Weergeven resultaten 1 tot 16 van 16

Onderwerp: Stelling: Prima als er een camera bij is bij m'n huisartsbezoek voor tv

Premium ++ Account
    Leontien's Avatar
    Dagboek berichten
    2

Arrow Stelling: Prima als er een camera bij is bij m'n huisartsbezoek voor tv

Op tv zie je verschillende programma's over huisartsenpraktijken en ziekenhuizen. Heel informatief en het geeft je een indruk over hoe het gaat bij een huisartsbezoek of hoe een ziekenhuisopname of een onderzoek gaat. Het komt allemaal heel neutraal over en ik weet ook niet hoe dat gaat vooraf om mensen voor te bereiden op de camera. Nu kan het zijn dat voor deze mensen die bij een huisarts komen het overvalt dat er een camera bij is en dat ze dan anders doen.

Hoe zou jij doen? Zou je het vervelend vinden dat er een camera bij is of zou je het negeren?

Premium + Account Ronald68's Avatar
    Dagboek berichten
    1

Standaard Re: Stelling: Prima als er een camera bij is bij m'n huisartsbezoek voor tv

Het ligt er aan wat waarvoor ik in het ziekenhuis ben. Laatst een MRI gehad voor mijn knie. Persoonlijk zou ik er geen problemen mee gehad hebben als dat op tv zou zijn uitgezonden. Het is namelijk niet een ernstige aandoening en misschien wel interessant voor anderen om te zien hoe zoiets in zijn werk gaat.

Maar indien het een aandoening zou betreffen die maatschappelijk moeilijk bespreekbaar is dan zou ik zekers niet op de tv willen.

Four Roses
    Guest

Standaard Re: Stelling: Prima als er een camera bij is bij m'n huisartsbezoek voor tv

Ik moet er niet aan denken dat de camera's erop gericht zijn. Maar het ligt er natuurlijk ook wel aan waarvoor het is. Als je op de EHBO komt met een snee in je vinger, dan lijkt het me geen probleem. Maar als je bij je huisarts je ziel op tafel aan het leggen bent, wil ik dat daar verder niemand getuige van is.

Premium + Account Ronald68's Avatar
    Dagboek berichten
    1

@Four Roses,

Precies dat bedoel ik dus ook, alleen breng ik het wat moeilijker.

Ja, een camera bij een doktersbezoek is wel soms storend wanneer men zich moet ontkleden.
    Natuurlijk zou het wel goed zijn als er iets misloopt zoals bij een overval, maar over het algemeen kennen ze toch Uw naam.
    MVG
    Mic

Ik ben er door zo'n progamma achter gekomen dat ik
    een vernauwde kransslagader had.
    Het feit dat iemand ja heeft gezecht tegen een cameraploeg
    heeft misschien mijn leven gered.
    Dus ik zou er geen problemen mee hebben als er met mij een camera
    mee gaat.

Angry Re: Stelling: Prima als er een camera bij is bij m'n huisartsbezoek voor tv

Maar dan wel een eigen camera.
    Anders op zijn minst een voice-recorder aanzetten.
    Ik loop zelf tegen een muur. Uitte een klacht, maar die cardioloog noteerde niets.
    Integendeel: "dat ik me goed voelde".
    Zwijgt hierover als het graf, de hufter.

Tja ligt wel aan het probleem,en aangezien mijn meeste problemen nogal genante waren lijkt het me in eerste instantie niets..

Premium ++ Account Luuss0404's Avatar

Voor mij geen camera's erbij...
    Verlies nooit de moed: soms gaat de deur pas open met de laatste sleutel van de bos

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

Voor mij liever ook geen camera's! Als ik naar de huisarts ga doe ik dat vaak wel om privéproblemen, zou me echt heel ongemakkelijk voelen als het gefilmd zou worden!

Premium ++ Account Petra717's Avatar
    Dagboek berichten
    18

Voor mij geen camera's erbij. Al die poespas hoeft voor mij niet, ook al is het voor een informatief iets. Zolang ik denk dat ik mij er ongemakkelijk bij voel, is het antwoord nee.
    Vraag mij ook af wat waar bij een opname het geheimhoudingsplicht van de arts dan nog goed voor is?
    Just remember everyone reacts in a different way...
    Just respect that, even when it's hard...

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Nee, dank u ... géén camera's bij mijn huisartsbezoek!
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

Premium ++ Account christel1's Avatar

Awel eerlijk, ik zou er niks om geven. Ik kijk heel veel naar medische programma's (vitaliteit) en heb er al heel veel van opgestoken. Is er een stagair bij mijn huisarts en ik moet uit de kleren, awel ja die jonge dokters moeten het ook leren. Je moet ze toch de kans geven ? Mijn huisarts leidt altijd huisdokters op gedurende 1 of 2 jaar en regelmatig zijn er ook die er een paar weken stage komen doen. Die komen dan ook mee op huisbezoek. Ben ooit geopereerd aan een blaasverzakking en de uroloog paste een nieuwe techniek toe, wel ja iedereen liep daar binnen en buiten (ik moest wakker blijven om te hoesten, dus epidurale verdoving), ja je ligt daar wel met alles bloot maar dan denk ik "het zijn toch ook dokters" en die zullen wel al meer gezien hebben zeker ? Misschien is dat de naturist in mij die boven komt dan, nobody is perfect denk ik dan maar
    Greetz
    Christel1

Citaat Origineel gepost door Leontien Bekijk Post
    Op tv zie je verschillende programma's over huisartsenpraktijken en ziekenhuizen. Heel informatief en het geeft je een indruk over hoe het gaat bij een huisartsbezoek of hoe een ziekenhuisopname of een onderzoek gaat. Het komt allemaal heel neutraal over en ik weet ook niet hoe dat gaat vooraf om mensen voor te bereiden op de camera. Nu kan het zijn dat voor deze mensen die bij een huisarts komen het overvalt dat er een camera bij is en dat ze dan anders doen.

Hoe zou jij doen? Zou je het vervelend vinden dat er een camera bij is of zou je het negeren?
    Nee, ik zou dat niet vervelend vinden, want de artsen zijn er toch ook mee beschermd.
    Mic.

Citaat Origineel gepost door Sylvia93 Bekijk Post
    Voor mij liever ook geen camera's! Als ik naar de huisarts ga doe ik dat vaak wel om privéproblemen, zou me echt heel ongemakkelijk voelen als het gefilmd zou worden!
    De arts kan toch gemakkelijk, zoals elders, de opgenomen gegevens wissen hé.

Mic.

Premium ++ Account Luuss0404's Avatar

@ Christel,
    Ja tuurlijk moet een stagiair ook leren, vind het ook geen probleem om voor een mannelijke of vrouwelijke huisarts of andere spe******t uit mijn kleren te gaan als dat nodig is of om daarmee mijn klachten te bespreken, ook niet als er iemand met mij mee is ter ondersteuning...
    Ik weet niet hoe dat in zijn gang gaat als je op tv komt, maar ik zou toch niet alle dingen met iedereen die ernaar kijkt willen delen die mij overkomen.
    Verlies nooit de moed: soms gaat de deur pas open met de laatste sleutel van de bos

Soortgelijke onderwerpen

1. Reacties: 11
    Laatste Post: 09-08-18, 07:08
  2. Reacties: 27
    Laatste Post: 22-06-10, 13:34
  3. Stelling: Er is te weinig vermeldt over Q-koorts
    By Leontien in forum Stellingen
    Reacties: 6
    Laatste Post: 24-12-09, 00:22
  4. Stelling: Stop behandeling lastige patiënt
    By Leontien in forum Stellingen
    Reacties: 8
    Laatste Post: 18-06-09, 22:32
  5. 'Pc-gaming verkeert in prima gezondheid' - NU.nl
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 20-01-09, 07:57