Weergeven resultaten 1 tot 9 van 9

Onderwerp: Spiraal

Standaard Spiraal

hoi mijn zusje die is 20 jaar en is ng maagd. ze vroeg mi dus wat ik er van vond als ze spiraal gaat zetten. zelf zeg ik dat je dat niet moet doen als je nog maagd be. graag zou ik willen weten wat ik haar moet adviseren.

Standaard Re: Spiraal

Denk dat het beste advies naar de huisarts gaan is.

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

Hoi Zini2007,

Bij het plaatsen van een spiraal maakt het niet uit of iemand nog maagd/geen maagd meer is. Je moet uiteraard wel een goede reden hebben om het spiraaltje te laten plaatsen (ik neem aan dat dat bij je zus menstruatieklachten zijn?) In dat geval is dat gewoon een goede reden en zal ze waarschijnlijk goedkeuring krijgen van de huisarts. Met dit voorstel zou ze hoe dan ook zoiezo naar de huisarts moeten gaan, deze kan je dan doorverwijzen wanneer hij het een goed plan vind. Let wel op dat het plaatsen van een spiraal pijnlijk kan zijn bij mensen die geen seks gehad hebben. ( Kan ook pijnlijk zijn als je dat wel gehad hebt hoor )

Succes!
    Het krachtigste medicijn voor ellende is loslaten!

nee, de reden is niet menstruatiepijn.ze gaat binnenkort trouwen en wil voorkomen dat ze zwanger word.

Citaat Origineel gepost door Sylvia93 Bekijk Post
    Hoi Zini2007,

Bij het plaatsen van een spiraal maakt het niet uit of iemand nog maagd/geen maagd meer is. Je moet uiteraard wel een goede reden hebben om het spiraaltje te laten plaatsen (ik neem aan dat dat bij je zus menstruatieklachten zijn?) In dat geval is dat gewoon een goede reden en zal ze waarschijnlijk goedkeuring krijgen van de huisarts. Met dit voorstel zou ze hoe dan ook zoiezo naar de huisarts moeten gaan, deze kan je dan doorverwijzen wanneer hij het een goed plan vind. Let wel op dat het plaatsen van een spiraal pijnlijk kan zijn bij mensen die geen seks gehad hebben. ( Kan ook pijnlijk zijn als je dat wel gehad hebt hoor )

Succes!
    Plaatsen van een spiraal IS pijnlijk..

Misschien is de pil dan toch een betere optie, condooms..
    Genoeg opties om een zwangerschap te voorkomen. Maar hoe dan ook (op condooms na) eindig je bij je huisarts..

ja klopt. zo ze heeft intussen besloten om aan de pil te beginnen. bedankt voor de advies. groetjes

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

Citaat Origineel gepost door zini2007 Bekijk Post
    nee, de reden is niet menstruatiepijn.ze gaat binnenkort trouwen en wil voorkomen dat ze zwanger word.
    Ook dat is een reden tot plaatsen van spiraal Ik adviseer om gewoon eens een praatje te maken met de huisarts hierover!

@ Tws,

Haha dat zou best wel eens kunnen kloppen idd. En ben het helemaal met je eens. Ik denk dat qua zwangerschappen de Pil ook iets veiliger is, maar heb ondertussen al vernomen dat ze idd aan de Pil gaat. Verstandige keuze! Maar hoe dan ook beland je idd bij de huisarts

Groetjes!

@Sylvia

Heb zelf de spiraal al 6 jaar en geen kids.. dus bij mij is is t wel succesvol.
    Maar om te beginnen denk ik dat eigenlijk bijna iedereen aan de pil gaat.

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

Citaat Origineel gepost door TWS84 Bekijk Post
    @Sylvia

Heb zelf de spiraal al 6 jaar en geen kids.. dus bij mij is is t wel succesvol.
    Maar om te beginnen denk ik dat eigenlijk bijna iedereen aan de pil gaat.
    Oh dat is wel positief idd! Je hoort de laatste tijd zoveel enge verhalen van spiraaltjes en zwanger raken etc etc. Maar de Pil lijkt mij idd ook een beter middel om mee te beginnen, slik ik zelf ookal een aantal jaar en ben er zeer positief over! En een voordeel, het innemen doet geen pijn

Soortgelijke onderwerpen

1. Mirena spiraal
    By chanila in forum Anticonceptie
    Reacties: 1
    Laatste Post: 22-03-10, 20:17
  2. Mirena spiraal en Cystes
    By *(M)iranda* in forum Anticonceptie
    Reacties: 8
    Laatste Post: 26-10-08, 14:42
  3. Hormonale spiraal - Artikels
    By Agnes574 in forum Anticonceptie
    Reacties: 0