Weergeven resultaten 1 tot 3 van 3

Onderwerp: Morning after pil en anticonceptie

  1. #1

    Standaard Morning after pil en anticonceptie

    hallo,

    Vorige week ben ik tijdens de eerste week van mijn pilgebruik 1 pil vergeten ( maanden van de pil afgeweest en nu weer begonnen) nu weet ik dat je dan 7 dagen extra bescherming moet gebruiken en dat hebben mijn vriend en ik dan ook gedaan, maar nu ontdekte wij gisterenavond dat het condoom gescheurd was, daarom heb ik vandaag de MAP gehaald en gelijk aan de vrouw bij de apotheek gevraagd of mijn pil nu wel betrouwbaar is, zij gaf aan dat dit wel het geval is en ik mij verder geen zorgen hoef te maken, maar nu zit ik op internet te lezen en dan lees ik overal dat je de 7 dagen na het slikken van de map toch aanvullende maatregelen moet nemen, en nu weet ik dus niet meer wat waarheid is, en hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.

    alvast bedankt.

  2. #2

    Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar
    Lid sinds
    26-07-2008
    Locatie
    Noord-Holland
    Posts
    4.190

    Standaard Re: Morning after pil en anticonceptie

    Hallo Dees,

    Ik neem aan dat de apotheker je juiste informatie meegeeft, dus daar zou ik in dit geval op vertrouwen. Mensen op internet vertellen vaak andere dingen maar om jezelf niet door de war te maken zou ik op je apotheker vertrouwen. Je kunt natuurlijk voor de zekerheid wel even extra maatregelen nemen dmv condooms

    Groetjes Sylvia
    Het krachtigste medicijn voor ellende is loslaten!

  3. #3
    Four Roses
    Guest

    Standaard Re: Morning after pil en anticonceptie

    Hoi Dees,

    Als je 1 pil vergeten bent is het wel afhankelijk van in welke week je het vergeten bent of je extra maatregelen moet nemen, week 1, week 2 of week 3? Dit staat allemaal uitgelegd in de bijsluiter van je pil.

    Je kunt naast de MAP gewoon je pil blijven doorslikken, maar of je daarbovenop nog eens extra maatregelen moet nemen, durf ik niet te zeggen. Als je geen goed gevoel bij het advies van de apotheker hebt, zou ik zeker aan iemand anders vragen: bel anders je huisarts en vraag het aan de assistente.

    Hoe dan ook, luister altijd naar je gevoel!

    Liefs

Soortgelijke onderwerpen

  1. Anticonceptie op een rij - Artikels
    By Déylanna in forum Anticonceptie
    Reacties: 3
    Laatste Post: 19-06-11, 16:53
  2. Hormoonschommelingen na Morning-Afterpil
    By bangmeisje17 in forum Zwangerschap
    Reacties: 17
    Laatste Post: 29-09-10, 13:36
  3. Morning Afterpil (MAP) - Artikel
    By Luuss0404 in forum Anticonceptie
    Reacties: 1
    Laatste Post: 06-05-10, 19:28
  4. Ongesteld na Morning after?
    By Iemand in forum Menstruatie
    Reacties: 1
    Laatste Post: 29-09-08, 10:48
  5. Morning after genomen en nu opgezette buik!
    By annemariet in forum Zwangerschap
    Reacties: 3
    Laatste Post: 22-04-08, 13:16