Weergeven resultaten 1 tot 2 van 2

Onderwerp: Al 10 dagen ongesteld door het vergeten van de pil

  1. #1

    Question Al 10 dagen ongesteld door het vergeten van de pil

    Hallo,

    Ik heb een probleem met mijn menstruatie. Ik ben deze maand voor het eerst de pil gaan gebruiken maar ik ben de pil 2 keer vergeten.
    1 keer in de eerste week en 1 keer in de tweede week. Ik heb ze allebei daarna meteen ingenomen. Maar toen werd ik ineens ongesteld in de tweede week. Ik zit inmiddels in het einde van mijn derde week maar ben nog steeds ongesteld. Het is nu de 10e dag dat ik ongesteld ben.
    Is dit iets ernstigs?
    Moet ik nu doorgaan met het slikken van de pil en mijn stopweek overslaan?
    En kan ik na dat mijn ongesteldheid gestopt is wel meteen veilig seks hebben?

    Alvast bedankt iedergeval
    Groetjes Lotte

  2. #2

    Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar
    Lid sinds
    26-07-2008
    Locatie
    Noord-Holland
    Posts
    4.190

    Standaard Re: Al 10 dagen ongesteld door het vergeten van de pil

    Hoi Lotte,

    Dit kan wel eens gebeuren als je een aantal pillen vergeet, doorbraakbloedingen.
    Het is niet ernstig, je moet enkel even afwachten wanneer het stopt met bloeden, je kunt het beste nu gewoon je strip afmaken, en dan gewoon aan je stopweek beginnen. Het is dan goed mogelijk dat je in je stopweek niet ongesteld wordt omdat je dit al geweest bent, ook moet je lichaam nog even wennen aan de pilgebruik.

    Ik zou adviseren nadat je ongesteldheid gestopt is dat het wel mogelijk is tot veilige seks (gebruik condooms! Door het vergeten van een aantal pillen ben je niet veilig tegen zwangerschappen!) Ook moet je proberen een beetje in het ritme van het pilslikken te komen, voorkom zo min mogelijk dat je pillen vergeet, probeer ze netjes iedere dag in te nemen.

    Groetjes Sylvia

Soortgelijke onderwerpen

  1. Maximaal aantal dagen zonder ontlasting
    By davanzu21 in forum Maag, darm en spijsvertering
    Reacties: 5
    Laatste Post: 28-10-12, 20:51
  2. Niet meer ongesteld door de pil?!
    By merel1989 in forum Anticonceptie
    Reacties: 1
    Laatste Post: 10-10-09, 22:59
  3. Stottervrij in tien dagen - Algemeen Dagblad
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 02-04-07, 15:10
  4. Pil vergeten!
    By vlekje in forum Zwangerschap
    Reacties: 1
    Laatste Post: 27-07-06, 11:46
  5. Drie Dagen, Hoera!
    By willem in forum Roken
    Reacties: 5
    Laatste Post: 28-12-03, 08:31