Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 50 van 148

Onderwerp: Stoppen met roken

Russel
    Guest

Standaard Stoppen met roken

Hallo allemaal ik ben al een geruime tijd bezig om voorgoed met die vieze rookverslaving te kappen, nog steeds niet gelukt. Ik heb de laatse jaren nogal wat geprobeert waaronder het lezen van boeken over stoppen en het gebruiken van allerlei medicijnen. Nu zag ik op internet een nieuwe site www.stoppendoejezo.com over een nieuw boek, graag zou ik jullie mening daarover weten zodat ik misschien het boek ga bestellen.
    Op deze manier heb ik namelijk het gevoel dat ik het niet helemaal zelf hoef te doen/beslissen.

Desperate Gerrit

Premium ++ Account ikke64's Avatar

Standaard Re: Stoppen met roken

Hoi Gerrit,
    Stoppen met roken is 99% wilskracht. Lees mijn berichten bij stoppen op 01-01-2010.
    Lees wat het voor mij betekend om rookvrij door het leven te gaan. Ik heb, uit eigen ervaring een paar tips. Zorg voor afleiding, accepteer dat je een paar kilo's zult aankomen, probeer je leven voor een deel om te gooien, ga sporten, ga iets doen met de energie die je binnen enkele dagen al zult hebben/ondervinden. En neem van mij aan dat er moeilijke momenten zijn. Zelf heb ik veel steun gehad aan mijn oproep en de deelnemers van deze site. Mensen die heerlijk meeleven. Die je niet wil teleur stellen door weer zo'n stink stok op te steken. Gerrit als je nog vragen hebt die je liever niet in het openbaar stelt kan dat natuurlijk altijd via een PB. Sterkte met je besluit.

Gr Ikke
    Zolang de dood niet wordt afgeschaft is het op aarde levensgevaarlijk.

Premium ++ Account dotito's Avatar

Hallo Gerrit,

Zoals je zelf zegt ben je er nog altijd niet vanaf van u verslaving.Maar feit dat je er aan denkt om te stoppen brengt je al op de goede weg.
    Wat betreft over die nieuwe site dat je zegt als je er goed bij voelt kan je het altijd eens op die manier proberen.
    Ik ben destijds nu ongeveer 1jaar en 5maand geleden ook gestopt.
    Heb toens dat boek gekocht van Allen Carr de carr.methode om te stoppen met roken.

Bij mij heeft dat toens enorm geholpen,maar ik denk dat dat scheelt van persoon tot persoon.
    Je kan het toch altijd eens proberen wat heb je te verliezen?
    In begin is het nooit makkelijk, maar met den tijd mist ge het niet meer integendeel je wint er zoveel bij.

Je moet natuurlijk zoals Ikke zegt wilskracht en doorzettingsvermogen hebben,en aanvaarden dat je een paar kilo's bij komt.
    Ik hoop vooral dat het jou vroeg of laat ook lukt,want het is de moeite waard.
    Ik zou voor geen geld van de wereld nog een sigaret willen.

Succes

Do
    Alleen je eigen denken maakt je bewust van geluk of ongeluk

Elke betere wereld begint met jou en in jou.
    Niet morgen bij een andere, maar vandaag bij jezelf

Four Roses
    Guest

Hoi Gerrit,

Roken heeft niets te maken met wilskracht. Wilskracht nodig hebben betekent dat je het niet op eigen kracht kunt en het dus niet echt wilt.
    Ik ben 2 jaar geleden gestopt met roken en heb 15 jaar lang gerookt.

Wat mij hielp was het volgende:
    - er 100 % achter staan dat roken niet meer bij me past; ik had een andere levenstijl aangenomen: sporten, gezond eten, lief voor mezelf zijn, daar hoort roken niet meer bij;
    - een stopdatum prikken en daarna per dag leven, daarna per week, daarna per maand;
    - acupuncturist wekelijks bezoeken, dat is al een stok achter de deur om wekelijks gestopt te blijven (je wilt niet afgaan bij die persoon) en de verblijfnaaldjes zorgen ervoor dat je je elke seconde gesteund voelt;
    - heel veel sporten, elk vrij moment in de sportschool zijn: daar mag je niet roken en daar denk je er ook niet aan;
    - niet aan mensen vertellen (behalve die acupuncturist of een andere vertrouwenspersoon) dat je gaat stoppen / gestopt bent: dan hoef je ook niet steeds dat gezeur aan te horen over of het wel met je gaat etc.

Ik ben in ieder geval hiermee in 1 keer succesvol gestopt en voel me nog elke dag supertrots erover! Succes.

Russel
    Guest

Iedereen bedankt zover voor jullie reacties, ik ga zogauw het nieuwe boek van van Mosselveld uit is dit bestellen, schijnt echt heel simpel te zijn en voor een ieder geschikt, ja ja zelfs voor mij mensen

ik zal jullie zeker op de hoogte blijven houden.

groetjes weer.

Hoi Russel doe dat. Hou ons op de hoogte en ik weet zeker dat ze/we je net zoveelsteun zullen geven als dat ze mij tot nu toe gegeven hebben. En ik vertrouw erop dat ze dat zullen blijven doen

Gr Ikke

Russel
    Guest

Nou mensen nog twee weken en dan het boekje bestellen. Ben zeer benieuwd. Er stond bij ons in de krant al een artikel over het boek Stoppen doe je zo.

Ik hou jullie op de hoogte.

Doei doei.

Hoi,

Ook op www.stivoro.nl vind je tal van wetenswaardigheden en tips.
    Wie kan mij trouwens vertellen wat er veranderd, in je lichaam, als je conditie beter wordt en dan bedoel ik je uithoudings vermogen. Minder snel buiten adem. Veranderen je longen, je spieren???

Gr Ikke

Russel
    Guest

Nou ikke die stivorosite ben ik niet zo kapot van hoor, zijn volgens mij ook promotors van de lasermethode $$$$!!! En die lasermethode werkt gewoonweg niet, ja wel voor prostop die verdienen er bakken geld mee.

Groetjes

Mijn mening is dat er erg veel informatie verstrekt wordt. En dat je alle gelegenheid geboden wordt om dat gene er uit te pikken wat jij wilt en/of kunt gebruiken om te stoppen. Mijn advies is dan ook om de site eens op je gemak door te nemen.

Gr Ikke

Four Roses
    Guest

Hoi Gerrit / Russel,

Wat is je motivatie om te stoppen? Als die sterk genoeg is, en je bij elk moment dat je het moeilijk hebt jezelf daaraan herinnert, dan gaat dat wel helpen.
    Ben benieuwd wat je van mijn tips vond?

Russel
    Guest

Tja zit nog een beetje in een tweestrijd, wat zal ik gaan doen. Ik denk dat ik na alle middelen en tips toch gewoon ga voor het boek van van Mossselveld.

Four Roses
    Guest

Succes! Als het mij lukt, dan lukt het jou zeker!

hey ik had een vraag, als je rookt , stop je dan met groeien?
    en als je op fitness zit en je traint heel veel.
    is het erg dan om te roken?

@Milaads,

Ik denk persoonlijk dat dat een fabeltje is.Heb vroeger veel vriendinnen gekend die rookte,en die zijn allemaal toch redelijk groot geworden.Dus zou me daar niet teveel zorgen over maken.

Natuurlijk roken op zich is zowiezo niet goed,of je nu aan sport doen of niet.Voordeel is als je rookt en je traint, moet je normaal gezien een betere conditie,en uithoudingvermogen hebben.Dat voordeel heb je dan toch mee als je aan sport doet.

Groetjes Do

Four Roses
    Guest

Hoi Milaads,

Ik ben er ook groot mee geworden hoor. Blijft natuurlijk het feit dat roken erg schadelijk is voor je lichaam, maar dat weet je zelf ook vast wel.
    Ik ben twee jaar geleden gestopt en merkte dat ik met sporten veel meer kon en snellere resultaten bereikte.

Hoi Milaads,

Of je nu sport of niet. Roken is en blijft even ongezond. Er is nu een reclame over gedrag mbt tot de kans op kanker. Als je deze eens bekijkt op TV weet je ook gelijk dat bewegen wel goed is. Maar dat het maar één van de zaken is die van invloed is op je gezondheid.
    En neem van mij aan dat het trainen een stuk makkelijker wordt als je stopt met roken. En ik kan het weten. Ben nu bijna 4 maanden rookvrij. (zie ook stoppen met roken op 01-01-2010) En mijn resultaten zijn echt veel beter geworden.

Gr Ikke

Four Roses
    Guest

Ben trots op je Ikke! Hoe gaat het nu 4 maanden na het stoppen? Ben zelf twee jaar geleden gestopt en het sporten ging direct daarna stukken beter!
    Op de loopband bij hoge mate van inspanning hartslag 160-170. Daarna bij dezelfde inspanning 130-140!!!

@Ikke,Four-Roses

Sluit mij voledig bij jullie aan.
    Ook bij mij toen ik stopte met roken,is mijn conditie naar boven gegaan.Heeft idd alleen maar voordelen!!!Maar dat weet je enkel dat je effectief gestopt bent.

Het is flink doorbijten, maar later is het zo fijn. Ik zie mezelf nog zitten op onze hotelkamer in Berlijn. 1 januari kwam ik goed door, want ik had een mega kater en niet zo'n behoefte aan roken. 2 januari was zwaar. Ik zat te huilen en mijn vriend vond het leven zo ook niet meer leuk. We hebben onszelf een schop onder de kont gegeven en zijn uitgegaan. Het was behoorlijk wennen en vooral de eerste twee weken heel moeilijk, maar nu ben ik meer dan drie jaar blij dat ik gestopt ben en niet meer afhankelijk ben van een sigaret.

@Oki07

Das idd zo je bent totaal niet meer afhankelijk,anders was daarvoor zo van.Oei de sigaretten zijn op,en nu zalig gewoon.Maar in begin is wel moeilijk das waar,had ik ook de eerste weken.

bedankt allemaal voor jullie advies
    ik begin nu ook al te stoppen

Euhm...

Ik ben momenteel aan het stoppen met roken dmv de elektrische sigaret.
    En nee niet met de bekende supersmoker.

@Tja,

Hoe werkt dat eigenlijk zo'n electrische sigaret?

Via een batterij en een verdamper (atomizer)

Als je een link wilt naar mijn elektrisch roken forum dan kun je me een pb sturen.

@Tja,

Ik vroeg dat eigenlijk gewoon uit nieuwsgierigheid,is nl zo dat ik zelf al een tijdje ben gestopt.(alvast bedankt)

En lukt het een beetje op deze manier?

Voor mij wel.

Het is geenszins te vergelijken met echt roken.
    Ik damp alleen maar menthol liquid ( de nicotinehoudende vloeistof ) en dat gaat best goed.

Ik heb dan ook wel wat men noemt, een zware damper, 1 die voldoende damp afgeeft en ook het gier-gevoel evenaart.

@Tja,

Waar ik mijn bedenkingen over heb is dat je waarschijnlijk wel gezonder bezich bent?!?!?!
    Maar je dus afhankelijk blijft van nicotine, en ook de gevaarlijkste verslaving de gewoonte raak je niet kwijt. Ik heb dus mijn twijfels of dit een manier is om van het roken af te komen. Voor mij zou het in ieder geval niet werken ben ik bang.

@ four Roses,
    Ik heb me voorgenomen om elke maand mijn verhaal te doen in het topic: stoppen op 01-01-2010 die ik zelf geopend heb. Dus nog even geduld ;p

Gr Ikke

Russel
    Guest

Haaaaaaaaahaaaaa, heb het boekje uit. Mensen ik kan zeggen Stoppen doe je zo van Marcel van Mosselveld was een verademing om te lezen! Ik kan nu écht zeggen dat ik een gelukige en tevreden niet roker ben! je zult het niet geloven maar dit werkt echt. heel helder en gemakkelijk allemaal. Geloof het of niet maar er stond zelfs een gedicht in het boekje. Het boekje telt slechts 102 pagina's en is daardoor heel laagdrempelig gemaakt, Ik kan iedere roker aanraden het aan te schaffen. Yessssssssssss!!!!!!!

Greets allemaal.

Hoi Russel,

Het voornaamste is dat je je lekker voelt met de manier waarop je stopt en dat het lukt.
    Als dit jou manierr is! Helemaal top. Hou vol!!!!

Gr Ikke

Volledig met Ikke eens,ik ben nl ook gestopt door eerst een boek te lezen heb er zelfs 3 gelezen.Maar daarbij moet je ook nog wilskracht bij hebben,en dan lukt het wel.Ik ben bijna 2 jaar gestopt de dag van mijn verjaardag,nu heb ik daar TOTAAL GEEN PROBLEMEN MEER MEE MET EEN SIGARET en ik was echt iemand die verslaafd was.

Hihi, ik heb geen boekje gelezen. Alleen De antirook site van de overheid bezocht. En niet te vergeten heel veel steun van de bezoekers van deze site. De inzet en de steun van deze mensen alleen al wil je belonen door niet opnieuw naar een puik te grijpen.

Gr Ikke

Four Roses
    Guest

Hoe gaat het Russel?

Russel
    Guest

Heeeeel goed hoor, en het is juist geen kwestie van volhouden hoor!! Dat is trouwens de rode draad in het boekje Stoppen doe je zo, er valt niets vol te houden, je moet juist beseffen dat je de slechte tijd achter je laat en de goede tijd tegemoet treedt wanneer je stopt! Ik kan het echt iedere stopper aanraden het boekje te lezen.

Groetjes weer.

Four Roses
    Guest

Goed om te horen Russel! Ik ben ook blij gestopt te zijn. Voor mij was het een kwestie van een andere identiteit aannemen: van roker, naar niet-roker. En dat lukt al 2.5 jaar!

Heel mooi gezegt alletwee. En natuurlijk hebben jullie alle twee nog gelijk ook.
    Als je het zo kunt blijven zien weet ik zeker dat we alle drie voor altijd niet roker zijn.

Gr Ikke

Dag lieve mensen.
    Ik ben sinds 3 dagen gestopt met roken. En ik heb niet erg veel klachten.
    Het rare is dat ik er geestelijk meer naar verlang dan lichaamlijk.ik Denk er wel veel aan. Maar hou vol.

Het is dag 3 nog maar.. maar toch.. het voelt al als een overwinning
    Ik gebruik er verder niks bij. Gewoon een datum geprikt en daar aan gehouden..

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Goed zo!!
    Volhouden!!
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

Hoihoi allemaal..ben nu 2 maanden van het af..heb alles gehad en gedaan maar niets helpt om te stoppen..nu heb ik met hulp van mijn huisarts een medicijn gekregen Nortrillen..en elke 2 weken moet ik dan naar controle..ik ben blij dat ik deze medicijn hebt want met deze helpt het echt om van roken te stoppen..succes allemaal..

Heel goed, volhouden nu.
    En dan ga je je echt een stuk beter voelen, reken maar...
    Gr Ikke

Banned Premium ++ Account

nou nog een nieuwe stopper erbij......
    moest stoppen vanwege een dubbele longontsteking, kreeg pleisters dus wat ik voel zit totaal tussen mn oren,
    op dit moment vind ik het leven zonder peukje niet zo gezellig....
    t klinkt erg dom......maar zo voelt het...

Premium Account sanneken's Avatar

Ik ben sinds 1 september 2010 gestopt met roken.Ik wou niet stoppen maar moet eigenlijk stoppen en dat maakt het zo moeilijk.Rookte max 5 sigaretten op een dag en dacht dat stoppen echt gemakkelijk ging gaan.Niet dus.Vandaag heb ik een moeilijke dag maar de andere dagen gaat het me 80% goed en 20% moeilijk.Ik mis de smaak,de geur,de handeling niet maar vraag me af hoe een sigaret me nu zou smaken.
    Ik wens iedereen veel succes en hopelijk houden we het allemaal vol.We mogen trots zijn op onszelf.

@Sietske,Sanneken,

Ik wil jullie beiden heel veel sterkte/moed toewensen bij het stoppen met roken.
    Ook ik heb bijna 2 jaar geleden moeten stoppen met roken door gezondheidsproblemen.
    Is het gemakkelijk in het begin absoluut niet,maar geloof mij waar een wil is,is een weg.Moet zeggen dat het wel beterd met de weken/maanden dan verlang je er ook minder naar.
    Je zal wel na een tijdje ondervinden welke voordelen je allemaal krijgt,door te stoppen met roken.

Succes

kan iemand mij vertellen hoe lang je aan sigaretten denkt??
    ik heb een pleister op maar denk de hele dag aan roken en hoeveel zin ik heb aan een peukje..
    afleiding wordt voor mij moeilijk gezien mn beperkingen
    en heeft hier iemand ervaring met nortrilen, ze zeggen dat dit AD goed helpt om niet te roken, ik kan het krijgen/wisselen met mn andere AD
    ervaringen dus AUB
    alvast bedankt!

@thoradja...ik lees net dat jij dat slikt,
    wil je mij er iets meer over vertellen??
    op welke termijn en miss slapeloosheid en obstipatie??
    bedankt

Premium ++ Account Luuss0404's Avatar

Aan iedereen die wil of moet stoppen heel veel succes gewenst!

@ Sietske,
    1e x dat ik stopte wou ik vanuit mijzelf stoppen, maar drang naar een sigaretje/peukje bleef nog wel een maand, misschien kwam dat ook omdat bijna iedereen in mijn omgeving rookte (vader, moeder, vriendinnen, vrienden) heb dit toen ruim 9 maand volgehouden en weer begonnen door stress
    Daarna stop pogingen ondernomen variërend van 3 week tot 3 maand, maar begonnen door niet lekker in mijn vel te zitten, merk wel dat ik elke stoppoging sneller minder drang kreeg...
    Hoop als ik een baan heb weer een stop poging te ondernemen, want elke keer dat ik nu een baan niet krijg rook ik toch weer (meer)...
    Verlies nooit de moed: soms gaat de deur pas open met de laatste sleutel van de bos

@luuss,
    heb gi avond wel een trekje van een wietje gehad, smaakte redelijk, wel lekker geslapen!!
    ik ga mezelf belonen door s,avonds een trekje wiet te nemen, zo ben ik jaren terug ook een jaar niet roker geweest.
    ik moet mo naar de anti rook poli, daar bieden ze hulpmiddelen aan en ze bekijken daar wat het beste is voor je,
    bv nicotinepleisters, zyban of champix
    heb vanalles uitgezocht maar ik ruil mn pleisters denk ik in voor champix.
    wel duur, maar mijn roken was duurder.
    ik rook liever gewoon door......maar soms is er geen keuze!

@Sietske,

Bij mij heeft het toch een tijdje geduurd(ongeveer 4 maand) voor ik niet meer zo aan sigaretten dacht.
    Natuurlijk eerste half jaar is het zowiezo een beetje moeilijk,maar eens als de meeste nicotine uit u bloed is na ongeveer een drie weken lukt het wel hoor!
    Dan zit het vooral tussen u oren,en dat vond ik ook niet gemakkelijk,maar je moet gewoon doorzetten.

Je moet natuurlijk wel zien dat je je wietje niet vervangd door een sigaret.Anders val je van één verslaving in ander.

Gemakkelijk is het niet,maar mijn ventje was ook een (echte Turk) Qua roken.Soms 2 pakjes als hij stress had,dus als hij en ik dat kan kan jij dat ook!

Sterkte lieverd

Premium ++ Account christel1's Avatar

Allé kan ik hier om raad komen vragen want ben net een uurtje thuis van de cardio en ik "moet" stoppen met roken. Maandag en donderdag (volgende week) terug naar het ziekenhuis om extra testen, de maandag daarna terug naar de cardio en dan zal het verdikt wel vallen denk ik. Laat jullie iets weten wanneer ik mijn laatste peuk ga roken
    Greetz
    Christel1

Hoi Christel,

één voordeel heb je zeker. Je hebt een giga stok achter de deur. Als je niet stopt ga je binnen kort dood!!!! Als dat geen stok achter de deur is......

Sterkte, de artsen kunnen je heel goed helpen met stoppen.

Gr Ikke

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. Stoppen met roken op 01-01-2010
    By ikke64 in forum Roken
    Reacties: 167
    Laatste Post: 09-10-16, 18:55
  2. Stoppen met roken - Artikel
    By Agnes574 in forum Roken
    Reacties: 31
    Laatste Post: 14-12-13, 21:09
  3. Stoppen met roken dmv zyban, wie ook?
    By nyonyo in forum Roken
    Reacties: 12
    Laatste Post: 01-03-10, 00:55
  4. Stoppen met roken
    By bebeduc in forum Roken
    Reacties: 9
    Laatste Post: 12-04-09, 15:28
  5. Stoppen met roken
    By manonvermeulen in forum Roken
    Reacties: 1
    Laatste Post: 26-10-07, 14:42