Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 51 tot 100 van 228

Onderwerp: Stoppen met slaap/kalmeringsmiddelen

Banned Premium ++ Account

Standaard Re: Stoppen met slaap/kalmeringsmiddelen

he lieve diane.....
    dat klinkt niet best.....
    erg jammer dat je een terugval hebt....
    ik snap dat je bang bent voor een opname....maar er zitten heus geen idioten....
    ik ben het ook niet en heb 2 opname ervaringen,
    heb echt vreselijk veel plezier gehad en heel veel geleerd van de groep
    waarin ik zat.....
    hele normale, tijdelijke depressieve mensen, die of ingesteld moesten worden op AD,
    shocktherapie of afkicken......
    soms is een time out even nodig.....
    kijk goed naar jezelf....trek op tijd aan de bel...zo gaat het niet goed wat jij beschrijft..
    heel veel sterkte en blijf voorlopig maar even aan de xanax...

heb vannacht weer wat minder tranxene genomen, heel beroerd geslapen en ben
    erg trillerig...
    ik ga maandag contact opnemen met mn apotheker, daar ik klachten heb die ik
    nooit bij een afkick had
    mijn ervaring is dat mijn apotheker echt meer van medicatie en bijwerkingen heeft
    dan de artsen die ik gehad heb

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Sterkte meiden!!!

Ik herken véél in jullie verhalen ... ik ben het echter te boven gekomen en dat gaat jullie ook lukken!!

@Sietske; ben het met je eens; ook mijn apotheekster heeft méér verstand van medicatie en bijwerkingen dan de meeste artsen!!

Dikke knuff Xx Ag
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

Hoi meiden.

Siets, nee ik weet dat er geen idioten zitten, maar ik heb heel veel moeite om mezelf van thuis los te weken.
    Ook omdat ik hier 2 oude hondjes en 4 katten thuis heb.
    En ik ben een beetje een kat uit de boom kijker, dus nooit echt op mijn gemak tussen vreemde mensen.
    En dat heb je dan daar wel.
    Heb ook geen idee wat ik me erbij moet voorstellen.....ben je daar in mijn geval dan puur om die medicijnen op orde te krijgen...word er een soort dagprogramma gehouden of loop je er maar doelloos wat rond???
    Dat stel ik me zo voor en dan vrees ik dat ik met 1 dag al heimwee heb, dan wil ik naar mijn huissie terug en naar mijn dieren.
    Ik zie nog niet zo goed in wat de meerwaarde kan zijn voor opname.
    Ja....dat ik geen gekke dingen ga doen....maar dat doe ik toch niet, ook al is het soms domweg niet uit te houden.

Vandaag is het weer een stuk beter gegaan ondanks dat ik slecht wakker werd.
    Na een half uurtje heb ik een tramadol zetpil genomen van 100 mg en het is iedere keer weer zo, dan ben ik binnen no-time een ander mens.
    Dan voel ik me weer goed....heel stom, maar voor mij zijn tramadol zetpillen de beste ad's.
    In het begin toen ik dat tegen mijn psych zei keek hij een beetje bevreemd.
    Maar de laatste keer dat ik bij hem was zei hij dat hij er toevallig een stukje over had gelezen ergens, voor het eerst dat daar over geschreven werd wbt psychisch effect.
    Hij moest toen ook meteen aan me denken zei hij.
    Voorheen gaf hij me te kennen dat hij me geen tramadol voor kon schrijven omdat dat niet strookte met psychische medicatie, maar nu nadat hij er ergens over gelezen heeft wil hij het me eventueel als de huisarts het me niet meer geeft wel voorschrijven.
    Blijkbaar heb ik toch een klein eitje van Columbus uitgevonden (moet er maar patent op aanvragen )
    Wat zo'n zetpil al niet kan doen.....
    Helaas werkt het niet bij iedereen zo euforisch.
    Veel mensen kunnen er juist helemaal niet tegen en worden er dood ziek van.
    Gelukkig heb ik dat dus niet, het is vaak mijn redding.

Zo, en nu ga ik mijn haren uitspoelen, want na weeeken tegen die grijze uitgroe aan te hebben gekeken had ik zelfs de puf eindelijk weer eens om het te verven.

Veel liefs en een knuffel weer, Diane

lieve onassa,
    hoe is het met jou??
    nog een beetje kunnen slapen??

ik heb gi nog wat geminderd, zit nu nog maar op 25 mg tranxene, pffffff wat tril ik weer en kan bijna niet typen(ben hier al 15 min. mee bezig, fouten herstellen, toetsen niet kunnen vinden)
    voel me vreselijk......
    zie nog steeds de reden niet waarom ik mezelf dit aandoe!!!
    dat maakt het voor mij zo moeilijk.....
    laat een benzo staan......neem vervolgens wat remeron erbij om toch te kunnen slapen, ik ruil gewoon om.....alleen is het enige voordeel dat je dat pilletje remeron zo weer kan stoppen....
    wil niet meer naar de ambulante verslavingszorg......omdat ik DIT niet wil...
    het leven was zo goed met pammetjes....

sorry voor mn gezeur
    Laatst aangepast door Luuss0404 : 15-10-10 om 12:07

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Niets gezeur lieve Sietske!!

Praat (schrijf) maar lekker van je af!! Dat kan al deugd doen en een beetje helpen!!

Dikke knuff Ag Xx
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

Sietske, ik heb gelukkig weer goed geslapen met 150 mg tryptizol en anderhalve xanax, nog steeds gaat het goed met dat halfje minder.
    Ja....mijn vraag komt toch bij me op, wat je eigenlijk zelf ook al zegt, waarom doe je jezelf dit aan??
    Wat is je drijfveer?
    Is jou doel straks helemaal zonder benzo's te kunnen??
    voel me vreselijk......
    zie nog steeds de reden niet waarom ik mezelf dit aandoe!!!
    dat maakt het voor mij zo moeilijk.....
    Ik blijf het knap van je vinden hoor ,maar ik hoop wel voor je dat dat nare gevoel snel afneemt, want het maakt het er allemaal niet makkelijker op voor je.
    Toch ook nog weer van mij, heel veel succes maar weet dat je niet "zwak" bent als het niet lukt!

Liefs , Diane
    Laatst aangepast door Luuss0404 : 15-10-10 om 12:09

ha diane....je bent weer boven water.....
    gelukkig, ik maakte me wel een beetje zorgen....
    mijn doel was om benzo vrij te leven....
    maar waarom weet ik niet meer, kan nog wel 1 voordeel vinden:als we straks op vakantie zijn kan ik tenminste wel lekker slapen,
    slaap altijd superslecht op vak. en als ik daar dus om en om een pammetje neem
    werken ze tenminste wel.

mn eerste stap in de intake heb ik ook al gevonden.....dat ik niet direct af wil kicken maar dat ik al 18 jaar alles aan het ruilen ben, van die gewoontes MOET ik af, anders werkt het niet op den duur....
    ga niet proberen koste wat het kost dat ze me binnenhalen daar....
    laat ze eerst maar doorkrijgen dat ik in een cirkel zit....
    drank ruilen voor pillen, pillen ruilen voor pammetjes, pammetjes weer opvangen door remeron en wiet enz enz
    scheelt wel dat ze alle soorten verslavingen hebben dus kan dan mijn evt wietvlucht daar ook neerleggen....miss. moet ik eerst niet willen vluchten.....
    en ik heb niets om te vluchten, snap mezelf echt niet....heb zo,n mooi leven..., weer zo gelukkig....
    geen wonder dat psych. deze stap van mij niet snapt...en partner snapt het ook niet meer omdat ik zit te ruilen van pillen....
    sta er dus nu echt alleen voor....
    gelukkig werkt mn humeur altijd goed, nu ook.

Premium ++ Account dotito's Avatar

@Sietske,en Onassa,

Wens jullie veel sterkte toe,en de moed niet opgeven he!!!

Denk aan jullie
    Alleen je eigen denken maakt je bewust van geluk of ongeluk

Elke betere wereld begint met jou en in jou.
    Niet morgen bij een andere, maar vandaag bij jezelf

Hey Sietske....

Heb je veel en vaak geswitcht van medicatie?
    Nu voel je je goed zeg je....waarom dan iets veranderen waardoor je jezelf weer naar gaat voelen?
    Je hebt volgens mij op de een of andere manier een weerstand tegen benzo's, maar aan de andere kant heb je ze ook nodig.
    Loop jij jezelf niet keihard tegen je schenen aan te trappen nu dan??
    Zou je misschien niet kunnen proberen wat meer te accepteren dat je die dingen gewoon ook nodig hebt?
    Of ga je doorgaans ver over je dag dosering heen?
    Ik had dat met de xanax wel een periode...als ik dan mijn recept weer opgehaald had, haalde ik er meteen en stripje uit en legde die weg(sparen).
    Bewust voor tijden die mogelijk zouden kunnen komen (jajaa...zo ga je leven dan he) waarin ik er wat meer nodig zou moeten hebben.
    Met het afbouwen voel je je nu vaak ziek en trillerig, maar blijft je stemming wel goed?
    Kun je het anders niet per dag aankijken?
    Als je een goede dag heb, probeer je gewoon minder te gebruiken maar heb je een mindere dag, dat je dan je normale dosering neemt.
    Dan kan je op zich al trots op jezelf zijn als er dagen tussen zitten dat je het met minder afkunt maar hoef je niet te gaan lopen tandhakken als het niet goed gaat.
    Misschien geeft dat idee je al alleen meer rust, dan is het niet meer zo dwangmatig ermee bezig zijn.
    Ik wete het niet hoor, ik opper gewoon maar wat.

Knuf, Diane

nee joh, heb totaal geen hekel aan benzo,s.......
    was het maar waar!!!
    ik ben gewoon lichamelijk EN geestelijk afhankelijk van benzo,s.......
    daarom weet nog geen 1 arts dat ik bijna niets meer slik, zodat ik nog in voorraad heb....
    kan hier echt niet vertellen hoe ver ik ging om maar bezo,s en alles te krijgen.....doe het wel een keer met pm.

mijn stemming is prima......nog geen dipje gehad...
    en het veranderen van med. is vaak gebeurd op eigen verzoek....
    daar er soms bijwerkingen bij hoorden die ik niet wilde
    de reden dat ik op deze site kwam was doordat ik me lang stabiel voelde en dacht dat ik zonder AD kon(eigen houtje)nou ja, toen na 6 weken ging het mis....niet voor anderen merkbaar, een endogene depressie dus...
    was totaal niet depri, anderen merkten niets, alleen zelf had ik zoveel klachten.....
    waarvan ik uit ervaring wist dat het een depressie was.
    toen wilde arts graag de nieuwe AD aan mij geven omdat die zoooooooooooo goed was, tje wat ben ik een paar weken ziek geweest van die troep!!!!
    dus toen weer overgestapt op mn oude vertrouwde AD,
    en voelde me binnen 2 dagen weer prima!!!!!
    nog steeds had omgeving niets gemerkt....
    partner zei gister nog tegen mij.....wat knap dat ik niets aan je merk terwijl je in korte tijd 5/een halve pil hebt laten staan......
    ik blijf deze week nog ff op 25 mg tranxene zitten omdat ik wat afspraken heb en als ik weer minder kan ik er niet heen.
    tja..... het nut.....zoals ik al zei, al helpt het maar voor de aankomende vak.
    moet woensdag naar tactus, ben benieuwt.
    voel me vandaag wel wat beter....wel erg slecht geslapen maar ja, hoort erbij, met benzo,s sliep ik toch ook slecht...
    ben dus echt niet dwangmatig en heb een goede stemming....

hoe is het met jou meid???
    gaat het??

Unhappy Re: Stoppen met slaap/kalmeringsmiddelen

Blij een forum gevonden te hebben met 'medestrijders'. Heb na 25 jaar gebruik van diverse pams, en weer een zoveelste nacht van net 3 uurtjes met bijna30/40 mg diazepam besloten voor de tweede keer een poging te doen er mee te kappen. Dit is m'n eerste dag en ik voel me klote. Stress op m'n werk en daardoor niet slapen en dus ook stress doordat ik niet slaap.. en dan nog de dokter op vakantie zodat ik nu geen afbouwschema en geen pammetjes kan halen. Hoop dat het met jullie samen die in dezelfde moeilijke situatie zitten nou wel gaat lukken.

Hallo zippie,

Als de pillekes deelbaar zijn,kan je altijd een kwartje om de 3 dagen afdoen.Dat hebben ze destijds tegen mij zo gezegd.

En als je in Belgie woond kan je naar een zelfhulpgroep evt gaan,heb ik ook gedaan.In Nederland weet ik niet hoe dat in zijn gang gaat.

Groetjes Do

Hoi Dotito, leuk al zo snel een reactie te ontvangen en bedankt voor je tip, de tabletjes zijn per halfjes deelbaar! Ik woon in nederland en ondanks dat ik het uiteraard ook aan me zelf de danken heb, gaat het krijgen van pammetjes veel te makkelijk... ik was een eerste keer al vrij ver afgebouwd dat ik zelfs ook nachten zonder sliep en dan gebeurd er weer iets en hup, krijg je zo maar weer een herhaal recept. Maar nu ga ik het doorzetten, over een maand ga ik met vakantie en dan gaat het slapen meestal makkelijker dan als ik moet werken (de druk van ik moet slapen om uitgerust te zijn om m'n werk goed te doen....). De eerste keer heb ik cognitieve therapie gehad (begeleiding met afbouwen met tips zoas bijhouden van een dagslaapboek en jezelf met een cadeautje belonen als het weer goed gegaan is). Ik heb er wel wat van geleerd maar dacht soms ook van 'wat doe ik hier' als ik zo snel weer naar de pams grijp als ik maar een vleugje stress voel... 's Nachts heb je altijd het gevoel dat alles 1000x erger is en de volgende dag lost het vaak vanzelf weer op, maar ja... maak dat maar iemand wijs die al zo lang gebruikt, hè. Ben 'blij' met dit forum dat er ook anderen zijn met wie je je problemen kan delen ! Als ik iemand nog kan helpen met tips of iets dergelijks, laat het me maar weten.
    Ik heb me ook aangemeld bij http://www.cursusstoppenmetslaapmidd...pmiddelen.html (hopelijk komt de link over op de forum).

ha zippie
    welkom hier, fijn dat je meedoet,
    er bestaan hier ook zelfhulp groepen, nl tactus(vroeger cad)
    ik ga woensdag voor t eerst er heen, daar hebben ze zelfs nog een psych. achter de hand waarmee ze overleg plegen om een goed afbouw schema te krijgen.
    verder heb je ook nog stichting pandora....heeft een hulplijn voor als het even niet meer gaat...
    ben zelf al heel fanatiek bezig.....zul je wel gelezen hebben.....
    heel veel succes!!!

hai Sietske, ik heb het idd gelezen en daarom ga ik het wéér proberen, je bent degene die mijn aandacht trok in dit forum, dus jij dubbel bedankt (zeker als het gaat lukken, maar daar gaan we hier toch van uit !)

Je schreef in 1 van je eerste berichten over:
    rescue spray van bach bloesem voor overdag
    en recue nuit spray voor het slapen en ook nog evt 's nachts

Wat is dat precies, wordt je daar rustig van zodat je makkelijk in slaap kan komen (en waar kan je het dan kopen?)

Net na 1 week van de vervanger weer een herhaalrecept gekregen voor 90 stuks diazepam (ipv na 18 dagen, zo makkelijk gaat het, ze zijn maar 2mg p/stuk - de lichtste tablet, maar toch...) In dit geval om zelf direct vanaf vanacht af te gaan bouwen. Ik heb er ook nog valdispert nacht extra sterk bij gekocht, voor het geval dat.
    Heeft iemand daar ervaring mee ???

@Zippie,

Met valdispert heb ik zelf geen ervaring,toen ik bijna afgekickt was van mijn pammetjes heb ik overdag heel veel valeriaanthee gedronken.(wel de valeriaanwortel)Moet zeggen dat wel niet lekker is,maar je word er na een tijdje wel rustig van.
    En 's avonds nam ik dan valeriaan forte bij mij heeft dat enorm goed geholpen.

ha zippie,
    het gaat gewoon lukken, zit zelf ook al 18 jaar bijna constant aan de benzo,s
    fijn dat mijn posts zin hebbeb.....ben altijd blij als ik nuttig ben....
    maar ik ben ook heel blij dat jij stopt, want met meerdere ben je gewoon sterker....
    ik heb ook veel op voorraad en bestel nog steeds.....terwijl ik nog maar 1/2 slik van de 6 pillen....

die spray hebben ze bij ETOS en DA, ik heb het bij etos gekocht, ik weet niet of ze het op voorraad hebben.miss. beter ff bellen??
    die spray hielp me eerder totaal niet....maar hoe minder benzo,s ik gebruik hoe beter het werkt....het is een natuurlijk middel.
    BACH staat zowiezo goed bekend!!!!!
    valdispert heb ik ooit ook geprobeerd, hielp me niets maar ws door vele benzo,s....
    wat je ook nog kan vragen is MELATONINE 5 mg, een uur voor het slapen, moet je ws wel zelf betalen.
    melatonine is een soort tomaten extract.. je word er slaperig van, die pilletjes die je in de winkel koopt zijn veel te laag gedoseerd!!!!!dus zonde van je geld
    sterkere melatonine moet je op recept hebben.
    succes!!!
    klaag maar van je af hoor....
    doe ik ook!!!

Nou Do & Sietske, we gaan het gewoon DOEN hoewel ik als een berg tegen de nacht opzie. Vandaag had ik een vrije dag maar morgen weer vol aan de bak... ook melatonine heb ik in de kast staan van die 0,1mg dingetjes. Kan er ook een stuk of 30/40 tegelijk nemen en kijken hoe dat werkt. Krijg je melatonine 5mg gewoon van de huisarts op recept ? Begrijp dan werkelijk niet dat ze al die jaren benzo's geven terwijl melatonine een lichaamseigen stof is. Of zijn daar ook weer 'gevaren' aan verbonden ? En de pammetjes moet ik toch ook zelf betalen.
    Bij m'n eerste afkickpoging heb ik ook een heleboel gespaard maar toen ik terugviel, was datin vrij rap tempo weer op, kan weer opnieuw beginnen, maar het geeft wel een prettig gevoel toch iets te hebben, als je de discipline hebt om het dan af en toe maar te gebruiken. Ik heb lekker zitten rekenen vanmiddag en ga deze week proberen te slapen zonder en met de Valdispert en / of melatonine. Lukt het niet dan neem ik alsnog de pammetjes. Hou jullie morgen op de hoogte hoe de nacht is verlopen. Wordt vervolgt.
    Zit nu aan de rooibosthee om rustig te worden en dan neem ik voor het slapen nog de Valdispert ofzo...
    Bach ga ik naar zoeken, ik werk toch in het centrum van Rdam dus volop Etossen, DA's en een Kruidvat. Ga het gewoon allemaal proberen om ervan af te komen...

Ik zit wel lekker de hele tijd over mezelf te praten, maar hoe zijn jullie ook zo ver gekomen dat jullie van de pammetjes af kunnen blijven. Sietske, ik begrijp dat jij ervan bent maar wat is tranxene dan precies ? En Do, hoever ben jij nu ?

Hallo Zippie,

Ik heb jaren rivotril genomen werkzame stof is>clonazepam om 's avonds ook te kunnen inslapen.
    Neuroloog had dat destijds voorgeschreven,hij zei dat ik dat nodig had toens ben ik dat maar gaan nemen.Door mijn epilepsie heb ik soms dagen bij dat ik heel zenuachtig ben,en dat ik mijn zenuwen niet onder control krijg.Vroeger was het nl zo erg dat ik begon te hyperventileren.
    Ik heb ook allerlei andere dingen uitgeprobeerd om rustiger te worden zoals ademshalingsoefeningen/relaxtatietherapie/cgt/meditatie/yoga ect....Ik ben zowiezo niet iemand die voor de pillen is.

Dus heb ik aan mijn Dr.gevraagd of dat ik mocht stoppen.Hij zei;ja maar met u voorgeschiedenis is beter dat ge de rivotril blijft nemen.Ik dacht met al die pillen,en ik ben naar een zelfhulpgroep gegaan, en ik ben hulp gaan zoeken.Want op mijn eigen houtje lukte het niet.Moet zeggen ben nu toch al 1jaar en een paar maanden clean,en ben er heel blij op.
    Ik had het vooral moeilijk met de geestelijke verslaving.Lichamelijk ben je redelijk vlug afgekickt,maar geestelijk vond ik het niet makkelijk.Heb daar soms nog moeilijk mee.Daarom kan ik jullie ook zo goed begrijpen,iemand die dat niet heeft meegemaakt,kan daar geen begrip voor opbrengen.

Wat ik vooral uit mijn ervaring wil meegeven,geef uzelf de tijd.Bekijk het van dag tot dag,en bouw niet te vlug af!!Ik heb toen ik naar de groep ging,mensen gezien die dat te vlug waren aan afbouwen,met gevolg een terugval.Hoop voor jou dat je vlug van de pammetje verlost bent.

Lieve Groet Do

@zippie,
    melatonine 5 mg moet op recept
    benzo,s kan je met een B code vergoed krijgen.....kan je voor de zekerheid nog ff sparen...
    tranxene is een sterk kalmeringsmiddel, ik had daarvan 3 x 50 mg, maar nam de hele dosis voor de nacht in en ik had 3 lormetazepam van 2 mg
    nu dus alleen nog 25 mg tranxene voor het slapen.
    tja....waarom..??weet het ook soms niet..
    iig sliep met alle pammetjes ook heel erg slecht.
    nou allemaal succes vannacht....hopen op een trilloze nacht!!!

Hoi Zippie en welkom bij de afkick groep.
    Ik ben ook geleiderlijk aan bezig.
    Vorige week gestart en meteen iets te fanatiek en dat kreeg ik drie dubbel op mijn bordje.
    Mijn psych vond dat ook niet echt een goed idee omdat ik momenteel nog in een medicijn switch zit.
    Ik moet daar eerst stabiel in worden en dan kunnen wel verder zien.
    Wel ben ik nu al dagen naar bed gegaan met een halve xanax minder, dus neem ik er nu anderhalf ipv twee en dat gaat goed.
    Mede ook omdat de nieuwe AD's ook slaapbevorderent zijn.
    Heb zojuist mijn medicijnen in genomen en heb nu zelf een hele xanax achterweg gelaten voor het eerst, kijken of dat ook lukt.
    En samen sta je sterk, dus.....

Groetjes,
    Diane

heb gister een switch moeten maken naar AD tryptizol(zusje van mijn AD)150 mg voor het slapen, slaapverwekkende werking....i o m arts
    HEERLIJK wat heb ik lekker kunnen pitten met dit AD,
    voel me beetje duf maar verder prima,
    stabiliseer nog steeds op 25 mg, woensdag na mn afspraken ga ik dit stoppen.

@zippie hoe ging het vannacht??
    last van bijwerkingen??
    @ diane, grappig he, zelfde dag psych.(vorige week) beide afkicken en nu ook nog zelfde AD in dezelfde dosis....
    hoe is het gegaan met afbouwen van de xanax??gelukt??

Hoi allemaal, het is vannacht wel redelijk goed gegaan, met 2 Valdisperts en een mond vol Melatonine tabletjes zowaar zonder pammetjes in slaap gevallen van ca. 22.00 tot 02.00u toen werd ik wakker en sloeg de schrik weer toe... zal toch niet weer verder wakker liggen vannacht.. !!?? Dus heb ik 9 van de mezelf 10 toebedeelde pammetjes genomen en zowaar weer in slaap gevallen tot 5 uur, half 6. Wat is me overkomen !
    Dus zowaar de eerste nacht goed doorgekomen, mag zeker niet klagen !! Zou mooi zijn als het zo door blijft gaan maar helaas dit zo al eerder meegemaakt de vorige keer bij het afkicken dat het later toch weer dubbel hard terugkomt en nog moeilijke nachten ga krijgen, zoals jij het al over had, Onassa. Één zwaluw maakt nog geen zomer, jammer genoeg.. Hou jullie verder uiteraard op de hoogte van mijn afkickperikelen en blijf jullie zeker ook volgen !
    Sietske, wat bedoel je benzo's vergoedt krijgen met een B-code ? Ik moet alles gewoon zelf betalen ! Verder sta ik ook bij de apotheek / dokter in de computer wanneer ik m'n laatste recept gekregen heb, moet dus echt voorzichtig aan doen, gister heb ik echt mazzel gehad dat ik nog een recept losgepeuterd heb gekregen bij de plaatsvervanger.
    En als mijn huisarts weet dat ik wil stoppen (en dat wil ik óók maar inderdaad liever zelf..) word ik op rantsoen gezet (precies afgepast meekrijgen wat ik dan per week krijg met elke keer een pilletje minder..) en dat geeft dan weer een heel onrustig gevoel..

ha zippie,
    een B code op het recept betekent chronisch gebruik, en dan word het wel vergoed door ziektekosten verzekering.

je spaargedrag snap ik helemaal, ik sleep ook nog vanalles binnen voor de zekerheid.
    ze weten dus wel dat ik ga proberen te stoppen en dat ik dat samen doe met tactus, waar ik morgen heen moet....
    maar niemand weet (en ik zeg het ook nog niet tegen tactus)dat ik er nu al bijna af ben...zo kan ik nog wat recepten bewaren....en voelt het veiliger......voor het geval dat.......enz enz.
    het volhouden is moeilijker dan het afkicken is mijn ervaring....
    zit trouwens nog wel weer te trillen..

heb trouwens gi avond ook melatonine ingenomen.

jij hebt trouwens ook geen makkelijk middel om mee te stoppen, net zoiets als tranxene
    maar mijn ervaring is dat je beter paar dagen erg ziek bent dan weken steeds na verlaging klachten krijgen.
    heb mn leuke afspraak helaas af moeten zeggen door klachten..., kan nu echt niet veilig auto rijden...
    blijf je wel posten zippie??
    zo kunnen we lekker klagen hier en zijn we dus thuis gezelliger!!!!

Het is mij afgelopen nacht gelukt met maar 1 xanax.
    Weer een halfje eraf dus.
    Misschien was ik ook meer moedan gebruikelijk omdat we 's avonds nog een flinke boswandeling gemaakt hebben.

Vanmorgen weer acupunctuur gehad en nu heeft hij vooral op de punten naaldjes gezet om de bijwerkingen wat te kalmeren.
    Voel me nu redelijk goed, alleen wat suf.
    Moet straks nog wel even met de auto weg, want mijn ene hondje plaste bloed.
    Heb wat op kunnen vangen en dat heft de dierenarts bekeken en blijkt dat ze blaas ontsteking heeft.
    Vandaar ook steeds die kleine plasjes, maar wel vaak.
    Aaahhh, arme meissie van 15.

na mijn operatie aan beide liezen op 26 Januari was het redelijk rustig met de ontstekingen, maar nu heb ik eenh hele pijnlijke in mijn oksel.
    Bahhh, das weer minder.
    Maar goed, ik weet dat het een chronische aandoening is en dat ik er nooit helemaal verlost van zal raken.
    Dus....dan moet je het maar leren aanvaarden, amdere keuze heb je dan niet.

Hallo Allemaal !

Do, ik vind het echt onzettend knap dat je al zo lang clean bent, ik weet niet hoelang je zelf gebruikt hebt ? Maar het is zo ontzettend moeilijk en ik ga het ook niet té snel doen. Ik kijk hoe ik me 's avonds voel (rotdag gehad of voel ik me 'ontspannen') en dan ga ik kijken of ik direct wat inneem maar zolang het gaat probeer ik te slapen zonder, wel effe nog met de Valdispert / Melatonine. De pammetjes liggen uiteraard wel, afgepast, klaar op m'n nachtkastje zodat ik het zo in kan nemen als ik wil/moet, zoals afgelopen nacht.
    Want de angst is om niet meer te slapen is dan mijn grootste probleem...

Sietske, uiteraard blijf ik posten, op de dag gaat het alleen moeilijk op m'n werk met collega's om me heen en die op m'n scherm mee (kunnen) kijken en ik werk full-time, daar wil ik weer een beetje voorzichtig mee zijn. Dus het klagen doe ik toch maar thuis achter mijn laptop, mijn man heeft er gelukkig begrip voor dat ik dit doe en er baat bij heb (hij was wel minder blij met mijn terugval vooral omdat hij toch al anti-pillen slikken is, met alles). Het van me afschrijven naar lotgenoten die begrijpen hoe moeilijk het allemaal is en weet waar ik het over heb, is een prettig gevoel, een soort dagboek maar dan door anderen te lezen.
    Toch vervelend dat je je afspraak heb moeten afzeggen, Sietske maar wel verstandig als je niet veilig het verkeer in kan. Heb je wel een nieuwe afspraak gemaakt of wacht je het verder nog even af ?
    Vreemd genoeg hebben ze me na alle pams die ik zo'n beetje gebruikt heb (temazepam, nitrazepam, oxazepam, zopiclon = krijg je een verschikkelijk smerig smaak van in je mond 24 uur lang maar deze valt niet echt onder de pams, en verder ben ik de helft al weer vergeten omdat ik ze al zolang slik) op de eigenlijk meest verslavende benzo gezet ben om af te kicken, maar dit zou medisch het beste zijn omdat een lange werktijd heeft en daardoor zouden de afkickverschijnselen weer het minst zijn... nou hahaha, heeft goed gewerkt bij mij !! Moet je er wel vanaf kunnen blijven want nou kan ik na 2 of 3 jaar diazepam daar weer proberen vanaf te blijven. Zoals mijn man al regelmatig gestopt is met roken (hij zegt 'eens een roker altijd een roker' - ook is hij nu al weer 7 maanden gestopt) zo blijft het bij ons afkickers ook denk ik. Eens een 'benzojunk altijd een benzojunk'. Maar als je nou alleen kan beperken tot moeilijke of stressige periodes en er niet altijd afhankelijk van bent, dan ben ik al heel tevreden !
    Zie bij jullie ook een heleboel voor mij onbekende namen voorbij komen (rivotril, xanax, AD's, tranxene), zijn dat ook allemaal slaap-/kalmeringsmiddelen of anti-depressiva ?
    Één ding begrijp ik wel, het werkt allemaal verslavend...

Onassa, heb aan allerlei dingen lopen denken om eraf te komen, hoe werkt dat bij jou met accupunctuur of heb je dat om andere redenen (de ontstekingen ?) Het is toch verder niets ernstigs ? En zielig van je hondje maar 15 jaar, dat is wel een ouwetje, dat halen er niet veel... Ik vind huisdieren ook heel leuk maar bij ons gaat het helaas niet omdat we de hele dag weg zijn. Dat zou ik ook zielig vinden.
    Nou ben benieuwd hoe mijn 2e nacht gaat verlopen, ongelooflijk hoe zoiets je leven kan beheersen terwijl er zoveel andere leuke dingen zijn om te doen of aan te denken...

Nou, zie jullie berichtjes wel weer verschijnen, tel de dagen af tot de vakantie (24 mei) en probeer in die periode grotendeels van de lichamelijke verslaving af te komen want inderdaad psychisch is weer een ander verhaal vooral omdat het bij mij door m'n werk komt (zo is het ooit begonnen in een erg drukke tijd... moet m'n werk goed doen dus moet goed slapen en dan ga je aan je werk liggen denken 's nachts ipv lekker te slapen totdat ik het even niet meer trok en een pammetje kreeg). Ben ook wel benieuwd hoe bij jullie de verslavingen begonnen zijn ???

Hoi Do, ik heb je mailtje ontvangen voor je friendship request, uiteraard heb ik die geaccepteerd maar weet niet of ik het goed gedaan heb, ik zie niets dat het aangekomen of bevestigd is..? Misschien heb ik het niet helemaal goed gedaan.
    Heb je nog een berichtje terug ontvangen ?

Hallo Zippie,

Ik zelf heb 5 jaar dagelijks kalmeringspillen genomen.Mijn Spe******t zij altijd maar dat ik dat nodig had,omdat ik te nerveus door mijn epilepsie.Dus in begin,begin je dat gewoon te slikken met gevolg dat je na een tijdje niet meer zonder kunt.Maar mijn slaap werd toens erger en erger,en kon toen niet meer inslapen.Het was of te wel slapen met een pilletje,of te wel niet slapen.Vandaar dat ik rivotril ben gaan nemen,rivotril is een kalmeringmiddel.Dus ik begrijp je volkomen hoor;zoals je zegt van heb angst om niet te kunnen slapen.Denk dat dat een beetje eigen is aan ons.
    En zeker iemand die aan afbouwen is.Wat ik vooral herken aan is:dat jullie allemaal op veilig willen spelen.
    Zo dat je nog zeker een recept of pilletje of voorraad hebt.Hier komt het weer(de angst zonder medicatie te vallen)Maar dat is normaal hoor dat hoort bij de afkick,heb ik ook meegemaakt.Toen ik aan mijn laaste pilletje bezig was...man man man heb ik wel lelijk gedaan hoor.Maar heb toen doorgezet,en even op mijn tanden gebeten.Moet zeggen dat ik het daarna nog wel wat moeilijk heb gehad(mentaal)dan.Maar na een paar weken kon ik toch terug weer normaal slapen,en daar ben ik nu heel blij om(zonder pammetjes.Had dat nooit gedacht dat ik daar vanaf zou geraken.Een tijdje geleden had ik een paar dagen eens slecht geslapen,dacht van ga een 1/4 van een rivotril nemen.Jezusheb ik mij slecht gevoeld de dag er na,kan gewoon niet meer tegen die pillen.Als je er echt vanaf wilt,ga het je zeker lukken!!
    Je hebt onze steun!!

Lieve groet Do

Wij zijn vanavond weer een boswandeling gaan maken, ook al had ik er eigenlijk de puf niet echt voor....toch doen!
    En wat heerlijk als je het dan gedaan hebt, en ook een ree en een wild zwijn weer gezien.
    Ik ga het weer proberen met maar 1 xanax(Zippie, dat is idd een angst remmer dus kalmeringmiddel dus een benzo)
    Acupunctuur krijg ik nu ook voor mijn geestelijke gesteldheid.
    Het laat je energie banen weer vrij uit stromen want zeker in tijden van een depressie stagneerd dat ook meteen waardoor er ook lichamelijke klachten ontstaan.
    Aan de ontstekingen is helaas niets te doen.
    Mee leren leven en van tijd tot tijd opereren.
    Die ik nu in mijn oksel heb zitten heb ik net voor een deel uit kunnen drukken,maar helaas lang niet alles en dan gaat het gewoon weer verder ontsteken.
    Maar ja.....het gekke is dat ik lichamelijke pijn (behalve hoofdpijn en misselijk zijn) wel aardig goed kan verdragen.
    Misschien juist omdat je met depressies te maken hebt.
    Dan herken je een duidelijk verschil in lichamelijke pijn (die kun je eventueel als je een beetje een harde bent verbijten of met een flinke pijnstiller tot rust brengen) en de geestelijk pijn, daar kun je echt niets, maar dan ook helemaal niets tegen doen.
    In het ergste geval ga je je er heel hard tegen verzetten, denk dat het wel een menselijke reaktie is, maar daar kwel je je geest eigenlijk alleen maar harder mee.

Ja, de ene hond is 15 en de andere 14....moet er niet aan denken dat het eens einde oefening zal zijn....dan kun je me dnek ik echt bij elkaar vegen.
    Maar ja....ook zij hebben het eeuwige leven niet.

Nou, ik ga mijn pillen nu maar nemen en dan in bed nog even lekker lezen en dan hoop ik weer goed te slapen met een xanax minder.
    Ik wens jullie die hier nog wakker zijn voor straks ook een goede nachtrust toe.

Liefs, Diane

sterkte onassa....
    beetje erg duf van de tryptizol
    bagger geslapen
    trillen
    over 2 uur intake.....zit nu al een verhaal te verzinnen.....wil nog niet de waarheid vertellen....
    uitslag en behandelplan krijg ik een paar dagen voor we op vak. gaan dus wordt het voor hun ws pas eind juni, dat ik hun advies op kan volgen.....
    dus gelukkig nog recepten tot die tijd....
    ohhhhhh wat ben ik toch erg.....
    ga het echt inzien....
    hier moet echt ingegrepen worden....
    zal na intake wel even vertellen hoe het was

Hallo Onassa,

Wel plezant he dat je elke dag een wandeling probeert te maken.Kan deugd doen achteraf he,vind ik ook.En hoe gaat het voor de rest met jou?Zo te lezen precies weer even iets beter buiten de hoofdpijn/misselijkheid.Ja wat betreft hoofdpijn daar kan ik van meespreken met momenten.

Zeg zo'n acupunctuur helpt dat effectief voor de stres,of voor wat is dat juist dat jij dat doet?Is dat niet pijnlijk met al die naaldjes.
    Wel jammer dat je altijd zo vaak last hebt van ontstekingen.Heb vorig jaar ook een lange tijd rondgelopen met ontstoken tenen jezus deed dat pijn.

En voor de rest lukt het zo beetje met de pilletjes af te bouwen.

Lieve groet Do

Na 2 dagen eindelijk weer even tijd om wat te schrijven. De 2e nacht was helaas niet zo goed gegaan als de 1e.. heb dan ook ipv van de 20mg (10 pams) 's nachts nog 10mg extra geslikt (dat was al om 01.15/01.30). Was daar eigenlijk woensdagochtend niet zo blij mee op z'n zachts gezegd. Het gaat bij mij nog niet zo eens om het trillen want dat valt best nog mee maar meer de angst van dat ik de rest van de nacht wakker lig, dus de psychische afkickverschijnselen... Woensdagavond weer 10 stuks klaargelegd en de rest ver weg zodat ik er niet makkelijk bijkon en zowaar (met de hulpmiddelen Valdispert en Melatonine) nu wel gelukt me aan het aantal te houden en tot ca. 05.30u geslapen, wel vaak wakker tussendoor maar viel ook wel weer snel in slaap en een keertje nog een
    greep in de pot melatoninetabletjes. Vandaag vrij, dus gisteravond wel weer 10 pams klaargelegd en mezelf streng toegesproken nu alleen echt te nemen als ik niet anders kon, niet zo snel aan mezelf toegeven, en zowaar meiden, ik ben maar met 5 pammetjes de nacht doorgekomen. Alleen bij naar bed gaan 2 Valdispert genomen en de melatonine, en 's nachts dan de helft van pams die ik klaar had gelegd. We hebben vandaag toch lekker niets, dus kan altijd nog tukken op de bank (want dat lukt vaak wel in de weekenden) als het nodig is. Ook vannacht weer vaak wakker geweest op een half uurtje na niet echt wakker gelegen. Al met al ben ik niet ontevreden over de afgelopen dagen maar het moeilijkste gaat nog wel komen, bovendien ook een druk weekend voor de boeg dus moet nu echt doorbijten... En Do, wat je zegt over humeur en zo, dat heb ik ook maar juist als ik ook teveel geslikt heb, dan kan ik niets verdragen en ga bijna om het geringste bijna uit m'n dak. Wil dat ook niet, de mensen om mij heen kunnen er ook niets aan doen dat ik het zover heb laten komen...
    Onassa, inderdaad voor jou is het nog dubbel moeilijk omdat je nog andere lichamelijke klachten bij hebt, heel veel sterkte ermee. Is het nog wel gelukt om een xanax minder te nemen ? Sietske, hoe is je intake verlopen ?? Heb je nog wat kunnen verzinnen of heb je toch de waarheid verteld ? Het feit dat we inzien dat we verkeerd bezig zijn met de pams en andere kalmeringsmiddelen is natuurlijk al een stap op de goede weg.
    En nog even een nieuwsgierige vraag, waar ga je heen op vakantie ? Misschien kan je deze ook al gebruiken om nog verder (of sneller) van je pillen af te kicken ? Omdat ik dan niets hoef persé, probeer ik het juist in de vakantietijd omdat ik dan druk minder op m'n schouders voel. Rust in de tent en regelmaat is het belangrijkste om deze periode door te komen (zo voel ik het in ieder geval !).

Citaat Origineel gepost door dotito Bekijk Post
    Hallo Onassa,

Wel plezant he dat je elke dag een wandeling probeert te maken.Kan deugd doen achteraf he,vind ik ook.En hoe gaat het voor de rest met jou?Zo te lezen precies weer even iets beter buiten de hoofdpijn/misselijkheid.Ja wat betreft hoofdpijn daar kan ik van meespreken met momenten.

Zeg zo'n acupunctuur helpt dat effectief voor de stres,of voor wat is dat juist dat jij dat doet?Is dat niet pijnlijk met al die naaldjes.
    Wel jammer dat je altijd zo vaak last hebt van ontstekingen.Heb vorig jaar ook een lange tijd rondgelopen met ontstoken tenen jezus deed dat pijn.

En voor de rest lukt het zo beetje met de pilletjes af te bouwen.

Lieve groet Do
    Hoi Do,

Met de hoofdpijn en misselijkheid gaat het ook inmiddels al beter.
    Het lukt nog steeds om 1 hele xanax achterwege te laten voor de nacht(maar word me nu makkelijker gemaakt omdat mijn nieuwe AD tryptizol ook een beste slaapverwekker is)
    Vanacht ga ik proberen om die ene xanax door midden te breken, dus een halve dan nog maar.
    Overdags heb ik er nog wel steeds eentje nodig, want iedere dag krijg ik wel een keer zo'n lichte paniek aanval en dan neem ik er een zodra ik het voel opkomen.

Ja, acupunctuur helpt wel degelijk.
    Hij is nu ook echt op de darmen gaan prikken en kan nu ook wat makkelijker poepen.
    Gister ook van de psych nog een pittig laxeermiddel gekregen en van roosvice heb ik nu de pruimen versie....als het er nu niet uitwil komen weet ik ook niet meer.
    Eet ook best veel appels en sinasappels.
    Mijn buik moet echt gaan slinken want het isbijna niet te houden van de druk die er van binnenuit op staat.
    Ik let nu ook echt op mijn voeding want ook nu kom ik weer snel aan van de tryptizol.
    De afeglopen wekenj 5 kilo!!!
    Maar goed, het is grotendeel lucht en ontlasing wat niet weg wil.
    Ik wil er eigenlijk sowieso 10 kilo af hebben(lekkere timing zul je denken als je net met een nieuwe AD begint), maar als ik er nu niet op let, groei ik straks weer net als toen met de citalopram uit tot 83 kilo!
    En ik ben maar een kleintje van 1.68.
    De naaltjes doen niet echt pijn hoor.
    En als er een even pijn doet is dat vaak de plek waar het in verbinding staat met de grootste boosdoener op dat moment.
    Ik moet er wel bij zeggen, dat ik absoluut geen angst voor naalden heb, dat zal ook een voordeel zijn.

@Zippie, ik vind dat je ook echt goed bezig bent hoor!
    Gebruikte jij zoveel pammetjes op een dag dan????
    Ik gebruik nu ook melatonine, had ik ooit al eens gekocht, maar nooit echt gebruik.
    Ik heb de melatonine forte.
    Maar je moet ze al 2 uur voor je naar bed gaat innemen, en dar lukt me niet altijd omdat ik er niet altijd aan denk om ze dan op tijd in te nemen.
    Nou meid, ik hoop dat je het op deze manier vol kunt houden, heel knap van je hoor!

liefs , Diane

heb goed nieuws over melatonine, heb het tijden zelf gebruikt en nu blijkt dat zorgverzekeraars het wel ver goede als het door psych. of neuroloog voorgeschreven wordt met een begeleidend briefje, hoe wat en waarom enzo
    en anders wordt het vaak vergoed als je via internet apotheek gebruikt, geldt tenminste voor groene land/achmea
    dus als ik jullie was zou ik even informeren, heb het dus tijden voor niets zelf betaald...

ik heb nog niet verder afgebouwt, zit even te denken of ik dat nog doe, daar ik er in verslavingskliniek er achter kwam dat ik na afkicken en clean zijn, beide keren onslagen werd met 1 tranxene...
    was ik helemaal vergeten maar door dat gesprek daar kwam het weer wat helderder binnen.
    wel weet ik dat ik met hun niet verder ga, veel te veel oud zeer en al vanaf mn 18e jaar verslavingsgedrag met ALLE middelen, verpleeg mezelf al vanaf die tijd en heb ook alles voor allerlei kwalen...
    ben dus bijna 48 jaar en zou ik 30 jaar moeten veranderen, ben nu zo gelukkig dus wat ga ik dan doen???mis weer ongelukkig worden, wat ik mezelf aandoe...vind dat ik eigenlijk nu al een hele prestatie heb geleverd....en dat vindt de kliniek dus ook...

heel erg knap dat we het toch nog volhouden toch....??

Hey Lieve Sietske,

Wel jammer langs ene kant,maar kan u gerust wel ergens begrijpen.
    Als je al 30 jaar medicijnen neemt en je moet dan afbouwen,tja gemakkelijk is dat niet.
    En langs de andere kant,je moet het ook willen,de eerst stap begint bij uzelf.
    Ach als gij u zo gelukkig voelt,en ge hebt geen nevenwerkingen van de medicatie dat ge neemt, kan je idd mischien beter alles zo laten.
    Ik begrijp goed genoeg dat je geen oude wonde meer open wilt maken.En vind ook...dat je dat tot hiertoe al heel goed hebt gedaan.

Lieve groet Do

Sietske...ik kan je alleen maar groot gelijk geven meid!!!
    Je doet het zelf hartstikke goed en onthoud dat het belangrijkste is dat je het gelukkige gevoel wat je nu hebt moet zien vast te houden!~
    Laat het verleden liggen en richt je op een mooie toekomst waarin je nog lang mag leven in harmonie met jezelf.
    En ALS dat dan moet met bepaalde medicijnen, so be it!
    Je hoeft je tegenover niemand dan enkel jezelf te bewijzen.
    Het leven gaat al zo snel, je hebt al genoeg voor je kiezen gehad....laat het daarbij en leef je leven zoals je nu doet, in harmonie met jezelf,je omgeving zal dat zeker ook toejuichen!
    Je bent en blijft een kanjer!

Liefs, Diane

het gelukkige gevoel wat je nu hebt moet zien vast te houden!
    Laat het verleden liggen en richt je op een mooie toekomst waarin je nog lang mag leven in harmonie met jezelf.
    En ALS dat dan moet met bepaalde medicijnen, so be it!
    Het leven gaat al zo snel,

Helemaal waar,en sluit mij daar voledig bij aan!!!!

dank jullie wel.....lieverds,
    blijf hier wel hoor......want ik wil niet terugvallen weer naar 3 x tranxene en 3 inslaaptabletten, dus heb jullie nog heel hard nodig!!!!

Hi Onassa, op de dag gebruik ik gelukkig helemaal niets, het is alleen voor 's nachts en de hoeveelheden zijn inderdaad behoorlijk veel, had van een vorige keer (bijna 2 jaar geleden) opgespaard toen ik een tijd thuis ben geweest ivm niet slapen en oververmoeidheid. Omdat de druk toen ik thuis was veel minder was omdat ik niet naar m'n werk hoefde, heb ik een behoorlijke hoeveelheid op kunnen sparen omdat ik toen ook nachten gewoon zonder pams sliep. Nu op het laatst zat ik al weer op zo'n 30mg soms meer diazepam om de nacht door te komen en sliep nog veel te weinig. Zat er zelfs aan te denken om illegaal via internet te bestellen maar heb dat gelukkig nooit gedaan omdat ik daar slechte berichten over las op internet (neppillen voor een hoop geld of met andere, gevaarlijke werkstoffen..) Afgelopen zondag na weer een slechte nacht heb ik de knoop dus doorgehakt omdat het zo niet verder kan en ben nu aan een tweede poging begonnen. Ben net als Sietske al zo ontzettend lang aan de pillen maar wil het tóch weer proberen. De huisarts heeft me ook wel al regelmatig gewezen op de gevaren van benzo's bij het ouder worden (ben nu 45 jaar..) zoals vallen en het gevolg dat je dan botbreuken oploopt of erger, gevaar in het verkeer (ga nu sinds een aantal weken op de fiets naar m'n werk ipv de auto, heb ik ook gelijk m'n beweging..). Maar ja, ik ben nog maar net goed en wel begonnen, alleen het verschil nu is dat ik het zelf wil en niet omdat de huisarts het wilt. Ben vastbesloten door te zetten maar het is zóóó moeilijk. Lukt het me om helemaal af te bouwen dan moet ik er nog vanaf zien te blijven zoals Do die al zolang clean is. Maar ik weet dat de pams lichamelijk al niet meer werken en dat het de geestelijke verslaving is die het allemaal zo moeilijk maakt.

@onassa, welk laxeermiddel heb jij gekregen, tryptizol, ik doe het met lactulose maar daar word je op den duur zo misselijk van

sorry, foutje....ik bedoel voor de bijwerking van tryptizol, ben je er trouwens al aan gewend onassa??
    mijn droge mond word al minder maar ben nog wel suf en wat duizelig maar een prima stemming als ik alles zo lees gaat het wel goed met jou, gelukkig!!!!
    prima AD, vind je ook niet??

Ik heb idd lactulose gekregen.
    Gaat pas na een paar dagen werken, gister begonnen en zojuist de tweede keer genomen.
    Gister kreeg ik er wel darm krampen van, maar die krampen verdraag ik wel omdat ik met mijn spastische dikke darm veel last van darm krampen heb, ben die pijn alwel aardig gewend.
    Tja....of ik helemaal aan de tryptizol gewend ben....ik durf je er nog niet echt goed antwoord op te geven.
    Ik blijf heel erg droge mond houden en duizelig.
    De psych vroeg me ook al of ik kon merken of het al wat deed, daar antwoordde ik dus ook op van, tja, eigenlijk geen idee want ik zou niet weten hoe ik me zonder zou voelen.
    Vandaag had ik duidelijk een mindere dag.
    Misschien ook wel omdat het weer zo enorm is omgeslagen, daar ben ik erg gevoelig voor.
    Slaap alleen wel een gat in de dag.
    En heb zojuist een halve xanax genomen, eens kijken of dat ook gaat lukken.

De huisarts heeft me ook wel al regelmatig gewezen op de gevaren van benzo's bij het ouder worden (ben nu 45 jaar..)
    Ohjee...daar is mij nooit iets over verteld.
    Dacht juist dat ook veel ouderen juist vaak aan de pams zaten.
    Ik zal nog heel wat keren in mijn leven van mijn paard af donderen, dan maar hopen dat ik geen botten breek

hahahaha onassa,
    die is goed.....valze zou ik zeggen!!!!
    is het gelukt met 1/2 xanax minder??

en zippie, hoe is het vannacht gegaan?

ik gebruik 2 x lactulose per dag, de dosis op je nuchtere maag werkt het beste,
    heb vannacht heerlijk geslapen, 1 x wakker geweest,
    tril niet meer, alleen erg duf, ws door tryptizol, ik moet morgen weg en dat lukt niet als ik zo duf ben dus ik denk dat ik vavavond voor 1 x minder tryptizol inneem.
    dit hoort dus bij mij.....zelf verpleging, weet echt wel hoe dat moet, dus geen zorgen....!!!

@diane....sterkte met al je lichamelijke klachten.....dat zijn er heel wat....
    ik val alleen maar af......ben jij niet misselijk dan??

Hoi Sietske.

Ik heb tot 3 uur vannacht wakker gelegen, ook door de darm krampen van de lactulose, had pas 's avonds laat genomen, dus dat is niet zo handig.
    Om 3 uur heb ik ook het andere halfje xanax genomen en toen sliep ik snel.

Ik dokter vaak ook zelf met mijn medicijnen hoor, vindt de psych dus niet altijd even leuk

De lactulose helpt wel zeg, ben nu flink aan de race!!!
    En vies praatje , maar de ontlasting zit denk ik ook volmet lucht want ik moet wel 4 keer door spoelen voor het allemaal weg is
    Ik hoop dat ik er een beetje van ga afvallen, want nu word ik alsmaar zwaarder met de tryptizol.
    Pas mijn voeding nu ook wel aan hoor.
    Bijna alles wat lekker is, en calorierijk laat ik maar even achterwege.
    Soms wel moeilijk want mijn eetlust is nu juist sinds lange tijd weer goed.

ha diane,
    zelf dokteren zal wel bij ons horen,
    mijn psych. is al niet meer verrast als ik weer eens wat heb veranderd, meestal vraagt hij wat ik op dat moment naar hoe ik mn medicatie heb samengesteld....
    en als ik recepten nodig heb is het net een kaartspel......ik krijg wat van hem en dan moet ik weer wat inleveren en mag ik zelf kiezen...(alleen niet met benzo,s hoor) daar is hij het laatste jaar veel moeilijker in geworden....
    tis voor hem vaak een verrassing wat voor AD ik weer slik maar voorlopig wil ik deze echt houden.....door de sufmakende werking mis ik de pammetjes veel minder...
    vies he, lactulose en vooral op je nuchtere maag....brrrrrr
    moet zelf ook paar x doorspoelen.....echte plak ontlasting, maar ja, alles beter dan die vreselijke obstipatie want daar word je ook niet vrolijk van.
    fijn dat je nog wel een aantal uren lekker hebt geslapen!!!
    t komt allemaal goed met ons....

Hey Sietske, vind je die lactulose echt vies???
    Ik vind het heerlijk, lekker zoet, ik zou zo de hele fles leeg kunnen drinken!

Zo ben net onder de douche vandaan.
    Ben daarna dan altijd meteen dood op en trillerig.
    Lijkt wel alsof ik dan ik weet niet wat heb gedaan

ha onassa,
    dat hele moeie heb ik ook, volgens mij komt dat echt door onze AD
    ik had het niet met de vorige,
    dat duurt dus ongeveer 6 weken.....bijwerkingen
    en dat trillen hoort er ook bij, heb het nog nagevraagd bij apotheker,
    die weten echt meer dan de psych., wat de klachten zijn en duizeligheid is trouwens ook van tryptizol,pfffffffffffffff, hoop dat je het snapt, beetje rommelig bericht maar kan zelf ook niet echt helder reageren.

Ben net terug van een weekendje vriendenbezoek, heb vrijdagnacht voor het eerst sinds maanden weer eens een nacht helemaal zonder pammetjes geslapen, nooit gedacht zo snel al een nacht en wat een openbaring dat ik het nog zónder kan ! Was helemaal blij toen ik gisterochtend opstond. Maar afgelopen nacht werd ik om half 4 wakker en ik 4 uur wakker liggen toch een beetje lang vind tot ik op kan staan (het nadeel van niet thuis slapen..) en heb 8 pams genomen om nog een paar uur te slapen. Heb het deze week niet slecht gedaan vind ik zo, ik had mezelf op 10 pams per nacht gezet en heb er de afgelopen 6 nachten totaal maar 48 genomen ipv 60). Nu nog kijken hoe het de komende nacht dan weer gaat, vanaf maandagnacht wil ik op 9 stuks overgaan.. Hoop dat die ook zo goed gaat...

oh ja Onassa, ik vergat nog even te verduidelijken wat de huisarts mij vertelde over de gevaren van benzo's bij ouder worden, als je suf je bed uitgaat word het risico van vallen groter met botbreuken, een gebroken heup groter, of misschien nog erger... Daarom worden ze moeilijker of zijn ze er niet zo happig meer op om benzo's voor te schrijven. Zo proberen ze je er van bewust te laten worden dat het beter is om te stoppen.

Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. Slaap en slaapfasen - Artikel
    By Agnes574 in forum Vermoeidheid
    Reacties: 4
    Laatste Post: 26-08-18, 08:37
  2. Slaap- en kalmeringsmiddelen - Artikel
    By Agnes574 in forum Medicatie en pijnbestrijding
    Reacties: 4
    Laatste Post: 09-08-18, 07:48
  3. Ik val makkelijk in slaap
    By Leontien in forum Peilingen
    Reacties: 24
    Laatste Post: 09-08-18, 07:03
  4. Slaap- en kalmeringsmiddelen via internet bestellen
    By gevaar van internetpillen in forum Vermoeidheid
    Reacties: 6
    Laatste Post: 16-07-10, 13:07
  5. Ouderen gebruiken minder slaap- en kalmeringsmiddelen - Zorgkrant
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 23-01-07, 09:29