Pagina 5 van 15 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 201 tot 250 van 712

Onderwerp: Feochromocytoom, een bijniertumor

Standaard Re: Feochromocytoom, een bijniertumor

Dag Ed,

Na wat schroom te hebben overwonnen, moet ik nog een klacht .....opbiechten. Mijn borsten groeien. En dat op 60-jarige leeftijd. Ik was vanmorgen bij de psychiater en die vertelde ik het. Hij zei dat ik dit zo snel mogelijk aan de spe******t moet melden. Eigenlijk wil ik het hier ook niet melden, maar het iets wat wel wezenlijk gebeurt. Ik heb er ook last van. Ik heb al jaren last van mastopathie. Ik weet eigenlijk niet of dat met hormonen te maken heeft. Het zou mij niet verbazen.
    Ik ben niet een dik mens. Maar ik wil er zelf graag wat gewicht van hebben. BMI is 24.

Ik weet niet of deze meldingen terzake doen.

Groet,

Iemie

Citaat Origineel gepost door meneereddie Bekijk Post
    Hoe gaat het met u?
    Goede morgen meneereddie,

Met mij gaat het, op regelmatig een aanval van hoge bloeddruk (230/110) na, goed.
    Onderzoeken hebben niets opgeleverd. Wel zijn de artsen er van overtuigd dat er een lichamelijke oorzaak moet zijn, maar zij kunnen hem niet vinden. Mijn internist noemde mij een "witte raaf".

Ik ben gewoon aan het werk, 36 uur ochtend, avond en nachtdiensten (sociotherapeut in Forensische kliniek) en probeer mijn leven te leven.

De aanvallen komen soms dagen niet en soms heb ik er vijf achter elkaar. Ik zit ze uit en ben dan verschrikkelijk moe en ellendig, maar knap na een tijdje weer op.

In oktober mag in naar de professor van het EMC..................ik vind het erg jammer dat ik niet naar een endocrinoloog i.p.v. een internist verwezen wordt, want ik denk sterk dat er iets mis is met de hormoonhuishouding.
    Bedankt voor je berichtje en fijn dat je andere mensen op dit forum helpt (ja, ik lees de berichten wel)

Groet, Willemijn

Premium + Account meneereddie's Avatar

Dag Willemijn,

Een internist kan oa dmv bloed-en urineonderzoek, ook te weten komen of er met je nieren iets mis is. (en/of andere organen)
    Als de internist een andere methode wil aanvangen, kun je evt ook zelf de vraag stellen of ze urine-en bloedonderzoek willen verrichten. Je kan tijdens een gesprek met de internist vragen of een endocrinoloog "ook even mag kijken".

Heb jij nog andere klachten die gekoppeld kunnen aan een Feo?

Wat is doorslaggevend voor jou, om te denken dat je hormonenspiegel fluctueert?
    Wat gebeurt er met je, voor, tijdens, en na een aanval?

Groetjes, en succes in oktober!
    Ed

Dag Ed,
    Gisteren naar mijn alternatieve heelmeesteres geweest. Zij meet telkens candida. Door de hoeveelheden antibiotica, die ik in het verleden geslikt heb is dat geen wonder. Gisteren mat zij voor de eerste keer iets bij de bijnier. Zij heeft mij ADHS gegeven. Dat volgens de alternatieve zienswijze mij rust moet geven.
    Ik neem het voedingsmiddel ADHS. Het zou na een week iets moeten doen........
    Een collega van haar heeft mij van de bijholteontstekingen afgeholpen. Omdat ik vind dat ik alles moet proberen, ga ik ook gewoon door met zoeken!!

Groeten,

Iemie

hoi Iemie,

Ik heb je een privebricht gestuurd.
    Heb je deze ook ontvangen?
    Gr. Geralda.

Dag Geralda,

Ja, inmiddels heb ik jouw bericht gelezen.
    Dank je wel!

Groeten,

Iemie

Dag Willemijn,

Een internist kan oa dmv bloed-en urineonderzoek, ook te weten komen of er met je nieren iets mis is. (en/of andere organen)
    Als de internist een andere methode wil aanvangen, kun je evt ook zelf de vraag stellen of ze urine-en bloedonderzoek willen verrichten. Je kan tijdens een gesprek met de internist vragen of een endocrinoloog "ook even mag kijken".

Heb jij nog andere klachten die gekoppeld kunnen aan een Feo?

Wat is doorslaggevend voor jou, om te denken dat je hormonenspiegel fluctueert?
    Wat gebeurt er met je, voor, tijdens, en na een aanval?

Groetjes, en succes in oktober!
    Hallo Ed,
    Er zijn verschillende keren bloed -en urine onderzoek verricht. Soms gaf het aanleiding om verder onderzoek te doen (nucleaire scan) en soms ook weer niet.
    Mijn 'aanvallen' starten meestal met een onbestemd gevoel, hoofdpijn die toeneemt en een gevoel alsof ik naar het toilet moet. Ik word lijkbleek en soms is het alsof mijn hoofd ontploft, maar soms zet de hoofdpijn niet door. Ik ga beven en wordt gewoon heel naar. Ik ben niet in paniek (in tegendeel, meestal ben ik degene die de omgeving geruststel met de mededeling dat het zo weer over is). Mijn ademhaling blijft normaal, maar mijn hartslag zakt vaak terwijl mijn bloeddruk heel hoog wordt. Meestal onder en boven druk, maar soms ook alleen de bovendruk. Dit alles is meestal in een tijdsbestek van enkele minuten en de aanvallen duren nooit lang (gelukkig!) wel heb ik soms het gevoel dat er zo'n aanval aan zit te komen maar die zet dan niet door.

Wanneer ik geen aanval heb, is mijn bloeddruk prima! (gemiddeld 140/80) Tijdens een aanval is de bovendruk boven de 200 en de onderdruk boven de 100.

In het verleden heb ik van een neuroloog betablokkers gekregen, maar deze leken de aanvallen eerder uit te lokken dan te voorkomen. Daarnaast werd ik van deze medicijnen steeds zieker.

De eerste keer dat ik zo'n aanval kreeg was in februari 1007! Ik ben er echter pas in november mee naar de huisarts gegaan, nadat ik steeds vaker hoofdpijn aanvallen kreeg (ik wist toen niet dat de hoofdpijn door de hoge bloeddrukaanval werd veroorzaakt) en die heeft me naar de neuroloog gestuurd.

Sindsdien ben ik zo'n beetje overal geweest en de cardioloog kwam met het "feo" verhaal en heeft me doorverwezen naar de internist.
    Sindsdien (november 2008) wordt daar naar gezocht, maar er wordt niets gevonden. Omdat ik zeker weet dat het niet psychisch is en er geen aanwijzingen voor een feo zijn gevonden, denk ik dat het hormonaal is. De internist neemt me in ieder geval wel serieus en vandaar dat hij een afspraak bij de professor heeft gemaakt. Het enige wat ik eigenlijk zou willen is dat ze verder zouden kijken en niet alleen maar bleven zoeken naar een feochromocytoom........

Bedankt voor je reactie en vriendelijke groeten van Willemijn
    Laatst aangepast door wboers : 31-08-09 om 02:11

Hallo,

Net de uitslag van de endocrinoloog gekregen. Er zit een feochromocytoom op mijn rechter bijnier. De vlag gaat uit bij het MCA, aldus endocrinoloog..........
    Op 14-09 moet ik naar de chirurg.
    Kreeg medicinen, Doxazosine 4 mg mee, om rustiger te worden.

Nu maar afwachten. Ik voel mij wel wat opgelucht!

Groet,

Iemie

Wink Re: Feochromocytoom, een bijniertumor

Hallo Iemie,

Bedankt voor je mail...ik ga binnenkort even voor zitten om je een mail
    terug te sturen.
    Er komen wat dingen overeen, en vindt het zelf ook prettig om er over te praten.
    En ik lees net dat je uitslag hebt, deze moet er vast uit.
    Moet je naar UMCG of ergens anders,

Gr. Geralda.

Hallo,
    Ik ben afgelopen do. al naar de chirurg geweest. Ben zo dom geweest om alleen te gaan. Hetgeen er te zien is op de dopa pet-scan, is wazig. Morgen wordt er een MRI-scan gemaakt. De chirurg zei zoiets als "Een operateur moet weten waar hij moet opereren. En het feochromocytoom mag niet geraakt worden want die kan een levensbedreigende hoeveelheid catecholomines verspreiden door aanraking".
    Maar het kan goed zijn dat ik het niet helemaal goed gehoord of begrepen heb. Want ik was/ben erg nerveus. Als er geopereerd moet worden dan moet een "feo" geblocked worden.
    Dat zou in het ziekenhuis moeten gebeuren en dat duurt ongeveer anderhalve week. Dat gebeurt met een infuus.
    Ik hoop dat er een ervaringsdeskundige mijn verhaaltje leest en mij in gewone bewoording uit kan leggen water evt alemaal kan gaan gebeuren.
    Het ligt helemaal aan mij. Want de chirurg is een aardige en toegankelijke man. Ik was echter voor het zien vd chirurg gezien door een co-assistent die mij veel vragen stelde. Hij probeerde ook een zweetaanval uit te lokken dor links en rechts op de plek waar het evt. kwaad kan zitten, te drukken. Er gebeurde echter niets.

Omdat ik het wonderlijk vind dat er nu een MRI-scan gemaakt wordt, ben ik naar de huisarts gegaan. Ik heb gevraagd of hij zich wil verdiepen in bijnierproblemen. De huisarts gaat contact opnemen met de endocrinoloog.

Wat ik ook niet begrijp dat ik vorig jaar labetalol, een betablokker kreeg en nu doxazosine, een alfablokker, kreeg.
    Ik heb as. do. weer afspraak met de chirurg.

Iemie

Hallo,
    Ik heb gisteren de uitslag vande MRI-scan gekregen van de chirurg. Er is een cyste in mijn lever gevonden..........maar die is niet van belang. Er is geen feochromocytoom te zien. Ik vind het raadselachtig.
    De chirurg gaat as. maandag met de radioloog en de endocrinoloog, na contact met UMCG, praten. Dinsdag zal hij mij bellen.
    Het is frustrerend, om te horen dat er een bijniertumor gevonden is. En later te horen dat het vaag is en weer later dat hij niet te zien is.
    Het lijkt dat ik wat rustiger ben, de laatsteweek.Ik heb een vermoeden dat het door de Doxazosine, de alfablokker, komt.

Iemie

Tja, daar ben ik weer. Na een onzekere periode. Ik zal jullie de details besparen. Vanmiddag bij endocrinoloog geweest. In mijn rechter bijnier zit hyperactiviteit. Daarom wordt de r bijnier er binnenkort uitgehaald. Ik heb nu een dubbele dosis Doxazosine gekregen. Ik had een bevriend ziekenhuisapotheker mee genomen. Dat was heel prettig. Ik moet volgende week vrijdag terugkomen bij de endocrinoloog, of ik ben al opgenomen, aldus de spe******t.

Groet,
    Iemie

He hoi iemie,
    Zo dat is weer een tijd geleden. Alles goed verder?
    Hier goed hoor, mn moeder was een beetje ziekig, niet naar ziekenhuis geweest hoor.
    Maar, nu gaat het weer goed, en ik had het erg druk op werk dus weing achter de pc gezeten.
    mijn excuses!!!!
    Maar hoe gaat het nu met jou???

Gr. Geralda...

Hee Geralda,
    Het gaat op en af met mij. Gisteren kreeg ik wat in dit forum beschreven wordt, een aanval, denk ik.
    Om te ontspannen ging ik naar t strand. Toen ik er bijna was voelde ik mij heel rot. Ik kreeg slappe benen, werd warm, en ik voelde alles kloppen in mijn lichaam. Heel onzeker....... Ik moest mijn oppaskinderen uit school halen. Alles ging met een onzeker gevoel. De vader vd kinderen kwam vroeg thuis. Ben na een moeilijk gesprek met de assistente, bij de huisarts beland. (Zij vond het te laat.........16.30u........, kan het niet morgen? Neen, ik voel mij nu rot..) Ik mocht toch komen. Bloeddruk ondanks dubbele dosis Doxazosine 170/100.
    Advies huisarts: spe******t bellen. Heb ik net gedaan. Secretaresse gaat overleggen.
    Ik ben veel te nerveus. Er komt niets uit mijn handen.
    Ik wacht het maar weer af. En dat kost moeite. Ik moet morgen naar de anesthesiologen voor screening.
    Probeer jij zelf rustig aan te doen. En ik hoop dat je moeder zich veel beter voelt!!
    Groeten.
    Iemie

Hee Geralda,
    Het gaat op en af met mij. Gisteren kreeg ik wat in dit forum beschreven wordt, een aanval, denk ik.
    Om te ontspannen ging ik naar t strand. Toen ik er bijna was voelde ik mij heel rot. Ik kreeg slappe benen, werd warm, en ik voelde alles kloppen in mijn lichaam. Heel onzeker....... Ik moest mijn oppaskinderen uit school halen. Alles ging met een onzeker gevoel. De vader vd kinderen kwam vroeg thuis. Ben na een moeilijk gesprek met de assistente, bij de huisarts beland. (Zij vond het te laat.........16.30u........, kan het niet morgen? Neen, ik voel mij nu rot..) Ik mocht toch komen. Bloeddruk ondanks dubbele dosis Doxazosine 170/100.
    Advies huisarts: spe******t bellen. Heb ik net gedaan. Secretaresse gaat overleggen.
    Ik ben veel te nerveus. Er komt niets uit mijn handen.
    Ik wacht het maar weer af. En dat kost moeite. Ik moet morgen naar de anesthesiologen voor screening.
    Probeer jij zelf rustig aan te doen. En ik hoop dat je moeder zich veel beter voelt!!
    Groeten.
    Iemie

Citaat Origineel gepost door Iemie Bekijk Post
    Tja, daar ben ik weer. Na een onzekere periode. Ik zal jullie de details besparen. Vanmiddag bij endocrinoloog geweest. In mijn rechter bijnier zit hyperactiviteit. Daarom wordt de r bijnier er binnenkort uitgehaald. Ik heb nu een dubbele dosis Doxazosine gekregen. Ik had een bevriend ziekenhuisapotheker mee genomen. Dat was heel prettig. Ik moet volgende week vrijdag terugkomen bij de endocrinoloog, of ik ben al opgenomen, aldus de spe******t.

Groet,
    Iemie
    Iemie,
    Het klinkt gek, maar gefeliciteerd dat je nu eindelijk kans maakt van die oer vervelende klachten af te komen. Sterkte.
    Groeten Nolly.

Hallo geinteresseerden.

Ik moest gisteren aan de dynemap. Bloeddruk wordt dan om de zoveel minuten, gedurende een half uur gemeten. Onderdruk varieerde van 86 tot 105 en de bovendruk varieerde van 155 tot 190. En op een gegeven moment was de pols 130 slagen per min en toen deed de bloeddrukmeter het niet meer.
    Endocrinoloog niet tevreden. Weer een extra pil. Zit nu op 12mg doxazosine. En ik kreeg het advies om GEDULD te hebben. De bloeddruk moet gewoon 120/80 zijn.
    Volgende week mag ik weer aan de dynemap.
    Groeten,

Iemie

Hallo geinteresseerden,
    Het lijkt dat ik voorlopig niet opgenomen word. Omdat de chirurg die mij gaat opereren een lange wachtlijst heeft. Deze chirurg heeft meerdere bijnieroperaties gedaan.
    Ik ga elke vrijdag naar de endocrinoloog om de bloeddruk te laten controleren. De bloeddruk gaat wel omlaag. Maar ik voel mij ellendig. Inmiddels heb ik 12mg Doxazosine(alfablokker) en 100mg Metoprololtartraat(betablokker). Mijn hartslag is nog te hoog.
    Ik slaap slecht, en ik ben zo onrustig! Transpireer weer veel meer. Ik heb nergens zin in.
    De bloeddruk verlagers zorgen er niet voor dat ik mij beter voel. Daar had ik stiekem toch wel wat op gerekend. Het tegendeel lijkt waar te zijn.
    Als ik moed heb bel ik de chirurg morgen op. Vragen of hij mij voorrang wil geven.
    Misschien wat egoistisch........ De endocrinoloog heeft gezegd dat ik best vriendelijk brutaal mag zijn.

Hartelijke groet,

Iemie

Wink Re: Feochromocytoom, een bijniertumor

Citaat Origineel gepost door Iemie Bekijk Post
    Hallo geinteresseerden,
    Het lijkt dat ik voorlopig niet opgenomen word. Omdat de chirurg die mij gaat opereren een lange wachtlijst heeft. Deze chirurg heeft meerdere bijnieroperaties gedaan.
    Ik ga elke vrijdag naar de endocrinoloog om de bloeddruk te laten controleren. De bloeddruk gaat wel omlaag. Maar ik voel mij ellendig. Inmiddels heb ik 12mg Doxazosine(alfablokker) en 100mg Metoprololtartraat(betablokker). Mijn hartslag is nog te hoog.
    Ik slaap slecht, en ik ben zo onrustig! Transpireer weer veel meer. Ik heb nergens zin in.
    De bloeddruk verlagers zorgen er niet voor dat ik mij beter voel. Daar had ik stiekem toch wel wat op gerekend. Het tegendeel lijkt waar te zijn.
    Als ik moed heb bel ik de chirurg morgen op. Vragen of hij mij voorrang wil geven.
    Misschien wat egoistisch........ De endocrinoloog heeft gezegd dat ik best vriendelijk brutaal mag zijn.

Hartelijke groet,

Iemie
    Hoi Iemie,

Vervelend, niks aan dat je je niet lekker in de vel voelt, en misshien gaat het ook nog wel dubbel op vanwege het rotweer.
    Hoop dat je je snel beter gaat voelen.
    Met mn moeder gaat het goed hoor, alleen ze had zo'n spierpijn dat komt door de medicijnen van het cholesterol waarschijnlijk, ze heeft nu weer andere. Nu gaat het beter.
    Stuur gauw een mail weer via je adres.

Gr,
    Geralda

Hallo,

Ik heb ma. de internist gebeld omdat ik mij zo ellendig voelde/voel. Hogere dosis metoprolol gekregen: 200mg ipv 100mg. Ik kon afgelopen do. bij de chirurg komen. Hij heeft niets over het operatieschema te zeggen. Maar hij heeft beloofd met de Opname te praten. Ik moest vrijdag weer aan de dynamap. De bloeddruk is goed. De pols/hartslag blijft in rust rond de 100. Moet 60 zijn. De endocrinoloog heeft beloofd met de chirurg te gaan praten. Ik ben het "mij ellendig voelen" zo beu!! Mijn sociale leven gaat kapot.
    Ik wil zo graag "dingen doen". Maar daar ben ik te moe voor. De kreten van "Hou je taai......., Kop op..........Volhouden....." Alles goed bedoeld, maar het leven is zo niet leuk. Altijd die onrust, haast in mijn lijf! Niets lukt meer goed. Het kan mij ook niet veel schelen. Het is prachtig weer, maar daar heb ik geen tijd voor........... Ik heb prachtige boeken, films etc. maar ik kan niet lezen, rustig zitten. Ik ben erg emotioneel. Gedeprimeerd. Hoog gevoelig.......... een zeurpiet!
    Ik was dus vrijdag bij de endocrinoloog. Hij heeft mijn bloed na laten kijken. Schildklierfunctie, nierfunctie, bezinking. Ik ga elke vrijdag naar de endocrinoloog tot ik geopereerd word.

Hartelijke groet,

Iemie

Hallo,

Onder voorbehoud, word ik 11-11 in het ziekenhuis opgenomen.
    Ondanks het feit dat er heel wat op deze site staat, vraag ik mij af hoe alles gaat verlopen.
    Ik was even bij de huisarts. Hij vraagt het zich ook af. Welke klachten gaan weg?

Voor elke operatie is een protocol, maar ik ken het protocol niet. Volgens de spe******t kan ik na de operatie waarschijnlijk stoppen met de bloeddruk medicijnen.

Ik vraag mij ook af hoe het is, met de mensen is bij wie mogelijk een feochromocytoom was/is, en die op deze site gereageerd hebben.

Ik merk aan mijzelf dat ik alles wil weten.
    Omdat er niet veel bekend is over het fenomeen feochromocytoom, kan ik niet er niet veel over vinden. Ik weet ook wel dat alle mensen anders reageren.
    Ik voel mij erg onzeker.

De opdracht is nu: proberen niet ziek te worden. Geen Mexicaanse griepvaccinatie nemen.

Ik hoop dat er nog mensen zijn die mij wat tips kunnen geven. Hoe gaat het voor de operatie? Mijn bloeddruk is nu goed. Ik heb begrepen dat er vocht in mijn aderen wordt gebracht zodat de bloeddruk tijdens het opereren goed regelbaar is.

Alle informatie is welkom.
    Ik krijg as. do. voor een dag een bloeddrukkastje. Moet dan na 24 uur weer naar de spe******t.

Hartelijke groeten,

Iemei

ik heb hier de laatste weken ook wat afgezocht. Ik blijk ook zo'n ding te hebben in mijn linker bijnier.
    Komend weekend oet ik 2 x 24 uurs urine sparen en dat naar het lab brengen, daar schijnen ze hormonen in te kunnen zien. Vrijdag heb ik al een longfoto laten maken en er is weer bloedgeprikt.
    Over 2 weken moet ik dan terug voor de uitslag. Dus ik weet nu dat het zo'n feochromocytoom is maar meer ook nog niet.

Hallo,
    Ik ben op 12-11 geopereerd. Rechter bijnier is verwijderd. De chirurg kwam bij mij enige dagen na de operatie. Operatie prima gegaan. Maar....ik vermoed dat deze bijnier niet oorzaak van uw problemen is. Bijnier zag er heel mooi uit. De internisten moeten maar eens heel goed gaan nadenken. Ik ga nu de Interne opbellen. Maak een afspraak voor over 2weken. Heb ik de PA binnen. Op 16-11 mocht ik naar huis. Ik voelde mij niet goed. Zelfde klachten als voor de operatie. Alles voelde niet goed. De opmerking vd chirurg begreep ik niet. Op de dag dat ik naar huis mocht, heeft een zaalarts een afspraak met de internist geregeld. Ik kon meteen terecht. Afspraak dat ik meteen vrijdag weer bij hem zou komen. Half uur aan de dynamap en even babbelen. Dat was vandaag. Ik had een briefje gemaakt waar ik had opgeschreven hoe ik mij voel. Ik voel mij niet goed. Misselijk, maagpijn, transpireren. Raar gevoel in mijn hoofd. Weinig slapen. Bij de internist aangekomen bleek dat de PA er al was. Er is geen afwijking in de verwijderde bijnier gevonden........... Dus dat ik mij niet goed voel klopt wel. Ik heb alle uitslagen van voorheen gezien. De spe******t heeft veel uit gelegd. Ik begrijp dat er een forse verhoogde waarde van het stresshormoon in de urine zat, vooral in 2007, toen de klachten zijn begonnen. Ook de waarde in het bloed tijdens het clonidine-onderzoek is verhoogd.
    Pas in aug. 2009 in het UMCG, bij de Dopa Pet-scan werd het feochromocytoom gevonden......... Chirurg twijfelde toen echter. Het advies van UMCG was toch opereren.
    Morgen ga ik weer urine sparen. 2x 24 uur.
    3-12 heb ik een controle-afspraak bij de chirurg. Internist is daar ook bij. Internist vindt dat hij gefaald heeft.
    Dat vind ik niet. Ik ben wel hevig teleur gesteld. Moest aldoor aan Ed denken die schreef dat hij al meteen rust voelde. Ik heb ongeveer 7 uren op de verkoeverkamer gelegen. Toen ik wakker was.......dacht ik meteen aan ED.............o jee, waar is dan mijn rust????
    De operatie op zich is niet tegengevallen. De pijn werd goed bestreden dmv een morfinepompje. Niet zo lang. want ik kreeg een ontstoken ader.
    Pijnbestrijding toen met Diclofenac en veel paracetamol. In het weekend was er niemand in het ziekenhuis die iets van het feochromocytoom af weet.

En hoe nu verder????????

Iemie

Hoi Iemie,

dat is toch een tegenvaller. Ik ga vanaf morgen 2 x 24 uur urine sparen; moet vanavond uit eten en dan lukt het niet.
    Vrijdag moet ik terug naar de internist. Zij vertelde mij als de feochromotyoom in mijn bijnier zit, die niet operatief verwijderd kan worden omdat de bloeedruk dan gigantisch kan zakken. Hij moet dan met medicijnen bestreden worden endat kan heel goed.

Ik was redelijk overdonderd en heb niet verder gevraagd naar wat voor medicijnen e.d.

Eerst vrijdag maar afwachten

Jij veel sterkte

Hallo Wiske,

Hoe tegenstrijdg zijn de berichten. Bij mij zou het feochromocytoom in de de bijnier gezeten moeten hebben, aldus Dopa Pet-scan die in UMCG, Groningen gemaakt is. Ik heb vanaf 31aug. t/m de operatie medicijnen gekregen, op t laatst alpha- en betablokkers, die de bloeddruk naar beneden brachten. Ik kreeg de dag van de operatie een infuus. Ik heb op de operatietafel een infuus in de halsslagader gekregen(een lange lijn), waar evt.de bloeddruk die enorm kan stijgen bij aanraking, en enorm kan dalen wanneer de bijnier met feochromocytoom verwijderd is, met medicijnen onder controle gehouden kan worden. Aan jou is dus verteld dat wanneer het feochromocytoom in de bijnier zit jij niet geopereerd kunt worden? In welk ziekenhuis word jij behandeld?
    Wat zijn jouw klachten?
    Ik begrijp heel goed dat jij overdonderd werd. Ik neem tegenwoordig altijd iemand mee. Ik vertrouw mijzelf soms niet. Vooral nu, na deze toch wel bizarre ervaring.
    Groeten,

Iemie

Hallo Iemie,

inderdaad, als de feochromocytoom in de bijnier zit, zou het met medicijnen behandeld moetengaan worden.
    Ik ben in het Antoniusziekenhuis in Nieuwegein. Ik heb geen Dopa Pet scan gehad. 2 x een CT, waarvan 1 met contrast en een MRI.

Na de scan met contrast bleek ik ook nog wat in "het kleine bekken" te hebben. Hiervoor ben ik naarde gyneacoloog geweest, die heeft een inwendige echo gemaakt. Ik heb op de linker eierstok een cyste, die er ook nog uit gehaald gaat worden.

Ben nu aanheturine sparen, ga ik morgen wegbrengen en dan vrijdag de uitslag.

Mijn vriendin gaat mee want 2 horen meer dan 1. Je krijgtzo'n bult informatie over je heen.

Ik heb veel en hevige pijn in mijn zij, links. Soms op het koliekachtige af. Vabdaar dat in eerste instantie aan een niersteen gedacht werd. Maar na de 1e ct bleek geen niersteen, maar "iets anders".

Het ging bij jou ook niet via een kijkoperatie? Dat willen ze bij mij wel doen. Er was sprake van een dagopname. Vreemd allemaal, he?

Nou ik ben blij dat er in ieder geval weer een weekend voorbij is.
    Ik loop nu vanaf begin september, en begin het eigenlijk wel beu te worden.

Groetjes,

Wiske

Dag Wiske,

Ik ben via de laparoscoop(kijkoperatie) geopereerd. De bijnier waar volgens de Dopa-petcan het feochromocytoom zou moeten zitten, is er uitgehaald. Zoals ik al mailde, er zat geen feochromocytoom in.

Ik begrijp dat jij het allemaal beu bent. Ik ben sinds ongeveer aug. 2007 ziek. En ik ben het ook goed beu......... Vooral nu ik een teleurstellende uitslag na de operatie kreeg.
    Ik ben, sinds ik geopereerd ben, vaak heel misselijk. Dat ken ik ook van het begin toen ik de klachten kreeg.

Ik transpireer veel en ik ben erg moe.
    Ik heb gisteren weer urine van 2x 24 uur naar het ziekenhuis gebracht.

Je krijgt idd veel informatie over je heen. He beste is dat je iemand meeneemt die heeeeel goed luistert.
    Ik hoop dat jij weer op het forum komt als jj as. vrijdag de uitslag hebt gekregen.
    Ik heb op 3-12 een afspraak met de chirurg, die mij geopereerd heeft en met de internist.

Sterkte, ik leef met je mee!!

Groeten,

Iemie

dank je wel Iemie,

het laatste nachtje nog even doorwaken.

Misselijk ben ik niet,heb alleen nog steeds veel stekende pijn in mijn zij. Ook geen koorts of zo gehad.

Die onzekerheid is het ergste, he? En jij moet nog een week wachten..

Ik kom morgen hier even de uitslag vertellen, moet er om 13.30 zijn.

nou nou, wat een tegenvaller!

de urine uitslag was nog niet binnen; deze onderzoeken worden maar 1 x per 3 weken gedaan en deze week dus niet.
    Volgende week vrijdag heb ikeen bel-afspraak staan. De internist hoopt dat de uitslag dan binnen is.

Ja, zeg dat wel....wat een tegenvaller. Ik moest telkens wel een aantal weken wachten op de uitslag. De internist zei vorige week vrijdag dat hij hoopt dat op 3-12 de uitslag (v d 2 x 24 uurs test) er is. Ik ben benieuwd.
    Ik ben voor jou ook benieuwd!
    Houd er wel rekening mee dat alles veel tijd kost. Ik ben al heel wat keren behoorlijk teleurgesteld.

En mijn grootste teleurstelling is nu dat ik mij even rot veel voel dan voordat ik geopereerd ben.

Ja, Wiske, de onzekerheid, is heel vervelend!

Heb jij uiteindelijk nog wel iets tehoren gekregen? Is je vriendin niet voor niets mee geweest?

Heel veel sterkte, minder pijn.....of geen pijn, wens ik jou!!

Groeten,

Iemie

Hoi Iemie,

Ik had een andere internist, dan de vorige keer. Zij zei dus, dat de urine testen maar 1 x in de 3 weken gedaan worden, omdat het een duur onderzoek is en xe dan alles tegelijk doen.

Het enige wat ik nu meer weet is, dat als ie goedaardig is mijn bijnier er dus uitgehaald wordt, gelijk met de cyste op mijn eierstok. Als ie kwaadaardig blijkt te zijn moet ie met medicijnen behandeld worden en kan ik daarna pas geopereerd worden aan die cyste.

Toen ik vroeg wat voor medicijnen wilde ze daar niet op ingaan.

Laten we eerst maar op de uitslagen wachten, zei ze.

Ik loop nu vanaf begin september thuis, de pijn is per dag verschillend en het ligt er ook aan wat ik doe. Het huishouden moet ik nu echt gedoseerd doen, anders loop ik 's nachts op van de pijn. vervoer met de fiets gaat noghet beste, kleine stukjes autorijden gaat nog net voorde "grote" boodschappen, zeg maar. Maar daarna ben ik uitgeteld.

Hallo Wiske,

Jij schreef dat jij as. vrijdag een bel-afspraak hebt.
    Ik heb een paar keer een bel-afspraak gehad. En elke keer dacht ik achteraf........o jee, dat had ik nog moeten vragen.
    Misschien kun jij een lijstje maken. Ik werd een keer gebeld door de chirurg. Ik zat in de auto. Had kinderen bij mij. Kon mij niet concentreren. De arts belde mij wel op een tijd die niet afgesproken was. Niet fijn.

De pijn die jij beschrijft ken ik niet. Ik begon met heftig transpireren. Daarna kwam de vermoeidheid. Toen een paniekaanval. En daarna ben ik vaak erg misselijk geweest. Hoofdpijn heb ik mijn hele leven (zo'n beetje) gehad.
    Ik ben nog emotioneler geworden dan ik al was.

Als ik alle verhalen op dit forum bekijk, lijkt een ieder toch verschillende klachten te hebben.

Ik ben erg benieuwd naar jouw uitslag!

Ik vraag mij af waar de mensen gebleven zijn die wel eens op dit forum geweest zijn, maar daarna verdwenen zijn??
    Is er uiteindelijk geen feochromocytoom gevonden??
    Sterkte en succes!!

Groeten, Iemie

Hoi Iemie,

hoe was het vandaag bij de spe******t? Ben je al wat wijzer geworden?

Groetjes,
    Wiske

Hallo Wiske,
    De internist had mij woendag gebeld of ik donderdag, gisteren dus om 13.30u bij hem kon komen. Ik 's morgens naar de chirurg geweest. Die is tevreden. Zijn werk is gedaan.
    's Middags naar internist. Een vriend meegenomen.
    Het stress-hormoon zit niet meer in de urine........ Terwijl er geen feochromocytoom gevonden is in mijn verwijderde bijnier. En mijn klachten zijn groten deels hetzelfde gebleven.
    Ik was tot mei van dit jaar bij een andere internist. De internist die mij nu behandelt is geheel gefocust geweest op de bijniertumor.

Nu heeft hij mijn status bestudeerd. Mijn klachten kunnen ook van andere disfunctionerende organen komen. Gedacht wordt aan de hypofyse.
    Er wordt eerst gekeken of er iets mis is met de bloedsuikers. Ik drink veel en ik plas veel. En ik heb eigenlijk altijd een hongerig, hol gevoel. ik groei ook veel. Bah!!
    As. maandag ga ik voor t eerste onderzoek. Moet nuchter in t ziekenhuis komen. Krijg insuline ingespoten. Volgende onderzoek is op 15 december.
    Verder weet ik t niet zo goed, maar dit verhaal wordt vervolgd.

De internist heeft veel verteld.

Ik zal wel wat onduidelijk zijn, maar ik vind het allemaal zo moeilijk te begrijpen.

Als ik meer weet, kom ik weer terug.

Ik ben benieuwd, Wiske wat jij hoort vandaag!

Sterkte!

Iemie

Nou, ik heb dus wel een tumor in de bijnier maar geen feochromocytoom. Anders zou ik niet zo goed op de bloeddrukverlagende medicijnen reageren?!
    Er wordt nu overlegd met de gyneacoloog, of die de bijnier wil verwijderen als hij de cyste van de eierstok haalt.

De tumor moet verwijderd, hij is nu goedaardig maar kan kwaadaardig worden.
    Ik krijg een formulier thuis gestuurd, want er moet nog een keer bloed geprikt worden. Als die uitslag er is krijg ik weer een afspraak bij de internist en wordt er doorgesproken wat er dan tijdens de operatie gebeuren gaat.

Operatie moet nu in januari plaats gaan vinden. En dan maar hopen dat alle klachten over zijn.

Denken ze nu bij jou aan diabetes, dan? Daar word ik jaarlijks al op gecontroleerd, vanwege familiaire eigenschappen.
    't wordt bij jou wel een gebed zonder einde,zeg. Ik hoop dat er maandag dan iets uitkomt. Typisch dat het stress hormoon er niet meer is, maar de klachten wel.

Ik moet morgen mijn werk bellen; die zullen wel helemaal niet blij zijn. Operatie in januari, dan herstel (hoelang duurt dat) en dan weer eens aan het werk gaan. Ik moet nog blij zijn, dat mijn contract tot eind juli loopt anders zouden ze het nu niet eens gaan verlengen denk ik.

Hee Wiske,

Wel blij, niet blij? Als de oorzaak van je klachten gevonden zou je misschien blij kunnen zijn. Speciaal als ze er iets aan kunnen doen. De verwijdering van de bijnier, de operatie op zich, is mij, niet tegen gevallen.
    Elke operatie is anders. Ik vind dat ik snel herstel vd operatie.
    Mijn bloeddruk zakte ook met de medicijnen. Nu is de bloeddruk redelijk.

Ik kan mij goed voorstellen dat jij over je werk in zit. Maar een reeele baas moet daar door heen kunnen kijken. JIJ hebt niet bedacht dat je ziek wilt worden.

Jij hebt geen feochromocytoom?? Ik vind het zo lastig. Ik zou wel een feochromocytoom hebben en hij is niet gevonden. Mysterieus............
    Ik dacht dat ik t allemaal begreep.......niet dus!

Ik heb idd aanwijzingen dat ik evt diabetes heb. Ik zeg dus nu voortaan "eventueel".
    Ik ben in mei 2009 op advies van de ene internist, naar de andere internist gegaan, omdat mijn huidige internist meer gespe******eerd is op feochromocytoom.
    Hij zei dan ook dat hij daar op gefocust was. Nu heeft hij mijn hele status beter bekeken,
    vindt dat hij nu verder moet zoeken nav mijn klachten. Ik heb ZELF telkens naast de verwijzing vd huisarts mijn eigen verhaal op papier gezet. Mijn huisarts heeft niet een goed beeld gegeven. (geen kritiek)
    Mijn klachten zijn divers. En ik heb een historie van 60 jaar........inmiddels.
    Ik heb een halve schildklier, veel hoofdpijn, ik drink erg veel (geen alcohol. dranken), ik plas ook veel, ik kom in gewicht aan, altijd een hongerig gevoel, veel last van mijn gewrichten(artrose). De artrose lijkt wel agressief te zijn.
    Nu....en dat heeft de internist nu eens goed bekeken en gaat nav ..........mijn gezeur(zo voelt het) verder onderzoek doen. Hypofyse speelt een grote rol in het wel bevinden.

Wiske ik wens jou veel sterkte! Denk goed om je zelf. Vraag veel aan de artsen!!
    Het gaat om jou!! Houd jij het forum op de hoogte, svp??

Hartelijke groeten,

Iemie

Nou, ik ben net bloed wezen prikken in het ziekenhuis lab. Moest op renine en aldosteron en het gaat naar het UMC om onderzocht te worden.
    28 december heb ik een nieuwe afspraak bij de internist.
    wordt vervolgd...

ben dus vanmorgen naar de internist geweest. Ik sta op de wachtlijst voor de operatie aan de eierstok. Dan wordt er meteen een punctie gedaan in de bijnier, om te kijken wat voor tumor het is. Het is geen feochromocytoom! Het ziet er uit als een goedaardige tumor, maar ze begrijpen niet waar mijn pijn vandaan komt. Tumor zowel als cyste zouden niet zulke pijn moeten veroorzaken.
    Blijkt de tumor na onderzoek door de patholoog toch kwaadaardig, volgt er weer een operatie om de bijnier te verwijderen.

We hebben nu gevraagd of die bijnier er niet meteen uitgehaald kan worden; dat scheelt eventueel een 2e operatie; in ieder geval hersteltijd. Bij eventueel hormoontekort zou dat ook met medicijnen opgelost kunnen worden.

de internist zou dit gaan overleggen met de chirurg. Dus dat is nog even afwachten.

Operatie zou dus in principe over een week of twee kunnen plaatsvinden.

Hallo,
    Ik ben 29-12 naar de internist geweest. Nav Insuline tolerantie test en Glucose tolerantie test.

-coordinatie hypofyse / schildklier lijkt niet goed te zijn
    -glucose is hoog en verandert niet na toediening v glucose
    -cortisol is basaal hoog en verandert niet na toediening insuline

Er wordt op 12-01 en 13-01 een dexa overnight onderzoek gedaan. Er wordt dan gekeken of de bijnier teveel cortisol aanmaakt.
    Hoge cortisolwaarde kan klachten geven als: hoge bloeddruk, suikerziekte, en botontkalking.
    Pas wanneer de arts weet wat de veroorzaker van het kwaad is kan er behandeld worden.

Wiske houd jij ons op de hoogte? Ik wens je nu al vast VEEL STERKTE toe!
    Ik ben reuze benieuwd hoe een en ander gaat lopen bij jou!

Goede jaarwisseling!

Iemie

Premium + Account meneereddie's Avatar

Hoi allemaal..

Allereerst mijn excuses voor het feit dat ik de afgelopen maanden niet iedereen netjes een antwoord gegeven heb, op de aan mij gestelde vragen.

Maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik sinds 4 a 5 maanden na de operatie in 2008, (eind juli) een slaapprobleem heb. Het slaapprobleem is niet op zich het probleem van slapen, maar meer het probleem van in slaap komen, te vroeg wakker worden, en vlak voordat ik bijna in slaap val, schokken krijg in romp en benen.
    Ik heb vele artikelen opgezocht en gelezen, en mijn huisarts ook, de internist ook, maar geen van ons kan dit in verband brengen met de FEO.

Mijn vraag aan iedere lezer(es) is:

Heeft u slaapproblemen, vóór en/of ná de operatie, zoals hierboven omschreven?

(schokken, moeilijk in slaap kunnen komen, zwaar wakker worden, te vroeg wakker worden)

Zoja, wat doet u daartegen? Hoelang hebt u het al?

Zonee, tja, wat dan...
    Ed

Unhappy Re: Feochromocytoom, een bijniertumor

Hoi allemaal..

Allereerst mijn excuses voor het feit dat ik de afgelopen maanden niet iedereen netjes een antwoord gegeven heb, op de aan mij gestelde vragen.

Maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik sinds 4 a 5 maanden na de operatie in 2008, (eind juli) een slaapprobleem heb. Het slaapprobleem is niet op zich het probleem van slapen, maar meer het probleem van in slaap komen, te vroeg wakker worden, en vlak voordat ik bijna in slaap val, schokken krijg in romp en benen.
    Ik heb vele artikelen opgezocht en gelezen, en mijn huisarts ook, de internist ook, maar geen van ons kan dit in verband brengen met de FEO.

Mijn vraag aan iedere lezer(es) is:

Heeft u slaapproblemen, vóór en/of ná de operatie, zoals hierboven omschreven?

(schokken, moeilijk in slaap kunnen komen, zwaar wakker worden, te vroeg wakker worden)

Zoja, wat doet u daartegen? Hoelang hebt u het al?

Zonee, tja, wat dan...
    Hallo Ed,
    Jammer te lezen van je (in/door) slaapproblemen.....het ging zo goed.
    Ik heb sinds de klachten (febr. 2007) dezelfde problemen. Bij mij is er echter geen FEO gevonden, hoewel de klachten hetzelfde zijn.
    Ik neem sinds langere tijd melatonine in. Dit helpt mij in ieder geval iets sneller in slaap te vallen. Daarnaast wordt ik ook altijd wakker in de nacht, heb ook schokkende ledematen en wordt 'zwaar' wakker.
    Helaas, ik heb dus niet de oplossing. Sterkte!!
    Groet, Willemijn

Dag allemaal,
    Ik ben op 25 januari naar de internist geweest. Die heeft mij terug verwezen naar de huisarts. En ik??? Ik voel mij nog even slecht. Ik ben dus mijn rechterbijnier kwijt.
    Het feochromocytoom is niet gevonden. De noradrenaline waarde in de urine is na de operatie (nov. 2009) normaal. Terwijl die voor de operatie sterk verhoogd was, aldus internist. Mijn polsslag is nog steeds hoog. Daar heb ik een beta-blokker voor.
    Ik heb ook een gesprek met de huisarts gehad. Die zegt telkens dat hij geen verstand heeft van endocriene zaken. Hij heeft nog NOOIT een patient meegemaakt bij wie zoveel onderzoeken zijn gedaan. Hij heeft nog NOOIT zo'n lang gesprek met een internist gehad over mij. Het voelt allemaal zo............. niet goed!!
    Ik had een prima verhouding met de internist, en met de chirurg.
    Maar ik weet niet waar het mis is gegaan, wat feochromocytoom betreft.
    Ik wil weten waarom het mis gegaan is. Ik wil weten waarom de waarde van de noradrenaline nu wel goed is. Ik wil weten waarom er geen feochromocytoom gevonden is. Ik heb begrepen dat de internist op advies van het UMCG, de chirurg opdracht gegeven heeft mij te opereren. (Ik had meestal iemand mee, wanneer ik een afspraak had.)
    Helaas, bij mijn laatste afspraak met de internist, had ik niemand mee.......... omdat hij ons ervan overtuigd had dat hij zou gaan behandelen. In plaats daarvan zei de internist dat er eigenlijk niets mis is met mijn hormonen. Terwijl hij op 29-12 2009 zei dat de coordinatie van hypofyse schildklier niet goed was. Mijn basaal cortisolwaarde was hoog, en veranderde niet bij toediening van insuline. Mijn glucose waarde was 12, en veranderde niet bij toediening van glucose.
    Op 29-12 zou ik thyrax krijgen, maar omdat mijn polsslag zo hoog is, kreeg ik het niet. Eigenlijk wilde de internist dat ik naar de VU zou gaan.
    Ik heb vanmorgen geprobeerd een afspraak met de internist te maken. Ik heb gepraat als ....Brugman. Uiteindelijk zei de assistente dat zij het met de internist zou bespreken. Zij zou vandaag beslist terugbellen. Dat is niet gebeurd.

Ik voel mij ellendig. Weet niet goed wat ik moet doen. Maar ik ga wel wat doen, want de kwaliteit van mijn leven is slecht.
    (terwijl ik dit berichtje maak ............)
    -Ik luisterde net even mijn voice-mail af...... Bericht van de huisarts, waarin hij zegt dat hij begrijpt dat ik van alles niets meer begrijp. Wij gaan elkaar binnenkort spreken.

Jammer, Ed en Willemijn dat jullie die slaapproblemen en die rare schokken hebben.
    Ik hoop dat er iemand is die een oplossing heeft voor jullie!!

Ik maak mijzelf wat rustig door oxazepam te slikken. Helpt wel! Ik neem ook melatonine (5mg).

Iemie

Ik sta nog steeds op de wachtlijst. Er moet nog steeds overleg plaats vinden tussen internist,gyn. en radioloog,volgens afdeling opname die ik vorige week maar eens gebeld heb.
    Het schokken en slecht slapen herken ik.

Soms val ik pas tegen zessen in slaap. Als ik geluk heb is het tegen 2 uur. Soms slaap ik dus gewoon een hele nacht niet; als ik om 6 uur, half 7 nog wakker ben, bel ik een vriend op en ga dan mee pakjes bezorgen met een bestelbus. Dan red ik het 's avonds tot een uur of half negen en slaap dan tot een uur of 3. Maar dan heb ik tenminste een flinke tuk gedaan.

De schokken heb ik tegenwoordig ook als ik gewoon lekker op de bank zit. Eerder was het eigenlijk alleen in bed. En alleen de linker kant; dat is heel vreemd.

Vrijdag heb ik de 1e afspraak bij de bedrijfsarts(na ruim 5 maanden ziektewet!) En verder is het gewoon afwachten. Pijn gaat nog steeds op en af. Ik word er zo moe van.

Iemie jijbent dus ooknog steeds niets opgeschoten? Jammer.

Sterkte en groetjes

Wiske

kyon
    Guest

Ik weet niet goed,wat ik moet zeggen.
    Ik ben verdrietig en heb al een lange weg afgelegd.
    Diagnose feochromosytoom of carïnoïd van de middendarm,je wordt er niet vrolijk van.
    Je wilt er alleen maar vanaf...

Het is nog niet duidelijk wat het is? Hebben de artsen geen behandeling voorgesteld? Het schijnt toch een ingewikkeld iets te zijn.

Sterkte in ieder geval.

Hallo,
    Ik ben inderdaad niets op geschoten.
    Het lijkt, blijkt zeer ingewikkeld te zijn om tot de goede diagnose te komen. En dan nog..........
    Mijn rechter bijnier is verdwenen. Feochromocytoom zat er niet in. Noradrenaline-waarde in urine is normaal, na de operatie. En ik voel mij nog steeds ellendig en om met de woorden van Kyon te spreken, ....heel verdrietig.
    Ik ben weer terug bij de internist.
    Hij gaat symptomen bestrijden. Ik slik nu Metformine tegen de te hoge glucose.
    Over 3 weken bloed laten prikken op schildklier, glucose en coeliakie (gluten intolerantie).
    Ik transpireer weer(nog) veel, ben vaak misselijk, en erg moe.
    Kortom, ik voel mij nog hetzelfde als toen ik mij aanmeldde op deze site.

Heb jij al enig idee, Wiske wanneer jij geopereerd wordt?

Wat zijn jouw klachten Kyo??

Sterkte en groeten,

Iemie

kyon
    Guest

Citaat Origineel gepost door wiske01 Bekijk Post
    Het is nog niet duidelijk wat het is? Hebben de artsen geen behandeling voorgesteld? Het schijnt toch een ingewikkeld iets te zijn.

Sterkte in ieder geval.
    Hallo allemaal,
    Ik reageer niet altijd even snel.
    Ligt aan mijn conditie...
    Ze zijn bij mij nog bezig met onderzoek,uitslag van alle onderzoeken moet nog komen.
    Ben even voorzichtig,omdat iedereen deze pagina's kan lezen.
    Ik herken heel veel,artsen maken ook fouten..

ik heb maandag de afdeling opname maar weer eens gebeld. Ik zou terug gebeld worden, niet dus. Nu heb ik as maandag een belafspraak staan. De arts waar ik bij was in december, is niet meer hier in het ziekenhuis. Dus gaan we voor arts 5.

kyon
    Guest

Question Re: Feochromocytoom, een bijniertumor

Hallo voor iedereen,die dit leest.
    Ik zou graag eens willen lezen,waar iemand met een feochromosytoom wordt of is behandeld.
    Welke ervaringen?
    Welk medisch centrum heeft de meeste ervaring???????
    Ik hoop,dat mensen,die goed geopereerd zijn,zich ook laten horen.
    Best belangrijk voor de toekomst voor iedereen met deze aandoening.

ik blijk geen feochromocytoom te hebben; wel een andere tumor in de bijnier.

Pagina 5 van 15 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. Feochromocytoom
    By sandrakremer in forum Lever, nieren en blaas
    Reacties: 25
    Laatste Post: 05-05-14, 09:23
  2. Feochromocytoom, een bijniertumor
    By rianne in forum Lever, nieren en blaas
    Reacties: 622
    Laatste Post: 19-03-13, 15:19
  3. Feochromocytoom
    By martin44 in forum Lever, nieren en blaas