Weergeven resultaten 1 tot 3 van 3

Onderwerp: Bekkenbodemspieren probleem

  1. #1

    Question Bekkenbodemspieren probleem

    Ben eigenlijk op zoek naar mensen/ervaringen wat betreft bekkenbodemspieren die totaal geen activiteit meer hebben. Mijn grootste vraag is eigenlijk of deze aandoening kan voortkomen uit het Cauda Equina syndroom. Heb namelijk ernstige rugproblemen. Er is een deel van mijn rug en nek vastgezet, d.m.v. spondylodeses. Er zijn verschillende zenuwen onverstelbaar kapot, heb daardoor paraparese met daarnaast links een ernstige klapvoet. Door de druk van het vastgezette lumbale deel van de rug instabiele S.I. gewrichten daarbij gekregen.
    Enne.. o ja, ben volledig (elek.) rolstoelafhankelijk.

    Nu blijkt ook dat mijn bekkenbodemspieren totaal geen activiteit hebben waardoor ik urinerententie heb. Wat betekent dat ik niet goed uitplas en daardoor regelmatig blaasonstekingen.

    Groet,
    Nicky

  2. #2

    Standaard Re: Bekkenbodemspieren probleem

    Het lijkt mij dat het wel met elkaar te maken heeft. Volgens mij is het een bekend voorkomend verschijnsel dat de bekkenbodemspieren hun werk niet meer verrichten. Tenminste... ik heb het vaker gehoord/gelezen. Niet meer kunnen poepen en plassen enzo.

  3. #3
    Premium Account
    Lid sinds
    15-09-2010
    Locatie
    Amsterdam
    Posts
    19

    Standaard Re: Bekkenbodemspieren probleem

    Hallo Nicky,

    Ik heb zelf ook last van de bekkenbodemspier, alleen is bij mij het probleem dat ik zelf erg gehaast ben, en dan nog geen eens zo zeer in mn doen en laten maar ook van binnen in mn lichaam.
    Ik trek namelijk de hele tijd (onbewust) mn bek.bodemspier in of op waardoor deze dus ook niet meer super functioneert.
    Dit uit zich in als ik geplast heb dat ik ten alle tijde nog wat na druppel, mijn spier sluit dus na het plassen niet meer goed.
    Ik heb hier wel wat oefeningen voor gekregen alleen heb dit nog geen resultaat opgeleverd, maar moet eerlijk zeggen dat ik dit ook niet lang en goed heb doorgezet.
    Ik wil dus alleen maar zeggen dat het ook door andere omstandigheden kan komen.

Soortgelijke onderwerpen

  1. Plas probleem
    By wiziwig in forum Lever, nieren en blaas
    Reacties: 2
    Laatste Post: 04-06-12, 15:46
  2. Schouder probleem
    By floor19 in forum Sport en spieren
    Reacties: 21
    Laatste Post: 09-12-10, 18:35
  3. Menstruatie probleem??
    By Déylanna in forum Menstruatie
    Reacties: 16
    Laatste Post: 16-09-08, 18:32
  4. Bloedarmoede probleem
    By lol991 in forum Bloedvaten en hart
    Reacties: 0
    Laatste Post: 08-07-08, 21:36
  5. Menstruatie probleem
    By Gast07 in forum Menstruatie
    Reacties: 0
    Laatste Post: 28-02-06, 12:50