Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergeven resultaten 51 tot 63 van 63

Onderwerp: Cipramil tegen een angststoornis?

  1. #51

    Standaard Re: Cipramil tegen een angststoornis?

    Hoi Erwin

    Je bent nog maar 9 dagen bezig, is echt te kort om wat te mogen verwachten hoor, (ik begrijp het wel, we zouden het liefst a la minuut van onze angst af zijn) Ik ben zelf nu 2 en een halve week bezig, en heb ook nog steeds de angst en slapeloosheid. Maar ben met een lage dosis begonnen, zit nu op 6 druppels.
    Ik heb geen ervaring met Ranbaxy, maar als je denkt dat het daar door komt kun je toch vragen om een ander merk? Vragen kan altijd, maar je kunt het ook proberen de tijd te geven.
    Sterkte hoor Erwin, we weten allemaal hoe moeilijk het is!

    Sleepy (Ilse)
    Ik hoop dat je huisarts je kan helpen maandag! Ik weet niet of je al oxazepam hebt? Misschien zou dat voor tijdelijk een oplossing zijn?
    Je schrijft over wazig zien en toch weer niet, hoe bedoel je dat precies?
    Ik zie al een tijdje wazig (zeg maar rustig slecht) Tv kijken is er niet bij nu, lezen gaat moeizaam, schrijven ook, ik vind het heel belemmerend in alles. Als ik schrijf lijkt het alsof ik dubbel schrijf. Het is dat ik op een forum van radar las dat meerderen hier last van hebben anders was ik gaan twijfelen. Ik vond het best eng, (nog wel hoor)
    Het begon bij mij al als bijwerking van melatonine, (ja, ook dat kan) Maar nu als bijwerking van de cipramil, ondanks de lage dosering. Ik hoop gewoon niet dat die bijwerkingen tijdens de hele opbouw blijven!

    Heb jij er ook al een tijd last van dan Ilse? Ik ben erg benieuwd wat je huisarts maandag zegt. Het is zo jammer dat je reis die leuk zou moeten zijn nu door angst minder leuk lijkt. Meis, ik hoop dat dit over gaat hoor!

    Liefs Margreet

  2. #52

    Standaard Re: Cipramil tegen een angststoornis?

    Hoe gaat het nu met je, Erwin, en Ilse en Oki, en Agnes?
    Sleepy (Ilse) succes morgen bij de huisarts hoor, ik hoop dat hij goed naar je luistert!

    Zelf had ik vrijdag een redelijke dag, maar gisteren was heel erg, huilen, bang, angst! Het leek alsof ik in brand stond. De zon scheen op mijn benen en ondanks dat ik binnen zat en nog in pyama, kreeg ik rode vlekken op mijn been. Nadat ik de luxaflex omlaag deed, gingen de vlekken weg, alsof cipramil geen zonlicht verdraagt.
    Maar voel me telkens hondsberoerd en slaap slecht ondanks de slaaptablet. Ik vind dit zo frustrerend! Ben nu ruim 2 en een halve week bezig, zit nu sinds woensdag op 5 druppels cipramil. Lage dosering dus, maar de bijwerkingen zijn hevig genoeg. Voel me naarder dan daarvoor, schijnt erbij te horen. Praat me er asltjeblieft doorheen, degene die dit al doorgemaakthebben, praat me moed in alstjeblieft, ik heb geloof ik wel even een bemoedigend woordje nodig! Horen van anderen hier, dat ze ook zo'n last hadden van die bijwerkingen. Het duurt zo lang! Ik ben zo bang de moed op te geven, omdat ik dan denk dat het niet zal werken.

    Laat alstjeblieft wat horen!

    Liefs van een bange Margreet

  3. #53
    Banned Premium ++ Account
    Lid sinds
    17-02-2010
    Locatie
    overijssel
    Posts
    4.083

    Standaard Re: Cipramil tegen een angststoornis?

    @margreet,
    zou je niet wat seroquel kunnen krijgen zodat je wat rustiger wordt,
    seroquel geeft vlg mijn psych meer rust dan een slaapmiddel en dat ervaar ik ook.
    sterkte

  4. #54

    Standaard Re: Cipramil tegen een angststoornis?

    @Margreet. Wat vervelend dat je je zo rot voelt. Het hoort bij het opbouwen, maar ik zou nog eens (telefonisch) met je huisarts praten. Kijken of je wat tegen de bijwerkingen kan krijgen. Misschien iets anders óf de oxazepam ook overdag slikken. Ik heb alprazolam gewoon tegen de bijwerkingen gebruikt. Ik mocht het drie keer per dag en de eerste dagen heb ik dat ook gedaan. Daarna namen de bijwerkingen bij mij af (en slikte ik geen alprazolam) en ze namen weer toe als ik verhoogde en dan nam ik het weer. Ik ben er niet verslaafd aan geraakt hoor. Bij jou zal de verhoging van woensdag ook wel meespelen bij het zo slecht voelen.
    Afleiding zoeken, kan echt helpen. Ik weet dat het moeilijk is als je je slecht voelt, maar bv de was doen of wat afwassen, verzet soms je zinnen al wat. Mijn vriend ging ook wel eens een stukje met mij lopen of met de auto rijden. Hij zette dan rustige muziek op of we liepen in de natuur, waar het rustig was. Onthoud dat je niets kan gebeuren; het is een paniekaanval en het zijn de bijwerkingen.
    Héél veel sterkte!

  5. #55

    Standaard Re: Cipramil tegen een angststoornis?

    @Magreet en andere,

    Met mij is het ook nog steeds niet best, was vrijdag zo erg dat ik een mail stuurde naar de psychiater, dat ik me enorm depri voelde, en hem vroeg of het beter was niet te stoppen. Hij mailde me terug op vrijdagavond, had ik niet verwacht, en schreef volmondig, "neen, niet stoppen , doorgaan, doorgaan, wordt allemaal wel beter". Hij heeft makkelijk praten, maar ik ga toch door.
    Zaterdag naar de stad geweest met mijn moeder, probeerde me groot te houden, maar liep 3 uur met mij ziel onder de armen met een neerslachtig lusteloos gevoel. Ook mijn eetlust is totaal gewoon weg, was ook al voordat ik met Cita, begon, ben in 8 weken al zon 10 kilo kwijt. De ochtenden als ik eruit moet , het gevoel alsof mij aderen koken zo warm heb ik het dan heel raar gevoel en de dag zijn het slechts bij mij, zón tegen 20:00 s'avonds voel ik me wat meer ontspannen. kan me tot nu toe gelukkig concentreren op een boek als ik in bed lig, neem 1 uur van tevoren een oxazepam, om toch in slaap te komen, maar moet er vaak eruit, naar wc, dus mij nachten zijn ook onrustig.

    We moeten ons er doorheen zetten Magreet en andere met de gedachte de het een fase is, waar we ons doorheen moeten slaan.
    I was altijd een pessimist en zwartkijker in het leven, maar nu ik me zo rot voel, wil ik vechten voor dingen die ik nog wil doen in het leven, nu realiseer ik me pas goed, dat het leven ook zijn mooie kant heeft, maar zwaar is.
    Probeer de regelmaat in te houden in het dagelijks gebeuren, probeer gezonde voeding en fruit te eten, heb gelezen dat ook iets zou moeten bijdragen aan verminderingen van depresssie

    Misschien was ik iets te naief. Dit is de 1ste x dat ik AD slik, had meer gedacht dat het een wonderpilletje zou zijn, maar nu meer in verdiept te hebben, heeft het zijn tijd nodig, laten we hopen dat dat ook voor ons geldt.
    Sterkte allen en kijk uit naar betere vooruitzichten, samen zijn we sterk.

  6. #56

    Standaard Re: Cipramil tegen een angststoornis?

    Wat lief dat jullie reageren, echt, dat vind ik zo lief!
    Okio en Sietske, ik neem al een jaar 6 oxazpam, en sinds 2 weken 8 oazepam, dat is al behoorlijk veel. En dan nog de slaaptabletjes voor de nacht (lormetazepam)
    Ik durf niet eens alleen te douchen, mijn man moet er nu bij blijven, en als hij niet zou kunnen dan zou mijn vriendin bij me komen zitten. Gewoon omdat ik zo onzeker ben nu.

    Ik doe veel aan ontspanning, qua muziek, mindfulness, relaxatie, autogene training.
    En ga als het even kan naar buiten met mijn scootmobiel. Met mijn man of vriendin een rondje wijk, (zo noemen we dat) Lekker langs de weilanden aan de rand van onze woonplaats. Buiten zijn en de wind om je oren voelen is ook heel fijn! (wnandelen kan ik niet, helaas, en iets in de huishouding doen is op het ogenblik alsof ik een berg moet beklimmen.
    Mijn man zei gisteren dat hij trots op me is omdat ik er alles aan doe om beter te worden. Ik was altijd positief ingesteld (maar dat laat me nu even in de,steek.) Vond het altijd fijn om andere mensen te kunnen helpen met bachflower en andere alternatieve dingen. Doe ook Reiki. Maar dit alles zet me nu even niet op de rails!

    Eeen bemoedigend woord van lotgenoten doet dan vaak ook heel veel.

    En omdat ik zo langzaam opbouw zal het ook langer duren denk ik, maar had dit niet verwacht.
    Ik ga een googlen op die seroquel, want ik mag vanwege mijn hart niet alles slikken anders had ik zo prothiaden gekregen, want dat hielp vroeger zonder bijwerkingen.

    Erwin, wat fijn joh, dat de psychiater je op vrijdagavond terug mailde. (inderdaad, ze hebben wel makkelijker praten, maar spreken ook uit ervaring van andere patienten)
    Die bijwerkingen, ja, we moeten er doorheen, maar ik huilde gisteren, en vanmorgen ook weer, ben ik niet ggewend van mezelf!

    Okio, ik kan altijd komen bij mijn huisarts, gelukkig heeft hij zijn praktijk practisch om de hoek. En ze hebben altijd inloop spreekuur, kun je zonder afspraak terecht en toch zeggen bij wie je wilt. En ik heb elke week een vaste afspraak met hem, al een jaar lang.
    Hij wil dan precies weten hoe de week gegaan is, (ik schrijf altijd alles op, is makkelijker)

    Erwin, sterket hoor,, en Okio en Sietske, ik hoop dat het echt met jullie gaat!

    Liefs van Margreet

  7. #57

    Standaard Re: Cipramil tegen een angststoornis?

    Hey Margreet,

    hoe gaat het nou met je?
    heb je een goede dag gehad?
    ik heb ondertussen beslist om niet op reis te gaan...
    en eens gewoon drie weekjes rust te nemen.
    zoals jij wat buiten zijn ... genieten van de natuur.
    wat mindfulness doen - sauna gewoon rustig bij mezelf zijn.

    liefs
    Ilse
    It is better to travel well than to arrive.

  8. #58

    Standaard Re: Cipramil tegen een angststoornis?

    Hoi Ilse

    Dat is volgens mij een gode beslissing, om niet op reis te gaan, je was er niet aan toe. En van een reis moet je bij voorbaat al kunnen genieten en niet in angst zitten. Lekker naar buiten in eigen omgeving kan ook veel doen, en inderdaad aan jezelf werken, meer tijd voor bv mindfulness en andere ontspanningstechnieken. Maar naar buiten gaan is ook al ontspanning.

    Bij mij is het heel wisselend, het is dat ik al die bijwerkingen ook bij anderen lees. Sommigen schreven het is een hel, nou, daar hou ik me dan maar aan vast he, maar fijn is het niet. Zondagmiddag en avond ging het redelijk. Maandag ook tot de middag, (was jarig en dan is ales al snel te veel ook al vierde ik het niet uitgebreid)
    Gisteren begon moeilijk en s'middags wat beter, s'avonds weer erg gespannen en koud!!

    Nu, vandaag ook, 2 uur geslapen, doet niet veel. mijn gezicht blift gespannen, wat ik ook doe. (op kiezen bijten doe ik erg veel, dat geeft ook dat gespannen gevoel)
    En vaak alsof mijn bloed kookt, maar inmiddels weet ik dat veel anderen dat ook hebben, dat stelde wat geruster. En het slechte zien is ook erg irritant, ik zie soms echt dubbel. Maar ook dat zal wel over gaan als mijn lichaam er aan gewend is. Het is alleen dat ik per week een druppel opbouw, om het zo min mogelijk erg te maken, zit nu op 5 druppels cipramil en vanavond begin ik met aan de 6de druppel. Dus het duurt nog wel een tijdje voordat de werking echt merkbaar zal zijn en de bijwerkingen weg zullen zijn.

    Gaat het nu weer een beetje met jou, wat zei je huisarts verder, maandag?

    Erwin, hoe gaat het nu met jou? Ook jijj zit in die moeilijke opbouwperiode! Niet opgeven hoor, (wilde ik ook doen, maar gelukkig zei mijn man, niet doen) En de anderen? Okio, Agnes, fijn dat jij zo veel baat hebt bij sipralexa!

    Sietske, ik ging googlen op seroquel, kwam op een stukje van het Net (TV) het schijnt een omstreden middel te zijn waar in Amerika veel schadeclaims tegen lopen. De fabrikant heeft de erge bijwerkingen er niet bijgezet. In Nederland is zogezegd ook een rapport zoekgeraakt. Nederlandse artsen spraken er ook schande van. Nee, ik begin daar dus maar niet aan. Jij hebt er gelukkig kennelijk geen bijwerking van?

    Wat ik zo fijn vind aan dit forum, zijn de antwoorden die je krijgt, de herkenning, en het gegeven dat de meesten van ons door die bijwerkingen heen moeten van de cipramil. De een heeft er meer last van dan de ander, maar allemaal toch wel wat. En als ik dan lees dat ook anderen last hebben van diarree, van slecht zien/wazig zien. vergeetachtigheid, slapeloosheid, extra onrust en angst, dan denk ik, gelukkig, het hoort erbij! Want je gaat zo enorm aan jezelf twijfelen! Jullie zijn daarbij mijn steun. en ik hoop het ook ooit voor jullie te kunnen zijn! Want als het mij beter gaat doo de cipramil, zal ik op het forum bliven komen, maar dan om anderen moed in te spreken, Mijn ervaring heeft me geleerd hoe belangrijk dat is! Dank jullie wel hoor!

    Liefs Margreet

  9. #59

    Standaard Re: Cipramil tegen een angststoornis?

    Hello Margreet!!

    een tof forum inderdaad.. Met hartverwarmende mensen.

    Ik wil ook wel goede raad geven als ik me goed voel maar had vroeger vaak het gekke idee als ik teveel van zulke verhalen lees dat ik het ook weer kreeg.
    mja gekke gedachten heb ik wel meer.

    Ik ga zo dadelijk naar de huisarts...
    even men medicijnen bespreken..
    Vandaag heb ik wel een goede dag.
    weinig hyperventileren en redelijk positief gevoel.
    Gisteren had ik zo het gevoel of ik kon elke moment in een huilbui uitbarsten.

    veel sterkte en liefs voor allen!
    xx
    It is better to travel well than to arrive.

  10. #60
    Banned Premium ++ Account
    Lid sinds
    17-02-2010
    Locatie
    overijssel
    Posts
    4.083

    Standaard Re: Cipramil tegen een angststoornis?

    @margreet,
    heb meerdere AP,s geprobeerd(anti psychotica)niet omdat ik psychotisch ben maar om rust in mn regelmatig malende hoofd te hebben en voor het slapen.
    heb heel lang slaap/kalmerings tabletten hiervoor geslikt en die zijn verslavend, terwijl seroquel dat niet is.
    ik ken die verhalen en programma,s maar ik kan daar niet veel mee, ik wil eerst zelf voelen wat het met mij doet.......
    mijn enige bijwerking in het begin was dufheid.
    als ik jou was zou ik niet op programma,s en bijsluiters letten, daar word je niet vrolijk van.....en het kan je een kans ontnemen dat je je er wel beter door voelt.
    @ sleepy, hoe was het bij HA??
    succes he meid!!

  11. #61

    Standaard Re: Cipramil tegen een angststoornis?

    Halle Magreet en anderen,

    Ik ben nu 14 dagen bezig met 20 mg Citalopram. Mijn gedachten van depressiviteit is iets minder, maar de gespannenheid en onrust neemt dan meer toe, het niet onder controle krijgen, maar het voelt iets minder zwaar als depressieve gedachte. Toch probeer ik weer regelmaat in mijn leven te krijgen werk nu 4 weken al op 50%, maar kan moeilijk concentreren op het werk, gedachtes dwalen af. Heb me ook voorgenomen om min 3x in de week te gaan hardlopen/fietsen, andere dagen gewoon tegen de avond een wandeling maken, frisse neus halen buiten.
    S' avonds toch genoodzaakt om oxazepam te gebruiken, om zodoende toch nog een relatieve relaxte avond te hebben

  12. #62

    Standaard Re: Cipramil tegen een angststoornis?

    Moest eten, dacht dat ik mij tekst wel kon editen, maar niet dus .
    Die regelmaat was advies van mij psycholoog.
    Me elke dag een doel op te stellen voor de volgende dag, om wat te doen hebben, ongeacht of je er zin in hebt of niet, om zo weer zoals hij dat noemt 'zekerheden' te creeren, die ik volgens hem tijdens mij ziekte ben 'kwijtgeraakt', waardoor de stroming van mij hersenen/serotonine weer in beweging komt.Ik ben ook maandag bij de psychiater geweest, die op de hoogte wil zijn m.b.t. de medicatie, waarvan ik het gevoel heb dat ze nog niet echt lekker werken.
    Tevens mij nachten zijn onrustig , moet er vaak uit om te plassen, komt doordat omdat ik meer drink als normaal.
    Had hem gevraagd, of het niet mogelijk is om wat remeron of Seroquel te krijgen voor het slapen, schijnen tevens erge goede slaapmiddelen te zijn, maar hij wou dat nog niet doen, hij wil eerst dat ik 4 weken alleen aan de citalopram ga, met oxazepam om als paraplu te fungeren.

    Maar hoe gaat het met jouw verder Magreet, voel je al lichte verbetering?
    En de andere op deze forum, enige positieve progressie?
    Ben erg benieuwd Sietske, of je wat rustiger wordt en beter kan slapen met seroquel.
    Het is inderdaad fijn om zo met elkaar te kunnen communiceren, maar net wat sleepy zei, teveel verhalen lezen over AD's wordt je niet altijd vrolijker van.
    Laatst aangepast door erwin71 : 13-10-10 om 18:16

  13. #63

    Standaard Re: Cipramil tegen een angststoornis?

    Ben nu 7 weken aan de cipramil. Omdat ik bang was voor de bijwerkingen (negatieve ervaringen met andere AD's) gestart in druppelvorm en rustig opgebouwd. (2 dagen 2 druppels, daarna 2 dagen 4 druppels, 2 dagen 6 druppels en vanaf toen 8 druppels - 8 druppels komt overeen met 20 mg in tabletvorm).

    Ik gebruik dit middel vanwege (ernstige) angst en spanningsklachten

    Echt vervelende bijwerkingen heb ik van de cipramil niet gehad. In het begin vooral wat slaperigheid en geeuwen en wat hoofdpijn (niet heel erg, met 2 paracetamol per dag was ik er van af).

    Ik heb in de 7 weken 2 maal flink liggen dromen, het waren geen nachtmerries. Maar ik droomde ook wel eens voor die tijd. En de meeste dromen vergeet je al voor je wakker bent.

    Ik ben iets rustiger sinds ik cipramil gebruik. Ik heb minder angstaanvallen en/of ze zijn minder heftig. Maar ik ben nog niet van al mijn paniek af. psychotherapie zal me verder moeten helpen.

    Ik ben 5 weken opgenomen geweest omdat het echt niet meer ging thuis. Gelijktijdig met het invoeren van de cipramil hebben ze me laten stoppen met Alprazolam (6 maal daags 0,5 mg) en nu kan ik toe met 3 maal daags 25 mg Librium (ter vergelijking - deze pillen zijn ongeveer even sterk in werking, alleen is Alprazolam kortwerkend en Librium langwerkend).

    Ik ben in ieder geval een behoorlijk stuk opgeknapt door die opname. En over het middel Cipramil kan ik alleen maar positief zijn, als het me verder helpt in het overwinnen van alle angsten en fobieen dan blijf ik het voorlopig gebruiken.

    Dat druppelflesje van de cipramil druppelt overigens onhandig. Je moet er vaak nogal wat geduld voor hebben.


    In het begin van deze topic wordt door Sammydiva gemeld dat de Alprazolam niet meer werkte, dat je er steeds meer van nodig hebt en dat dit medicijn verslavend is en dat je er een beetje gek van wordt. Ik had dat ook. Ik was heel de dag bezig met de alprazolam precies te verdelen over het etmaal. Ik had er kortstondig (een uur na inname) wat rust van en dat duurde dan ook ongeveer een uur of twee. Maar de alprazolam begon averechts te werken bij mij, lijkt het wel. Zo gauw ik van alprazolam was overgestapt op librium ging het heel snel de goede kant op, vooral de prima nachtrust was een genot (nog steeds). Verder afbouwen met librium is nog moeilijk, ben ik achtergekomen (na 4 dagen 2 maal daags schoot ik op de 5e dag weer in de paniek).

    Oh ja, wat ook nog vermeldenswaardig is, ik dronk toch wel wat alcohol en ben daar 5 maanden geleden (op nieuwjaarsdag) mee gestopt. Vreemd genoeg werd ik niet beter van het stoppen. Nu ben ik er vanaf en heb ik er ook weinig behoefte meer aan. Alcohol is toch een middel dat je angst wel tijdelijk remt, maar geen permanente oplossing is (eerder het tegenovergestelde).

    Enfin, over cipramil ben ik dus redelijk positief. En voor mensen die het echt niet meer trekken en waarvan de dokter zegt: misschien moet je opgenomen worden.... ze zorgen daar goed voor je en ze doen er niets tegen je wil in. Ik was er heel huiverig voor, maar ik heb er achteraf geen spijt van.

    mvg Martin

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Soortgelijke onderwerpen

  1. Wat te verwachten van Citalopram/Cipramil?
    By kaatjekakel in forum Antidepressiva
    Reacties: 248
    Laatste Post: 14-02-15, 15:48
  2. Cipramil afbouwen
    By m00rtje in forum Antidepressiva
    Reacties: 42
    Laatste Post: 04-07-12, 19:26
  3. Afkicken van Cipramil
    By lot in forum Antidepressiva
    Reacties: 5
    Laatste Post: 01-02-11, 16:53
  4. Angststoornis
    By bondoel in forum Geestelijke gezondheid
    Reacties: 23
    Laatste Post: 11-10-10, 13:21
  5. Heb ik een angststoornis?
    By Micha3l in forum Geestelijke gezondheid
    Reacties: 8
    Laatste Post: 15-01-08, 14:44