Best forum,
een vraag over het product van een tandarts: Ik moest een paar maanden geleden een brug laten vervangen.
Mijn tandarts heeft in 3 sessies de kapotte brug verwijderd, me laten bijten en de nieuwe brug (metaal binnen, porcelijn van buiten) geplaatst met definitieve lijm. Omdat hij veel van deze brug had weggevijld, was er geen kauwcontact meer tussen boven- en onderkaak. De kleur was bovendien iets anders dan de andere elementen.
Ik kreeg al vrij snel een rekening, die ik heb voldaan en, wat voor rekening van de (aanvullende) verzekering was, heb ik van hen ontvangen.
Na ongeveer een week heb ik de tandarts geinformeerd dat ik niet tevreden was; zijn reactie was vrij bot: hij zei dat hij daarvan baalde, maar dat hij het werk zou overdoen.
Hij moest de eerste brug deel voor deel verwijderen en besteedde meer sessies voor het maken en aanbrengen van de tweede versie dan tijdens de eerste versie. Ik moest ook weer opnieuw bijten. ik werd naar de tandtechnieker gestuurd voor kleurkeuze en om uit te leggen wat er mis was aan de eerste versie (jammer genoeg moest dat gebeuren aan de hand van een voorlopige brug).
De tandtechnieker bond me op het hart om de tweede versie met provisionele lijm aan te laten brengen en dat is nu gebeurd. En maar goed ook want precies het zelfde is gebeurd: Ik heb geen kauwcontact via de tweede versie brug, de kleur is het ook niet helemaal correct.
Ik heb al op eigen initiatief een afspraak met de tandtechnieker gemaakt om te zien hoe e.e.a. te corrigeren.
De tandarts zei me dat ik kon terugkomen wanneer ik wilde om de brug definitief te plaatsen, maar vroeg me niet hoe deze brug aanvoelde. Vrij bot dus.
Nu mijn vragen:
1. wat is er misgegaan? is dit iets wat te wijten is aan de zelfde fout?
2. hoe kan ik handelen? hem weer melden dat het fout zit en hem weer het werk laten repeteren? ik heb niet veel vertrouwen meer in hem.
3. zijn er instanties waar je deze klacht kunt neerleggen?
4. kan ik mijn geld terug krijgen om een ander het werk over te laten doen?
Dank
Kobusko