Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergeven resultaten 51 tot 82 van 82

Onderwerp: Begonnen met Lexapro/Sipralexa - Ervaringen en vragen

  1. #51

    Standaard Re: Begonnen met Lexapro

    Na de stijgende lijn van een poos geleden ben ik mezelf toch weer in het dal tegengekomen. Ik snap het niet zo goed, dat was met de cipramil en met de cymbalta ook zo....eerst een stijgende lijn en daarna stort het weer in. Ik ga echt aan mezelf twijfelen. De psych heeft ophoging van de lexapro voorgesteld, van 10 naar 15 mg. Ik wil dat liever niet, eigenlijk ben ik het vertrouwen in de medicatie een beetje kwijt. Of zou het er bij horen? Wie haalt me uit de twijfel?

    Ik volg nu ook therapie, dat is behoorlijk heftig, kom mezelf en mijn zelfbeeld daarin erg tegen.

    Groetjes,
    Kakel

  2. #52
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Standaard Re: Begonnen met Lexapro

    Lieve Kakel,
    Denk je niet dat die 'dalen' door de therapie komen die heftig is??

    Ik kan je zeggen dat je gerust (tijdelijk) kunt verhogen met de Sipralexa / Lexapro...
    Ik neem soms een aantal weken (of zelfs maar één) 20mg ipv 10mg en daar voel ik niets negatiefs van, enkel positiefs. Dit doe ik enkel uitzonderlijk; als ik dus even in een 'dal' zit...

    Een herstelproces is niet enkel maar 'stijgende lijn'; je lichaam en geest zijn zaken aan het verwerken en dat proces gaat gepaard met ups-and-downs, dat is nu eenmaal zo.

    Mijn laatste zware depressie dateert nu van 5 jaar geleden...m'n eerste van 14jr geleden; ik kom echter nog steeds af en toe een dalletje tegen waar ik dan even m'n best voor moet doen om er weer uit te klimmen; maar dat lukt me steeds (wilskracht genoeg) gelukkig.
    Die depressies hebben echter wonden gemaakt die nooit meer genezen; daardoor ervaar ik ook dalen ... maar gelukkig 95% van de tijd bergen

    Sterkte met de therapie (lijkt me enorm zwaar!! Ik durf me daaraan niet te wagen; ben te bang dat als m'n verleden terug boven gehaald wordt ik nooit meer gelukkig kan zijn of zelfs verder wil leven!
    Ik heb de 'trauma-stukken' uit mijn verleden ergens in een hoekje opgeslagen en probeer die deur ervan ten allen tijden dicht te houden ... mocht die deur 's opengaan heb ik een hele lieve vriendin die een luisterend oor biedt > tegen haar kan ik open en eerlijk praten.. een psycholoog is me te 'onbekend/veraf', daar kan ik niet open tegen zijn!

    Sterkte en succes, Kop op meissie!!
    Liefs en dikke knuff Ag Xx
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

    Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

  3. #53
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Standaard Re: Begonnen met Lexapro

    Vakantie van jezelf willen ... das een top-uitspraak!!
    Ik zou ook héél graag 's een paar weken vakantie , ver van mezelf, willen nemen... zou dat fantastisch en super zijn .
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

    Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

  4. #54

    Standaard Re: Begonnen met Lexapro/Sipralexa - Ervaringen en vragen

    Haha, Agnes, wanneer zullen we vertrekken? Lekker naar een onbewoond eiland, zonnetje, lui bedje, drankje, massage en zennnnnnnnn?

  5. #55
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Standaard Re: Begonnen met Lexapro/Sipralexa - Ervaringen en vragen

    Oh jaaa... heerlijk wegdromen even (m'n woefs moeten wel mee dan ).
    Ying-Yang en zzzzzzzzzzzzzzééééééééééééénnnnnnnn idd, kon dat maar hé!!
    Knuff Xx Ag
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

    Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

  6. #56

    Standaard Re: Begonnen met Lexapro/Sipralexa - Ervaringen en vragen

    hoi hoi,

    ik lees allerlei goede ervaringen met lexapro, ikzelf helaas niet zo, is heel erg uit de hand gelopen, mijn suicide gedachten werden alleen maar erger en begon verschrikkelijk af te vallen tot ik 50 kilo woog, wat voor mij een vrouw met zo haar rondingen heel weinig is. opgenomen en nu weer eruit en ben bezig met remeron (mirtazapine) 30 mg dit werkt aardig goed, heb wel verschrikkleijke eetbuien en emotie schommelingen maar gaat goed.

    Vreem om zo te lezen dat er zoveel goede ervaringen zijn met lexapro, maar iig fijn voor jullie

  7. #57

    Standaard Re: Begonnen met Lexapro/Sipralexa - Ervaringen en vragen

    Ik heb ook erg goede ervaringen.
    Nog beter dan met men vorig AD - Serlain (Zoloft)
    maar dat is inderdaad verschillende van mens tot mens.
    op effexor reageer ik bv heel slecht.
    It is better to travel well than to arrive.

  8. #58

    Standaard Re: Begonnen met Lexapro/Sipralexa - Ervaringen en vragen

    hey
    neem nu ook 2 maan lexapro , ben me echt beter beginnen voelen laatste twee weken , maar afgelope dagen was het ook terug wat minder.
    men psychiater heeft me nu aangeraden de dosis op te voeren tot 15 mg , men vraag is nu , moet ik deze dosis in één keer nemen , of bv smorgens 10 mg en savonds 5 mg ..?
    ben mss zelfs van plan om ineens naar 20 mg te gaan..

  9. #59
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Standaard Re: Begonnen met Lexapro/Sipralexa - Ervaringen en vragen

    In één keer je dosis nemen, of dit nu 10, 15 of 20mg is!!
    Best s'morgens ook!

    Sterkte !!
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

    Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

  10. #60

    Standaard Re: Begonnen met Lexapro/Sipralexa - Ervaringen en vragen

    dank je agnes

  11. #61

    Standaard Re: Begonnen met Lexapro/Sipralexa - Ervaringen en vragen

    ik neem ze nog altijd voor het slapen in.
    kan dat kwaad?
    It is better to travel well than to arrive.

  12. #62
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Standaard Re: Begonnen met Lexapro/Sipralexa - Ervaringen en vragen

    Graag gedaan Yaya Sterkte!!

    Ilse; je mag ze natuurlijk s'avonds nemen als jij je daar het beste bij voelt... maar m'n huisartse raad me telkens aan ze s'morgens te nemen, zodat m'n stemming overdag beter is, vandaar!
    Maar je mag ze uiteraard s'avonds nemen; het is gewoon algemeen voorgeschreven ze s'morgens te nemen voor het beste resultaat . Kwaad kan het zéker niet, maar waarom neem je ze s'avonds?? Slaap je daardoor beter?? Je kunt altijd 's proberen over te stappen op ze s'morgens in te nemen en kijken na een week hoe dat gaat en voelt??

    Xx Ag
    Laatst aangepast door Agnes574 : 17-02-11 om 15:02
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

    Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

  13. #63

    Standaard Re: Begonnen met Lexapro/Sipralexa - Ervaringen en vragen

    Ben daar zo mee begonnen met die s avonds in te nemen en kan dat precies niet goed veranderen. Maar ik ga het volgende week eens proberen.
    It is better to travel well than to arrive.

  14. #64
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Standaard Re: Begonnen met Lexapro/Sipralexa - Ervaringen en vragen

    Succes en sterkte Ilse!!
    Gewoon s'avonds de laatste pakken en meteen s'morgens de eerste van de 'ochtendreeks' ... niet een dag wachten ertussen hé!
    Zo krijg je binnen 12u wel een dubbele dosis, maar dat maakt de overgang makkelijker!

    Hou me op de hoogte ok?!
    Xx Ag
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

    Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

  15. #65

    Standaard Re: Begonnen met Lexapro/Sipralexa - Ervaringen en vragen

    voila men 1ste dosis deze morgen genomen.
    Een beetje woezie maar k werk vandaag toch niet dus dat is geen probleem.
    Bedankt voor het advies Agnes.
    It is better to travel well than to arrive.

  16. #66
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Standaard Re: Begonnen met Lexapro/Sipralexa - Ervaringen en vragen

    Graag gedaan ... hopelijk voel je je morgen of overmorgen niet meer 'woezie' !
    Xx Ag
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

    Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

  17. #67

    Standaard Re: Begonnen met Lexapro/Sipralexa - Ervaringen en vragen

    Hoi,

    Ik ben overgeschakeld sinds een dag of twee van Efexor naar Sipralexa 10mg. met veel plezier was het niet (was net gestopt met Efexor en wilde eigenlijk geen nieuw AD), maar het kon niet anders. Ik kreeg veel te erge suicidale gevoelens. Nu voel ik mij zo chemisch gemanipuleerd precies. Vorige week wilde ik dood, nu sta ik soms te lachen en andere momenten voel ik me nog zo down en depressief als wat.

    Heb je nog hinder gehad van bijwerkingen? Ik krijg precies veel hinder van hofdpijn, misselijkheid, agitatie en moe zijn. 't Ja, droge mond heb ik al van alle AD gehad.

    Net als jij heb ik der al heel wat uitgeprobeerd (Seroxat-Prozac-Efexor-Sipralaxa) Ik begrijp je gevoel wel dat het soms zo uitzichtloos lijkt als je steeds weer moet switchen.

    Sterkte en succes!!

    Groetjes

  18. #68

    Standaard Re: Begonnen met Lexapro/Sipralexa - Ervaringen en vragen

    zit nu aan 11 weken sipralexa. laatste 3 weken gebruik ik 20 mg.
    heb toch het gevoel dat de werking wat mindert... is dit normaal?
    drink ook wel vrij veel alcohol ongeveer een 3 dagen in de week , heeft dit er mee te maken?
    Tging goed met me , wil dat dit zo blijft..

    yaya

  19. #69
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Standaard Re: Begonnen met Lexapro/Sipralexa - Ervaringen en vragen

    Ik gebruik maar 10mg, al jaren .. er zijn altijd momenten/tijden dat je je weer wat slechter voelt, maar de AD opdrijven heeft géén zin; 20mg is max, als je je over een paar weken nog steeds 'minder' voelt, ga dan naar je arts en vraag om een andere AD... je moet zoeken naar de juiste AD die geschikt is voor jou! >Persoonlijk heb ik er denk ik zo'n 10 geprobeerd tot ik de juiste had; voor mij is dat Sipralexa 10mg, in moeilijke tijden soms een paar weken (max) 20mg!

    De alcohol doet er echter géén goed aan; daardoor word de sedatie groter en heb je sneller het gevoel van moe,futloos,depri,slap en van de wereld te zijn...

    Sterkte!!
    Ag Xx
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

    Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

  20. #70
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Standaard Re: Begonnen met Lexapro/Sipralexa - Ervaringen en vragen

    Pruts,
    Hoe gaat het nu met jou??

    Je lichaam moet idd wennen aan de overschakeling en het medicament .
    Ik heb bijna géén bijwerkingen gehad; wel eerste dagen beetje hoofdpijn,wat misselijk, geen eetlust en wat down.. maar dat is normaal! Voor mij waren die bijwerkingen verwaarloosbaar... heb al véél erger meegemaakt!!

    Iedereen moet wel goed onthouden dat een AD vaak eerst je klachten erger maakt alvorens ze te verbeteren; dus doorzetten is de boodschap!!
    Heb je na 6 weken het gevoel; dit is het niet > terug naar je arts en om een andere AD vragen!! Wél je arts zo goed mogelijk uitleggen waarom je vindt dat je huidige AD niet de juiste is, zo kan je arts zoeken naar een beter alternatief!!
    (Ik neem altijd lijstjes mee naar m'n artse; ik hou bij wat het medicijn deed vanaf het begin en welke klachten het gaf; en of ze erger/minder werden...zo kan zij/hij zich een veel beter beeld vormen!!)

    Succes en sterkte!!
    Ag Xx
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

    Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

  21. #71
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Standaard Re: Begonnen met Lexapro/Sipralexa - Ervaringen en vragen

    Wat betreft de droge mond ... draag daar zorg voor (bij de apotheek kun je produkten >sprays< kopen die je mond weer bevochtigen; is niet duur!), want een droge mond is een geweldige aanslag op je tanden!!!
    Daarom s'avonds zoiezo héél erg goed poetsen... s'morgens natuurlijk ook
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

    Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

  22. #72

    Standaard Re: Begonnen met Lexapro/Sipralexa - Ervaringen en vragen

    hey agnes
    het gaat weer super met me. zit op 20 mg nog altijd. denk dat dit gewoon men dosis is.
    ben veel minder gaan drinken , en voelde dit echt. maar ben mezelf ook positiever gaan instellen. meer iniatief nemen , bezig zijn , ...
    denk dat ik in het begin te veel verwachte van de medicatie alleen. waardoor ik af en toe terugviel in mijn depressieve buien. deze zijn zo goed als weg nu. en voel me echt goed.
    Moet wel zeggen dat de medicatie wonderen met me heeft verricht , ben nog altijd zeer blij van deze keuze.
    bedankt vr de antwoorden agnes

    yaya

  23. #73
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Standaard Re: Begonnen met Lexapro/Sipralexa - Ervaringen en vragen

    Graag gedaan Yaya!!
    Fijn weekeind nog!!
    Xx Ag
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

    Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

  24. #74

    Standaard Re: Begonnen met Lexapro/Sipralexa - Ervaringen en vragen

    Hallo
    Ik ben nieuw op dit forum ik heb 5 jaar. Lang citalopram geslikt maar de bijwerkingen zoals gevoelloosheid en helemaal geen zin in sex koste me bijna mijn relatie.
    Ben nu begonnen aan de lexapro zouden dus die bijwerkingen volgens de pshygiater een heel stuk minder zijn.
    Heeft iemand hier ervaring mee?

  25. #75

    Standaard Re: Begonnen met Lexapro/Sipralexa - Ervaringen en vragen

    Ik heb een vijftal maanden citalopram 40 mg genomen. Bij een opname in AZ Sint-Lucas in Brugge is de citalopram 40 mg onbedoeld gewijzigd in Sipralexa 20 mg. De apotheek dacht dat Sipralexa hetzelfde was als citalopram.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij beide geen zin meer had in sex. Mijn man is godzijdank zeer geduldig en heeft zeer veel geduld met mij.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Soortgelijke onderwerpen

  1. Ultra contouring-vragen en ervaringen
    By nadine02 in forum Esthetische ingrepen
    Reacties: 18
    Laatste Post: 07-05-13, 23:36
  2. Neusspray net begonnen
    By Clockw0rk Pirate in forum Algemeen
    Reacties: 3
    Laatste Post: 17-12-11, 00:30
  3. Pijnbestrijding,ervaringen/vragen
    By Agnes574 in forum Medicatie en pijnbestrijding
    Reacties: 31
    Laatste Post: 28-01-11, 22:58
  4. Verspreiding vaccins Mexicaanse griep begonnen - Nieuws.nl
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 03-11-09, 00:30
  5. Mirena plaatsen-vragen en ervaringen
    By Juul in forum Anticonceptie
    Reacties: 14
    Laatste Post: 06-12-07, 17:35