Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 51 tot 100 van 148

Onderwerp: Stoppen met roken

Banned Premium ++ Account

Standaard Re: Stoppen met roken

ook maar weer eens hier posten......rook nu 3 weken niet....maar ben in mn hoofd alweer bezig met ""sociaal roken""vind het echt verrekte moeilijk en de artsen adviezen verdwijnen langzaam naar de achtergrond......tjee wat baal ik van mezelf!
    ik ga nu maar van ellende naar bed om het deze dag iig niet verkeerd te doen,
    mo zie ik wel weer verder,
    ze zeggen toch....nieuwe ronde, nieuwe kansen..??

ps
    ik krijg donderdag wel een ander AD dat de trek van het roken wegneemt, wellbutrin, (in lage dosering heet het zyban het bekende stopmiddel) heb het jaren geleden als eens naast mn AD gehad, het heeft toen niet geholpen, hopelijk in de wellbutrin mg wel.
    trouwens buiten dat het tegen roken kan helpen heeft het nog veel meer positieve kanten, ik heb het op een nieuw onderwerp gezet.

Premium ++ Account
    Dagboek berichten
    12

@ sietske,

Knap van je, 3 weken algestopt met roken. Succes en sterkte met de strijd van het niet roken.

@ christel,

Jij ook veel succes met het stoppen van roken. Sterkte.

Een lieve groet van Gossie
    Geniet van het leven, het is later dan je denkt!

rook jij ook gossie??
    of ben je een doorzetter en gestopt?

Premium ++ Account
    Dagboek berichten
    12

Dag Sietske,
    ja ik rook. En eigenlijk wil ik stoppen, maar soms ook niet. Maar diegene die stoppen wil ik eigenlijk alleen maar aanmoedigen. Jullie nemen die stap, en ik denk er over na. Ik weet dat het slecht is........,,,,,,
    Maar ik neem mijn petje af voor jullie.
    Een lieve groet van Gossie

hey gossie,
    ik wil eigenlijk ook helemaal niet stoppen.....
    maar toe ik die dubbele longontsteking had kon ik niet roken dus vooradat ik inZH kwam was het makkelijker om niet verder te gaan/of weer te beginnen want je kan het natuurlijk niet maken om met longontsteking steeds buiten te gaan paffen.
    ze heben me daar echt bang gemaakt; als ik zo zou door roken zou ik over een aantal jaren altijd zo benauwd zijn......en ik heb veel in ZH gewerkt maar als je ertussen ligt is het anders.....ik heb zo vaak longkanker pat. verpleegd en zo vaak benauwde mensen door copd, maar als je ertussen ligt word je wel bang en dan word je nog gezegd door 2 artsen dat je moet stoppen......
    maar het voelt nu allemaal weer zo ver weg.

Premium ++ Account christel1's Avatar

@Ikke, bedankt dat je me er zo goed hebt op gewezen en ik neem het je echt niet kwalijk hoor, ik ben 48 en wil wel nog een tijdje leven. Zyban heb ik al geprobeerd maar deed niks, Champix ben ik echt doodziek van (eten en direct spurten om over te geven), dan leef ik enkel op water en dan komt het er soms nog uit. Maar ik heb nog een startersdosis staan en ga terug beginnen en aan mijn vriend de rest van zijn vervolgdoos vragen.
    @Sietske763
    Heb in 96 ook een longontsteking gehad en toen is het me wel 5 jaar gelukt om te stoppen met roken maar stom herbegonnen door een mislukte relatie, ik beklaag het me nog altijd.
    Ik ga mijn champix zoeken en hopelijk kan ik nu wel doorbijten, ben natuurlijk al bang voor de misselijkheid, kan me misschien best eerst iets gaan halen bij de apotheek tegen deze vervelende nevenwerking, balen doe ik. Dat wordt weer maanden leven op een stukje brood, een beetje yoghourt en tussen door naar de pot spurten (het overgeven is heel erg bij mij)
    Wie kent er echt iets anders dat zo geen vervelende nevenwerkingen heeft ?
    Greetz
    Christel1

Premium ++ Account
    Dagboek berichten
    12

@ Sietske,

Ik vind het wel verstandig dat je gestopt bent. Ga ajb zo door.
    sterkte en succes ermee.

liefs, gossie

lieve gossie,
    bedankt voor je medeleven, deze dag ben ik wel redelijk doorgekomen, nu wordt het moeilijker dus ga ik zo maar richting bed,
    hopelijk werkt mn AD(zyban/wellbutrin)morgenavond al
    @christel, kan je niet beter een nicotinepleister op doen????doe ik ook, ik heb tenminste geen lichamelijke afkickverschijnselen

Heb al nicotinepleisters geprobeerd maar daar voelde ik ook niks van. Maar na de afspraak bij de cardio op 11 oktober, als ik alle resultaten heb, ga ik rechtstreeks naar de huisarts en echt hulp vragen. Ik zie het echt niet meer zitten, heb de laatste jaren mijn deel al gehad en zit er mentaal ook een beetje door. Misschien ook eens vragen achter die welbutrin of zo....
    Greetz
    Christel1

zyban hielp jou toch niet??(wellbutrin is nl ook oa zyban)

Ik ben daarna es gaan googlen op welbutrin en daar heb ik gezien dat het zyban was en dat hielp niet en dat zal ook niet meer terugbetaald worden door de mutualiteit, iets anders proberen dan
    Greetz

Premium ++ Account dotito's Avatar

@Sietske,

Bij deze wil ik je nog heel veel sterkte toewensen bij het stoppen met roken.
    Zou zeggen geef de moed niet op ook al is het niet altijd gemakkelijk.Je bent goed bezig!!!
    Alleen je eigen denken maakt je bewust van geluk of ongeluk

Elke betere wereld begint met jou en in jou.
    Niet morgen bij een andere, maar vandaag bij jezelf

Premium ++ Account ikke64's Avatar

Hoi Christel,

Yep sorrie soms kom ik nogal bot uit de hoek. Maar ik weet ook dat sommige mensen dat nodig hebben. I just give it a try Misschien helpt het voor jou ook.
    Zelf ben ik in January gestopt, cold turkey, voor mij werkt dat het best. De nicotine verslaving is na 14 dagen al weg. De geestelijke verslaving echter nog niet. En helemaal gaat deze ook nooit weg. Die ligt altijd een beetje op de loer. Mijn raad is gooi ook je leven om. Ga aan sport doen, dat hoeft niet fanatiek. Cardio fitnes of zwemmen, beetje hard lopen. Ik ben gaan zwemmen en daarnaast scheidsrechter geworden bij de plaatstelijke voetbal vereniging. Hun blij en ik vind het ook heerlijk om te doen.
    Alleen stoppen en niets met je leven doen werkt niet is mijn ervaring. En je bent slechts 2 jaar ouder dan ik, dus......

Gr Ikke
    Zolang de dood niet wordt afgeschaft is het op aarde levensgevaarlijk.

ja maar ikke.....als je vanwege je handicaps je leven niet om kan gooien??
    heb je daar tips voor?
    boodschappen en fysio zijn me vaak al te veel/lichameljk erg belastend
    ik ben dus veel aan huis gekluisterd en in mn hoofd draait alles om roken...
    ik doe vanalles wat mogelijk is....vaak tandenpoetsen, mandarijnen pellen en opeten, sta nu eten te koken....iets wat er vaak bij in schoot, pfffffffffffffffff
    wat duurt een dag lang!!

Hoi,
    Ikke je had groot gelijk toen je me op mijn donder gaf en eerlijk, ik kan daar echt wel tegen hoor, ik neem nooit iemand iets kwalijk als ze gelijk hebben lol.
    Sporten (buiten wandelen en zwemmen) ligt nog al moeilijk, ik heb een heupprothese.... en ben dus wel redelijk beperkt, fietsen en lopen gaat dus niet. Dus is het wandelen met de honden of hond ('t is te zien of ik bij mijn vriend ben of niet) maar binnen 10 minuten vertrek ik se voor een weekendje Brussel met de hond natuurlijk. Ga ik me daar es lekker laten verwennen en ook veel wandelen, ja er zijn nog veel bossen en grote parken in Brussel, kant van Jette
    Greetz
    Christel1

ik heb al weer wat dingen verzonnen om te gaan doen,
    ben een paar dagen geleden een sjaal gaan breien, werkt niet echt want als ik die sjaal zie dan denk ik aan roken....ook als ik er ff niet aan denk.
    maar ben gi en vandaag ff bezig geweest met bedenken wat me wel een bevredigend gevoel geeft als afleiding, met lichamelijke beperkingen kan je dus nog best heel veel,
    oa cursussen in bv talen, pc en kaarten maken en calligraferen, dit laatste lijkt me vooral nuttig zodat ik onze trouwkaarten dan zelf kan maken en niet bezig zijn omdat je bezig moet zijn,
    vanmiddag ga ik achter deze opties aan!

@christel,

NIet zwemmen met een heup prothese. Vreemd. Het lijkt me juist heerlijk om onbelast je benen te bewegen. Ja, misschien zul je geen schoolslag kunnen zwemmen, maar er blijven nog genoeg been beweginingen over. Informeer eens bij zwembaden ed.

@sietske,
    Ik ben maar een eenvoudige boerenlul, maar je maakt mij niet wijs dat er geen mogelijkheden zijn, om met jou handicap, toch te bewegen. Ja, misschien is dat niet goedkoop, zul je zelf, een gedeelte, moeten betalen. Maarre...... roken is dat ook niet. En daar betaald zeker geen sociale verzekering aan mee. ;-)

I zou mijn horizon eens verbreden. informeren bij artsen. enz.

Sterkte en succes, Hou vol!!!!!!! Het is echt de moeite waard. O, dat vergat ik te vertellen. Je gaat je elke dag een klein beetje beter voelen. Lees maar op stoppen per 01-01-2010 op deze site. Het vervelende is dat het zo langzaam gaat dat je het niet in de gate hebt. Dat merk je pas als je weer zou beginnen. Het verliezen van wat je gewonnen hebt gaat namelijk veel sneller. Hou dus vol... En geniet van meer smaak, meer lucht, meer trek, meer geur,......enz

Gr Ikke

@ikke,
    Blijkbaar niet goed gelezen, zwemmen en wandelen gaan wel, het is fietsen en lopen dat niet gaat, en ik ben een echte waterrat, maar liefst niet in een zwembad met chloor, maar in open lucht, de zee, een meer, veel in de Nieuwdonk gezeten deze zomer (een groot meer in België), zonnen en zwemmen en ik ga ook veel wandelen met de honden
    @sietske
    Ik heb op cursus spaans gezeten, was heel leuk maar wel redelijk duur maar ik heb mijn boeken en cursussen nog thuis, 'k zal er mij eens terug aanzetten. Natuurlijk kan je ook Frans gaan studeren maar ik weet niet of ze dit in NL veel gebruiken. Ik vind het een leuke taal, spreek het dan ook vloeiend, engels ook maar Duits is een nationale ramp. Ik weet dat nederlanders dit beter spreken dan belgen, ik zal daar es op cursus komen, 'k zal gebuisd zijn denk ik lol
    Greetz
    Christel1

ik zou voor duits kiezen omdat die taal zo weggezakt is na mn eindexamen....maar spaans is natuurlijk ook erg leuk, daar kan je in veel landen wat aan hebben.
    en ikke.....je hebt gelijk, ik kan natuurlijk ook in mn eigen tempo gaan zwemmen!
    nog een aantal weken en dan wordt de fysio ook leuker, ik kom dan in een revalidatie groepje en dan wordt het een balspel, dus dan sport ik ook!!
    en mn geld wat ik uitspaar wordt iedere 2 dagen wel aan leuke dingen uitgegeven om mezelf te belonen.

ik kan het stoppen met roken per 1-1-2010 nergens vinden.....haverwege een maand later krijg ik als ik op eerste pagina wil lezen

Eerste dosis champix genomen, mijn ventje heeft me gisterenavond naar huis moeten brengen, bronchitis en thuis had ik nog antibiotica staan, nu moet ik echt doorbijten ook al weet ik dat ik er zo ziek als een hond ga van worden, niks aan te doen, morgen ook om nicotinekauwgum, schrik om te verdikken heb ik niet, ben es 6 jaar gestopt en was toen ook geen gram bijgekomen
    Greetz
    Christel1

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Citaat Origineel gepost door sietske763 Bekijk Post
    ik kan het stoppen met roken per 1-1-2010 nergens vinden.....haverwege een maand later krijg ik als ik op eerste pagina wil lezen
    http://www.medicity.nl/showthread.php?t=10710, Hier is het topic stoppen met roken op 1-1-2010 ... kun je nu alles lezen??
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Citaat Origineel gepost door christel1 Bekijk Post
    Eerste dosis champix genomen, mijn ventje heeft me gisterenavond naar huis moeten brengen, bronchitis en thuis had ik nog antibiotica staan, nu moet ik echt doorbijten ook al weet ik dat ik er zo ziek als een hond ga van worden, niks aan te doen, morgen ook om nicotinekauwgum, schrik om te verdikken heb ik niet, ben es 6 jaar gestopt en was toen ook geen gram bijgekomen
    Greetz
    Christel1
    Sterkte en succes Christel!!
    Xx Ag
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

Allé tweede pilleke genomen, ik ga niks zeggen tegen de kinderen want die zijn er tegen. Hebben ook gemerkt hoe ziek ik er de eerste keer van was en hoe mijn broeken aan mijn achterste begonnen te slodderen....
    Greetz
    Christel1

Hoi allemaal,

Let vooral op dat je medicijnen die helpen met stoppen niet te lang slikt. Hou je aan het dokters advies. Hoe aantrekkelijk het misschien ook is om iets langer door te gaan.

Ikke

zo'n champix kuur duurt ongeveer 10 weken, awel dan zie je mij nie meer lopen, ben ik tien kilo lichter en 't is echt geen zicht 40 kilo, ben ik anorexia mager en vind ik mezelf walgelijk
    Greetz
    Christel1

zyban(wellbutrin) mag ik desnoods mn hele verdere leven slikken, heb alleen mn oude AD ervoor weg moeten doen, dus wel even in de gaten houden dat ik niet depri word.
    mijn vriendin slikt al bijna 4 jaar wellbutrin als AD.
    ik geloof niet snel wat.......maar mn rookbuien worden minder en duren iets korter en geestelijk gaat het ook nog goed

Hoeveel betalen jullie voor Zyban in NL of wordt dit gedekt door jullie verzekering ? Hier in België is er geen terugbetaling door de mutualiteit als je het al eens gekregen hebt en het kost ongeveer 100 euro voor een doos van ik dacht 96, wel veel geld en persoonlijk heb ik het niet zo op AD eigenlijk
    Greetz
    Christel1

@Sietske,

Wat fijn te lezen dat het redelijk goed gaat met stoppen met roken,hopelijk ondervind je niet teveel last van het AD

@Christel,

En lukt het bij jou zo'n beetje?

@dotito,
    Momenteel voel ik nog niks van die champix, heb vorige keer ook het dubbelen moeten nemen van wat toegestaan was maar ja dan was het ganse dagen overgeven. Maar allé ik zal er nog eens doormoeten zeker en een klik maken van turk naar niet roker lol
    greetz
    Christel1

Hi Sietske en andere die aan het stoppen zijn. Volhouden het word echt makkelijker.
    En dan, hou er vast rekening mee, na een half jaar, 8 maanden. Komt er weer een moeilijke periode. Als je daar eenmaal doorheen bent voel je alle verbeteringen en wil je nog niet meer gaan roken.

Gr Ikke

Premium Account sanneken's Avatar

@ikke64,bedankt voor de steun die je geeft.Ik ben sinds 1 september 2010 gestopt met roken en vind het nu veel moeilijker dan de eerste week.Ik ga het proberen volhouden.Een vriend van mij heeft mij ook al gezegt dat het meerdere keren moeilijk zal worden maar eens je een jaar gestopt bent je dan echt geen zin meer hebt om te roken.Allé nog 11 maanden te gaan,hopelijk lukt het mij.

nou ik ben gestopt met stoppen.....
    rook sinds gi weer een paar sigaretten en ben blij dat ik deze keus gemaakt heb.
    het ging slecht zonder roken maar nu is het pas weer echt gezellig!
    er wordt iig niet meer binnen gerookt dus rook wel erg weinig, hoop dat zo te houden.
    heel veel succes voor de overgebleven stoppers.
    toen ik een paar jaar geleden een jaar gestopt was ben ik om dezelfde reden ook weer gaan roken.

Sietske,jammer te lezen dat je gestopt bent met stoppen.Maar neem jezelf niks kwalijk!!!!Ik ben nu 1 maand en 7 dagen gestopt en zie mezelf nog altijd geen toekomst zonder een sigaret.Ik merk aan mijn gezondheid geen enkel verschil.Mijn man is 17 dagen gestopt en hij voelt zich al stukken beter.
    Voor mij is het de eerste keer dat ik stop met roken,voor mijn man de 6de keer.Hij is al eens 5 jaar gestopt geweest en had elke dag zin in een sigaret,hopelijk heeft hij daar deze keer geen last van.

thanks sanneke,
    ik neem mezelf ook nix kwalijk en hoop ook niet dat ik er veroordelende posten over krijg.
    ik ben toen zo van de longarts geschrokken die zei dat er geen andere weg was......na de longontsteking heb ik nog foto,s en longtest gehad, dus niks geen COPD enz.
    ik vind roken gewoon gezellig en rustgevend en ik kan al zo weinig, ben veel aan huis gekluisterd(niet om zielig te doen hoor)
    en zonder mn sigaretjes was het voor mij hier niet te doen.....werd echt helemaal depri...en dat begint ook weer op te knappen.
    weet je sanneken, ik had een reden dat ik (zelf) niet wilde stoppen die staat hier ergens wel tussen...en zo denk ik dus nog steeds.....

Unhappy Re: Stoppen met roken

Citaat Origineel gepost door sietske763 Bekijk Post
    thanks sanneke,
    ik neem mezelf ook nix kwalijk en hoop ook niet dat ik er veroordelende posten over krijg.
    ik ben toen zo van de longarts geschrokken die zei dat er geen andere weg was......na de longontsteking heb ik nog foto,s en longtest gehad, dus niks geen COPD enz.
    ik vind roken gewoon gezellig en rustgevend en ik kan al zo weinig, ben veel aan huis gekluisterd(niet om zielig te doen hoor)
    en zonder mn sigaretjes was het voor mij hier niet te doen.....werd echt helemaal depri...en dat begint ook weer op te knappen.
    weet je sanneken, ik had een reden dat ik (zelf) niet wilde stoppen die staat hier ergens wel tussen...en zo denk ik dus nog steeds.....
    Niemand mag jou mag jou iets verwijten of veroordelen.Ik hoor van andere mensen die gestopt zijn met roken dat zij het totaal niet moeilijk gehad hebben en dan denk ik bij mezelf,waarom heb ik het dan zo moeilijk.Ik ben ook niet gestopt omdat ik wil stoppen maar omdat ik in juni geopereerd ben aan baarmoederhalskanker.Alles is nu inorde maar ik kan het terug krijgen dus stoppen met roken was het enige dat ik momenteel kon doen om het tegen te gaan.In januari moet ik terug op onderzoek en als er dan terug slechte cellen worden gevonden dan weet ik niet hoe ik zal reageren hoor.Ligt het dan aan het roken dat ik slechte cellen kweek ?????Geniet van je sigaretje maar overdrijf niet hé,liever al lachend met een sigaretje door het leven gaan dan depressief zonder sigaretje.Probeer het bij max 3-5 sigaretjes te houden per dag.

@sanneken,
    Ik weet echt niet of aan het roken ligt dat je kanker krijgt. Mijn zus heeft maar een paar jaar gerookt en bijna 20 jaar daarna krijgt ze kanker ? Ze drinkt ook niet en rookt niet en heeft al 3 keer kanker gehad, ik snap er ook niet veel van. Iedereen heeft cellen in zijn lichaam en bij de ene worden ze kwaadaardig en bij de anderen niet. Kan ook genetisch bepaald zijn.
    @Sietske, niemand hoeft over jou te oordelen, iedereen zal zowel zijn eigen zonden hebben zeker, de ene eet graag snoep, de andere drinkt graag een pintje, ja en anderen steken nu eenmaal graag een peuk op en eigenlijk heb ik liever iemand die een peuk aansteekt en dan in zijn wagen stapt of iemand die met een paar glazen bier in zijn auto stapt en dan een ongeval krijgt.... sorry als ik iemand hiermee kwets
    Greetz
    Christel1

Christel1,ik weet het ook niet of het aan het roken ligt maar bij een niet rokende vrouw met HPV virus is het lichaam sterk genoeg om die slechte cellen zelf af te breken.Bij mij was het 5 voor twaalf en moest dringend geopereerd worden.In mijn omgeving doet iedereen alsof stoppen met roken niks inhoud maar ik vind het verdomd moeilijk hoor,soms echt afzien,stemmingswisselingen,....
    Hoe jij Sieske antwoord vind ik schitterend!!!!Je hebt volkomen gelijk,ik denk er net hetzelfde over.

Sanneken,
    De ene dokter zegt dat roken slecht is, de andere niet. Mijn gastro-enteroloog vroeg aan mij of ik rookte omdat ik makkelijk darmverstoppingen heb. Blijkt dat roken de darmen stimuleert en van de cardio en de longarts mag ik niet meer roken, wat moet je er dan mee ?
    En het is verdomd heel moeilijk om te stoppen met roken, zeker als je ventje en je dochter ook roken
    Greetz
    Christel1

Russel
    Guest

Hallo allemaal, hier nog ff een bericht van mij, ben nog steeds gelukkig gestopt en heb totaal geen behoefte gehad. Ook niet aangekomen in gewicht!!
    Lieve mensen, ik kan het boekje van Marcel van Mosselveld echt aanraden. Als je echt wil stoppen en gemotiveerd bent lukt het met het boekje 'Stoppen doe je zo'.
    Maar wat voor manier je ook wilt hanteren, bedenk dat je altijd beter afbent als NIETROKER.
    Groetjes allemaal en heel veel wijsheid!

@chritel,

Stoppen met roken is inderdaad moeilijk. En dat iemand die voor de eerste keer stopt nog niets merkt is normaal. Die weten niet waar ze op moeten letten. Mensen die voor de zoveelste keer stoppen kennen de verschillen wel. En ik spreek uit ervaring.
    Maar roken is slecht voor hart en longen, baarmoederhals kanker krijg je er niet van. Maar roken heeft zeker invloed op de darmen. Het activeerd de darmen, steek 's morgens een sigaret op en je kunt poepen. En dat wordt minder als je stopt, als je dan weer veel kauwgom kauwt ga je weer aan de scheit. Door de zoetstoffen die in kauwgom zitten. Het heeft allemaal met elkaar te maken. En of iemand stopt met roken of niet moet hij of zij zelf weten. Maar niemand verteld mij dat je je als roker lichamelijk beter voelt. Onmogelijk.

Gr Ikke

@Ikke,
    Nee hoor, ik beweer niet dat je je beter voelt als roker. Maar ik kan echt heel moeilijk naar de pot, met of zonder peuk, ben nu met de champix bezig maar van die kleine dosis voel ik echt niets, dus volgende week verhogen en daarna nog es verhogen, zal dan wel naar de pot kunnen maar niet langs onder maar langs boven
    Greetz
    Christel1

Russel
    Guest

Hoi Christel, ik heb je een persoonlijk bericht (mail) gestuurd. Voor alle stoppers hier, kijk uit met Champix en al die andere medicijnen, roken los je niet op met gevaarlijke pillen. Roken is voor 99% een geestelijke verslaving. Ik kan jullie echt aanraden het boekje Stoppen doe je zo of eventueel andere boeken over stoppen met roken te lezen. Je zult echt in je koppie moeten veranderen, dat doe je echt niet met een pil!

Groetjes

Heb je al een reply gestuurd, je bent een schat
    Greetz
    Christel1

Russel heeft helemaal gelijk. De lichamelijke verslaving van roken is binnen een maand 100% weg, al naar 14 dagen voor 95% overigens. Wat overblijft is de geestelijke verslaving. De ergste!!!! En dat geldt niet alleen voor roken.

Gr Ikke

@ikke64, Russel
    Jullie hebben allebei gelijk, nochtans ben eens meer dan 5 jaar gestopt met roken na een zware longontsteking van de ene dag op de andere, er liep nog een roker rond thuis maar dat deed me echt niks maar ja na een mislukte relatie terug herbegonnen, natuurlijk het domste dat ik ooit kunnen doen heb (behalve die relatie beginnen ook natuurlijk), ik beklaag het me nog alle dagen. Maandag gaan zoeken in de bib naar dat boek van Russel
    Greetz
    Christel1

Hallo iedereen,

En zijn er nog mensen die ondertussen gestopt zijn met roken?????
    Ben gewoon nieuwsgierig vandaar.
    Ik ben ondertussen 2 jaar gestopt en nog steeds zeer gelukkig.Had eerlijk gezegd NOOIT gedacht dat het mij ging lukken.
    Weet je wat bij mij wel veel beter is geworden:mijne slaap echt waar misschien willen sommige dat niet geloven, maar het is effectief zo.
    Je word rustiger en je bent minder gejaagd.
    Weet nog goed toen ik rookte hoe slecht ik sliep ik ben echt in een zware depressie gesukkeld ook door een tekort aan slaap.
    En elke keer dat ik opstond nam ik een sigaret met gevolg, dat ik nog slechter kon inslapen.
    Man man man....was dat een hel voor mij.
    Ben zo gelukkig nu dat ik toch mijn slaap terug heb gevonden.Weet je dat ik ook zo van die waanillussies had dat ik ook iets aan mijn slaapkwab had "echt waar".Als een mens zijn slaap niet kan vatten kan dat heel ver gaan die gedachten.
    Ik weet goed dat het MOEILIJK is om te stoppen, maar heeft ZOVEEL VOORDELEN!!!!

he lieve do,
    ik ben weer een gelukkige roker...............

Premium ++ Account Luuss0404's Avatar

@ Do,
    Ik ben nog aan het roken, wel minder dan eerder overigens. Ik wou stoppen als ik een baan had, maar dat is nog niet gelukt, ik ga waarschijnlijk in februari weer opleiding doen dus dan wil ik kijken of ik kan stoppen omdat ik dan weer een doel heb en dagbesteding.
    Verlies nooit de moed: soms gaat de deur pas open met de laatste sleutel van de bos

Soortgelijke onderwerpen

1. Stoppen met roken op 01-01-2010
    By ikke64 in forum Roken
    Reacties: 167
    Laatste Post: 09-10-16, 18:55
  2. Stoppen met roken - Artikel
    By Agnes574 in forum Roken
    Reacties: 31
    Laatste Post: 14-12-13, 21:09
  3. Stoppen met roken dmv zyban, wie ook?
    By nyonyo in forum Roken
    Reacties: 12
    Laatste Post: 01-03-10, 00:55
  4. Stoppen met roken
    By bebeduc in forum Roken
    Reacties: 9
    Laatste Post: 12-04-09, 15:28
  5. Stoppen met roken
    By manonvermeulen in forum Roken
    Reacties: 1
    Laatste Post: 26-10-07, 14:42