Weergeven resultaten 1 tot 3 van 3

Onderwerp: Seroxat-Alzheimer veroorzaker?bij lang gebruik???

  1. #1

    Question Seroxat-Alzheimer veroorzaker?bij lang gebruik???

    Kan je van die antidepresiva pillen,als je ze al 10 jaar gebruikt,alzheimer krijgen?
    Een familielid,was depressief,en hyperfentilatie,nam de pil,kreeg blijkbaar daarvan een longembolie.
    na een aantal jaren toonde ze vreemd gedrag,verggetachtig,de weg kwijt,blijkt ze alzheimer te hebben,ze voelde zich ook wel vaak gestrest en onbegrepen,stres met haar zoon,en man die haar niet ondersteunde,en autistisch is.
    Groetjes Sabine

  2. #2
    Premium ++ Account dotito's Avatar
    Lid sinds
    15-11-2008
    Locatie
    Antwerpen
    Posts
    3.654

    Standaard Re: seroxat-Alzheimer veroorzaker?bij lang gebruik???

    Hallo Sabine,

    Ik zelf ben zeker geen dr.of psych. maar ik heb nog nooit echt gehoord dat je van langdurig gebruik van AD Alzheimer krijgt.
    Dus zou ik me daarover zeker geen zorgen maken.

    Natuurlijk komt het wel vaker voor dat mensen op oudere leeftijd Alzheimer krijgen.Zoals jezelf zegt het begint idd.meestal bij vergeetachtigheid/verwardheid/niet meer voor zich zelf kunnen zorgen/onverantwoordelijke dingen doen ect...

    Wel jammer dat één van je familielid een longembolie heeft opgedaan door de pil.
    Wens jou familie veel sterkte toe.

    Groetjes Do
    Alleen je eigen denken maakt je bewust van geluk of ongeluk


    Elke betere wereld begint met jou en in jou.
    Niet morgen bij een andere, maar vandaag bij jezelf

  3. #3

    Standaard Re: seroxat-Alzheimer veroorzaker?bij lang gebruik???

    Dank je wel voor je bericht,
    Die vrouw is pas 58 jr,en schijnt het al wel 5 jaar te hebben,mischien al 10 jaar,na de long embolie,toen blijkt ze al minder aan te kunnen dus mischien is het daardoor gekomen ,met een boel stres en onbegrip,van de man erbij,dat ze plots dingen minder goed deed.
    wel jammer.
    Ja en inderdaad,wees nooit jaloers op wat je niet hebt ,maar dankbaar wat je wel hebt.

Soortgelijke onderwerpen

  1. Seroxat afkicken
    By anonymous in forum Antidepressiva
    Reacties: 14
    Laatste Post: 18-03-10, 19:42
  2. Drie genen met mogelijke rol bij alzheimer - Reformatorisch Dagblad
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 08-09-09, 12:50
  3. Alzheimer,is het te voorkomen? - Artikel
    By Agnes574 in forum Algemeen
    Reacties: 0
    Laatste Post: 26-06-08, 13:16
  4. Lekkende zuurstofslang veroorzaker brand in OK - Gezondheidsnet
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 20-05-08, 19:01
  5. Alzheimer onder de 65 jaar agressiever - Algemeen Dagblad
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 08-05-08, 14:50