Weergeven resultaten 1 tot 14 van 14

Onderwerp: Medicatie afbouwen

Standaard Medicatie afbouwen

hallo,

Ik heb een vraagje, op het moment slik ik seroquel, chlomipramine en depakine. Sinds 3 weken ben ik begonnen met lithium, deze komt in de plaats voor depakine. Sinds het medicijngebruik ben ik van 60 kilo naar 97 gegaan. Ik weet niet welke de boosdoener is, ik hoop stiekem de depakine. Nou is mijn vraag of er mensen zijn die zwaarder zijn geworden van depakine en weer zijn afgevallen toen ze ermee gestopt zijn? Hier hoop ik namelijk heel erg op, inmiddels ben ik 7 kilo kwijt, maar ben er nog lang niet, haha

groeten moniek

Standaard Re: Medicatie afbouwen

Citaat Origineel gepost door menm Bekijk Post
    hallo,

Ik heb een vraagje, op het moment slik ik seroquel, chlomipramine en depakine. Sinds 3 weken ben ik begonnen met lithium, deze komt in de plaats voor depakine. Sinds het medicijngebruik ben ik van 60 kilo naar 97 gegaan. Ik weet niet welke de boosdoener is, ik hoop stiekem de depakine. Nou is mijn vraag of er mensen zijn die zwaarder zijn geworden van depakine en weer zijn afgevallen toen ze ermee gestopt zijn? Hier hoop ik namelijk heel erg op, inmiddels ben ik 7 kilo kwijt, maar ben er nog lang niet, haha

groeten moniek
    Hallo Menm,

seroquel is de boosdoener,
    Een bijwerking daarvan is is dat je gewichts toename hebt.

groetjess kpsm

Banned Premium ++ Account

klopt.............mijn ervaring is ook zo dat het aan de seroquel ligt

bedankt voor jullie reactie, ik hoop dat het niet de seroquel is, want die moet ik blijven slikken. Ik wacht af...

Premium ++ Account dotito's Avatar

Aan depakine kan het zeker niet liggen, je kan er wel iets van bijkomen maar zeker niet zo veel. Is omdat ik depakine al van mijn 8 jaar neem, dus daar heb ik enorm veel ervaring mee.
    Het zal dan toch een van die andere moeten medicamenten moeten zijn.

Groetjes Do
    Alleen je eigen denken maakt je bewust van geluk of ongeluk

Elke betere wereld begint met jou en in jou.
    Niet morgen bij een andere, maar vandaag bij jezelf

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Ik kom gelukkig niet aan van de seroquel ... seroquel heeft als bijwerking; honger-kicks .. maar als je de sero voor het slapen neemt heb je daar geen last van! (Weet ik van Sietske )
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Ik ben ook systematisch medicatie aan het afbouwen .. ben ook behoorlijk wat aangekomen en wil nu testen of ik zonder bepaalde **** kan en of ik dan afval ... lukt tot op heden redelijk; maar is een vervormd beeld bij mij door rouwperiode en zenuwwortelblokkades die juist gezet zijn do ...

Sterkte en succes!!
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Redomex (zenuwontspanner) gaf héél veel extra gewicht ... daar ben ik al volledig mee gestopt ...

Lithium; kom je daar ook niet van aan????
    Ik ken dat medicijn niet, zal 's moeten googlen

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Google;
    50% van de lithium-gebruikers ervaart gewichtstoename (vaak in combi met andere ****) ... dus van de lithium kan het ook komen...

Dat klopt van de lithium kun je veel aankomen, ff afwachten, mijn vader slikt het ook en is er niet van aangekomen, hij slikt het al heel erg lang. In principe kan ik van alle vier de medicijnen aankomen, ik hoop nog steeds stiekem dat als ik met de depakine stop het afvallen wat beter gaat, misschien gaat de chlomipramine er ook nog af, ff afwachten. Seroquel heb ik ook al jaren geleden geslikt en toen kwam ik er niet van aan. Het is natuurlijk ook een combinatie van de medicijnen en toegenomen eetlust. Maar vroeger woog ik 60 kilo en kon ik eten wat ik wou, ik kwam geen gram aan. In ieder geval allen bedankt voor jullie reactie en het meedenken.

Premium ++ Account Luuss0404's Avatar

Hallo Moniek,

Hopelijk lukt het je te stoppen met depakine en eventueel ook chlomipramine, heel veel sterkte en succes met afbouwen!
    Fijn dat je al 7 kilo kwijt bent

Lieve groet Luuss
    Verlies nooit de moed: soms gaat de deur pas open met de laatste sleutel van de bos

dankje wel, gaat lukken,

groeten moniek

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Ik hoop dat het ons allen lukt ... ik ben ook nog aan het zoeken en afmeten ... ik eet zéér gezond , maar weinig en ik val nog steeds geen gram af ... zal 't bij een ander medicijn 's moeten proberen (dat afbouwen of halveren en kijken wat het geeft) ... blijft moeilijk aangezien je die medicatie wél nodig hebt!!

Sterkte en succes!!
    Xx Ag

Mijn ervaringen zijn dat ik niet aankom door depakine maar wel serequel, zyprexa en lithium. Sterkte !

Soortgelijke onderwerpen

1. Afbouwen AD, het is me gelukt!!
    By gabry in forum Antidepressiva
    Reacties: 15
    Laatste Post: 23-02-19, 12:06
  2. Afbouwen Paroxetine
    By Marretjuhh in forum Antidepressiva
    Reacties: 1151
    Laatste Post: 06-12-16, 21:11
  3. Afbouwen van Bétablokker
    By dotito in forum Bloedvaten en hart
    Reacties: 10