Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 50 van 71

Onderwerp: Zelfmoord :(

Premium Account Maikee's Avatar
    Dagboek berichten
    2

Standaard Zelfmoord :(

Halloo,,

K'bn en meisje van 12jaar , en zit in de problemen,,
    Vroeger keek men ouders niet naar me om ,,
    Nu ook ni ,, Men broer en men stiefzus , wonen bij mij
    Men ouders hebben een hekel aan mij , waarom weet ik niett
    Kheb al verschillende ziektes gehad , dat eeft een deel van men leve kapot gemaakt , mensen dii achter me staan , Enn om me gaven,wist ik meteen , oke ik zal men leve doordoen , maaaa,, Men ouderss en men broer enzo,, zijn me te veel , weg lopen heeft geen zin , Dan blijft er maar nog 1ding op , zelfmoord , Sommige geloven het niet , dat ik in de problemen zit , maar Ik maak het mee ,, Men leve is kapot en zal zo blijven

Wat denken jullie ervan??

Gtzz ,, xx

Premium ++ Account dotito's Avatar

Standaard Re: Zelfmoord :(

Lieve lieve Maikee,

Wat erg te lezen dat je zo'n gedachten hebt,heb je niemand op school waar je kan mee praten over u probleem.
    Heb je het gevoel dat je thuis word afgewezen?
    Wat maakt jou in je leven zo moeilijk,om niet meer verder te willen.....
    Zelfmoord is geen oplossing meisje,er zijn andere uitwegen.Als je het moeilijk hebt,of als je het niet meer ziet zitten daar kan ik inkomen.
    Maar voor alles is er een oplossing.
    Schrijf het hier van je af hoe jij je voelt,kan echt deugd doen,en zo kunnen wij u misschien helpen.
    Hou de moed er in,en probeer positief te denken.

Lieve Groet Do
    Alleen je eigen denken maakt je bewust van geluk of ongeluk

Elke betere wereld begint met jou en in jou.
    Niet morgen bij een andere, maar vandaag bij jezelf

Dagboek berichten
    2

Citaat Origineel gepost door dotito Bekijk Post
    Lieve lieve Maikee,

Wat erg te lezen dat je zo'n gedachten hebt,heb je niemand op school waar je kan mee praten over u probleem.
    Heb je het gevoel dat je thuis word afgewezen?
    Wat maakt jou in je leven zo moeilijk,om niet meer verder te willen.....
    Zelfmoord is geen oplossing meisje,er zijn andere uitwegen.Als je het moeilijk hebt,of als je het niet meer ziet zitten daar kan ik inkomen.
    Maar voor alles is er een oplossing.
    Schrijf het hier van je af hoe jij je voelt,kan echt deugd doen,en zo kunnen wij u misschien helpen.
    Hou de moed er in,en probeer positief te denken.

Lieve Groet Do

Haloo,,

Met veel dank dat je ingaat in mij,,
    Kvoel me éénzaam thuiss ,, niemand dii om me geeft niemand dii het begrijpt wat ik denk of voel , al dii pijn ,,
    Pff , Er zijn geen uitwegen ,

Groetjess Maikee , xx

Er zijn altijd uitwegen meisje,is er niemand bij jou thuis op dit moment?Wat is dan juist het probleem..... wil je erover praten of liever niet??

Groetjes

Dagboek berichten
    2

Er zijn altijd uitwegen meisje,is er niemand bij jou thuis op dit moment?Wat is dan juist het probleem..... wil je erover praten of liever niet??

Groetjes

Jhaa ,, men zus , en men broer , en men beste vriendin , men ouders zijn een weekend met andere vrienden camperen ,, En zou er over willen praten x

Groetjess

Wat ligt er op u lever meid?Kan je het niet bespreken met je beste vriendin?

Dagboek berichten
    2

Wat ligt er op u lever meid?Kan je het niet bespreken met je beste vriendin?

Jhaa Ik weet niet ,, Maar Het is veel te erg voor het te vertellen ,En heb al veel dingen verteld toen me ouders gescheiden waren , en nu nog is anders en da zou zze meschien ook nie fijn vinden héé X

Grtzz x

Wens je dan heel veel sterkte toe meid.

Lieve groetjes terug

Premium ++ Account Luuss0404's Avatar

Lieve Maikee,

Wat vervelend dat je je zo voelt en dat je denkt dat er maar 1 uitweg is
    Zoals Dotito zegt is er altijd een uitweg!
    Ookal is het moeilijk voor jou om te vertellen wat er is of denk je dat het moeilijk is voor de ander om aan te horen wat er met jou aan de hand is, het werkt wel erg bevrijdend om je verhaal aan iemand kwijt te kunnen!
    Als je beste vriendin er niet voor je is of als je denkt het niet bij haar kwijt te kunnen, dan mag je je verhaal hier zeker kwijt hoor en als je liever je verhaal aan 1 iemand kwijt wil in plaats van het hier zo openbaar te plaatsen dan kan en mag je bijvoorbeeld Dotito of mij altijd een privé bericht sturen met wat er op jou lever ligt! We willen met alle liefde naar jou luisteren en je proberen te helpen!
    Praten over hoe je je voelt met iemand is belangrijk, dus ik hoop dat je er met iemand over kan/wil/durft te praten!
    Ik wens je heel veel sterkte toe!

Lieve groet Luuss
    Verlies nooit de moed: soms gaat de deur pas open met de laatste sleutel van de bos

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Er is altijd een uitweg en hoop; zelfmoord is géén oplossing meid!!

Hou vol en hou moed!!

Praat of schrijf van je af ... er zijn zéker mensen die om je geven, van je houden en die het beste met je voorhebben!!

Sterkte!!
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

Dagboek berichten
    2

Citaat Origineel gepost door Agnes574 Bekijk Post
    Er is altijd een uitweg en hoop; zelfmoord is géén oplossing meid!!

Hou vol en hou moed!!

Praat of schrijf van je af ... er zijn zéker mensen die om je geven, van je houden en die het beste met je voorhebben!!

Sterkte!!

Danku ,
    Ik zal het proberen , Het zal hopelijk lukken
    En bedankt voor u steun !

Grtoetjes Maikee xx

Dagboek berichten
    2

Citaat Origineel gepost door Luuss0404 Bekijk Post
    Lieve Maikee,

Wat vervelend dat je je zo voelt en dat je denkt dat er maar 1 uitweg is
    Zoals Dotito zegt is er altijd een uitweg!
    Ookal is het moeilijk voor jou om te vertellen wat er is of denk je dat het moeilijk is voor de ander om aan te horen wat er met jou aan de hand is, het werkt wel erg bevrijdend om je verhaal aan iemand kwijt te kunnen!
    Als je beste vriendin er niet voor je is of als je denkt het niet bij haar kwijt te kunnen, dan mag je je verhaal hier zeker kwijt hoor en als je liever je verhaal aan 1 iemand kwijt wil in plaats van het hier zo openbaar te plaatsen dan kan en mag je bijvoorbeeld Dotito of mij altijd een privé bericht sturen met wat er op jou lever ligt! We willen met alle liefde naar jou luisteren en je proberen te helpen!
    Praten over hoe je je voelt met iemand is belangrijk, dus ik hoop dat je er met iemand over kan/wil/durft te praten!
    Ik wens je heel veel sterkte toe!

Lieve groet Luuss

Het gaat soms heel moeilijk , maar is zijn sommige mensen die tips gegoven hebben, waar ik Zeker wil naar luisteren , of proberen aan te denken , Het is al beter geworden , er geven nu veel meer mensen om mij En ja , zo wow ik het ook hebben , thuis Is het wel niet goed , maar dat is niet zo erg

Danku voor al je moed , en voor je steun

Groete Maiké x

Premium ++ Account ikke64's Avatar

Hoi Maikee,

Je bent een jonge meid die net aan de pubertijd begint, ik heb thuis een leeftijdsgenood van jou, mijn eigen dochter. En neem van mij aan dat alle meiden van jou leeftijd het af en toe erg moeilijk hebben. Dat je ouders je inderdaad niet altijd even lief vinden is ook normaal. Dat vind ik mijn dochter ook niet altijd. En dan kan ik ook behoorlijk op haar mopperen. En dan roept ook zij was ik maar dood. Maar alle problemen lossen we samen op, om vervolgens weer een conflict aan te gaan. En ik blijf echt van haar houden, naar de hel en terug! Neem dat maar van mij aan. Ik weet ook zeker dat dit ook voor jou ouders geldt, alleen zal ik het haar vertellen en een ander kan zijn/haar gevoelens minder goed delen met iemand waar hij/zij erg om geeft.
    Luister meid. Puberen is hard werken. Al je gevoelens liggen door elkaar, en je hebt al zo veel mee gemaakt. Daarnaast veranderd je vertrouwde meisjes lijf ook nog eens in die van een jonge vrouw. Ga er maar aan staan.
    Maar je hebt nog een beste vriendin, deel je problemen met haar, ook zij heeft problemen. En samen ben je sterk. Verder....
    Kan je ook nog vertellen dat het nog lang niet over is. Maar wat ik wel zeker weet is dat het een keer over gaat en dat je er alleen maar verstandiger, volwassener en sterker uit zult gaan komen.
    En ook hier kun je steun krijgen. Dus gooi maar in de groep,

Een knuffel van een puberpapa,

Ikke
    Zolang de dood niet wordt afgeschaft is het op aarde levensgevaarlijk.

Premium + Account joshuatree's Avatar

Denk al jaren aan zelfbeeindiging....heb het ook al 2 keer geprobeerd. Is al jaren geleden..
    En het gaat nog steeds op en neer....en dan meestal neer...en goed neer de laatste tijd
    Vooral sinds het overlijden van Antonie....
    Klinkt heel onnozel of gek...
    Ik heb me altijd verbonden gevoelen met hem.......altijd gehoopt dat ik zo'n vriend zou hebben.....

Ik heb een post geplaats bij wat vind jij mooie muziek.....is dit nou later...

ik kan alleen maar zeggen ........IS DIT NOU LATER....IK SNAP GEEN DONDER VAN HET LEVEN.....IK WEET NOG STEEDS NIET WIE IK BEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

wat ik hiermee wil zeggen weet ik ook niet zo goed .........alleen dat het niet zo goed met me gaat denk ik...

@ Joshua. Ik begrijp dat het nieuws van Antonie wat teweeg heeft gebracht. Ik was er ook van geschrokken. Zo jong en dan een vrouw en twee kinderen achterlaten. Hij moet zich heel ellendig gevoeld hebben dat hij geen andere uitweg zag.

Heb jij wel hulp op dit moment?

Banned Premium ++ Account

hey josh.....k begrijp je wel...eigenlijk doet antonie iets wat jij zou willen................gewoon klaar met dit leven, geen verdriet en pijn meer.....maar josh, je hebt het heel moeilijk, maar je dochter...is zij het niet waard om voor te leven, ik weet het ik kan makkelijk kletsen, probeer te zien dat er mensen van je houden, hier ook op mc,

toch even een kritisch puntje.....(vat het niet verkeerd op.....ik wil je alleen maar helpen en gelukkig zien want zolang als je hier lid bent ben je al ongelukkig)
    dat kritische puntje is....wat doe je er zelf aan....je legt je er bij neer als je psych langdurig ziek is....er wordt dan gezegd; josh zoek een ander, denk aan jezelf.....heb je ook een nieuwe psych gezocht, heb je pogingen gedaan om via dagopname je te leren uitten, heb je wel de goede med.
    je moet meer voor jezelf opkomen en dat leer je trouwens heel goed via dagtherapie...maar heel veel dingen wil je ook niet......ik snap het wel, tuurlijk wil je je niet laten opnemen, wat tegen jou gezegd is.....maar dat kan wel je leven veranderen omdat ze via observatie med. geven.
    ik wil je zo graag helpen........maar laat je jezelf wel helpen??omdat bijna iedere optie van psych en mc jij niet wilt....
    lieve josh, neem alsjeblieft stappen....stappen die nu miss niet leuk zijn maar voor de rest van je leven ws heel waardevol zijn...
    ik zou zeggen; lieve josh, overdenk de adviezen van je (nu zieke)psychiater!!!
    doe er wat mee!! en denk aan degene die van je houden die je nodig hebben!!!
    liefs

Naar aanleiding van de reactie van Sietske wil ik je alleen laten weten dat mijn moeder ook erg depressief is geweest. Ze liep bij een psych en slikte AD. De psych zei op een gegeven moment dat het niet meer ging zo en stelde opname/dagbehandeling voor. Mijn moeder wilde niet; ze moest er ook voor ons zijn (ik was 15, mijn zusje 12). Ze heeft toch de dagbehandeling van 4 dagen per week gedaan en na enkele weken ging het echt beter met haar, terwijl ze er daarvoor ook aan dacht er een einde aan te maken. Ze is achteraf heel blij dat ze toch die stap genomen heeft.
    Ik ken jouw situatie niet, maar wilde dit toch even met je delen. Veel sterkte!

@ Maikee,
    Fijn dat je probeert te denken aan de tips die je gekregen hebt en dat je ervaart dat er zoveel meer mensen om jou geven
    Hopelijk veranderd er door te praten (is namelijk heel belangrijk) ook wat aan jou thuis situatie en komt het allemaal goed!
    Heel veel succes en sterkte!

@ Ikke,
    Heel mooi gezegd!

@ Joshua,
    Ik ben blij voor jou dochter, geliefden en vrienden dat jij er nog steeds bent!
    Ik kan me goed indenken dat het leven momenteel te zwaar voor je is en je net als Anthonie Kamerling de beslissing wil maken om hier niet meer te zijn.
    Je hebt verschillende medicatie geprobeerd wat niet hielp, je hebt niet een goede band met je psychiater, je geliefde zit ook met een depressie, en de wereld/maatschappij is keihard!
    Ik kan ook begrijpen dat jij niet opgenomen wilt worden omdat jou het niks lijkt en omdat je er dan niet kan zijn voor je dochter en partner, maar er zijn ook andere manieren voor jou om hulp te krijgen zonder de hele tijd weg te zijn bij jou gezin. Je zou van psychiater kunnen wisselen of een second opinion aan kunnen vragen bij een andere psychiater of psycholoog omdat je het niet altijd eens bent met je eigen psychiater misschien dat zij andere ideeën hebben, je zou een dagbehandeling kunnen volgen zodat je wel van 's avonds tot 's ochtends thuis bent, je zou ook 1 of meerdere keren per week een therapie kunnen volgen om van jou negatieve en depressieve gevoelens af te komen...
    Zoals Sietske en Oki al aangeven hoeft een opname of dagbehandeling niet negatief te zijn, je kan het in elk geval proberen en kijken of je er inderdaad beter uitkomt zodat jij je gelukkiger voelt en er beter voor je dochter en partner zijn!
    Hopelijk lukt het je om iets te proberen om je gelukkiger te voelen, weet dat wij er allemaal zijn om je te steunen!
    Heel veel sterkte!

@ Oki,
    Ja is zeker schrikken en brengt heel wat teweeg als zo'n jong iemand zelfmoord pleegt en een vrouw en kinderen achterlaat! Ik hoop voor zijn nabestaanden dat zij niet naast alle eventuele schuldgevoelens en 'waarom en wat als' vragen ook nog veel roddels te verduren krijgen, is al erg genoeg om iemand te moeten missen!
    Is ook geen makkelijke beslissing geweest voor Anthonie Kamerling lijkt mij zo!
    Fijn trouwens dat je moeder toch dagbehandeling is gaan doen ondanks dat zij dit niet wou ivm jullie en dat zij er beter is uitgekomen en dat zij achteraf ook blij is geweest dat zij het toch gedaan heeft!
    Is misschien net dat duwtje in de rug voor iemand anders in zo'n zelfde situatie die loopt te twijfelen, dus bedankt voor het delen van deze informatie!

@ Sietske,
    Ben het met je eens dat je soms dingen moet doen die je niet wilt of waar je tegenop ziet om verder te komen...
    Verlies nooit de moed: soms gaat de deur pas open met de laatste sleutel van de bos

Josh,

Voor mijn verhaal kort te maken is omdat ik wat moe in mijn hoofd ben.Laat jezelf zoals iedereen al aanhaalt behandelen man.Een zware depressie met zelfmoordneigingen gaat niet van zelf over.Aub doe er iets!!!!!!!!!!!

Lieve groet en hopelijk voel je je snel iets beter.

boomertje88
    Guest

Hoi,

Zelf heb ik ook aan zm gedacht en zelfs meerdere malen geprobeerd. Of het nou wel of niet lukt in beide gevallen voel je je zelf kut. Ik loop zelf nu al 10 jaar de deur plat bij psychiaters. Elke dag denk ik aan zm. Ook ik ben opgenomen geweest op een gesloten afdeling en ben twee keer in dagbehandeling geweest voor een paar maanden. Overdag in de groep voelde ik me wel iets beter, omdat mensen dezelfde problemen en klachten hebben dus je hoeft niet alles precies uit te leggen. Hun begrijpen je meteen. Ook hoef je niet te praten als je het niet wilt maar mensen willen altijd naar je luisteren. Misschien heb je baat bij ervaring verhalen van iemand anders. Je kunt bijvoorbeeld 2 dagen per week naar zo een groep gaan, dus dat je bepaalde onderdelen van de therapie volgt. Medicatie hoeft niet altijd voorgeschreven te worden tenzij je zelf aangeeft er behoefte aan te hebben. Ik wil wel naar je verhaal luisteren als je dat fijn vindt. Weet dat je er niet alleen voor staat. Dikke knuffel speciaal voor jou

Hallo Boomertje,
    Vervelend dat je elke dag aan zm denkt!
    Wel fijn dat je in de overdag groep je je iets beter voelde, is wel zo fijn om contact te hebben met mensen die soortgelijke gedachtes en ervaringen hebben en elkaar dan te steunen en vooral naar elkaar te luisteren!
    Heb jij zelf medicatie en hoe vaak of welke behandelaars/groepstherapieën bezoek je op dit moment?
    Ik hoop dat er een dag komt waarop jij geen zm gedachten meer hebt en blijer met jezelf en je verleden kan zijn!
    Heel veel sterkte en een dikke knuffel!
    Bedankt voor het delen van jou ervaring!

boomertje88
    Guest

Hoi luus,

Ik ben eerst begonnen met (Risperdal) Risperidon. Risperidon behoort tot de groep atypische antipsychotica. Het vermindert in de hersenen het effect van natuurlijk voorkomende stoffen, voornamelijk dopamine en serotonine. Hierdoor nemen psychosen af. Deze hadden niet genoeg effect dus kreeg ik (Seroquel) Quetiapine . Hiervan werd ik echt onwijs ziek en kwam heel veel aan. En nu gebruik ik (Zyprexa) Olanzapine daardoor ben ik ook veel aangekomen maar ik ben er niet misselijk van. Soms een beetje suf maar geen nare bijwerkingen tot nu toe ondervonden. Naast de Olanzapine gebruik ik een antihistaminica genaamd Promethazine.

Per dag neem ik er 4 van beide. Zelf heb ik niet echt het gevoel dat ze werken dus dat ga ik zeker met de dokter/psychiater overleggen.

Ik was eerst in behandeling in Haarlem dagbehandeling voor volwassenen bij GGZ in geest op de Zuiderpoort. En nu zit ik in Hoofddorp bij de GGZ Dat heet Spaarnepoort ook voor dagbehandeling. Weet niet hoe lang of ik daar onder behandeling blijf.

Bedankt voor je knuffel.

Als iemand andere medicatie heeft tegen psychoses en schizofrenie meld dit dan a.u.b. dan kan ik overleggen met mijn dokter of dat mij ook kan helpen.

Hallo Boomertje,

Vervelend dat Risperidon niet genoeg effect had en dat je misselijk werd van Quetiapine.
    Fijn dat je met Olanzapine geen nare bijwerkingen hebt ondervonden zover!
    Andere veel voorgeschreven antipsychotica zijn Aripiprazol (Abilify), Clozapine (Clozapine/Leponex), Flufenazine (Anatensol/Flufenazine), Haloperidol (Haldol/Haloperidol), Perfenazine (Trilafon/Perfenazine), Pimozide (Orap).
    Over Abilify staan de volgende posts http://www.medicity.nl/showthread.ph...hlight=abilify , http://www.medicity.nl/showthread.ph...hlight=abilify en http://www.medicity.nl/showthread.ph...hlight=abilify
    Misschien dat je via google op andere ervaringen uitkomt?!
    Vervelend dat het voor jou gevoel niet echt werkt, is belangrijk dat met je atrs/psychiater te overleggen, misschien is er een ander middel of andere dosis beter voor je!

Goed dat je met dagbehandeling probeert om te gaan met je problemen en klachten!
    Waarom ben je van locatie gewisseld?

boomertje88
    Guest

Nou, ik kwam in die groep niet echt verder er zat geen vooruitgang in dus nu gaan we het hier proberen. Het ging daar voornamelijk over alcohol en ***** misbruik waar ik niets mee te maken heb. En dat stoorde mij heel erg. Je zit natuurlijk nou ja ik dan 5 dagen per week met die mensen in 1 ruimte en bij elk onderdeel van de therapie ging het er wel over.
    Bedankt voor het lijstje. Is er iemand die een van deze medicijnen gebruikt? Ik ga ze zeker even allemaal googlen om te zien wat menen er over zeggen.
    Ik had gisteren mezelf aangemeld op een andere website... even zien...PratenOnline.nl dat is voor jongeren tot 23 jaar. Daar krijg je een schema en tijd wanneer je een uur met een hulpverlener kunt chatten. Ze zijn er ook in het weekend en dat is toch wel handig. Niet iedereen heeft daar natuurlijk wat aan maar voor de jongeren is het denk ik wel een grote uitkomst. Niet wachten tot maandag of tot het wel te laat is.

Begrijpelijk dat je dan van groep wisselde, is toch minder als het voornamelijk over drank en ***** gaat terwijl jij daar niks mee te maken hebt!
    Hopelijk bevalt deze groep je beter!
    Graag gedaan hoor voor het lijstje, ik hoop dat je er wat verder mee komt!
    Bedankt voor de tip over PratenOnline, zijn vast leden onder de 23 die daar wat aan kunnen hebben! Is toch minder eng op op afstand met iemand over problemen te praten dan dat met een huisarts, psycholoog of andere hulpverlener te doen en daarbij zijn wachttijden tegenwoordig ook erg lang!

@allemaal,

En laten we als belangrijkste niet vergeten. Niemand maar dan ook niemand heeft het recht om een ander, geliefte, kind, vriend(in) het verdriet aan te doen om zelf uit het leven te stappen. Dat is laf. Niet moedig. Maar laf, een ander opzadelen dat jou problemen. Het klinkt misschien hard. Maar je zult zelf moeten knokken om je problemen op te lossen. En misschien wel keihard knokken. Maar wetend dat je alle mensen die wel van je houden of afhankelijk van je zijn met jou problemen op te zadelen. Not done!!!

Gr Ikke

Premium + Account Ronald68's Avatar
    Dagboek berichten
    1

Ikke,

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb een zelfmoord van heel dicht bij mee gemaakt. De motivatie kon ik heel goed begrijpen, hoe vervelend ook voor de achterblijvers. Ieder geval is weer anders.
    Ik kan niet in iemands hoofd kijken, of er al professionele hulp is ingeroepen. Misschien kun je er niet over praten. Misschien is de aandoening ongeneeslijk.
    Ik heb dit onderwerp nu een paar keer bekeken en vind het een ontzettend moeilijk onderwerp. Ik zal nooit iemand, indien daarnaar gevraagd wordt, aanmoedigen om het leven te beëindigen. Die verantwoordelijkheid ligt niet bij mij.

Maikee,

Ik vind het ontzettend dapper dat je met je noodkreet komt. Soms is het eenvoudiger om "anoniem" je hart te luchten. Toch ik je adviseren om met vrienden/vriendinnen/huisarts er over te praten. Je zult zeker niet van iedereen begrip krijgen (daar heb ik helaas ervaring mee) maar zo leer je je vrienden kennen. Blijf er in ieder geval niet mee rondlopen. Zoek hulp, die is soms heel dicht bij.

@ Ikke,
    Ik begrijp heel goed waar jij vandaan komt!
    De vader van mijn beste vriend zat echt in de knoei maar zocht daar geen hulp voor en wou zijn problemen ook niet onder ogen komen of erover praten en pleegde zelfmoord, hij liet erg veel verdriet en vragen achter bij zijn geliefde, kids, naasten en vrienden. Tot op de dag van vandaag (12 jaar later) lopen de 2 kids bij psychs, zijn ze meerdere malen in aanraking met de politie geweest omdat ze hun gevoel op een verkeerde manier uiten en komen ze geen steek verder met hun leven en dat is zeer verdrietig!
    De overbuurman heeft ook zelfmoord gepleegd, hij leek nooit problemen te hebben en een erg goed leven met leuke baan, leuke familie en leuke vrienden te hebben. Niemand zag het aankomen en de klap was dan ook heel erg groot en zijn vrouw en kids en pleegdochter (toen 5, 7, 9 en 13) gaven zichzelf de schuld omdat ze het niet hadden zien aankomen terwijl dat wel had gemoeten, omdat ze stuk voor stuk dachten dat ze meer liefde hadden moeten gegeven of beter hadden moeten luisteren zodat papa nog zou leven. Dit is 14 jaar geleden gebeurd en zijn echte kids en zijn pleegdochter hebben heel veel problemen gehad! Inmiddels heeft de jongste na een zwaar gevecht haar droombaan en is de oudste bezig te knokken voor zijn droombaan. De middelste en zijn pleegdochter zijn helaas aan de ***** geraakt om hun verdrietige gevoelens niet te hoeven voelen...
    Ik had zo graag gewild voor de kinderen dat beide heren hadden gesproken over hun problemen en dat ze daar hulp bij hadden gezocht of aangenomen! ls je niet eens probeert om hulp te zoeken of aan te namen weet je ook niet of het helpt, misschien had het hun beslissing wel veranderd en dan hadden hun naasten misschien ook niet zoveel verdriet en vragen en worstelingen gehad...
    Je weet nooit wat het teweeg brengt bij de nabestaanden als je je eigen leven beëindigd!!!

@ Ronald,
    Zelfmoord is inderdaad een heel moeilijk onderwerp!
    We kiezen allemaal niet om geboren te worden, maar we kunnen allemaal wel kiezen via zelfmoord of euthanasie om ons leven te beëindigen.
    Ik vind echter wel dat iemand die een hele moeilijke tijd doormaakt en over zelfmoord of euthanasie nadenkt daar goed met iemand over dient te praten, hulp kan zoeken en zeker heel goed erover moet nadenken!

weet je wat ik zo apart vind....ernstig zieke mensen zonder toekomst alleen nog een half jaar lijden(bv mijn 1e man)en wachten tot je van de pijn verlost bent, op een gegeven echt alleen nog maar dood willen,.................daar zou je dan toch ook veel zm hebben...tuurlijk gaan mensen soms wat eerder\ dood door de vele morfine....
    ik bedoel dit niet als een euthenasie verklaring maar gewoon dat die mensen zomaar intens verdrietig wachten tot ze sterven.
    ik ZH ook zoveel gezien...

@ Sietske,
    Ja er zijn veel ernstig zieke mensen die ondanks vele behandelingen, chemo's en medicijnen altijd pijn lijden en die na zo'n lange tijd te strijden tegen hun ziekte en pijn het op willen geven.
    Ik heb wel verhalen gelezen op internet en van nabij meegemaakt van mensen die door hun ziekte en pijn en het vooruitzicht op alleen maar meer problemen en pijn graag hun leven willen beëindigen maar hebben zelf niet de kracht tot zm en als ze vragen om euthanasie wordt die roep op hulp vaak niet ingewilligd dus zit er niks anders op dan wachten...

als ik het even bij mijn vroegere thuissituatie houd, miss komt het dan beter over want ik denk niet dat we nu op 1 lijn praten,
    toen mijn man hoorde dat hij opgegeven was en veel pijn zou krijgen.....ging hij maar naar bed en vond het natuurlik verschrikkelijk, net zoals ik vele mensen in ZH heb gezien.....je zou dus denken dat ze zm plegen....en toch juist niet en lijden ze door de pijn en geestelijk door het afscheid nemen..en loslaten...en ze leven hun nare leven uit...

@ Lieve Sietske,
    Zeker zijn er ook mensen zoals jou man die hun nare leven uitleven!
    Daar heb ik ontzettend veel respect en eerbied voor!

Premium + Account joshuatree's Avatar

@ ikke.... ik hoop alleen dat jij nooit zo'n gedachten krijg....want dat is met gedachten ...daar KIES je niet voor,die zijn er gewoon.
    En ok ...je kunt ze wel verdringen en proberen te vergeten....maar hoe lang hou je dat vol??? 1 week ?? 1maand?? misschien wel een jaar....maar iets wat bijna altijd aanwezig daar kun je niet zomaar omheen....

En dan ...NOT DONE..??? dit postje van jou vind ik not done......
    Het zou hetzelfde zijn als je tegen een psychotisch iemand of een schizofreen zou zeggen... NOT DONE
    Als iemand ( en dan heb ik het nog niet eens over mezelf ) met die gedachten rond loopt , dan is dat echt geen keuze meer die diegene maakt....dat speelt al zolang...

En ik post dit nu niet om begrip of weet ik wat ervoor te krijgen.....
    alleen als je niks weet te zeggen ...dan kun je dat beter ook niet doen ...toch?

@ Joshua Het is voor mensen die dit gevoel niet hebben heel moeilijk om te begrijpen. Ik denk dat mensen die zm plegen zich heel, heel rot voelen. Mijn tante heeft zichzelf met de auto voor de trein gereden. Ik begrijp dat ze geen uitweg meer zag. Misschien dacht zij dat dit voor iedereen het beste was? Iig bleven haar man en twee zoons eenzaam en verdrietig achter. Evenals de rest van de familie.

Ik hoop voor jou dat je hulp zoekt en vindt. Dat het in de toekomst weer beter met je gaat. Veel sterkte!

Hoi dames,

Ik vind euthanasie iets kompleet anders dan zelfmoord. euthanasie gebeurt als er geen genezing meer mogelijk is en onredelijk veel lijden verwacht wordt. Kortom, iemand die zelfmoord pleegt kun je in mijn ogen niet vergelijken. Mag je niet vergelijken.
    Zeker iemand die nooit hulp gezocht heeft is laf. Wil niet knokken is een nul. En scheept andere mensen op met hun problemen.

Gr Ikke

@ikke,
    ben jij wel eens heel erg depressief geweest....
    sommige mensen kunnen hun moeilijk leven niet aan...
    vaak horen ze voor de zm stemmen die zeggen dat ze waardeloos zijn en dat iedereen beter af is.....en gevolg...zm
    ikzelf ben zeer depressief geweest, maar nooit echt plannen in die richting gehad, ik wilde wel liever dood zijn maar dan door een andere reden, bv ziek worden..
    ik vind dat je in je post wel erg hard bent....
    mij doet het niets omdat ik zo niet ben/denk....maar anderen die wel zo diep zitten.....

@ Ikke. Ik sluit me bij Sietske aan. Ik vind dat je te ver gaat door iemand die aan zm denkt laf te noemen. Niemand vraagt erom om zo depressief te worden dat hij geen andere uitweg meer ziet.

@Okio,

Er aan denken is niet laf, ik denk dat bijna iedereen er wel eens aan denkt. Ik ook!
    Maar er aan toegeven is laf, en niet iets tegen/aan doen, niet er keihard voor werken, je er niet tegen verzetten, geen hulp vragen. Dat vind ik laf. Ik heb een moeder gehad die het vaker dan eens heeft geroepen. Zij heeft hulp gezocht, geknokt. Zij is inmiddels overleden, maar niet door zelfmoord.

Gr Ikke

Ik denk dat iedereen wel eens gedacht heeft over zm of hoe het zou zijn geweest als hij/zij niet geboren was etc...
    Als een depressie of welke andere problemen dan ook lang aanhouden en iemand niet ver komt met praten met een hulpverlener of ander persoon en medicijnen (AD of AP) en therapieën niet helpen en de neerwaartse spiraal steeds erger wordt kan ik me best voorstellen dat mensen het echt op willen geven, want als niets helpt hoe wordt je dan beter?! Belangrijk is dat er altijd een lichtpuntje is, maar dan moet die wel gezien (willen en kunnen) worden! Als dat niet gezien wordt dan komt er een beslissing namelijk zm en blijven geliefden en vrienden met vragen en verdriet achter. Persoon die zm gepleegd heeft heeft echter zijn/haar rust gevonden...

Premium ++ Account

Iemand die zelfmoord pleegt ziet op dat moment geen enkele uitweg of lichtpunt meer, heb broer verloren op deze manier en zijn afscheidsbrief ligt nog in de schuif (meermaals lees ik dit....?? ?? tussen de regels door lees je zijn wanhoop )LAF ..???? NEE want hij heeft bewust iets genomen waar geen weg meer terug was, alhoewel hij nog een 8 tal dagen geleeft heeft ; enorm pijnelijke uren /dagen nog doorgemaakt heeft.

Andere pers. ook gekend die het gebruikte als emotionele chantage op andere personen . Waar het een aardbeving veroorzaakte bij familieleden / huisgezin, maar bij hun niets want ze stonden nog eens in de belangstelling ( verantwoordelijkheden kennen deze personen niet.)

4 mnd terug familielid heeft vr EUTHENASIE gekozen na 3 jaar ziekte , alles zelfbewust gepland en geregeld ; data en uur gekozen (thuis overleden ) hoe pijnlijk het ook is vr echtgenote /kinderen/familie / alles was tot in detail geregeld .Dat is een persoon waar ik enorm respect vr.heb en bewonder

Lieve Suske,
    Wat naar dat je broer zm heeft gepleegd!
    Wanhoop is vaak de drijfveer, of het laf is kan ik niet over oordelen, weet alleen dat de persoon die zm pleegt geen andere opties en geen lichtpuntjes meer ziet en dat nabestaanden verdriet hebben.

Het als emotioneel dreig/chantagemiddel gebruiken vind ik echt niet kunnen EEK!

Ik kan goed begrijpen dat iemand die langdurig tegen ziekte en pijn vecht zonder vooruitzicht op verbetering kiest voor euthanasie. Hoe pijnlijk ook, er kan afscheid genomen worden en de zieke hoeft niet langer te vechten en kan op een waardige manier rust krijgen.
    Opa van mijn nicht heeft na 10 jaar vechten tegen uitgezaaide kanker ook euthanasie laten plegen, alles was goed geregeld, verdriet niet minder groot, maar wel een geruststelling voor nabestaanden dat opa niet langer hoefde te lijden en dat hij zijn rust kon vinden.

Premium ++ Account christel1's Avatar

Mensen die zelfmoord willen plegen, kondigen dit meestal niet aan maar doen het. Een collega van mij heeft dit ook gedaan en wij stonden allemaal versteld, niemand had dit zien aankomen. Een neefje van dezelfde leeftijd van mijn zoon heeft dit ook geprobeerd toen hij 18 was, van de 4de verdieping gesprongen na een mislukte liefde maar heeft het overleefd, ook niet zien aankomen. Hij is nu heel gelukkig, is naar Schotland gaan wonen, heeft zijn verleden achtergelaten en gaat volgend jaar trouwen.
    Soms kan je het echt niet vatten wat mensen drijft tot zoiets, geen uitweg meer zien, wanhoop zoals Suske zegt.
    De ex van mijn vriend heeft al ig keer gezegd dat ze zich van kant ging maken, ja om in de belangstelling te staan, echt emotionele chantage, loopt al 20 jaar bij de psy om aandacht te krijgen, daar word ik misselijk van.
    Euthanasie zou ik zeker voor kiezen als ik ernstig ziek ben en ik niet meer kan genezen, dit noem ik waardig afscheid nemen. Heb mijn ma dement zien worden en zo wil ik niet eindigen, geen besef meer hebben van wat rondom jou gebeurd daar dank ik voor.

Premium ++ Account

@ christel1-Luuss ,inderdaad meestal degene die niets zeggen en niet theatraal doen daar is het direkt fataal , plots gebeurd er iets denk ik in hun hoofd dat knakt ,je ziet aan zijn handschrift hoe verwarrend dit geschreven is hoe mijn broer zich op dat moment gevoeld heeft .

Maar andere die het als chantage middel gebruiken, die nemen juist iets om aandacht en belangstelling te hebben of ze dreigen ermee om het uit te voeren. In het verleden het meegemaakt , de dokters zeiden hoe is het mogelijk juist genoeg om iedereen in de omgeving in paniek te doen slaan;zo uitgerekend was het; meestal hebben deze personen een hoog intelligentiepeil maar op gevoelens zijn ze een nul .Ken iemand die heeft het al 4 x zo uitgevoerd en houd er nooit iets aan over is nadien zo gezond als een visje , maar voelt zich daarna goed omdat hij iedereen in zijn omgeving nog eens de stuipen op het lijf heeft gejaagd ...... de familie moet het dan terug verwerken , hij loopt dan rond zo met een gevoel niets aan de hand Leef er maar mee

@Suske,
    Zo iemand zouden ze tegen zijn zin moeten colloqueren en een paar dagen in een dwangbuis steken, geen bezoek laten krijgen en gsm afnemen, misschien zou hij dan wel eens "bezinnen".
    De ex van mijn ventje had pillen geslikt en was daarna gaan werken, natuurlijk had ze daar hulp en was iedereen er om haar "bij te staan" en vond iedereen het toch zo erg dat haar man was weggegaan maar bij de notaris had ze wel verstand genoeg om 300 euro alimentatie te vragen, dus mijn ventje is levenslang veroordeeld aan het betalen van alimentatie aan zijn "heks" en dat maakt mij misselijk. Madame heeft alles gekregen bij de echtscheiding en nu pluimt ze hem ook nog eens.....
    Greetz
    Christel1

Voor mij is het duidelijk dat we allemaal zelfmoord en euthenasie als 2 kompleet andere dingen ziet.
    Ook ik heb het meegemaakt dat ik 's avond ben wezen stappen met een groep collega's. één van de collega's is de volgende dag gevonden in zijn auto met dicht getape'te kieren en een slang aan de uitlaat. Ook deze jongen heeft geen hulp gezocht en is uit het leven gestapt. Al zijn collega's en familie met een schuld complex achter latend. Ook ik heb het er heel lang moeilijk mee gehad.
    Gr Ikke

ik denk dat mensen die zelfmoord plegen idd erg ziek zijn in hun hoofd!!
    en dat daar de medicijnen en het praten met psygologen en psygiaters niet meer helpt.
    het zijn vaak de mensen die aan de buitenkant het vrolijkste zijn maar van binnen het slechts aantoe.

een jochie van 14 bij mn zusje op school zelfmoord, dan hoor je via via dat hij thuis mishandelt werd en mn zusje zegt nog hij was altijd zo vrolijk!!

de vader van een vriend zelfmoord door in de badkamer te zitten met de kokendhete kraan aan en je weet wel wat er gebuerd als bloed met water/stoom vermengt...
    en zn vrouw heeft hem gevonden.........

ik vind het knap als mensen hulp vragen als ze het zo moeilijk hebben!!
    ik vind het triest/zielig voor mensen die het gewoon doen en dus hun familie en vrienden in zo veel verdriet laten zitten!!
    ook snap ik wel dat mensen het niet zomaar doen en dat daar vaak al jaren van zelfmoord gedachten aan vooraf zijn gegaan..

ik hoop dat iedereen die hier mee te maken heeft zowel zelf als anderen de moed vinden om toch door tegaan en niet die stap te zetten die op dat moment het makkkelijkste lijkt en de rest met zoveel vragen achterlaat!!!!!!!!!!!!

Premium ++ Account

@xylina, ja , dat is waar, iemand die het echt doet daar zie je het minder aan, dan iemand die het theatraal verkondigt om het te doen , ik ben van nature een zacht iemand al zeg ik het zelf , maar toch ooit aan iemand gezegd, dat ik hem een koord gingen halen: daarna was dat theatraal gedoe gedaan hij heeft nooit meer durven zeggen ....en ik heb nochtans heel veel geduld en al veel gehad in mijn leven .

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Ik heb zelf ... héél lang geleden.. 's op het punt gestaan (de pillen al in de ene hand en een glas water in de andere); niemand die er weet van had of het zag aankomen (en men weet er nog niets van), maar op dat specifieke punt; 'nemen of laten', dacht ik aan mijn naasten en mijn woefkes > die kon ik toch niet zomaar 'in de steek laten'??

Heb dagen gehuild toen in het kleinste donkere hoekje wat ik kon vinden en daarna besloten hulp te zoeken en die loodzware depressie te lijf te gaan ... en daar ben ik nu nog steeds iedere dag zéér blij/gelukkig/dankbaar om!!

Ik denk dat mensen die nooit in een écht diepe depressie hebben gezeten niet weten hoe 'diep' men kan zitten...

Het maakt veel bij me los, dit topic te lezen > emotioneel vooral!!
    Ik kan echter met zekerheid zeggen; vecht ertegen, ga het te lijf en weet dat 'na regen zonneschijn komt' ... écht waar!!!

Iedereen die het nodig heeft; héél véél sterkte!!!
    ..... meer dan 15 jaar heeft het geduurd eer ik dit zo open kan zeggen/schrijven (eerder veel schaamtegevoel en schuldgevoel), maar nu ben ik trots dat ik die loodzware periode overwonnen heb ...
    Voel me gelukkig en sterker dan ooit!!!
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

Premium ++ Account

@Ag, bravo dat je het hier neerschrijft ,vind dit heel moedig van jou .... je schrijft zelf dat vele het niet weten of wisten , maar het zijn dikwijls die mensen waar men niets aan ziet die met een zware last of depressie rond lopen , ik kan mij heel goed voorstellen wat het losmaakt bij jou, ik zelf denk de laatste dagen terug meer na over mijn broer ;bijna 24 jaar geleden is het nu, dan was zm. nog absoluut niet bespreekbaar men keek ook de familieleden aan in de nek of men was van een andere planeet .

Men sluiten in die tijd liever de ogen hiervoor en deed dat hun neus bloeden elk moest het maar op zijn manier verwerken

Depressie kan absoluut behandelt worden , nu is dit gemakkelijker om de stap te zetten vr.hulp dan vroeger .

Ik vind jou een fijne dame met het hart op de juiste plaats , ik hou van zulke mensen.....

Vroeger mocht daar gewoon niet over gepraat worden, waren er geen of heel weinig anti-depressiva en over zelfmoord kon je zeker niks kwijt.
    Mijn ma is ook eens opgenomen geweest zogezegd om te rusten, maar ja in de jaren 60 werd daar dus niet over gesproken.... erg eigenlijk... en ons werden dan blaasjes wijs gemaakt.
    Goed dat je het hier gemeld hebt Ag, een mens moet daar eens kunnen over praten.
    Greetz
    Christel1

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. Arts laat patiënt vrij voor zelfmoord - De Stentor
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 18-04-10, 16:50
  2. Zelfmoord...een oplosing ?
    By quinten in forum Geestelijke gezondheid
    Reacties: 20
    Laatste Post: 08-12-08, 19:43
  3. Wil ik zelfmoord plegen of niet?
    By futerelight in forum Geestelijke gezondheid
    Reacties: 26
    Laatste Post: 29-08-08, 13:12
  4. 'Elektroshocks doelmatig tegen zelfmoord jongeren' - Algemeen Dagblad
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 18-03-07, 15:00