Bekijk resultaten peiling: Hebben (huis)dieren invloed op onze gezondheid?

Stemmers
64. Om te stemmen moet je je eerst registreren.
  • Ja, héél erg veel

51 79,69%
  • Ja, een beetje

7 10,94%
  • Weet ik niet

3 4,69%
  • Nee, niet mee eens

3 4,69%
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergeven resultaten 51 tot 86 van 86

Onderwerp: Huisdieren hebben invloed op je gezondheid!

Standaard Re: Huisdieren hebben invloed op je gezondheid!

Och ja zo is het ook Ikke,ik geef ze elke dag wel verse groenten en rijst soms,vers fruit enz maar lekker zondigen mag ook hoor,doen wij ook hahahaha
    Zonder strijd geen overwinning

Premium ++ Account christel1's Avatar

Mijne sam is ook zo'n vreetkonijn eigenlijk, ik noem hem soms een vuilbak op poten.... (slecht van mij hé), hij eet eigenlijk een beetje van alles maar enkel als ik het hem met mijn vork geef, dus ook aardappelen en groenten en boterhammekes met choco dat eet hij heel graag, ook muffins (liefst met chocoladesmaak), suikerwafels met chocolade, ook gewone chocolade, frieten van de frituur (die vindt hij beter blijkbaar), frikandel (kopen we altijd 2 meer als we eens naar de frituur gaan), paté, charcuterie..... maar als hij je zo zit aan te kijken met van die trieste oogjes dan ga je gelijk overslag en hij mag liggen snurken als een klein varkentje maar hoort hij de deur van de koelkast of een papiertje is hij gelijk wakker en op..... ik ga mij een boterhammeke maken, allé een dubbel heeft mijn klein varkentje ook iets te eten weer....
    Leef vandaag, morgen komt wel

Christel: haha jou knorrie ( Sam) is een lekkere verwende snikkel en dat begrijp ik hèèl goed....ik moet uitkijken dat ik dat ook niet teveel doe bij Bhody....hij krijgt af en toe wel wat, maar als ik met mijn bordje warm eten op schoot zit dan springt hij naast mij op de bank en kijkt op mijn bord wat ik eet! ongelooflijk toch? maar enfin dat is mijn eigen schuld...Bhody lust graag Picanto van Mora, ja hij krijgt maar een klein stukje hoor...stukje kaas lust hij wel maar het liefst belegen want als ik hem licht belegen voor zijn neus houd, dan hoeft hij dat niet...hihi...pffff het is geen hotel.... ik voel mij wel eens schuldig als ik dit doe, omdat het er bij mijn ouders heel zeer gediciplineerd aan toe gaat....het zal beter zijn, maar door alle ellende doe ik het dus anders....andere generatie zullen we maar zeggen och ja Christel....ik heb gehoord dat chocolade zeer slecht is voor honden, dus wees voorzichtig a.u.b....
    nou toedeloe, knuffel voor Sam...doeiiii prettige dag verder....Liefs Elisa..
    Liefde overwint alles, het geeft ons "de kracht" om verder te gaan!

Banned Premium ++ Account

ik durf het bijna niet te vertellen..........................
    toen mijn labrador nog leefde zat hij bij ons op de stoel aan tafel mee te eten....was wel erg gezellig, 2 kleine kids en een grote hond en ik nog

Sietske en Suske, het schijnt dat er in B een hondenrestaurant bestaat waar ze allemaal lekkere hapjes geserveerd krijgen aan tafel en op een bord, geen grap hoor maar ik denk dat mijne sam liever een grote steak krijgt aan tafel ipv hondeneten. Mijn ventje kookt in de week nooit voor zichzelf maar bakt wel chipolataworst voor zijn hond..... en ze krijgen ook americain natuur, elk ongeveer 200 gr, dat is meer vlees dan dat ik eet en nochtans die zijn alle twee niet te dik hoor, ik denk zelfs dat de garagekat meer weegt dan onze pouche, mijne sam mag eigenlijk niet meer verdikken, hij weegt 8,5 kg en dat is eigenlijk een halve kilo teveel maar als hij dan van de kapper komt is dat weg dus mag hij nog wat lekkers eten en tegen mijn ventje moet ik altijd stop zeggen als hij hem van zijn stuk chocolade geeft want ik eet dat raar of zelden. Ach en en bordje meer aan tafel dat gaat toch, dat is nen hond mee manieren zeg ik altijd, moest de mijne zelf met mes en vork kunnen eten zou hij dat nog doen ook....
    Mijn oudste kat is zot van tiramisu, komt ze mee uit de pot likken en ik had eens hutsepot gemaakt en 's avonds nog een bord mee naar boven genomen naar mijn bed, maar de jongste kat zat binnen en ik had een uur aan de telefoon gehangen en ik ging naar boven en het bord was leeg, die had heel lekker gegeten dus
    Ik was wel verbaasd dat een kat zo'n diep bord helemaal alleen opgegeten had, misschien heeft mijne sam wat geholpen zeker ?

Premium ++ Account ikke64's Avatar

Cacao is inderdaad slecht/giftig voor honden en vooral voor katten. Zij missen namelijk enzymen om dat sf te breken. Als je lang van je dier wilt genieten zou ik er voor zorgen dat ze geen cacao krijgen en minimaal 50% van de dagelijkse maaltijd bestaat uit een A-merk diervoer. speciaal voor het soort dier dat je hebt. jong, volwassen, senior.
    Een knuf voor al die lekkerbekkies van jullie.

Gr Ikke
    Zolang de dood niet wordt afgeschaft is het op aarde levensgevaarlijk.

Sietske: haha leuk de Labrador aan tafel....je moest overleven meid en dat heb je volgens mij prima gedaan...wat moet dat knus en gezellig zijn geweest Sietske.

Christel: Hey hallo, jou dieren zijn smulpapen....wat fijn dat ze het zo na hun zin hebben, het is ook een schattig gezicht die smikkelende dieren.....

Ikke64: je hebt gelijk met die Cacao...dank voor je tips....

Christel: Ehhhh lieverd let op de chocolade/cacao, of zeik ik nu teveel tegen je aan... dagggggggggg

@Ikke, hij krijgt niet zoveel chocolade hoor want ik weet dat een hond geen chocolade kan verteren. Vroeger hadden ze bij lidl chocodrops voor honden (die smaakten echt naar chocolade, heb er eens van geproeft) maar die zijn nu uit het assortiment. Van een groot stuk chocolade krijgt hij 1 volledig klein stukje, dus 2 halfjes, hij komt dan zagen voor nog wat maar dan zeg ik, genoeg sam en dan druipt hij wel af hoor.
    Ah Elisa, ik kan wel tegen wat "gezeik" hoor, ik vind dat helemaal niet erg, chocolade is niet gezond voor honden en katten, dus ik pas er wel een beetje mee op.
    Ben daarjuist naar ons Albertine geweest, had gerookte zalm gekocht met nieuwjaar maar niet opgegeten en was 2 dagen over tijd, maar hij rook nog lekker en ze is erop gevlogen, ja welke kat krijgt nu gerookte zalm te eten ???? Ze kent haar naam al heel goed en komt aangevlogen als ik haar roep,ha ha, ik ben nog koningsgezind, heb ze naar onze koning Albert genoemd tot ik erachter kwam dat het een meid was, dan maar Albertine van gemaakt.....

Hoi Christel,

Wat ik over chocolade en katten vertelde is erg serious. Ze krijgen er tumoren van!!!!!
    Wat je voor de hond misschien nog kunt vinden zijn choco kauwplaten. Buffelhuid die ook naar chocolade smaakt. Proeven zal wat lastig zijn in deze Maar die van mij zijn er dol op.

Gr ikke

Chocolade is voor elk dier erg slecht zo wie zo!!!!
    Zonder strijd geen overwinning

Thumbs up Re: Huisdieren hebben invloed op je gezondheid!

Dat hebben ze zeker, positief maar ook negatief.

Negatief: bv te veel dieren in een kleine ruimte is ongezond en dan vooral vogels en knaagdieren ivm stofdeeltjes in de lucht. Ook voor de dieren vaak niet erg prettig zoals teveel katten dat zijn nl territorium dieren en teveel in een klein gebied geeft stress wat zich kan uiten in onzindelijkheid/sproeien.
    Ook voor mensen met allergieen, astma e.d niet echt handig.

Maar gelukkig zijn er veel meer positieve dingen aan huisdieren:

Mijn vriendin had straatvrees en was al 2 jr niet meer uit huis geweest, heeft en oud hondje uit het asiel gekregen (wat niet veel beweging meer nodig had)
    en langzaam aan en samen hebben we haar "veilige gebied" uitgebreid.
    En kijk maar eens naar de therapie honden (en ook konijnen/cavia's) in bv ziekenhuizen/bejaarde tehuizen. En vergeet niet de zorgboerderijen voor gehandicapten of moeilijke opvoedbare kinderen e.d
    Paardrijden voor zwaar gehandicapten met hulpmiddelen en dan natuurlijk de hulphonden voor blinden/gehandicapten.

Meer positieve dingen dus......... trek zelf maar je eigen conclussie.

Als laatste nog even over werken en een hond nemen, daar ben ik het niet hellemaal mee eens. Je kunt best een hond hebben als je 40 uur werkt als je maar het soort hond daar op aanpast, zou dus geen border collie of mechelse herder ofzo nemen maar een hond die minder energie heeft en daarom ook minder beweging nodig heeft. Als de tijd die je thuis bent maar kwaliteittijd is.
    Je huisdier kan ook je sport of hobby zijn.

Heb zelf 1 hond en drie katten en zou ze voor geen goud willen missen, voor mij is het echt ontspanning en geniet er volop van.

gr Chris

@Chris,
    Ja een hond heeft beweging nodig of het nu een grote is of een kleine maar wandelen moeten ze allemaal.
    Mijn vriend is een hond gaan halen in een asiel, een heel verlegen, zeer schuw beestje dat echt mishandeld en verwaarloosd was (kruising poedel -bichon frisée).... hij durfde in het asiel zelfs niet bij de mensen komen die hem eten gaven, ging altijd in een hoekje zitten.... hij is er dan daar mee gaan wandelen en heeft hem mee naar huis genomen, allé huis, hij woont in een studio met terras. Maar hij gaat er wel 3 keer minstens mee wandelen per dag, samen toch goed voor 1,5 uur wandeling.... en ja hij gaat werken maar staat speciaal vroeg op om te gaan wandelen, komt thuis en gaat direct wandelen en dan rond half 7 's avonds nog eens wandelen. Dat doen sommige mensen nog niet met een grote hond.... Capouche is hier nu al bijna 4 jaar en is dolgelukkig met zijn papaken en ook met mij als ik in het weekend kom en dan worden er dikwijls boswandelingen gemaakt en onze vakanties zijn in het binnenland en de honden gaan mee...
    Met mijn vorige vriend had ik een hond en 5 katten, wel in de zomer gingen we een maand naar de caravan aan zee, en iedereen ging mee, ook de 3 kinderen natuurlijk, dieren in de auto en bagage in een aanhangwagentje en de katten bleven daar op ons terrein of lagen in de caravan te snurken.... ja juist voor de terugreis moesten we wel zien dat ze allemaal binnen bleven...
    Ik heb dus nu nog 3 katten, 2 van 14 (ja ja oudjes) en 1 van 6 en mijn hond van 7 en ventje heeft ook zijn hond van 7, maar op vakantie gaan de honden mee, de katten blijven thuis bij de kinderen maar ik geef ook eten aan de buurvrouw, die komt dan een oogje in het zeil houden want kinderen blijven kinderen, ook al zijn ze dan volwassen

Hoi Chris,
    Hoe denk je dat de nieren van een hond er naar een paar jaar uit zien als ze 's nachts en overdag steeds op nieuw de urine een uur of 9 moet ophouden. Een hond is gemaakt om lang de urine op te houden. (denk en wolven in een sneeuw storm) Maar dat dient een uitzondering te zijn. Een uitlaat service is in dit soort gevallen geen overbodige luxe in mijn ogen.
    Voor de rest sluit ik me volledig aan bij je verhaal.

Gr Ikke

Oei, mogen mensen die gaan werken dan geen hond houden of zo ?

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Ik vind dat mensen die full-time werken en tussendoor niet thuis kunnen komen om hun hond uit te laten helaas beter géén hond nemen...
    Onze overburen werken beide meer dan full-time en een scottisch terriër is daar volledig 'dood-gekwijnd' (is dit een woord???). Daar werd niets mee gewandeld!!
    Nu hebben ze een labrador en gaan ze wel geregeld wat wandelen,maar lang zoveel niet als de hond nodig heeft.

Ik bereken even; 8u slapen, 8u werken = 1/3 dag voor je hond als je geen huishouden,hobby's ed doet ... werk je part-time dan ben je véél meer bij je hond en werk je niet hebben ze ver 24 op 24u je gezelschap .

Maar zoals Christel aangeeft zijn er ook 'goede baasjes'; haar man gaat minimaal 3x wandelen met een ras wat niet zo héél véél beweging nodig heeft; das super!!

Ik kom helaas maar al te vaak border-collies,herdershonden,rotweillers,pitbulls etc tegen die hun dagen in een hok moeten slijten achter tralies... onmenselijk voor die honden!!!!!!!
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Een uitlaat-service kan idd uitkomst bieden voor echte hondenliefhebbers die full-time moeten werken!!
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Ook moet je kijken naar het ras en zijn eigenschappen; een malthezer of een westie bijv kan niet langer dan een halve dag alleen zitten; dan zijn die beestjes niet gelukkig (ze heten niet voor niets 'gezelschapshonden'!!) ... maar een echte hondenliefhebber zoekt eerst op welke hond het best bij zijn levensstijl past .

Ah zo ben ik uitgekomen op mijnen shi tzu Agnes, een gezelschapshond die heel huiselijk is maar toch ook graag gaat wandelen en ook relatief lange afstanden kan afleggen en geschikt is voor huis, appartement of studio.... 't is ook een hond die zelden blaft en heel vriendelijk is met kinderen en andere huisdieren (gelijk wat hoor van vogel, kat, cavia, konijn) en het is ook geen bijter...
    En ventje had die hond gezien op een site van een asiel en hij zag er zo triest uit dat hij gaan kijken is en hem direct heeft meegebracht naar huis, heeft heel veel geld uitgegeven aan dierenartskosten want dat beest was verwaarloosd achtergelaten op straat, zijn pels hing in klitten aan zijn huid, hij stonk uren in de wind en zijn oren waren volledig ontstoken, met 2 dierenartsen hebben ze daar een uur zitten aan werken om die oortjes terug proper te krijgen en daarna nog weken nazorg gekregen van antibiotica en druppels.
    Misschien was hij anders ge-euthanaseerd omdat hij niet echt sociaal was ? Nu is het een superhond waar je super veel liefde van krijgt, die beseft goed van waar hij komt.
    Een jaar geleden wilden we eens terug gaan naar het asiel om te tonen hoe de hond nu was.... en eruit zag, spijtig genoeg bestond het asiel niet meer omdat er buren geklaagd hadden over de "overlast".... nee hoor er ging een villawijk komen op die plaats en een asiel paste niet in het plaatje... en onze honden zitten nooit in een hok opgesloten buiten... de mijne heeft een tuin, wel geen grote en hij speelt altijd "ontsnappertje" en gaat dan in zijn uppie een uurtje wandelen, maar zijn boodschap wil hij zelfs niet doen in de tuin, ja een plasje wel maar geen kakje, enkel als hij gewandeld wordt doet hij iets (ja ik heb poepzakjes mee).... Mijn vorige hond kwam als puppie ook uit een asiel (kruising Cocker-Setter) en heeft ook nooit in een hok gezeten. Ja 1 keer toen we op vakantie gegaan zijn is hij naar het asiel op vakantie geweest waar hij vandaan kwam maar daar zat hij met een andere hond 's nachts in een kooi en overdag liep ze buiten op de weide te spelen met de andere honden, we zijn er wel eens mee naar het asiel moeten mee gaan om te zien of het een sociale hond was en dat was ze... maar na 13 uur rijden van Spanje naar huis, zijn we ze toch direct gaan halen hoor en ze was dolblij dat we terug waren...
    Ik zie hier genoeg mensen van de building die 's morgens snel eens hun hond aan de ingang uitlaten (plassen) en terug naar binnensleuren om te gaan werken en dat vind ik niet verantwoord maar die twee sloebers hier hebben een luxeleven, een zetel vol speeltjes en een groot bed om op te slapen en veel wandelingen doen overdag (3-4) en daarjuist op onze wandeling heb ik een grote teddyhond gevonden en mijne sam wou hem mee naar huis brengen, was al aan zijn oor aan het sleuren, het beest zit nu in de wasmachine... en straks mag dat mee in de collectie speelgoed voor de honden.... en er ligt hier al een grote hoop hoor...

het enige waar mijn hond niet tegen kan is de hitte in de zomer.... want door zijn korte snuit kan hij niet genoeg zweten.... dus blijven we maar in België.... en als het warm is thuis staat er een babybadje buiten waar ik hem soms eens inkieper om af te koelen... of hij springt in de Maas of de Lesse, waar ventje dan moet achterspringen omdat hij anders "verzuipt"... met al zijn kleren aan...

Lieve mensen,

Ik heb recent een hond naar een ander thuis gedaan. Een bastaard labrador welke duidelijk meer uitdaging (ik probeer het simpel te houden) nodig had dan wij konden bieden. Daardoor werd hij thuis, als ik niet thuis was, onhnadelbaar voor de rest van het gezin. Hij zit nu bij mensen die meer tijd en meer energie aan hem kunnen en willen besteden. Heel moeilijk. Maar als ik zie hoe lief deze jongen nu is geworden.......
    Voor mij is het niet de juiste keuze geweest. Voel me een stuk minder happy als ik met ons andere hondje loop.
    Maar op dit moment ligt mijn schoonmoeder, al een dag of 3, op sterven. Het is wachten tot haar hartje het opgeeft. Tijd voor de hond is er nauwelijk. Ik wil niet weten hoe het zou zijn geweest als die andere jongen er nog was geweest.

Gr Ikke

Mijn katten zijn mijn alles, mijn kindjes net als alle huisdieren die ik heb gehad!
    Ze zitten in mijn hart om nooit vergeten te worden!
    Ze zijn voor mijn een geschenk, zoveel liefde en geborgenheid dat is niet in woorden uit te drukken!
    Ik ben dan ook een zeer gelukkig mens dat ik deze liefde mag ervaren, ondanks het vreselijke verdriet als een van je lieverds je verlaat!
    Dit gevoel wil ik voor geen goud meer missen :-)

Premium ++ Account Luuss0404's Avatar

@ Ikke,
    Jammer dat je de hond naar andere mensen moest doen door omstandigheden!
    Sterkte de komende tijd voor jou en je gezin!
    Verlies nooit de moed: soms gaat de deur pas open met de laatste sleutel van de bos

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Sterkte Ikke !!!!
    KNUFFEL Xx Ag

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Hoe moe ik ook ben of hoeveel pijn ik ook heb; m'n honden houden me op de been!!
    Ik zou zonder huisdieren (honden in mijn geval.. en vissen ) véél sneller depressief worden of volledig sedentair (zittend/liggend) leven!!

Mijn honden zijn mijn 'gezondheid-oppeppers'

Ja in moeilijke tijden èn vreugdevolle, zijn dieren immer een gezellige aanvulling in je leven, ze geven warmte en voelen je stemming en brengen je aan het lachen....

Ikke: het lijkt mij enorm zwaar dat je die besliising moest nemen om je hond ( Labrador) af te staan....gelukkig is hij/zij goed terecht gekomen dus dat heb je super gedaan! wauw....wat pijnlijk....
    tot slot wens ik je sterkte met je schoonmama, dat zijn verdrietige dagen voor je vrouw/gezin en familie...wachten tot het moment zover is....afschuwelijk....hou je haaks....Liefssss

Gister hebben we mijn schoonmoeder ter crematie gebracht. Allemaal heel moeilijk. Maar dit gaat over huisdieren en mijn katten solami's voelen precies aan hoe ze zich moeten gedragen om ons te ondersteunen. Het is een genot om te knuffelen de laatste weken. En gisteravond hingen ze de clown uit. Heerlijk met ze gespeeld zelf de senioren waren van de partij. Ja, dieren zijn onmisbaar voor een gezin, samenleving. En al heb ik wat minder op met het achter gebleven hondje. Ook hij voelt aan dat hij de bal nu wel terug moet brengen om mij een plezier te doen. Dieren zijn voor mij onmisbaar.....

Bedankt voor jullie steun.

Gr Ikke

Ikke: wat fijn dat je in deze zware tijden zo kunt genieten van al je huisdieren!!! dat is een grote troost en van dieren krijg je een lach op je gezicht!

Gecondoleerd met je schoonmoeder Ikke...hèèl verdrietig....Sterkte voor jou èn je gezin!!! Liefs Elisa

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

M'n innige deelneming Ikke....

Dieren voelen zulke dingen zo goed aan hé ... heerlijk is dat.. zo'n beetje extra geknuffel van je woef of kat en zien dat hij/zij je wil proberen op te vrolijken!!

Xx Ag

Mijn oprechte deelneming Ikke en ook aan je vrouw en kinderen.
    Huisdieren voelen zoiets aan, daarom dat ze je komen troosten...

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden

Dieren hebben,zij het indirect, zeker invloed op je geestelijke gezondheid. Door er te zijn wanneer je behoefte hebt aan een levend wezen om even aan te halen, je bedroefdheid of vreugde mee te delen, vervullen zij voor veel mensen, ook voor mij, een onmisbare plaats in het leven.
    Ook kunnen dieren een positief voorbeeld geven bij het accepteren van bijv. het omgaan met gezondheidsklachten. Een dier aanvaardt lichamelijke ongemakken op een stoicijnse wijze en probeert altijd door te gaan. Onze oudste poes van 23 jaar is stokdoof, staat stijf van de artritisch en is naar onze mening ernstig dement, maar geniet volgens ons nog duidelijk van het leven vooral als het zonnetje schijnt en ervaart haar problemen als iets dat bij het ouder worden hoort zonder erover te piepen of te klagen

JanSmit: inderdaad geven dieren veel vreugde en niet alleen maar ongemakken....ik kan er òòk om lachen....het voegt wel degelijks iets toe....
    een mooi verhaal over de oudste kat van jullie...pffff 23 jaar is enorm zeg....wauw, ik wist niet dat een kat zo oud kon worden....ik hoop dat hij/zij het nog een tijdje fijn mag hebben, en af en toe zich kunnen koesteren in de zon achter het glas, want de herfst breekt nu aan!!!

Christel: ik denk opeens aan je hond die uit het raam gesodemieterd is een tijd geleden
    ....hoe gaat het er "NU" mee? ( met het pootje) ach dat was zo ergggg!! fijne dag nog...alle goeds..

Ik denk ook aan Luuss: en je mooie vogel die je zo lang bij je gehad hebt...hoop dat het goed met je gaat, Liefssss Dieren verliezen door de dood òf anders is heel verdrietig en pijnlijk....ik denk ook aan Agnes die haar verlies heeft gehad èn Neetje met Scooby

Groeten Elisa....
    Laatst aangepast door Elisabeth9 : 07-09-11 om 10:24

Hoi Elisa, het hondje loopt ondertussen terug vrolijk rond hoor, soms na een lange wandeling houdt hij zijn pootje nog eens omhoog omdat hij dan moe is, maar dat is normaal denk ik. En zeker als hij onnozel doet in de tuin en achter de zwerfkatten aanloopt, ja dan mankt hij he als hij terug binnen komt maar verder gaat het heel goed.
    Mijn kater van 15 moet nu wel een huiskater worden want hij heeft last met zijn achterste pootjes en moet eventjes uitrusten binnen nu en ook veel eten van de dierenarts want hij is te mager, dus houden we hem binnen, kan hij gezellig liggen spinnen op mijn schoot en mag zijnen ouwen dag nu binnen doorbrengen achter de kachel, gezellig dus...

Christel: Wat een goed nieuws omtrent het hondje....ach gelukkig wat fijn om te horen...Super heerlijk dat de hond in de tuin kan lopen èn de katten achterna rennen, dat is het mooist....ik ben blij voor "jou" en de hond...pffff wat een avontuur hè? succes met de kater...wauw 15 jaar is ook al respectable... hopenlijk gaat hij nu wat meer eten....Bedankt.....

Warme groeten...

Ha Elisa, ja mijn kater laat zich nu wel heel goed vertroetelen hoor, was er mee naar de dierenarts geweest en het is al veel beter maar als het volgende week nog niet echt goed is dan ga ik er toch nog eens mee naar de vet. Kwestie van wat opvolgen he. Dit weekend eens naar Maxi-zoo gaan achter krachtvoeding, naar het schijnt hebben ze daar speciale voeding die echt heel goed is om hem wat dikker te maken. Hij is nu wel al heel proper, had er uren werk aan gehad om zijn pels terug mooi te krijgen, juist 1 pootje daar zitten nog wat knopen in maar aangezien hij daar nog pijn in heeft doe ik het maar rustig aan. En ik was gisteren met mijn dochter grote en kleine kussentjes gaan kopen voor in de zetels en mijnheer heeft zich een heel groot kussen eigen gemaakt en ligt er zalig op te slapen. Misschien heeft hij ook al wat last van arthrose want 15 jaar is al heel bejaard voor een kat maar als hij nu rustig binnen kan zitten achter de kachel en lekker eten en drinken krijgt zal hij nog wel een paar jaar mee kunnen, hoop ik toch, samen met zijn zusje van 15... 't zijn 2 sloebers hoor en daar mijne sam dan nog bij.. is wel een beetje jaloers omdat de kater nu meestal bij mij komt liggen.... Ja eigenlijk zijn dat zo'n deeltjes van het huishouden geworden he.... ze zijn er alle dagen, zo'n beetje als kinderen, nog een dikke knuf xxx

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Soortgelijke onderwerpen

1. Het grote huisdieren topic!
    By Carine in forum Ontspannings-kletshoek
    Reacties: 415
    Laatste Post: 09-05-13, 12:02
  2. Reacties: 11
    Laatste Post: 24-11-11, 17:57
  3. Huisdieren krijgen steeds meer menselijke kwalen - Artikel
    By Leontien in forum Diabetes / Suikerziekte Forum
    Reacties: 2
    Laatste Post: 02-11-07, 21:46
  4. Centrum voor bestraling huisdieren met kanker - Algemeen Dagblad
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 06-04-07, 15:50
  5. Reacties: 0
    Laatste Post: 10-07-06, 12:06