Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergeven resultaten 101 tot 148 van 148

Onderwerp: Stoppen met roken

Premium ++ Account dotito's Avatar

Standaard Re: Stoppen met roken

@Sietske,

Ach wat ben ik toch ergens zo blij dat jij weer de oude bent, ook al rook je weer

@Luuss,

Weet je ieder moet dat voor zich uitmaken wanneer voor hem het beste moment is voor te stoppen.
    Kan wel begrijpen in jou situatie op werkgebied dat je voor minder zou beginnen te roken.
    Alleen je eigen denken maakt je bewust van geluk of ongeluk

Elke betere wereld begint met jou en in jou.
    Niet morgen bij een andere, maar vandaag bij jezelf

Banned Premium ++ Account

ik heb een E sigaret gekocht(geen supersmoker, die zijn niet goed)
    heb een vulling met menthol en een high nicotine vulling.
    zo kan ik toch gezonder roken want er zit geen teer in.
    en het leuke is dat je gewoon overal mag roken want er komt wel rook uit je mond maar dat is waterdamp.
    als je van t roken af wilt bouw je gewoon de nicotine vullingen langzaam af naar medium, dan low en dan zero met een smaakje (goedkoper dan pleisters)
    mn kinderen vinden me erg zielig...........
    maar zo kan ik gezellig blijven roken!

Premium + Account Ronald68's Avatar
    Dagboek berichten
    1

@Sietske,
    Als het jou lukt om er op deze manier vanaf te komen dan is het toch perfect? En wat je kinderen betreft, dat is toch niet zo erg? Ik rook niet en wat ze soms van mij vinden...
    It's nice to be important, but it's more important to be nice....

hey ronald,
    ik wil wel van de nicotine af, dus die ga ik langzaam minderen.
    maar blijf voor de gezeliigheid wel E roken, kan het echt niet helpen, vind roken zo gezellig, dus als nicotine op zero zit dan neem ik een lekker smaakje,
    je kan kiezen dan uit menthol, vanille en koffie.
    tis wel apart hoor, je neemt een paar trekjes en dan leg je m gewoon naast je op de bank.

Premium + Account Ronald68's Avatar
    Dagboek berichten
    1

Ik miste eerst ook wel iets buiten de nicotine om. Je handen zijn leeg. Daar stopte ik dan altijd iets te eten in. De rest kun je wel raden. LOL
    It's nice to be important, but it's more important to be nice....

Haha!! "Daar stopte ik dan altijd iets te eten in"...
    Deed ik ook, maar alleen als ik een biertje dronk. Dan wat japanse mix erbij, zodat ik toch wat te doen had. Inmiddels ben ik ook daar vanaf en ben ik sinds het stoppen met roken, vier jaar geleden, niet aangekomen.

Premium ++ Account ikke64's Avatar

Tja, ik rook weer. Nog niet zoveel als vroeger en bewuster. Maar misschien is dat E-roken ook wel wat voor mij. Hou ons op de hoogte. Ik heb mijn vrouw ook bijn zover dat ze gaat stoppen. Dan kunnen we samen stoppen. Echtscheiding????
    Op dit moment spelen er echter nog een aantal problemen die het stoppen zeker niet zullen vergemakkelijken. In ieder geval zie ik wel hoe het sporten naar de winterstop gaat. Dan heb ik misschien gelijk een heel goede reden om het toch te doen
    Gr Ikke
    Zolang de dood niet wordt afgeschaft is het op aarde levensgevaarlijk.

Wij zijn samen gestopt en nog steeds bij elkaar. Het heeft mij wel geholpen dat we het allebei niet meer deden, want anders was ik zo weer gezwicht. Mijn vriend rookt op feestjes wel eens één of twee sigaretten en is er dan weer klaar mee. Ik heb nooit meer gerookt. Ik ben te bang dat ik dan meteen weer "hooked" ben.

Hoi Okio,

Ik be ook begonnen met een paar trekjes tijdens stress periodes. En binnen enkele weken weer zelf een pakje gekocht. Dom, balen maar het is even niet anders.
    Vanavond weer zwemmen, is er ook een paar weken niet van gekomen. Misschien zweer ik de chaggies meteen weer af Merk gewoon dat ik weer meer hoest nu ik verkouden ben, en de verkoudheid maar niet over gaat.

Gr Ikke

Aha nog een slimme stopper die met het boekje 'Stoppen doe je zo' is gestopt. Ik verwacht dat hier echt veel mensen mee gaan stoppen.

Groetjes weer.

Hey Russel, ik ben ook gestopt met dat boekje. Het was inderdaad zeer helder en gemakkelijk. Ik weet in ieder geval dat ik nooit meer zo'n giftig staafje zal opsteken. Ik ben trots op mezelf dat ik nu een vrij mens ben zonder zo'n nutteloze versaving waar je niets aan hebt.

Russel
    Guest

Hallo allemaal, ja dat is lang geleden. Maar nog steeds ontzettend blij dat ik de stap heb genomen om voorgoed met roken te stoppen. Ik ben ook heel blij dat ik zie dat er inmiddels al velen met mij zijn gestopt met het boek van Marcel van Mosselveld. Voor alle rokers die ook graag eenvoudig van hun rookverslaving af willen nog even dit: Kom op en ga ervoor. Je hebt echt niets te verliezen maar oh zo veel te winnen. Roken doet echt niets voor je. Het is een nutteloze verslaving die al voor miljoenen slachtoffers heeft gezorgd. Zorg dat jij niet het slachtoffer van de tabaksindustrie wordt en stap uit die nachtmerrie. Je voelt je echt stukken beter zonder rookverslaving. Ik zal echt nooit meer zo'n giftige sigaret opsteken en voel me bevrijd van de tabak. Die mogelijkheid is er ook voor jou! Geloof niet in die dure laserbehandelingen, pillen en nicotinepleisters maar zorg dat je het in je hoofd op een rijtje hebt. Stoppen met roken is geen gemis, mar een verrijking! Voor de rest van je leven.

Helemaal gelijk heb je! Roken hoort niet bij de mens en de enige die er profijt van hebben zijn de fabrikanten en de overheid. Dit leer je door dit boekje! Van Mosselveld durft te schrijven hoe het is en schroomt niet om ook de doktoren (die met alle gemak giftige medicijnen voorschrijven) en de overheden (die miljoenen aan accijns verdienen) een veeg uit de pan te geven.
    Laatst aangepast door nooitmeerroken : 06-09-11 om 14:56

Wat ik persoonlijk vind als je echt wil stoppen zit dat vooral tussen u twee oren. Oké een boekje helpt daar wel bij, maar toch moet je het zelf nog doen. Ik ben de eerste keer gestopt met een boekje, en later heb ik het op mezelf gedaan. Nu bijna 3 jaar geleden.

Citaat Origineel gepost door dotito Bekijk Post
    Wat ik persoonlijk vind als je echt wil stoppen zit dat vooral tussen u twee oren. Oké een boekje helpt daar wel bij, maar toch moet je het zelf nog doen. Ik ben de eerste keer gestopt met een boekje, en later heb ik het op mezelf gedaan. Nu bijna 3 jaar geleden.

Precies! Het zit zeker tussen de oren. Vandaar dat een goed boek DE juiste methode is om te stoppen. U zegt dat u al eens een boekje heeft gelezen en daarna weer begonnen en weer gestopt bent. Geloof me als ik zeg dat de materie van het boekje is blijven hangen en dat dat de uiteindelijke reden is dat je nu nog een tevreden niet-roker bent! Rokers moeten gaan leren en inzien dat roken slechts een verslaving is en een nutteloze bezigheid die voor miljoenen slachtoffers zorgt. En dat kan in mijn ogen echt niet met een pleister of zo'n giftige Champixpil!

Russel
    Guest

Hallo beste stoppers, hoe gaat het met jullie, met mij nog steeds uitstekend!

ik wou dat ik dat ook kon zeggen mbt het roken

Nog steeds een gelukkige niet roker in oktober 3 jaar en ben er niet kwaad om. Weet je ben blij voor mezelf dat ik niet meer in die stank hoef te leven. Heb zelf jaren gerookt en vond dat verschrikkelijk.

@Ikke,

Wist niet dat je terug herbegonnen was, jij was toch gestopt of vergis ik mij?
    Laatst aangepast door dotito : 18-09-11 om 17:08

Je hebt gelijk Do,
    maar ik ben dus inderdaad veel te snel weer begonnen. En dat ik het niet verteld heb in deze Pol komt gewoon omdat ik er niet bepaalt trots op ben. Het staat wel ergens op deze site maar waarschijnlijk wat verdet Ik moet eerlijk zeggen dat de stress/drukte nog te groot is om er voor de volle 100% voor te gaan. Zwak van mijn? Ja, dat denk ik wel.......

@Ikke,

Jammer is het in ieder geval, maar zwak neen dat niet..... mag je niet zeggen over uzelf. Kan begrijpen dat je het enorm spijtig vind dat je herbegonnen bent, omdat u poging mislukt is en dat je liever een niet roker bent geweest.

Ach, vroeg of laat als je er echt klaar voor bent en de wil is er zal je wel stoppen. Weet je de ene mens is de andere niet. Ik had ook veel stress en problemen toen ik 3 jaar geleden stopte, maar ik heb mij er doorheen getrokken omdat ik het kotsbeu was mij alle dagen ellendig te voelen. Mijn gezondheid begon er enorm onder te lijden. Had alle migraine van de sigaretten misschien dat dat mij kleine redding is geweest.

Bekijk het zo, de tijd dat je gestopt bent geweest kunnen ze al niet meer van je afpakken.

lieve groetjes

Echt jammer Ikke 64, heb jij eigenlijk wel eens geprobeert om een boek te lezen over stoppen met roken. Ik heb op deze post gereageerd omdat ik gestopt ben met het boekje van Marcel van Mosselveld, 'stoppen doe je zo'. Ik kan je echt aanraden het eens ter hand te nemen. Ik zie ook aan je posts dat je veel moeite hebt met het gestopt zijn. Daar zit in mijn ogen de fout. Als je op de juiste manier met roken stopt ga je niet zitten kniezen maar ben je juist superblij dat je van die rotzooi afbent en niet meer hoeft te roken.

Je zult hoe dan ook in je hoofd moeten veranderen, dit kun je volgens mij echt het beste doen met een leerproces wat je laat zien hoe de rookverslaving precies in elkaar steekt. En het boek is helemaal niet moeilijk maar juist heel fijn om te lezen.

Heel veel succes en laat even weten als je mijn advies opvolgt.
    Laatst aangepast door nooitmeerroken : 19-09-11 om 18:18

Citaat Origineel gepost door ikke64 Bekijk Post
    Stoppen met roken is 99% wilskracht.
    Daar ben ik het volledig mee eens! Iedereen die echt wil stoppen met roken, kan stoppen.
    Doorzettingsvermogen, of doorzetten totdat je iets bereikt hebt is voor vele mensen best moeilijk. Meestal ergens onderweg haken vele mensen ook weer af door gebrek aan doorzettingsvermogen. Het feit dat we ons doel (stoppen met roken) niet halen komt vaak omdat we niet doorzetten (wilskracht). Het zijn eigenlijk maar een paar mensen die doorgaan en doorgaan en uiteindelijk hun doel bereiken en iedereen kan tot dit groepje behoren.

Succes gewenst aan degenen die willen stoppen met roken! Het is mij gelukt, ben jaren geleden gestopt met roken en mis het nooit.
    Falun Dafa / Falun Gong
    Een krachtige methode voor het verfijnen van lichaam en geest

Ben ik het niet mee eens. Je moet natuurlijk enige wilskracht hebben om voorgoed te stoppen maar je moet vooral beseffen dat roken niets voor je doet! Als je weet dat roken niets toevoegt maar juist zorgt dat je nooit een prettig leven zal hebben kun je stoppen zonder een greintje wilskracht. Als je, na het stoppen, blijft geloven in de 'geweldige werking' van roken zul je met al je wilskracht je verdere leven behoefte blijven houden om weer te gaan roken en staat de deur terug naar een rookleven altijd op een kier. Ik heb dankzij het boekje geleerd wat roken is en wat het doet, of beter gezegd NIET DOET!!!

Russel
    Guest

Hallo allemaal, hier weer ff een bericht van (nog steeds) een echte niet roker.
    Nadat hier al heel veel mensen zijn gestopt met het boekje van Marcel van Mosselveld, wordt het boekje binnenkort ook in Duitsland uitgebracht! Dit heb ik tenminste op de site van het boekje gelezen. Kunnen ze daar ook lekker makkelijk stoppen!

Groetjes en allemaal veel gezondheid toegewenst.

Het begint een beetje op een reklame boodschap te lijken!!!!!!
    Voor de 1 werkt dit voor de ander dat.
    Laten we vooral geen methode de hemel inprijzen. En daardoor de andere methodes vergeten.

Premium ++ Account christel1's Avatar

waarom altijd zitten "kakken" op de rokers ? Wanneer gaan ze alcohol eens verbieden ??? Dat is nog een grotere drug dan roken en gebeuren veel meer ongevallen door en veel meer huishoudelijke drama's. Ik heb liever een ventje of kind die een peuk opsteekt ook al is het niet gezond dan een vent die alle dagen dronken thuis komt en die dan nog eens begint te kotsen, te zagen of ambras te maken..... of dronken een kind om ver rijdt.... en nu spreek ik wel over gewone sigaretten hoor, geen jointjes
    Leef vandaag, morgen komt wel

en ik word zat van dat gedram over dat boekje!!
    ik kan me onderhand echt niet meer indenken dat het over roken gaat............jullie hebben het alleen maar over ""dat boekje""
    nou............de boze reacties zullen wel volgen..........

Russel
    Guest

Citaat Origineel gepost door sietske763 Bekijk Post
    en ik word zat van dat gedram over dat boekje!!
    ik kan me onderhand echt niet meer indenken dat het over roken gaat............jullie hebben het alleen maar over ""dat boekje""
    nou............de boze reacties zullen wel volgen..........
    Nee hoor, helemaal geen boze reacties!

Tis alleen zo dat wanneer je met een bepaalde methode gestopt bent je het dan wel van de daken wilt schreeuwen. Juist omdat die methode je gebracht heeft waar je zo graag wilt zijn. In mijn ogen is het dan ook niet meer dan normaal om het daar over te hebben. Misschien is het idd wel een beetje reclame zoals Ikk64 zegt maar ja dan is dat maar zo. Ik maak graag reclame voor iets dat echt werkt al is dit natuurlijk niet helemaal het juiste medium om dat te doen. Echt heus waar, als je met deze methode stopt (ik zal het woord boekje niet noemen,....oeps) dan hoop je gewoon dat er veel meer mensen op die manier zullen stoppen. Ik heb namelijk geen andere ervaring waar je zo makkelijk mee kunt stoppen, en dan bedoel ik voorgoed stoppen. Als ik op een andere manier zo gemakkelijk was gestopt had ik daar over geschreven!! Daar komt nog bij dat ieder forum moderators heeft om te kijken wat wel en niet toelaatbaar is. Amen.

Russel
    Guest

Citaat Origineel gepost door christel1 Bekijk Post
    waarom altijd zitten "kakken" op de rokers ? Wanneer gaan ze alcohol eens verbieden ??? Dat is nog een grotere drug dan roken en gebeuren veel meer ongevallen door en veel meer huishoudelijke drama's. Ik heb liever een ventje of kind die een peuk opsteekt ook al is het niet gezond dan een vent die alle dagen dronken thuis komt en die dan nog eens begint te kotsen, te zagen of ambras te maken..... of dronken een kind om ver rijdt.... en nu spreek ik wel over gewone sigaretten hoor, geen jointjes
    Ik vind dit nu echt appels met peren vergelijken! Je doet net of iedereen die een glaasje drinkt de gehele dag dronken is, direct gaat kotsen en mensen omver rijdt. Dit vind ik echt generaliseren en totaal niet op zijn plaats.
    Daarbij heeft alcohol t.o.v nicotine niet per definitie een verslavend effect!
    Misschien beseft u het niet goed, maar er sterven dagelijks duizenden mensen als gevolg van een nutteloze nicotineverslaving. Verder ga ik de dicussie en vergelijking tussen roken en drinken niet aan in deze post over tabaksverslaving.

Ha ha die Sietske, ik word zat van dat boekje ik eerlijk gezegd ook! Dat niet wil zeggen dat het niet zal helpen, maar iedereen stopt op ZIJN MANIER en als men daar aan toe is TUSSEN ZIJN 2 OREN.
    Is allemaal gemakkelijk praten voor iemand die al een tijd gestopt is "ik spreek uit eigen ervaring", maar wees nu eerlijk STOPPEN IS TOCH NIET ECHT MAKKELIJK Hé zelf niet met dat boekje.

En ja er sterven veel mensen aan nicotineverslaving, maar uiteindelijk is dat ieder zijn eigen keuze of hij wil roken of niet. Ook ik ben gestopt met roken hier in dit topic vind je er meer over. Maar toen ik nog rookte moest niemand op dat moment ook niet te veel zagen over hoe slecht roken wel is of hoe gemakkelijk stoppen wel is met boekje of zonder. Mijn man is trouwens ook gestopt, maar dan zonder boekje Maar begrijp wel ergens dat je het goed bedoeld

Russel, al eens bekeken hoeveel mensen er sterven aan levercirrose ???? Blijkbaar niet dus... je mag je boekje gerust promoten van mij, geen probleem hoor maar je moet de realiteit wel onder ogen zien. In geen enkele nieuwe film op tv zal je nog iemand een peuk zien opsteken maar wel heel veel drinken... en daar worden de kinderen dan mee geconfronteerd, als roker ben je abnormaal, maar drinken wordt wel sociaal aanvaard door veel mensen.... En wees maar zeker een acolholverslaafde heeft het veel moeilijker om van de drank af te blijven dan een roker van zijn peuk omdat "drinken" gepaard gaat met een gezellig onderonsje en je bent asociaal als je niet drinkt..... Jij je idee, ik ook mijn idee.... en ja ik rook straks nog gezellig een peuk.....

Russel
    Guest

Citaat Origineel gepost door christel1 Bekijk Post
    Russel, al eens bekeken hoeveel mensen er sterven aan levercirrose ???? Blijkbaar niet dus... je mag je boekje gerust promoten van mij, geen probleem hoor maar je moet de realiteit wel onder ogen zien. In geen enkele nieuwe film op tv zal je nog iemand een peuk zien opsteken maar wel heel veel drinken... en daar worden de kinderen dan mee geconfronteerd, als roker ben je abnormaal, maar drinken wordt wel sociaal aanvaard door veel mensen.... En wees maar zeker een acolholverslaafde heeft het veel moeilijker om van de drank af te blijven dan een roker van zijn peuk omdat "drinken" gepaard gaat met een gezellig onderonsje en je bent asociaal als je niet drinkt..... Jij je idee, ik ook mijn idee.... en ja ik rook straks nog gezellig een peuk.....
    Nou meid, ik zou zeggen, steek lekker op en geniet met volle teugen!
    Dan neem ik straks een lekker glaasje wijn, zonder sigaret, want die zal buiten mijn lijf ook mijn smaak verzieken. Proost!

hahha ik neem ook een peuk en daarbij nog een glaasje wijn
    helemaal toppie!!!!

Premium ++ Account Raimun's Avatar
    Dagboek berichten
    1

Hallo.."rokers" en "nietrokers " gezelschap ..hakketakkers !!
    Iets anders .....heb het even opgezocht voor mijn Noorderburen !!

TWINTIGDUIZEND DODEN JAARLIJKS en 2 jaren korter leven !!
    door ongezonde voeding !! Het RIVM vestigt er jullie aandacht op in 'n rapport
    "" Ons eten gemeten !! "" . Nederland wordt steeds ongezonder !! door slecht eetgedrag ..en daar moet snel wat aan gedaan worden !! is de boodschap van dat rapport !!

Of ze ook onderzocht hebben of "" gerookt vlees"" langer stand houdt?
    is niet vermeld !!..haha!!

Nu ik dit weet , maant het ' mij ' wel aan tot enige 'voorzichtigheid '
    Ik had nl. de gewoonte , regelmatig te kijken naar al dat lekkers op de rubriek
    " wat eten wij vandaag " !
    Dus mijn beste Noorderburen !!
    ..ik steek nog 'n peuk op ..schenk me nog 'n glaasje wijn in .. en ga wat Belgische maagvulling klaarmaken !!

Ik vind dat iedereen lekker zelf moet uitmaken wat hij/zij met zijn lichaam uitvreet. Tis alleen jammer dat iedereen de schade van de gebruikersgerelateerde ziektes moet bekostigen. Daarom ben ik voor een hogere zorgpremie voor degene die willens en wetens hun gezondheid naar de kl.te helpen door, ofwel te roken, of door drankmisbruik!

Dagboek berichten
    1

Citaat Origineel gepost door nooitmeerroken Bekijk Post
    Ik vind dat iedereen lekker zelf moet uitmaken wat hij/zij met zijn lichaam uitvreet. Tis alleen jammer dat iedereen de schade van de gebruikersgerelateerde ziektes moet bekostigen. Daarom ben ik voor een hogere zorgpremie voor degene die willens en wetens hun gezondheid naar de kl.te helpen door, ofwel te roken, of door drankmisbruik!
    Hallo ....
    Wij allen , zijn " vrije " burgers in 'n vrije staat !...het is ieders verantwoordelijkheid hoe hij/zij het eigen lichaam al dan niet verzorgt !
    De staat bepaald die spelregels in het kader van het algemeen belang en gezondheid ! Kan ik dus goed inkomen dat roken in openbare gelegenheden niet hoeft ..zelfs in de huiskamer hoeft het niet !

De " zorgverzekering " echter is 'n sociale verworvenheid !! gebaseerd op het princiepe van " solidariteit !! " ....
    Als je dan spreekt over " gebruikersgerelateerde ziektes "" ...
    ..is roken en drankmisbruik maar 'n klein onderdeel in dit geheel !!

Veel grotere schade wordt aangericht door ::

De uitlaatgassen van auto's !.. bussen ! ( openbaar vervoer ? ) ....

Verbrandingsuitstoot van bedrijven , bij de productie van goederen die jij en ik dagelijks gebruiken !!

Verbrandingsuitstoot van partikuliere/industriele verwarmingsinstallaties !!
    Ons eigen afvalwater dat ongezuiverd in zee of in de ondergrond verdwijnt
    en zo het drinkbaar water bezoedelt !!

Kerncentrales ! productie van elektriciteit !! dezonder wij niet meer kunnen !!

Vliegtuigen !! met 'n enorm kerosine verbruik per vlucht !!
    ( genereert wel 60% minder roetuitstoot dan diesel ! )
    de resterende 40%..echter !!!
    gaat wel de lucht in terwijl jij en ik naar 'n zonnige vakantie bestemming vliegen !!
    ...kan zo nog even doorgaan ......

Tenslotte zijn we allemaal deftige consumenten hé !!
    Vele ziektes als rechtstreeks gevolg hiervan ::
    zijn ook "" gebruikersgerelateerde ziektes "" !! ..
    er is altijd het voordeel van de twijfel !! als je de sigaar bent !!

Roken daarentegen dat zie je !! dus heeft Jan met de pet 'n heilige angst voor
    de eventuele gevolgen !! zelfs daarover bestaan meningsverschillen !!

Voor mij mag de zorgverzekering blijven zoals ze is .
    Als de hokus pokus van de wereld economie zo blijft doorgaan !! wordt ze binnen afzienbare tijd toch onbetaalbaar ...

Groetjes Raimun .

Ja en dan moet je ook een "vettaks" gaan opleggen zoals nu al gebeurd in sommige noord-europese landen want hoeveel mensen sterven er jaarlijks niet aan morbide obesitas zoals in Amerika en Engeland al het geval is (1/2 hebben daar overgewicht) en begin maar allemaal terug met de fiets te rijden, weg met de vervuilende auto's, doe ook maar je verwarmingsinstallatie weg en leg zonnepanelen (hopelijk schijnt de zon dan alle dagen of je zit in de kou), geen computer meer (wegwerpartikel na zoveel jaar, eveneens alle huishoudelijke artikelen), geen gsm meer (kans op kanker in de hersenen) en zo kan ik ook nog wel een tijdje doorgaan.
    Ik weet 1 ding, toen mijn ventje nog in de belgische hoofdstad Brussel woonde had hij heel veel last van een verstopte neus door "de uitlaatgassen, fijn stof e.d." nu woont hij terug op het platte land en is er nog geen flesje neusdruppeltjes in huis gekomen, lucht is hier veel zuiverder maar neemt hij wel het openbaar vervoer "de trein" om te gaan werken alle dagen (60 km heen en terug op de fiets zou echt wat ver zijn).....
    En mijn tweelingzus heeft nooit gerookt, gedronken of verkeerd gegeten en is gestorven aan kanker .... hoe leg je dat dan uit "nooitmeerroken".... of is dat dan gewoon "pech hebben".... ?????

En mijn tweelingzus heeft nooit gerookt, gedronken of verkeerd gegeten en is gestorven aan kanker .... hoe leg je dat dan uit "nooitmeerroken".... of is dat dan gewoon "pech hebben".... ?????

Op de eeerste plaats lijkt het mij heel erg om een zus te verliezen aan deze vreselijke ziekte! Maar niet roken is natuurlijk geen garantie dat je geen kanker zult krijgen. Het is overigens wel zo dat van alle mensen die longkanker krijgen ongeveer 97% heeft gerookt!! Verder vind ik het vergelijk met het klimaat en het vervuilde milieu niet helemaal op zijn plaats hier. Een roker steekt vrijwillig een giftige sigaret op met alle risico's van dien. Het gevaar dat je loopt wanneer je gewoon over straat loopt/buiten bent, is natuurlijk niet te beinvloeden nog te vermijden.

Tja, maar ik woon ook vrijwillig in de binnen stad. Ik start ook vrijwillig mijn auto voor in de ruiten ga krabben. Ik leef vrijwillig vlak bij een vuilverbranding. Ik..... ga zo maar door. Roken is niet gezond. Dat is duidelijk. Maar laat het geen hetse worden ajb.

Ik ben nog maar net op dit forum aanbeland, maar het gaat hier toch om elkaar te steunen om te stoppen en op welke manier je dan stopt is niet zo belangrijk.
    Belangrijk is dat we tevreden niet-rokers worden/zijn/blijven.
    Een hetze is het ook helemaal niet waard, je kunt beter je energie inzetten voor zaken die het wel verdienen.
    Elk mens heeft zijn/haar eigen verantwoordelijkheid en wij als individu kunnen alleen voor ons zelf beslissen of we iets verantwoord vinden of niet. Over een ander oordelen is niet goed.
    Ik ben gestopt omdat ik er last van had dat ik rookte, ik schaamde me ervoor, ik vond het vervelend hier 'huishoudgeld' voor te gebruiken en dat dan vervolgens in rook te laten opgaan, ik vond het niet leuk alleen buiten te staan voor dat shot, kortom, mijn verantwoordelijkheidsgevoel riep me tot de orde!
    Tuurlijk heb ik alle smoezen in mezelf geroepen, ja maar.. ik drink niet... ja maar, ja maar enz enz.
    Tot ik besefte dat ik alleen mezelf voor de gek hield en dus op zoek ben gegaan naar een manier om te stoppen.
    Uiteindelijk is dit de champix geworden en gek genoeg ging het zonder problemen.
    Het gaat dus niet om wilskracht, want dat heb ik echt niet..

jj

Met mij nog steeds alles oke, voel me steeds gezonder en kom gelukkig ook niet aan in gewicht. En ik was zeer benieuwd hoe het met janjul gaat.

Gr Piet

Russel
    Guest

Beste MJ, 'Stoppen doe je zo' is meer gericht op de verslavende werking van nicotine. Het is zeer prettig geschreven en eigenlijk voor iedereen geschikt omdat het zo gemakkelijk leest. Ik zie dat Marcel van Mosselveld ook wel eens de Nederlandse Allen Carr wordt genoemd maar ik vind het boek van Marcel prettiger. Maar ja, zoals je zegt je moet het wel zelf doen. Het is voor mij een heel goed hulpmiddel gebleken.

Succes!

Hallo Russel, omdat jij ook bent gestopt met het boek van Marcel van Mosselveld was ik benieuwd hoe het jou vergaat. Ik ben deze maand een jaar gestopt!!!

Bevestig je registratie in je mail! Premium Account

Hallo, ik heb alles gelezen en nu ook geregistreerd..ik krijg morgen het boek van Marcel Mosselveld, en ook die van de amerikaanse auteur..rook 18 jaar en wil erg graag vanaf, hoop dat het boek me net dat duwtje in de rug geeft zodat ik lichamelijk en in mn gedachtengang rookvrij wordt..Groetjes MMJ

Citaat Origineel gepost door mmj Bekijk Post
    Hallo, ik heb alles gelezen en nu ook geregistreerd..ik krijg morgen het boek van Marcel Mosselveld, en ook die van de amerikaanse auteur..rook 18 jaar en wil erg graag vanaf, hoop dat het boek me net dat duwtje in de rug geeft zodat ik lichamelijk en in mn gedachtengang rookvrij wordt..Groetjes MMJ
    Hallo!

Probeer dit eens. Heeft mij prima geholpen! De site ziet er een beetje goedkoop uit maar het effect van dee cursus is voor mij buitengewoon goed geweest. Lees hier verder.
    Laatst aangepast door Alex : 08-10-14 om 06:13

Dagboek berichten
    1

Citaat Origineel gepost door Eigenwijsje Bekijk Post
    Hallo!

Probeer dit eens. Heeft mij prima geholpen! De site ziet er een beetje goedkoop uit maar het effect van dee cursus is voor mij buitengewoon goed geweest. Lees hier verder.
    Dure oplossing.... Eigenwijsje !!
    daarna komt het nog steeds op "" karakter " aan ...( kan ook wel zonder die cursus !! denk je niet ??)
    Laatst aangepast door Alex : 08-10-14 om 06:13
    Nomaden begeven zich daarheen waar het leven bloeit !

Citaat Origineel gepost door Raimun Bekijk Post
    Dure oplossing.... Eigenwijsje !!
    daarna komt het nog steeds op "" karakter " aan ...( kan ook wel zonder die cursus !! denk je niet ??)
    Ten eerste: De aanschafprijs is vergeleken bij andere methodes een beetje gelijk. Ze zijn allemaal vrij prijzig. Wel is er een gratis "niet leden" gedeelte waar ook een aantal handige tips naar voren komen. Zeker de moeite waard.
    Ten tweede: Ik heb het idee dat u suggereert dat mensen die hulpmiddelen inschakelen geen karakter hebben?
    Ten derde: Dat is mijn eigen keuze Raimun. En wie bent u om te bepalen of ik het wel of niet zonder deze cursus kan?

Before u judge me, be sure that youre perfect.

Vriendelijke groet.

Dagboek berichten
    1

Citaat Origineel gepost door Eigenwijsje Bekijk Post
    Ten eerste: De aanschafprijs is vergeleken bij andere methodes een beetje gelijk. Ze zijn allemaal vrij prijzig. Wel is er een gratis "niet leden" gedeelte waar ook een aantal handige tips naar voren komen. Zeker de moeite waard.
    Ten tweede: Ik heb het idee dat u suggereert dat mensen die hulpmiddelen inschakelen geen karakter hebben?
    Ten derde: Dat is mijn eigen keuze Raimun. En wie bent u om te bepalen of ik het wel of niet zonder deze cursus kan?

Before u judge me, be sure that youre perfect.

Vriendelijke groet.
    (( before You ................))

Zoals jij zegt ".. Eigenwijsje ..".... de vlag dekt de lading ...
    Nomaden begeven zich daarheen waar het leven bloeit !

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Soortgelijke onderwerpen

1. Stoppen met roken op 01-01-2010
    By ikke64 in forum Roken
    Reacties: 167
    Laatste Post: 09-10-16, 18:55
  2. Stoppen met roken - Artikel
    By Agnes574 in forum Roken
    Reacties: 31
    Laatste Post: 14-12-13, 21:09
  3. Stoppen met roken dmv zyban, wie ook?
    By nyonyo in forum Roken
    Reacties: 12
    Laatste Post: 01-03-10, 00:55
  4. Stoppen met roken
    By bebeduc in forum Roken
    Reacties: 9
    Laatste Post: 12-04-09, 15:28
  5. Stoppen met roken
    By manonvermeulen in forum Roken
    Reacties: 1
    Laatste Post: 26-10-07, 14:42