Pagina 14 van 15 EersteEerste ... 412131415 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 651 tot 700 van 712

Onderwerp: Feochromocytoom, een bijniertumor

Premium + Account meneereddie's Avatar

Standaard Re: Feochromocytoom, een bijniertumor

Greet,

Jij gebruikt spierverslappers, mag ik vragen waarom?
    De combinatie van lage bloeddruk en spierverslappers, begrijp ik niet, omdat je hart ook een spier is, die door die medicatie ook verslapt wordt, waardoor je waarschijnlijk juist een lage bloeddruk hebt...

Dat magnesium verhaal, was in combinatie met vitamine D...

Als dergelijk personeel onbeleefd en zeer kortaf is, over de telefoon, moet je in het betreffende ziekenhuis een klacht indienen, en een kopie van de ingediende klacht vragen..
    Ed

Vandaag naar UZ Leuven gebeld en op 2 oktober is de uitslag naar mijn huisarts (per post) en naar mijn endocrinoloog gestuurd. Huisarts beweert niets ontvangen te hebben en endocrinoloog heeft er niets speciaals van gezegd maandag
    Ze maakte de opmerking dat mijn waarden oké waren, dus zal dit ook wel ivm uitslag leuven zijn. Ik zal er in ieder geval naar vragen de volgende keer

Yoke

morgen scintigrafie van bijschildklieren laten nemen, want parathormoon al een aantal maal te hoog geweest, fosfor te laag en calcium aan de hoge kant
    Wordt hier een neverending story, maar de film was toch mooier dan de werkelijkheid

Yoke

Citaat Origineel gepost door yoke19 Bekijk Post
    morgen scintigrafie van bijschildklieren laten nemen, want parathormoon al een aantal maal te hoog geweest, fosfor te laag en calcium aan de hoge kant
    Wordt hier een neverending story, maar de film was toch mooier dan de werkelijkheid

Yoke
    Ik hoop voor je dat er iets wordt gezien en gevonden in je lichaam door de scintigrafie.
    Ik kende deze technniek niet, (en nog niet) maar ik heb wat opgezocht om te lezen.
    Klik op klik
    Was het alleen voor de bijschildklieren, of ook voor de bijnieren, de schildklier, en misschien ook de hypofyse?

Succes!!
    Ed

Dag Ed,

Het was van de bijschildklieren en ook de schildklier denk ik. Eerst radioactieve stof via infuus gekregen, dan onder scan, terug radio-actieve stof voor schildklier en opnieuw onder scan. Al met al duurt gans onderzoek bijna twee uur. En nu maar duimen dat ze iets vinden

Yoke

Ik duim voor je!
    Ed

Beste allemaal,
    Het is een lange tijd geleden dat ik op de site geweest ben.......intussen is mijn feochromocytoom verwijderd en vorige week ook mijn schildklier. Ik blijk in het bezit van het zeldzame RET GEN en MEN 2A te hebben en helaas is gebleken dat ook mijn vader, zoon en zus dit Gen hebben. De operatie's op zich zijn me meegevallen, maar de rest erom heen zéker niet. Ik zal proberen af en toe weer op de site te kijken en eventueel te reageren op posts. Ik wens een ieder beterschap/ goed herstel of alleen al het feit dat men vindt wat men heeft, want ik weet uit ervaring hoe het je sloopt als je voelt en merkt dat het niet goed gaan en de artens vinden niets................hou vol!!!!

is best wel heftig, een feochromocytoom en dan ook nog je schildklier. Hopelijk herstel je vlug en is dit het begin van een nieuwe start

Yoke

Hoi Willemijn,
    Ik hoorde jouw berichtje binnenkomen op mn smartphone. Jeetje......wat is er wat gebeurd met jou!! Hoe voel jij je nu. Moeilijk te zeggen neem ik aan, zo'n korte tijd na schildklieroperatie. Ik wens je toe, dat jij al je klachten nu kwijt bent!!
    Kun jij uitleggen wat RET GEN en MEN 2 A is/zijn? Heeft alles met erfelijkheid te maken, begrijp ik...?

Door jouw bericht ben ik het hele forum afgelopen, en het lijkt dat ik toch wat wijzer....ben geworden.
    In de ruim 6 jaren dat ik aan t knoeien ben met m gezondheid, heb ik zoveel operaties gehad. Inmiddels heb ik vaatvernauwingen. Ben in juli in mn arm gedotterd. Dat schijnt een rare plek te zijn voor een vaatvernauwing. Maar........ik had 'm wel. Eerst leek het dat het geholpen had, inmiddels begin ik weer pijn te krijgen. Vlak na het dotteren, viel ik......in t ziekenhuis. Bleek dat ik een vernauwing in m'n lies te hebben.
    Moest ik looptraining doen. 2 x gedaan. Kon ik niet. Neurochirurg ontdekte dat er een schroef in mn rug los zat, ( schroef er vorig jaar ingezet nav instabiele rug). Stoppen met looptraining. Schroef is er 5-11'13 uitgehaald. Ga straks weer naar fysio. Maar ik wil niet lopen, omdat mn rug nog te broos is. Moest ook rustig aan doen. Echter....mn hele lijf doet pijn. Hoop dat de fysiotherapeute mij wat van de pijn kan afhelpen.
    Inmiddels haaruitval........moet naar dermatoloog.

Lieve Willemijn, ik wil jou helemaal niet lastig vallen met mijn gezeur!!

Hoe is het met de rest van jouw familie, speciaal je zoon? Kunnen die allemaal dezelfde problemen krijgen die jij had??

Ik wens jou voor nu het allerbeste!!! Pas goed op jezelf!!

Lieve groet, Iemie

Citaat Origineel gepost door Pucketybusan Bekijk Post
    Hoi Willemijn,
    Ik hoorde jouw berichtje binnenkomen op mn smartphone. Jeetje......wat is er wat gebeurd met jou!! Hoe voel jij je nu. Moeilijk te zeggen neem ik aan, zo'n korte tijd na schildklieroperatie. Ik wens je toe, dat jij al je klachten nu kwijt bent!!
    Kun jij uitleggen wat RET GEN en MEN 2 A is/zijn? Heeft alles met erfelijkheid te maken, begrijp ik...?

Door jouw bericht ben ik het hele forum afgelopen, en het lijkt dat ik toch wat wijzer....ben geworden.
    In de ruim 6 jaren dat ik aan t knoeien ben met m gezondheid, heb ik zoveel operaties gehad. Inmiddels heb ik vaatvernauwingen. Ben in juli in mn arm gedotterd. Dat schijnt een rare plek te zijn voor een vaatvernauwing. Maar........ik had 'm wel. Eerst leek het dat het geholpen had, inmiddels begin ik weer pijn te krijgen. Vlak na het dotteren, viel ik......in t ziekenhuis. Bleek dat ik een vernauwing in m'n lies te hebben.
    Moest ik looptraining doen. 2 x gedaan. Kon ik niet. Neurochirurg ontdekte dat er een schroef in mn rug los zat, ( schroef er vorig jaar ingezet nav instabiele rug). Stoppen met looptraining. Schroef is er 5-11'13 uitgehaald. Ga straks weer naar fysio. Maar ik wil niet lopen, omdat mn rug nog te broos is. Moest ook rustig aan doen. Echter....mn hele lijf doet pijn. Hoop dat de fysiotherapeute mij wat van de pijn kan afhelpen.
    Inmiddels haaruitval........moet naar dermatoloog.

Lieve Willemijn, ik wil jou helemaal niet lastig vallen met mijn gezeur!!

Hoe is het met de rest van jouw familie, speciaal je zoon? Kunnen die allemaal dezelfde problemen krijgen die jij had??

Ik wens jou voor nu het allerbeste!!! Pas goed op jezelf!!

Lieve groet, Iemie
    Hallo lieve Iemie,
    Je zeurt helemaal niet hoor! Jij bent ook al zó lang bezig....wat betreft Men 2A betreft is er veel op internet te vinden. Het komt erop neer dat er vanuit de schildklier tumoren vormen en deze kunnen uitzaaiien naar andere organen. Het is een kankersoort die niet te behandelen is. Normaliter wordt je schildklier op jonge leeftijd preventief verwijderd...helaas zijn wij er, na jaren zoeken bij mij, nog niet zo lang geleden achter gekomen. Na mijn operatie is het weefsel onderzocht en blijk ik een kwaadaardige tumor in mijn schildklier gehad te hebben en inmiddels ook uitzaaiïngen naar lymfeklieren.
    Ik krijg nu in december weer allerlei scans om te kijken of er verder uitzaaiïngen zijn. Als dit zo is, is er niets meer aan te doen. Als het niet zo is, worden alle lymfeklieren uit mijn hals alsnog verwijderd.

Mijn zoon, vader en zoon moeten ook allemaal hun schildklier laten verwijderen en dan moeten we heeeeel hard hopen dat dit op tijd gebeurd is...ik wil hier niet verder over nadenken. Ik kan het van mezelf redelijk goed verwerken, maar kan het niet verdragen als ik eraan denk dat het bijvoorbeeld bij mijn zoon al kwaadaardig is......

We zijn in een emotionele rollercoaster beland en moeten afwachten. Ik wil iedereen de raad geven om, als je voelt dat het niet goed zit in je lijf, door te blijven zoeken tot het gevonden is. Zes jaar geleden zei een arts tegen mij: u heeft wél symptomen maar géén aandoening....als hij mij serieus had genomen en naar Groningen had gestuurd voor zo'n scan, waren we allemaal veel eerder geopereerd en hadden we kans gehad dat het nog niet kwaadaardig was geworden. Dit is nu niet meer terug te draaien maar houdt mij wel bezig.

Iemie blijft vechten voor je gezondheid! Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je je ooit weer goed ga voelen! xxx
    Groetjes,
    Willemijn

Tjonge Willemijn....wat een verhaal. Idd wanneer die arts jou meteen serieus had genomen.............
    Ja, ik hoop ook dat het dierbaarste bezit dat jij hebt, je zoon, alleen maar de schildklier hoeft te missen en dat t daarmee klaar is. Ja, hij zal levenslang schildklierhormoon moeten slikken, maar daar is mee te leven. Voor jou vind ik t heel wat. Wanneer weet jij hoe het met de lymfklieren is?? Worden je zoon, je zus en je vader snel geopereerd? ook voor hen veel sterkte!!
    Nou......of dit een emotionele rollercoaster is. Kunnen jullie het met elkaar handelen. Krijgen jullie steun van buiten af?

Het is inderdaad zaak ZELF de touwtjes goed in handen te houden..zover mogelijk. Want de zorgvuldigheid in sommige ziekenhuizen is soms ver te zoeken. Er gebeuren heel onlogische dingen. Als patiënt ben je behoorlijk overgeleverd. Wij zijn toch maar leken. Ik heb sinds nov. 2009, 7 maal in t ziekenhuis gelegen......kan wel een boek schrijven.

Lieve Willemijn, ik kan niet zeggen hoe begaan ik met jou ben!!
    Ik wens jou alle sterkte, kracht en wijsheid. En vooral geluk!!!! Ik heb meteen een kaarsjes voor jou en je zoon en je andere familie aan gestoken.

Ik hoop dat je laat weten hoe het met jou, je zoon en je vader en zus gaat.

Lieve groeten,

Iemie

pheochromocytomas kan optreden bij personen van alle leeftijden. de piek incidentie is tussen de derde en vijfde jaar van het leven....

Bij negen van de tien personen, is het begin van de ontwikkeling al begonnen vòòr de geboorte ..
    Ed

dag ed,
    sorry voor de late reactie, ik heb thuis geen internet en werk momenteel niet.
    natuurlijk mag je weten waarom ik spierontspanner neem: ik nam tetrazepam bij pijnaanvallen naar aanleiding van mijn syndroom van fibromyalgie. meestal neem ik dat dan een avond of 2 en houd ik overdag een 'pyamadag', (dat klinkt leuker dan 'dagen waarop ik niet eens in staat ben me aan te kleden') waarna het weer dragelijk wordt. die spierontspanner nam ik dus niet elke dag, soms zelfs een maand lang niet, aan mijn bloeddruk die ik een jaar lang dagelijks mat, kon ik niet merken dat ik de avond ervoor al dan niet tetrazepam genomen had. alle artsen (ook de endocrinoloog en mijn holistische huisarts) zijn op de hoogte van al mijn medicatie (voornamelijk voedselsuplementen). nu is dat product uit de handel genomen en krijg ik clonazepam voorgeschreven maar daar wil ik niet aan beginnen. als alternatief probeer ik nu chloorzoxazon.
    dit bovenstaande heeft dus niets te maken met mijn voormalige feochromocytoom die netjes verwijdert is (behalve dan dat het allemaal wel om dezelfde mens gaat natuurlijk)
    wat misschien wel met de verwijdering van de bijnierklier te maken heeft (geen arts die dat als zekerheid stelt) is mijn lage bloeddruk, mijn appelflauwtes, snelle vermoeidheid, snelle uitputting, sterk vermindert enthousiasme, gewichtsverlies en nu ook een vastgesteld te kort aan cortisol....dat laatste zal bijkomend onderzocht worden.
    houd je goed,
    greet

Dag Greet,

Na het verwijderen van een bijnier kan het zijn dat de aanmaak van diverse hormonen een stuk minder zijn geworden.
    Maar het kan ook zijn dat de aanmaak van je hormonen nu wel op peil is, maar dat je lichaam er nog aan moet wennen. Want je had waarschijnlijk altijd teveel hormonen in je lichaam..

Daar kan ook vermoeidheid vandaan komen..

Groetjes,
    Ed

Een goedemiddag,

Door mijn kwaaltjes kwam ik terecht op dit forum. Zo'n anderhalf jaar geleden werd een enigszins (milde) vergrote linkerbijnier gezien op een MRI in Duitsland. Ik heb toen nl. preventief een total body scan gedaan. Ik heb dit destijds gemeld bij mijn huisarts er is geen follow up geweest. Nu vraag ik mij af, is het verstandig dit altijd uit te laten zoeken, of is dit bij een milde vergroting niet nodig?

Thanks en groetjes,
    Petra

Dag Petra,

Als je meer zekerheid wil, laat dan je urine onderzoeken op sporen die aan een bijniertumor gelinkt kunnen worden.
    Wat zijn alle symptomen die jij nu hebt? Wat is anders dan voorheen? Hoe lang al?
    Ed

Hallo Ed,

Bedankt voor je reactie. Heb je even? Afgelopen september zware ademhalingsproblemen, kon eigenlijk niet meer ademen zware druk op de borst. Ambulancepersoneel heeft er van alles ingespoten en geleidelijk aan deed dat zijn werk. Moest mee, cardiologie constateerde een afwijkende ecg, hoge bloeddruk. Veel onderzoeken gehad, steeds weer een afwijkende ecg (hiervoor nooit gehad), maar voor de rest nog geen oorzaken gevonden. Er volgt nog een hartkatheterisatie. Veel medicijnen. Alles begon afgelopen zomer, toen hield ik heel veel vocht vast en kreeg ik hoofdpijnaanvallen. Hartritmestoornissen heb ik al een paar jaar. Maar de druk op de borst, benauwdheid en met periodes extreme vermoeidheid is nieuw. Ik kom trouwens van een lage bloeddruk en soms een te lage. Maar dat is dus veranderd. Alleen neemt de hoofdpijn de laatste twee maanden enorm toe.

Groetjes Petra

Dag Petra,
    Als jij op bed ligt, is de hoofdpijn dan minder, meer, of hetzelfde? En als je opstaat? Duizelig, extra hartslagen, of minder, hoofdbonken?
    Het lijkt mij dat er 1 of meerdere aders versmalt zijn. Althans, symptomen zijn hetzelfde..
    Gekke vraag, maar als je op je beide voeten staat, en je bukt met rechte benen, dus in staande positie, en beweegt je hoofd naar je knieen, wordt de hoofdpijn dan meer of minder, of hetzelfde? Mag ik misschien aan je vragen wat je gewicht is, en je leeftijd? Zijn er buiten deze symptomen nog andere klachten?

Bijvoorbeeld:

Het gevoel naast je zelf te zijn in je hoofd.
    Een rotgevoel in je lichaam. (behalve de hartkloppingen)
    Altijd warm, of juist koud.
    Opvliegerig, kort van stof.
    Altijd onrustig en beweeglijk.
    Verhoogd suikergehalte. (wat overigens sowieso hartkloppingen kan veroorzaken, zonder dat er andere factoren bijkomstig hoeven te zijn)
    Vreemde poep, in de vorm van hardere ronde drollen.
    Stinkende urine.
    Gelige of okerkleurige urine.
    Euforisch gevoel. (iets dat regelmatig voor kan komen door teveel van een bepaald hormoon, afkomstig uit oa de bijnier)
    Snel geïrriteerdheid.
    Ed

Hi Ed,

Dat is een hele waslijst. Ik ben 42, 55 kilo. De zweetaanvallen wijt ik aan mijn leeftijd, erg warm koortsig gevoel en dan weer koud. Wat de hoofdpijnaanvallen betreft, geen migraine ben ik ook bekend mee. Ze komen en gaan maakt niet uit of ik lig, frequentie neemt geleidelijk aan toe, overdag en s nachts. Ook bij niezen, bukken e.d. extra hoofdpijn. Licht in mn hoofd kan voorkomen bij snel opstaan. Het gevoel naast jezelf te zijn, bedoel je daarmee dat alles meer op afstand is? Ja dat ken ik. Qua gevoel, ik heb betere en slechtere dagen, maar dat komt door het slechte slapen, veroorzaakt door de zweetaanvallen, hoofdpijnaanvallen of pijn op de borst. Als ik geluk heb heb ik alles tegelijk. Ben gemiddeld 4 a 5 keer per nacht wakker daardoor. Stress of inspanning kan het ook verergeren. Ik heb trouwens geen versmalde aders, tenminste dit is niet uit de onderzoeken gekomen. Ze denken aan hartspasmen vandaar de hartkatheterisatie. Waar duidt gele of okerkleurige urine op? Dit is toch normaal?

Thanks weer.

Groetjes Petra

Maar heb jij je urine al laten onderzoeken op sporen door een bijniertumor? Dan moet je 24 uur of 48 uur jouw urine opvangen, en inleveren.

Door een foute hormoonhuishouding kan er van alles in de knoei zitten bij je. Zo ook je weerstand. Dat kan een blaasontsteking en/of een urineweginfectie veroorzaken. Dan kleurt je urine geel, oker, of zelfs bruin. Dat kan ook als je nieren niet goed zijn.

Urine moet bijna net als water doorzichtig zijn.

Dat zweten komt denk ik niet door je leeftijd, aar ergens anders door...

Met het naast jezelf te leven, bedoel ik mee, dat je doet wat je moet doen, maar dat je net effe op een andere frequentie zit in je lichaam en hoofd. (moeilijk te omschrijven vind ik)

Vraag aan je huisarts een verwijsbrief om naar de internist en de endocrinoloog te gaan. Dan word jij een stuk wijzer.

Als er gedacht wordt aan hartspasmen, dan wordt er waarschijnlijk ook al aan een oorzaak gedacht...?

Al aan de ziekte van Tietze gedacht?
    Ed

Ed

Ik vind je overigens veel te jong om de zweetaanvallen aan jouw leeftijd te wijten.. Welke lichaamsdelen zweten dan zo erg?
    Dat zweten kan ook uit (onbewuste) angst voortkomen. Angst voor de symptomen en de oorzaak.
    Is er geconstateerd dat jij nu al in de overgang bent? Als dat zo is, kan dat heel veel verklaren.
    Wat jij ook kunt doen, is je eierstokken en je baarmoeder even na laten kijken, preventief, om het één en ander uit te sluiten.
    Je hebt een scan laten nemen van jouw totale lichaam. Ik ben wat sceptisch daarover, omdat over het algemeen een vrij lage resolutie wordt gebruikt, zodat niet alles even duidelijk is op de foto's.
    Was jij altijd al zo'n lichtgewicht?
    Mijn raad is:
    Even een verwijsbrief bij de huisarts halen voor de internist, en de endocrinoloog.
    Misschien dat jij je bloed nog moet laten onderzoeken?
    Verbrand je veel, of eet en drink je weinig?

De Tietze aandoening geloof ikzelf niet zo in bij jou, maar het kwam in me op...

Groetjes,
    Ed

Hi Ed,

Heb teruggelezen op dit onderwerp, jij hebt je portie ook wel gehad.

Gelukkig kan ik redelijk goed relativeren, ik merk wel dat ik anders op stress reageer dan eerst, soms een wat korter lontje. Het zweten is iets lichamelijks en eigenlijk doet alles mee, het is een koortsig gevoel, laatst had ik ook boven de 38. Het komt in aanvallen de hele dag en nacht door. Net zoals mijn hoofdpijn, gisteravond had ik er weer 1 tje gecombineerd met zweten, benauwd gevoel en misselijkheid en afgelopen nacht ook weer. Ze worden steeds erger, misschien toch clusterhoofdpijn gecombineerd met de rest. Las van de week dat clusterhoofdpijn ook veroorzaakt kan worden door hartmedicatie.

Mijn buik eierstokken zijn regelmatig gecontroleerd ivm problemen in het verleden.

De scan in Duitsland heb ik preventief gedaan ivm met kanker in mijn directe familie met als oorzaak een foutje in de DNA. Volgens mij is de resolutie vrij hoog, ze halen er in ieder geval veel uit, zoals cystes in mijn nieren en dus een vergrote bijnier. Was een volledige scan.

Altijd een lichtgewicht geweest, tijdje geleden zelfs afgezakt tot onder de 50, maar dat heb ik er weer bijgekregen . Oorzaak was overigens een hele drukke periode met de nodige stress.

Ik drink standaard veel, zeker de laatste 5/6 jaar zo'n 4 liter per dag, altijd dorst, eten normaal. Soms erg veel behoefte aan zout.

Weet jij ook als een vergrote bijnier in Nederland wordt geconstateerd of dit automatisch gecontroleerd wordt? Of hangt dit van de grote af?

Thanks

Hi Ed,

Nog even kort. Zat het net terug te lezen en dacht de dorst is de laatste tijd wel enorm toegenomen. Dus dacht even zoeken wat daar de aanleiding van kan zijn. Toen kwam ik hierbij terecht > Syndroom van Conn. Wel apart want de meeste symptomen die ik ervaar staan hierbij opgesomd. Ga toch nog maar even bij de huisarts langs.

Groetjes

Petra,

De overmatige dorst kan ook van een verhoogd suikergehalte komen. Als er iets niet in orde is in je lichaam, kan dat een gevolg zijn daar van. Dát zou ik eerst laten checken bij de huisarts! Dat kan namelijk hoofdpijnen in verschillende soorten veroorzaken, hartkloppingen, hartritmestoornissen, dorst, pijn in alle delen van het lichaam, koude ledematen, schimmel infectie, stemmingswisselingen, etc, etc..
    Doe jezelf een groot plezier, en ga morgen of overmorgen naar jouw huisarts, leg dit voor, en laat mij weten later...
    Ed

Erg veel last van hartritmestoornissen vandaag, aansluitend een hoofdpijnaanval, wordt er zo moe van. Huisarts is met vakantie, helaas. Volgens mij ben ik ongeveer twee jaar geleden nog op suiker gecontroleerd. Ik hou je op de hoogte.

Groetjes Petra

Hi Petra,

Jij vertoont inderdaad veel van dezelfde symptomen die ook door de ziekte van Conn komen.
    Desondanks zijn het wel heel algemene symptomen, die met vele andere aandoeningen in verband kunnen worden gebracht.
    Het is tijd dat je goed onderzocht wordt door een internist en een endocrinoloog..
    Maak gerust wat haast met deze afspraken...
    Als je nog vragen, suggesties, opmerkingen, of antwoorden, schroom niet, en schijf het naar me toe.. Zeer persoonlijke vragen of opmerkingen mag via een persoonlijk bericht..
    Ed

Petra. Hoe oud het vandaag met jou? Zijn de ritmestoornissen al verminderd Ps weg?
    Wat kan helpen, is om te gaan staan, en je gestrekte armen verticaal te bewegen, van beneden naar boven. Handen op heupen, > handen boven hoofd.
    En hetzelfde met de armen horizontaal. Gestrekte armen vóór je, handen tegen elkaar, en dan gelijktijdig de armen naar achter.

Doe dat per pose een minuut, en eventueel herhalen.

Je gaat namelijk de hartseen eren en de pompfunctie van je hart een stimulanshebben.. De kans dat het hart regulier gaat werken is aanwezig
    .
    Misschien een geringe kans, maar het is een kans, een mogelijkheid...

Herhaal desnoods die minuten..
    Ed

Zo, nu zonder taalfouten..

Dat Swype op mijn mobiel is maar niks.... ;-)

Petra. Hoe gaat het vandaag met jou? Zijn de ritmestoornissen al verminderd Of weg?
    Wat kan helpen, is om te gaan staan, en je gestrekte armen verticaal te bewegen, van beneden naar boven. Handen op heupen, > handen boven hoofd.
    En hetzelfde met de armen horizontaal. Gestrekte armen vóór je, handen tegen elkaar, en dan gelijktijdig de armen naar achter.

Doe dat per pose een minuut, en eventueel herhalen.

Je gaat namelijk de hartspieren en de pompfunctie van je hart stimuleren.. De kans dat het hart regulier gaat werken is aanwezig
    .
    Misschien een geringe kans, maar het is een kans, een mogelijkheid...

Herhaal desnoods die minuten..
    Ed

Hi Ed,

Gisteravond was heavy, vandaag erg moe en continue hoofdpijn nu vooral als ik buk, druk en ritmestoornissen nog steeds aanwezig, jaja we gaan erop vooruit haha. Je tip even kort uitgeprobeerd, krijg het er gelijk erg warm van

Groetjes

Petra,

Op zich is een vergrootte bijnier niet erg. Ik bedoel dat het geen tumor hoeft te zijn, maar gewoon een uit de kluiten gewassen bijnier.
    Wat wel kan, is dat de grotere bijnier meer werk verricht dan de andere bijnier, die gewoon regulier zijn werk doet. Dat betekend dat er van één of meerdere hormonen continu teveel wordt aangemaakt, en door je lichaam wordt opgenomen. Het kán, maar hoeft niet zo te zijn...
    Dat zeg ik, omdat de tumor die ik destijds had, de taak van de bijnier had overgenomen. Dus een grotere bijnier kan....?
    Aan de andere kant zeg jij dat jij veel zweet, hoofdpijn hebt, en zeer snel vermoeid bent na een paar oefeningen. Ik was alles, behalve snel moe..
    De hoofdpijn bij jou wijt ik aan je (onregelmatige) bloeddoorstroming. Het vele zweten is ook vreemd, maar dat kan meerdere oorzaken hebben. Misschien teveel adrenaline?
    Ed

Citaat Origineel gepost door petravanw Bekijk Post
    Erg veel last van hartritmestoornissen vandaag, aansluitend een hoofdpijnaanval, wordt er zo moe van. Huisarts is met vakantie, helaas. Volgens mij ben ik ongeveer twee jaar geleden nog op suiker gecontroleerd. Ik hou je op de hoogte.

Groetjes Petra

Hoe gaat het nu met jou,?
    Ed

Hi Ed,

Het is even druk geweest. Ondertussen de cardioloog bezocht, weer afwijkende ecg en te hoge bloeddruk (wordt steeds hoger . Wordt geen hartkatheterisatie, geeft teveel risico volgens de cardioloog bij het controleren van hartspasmen omdat ze daarvoor iets in moeten spuiten. Andere medicijnen omdat de vorige de hoofdpijn konden veroorzaken, nu zo'n leuk spuitje voor onder de tong. Over twee maanden zo'n holterkastje, vraag mij niet waarom pas over twee maanden haha. Maar afijn nog dagelijks hoofdpijnaanvallen, vooral tijdens liggen/slapen 3 a 4 keer per dag altijd links boven mijn oog, dus waarschijnlijk toch niet door die medicijnen. Laatst opeens een aura weer na maanden, notabene tijdens het rijden, maar dan alleen de aura, geen migraine. Schiet mij maar lek. Nog wel moe, maar minder, denk dat de vermoeidheid komt omdat ik geen nacht meer doorslaap. Wel steeds meer een kort lontje. Zweetaanvallen veelal alleen nog maar volgend op de hoofdpijn aanval en ja natuurlijk nog druk op de borst. Als ik het zo opschrijf nog steeds een waslijst, zal allemaal wel los van elkaar staan.

Hoe gaat het eigenlijk met jou?

Hoi Petra,
    Met mij gaat het goed. Soms een maand ben ik de sportschool weer gaan bezoeken. Conditietraining en fitness.

Wat bedoel jij met aura? Ik had destijds veel last van een soort prisma kleuren vanuit mijn ogen. Alsof er een staart van driehoekjes met diverse kleuren vanuit mijn ogen kwam.
    Volgens mij had dat te maken met een langdurig verhoogd suikergehalte. Na de operatie heb ik het nog maar twee of drie keer gehad, in het eerste jaar.

Let wel! In je lichaam gebeurt zelden iets afzonderlijks, het is vaak een kettingreactie...
    Ed

Ja dat bedoel ik, een sterachtige vlek /flikkering met een soort van verschillende kleuren die steeds groter wordt waardoor je steeds minder ziet. Gelukkig was het na ca 30 min weer weg, anders is het erg lullig rijden.

Dus je bent je conditie aan het verbeteren?

Ja, mijn lichaam kan wel een sportieve oppepper gebruiken. :-D
    Ik ben bijna vijftig, en honderd kilo.. mijn buik is dik, en dat is het enige dat dik is. De rest van mijn lichaam is gewoon te noemen..
    Helaas heb ik wel een buikwandbreuk aan de operatie overgehouden, dus dat moet ik even in de gaten houden.
    Als ik jou was, zou ik je suikergehalte maar eens laten controleren. Ik denk dat je kleurverschijnselen daar vanaf komen.
    Misschien een vorm van suiker kristallisatie in de bloedvaten?
    Ed

Ik sport In Maassluis, dus als jij je geroepen voelt om ook te sporten, schroom niet.
    Ed

Hi Ed,

Is een beetje uit de buurt Wil wel weer gaan sporten. Een buikwandbreuk? Heb je daar veel last van?

Ja, daar heb ik veel last van. Het doet geen zeer, maar het is vooral misvormd. En vooral als ik mijn buikspieren span. Het is erg moeilijk om een strakke buik te krijgen. Een operatie zal weer moeten.
    Ik zal weer een afspraak met de dokter maken...
    Ed

Enkele dagen geleden op controle geweest , na een 24h urinecollectie . Alles was in orde ! hopelijk blijft het zo.

Voel me veel beter dan 3 jaar geleden .

Goed dat jij je weer beter voelt! Wat is er bij jou gedaan?
    Hebben ze ook je bloed nagekeken?
    Ed

Ik laat 2x per jaar mijn bloed onderzoeken

Hi Ed,

Ben ik weer. Hoe gaat ie nu met je? Nog steeds aan het sporten? Er is toch besloten een hartkatheterisatie te doen, vind het wel spannend.

Groetjes

Vergeet ik nog, vergrote bijnier aangehaald. Ook nu bloedonderzoek hiervoor.

Hoi Petra,

Een vergrote bijnier hoeft niet, maar kan wel iets betekenen..

En katheterisatie lijkt ook mij wat eng, maar alle personen met wie ik erover gesproken heb, zeggen: het valt reuze mee, voor honderd procent.. een prikje in de lies is alles dat je voelt.. je voelt je meteen al beter...

Dat is wat ze mij hebben verteld..
    Ed

Weet ik, maar wil het uitsluiten. Heb ondertussen een holterkastje gedragen. De pijnlijke druk bij emotie en inspanning op de borst gaat gecombineerd met zuurstoftekort van het hart. Had ik niet verwacht. Bij mij trouwens in de pols Maarre nog steeds aan het sporten? Ik wacht nu maar even daarmee.

dag Ed en alle anderen,
    weeral een jaartje later en weer tijd voor de opvolgingsvisites bij de endocrinoloog... en dus om jullie op de hoogte te houden (ik werk nog steeds niet en heb thuis geen internet)
    vorig jaar meldde ik al een verder onderzoek naar het lage cortisolniveau... je ben goed op de hoogte dus bespaar ik je de volledige uitleg meer de synachten-test was negatief. nu toch nog steeds die klachten waar ik het vorig jaar al over had (zie #664) en weer cortisol-tekort. dus is er maar een ITT gedaan. 2 keer zelfs want de eerste keer begon ik aan een laag suikerspiegel en zakte die niet na de insuline-injectie dus reageerde m'n bijnier niet. dat mijn suikerspiegel niet zakte na een insulinespuit ( ik heb een lage suikerspiegel weeg 63kg en kreeg 10 eenheden insuline) vind ik vreemd, maar de endocrinoloog gaat er niet verder op in en regelde gewoon een nieuwe test met 15 eenheden....nu begonnen we weer laag en gingen nog lager....om dan weer te stijgen. de resultaten krijg ik over 10 dagen, ik weet niet wat ervan te hopen: iets vinden, levenslang slikken maar van mijn kwalen vanaf zijn? of afwachten en hopen dat je uitspraak van vorig jaar nog bewaarheid wordt en dat mijn lichaam gewoon wat (heel) extra lang nodig heeft om zich aanpassen aan de nieuwe hormonenspiegels.
    de oorzaak van mijn "okselvijvers" zoals dat in west-vlaanderen zo mooi genoemd wordt (overmatig zweten dus), is nu wel vastgesteld, nl menopauze (de overgang is zonder mijn weten voorbijgegaan, da's dan weer wel een voordeel van al met permanente klachten te zitten)
    verder gaat het me goed
    greet

Greet,
    Als het nu nog niet in orde is met jouw hormoonspiegel, laat dan de endocriene arts jouw hypofyse, jouw schildklier, jouw baarmoeder met eierstokken, en jouw bijnier en jouw pancreas nog eens onderzoeken.. Óók een verstoring in de darmen kunnen een oorzaak vormen.

Heb je overigens geregeld last van een blaasontstekin?

Excuus voor deze héle late reactie, maar ik doe alles online met m'n mobiel, en dat werkt op deze site gewoonweg slecht.

Dat weerhoudt mij van het bezoeken van deze website...

Het zou geweldig zijn als de beheerders en websitebouwers een mooie mobiele app zouden presenteren...
    Ed

Afgelopen maandag moest ik naar de dokten voor een voorschrift voor mijn medicatie. Vermits ik niet terecht kon bij de huisarts was ik even naar een andere geweest en kwam de kwestie feochromocytoom te sprake, ze moest me eens goed aankijken want ze had nog nooit iemand gezien met een feochromocytoom . Het was een leuk gesprek en ik heb haar de foto van mijn bijnier gemaild.

Soortgelijke onderwerpen

1. Feochromocytoom
    By sandrakremer in forum Lever, nieren en blaas
    Reacties: 26
    Laatste Post: 22-09-19, 12:45
  2. Feochromocytoom, een bijniertumor
    By rianne in forum Lever, nieren en blaas
    Reacties: 622
    Laatste Post: 19-03-13, 15:19
  3. Feochromocytoom
    By martin44 in forum Lever, nieren en blaas
    Reacties: 0