en blaas