Bekijk resultaten peiling: Ik doe niet veel zout in m'n eten

Stemmers
23. Om te stemmen moet je je eerst registreren.
  • Ja, ik let op zoutgebruik bij het avondeten

7 30,43%
  • Ja, ik let op het zoutgehalte bij m'n inkopen

2 8,70%
  • Ja, ik let op zoutgebruik bij het avondeten en bij m'n inkopen

9 39,13%
  • Nee, ik volg mijn smaak

5 21,74%
Weergeven resultaten 1 tot 7 van 7

Onderwerp: Ik doe niet veel zout in m'n eten

Premium ++ Account
    Leontien's Avatar
    Dagboek berichten
    2

Standaard Ik doe niet veel zout in m'n eten

17 augustus 2010 op Nu.nl

De Nederlandse levensmiddelenindustrie heeft de hoeveelheid toegevoegd zout in de producten de afgelopen jaren flink verlaagd, maar de doelstelling voor 2010 is niet gehaald.

De industrie zit nu op een verlaging van 10 procent, terwijl gemikt was op een verlaging van gemiddeld 12 procent. In sommige sectoren, zoals salades, groenteconserven, ontbijtgranen en smeerkaas is de doelstelling ruimschoots gehaald. Dat geldt echter niet voor kant-en-klaarmaaltijden, hartige snacks en noten.
    Bron: Nu.nl

Nu hebben we het over voeding die we in de winkel kopen. Van mijn vader weet ik dat er begin vorige eeuw veel zout in het avondeten werd gegooid bij de aardappelen en de groente. Toen wisten ze nog niet dat dat niet zo gezond was. Nu weten we beter, maar doen we het ook beter? Volg jij je smaak bij het avondeten of let je er juist op dat je niet teveel zout gebruikt. Let je bij het inkopen op het zoutgehalte of niet?

Stem en geef je mening!

Premium ++ Account Luuss0404's Avatar

Standaard Re: Ik doe niet veel zout in m'n eten

Als ik al zout toevoeg aan mijn eten komt dat omdat dat in een peper mix van Fair Trade zit die ik wel eens gebruik (http://fairtrade.nl/NL/MainContent/E...-knoflook.aspx)
    Ik gebruik liever andere kruiden (peper, basilicum, bieslook, koriander, kerrie ed) om mijn eten op smaak te brengen!
    Verlies nooit de moed: soms gaat de deur pas open met de laatste sleutel van de bos

Banned Premium ++ Account

ik gooi heel veel extra zout door mn eten, is volgens arts ook goed voor mij daar ik altijd een lage bloeddruk heb.
    en ik vind veel zout heerlijk!

Premium ++ Account dotito's Avatar

Ik doe zelf weinig/geen zout bij eten omdat ik van aard last heb van een hoge bloeddruk.Zo gebruik ik kruiden om het op smaak te brengen.Is nl wel zo dat ik graag zout lust,maar is om gezondheidsredenen dat ik er op let.
    Alleen je eigen denken maakt je bewust van geluk of ongeluk

Elke betere wereld begint met jou en in jou.
    Niet morgen bij een andere, maar vandaag bij jezelf

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Ik denk dat ik niet teveel zout gebruik, maar ik voeg toch regelmatig zout toe aan pasta en aardappelen ... ik heb, net als Sietske, een vrij lage bloeddruk, dus kwaad kan het mij niet doen geloof ik
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

Ik gebruik geen zout bij het eten. Breng het op smaak met andere kruiden. Dit doe ik al sinds de zwangerschap van mijn eerste kind. Had zwangerschapvergiftiging. Via andere levensmiddelen krijg je genoeg zout binnen.

Ik vind alles te zout en doe daarom ook nooit zout in mijn eten of op het vlees.

Soortgelijke onderwerpen

1. Aankomen en eet helemaal niet veel
    By rowena in forum Overgewicht
    Reacties: 27
    Laatste Post: 07-01-15, 15:22
  2. Minder zout in vleeswaren - De Telegraaf
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 18-02-10, 22:00
  3. Geld kunnen we niet eten!
    By Agnes574 in forum Gedichten
    Reacties: 3
    Laatste Post: 14-11-07, 16:05
  4. ‘Veel projecten Sneller Beter niet...’ - Elsevier
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 13-12-06, 03:02