Weergeven resultaten 1 tot 18 van 18

Onderwerp: Schokken in hoofd

Standaard Schokken in hoofd

Ik heb veel last van schokken in hooft als ik s,morgens wakker word.kan mij iemand zeggen wat dit is en wat er tegen te doen?.

Standaard Re: schokken in hooft

Lijkt op gespannen nek en schouderspieren.
    Ben je hiervoor weleens naar de fysio geweest? Anders zou ik je dat eerst willen aanraden.

Premium ++ Account dotito's Avatar

Standaard Re: schokken in hooft

Citaat Origineel gepost door maymiep Bekijk Post
    Ik heb veel last van schokken in hooft als ik s,morgens wakker word.kan mij iemand zeggen wat dit is en wat er tegen te doen?.
    Wat je evt kan doen als de schokken aanhouden,is een scan/mri van u hoofd laten nemen,zo ben je toch altijd zeker.

Succes Do
    Alleen je eigen denken maakt je bewust van geluk of ongeluk

Elke betere wereld begint met jou en in jou.
    Niet morgen bij een andere, maar vandaag bij jezelf

Standaard Re: Schokken in hoofd

ik heb een mri scan laten maken maar neuroloog kan het geen naam geven.

Wat voor schokken bedoel je, als ik vragen mag?

Bedoel je dat je zonder dat je dat wilt heel snel met je hoofd beweegt, zeg maar zoals een kat die een vlieg wil afschudden?

Of bedoel je dat je een soort "elektrische" schok voelt die door je hoofd heengaat, maar dat je daarbij gewoon stilligt?

Of bedoel je iets anders?

Banned Premium ++ Account

slik je medicatie??
    zo ja.....welke....
    bijwerkingen van med.kunnen nl ook deze klachten geven.

als ik wakker word ligt mijn hooft stil en het zijn net electrische schokken die door mijn hooft gaan,.

ik heb dit ook als ik met mijn ogen van links naar rechts draai of anders om.

Met mijn lekenverstand (let op - dit is dus een heel grote "disclaimer"!!!) denk ik dan aan epilepsie - ben je daarop getest?

Of aan iets met de ogen. Dat kan een verhoogde oogdruk zijn (glaucoom) - makkelijk te meten door elke moderne opticien, dat gaat tegenwoordig zonder dat ze iets op je oog hoeven te zetten. Ze blazen kleine "pufjes" lucht tegen je oog, en met een lichtstraaltje meten ze hoe ver het oog door die "pufjes" wordt ingedrukt. Het kietelt misschien wat, dat is alles.

Het kan ook een beginnende diabetes zijn - behoor je tot de risicogroepen? Heeft de arts daarop getest?

Het kan ook een oogspierprobleem zijn. Als jij je ogen van links naar rechts beweegt, maar je oogspieren zitten net wat scheef aan de oogbol vast, dan zou bijvoorbeeld je linkeroog netjes van links naar rechts kunnen gaan, terwijl je rechteroog niet alleen van links naar rechts gaat, maar ook een heel klein beetje naar boven of naar beneden. Dan werken je ogen dus niet goed samen. Direct na de beweging corrigeren de hersenen daar wel weer voor, maar de overgang voelt heel even heel raar aan. Je wordt er waarschijnlijk ook sneller moe van.

Maar goed, zoals aan het begin gezegd: dit zijn slechts beredeneerde gokken. Misschien heb ik gelijk, maar ik zou er net zo goed volkomen naast kunnen zitten.

Zie mijn opmerkingen dus hooguit als voorstellen om eens te kijken of het dit zou kunnen zijn. Een kenner (je (oog)arts dus) is de enige die je kan zeggen of het ook echt zo is.

Ik lig stil als ik wakker word,en als ik opsta houd het gelijdelijk op.

miewpmay
    Ik lees je bericht over schokken in je hoofd. Wat is er uit de MRI gekomen..?? Ben je nog onder behandeling bij een arts of neuroloog voor de schokken of is het al vanzelf opgehouden...
    Hendrina
    Ben bekend met epilepie en migraine

elektrische scokken

Slik je anti depressiva of ooit gedaan? Het lijkt op een verstoring van het serotonerge systeem.
    Dit kan ook veroorzaakt worden door XTC gebruik.
    Ik heb deze schokjes al sinds 2009 in stressvolle perioden na het stoppen met het AD Seroxat / Paroxetine.
    Ben benieuwd of er mensen zijn die deze klachten hebben zonder ooit AD of XTC te hebben gebruikt.

ik heb die schokken in mijn hooft telkens als ik wakker word,ook als ik stil lig en ook soms als ik lees of naar tv kijk of ik kijk naar rechts.

ik slik geen anti depressiva ook geen XTC of AD

Ik ben niet meer onder behandeling huisarts weet het niet KNO weet het niet en neuroloog kan het geen naam geven.en met de MRI was volgens neuroloog niets aan de hand.Dus wat moet ik nog.ik word er zo langzamerhand gek van.

Hoi Mayke,

Hoe lang heb je hier al last van?
    Ik heb hetzelfde al jaren. Als ik net wakker word, dit gaat dan langzaam over als ik echt wakker ben. Soms in rust situaties zoals tv kijken of als ik ergens op bezoek ben en lang op een stoel zit. En soms overdag als ik mijn ogen snel beweeg van de ene naar de andere kant of naar boven.

Ik ben inmiddels wel wat wijzer geworden, maar heb het niet weg kunnen krijgen.
    Geen enkele dokter, psych of spe******t weet wat het is helaas.

Citaat Origineel gepost door Peter668 Bekijk Post
    Hoi Mayke,

Hoe lang heb je hier al last van?
    Ik heb hetzelfde al jaren. Als ik net wakker word, dit gaat dan langzaam over als ik echt wakker ben. Soms in rust situaties zoals tv kijken of als ik ergens op bezoek ben en lang op een stoel zit. En soms overdag als ik mijn ogen snel beweeg van de ene naar de andere kant of naar boven.

Ik ben inmiddels wel wat wijzer geworden, maar heb het niet weg kunnen krijgen.
    Geen enkele dokter, psych of spe******t weet wat het is helaas.
    Ik heb dit reeds 3 jaar en ik heb precies de zelfde klachten als u,en ik denkt dat wij er ook wel mee zullen moeten leven want bij mij weet ook geen dokter raad.

Soortgelijke onderwerpen

1. Schokken
    By Tim Adema in forum Algemene medische vragen
    Reacties: 10
    Laatste Post: 19-03-17, 20:17
  2. Rugklachten/schokken door mijn wervels
    By dolfijnjorien in forum Zenuwen en beendergestel
    Reacties: 17
    Laatste Post: 05-03-11, 12:18
  3. Hoofd gestoten
    By dolfijn26 in forum Hoofd
    Reacties: 3