Weergeven resultaten 1 tot 9 van 9

Onderwerp: Vochtproblemen

  1. #1

    Question Vochtproblemen

    Hoi Ik heb al enkele jaren de ziekte van hatchimoto een autoimuumziekte van de schildklier.Momenteel weeg ik 105 kg heb 2 jaar geleden onder begeleiding en vermageringskuur in groep met dietiste een psycholoog en fitness gevolgd ik was ruim 17 kilo kwijt;Ben met de fitness gestopt vanwege een lumbago in de rug.nu Ik woog toen 93,5 kilo was toen begonnen met 110 kilo.Momenteel doe ik niet zoveel aan sporten buiten fietsen en wandelen;
    Ik voel mij helemaal opgeblazen.om mijn stofwisseling te bevorderen zou ik elke dag moeten 2 uur fitnessen ik ben daar geen voorstander meer van mits mijn rugproblemen zijn er nog mensen met deze ziekte en wat doen jullie er aan om dat opgeblazen gevoel kwijtteraken, ik eet minder zout,maar bij mij is het eerder een vochtprobleem.

    groetjes

  2. #2

    Standaard Re: vochtproblemen

    Er zijn ook voedingssupplementen die vochtafdrijvend werken. Misschien is dat een idee? En dan bedoel ik niet die vermageringspillen waar je heel veel van gaat plassen, maar echte supplementen op basis van kruiden.

  3. #3

    Standaard Re: vochtproblemen

    Gebruik al paardebloemworteltabletjes.En heb er nog andere op plantaardige basis die vocht afdrijven geprobeerd.Weinig resultaat.Het vocht stapelt zich vooral in de benen en armen op.ik weet niet of het met de ziekte te maken heeft maar heb dat toch al paar jaren.Heb ergens iets gelezen van myxoedeem.
    bedankt voor je tip

  4. #4
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Standaard Re: Vochtproblemen

    cranberry tabletten helpen zeer goed ivm vochtafdrijving!
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

    Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

  5. #5
    Banned Premium ++ Account
    Lid sinds
    17-02-2010
    Locatie
    overijssel
    Posts
    4.083

    Standaard Re: Vochtproblemen

    groene thee is ook bekend voor vochtafdrijving

  6. #6
    Premium ++ Account dotito's Avatar
    Lid sinds
    15-11-2008
    Locatie
    Antwerpen
    Posts
    3.654

    Standaard Re: Vochtproblemen

    Yep heel veel groene thee drinken maar wel de losse helpt heel goed!!!Moet je heel veel van gaan plassen.
    Alleen je eigen denken maakt je bewust van geluk of ongeluk


    Elke betere wereld begint met jou en in jou.
    Niet morgen bij een andere, maar vandaag bij jezelf

  7. #7

    Standaard Re: Vochtproblemen

    Bedankt voor jullie reacties.groene thee drink ik regelmatig,en van cranberiecapsulles las ik dat het goed was voor een blaasontsteking;

  8. #8
    Banned Premium ++ Account
    Lid sinds
    17-02-2010
    Locatie
    overijssel
    Posts
    4.083

    Standaard Re: Vochtproblemen

    klopt, cranberry zorgt voor een bepaalde stof in de blaas om blaasontsteking te voorkomen, je hoort er veel goeds over......bij mij hielp het niet, ondanks hoge dosering.

  9. #9

    Standaard Re: Vochtproblemen

    Ik raak altijd goed vocht kwijt als ik soep of bouillon eet met een flinke hoeveelheid selderij erin.