Bekijk resultaten peiling: Hebben (huis)dieren invloed op onze gezondheid?

Stemmers
64. Om te stemmen moet je je eerst registreren.
  • Ja, héél erg veel

51 79,69%
  • Ja, een beetje

7 10,94%
  • Weet ik niet

3 4,69%
  • Nee, niet mee eens

3 4,69%
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 50 van 86

Onderwerp: Huisdieren hebben invloed op je gezondheid!

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Standaard Huisdieren hebben invloed op je gezondheid!

"Wat doet jouw huisdier met jouw gezondheid ???
    Echt over jouw gezondheid schrijven en niet...Hoe leuk jouw huisdier is.

b.v. kan het helpen om over jouw angsten heen te komen....of kan jouw huisdier jou troosten,wanneer jij depressief of verdrietig bent...je bloeddruk helpen verlagen.

Bij deze hoop ik een goede poll ..op deze site ''gezet te hebben''.....
    want er zijn veel mensen die veel om hun huisdier geven.
    En....er gezond....door mogen blijven.."

Een 'ex-lid' kwam met dit goede idee,dus hier een enquete erover!!

Heeft jouw (huis)dier invloed op jouw gezondheid?
    Maakt deze je rustiger, geeft deze je meer beweging, troost deze je wanneer je je down en/of verdrietig voelt, etc...??
    Laatst aangepast door Agnes574 : 21-10-10 om 16:28
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Talking Re: Huisdieren hebben invloed op je gezondheid!

Mijn honden hebben een zéér grote positieve invloed op mijn gezondheid!!

Ze zorgen ervoor dat ik tot rust kom bij spanning,
    ze troosten me als ik me niet goed voel (die beestjes voelen dat écht aan of je vrolijk of verdrietig/down bent!!),
    ze geven me besef van verantwoordelijkheid, doorgaan/niet bij de pakken gaan neerzitten en
    zorgen ervoor dat ik meer beweeg > zonder honden zou ik nog 'passiever' leven door de pijn en vermoeidheid,dat weet ik zeker!!

Mijn mening; een huisdier waar je echt mee bezig moet en kan zijn is zéker zeer goed voor de gezondheid!!
    Kinderen die een huisdier hebben en daar (deels) verantwoordelijkheid voor moeten dragen, krijgen op jonge leeftijd al een positieve 'zorgen voor' en verantwoordelijkheidsgevoel 'impuls' mee!!

Echter; neem géén hond als je full-time werkt, zorg dan voor een alternatief .... 8 uren werken, 8 uren slapen (huishouden,eten,wassen,hobby's nog niet meegerekend!!)... dan heeft een hond niet écht een plezierig leven hé?!
    Honden zijn niet gemaakt om hele dagen alleen thuis te zitten!!!
    Dat is pure dierenmishandeling naar mijn mening!!!!
    Laatst aangepast door Agnes574 : 19-06-10 om 17:09
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Standaard Re: Huisdieren hebben invloed op je gezondheid!

Ik sluit me helemaal bij Agnes aan.
    Hoewel ik geen wandelaar ben met de honden, zou ik niet zonder kunnen, net zoals mijn katten.
    @ van mijn 4 katten zijn echte ZEN dieren....
    Als ik me slecht voel, komen ze bij me en geven mij een gedeelte van hun energie en geloof het of niet, daar voel ik echt kracht uit ontstaan.

Voor het actieve gedeelte heb ik mijn paarden.
    Die hebben toch een schone stal en beweging nodig.
    Als ik heel zwaar depressief ben ga ik niet, dan word de zorg over genomen maar zodra ik maar effe weer kan, ben ik weer bij ze en dan knap ik zienderogen op.
    De enrgie van het rijden op de paarden rug door het bos/hei.....niks geeft een mens al mij zoveel kracht dan dat!

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

Bij mij hebben mn dieren ook wel echt invloed op mn gezondheid, heerlijk om per dag even wat uurtjes samen met ze te spelen, ze even laten rondlopen of even lekker mee te knuffelen! Voel me altijd heel rot als ik na 2 daagjes weggeweest te zijn terug thuis kom en naar mn konijn kijk, dan voel ik me zo schuldig dattie dan 3 dagen geen aandacht van me gehad heeft. Mn konijn vind het ook heerlijk om 's avonds in bed naast me op mn kussen te liggen en daardoor voel ik me dan ook meteen weer een stuk beter door te zien hoe gelukkig die beestjes zijn!
    Het krachtigste medicijn voor ellende is loslaten!

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Ik neem mijn honden ook altijd mee op vakantie ...
    Als ze niet mee kunnen ga ik ook niet; simpel!!

Ik voel me nooit eenzaam met m'n honden rond mij, ik babbel daartegen, ga er mee wandelen en speel/knuffel met hen.
    Mijn vriend zegt altijd dat ik nog 's ga veranderen in een hond omdat ik er ver altijd mee bezig ben >> volgens mij issie dan jaloers ... gelukkig houd hij evenveel van de honden als ik; zou anders niet goed komen met m'n relatie vrees ik , mijn honden gaan voor alles!!

Ik ga dus ook niet op vakantie vanwege mijn dieren en ik mis het ook niet.
    Een paar weken vakantie dat kan bij mij niet tippen aan 365 dagen per jaar mijn beessies om me heen hoor.

Premium ++ Account Luuss0404's Avatar

@ Lieve mede dieren aanbidders,
    Wat jullie ervaren over dat de dieren ervoor zorgen dat je beweegt, dat je je emoties kwijt kan en dat ze je aanvoelen (hoe groot of klein ze ook zijn), dat heb ik ook altijd ervaren met mijn huisdieren/diertjes!
    Ik mis Bouvrie (onze hond) nog steeds, hij was net zoals de honden van Siri!
    Ik heb een keer op tv gezien dat een mevrouw die in een bejaardentehuis woonde overleden zou zijn als haar papegaai niet om hulp had geroepen omdat zijn baasje een beroerte had! Dat zegt mij wel genoeg, dan mogen die 'deskundigen' nog zo hard roepen dat dieren niks voelen, ik geloof en weet wel beter! En anders zouden er ook geen hulphonden kunnen worden opgeleid, want je kan ze tot zover dingen leren, maar een groot gedeelte komt aan op het aanvoelen van het baasje!
    Het is ook bewezen dat het therapeutisch werkt voor speciale kindjes om te zwemmen met dolfijnen of om paard te rijden!!!
    Ik vind het geweldig dat dieren zo'n effect op mensen hebben, nu moeten mensen nog op een goede manier leren omgaan met alle dieren die er zijn, want we hebben ze nodig, of we nu willen of niet!
    Verlies nooit de moed: soms gaat de deur pas open met de laatste sleutel van de bos

Mijn katten hebben een hele positieve invloed op mij. Ze bieden mij troost als ik verdrietig ben; gewoon door er te zijn en met mij te knuffelen. Ze bieden mij vreugde; elke dag weer. Als ik niet zo lekker in mijn vel zit of ruzie heb met mijn vriend en naar de slaapkamer ga, dan heb ik binnen no time drie katten op mijn bed. Ze laten mij iedere keer weer zien wat rijkdom is en hoeveel ik heb om van te genieten. Zonder katten zou mijn leven leeg zijn. En een stuk haarlozer, maarja je moet er wat voor over hebben hè

Bijna 12 jaar geleden kwamen mijn paps en broertje met een vogeltje (Aga****is) aanzetten omdat ik perse een huisdier wou, mijn eerste reactie was 'we kunnen en hebben toch niks aan een vogel' maar als snel kwam ik erachter dat Heavy grappig, lief, schattig, leuk en zorgzaam is en ik zou hem nu voor geen goud willen missen!
    Hij kwam er eerder alleen in het weekend uit want dan waren we thuis, nu steeds vaker, en elke keer als hij eruit is probeerde hij al ons voedsel, kaas+chocola+appel+ kroepoek zijn zijn favo's, hij baddert in ranja want gewoon water is hij te eigenwijs voor, hij fluit als we opstaan, naar bed gaan, weggaan en terugkomen als begroeting en hij komt altijd langer bij 1 van ons zitten als hij voelt dat we ons niet zo lekker voelen.

Ik heb bij de enquête over "Het is prima om medicijnen, make-up of andere middelen te testen op dieren en mensen" al heel duidelijk mijn mening gegeven in een post van 08-02-2010...
    Wij komen voort uit dieren, de mens is zelf dus ook een diersoort en ik vind dat we behoren alle dieren goed te behandelen! Dieren hebben ons zoveel geholpen als het gaat om voedsel, kleding, textiel, landbouw, vervoer, bescherming, sieraden, geneesmiddelen ed dat we nu ervoor moeten zorgen dat dieren niet meer onnodig lijden en niet uitsterven door ons egoïstische toedoen. We nemen hun leefomgeving af en we veroorzaken met de massaproductie voor voedsel zoveel leed bij de dieren dat we dat terug moeten draaien voor het te laat is!

Back on topic; huisdieren hebben zeker veel invloed op de gemoedstoestand van hun baasje en dan maakt het niet uit of dat nou een hond, kat, rat, konijn, cavia, vis, vogelsoort, salamander, slang of iets anders is! Al deze dieren leren ons heel veel over zorgen voor, liefde geven aan, so******atie, ze geven ons een dagindeling en we leren verantwoordelijkheid want een hond moet uit, die kooi moet schoon, dieren hebben schoon water en nieuw voer nodig, als ze ziek zijn moeten we zorgen dat ze beter worden of we laten e met veel pijn in ons hart inslapen omdat dat beter is voor het dier en we krijgen er zo veel voor terug! Een kwispel, een miauw als we thuiskomen, een fluitje, aandacht, onvoorwaardelijke liefde en troost en daarnaast voelen veel dieren aan als het niet goed gaat en kunnen ze zoals de papegaai in mijn vorige post hier of zoals een hond die hard blaft hulp inschakelen!
    Elke relatie gaat om geven en nemen, maar aangezien dieren niet echt kunnen praten moet je er nog beter voor zorgen en zullen ze die zorg ook terug geven!
    Laatst aangepast door Agnes574 : 21-10-10 om 16:29
    Verlies nooit de moed: soms gaat de deur pas open met de laatste sleutel van de bos

Premium Account

Hoi allemaal.

Het is inderdaad zo dat een huisdier het kan aanvoelen of je iets mankeert of niet.
    Ik heb zelf een golden retriever en die voeld het haarfijn aan of er iets aan de hand is.
    Misschien is het omdat deze soort hond ook wel soms opgeleid wordt als hulphond,maar het is volgens mij een extra zintuig van dat dier.
    Een andere verklaring heb ik niet.
    Maar het is absoluut een feit dat een huisdier enorme invloed heeft op je geestelijke gezondheid!
    Lichaamlijk blijf je ook meer actief zodat het ook op deze manier invloed heeft op je lichaam.

Premium ++ Account dotito's Avatar

Daar ben ik het ook voledig mee eens,dat dieren een goede invloed hebben op je gezondheid.Ook ik heb 2 honden gehad,een duitse herder en een langharige duitse herder toen ik nog in mijn huisje woonde.Vond ook wel dat mijn honden toens positieve energie uitstraalde,ook toen ik een slechte dag had.Sluit mij ook aan bij de comentaar van iedereen.
    Jammer genoeg mag ik nu geen huisdieren houden,anders had ik er al lang een gekocht.
    Alleen je eigen denken maakt je bewust van geluk of ongeluk

Elke betere wereld begint met jou en in jou.
    Niet morgen bij een andere, maar vandaag bij jezelf

Banned Premium ++ Account

ik heb een hond en een poes gehad, heb daar veel liefde en positiviteit van gehad, vooral van onze hond, deze voelde aan als je verdrietig was enz.
    voor mijn(toen) depressie was het ook erg goed omdat de labrador veel wandelingen nodig had en dus kwam ik veel buiten en werd er ook gelukkig van als ik zag hoe fijn de hond kon rennen en zo blij was met sneeuw enz.
    helaas zijn beide overleden.
    ik heb geen nieuwe huisdieren gekocht omdat ik nu te weinig kan doen met een hond en een hond verdient veel wandelingen!!

Citaat Origineel gepost door Luuss0404 Bekijk Post
    Ik vind het geweldig dat dieren zo'n effect op mensen hebben, nu moeten mensen nog op een goede manier leren omgaan met alle dieren die er zijn, want we hebben ze nodig, of we nu willen of niet!
    Zooooo hélemaal mee eens!!!!
    Mooi verwoord Luus!
    Doe mij ook maar dieren hoor, ze veroordelen je niet, blijven nooit lang boos, zijn je altijd trouw....en zo kan ik nog wel even doorgaan, allemaal zaken die je van (veel) mensen niet kunt zeggen!

Premium ++ Account ikke64's Avatar

Hoi allemaal,

Ik heb 10 katten waarbij de één er altijd is voor een knuffel, de ander om me op te beuren als ik het een keer moeilijk heb, nog een ander kan verschrikkelijk te clown uithangen. Elk dier heeft zijn/haar specialiteit.
    En daarnaast de 2 honden, voorzien in de nodige lichaams beweging en spel plezier.
    Jullie begrijpen dat ik hem gestemt voor invloed op de gezondheid.
    Ook voor de kinderen zijn ze de pleister op alle wondjes.

Gr Ikke
    Zolang de dood niet wordt afgeschaft is het op aarde levensgevaarlijk.

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

Onze kat gaat ook altijd mee op vakantie! Dan heeft ze een riempje en een heel lang touw en kan ze heerlijk 3 weken buiten lopen. We zien dan altijd zo aan onze kat dat ze ervan geniet. Vroeger hebben wij ook ratten gehad en die namen we dan ook mee op vakantie. Nu heb ik nog een konijn en een cavia en het liefst had ik die ook meegenomen maar helaas is de auto al vol met enkel het konijnenhok. Mn lieve opa en oma nemen dan dus ook 3 weken de zorg over van onze konijn en cavia, die kunnen dan daar lekker logeren. Dus de kooien en alles staan gewoon bij mn opa en oma zo hoeven ze dus niet iedere keer naar ons huis toe, en krijgen ze heerlijk aandacht en genoeg voedsel en water! Haha mn oma wordt ook echt gek iedere keer dat als ik bel ik vraag hoe het met mijn konijn gaat

Vorig jaar was mn konijn voor het eerst daar, en toen had mn oma zelf nog een konijn en een dubbel buitenhok, dus de mijne kon in het hok eronder buiten.. Hier staat het konijn altijd binnen, ik was zoo bezorgd! En mn oma steeds maar zeggen: nee nee het gaat allemaal goed. Bleek dus achteraf mn konijn de eerste 3 dagen in een hoekje te hebben gezeten en niet at.. Fijn! Zo'n idee had ik al Ach dit jaar mag mn konijn lekker in zn eigen hok blijven, dus dan weet ik dat ze zich beter voelt! En daardoor voel ik me meteen ook een stuk beter als ik op vakantie ben!

Misschien een tip voor je touw actie. 2 haringen in de grond met een touw er tussen,
    Met een ring een touw er dwars op en daar de kat aan. Het terrein wordt groter, voor de kat. Hoeft minder touw mee te slepen. En komt ook nog minder vaak vast te zitten.

Ikke

P.S. Maar onze dieren blijven thuis, de middelste blijft nu thuis voor de verzorging, en vroeger gingen de honden naar familie en vrienden zorgde voor de katten. Ik ben er de andere 350 dagen per jaar voor ze.

Hoi allemaal,

Ik ben het helemaal met jullie eens over de invloed die mijn katten hebben op mij. Op het moment ben ik eigenlijk heel ongerust en verdrietig want er is er een van de vier al vermist sinds 1 juni. Die dag kwam ik uit het ziekenhuis en toen is Smokey niet meer thuisgekomen. Ik heb 2 dagen/1 nacht in het ziekenhuis gelegen. Ik hoor haar telkens miauwen (denk ik) en dan doet het gemis zoveel pijn. Eerlijk gezegd zou ik het fijn vinden als ik zou weten wat er met haar gebeurd is. Ze was er altijd voor mij. Als ik me verdrietig voelde, dan kreeg ik een heel verhaal van haar. Hele gesprekken heb ik met haar gevoerd. De andere katten zijn er ook voor mij als ik me niet prettig voel, maar Smokey was dan echt duidelijk aanwezig en er voor mij. De andere katten missen haar ook volgens mij. Mijn andere kat Yokie is ook zo'n schatje. Heel vaak is hij een dag op stap en dan als hij 's avonds thuiskomt moet hij eerst heeeeeel erg kroelen. De oudste Kiddoo kruipt helemaal in me als ik me niet prettigen/of verdrietig voel. Hij wil dan heeeeel veel aandacht. Eigenlijk zijn ze alle vier heel lief en aanhankelijk en ze zijn er eigenlijk altijd voor mij. Meer als mensen. Die hebben me al zo vaak laten vallen. Mijn kattebeestjes vangen me dan op. Komen bij me liggen. Hebben aandacht voor me. Ik praat ook heel veel met ze. Soms lijkt het of ze me zelfs begrijpen!! Vooral Smokey. O wat mis is die meid...........

Liefs Renske

Premium ++ Account dotito's Avatar

@Renske,

Daar ben ik het voledig met u eens dat dieren er meer voor je zijn dan mensen.Dieren kan je tenminste vertrouwen,die zullen je nooit een mes in je rug steken,of pijn doen.Ik heb vroeger ook een hele lieve duiste herder gehad toen ik 22 was,wat mis ik hem ook met momenten.Nu zeker dat je niets om handen hebt dan denk je er meer aan.

Vind wel erg voor jou van je poes,hoop echt van harte dat ze toch nog vroeg of laat bij je terecht komt.Ja je hoort dat veel dat poezen in een keer verdwijnen.Zal een kaarsje voor je branden,dat de poes terug de weg vind naar huis.

Lieve Groet Do
    Alleen je eigen denken maakt je bewust van geluk of ongeluk

Elke betere wereld begint met jou en in jou.
    Niet morgen bij een andere, maar vandaag bij jezelf

had vannacht gedroomd dat onze poes weer voor de deur stond....ik was zoooooooo blij, het was zo,n bijzondere poes.
    maar helaas, ze is afgelopen jan. begraven in het bos,
    dus toen ik wakker werd uit deze mooie droom was ik even niet echt blij....

Verhalen zoals die van magica heeft mij jaren geleden al doen besluiten om mijn tuin kat proof te maken. BIj mij kunnen ze 24 uur per dag naar buiten. Maar de grens van de tuin is afgezet met schutting en schrikdraad. zo kunnen er geen katten in of uit.

Gr Ikke

Hoi Ikke,

Is bij mij een beetje lastig. Ik heb een tuin van bijna 4000 m2. Om dat helemaal af te zetten met schuttingen en prikkeldraad valt niet mee. Kost een kapitaal. Ook lopen er sloten langs ons land en die moeten eens in de zoveel tijd uitgebaggerd worden. Dat doet mijn man zelf en die heeft dan een ruimte van 3 meter nodig voor de baggerbeugel. Dus als ik schuttingen zou plaatsen, dan moeten die 3,5 meter uit de sloot komen te staan.

Liefs Renske

@Magica,

Er schijnt ook iets te zijn dat je ingraaft en een stroom stootje geeft (in de halsband) als de kat te dicht bij komt. Ik heb gehoort dat dit erg goed werkt.
    Vergelijkbaar met schrikdraad alleen zonder kontact met de draad en via een halsband.

Gr Ikke

Misschien is dat wel wat als we de tuin verder aan gaan leggen. Maar ja, de tuin is erg groot en ik weet niet of we die kosten op het moment kunnen dragen. Ik neem het zeker mee in de planning want een kat die vermist raakt is heel erg om mee te moeten maken. Eerlijk gezegd kan je hem/haar dan beter dood vinden. Is heel erg verschrikkelijk, maar je weet in ieder geval wat er aan de hand is en dan kan je hem/haar begraven en het een plekje geven. Nu blijf ik hopen. Maar aan de andere kant vrees ik het ergste.

Renske

Als/zodra je zerieus interresse hebt wil ik wel eens informeren over hoe wat waar.

Gr Ikke

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

Citaat Origineel gepost door ikke64 Bekijk Post
    Misschien een tip voor je touw actie. 2 haringen in de grond met een touw er tussen,
    Met een ring een touw er dwars op en daar de kat aan. Het terrein wordt groter, voor de kat. Hoeft minder touw mee te slepen. En komt ook nog minder vaak vast te zitten.

Ikke

P.S. Maar onze dieren blijven thuis, de middelste blijft nu thuis voor de verzorging, en vroeger gingen de honden naar familie en vrienden zorgde voor de katten. Ik ben er de andere 350 dagen per jaar voor ze.
    Hee dat is slim! Dat idee gaan we meenemen op vakantie!

Hoi Sylvia,

Vroeger gebruikte ik dit al bij de waslijn. Dan zit de basis draad ook nog eens mooi hoog. Glijd makkelijker en de kans op blijven haken in struikjes ed word ook nog eesn kleiner.
    Met andere woorden je kunt de basis draad ook tussen 2 bomen, een boom en een tentstok enz plaatsen.

Gr Ikke

Premium + Account Ronald68's Avatar
    Dagboek berichten
    1

Een beetje, praat er wel eens tegen als het tegen zit. Moet vaak om ze lachen. Dan denk ik waar maak ik me druk om, doen zij toch ook niet.

Yep, en een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!!

@ Ronald,
    Ja dieren kunnen soms erg gek doen

@ Ikke,
    Jij kan vast ook vaak lachen om jou diertjes

Ikzelf leef weer mee met mijn vogel. Heavy heeft steeds meer evenwichtsproblemen en moeite vliegafstanden in te schatten, daarentegen vind hij het minder erg als we hem oppakken. Na 12 jaar heeft hij eindelijk door dat we hem geen pijn doen...
    Gelukkig wast hij zichzelf nog steeds, vind hij het geweldig bij ons te zitten en aast hij altijd op mijn broodjes kaas en broodjes vlokken
    Laatst aangepast door Agnes574 : 21-10-10 om 16:30

www.ecoralim.nl geeft een impressie van mijn dieren. De site is verouderd en er staan wat erg grote foto's op maar met een beetje geduld kun je de meeste van mijn dieren bewonderen. BTW we zijn gestopt met fokken, dus ook die info is niet meer van toepassing

Premium ++ Account christel1's Avatar

Ik zou mijn honden en katten niet kunnen missen eigenlijk. We blijven speciaal in België omdat de honden dan kunnen meegaan op vakantie. Mijn hond kan moeilijk tegen de warmte (tzi shu), dus zien we dat hij netjes geschoren is voor we op vakantie vertrekken. En mijn vriend zijn hond wordt wagenziek als we ver rijden. Een asiel zien we niet zitten omdat mijn ventje zijn hond uit een asiel komt en echt verlatingsangst heeft. Gaan werken doet hij wel, maar voor hij gaat werken, eerst de hond uitlaten (komt er speciaal een half uur vroeger voor uit zijn bed), thuiskomen terug hond wandelen (rond 15u45) en dan nog een avondtoer, dat beestje wandelt elke dag zijn km en mijn vriend ook en als ik er ben ga ik er mee naar het bos, kunnen ze lekker lang loslopen en kennis maken met andere honden. De katten krijgen eten van de buurvrouw als ik weg ben want ja kinderen kijken er niet naar. Mijn venster van de slaapkamer staat altijd open, zomer en winter, kunnen ze lekker op bed komen slapen en de hond die ligt onder de deksels, lekker warm aan mijn rugje (als jullie foto's willen zien van mijn kindjes, jullie mogen me altijd mailen om mijn face book gegevens te hebben, daar staan ze op)
    Greetz
    Christel1

@ Ikke,
    Ja die site had ik al eens bekeken van je
    Waarom zijn jullie gestopt met fokken?

@ Christel1,
    Leuk zeg dat jullie honden en katten hebben en zo te lezen hebben ze een goed thuis bij jullie Wel zo fijn dat de honden met jullie mee op vakantie kunnen!

@Luuss,

We zijn gestopt met fokken aan het begin van de crisis. We bleven voor het eerst in 16 jaar met kittens zitten. De dekkater die we met veel moeite en voor relatief veel geld in Engeland hadden gekocht sproeide op veel te jonge leeftijd, waardoor we hem moesten laten castreren, (opsluiten van onze dieren is voor ons geen optie) En dat allemaal bij elkaar heeft ons doen besluiten om te stoppen. Gelukkig hebben we genoeg contacten zijn onze lijnen nog steeds intact. Mochten we in de toekomst weer willen gaan fokken kan dat dus makkelijk. Maar nu hebben we 10 katten in huis en tuin en dat is echt genoeg. En het went.....

Gr Ikke

@ Ikke,
    Ja dat is een goede reden om te stoppen. Wel jammer dat een hobby (als ik het zo mag noemen) na zoveel jaar moet stoppen.
    Scheelt wel dat je zo weer kan beginnen als je dat wil en als het weer kan qua vraag naar katten!
    In de tussentijd kan je lekker genieten van al je katten

Zeker genieten we van onze dieren. 10 katten, 2 honden, vijver en kommetjes vissen.
    En hobby mag je het wel noemen, geld verdien je er echt niet mee. Al kost een kitten tussen de 500 en 600 euro. We hebben in al die jaren een jaar of 5 gehad waarin we finacieel ongeveer uit kwamen. In al de andere jaren moest en altijd bakken met geld bij.
    Voer, dierenarts kosten, showen enz. Er is in het begin een jaar geweest dat we bijna 4 en een half duizen gulden naar de DA gebracht hebben. En dan moet je echt een beetje gek zijn. Gelukkig hoef ik er niet minder door te eten. Maar vakantie zat er niet echt in dat jaar.
    En geloof me je kunt ook goed ziek zijn van je huisdieren. Toen een poesje van 2 jaar tijdens de bevalling een aorta scheuring kreeg en je zag haar en in de minuut daarna de kittens langzaam sterfen in de buik ben je daar een aantal dagen goed ziek van. Neem dat maar van mij aan. Dan kan ik echt niet functioneren. Gelukkig heb je dan je vrienden in dit wereldje die je steunen en je de duw in de rug geven om door te gaan. Maar anders blijf je er echt in hangen. Nu ik dit typ heb ik weer de tranen in mijn ogen, Om NooNoo (het poesje) maar ook om al de liefde die we toen hebben mogen krijgen van onze vrienden. En dat is ook diamant waard. (meer dan goud)

Gr ikke

@ Ikke,
    Het is belangrijk te genieten van je dieren en gelukkig doe je dat ook!
    Ja je moet de dieren onderdak, voer en medische zorg geven en dat kost allemaal veel geld, ondanks dat je er geld voor krijgt als je kittens verkoopt!
    Ik kan me goed voorstellen dat je erg van slag en verdrietig was (en als je eraan terug denkt ook weer wordt) toen je de moeder kat en haar kittens zag overlijden en niks meer voor ze kon doen! Gelukkig had je veel steun aan je vrienden en dat is zeker diamant waard!

Weet je Luuss, ik ben er van overtuigd dat als je in de shit zit je de echte vrienden leert kennen. Toen mijn vrouw kanker kreeg kwamen ook juist uit het katten wereldje de onverwachte, en o zo steun gevende berichtjes. Helemaal geweldig. Er zit best wel wat jalouzie, haat en nijd. Maar de vriendschappen steken overal boven uit.

Gr Ikke

@ikke,
    Ben de foto's van je katten eens gaan bekijken, echt heel mooi, word ik jaloers van. Zo'n mooi ras van katten. Later wil ik terug een Noorse boskat of een Maine Coon, heb al eens een Noorse boskat gehad, zal je zeker wel kennen, een rosse kater, echt een heel lief beest maar wel groot (woog 8 kilo), ze zijn ook heel prijzig en je hebt er ook wel wat werk aan met die lange haren maar oh zo lief. Spijtig genoeg zaten er kattenhaters in de buurt, 1 keer is er op geschoten met hagel, had hem een gat in zijn dij en de 2de keer, fatale keer hadden ze hem rattenvergif gegeven, 4 keer dierenarts op 2 dagen tijd maar daar kan je echt niets aan doen, is gestorven voor mijn ogen, de dierenarts was net een minuut te laat. Echt erg.
    Goed dat je zoveel steun kreeg vanuit het kattenwereldje als je vrouw ziek was, maar ja overal is jalouzie en nijd
    Greetz
    Christel1

@ Ikke,
    Zeker weten leer je je echte vrienden kennen als je in de shit zit!
    Ook erg fijn dat er vanuit het wereldje zelf vanuit onverwachte hoek steun kwam!

@ Christel,
    He wat misselijk zeg van de mensen in de buurt dat ze jou kat zo hebben behandeld! Vind het spijtig dat de dierenarts niks meer kon doen

@christel, jammer dat je de loop niet even 180 graden kon draaien voor de dader afdrukte. Maar dat is ook één van de redenen dat mijn dieren de tuin niet uitkomen. En als er eens een ontsnapt staat ook de hele buurt klaar om ons te waarschuwen. Ze weten dat mijn dieren nooit voor overlast zorgen. En dat waarderen ze. Huisdieren en gezondheid. Het is bewezen dat mensen met hoge bloeddruk baat hebben hij katten. Dat mensen met honden veel meer bewegen en tot hogere leeftijd actief blijven. Dus dat is zeker gezond Maar als er iets met je dieren aan de hand is kun je er ook goed ziek van zijn.

Gr Ikke

@ikke,
    Achter mijn huis lag een grote weide en daar werd regelmatig gejaagd door jagers maar die moeten nu echt wel het verschil zien tussen een grote kat dan een haas of een konijn he. Heb het gemerkt toen mijn kater (die noorse boskat) zich altijd aan het likken was aan zijn dij, heb het haar dan wat weggehaald en gezien dat er een gat zat, natuurlijk heb ik direct de dierenarts laten komen maar heeft wel een tijdje geduurd eer dat gat dicht was. Het rattenvergif kwam van een restaurant naast de deur, hadden die dan eventjes verwittigd had ik mijn kater binnen gehouden maar nee dus. Ik heb een schat van een dierenarts en 't was op een zondagmorgen dat mijn Milou gestorven is maar die stond daar op 10 minuten, ik aan het blijten en ook de kinderen die toen nog heel klein waren, zagen hun poes zo afzien, bloed overgeven, schokken echt erg. Hoe sommige mensen zoiets kunnen doen dat beeld blijft je altijd bij. 't Was echt zo'n lieve kat voor de kinderen, sliep zelfs bij hen in het bedje onder de dekens.
    Ik vind het echt erg voor oudere mensen die nog goed zijn en bv in een service flat wonen dat ze geen huisdieren mogen houden. Mijn ma deed dit wel, had een cavia en een konijn, haar buren wisten dit en de huisdokter heeft er een stokje voorgestoken toen er een paar die weg wilden, daarbij wij kuisten de hokken uit en dit gaf echt geen geurhinder. Als ik later in een home moet dan zoek ik er wel 1 waar mijn hond wel binnen mag of neem ik me een poes die altijd binnen blijft, ik betaal er toch ook voor ? En het is waar wat je zegt, oudere mensen met huisdieren blijven langer gezond, hebben nog een doel om voor te leven als de partner wegvalt (met een hond moet je buiten en kom je onder de mensen, kan je al eens babbelen en je kan er ook es op grommelen)
    Greetz
    Christel1

heb wel eens tijdje in een verzorgingshuis gewerkt, niet eens zo heel lang geleden en daar mochten er wel dieren mee, 1 echtpaar had een valse hond en viel de zusters aan, het enige wat erover gezegd is, was dat de hond vast moest liggen voordat wij binnen kwamen voor de verzorging
    dus het is raadzaam je eerst goed te laten informeren of er huisdieren mee mogen

Oei Sietske, dat lijkt me nu ook niet ideaal. Waar mijn ma in de home was mochten wel huisdieren binnen maar de bewoners mochten ze niet houden. Ik nam altijd mijn hond mee en de oudjes vonden die zo lief dat ze zelf vroegen of hij eens bij hen mocht komen, ja en mijne sammy ging altijd bedelen als er koffie was om het koekje te krijgen en meestal kreeg ie dat ook nog. Toen mijn mama op sterven lag, was mijn hond er ook bij, ik heb haar afscheid laten nemen en dan is hij heel stil in de zetel gekropen, hij wist wat er komen ging. Mijn hond liep dan ook gewoon kamer in en kamer uit, iedereen kende hem daar al. Elke maand kwam daar zelfs een dame met haar honden om de oudere mensen gezelschap te houden en die genoten echt. Mijn ma was dement maar de naam van haar eigen hond wist ze nog goed, Bobken, ja dan liet ik haar maar Bob zeggen tegen mijn hond
    Greetz
    Christel1

@christel,
    Het restaurant is in deze in overtreding geweest. Gif mag niet berijkbaar zijn voor huisdieren. Ook niet op eigen terrein. Deze hoort in speciale bakken te zitten waar alleen knaagdieren/ratten naar binnen kunnen. Je kunt ze dus aanklagen, voor wat dat waard is.
    Het verhaal met de jagers hoor je regelmatig. Voor mijn gevoel is het meer het opruimen van concurrentie. Tja katten jagen ook, zelfs op konijnen(tjes).
    Er zijn tegenwoordig steeds meer verzorgings/verpleeg tehuizen waar de bewoners huisdieren mogen houden. Ik vind dit een goede zaak mits er een gedegen afspraak is over de verzorging als de bewoner ziek wordt of de verzorging zelf niet meer kan verzorgen. Zeker als het dieren betreft die al bij de bewoners wonen in de oude woon sitouatie. Dat scheeld veel verdriet. En vergemakkelijkt de gewenning op het nieuwe adres.

Gr Ikke

@ Ronald,
    Ja dieren kunnen soms erg gek doen

@ Ikke,
    Jij kan vast ook vaak lachen om jou diertjes

Ikzelf leef weer mee met mijn vogel. Heavy heeft steeds meer evenwichtsproblemen en moeite vliegafstanden in te schatten, daarentegen vind hij het minder erg als we hem oppakken. Na 12 jaar heeft hij eindelijk door dat we hem geen pijn doen...
    Gelukkig wast hij zichzelf nog steeds, vind hij het geweldig bij ons te zitten en aast hij altijd op mijn broodjes kaas en broodjes vlokken
    Hallo Ikke,het is maar een voorstel maar ik heb begrepen dat hevy nooit gewiekt is? Ik zelf heb 3 gaaitje,s waarvan ik nog een apart verhaal zal neerzetten.Ik ben ook lid van de papegaaienclub,waar ik veel hebt geleerd.Ik denk dat hevy gezien de leeftijd ook het best gewiekt zou kunnen worden voordat hij zich vandaag of morgen pijn doet of ergens tegenaan vliegt.Hij word dan waarschijnlijk ook nog handtammer.En vlokken? Toch geen chocolade hoop ik? kortom kaas en vlokken zijn erg slecht voor de gezondheid,en hevy kan wel meer dan 20 worden hoor.Veel plezier met je gaaitje.hier eventueel de link

http://de-papegaaienclub.clubs.nl/
    Zonder strijd geen overwinning

Hallo Mamier,
    Denk dat je het over mij had, sinds Ikke katten heeft
    Onze Heavy (aga****is) is nooit gekwiekt nee. Handtam is hij nooit geweest, daarvoor was hij al te oud toen we hem kregen, nu hij niet goed meer kan vliegen is hij wel handtammer... Het beestje heeft vanaf het begin eigenlijk alles geprobeerd te eten wat wij ook aten en dat doet hij nog steeds, in zijn hart is hij kennelijk een roofvogeltje
    Hij is altijd gezond geweest met alles wat hij naar binnen werkt wat hij eigenlijk niet hoort te eten, alleen de laatste 3 jaar heeft hij epileptische aanvallen, volgens de dierenwinkel is dat niet ongewoon en komt het ook voor bij zijn soortgenoten die alleen echt aga****is voer eten en het laatste jaar kan hij minder goed vliegen en ook dat was niet ongewoon, de meneer van de dierenwinkel is al 5 jaar lang verbaasd dat we nog steeds voor dezelfde vogel eten komen halen, dus zullen we toch wel iets goed doen, kennelijk gaan de andere aga****iden die ze verkopen in de dierenwinkel niet zo lang mee als onze Heavy...
    Achja mijn dwerghamster werd ook 5 jaar oud met chocola/koekjes eten en rondlopen en klauteren in mijn slaapkamer, de dierenarts destijds die mijn lieve dwerghamster liet inslapen geloofde niet dat ze zo oud was geworden omdat dwerghamsters normaal gesproken 2 of 3 jaar oud worden, maar het was toch echt zo, zal wel door aparte opvoeding liggen

mijn zusje is een paar dagen wezen logeren en had haar papagaai meegenomen, die kan nl niet zonder haar, als ie naar vreemden geweest zou zijn was hij overleden volgens mn zus,
    was echt grappig dat beestje, luisterde zelfs naar commando,s en dat gebrabbel was ook echt enig!
    je zou er zo een kopen!

Ik heb aandachtig alle verhalen gelezen...mooie en droevige gebeurtenissen....dieren over de vloer hebben is fijn èn gezellig, èn heilzaam .....wat een leuk verhaal Sietske over je zusje en haar papagaai, bijzonder....

Luuss: zo'n Aga****is lijkt mij geweldig, wat fijn dat Heavy nog ronddwarreld, ja wat een vreugde kan een dier dan schenken...

mijn hondje Bhody is òòk een geweldig lief dier, mààr door zijn leeftijd ( 2 jaar) ook druk..ik woon alleen en het valt mij in de wintertijd 's avonds en 's morgens erg zwaar om het dier uit te laten...hulp zal ik nooit vragen alleen als ik niet meer kan lopen door een virus of griep ofzo..maar enfin vorig jaar na veel stress door allerlei oorzaken heb ik de hond een week naar familie gedaan waar de hond geboren is met het doel om hem weg te doen...toen ik na een week terug kwam en de hond mij zo liefdevol aankeek, kreeg ik een zeer wee gevoel in mijn maag....ik heb wat gedronken en vervolgens de hond in de auto gedaan en naar mijn huis gereden..ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om hem weg te doen. ik heb Bhody als geschenk gekregen voor mijn verjaardag...ik voelde mij er zo mee overvallen dat ik niet kon weigeren....alles ging voor mijn gevoel niet goed, maar de hond is en blijft een lief ondeugend jong dier...ik vindt dat ik er maar aan moet wennen...met de jaren wordt hij ook wel wat rustiger neem ik aan..tja als ik het opnieuw moest doen had ik het geschenk geweigerd, maar nadat we al zoveel hebben meegemaakt moet je er gewoon wel van houden...pfffff wat een gedoe, ik heb nog veel te leren....terwijl ik dit schrijf hoor ik Bhody naast mij lekker smakken....hij zit in de stoel van mijn grootvader, en hij heeft net de bekleding doorgebeten...haha holishit dat is niet de bedoeling....foei Bhody zeg ik ik pak hem op mijn schoot en kijk hem doordringend aan....vervolgens luisterd hij naar mijn verhaaltje en houd zijn koppie scheef....ach wat een rotzak, maar wèl vertederend....grrrrr, de buurman telefoneert naar mij...ik ga de hond uitlaten en daarna aan de nieuwsjaarswijn met de buurman...wat Bhody heeft gedaan vindt ik niet leuk, maar er zijn ergere dingen nietwaar?....hij wil grazen en eerlijk gezegd was ik vandaag wel erg tam, maar enfin ik wil maar zeggen...Dieren zijn goed voor onze gezondheid.....als je ze èènmaal in huis hebt voel je de verantwoording en gaat er absoluut van houden....
    Prettige avond....Groeten..
    Liefde overwint alles, het geeft ons "de kracht" om verder te gaan!

Wink Re: Huisdieren hebben invloed op je gezondheid!

Hallo Mamier,
    Denk dat je het over mij had, sinds Ikke katten heeft
    Onze Heavy (aga****is) is nooit gekwiekt nee. Handtam is hij nooit geweest, daarvoor was hij al te oud toen we hem kregen, nu hij niet goed meer kan vliegen is hij wel handtammer... Het beestje heeft vanaf het begin eigenlijk alles geprobeerd te eten wat wij ook aten en dat doet hij nog steeds, in zijn hart is hij kennelijk een roofvogeltje
    Hij is altijd gezond geweest met alles wat hij naar binnen werkt wat hij eigenlijk niet hoort te eten, alleen de laatste 3 jaar heeft hij epileptische aanvallen, volgens de dierenwinkel is dat niet ongewoon en komt het ook voor bij zijn soortgenoten die alleen echt aga****is voer eten en het laatste jaar kan hij minder goed vliegen en ook dat was niet ongewoon, de meneer van de dierenwinkel is al 5 jaar lang verbaasd dat we nog steeds voor dezelfde vogel eten komen halen, dus zullen we toch wel iets goed doen, kennelijk gaan de andere aga****iden die ze verkopen in de dierenwinkel niet zo lang mee als onze Heavy...
    Achja mijn dwerghamster werd ook 5 jaar oud met chocola/koekjes eten en rondlopen en klauteren in mijn slaapkamer, de dierenarts destijds die mijn lieve dwerghamster liet inslapen geloofde niet dat ze zo oud was geworden omdat dwerghamsters normaal gesproken 2 of 3 jaar oud worden, maar het was toch echt zo, zal wel door aparte opvoeding liggen
    Tja dan is jou agaatje een oersterkte Ikke,en word hij nog wel ouder hahahaha.
    Wens je er nog veel plezier mee,en ik zondig ook wel eens met mijn gaaitje,s hoor
    Zonder strijd geen overwinning

HIhi,

Ikke ben ik. En ik heb katten. De vogeltjes die ik in het verleden heb gehad zijn eerlijk gezegt niet van ouderdom gestorven. Zelfs onze handtamme parkiet die jaren lang de katten heeft zitten uitlachen op de meest onmogelijke plaatsen, voor de katten dan onmogelijk te bereiken is helaas als katten voer geiendigt. Daar zijn we behoorlijk stuk vangeweest, en het is maar goed dat we niet wisten welk van onze dames en heren dat op zijn geweten had. Sindsdien hebben we maar afgezien van vogel gezelschap. Mijn dochter heeft wel nog ratjes gehad en deze, ook handtam, zijn allemaal van ouderdom overleden. Ondanks de katten. Maar goed papagaai achtigen kunnen heel goed kleine hoeveelheden mensen eten aan. Het grootste probleem is zout. Dus als je daar mee uitkijkt prima. Laat ze maar af en toe mee snoepen. Beter dan ze bv regelmatig ongepelde pinda's te geven wat veel mensen doen. Dat is namelijk erg vet, net als zonnepitten trouwens. Als je maar zorgt voor zeer goede kwaliteit speciaal zaad/brokken komt het allemaal goed.

Gr Ikke

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. Het grote huisdieren topic!
    By Carine in forum Ontspannings-kletshoek
    Reacties: 415
    Laatste Post: 09-05-13, 12:02
  2. Reacties: 11
    Laatste Post: 24-11-11, 17:57
  3. Huisdieren krijgen steeds meer menselijke kwalen - Artikel
    By Leontien in forum Diabetes / Suikerziekte Forum
    Reacties: 2
    Laatste Post: 02-11-07, 21:46
  4. Centrum voor bestraling huisdieren met kanker - Algemeen Dagblad
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 06-04-07, 15:50
  5. Reacties: 0
    Laatste Post: 10-07-06, 12:06