Weergeven resultaten 1 tot 3 van 3

Onderwerp: Wazig zien, niet kunnen scherpstellen, overgevoeligheid voor licht, dansende letters

Standaard Wazig zien, niet kunnen scherpstellen, overgevoeligheid voor licht, dansende letters

De naam van dit topic omschrijft het probleem dat jarenlang terugkeerde.
    Niemand wist waardoor ik deze klachten had.
    Oogarts dacht aan te hoge spierspanning in mijn hoofd en adviseerde om me niet druk te maken en rustig aan te doen.
    Uiteindelijk werden de klachten weer minder en was het wel weer 'te doen'.
    Maar ik zag nooit écht scherp. Verschillende oogmetingen gehad en iedere opticien maakte notitie bij de meting dat ze mijn ogen niet scherp konden krijgen.

Een paar weken geleden heb ik een nieuwe bril aangeschaft en weer had ik moeite met de meting.
    En zodra ik mijn bril opzette werd ik duizelig. Dit kon een kwestie van wennen zijn, dus vol goede moed ging ik naar huis.
    De derde dag was ik gewoon zo misselijk dat ik nauwelijks nog een hap eten door mijn keel kreeg.
    Weer terug naar de optometrist en die vertelden me dat het wel 7-10 dagen kon duren eer dat ik gewend zou zijn, maar de klachten moesten wel langzaam afnemen.
    Na 7 dagen was ik nog niets minder duizelig en misselijk en ik wilde de bril niet meer op.

De week daarna heb ik twee oogmetingen gehad, maar die kwamen op hetzelfde uit als wat er in mijn nieuwe bril zat. De nieuwe bril is verschillende keren doorgemeten of alles wel goed zat en dat was ook zo.

Ik ging denken waardoor zou dit toch komen? Ik ben toch een paar jaar geleden bij de oogarts geweest en die vertelde me van hoge spierspanning. Toen viel voor mij het kwartje, want twee jaar geleden had ik kennis gemaakt met triggerpoints en dat heeft met hoge spierspanning te maken.
    Ik pakte gelijk mijn Handboek triggerpoint-therapie erbij en ging op zoek naar oogklachten.
    Tot mijn verbazing (en opluchting) vond ik mijn klachten terug in het boek en ben ik gelijk op zoek gegaan naar triggerpoints in de aangegeven gebieden rondom het oog en de hals. Ik was rijkelijk 'gezegend' met triggerpoints in die spieren. Die dag heb ik ze 4 keer behandeld en de andere dag al kon ik mijn nieuwe bril de hele dag ophouden zonder misselijk of duizelig te worden. Ik heb de behandelingen nog wel een paar dagen volgehouden en ik had nog nooit zo scherp gezien!

Ik ben teruggegaan naar de optometrist en heb haar verteld over triggerpoints. Zij had er nog nooit van gehoord, maar wilde er alles over weten. Hopelijk kan zij nu andere mensen met dergelijke klachten op dit spoor zetten.

Omdat ik weet dat er meer mensen zijn met 'vage' oogklachten waar geen verklaring voor gevonden kan worden, heb ik mijn verhaal hier neergezet.
    Misschien dat iemand er iets mee kan.

Voor meer informatie over triggerpoints kun je de volgende website bezoeken: http://www.triggerpointboek.nl
    Hier is een selectie uit het boek terug te vinden, maar helaas niet veel over het oog.
    In het boek is er wel meer over terug te vinden.

Sefi

Standaard Re: Wazig zien, niet kunnen scherpstellen, overgevoeligheid voor licht, dansende lett

De volgende website is in het engels, maar er staat ook wel een heleboel op.
    http://www.triggerpoints.net/

Standaard Re: Wazig zien, niet kunnen scherpstellen, overgevoeligheid voor licht, dansende lett

Hoi ik las je bericht en ik herken de klachten. Hebben de triggerpoints al jouw klachten opgelost? hieronder mijn verhaal.

Hallo allemaal. Ik kamp al maanden ( bijna een jaar) met klachten en ik lijk nergens hulp te kunnen krijgen. Ik hoor het graag als iemand advies heeft. De klachten houden mij elke dag bezig en verderven mijn plezier in het dagelijks leven.

Mijn klachten.

Hoofdpijn
    Duizelig, licht in mijn hoofd, draaierig, slechte focus
    Moe
    Soms misselijk gevoel.
    Gevoel dat ik liever mijn ogen sluit of soms zelfs scheel wil kijken.
    Ruis in schaduwbeeld.
    Uitleg.

Mijn (oog)klachten bestaan uit voornamelijk elke dag hoofdpijn. Vaak het idee dat ik geen goede focus heb. Licht in mijn hoofd/draaierig. Dit word versterkt in omgevingen waar veel detail en drukte is. Voorbeelden: in de stad, tijdens het winkelen. In de supermarkt als ik boodschappen zoek en bijvoorbeeld in een auto/motor zaak waar veel te bekijken is. Hier word het dan ook zo erg dat ik het liefst naar huis wil. Thuis in mijn woonkamer heb ik vrijwel nergens last van. De klachten komen meestal pas als ik op pad ga.

Ik merk dat ik moeite heb met veel lezen, van papier en van beeldscherm, op een gegeven moment lijken de letters minder volledig te zijn en lijken de witte kleuren van het papier of het beeldscherm te bewegen. Als ik naar een witte/grijze muur kijk dan zie ik continue beweging. Het lijkt wel alsof mijn beeld zich continue ververst (alsof ik f5 op de computer gebruik) Ik zie dan ook de details bewegen en knipperen. De schaduwtinten lijken ruis te hebben en felle en lichte tinten lijken uit te stralen.

Ik krijg regelmatig te horen dat mijn pupillen erg groot zijn. Als ik autorijd dan zit ik meestal met een beetje dichtgeknepen ogen. Als ik ze helemaal open doe dan voelen ze ook gevoelig door de wind die erin komt. Ik heb het idee dat ik met een zonnebril wat rustiger/makkelijker autorijd.

Als ik een trap af moet lopen dan lijkt het niet soepel te gaan omdat de treden een beetje onduidelijk zijn, dit is vooral als er veel detail op zit zoals strepen of bijvoorbeeld een stalen trap met van die gaatjes erin. Hetzelfde heb ik als ik buiten op straat loop en de straat bestaat uit veel schuin gelegde stenen. Ook als ik ergens binnen zit en het is schemerig heb ik moeite met de overlap vanuit schaduw naar bijvoorbeeld meubels. Als ik binnen zit en ik kijk door jaloezieën of lamellen heen dan word ik er ook naar van.

Wat heb ik zelf al gedaan?

Bloedarmoede uitgesloten.

Ijzertekort uitgesloten.

Vitamine tekort uitgesloten

Caffeine? Uit mijn voeding gehaald en geen verandering.

Bloed laten prikken bij de dokter. Geen resultaat.

Naar opticien 1. Geweest. ( deze gaf aan geen prisma,geen cilinder en geen oogafwijking)

Naar particuliere optometrist geweest. ( deze dacht dat een +1 bril mij rust zou geven. Deze bril gaf me geen rust en ik kon er niet mee autorijden).

Naar Bergman clinics geweest ( hier ben ik medio half 2016 gelaserd ( LASEK)

Oogdruppels Artelac gekregen. ( de klachten zouden volgens hun door droge ogen komen)

Geen verandering. Opnieuw naar Bergman clinics geweest.

Opnieuw bloed laten prikken bij de dokter ( uitgebreider, geen resultaat).

Hylocomod en Vidisic gel gekregen. (kunsttraan en dikke gel s’nachts). Nog steeds geen verandering.

Naar particuliere opticien geweest met nieuw oogapparaat. Deze meette nachtblindheid. Een cilinder van 0.8 en verder goed scherp zicht. Raadde mij een beeldschermbril voor computer/telefoon aan. Deze gebruik ik op het moment maar heb nog steeds klachten.

Via de dokter doorverwezen naar het ziekenhuis voor een oogonderzoek bij de optometrist.

Dit onderzoek gaf aan dat mijn zicht goed was, dat ik wel een beetje droge ogen heb maar dat mijn slijmvlies geirriteerd is. Ze dachten mogelijk door een allergie dus wederom een oogdruppel gehad ( anti-allergie druppel) deze gebruik ik nu ook en ik heb nog steeds dezelfde klachten.

Ik druppel s’ochtends met de anti allergie druppel, overdag om het half uur,uur met de hylocomod, s’avonds nog eens de anti allergie, en s’nachts de vidisic.

Soortgelijke onderwerpen

1. Af en toe wazig zien
    By Yvonne10 in forum Ogen
    Reacties: 7
    Laatste Post: 26-01-12, 20:26
  2. Moe en opeens wazig zien
    By moon39 in forum Vermoeidheid
    Reacties: 53
    Laatste Post: 24-12-11, 18:44
  3. Wazig zien
    By liek in forum Ogen
    Reacties: 6