Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 789
Weergeven resultaten 401 tot 416 van 416

Onderwerp: Het grote huisdieren topic!

  1. #401

    Standaard Re: Het grote huisdieren topic!

    Ook ik kan die mensen begrijpen,want niet iedereen kan het betalen in deze tijden
    En als je kinderen hebt,al zeer zeker
    Onze keuze is geweest om ervoor te gaan

  2. #402

    Standaard Re: Het grote huisdieren topic!

    Witkop: heel veel sterkt met je huisdier...waar je van houd wil je niet kwijt en missen, maar dieren kunnen niet praten...de kosten zijn torenhoog ik zou dat niet kunnen betalen, maar het moet ook nog "humaan" zijn voor de hond....maar dat weet jij natuurlijk wel en een goede dierenarts zou daar op letten.... dus wens ik jou nog vele goede en fijne dagen toe met de hond...groetjes...

    Marleen en Janneke, hebben jullie dieren? parkiet, goudvissen of groter? ...fijn weekend....groetjes...
    Liefde overwint alles, het geeft ons "de kracht" om verder te gaan!

  3. #403

    Standaard Re: Het grote huisdieren topic!

    Hey Sietske: Meid sorry, ik ben lang niet meer op dit topic geweest, de winter duurde lang...inmiddels had ik de pols gebroken in december en dat proces duurde heel lang, daarna mijn tante zeer ongelukkig ten val en zo was er veel ellende...

    Hoe is het nu met Killy? hoe liep het eigenlijk af na de valpartij uit de brommer? maar enfin ik dank je voor je verhaal, jammer dat ik niet eerder heb gereageerd, maar Suske gaf gelukkig nog antwoord...wel moest ik erg lachen om het feit dat zij in het afgesloten huisje zat en lag te chillen daar op de bank...fijn dat het voorjaar wordt dan kan zij weer lekker dartelen, zij is gehecht aan die plek...
    zo gauw Sietske..ik hoop je gauw te spreken....... Liefssssssss
    Liefde overwint alles, het geeft ons "de kracht" om verder te gaan!

  4. #404

    Standaard Re: Het grote huisdieren topic!

    Dank jullie
    En ja,ik zit in de gelukkige positie dat ik het kan betalen
    we zitten al over de 7.000 euro
    En ik ben niet schatrijk f zo,maar we waren bijvoorbeld 40 jaar etrouwd,dan kun je een keuze maken,feest vieren of je makker bij je houden,voor ons geen moeilijke keuze
    Nogmaals,als ze pijn zou hebben,dan was het einde verhaal

  5. #405

    Standaard Re: Het grote huisdieren topic!

    Wij denken er over na om een hond te kopen, klein of middelgroot. Iemand tips?

  6. #406

    Standaard Re: Het grote huisdieren topic!

    Die vraag is moeilijk zo te beantwoorden,wat willen jullie,zacht kaakter,pittig karakter,samenstelling van jullie gezin?

  7. #407

    Standaard Re: Het grote huisdieren topic!

    Marleen: dat is een goed begin wat Witkop zegt Marleen.. .het heeft met verschillende zaken te maken maar die wel enorm belangrijk zijn..."IK" heb mijn hondje gekregen, nu begrijp ik pas waarom zoveel mensen een Jack Russel hebben genomen...je hoeft namelijk niet naar de trimster toe, het zijn kortharige honden, wel handig wat de kosten betreft...
    een kleinere hond heeft als voordeel dat hij nog wel eens bij een vriend/vriendin/of familie mag logeren als je op vakantie gaat met bijvoorbeeld het vliegtuig of bij andere belangrijke zaken waarbij je de hond even niet kan hebben....het kan ook makkelijk mee in de auto....je kan googelen op internet voor verdere informatie, of koop een boekje bij bijvoorbeeld de Kringloopwinkel dat is niet duur, en kun jij/jullie je eerst goed laten voorlichten wat belangrijk is om te weten alvorens je een hond aanschaft...wil je een rashond, eentje uit een nest van een particulier, of uit het asiel....grote honden vindt ik prachtig, kleinere honden zijn soms wat lastiger vindt ik, maar enfin een goede opvoeding kan wonderen doen....dieren geven wel heel veel Liefde....en dat is bijzonder... lieve Marleen ik wens je er veel succes mee als je besluit om een dier te nemen, maar doe het in alle rust, neem er de tijd voor...Groetjes...
    Liefde overwint alles, het geeft ons "de kracht" om verder te gaan!

  8. #408
    Premium ++ Account christel1's Avatar
    Lid sinds
    14-09-2010
    Locatie
    Buggenhout, België
    Posts
    2.806

    Standaard Re: Het grote huisdieren topic!

    Elisabeth, aub raad mensen niet aan om een Jack Russel te nemen. Er zitten er heel veel in Belgische asielen. Het zijn echt "soms" asociale honden, heel kefferig, heel zenuwachtig, eigen karakter en met kinderen of andere huisdieren "onbetrouwbaar".
    Das zo'n modehond, iedereen wilt dat tot ze het echte karakter kennen van die hond en dan worden ze massaal gedumpt in asielen.
    Ik zou als raad geven, voor je een hond neemt, gelijk welk ras, ga eens op internet googelen wat de karaktertrekken zijn van die specifieke hond.
    Mijn vriendin heeft een Duitse Dog, een heel lief zacht beest, wel enorm groot, zij heeft dan ook wel een boerderij waar ze woont en daar heeft dat beest plaats. Ik zou hier geen plaats hebben voor zo'n grote hond, behalve als ik er alle dagen een paar km zou mee gaan wandelen.
    Ja lang of kortharig, daar doet iedereen zijn zin mee. Ik heb bewust gekozen voor een hond waar je mee naar het trimsalon moet gaan, kost wel geld, 3 keer per jaar 45 euro, maar ik heb thuis dan weer geen haar van mijn hond, das ook altijd leuk te noemen. Mijn vorige hond was wel groter maar ook langharig maar ik moest er niet mee naar een trimsalon, gewoon regelmatig eens kammen en het was klaar en haar nageltjes knippen.
    Binnenkort weer eens naar de vet voor de nodige inspuitingen voor mijn 2 kereltjes hier (Sammy en Milo de kater). Denk eind mei zoiets dat ik zal moeten gaan. Mijn dierenarts zal me wel verwittigen.
    Nog een fijne zondag iedereen
    Leef vandaag, morgen komt wel

  9. #409
    Banned Premium ++ Account
    Lid sinds
    17-02-2010
    Locatie
    overijssel
    Posts
    4.083

    Standaard Re: Het grote huisdieren topic!

    @Marleen,
    11/2 jr geleden heb ik mijn hondje aangeschaft, heb heel lang zitten googelen op rassen en de bijbehorende karakters, hiervoor had ik een hele lieve grote labrador, ik heb haar heel erg gemist maar heb ervan geleerd dat ze veel haren en altijd in het water/modder springen en dan heb je gewoon alles vies in huis, en ik kan vanwege beperkingen niet veel in huis en ben eigenlijk in aanleg heel netjes, dus dat gaf zeker wel irritaties in mn koppie.
    Toen ben ik gaan zoeken op kleine hondjes die weinig haren omdat je ze kan/moet borstelen, en ik wilde graag veel knuffelen met het aankomende diertje, toen ik wist wat ik wilde (shi-tzu) heb ik zo,n schatje 2 weken van iemand ""geleend"" of het echt was wat ik wilde....en ja hoor, die logheerpartij beviel prima, ze had eigenschappen die ik graag wilde.
    toen pas ben ik echt op zoek gegaan naar een nestje en uiteindelijk na 2 nestjes kijken, een puppy gekocht.
    Wat je van te voren ook goed moet bedenken is dat je een mannetje of een vrouwtje wilt, want beide hebben voor en nadelen.
    Meer raad kan ik je niet geven, het is echt een hele zoektocht want het is niet voor ""even"" je haalt zo,n beestje wel voor 10-15 jaar incl alle kosten.


    Elisa, ik ken je puppy-verrassingsverhaal en snap zeer zeker heel goed dat jij zo,n moeilijke start had,
    het was goed bedoeld, maar niet erg slim!

  10. #410
    Banned Premium ++ Account
    Lid sinds
    17-02-2010
    Locatie
    overijssel
    Posts
    4.083

    Standaard Re: Het grote huisdieren topic!

    lieve mcers, ik zie een paar kanjers van fouten, vroeger had je de ""edit knop"" hoe moet dat nu??fouten aanpassen??

  11. #411

    Standaard Re: Het grote huisdieren topic!

    Bedenk je wel dat op plaats een van bijtincidenten een tekkel staat,die lijst stond afgelopen zaterag in de telegraaf,en zo tot plats 7 waren het alemaal kleine hon,zlfs nog hoger op de lijst als een pitbull

  12. #412

    Standaard Re: Het grote huisdieren topic!

    Dank jullie allemaal voor jullie reacties! We zitten te denken aan een poedel van ongeveer 1 jaar oud, zodat ie de puppietijd al wel een beetje voorbij is. Dus dat wordt denk ik wel 1 uit het asiel, ik zou niet weten waar anders vandaan?

  13. #413

    Standaard Re: Het grote huisdieren topic!

    Christel: Nee ik zal dat merk niet aan prijzen , de Jack Russel, maar ze zijn wel kortharig.....het is een mode hype geweest, iedereen wilde zo'n hondje...een enkeling is lief hoor, die ken ik ook gelukkig........knuffel voor Milo en Sam..

    Sietske: ja ik heb er soms nog steeds moeite mee.....ik lach maar ik ben niet altijd blij...

    Lieve Marleen, het is leuk als we mee kunnen denken, dat is het leuke van dit topic...gaaf....Succes gewenst...

    Sietske: Ja ik had al ergens geschreven dat je de schrijffouten niet kunt verbeteren en ik baal ervan dat iedereen van alles soms op de hoogte is...privacy is er niet meer bij behalve via een persoonlijke mail...ik vindt het geen verbetering in sommige opzichten maar enfin het is niet anders, verder is het natuurlijk prachtig dat we de kans "krijgen" om hier met elkaar te praten etc....

    prettige dag nog, ik ben uitgezeurd....
    Liefde overwint alles, het geeft ons "de kracht" om verder te gaan!

  14. #414

    Standaard Re: Het grote huisdieren topic!

    Je zou ook eens op het rasforum kunnen kijken naar een herplaatsertje
    Dan weet je wie de baasjes zijn en waarom hij herplaatst moet worden
    Vaak is dat omdat de baasje naar een verzorgingstehuis moeten of scheiden

  15. #415

    Standaard Re: Het grote huisdieren topic!

    Hallo Allemaal, hoe is het met jullie huisdieren? alles goed?...hebben jullie al iets voor de teken en de vlooien gekocht? ik heb Bhody nu een vlooien en tekenband omgedaan (gekocht met wit poeder erop) (5 maanden te gebruiken) omdat de teken vaak op zijn kop zitten en onder zijn kin etc....als het niet afdoende is dan kan ik altijd nog een pipetje kopen en gebruiken, maar dit is een mooie zachte band....straks even naar hem (Bhody) kijken want ik voelde een bultje op zijn koppie..ik mag de teken "niet" van hem afhalen want dan wordt hij een leeuw die bijt, dus blijven ze er tegenwoordig opzitten maar probeer ik hem te spuiten met een klein busje gif tegen de teken, zodat deze niet meer kwaad kunnen...hoe gaat dat bij jullie? vast wel eenvoudiger he? .

    Witkop: goed advies...
    Liefde overwint alles, het geeft ons "de kracht" om verder te gaan!

  16. #416

    Standaard Re: Het grote huisdieren topic!

    Teken kun jeook op en andere manier verwijderen
    Groene zeep,beetje op een watje doen,20 seconden er op houden en de teek laat los
    Nooit pipetje en bandje tegelijk gebruiken,je dier krijgt dan veel te veel gif binnen

    Raiza,mijn hond,doet het verbazingwekkendgoed,ondanks de kanker in haar hoofd

Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 789

Soortgelijke onderwerpen

  1. Huisdieren krijgen steeds meer menselijke kwalen - Artikel
    By Leontien in forum Diabetes / Suikerziekte Forum
    Reacties: 4
    Laatste Post: 07-05-13, 23:29
  2. Een nieuw topic met een oud onderwerp
    By vruchtje in forum Vrouwen
    Reacties: 13
    Laatste Post: 22-05-10, 12:11
  3. Te grote penis ?
    By Wout in forum Mannen
    Reacties: 6
    Laatste Post: 04-09-07, 19:01
  4. Centrum voor bestraling huisdieren met kanker - Algemeen Dagblad
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 06-04-07, 15:50