Weergeven resultaten 1 tot 2 van 2

Onderwerp: Flauwvallen bij overgeven

  1. #1

    Standaard Flauwvallen bij overgeven

    Ik wil weten of er meer mensen zijn die flauwvallen als ze moeten overgeven?

    Hoe dit kan? wat kan je er aan doen?

    Ik vraag dit voor een vriendin die het al meerdere malen overkomen is.

    Vriendelijke groet

  2. #2
    Premium ++ Account Luuss0404's Avatar
    Lid sinds
    13-05-2009
    Locatie
    Groningen
    Posts
    5.659

    Standaard Re: Flauwvallen bij overgeven

    Hallo Jegu,

    Langer durend braken kan tot gevolg hebben dat het lichaam veel vocht en belangrijke stoffen kwijtraakt. Dit verlies wordt versterkt wanneer er tegelijkertijd diarree is. Dit is gevaarlijk, omdat je lichaam een bepaalde hoeveelheid vocht nodig heeft om goed te kunnen functioneren. Als de hoeveelheid vocht veel te laag is, noem je dit uitdroging. Je voelt je erg slap en kunt zelfs flauwvallen. Dit gebeurt eigenlijk alleen in extreme omstandigheden. Door veel te drinken kun je het tekort aan vocht gemakkelijk herstellen. Als je niets kunt drinken, omdat je erg misselijk bent, ga dan naar de huisarts. Hij kan je vaak een middel geven waardoor het vochtverlies snel en goed wordt hersteld.
    (Bron: gezondheidsplein.nl)
    Dus een tekort aan vocht kan een oorzaak zijn voor het flauwvallen, veel water drinken en anders een medicijn van de huisarts vragen zijn oplossingen, of de oorzaak van het braken (verkeerd voedsel, stress, bepaalde medicijnen die deze bijwerking geven of iets dergelijk) wegnemen.
    Sterkte!

    Lieve groet, Luuss
    Verlies nooit de moed: soms gaat de deur pas open met de laatste sleutel van de bos

Soortgelijke onderwerpen

  1. Ik heb een fobie voor overgeven
    By Leontien in forum Peilingen
    Reacties: 12
    Laatste Post: 08-02-11, 14:52
  2. Flauwvallen
    By Mariss in forum Hoofd
    Reacties: 1
    Laatste Post: 01-03-10, 00:11
  3. 'S ochtends overgeven
    By LadyBlaat in forum Maag, darm en spijsvertering
    Reacties: 1
    Laatste Post: 19-10-08, 21:00
  4. Flauwvallen - Artikel
    By Leontien in forum Bloedvaten en hart
    Reacties: 0
    Laatste Post: 29-09-08, 13:19
  5. Plotseling flauwvallen
    By sheila in forum Hoofd
    Reacties: 6
    Laatste Post: 07-01-07, 17:48