Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergeven resultaten 51 tot 84 van 84

Onderwerp: Ik ga proberen stoppen met Efexor

Standaard Re: Ik ga proberen stoppen met Efexor

Ps.
    Het protocol zegt iedere week minderen maar ik heb er in het begin 3 x een maand tussen gedaan ipv een week en pas op het laatst om de 2 weken en dan om de week met de laatste 2 doseringen
    AnMa
    Je kunt zelf aanpassen als je langere tijd op een dosering doorgaat maar overleg t met de arts en zeg vooral dat je er lang de tijd voor wilt nemen.

Bedankt iedereen!

Ik ben nu al even terug bezig met Efexor 75mg en 't heeft idd een dag of drie toch wel geduurd voor ik me weer iets beter voelde. Ik heb nog geen 'wauw' gevoel, maar het bevalt me beter als Sipralexa.

Wat word gezegd over benzo's en de afbouw daarvan en het verslavend effect. Ik neem ook Xanax retard 0.50mg 2x per dag en zie me dat ook niet snel afbouwen. Zou daar ook zwaar van afzien, maar dat zie ik niet als 'levensgevaarlijk' zoals de afbouw van Efexor wel voor me was. Het lijkt nu pas door me heen te dringen hoe gevaarlijk die weken wel niet waren voor me toen ik volledig gestopt was.

Xx

Hé Pruts, hoe is het met je nu?

Hey,

Dank je Oki07! Het gaat ondertussen wel weer wat beter (mede dankzij de Efexor denk ik) neem nog altijd 75 mg en dat is oke. Ik hoef niet meer, maar ook niet minder. Ik had me nooit op voorhand kunnen bedenken hoe 'gevaarlijk' het stoppen van AD wel niet kon zijn en hoe beroerd ik me daaronder zou kunnen voelen. Het is een ervaring die ik rijker ben, maar eerlijk ik zie mezelf nooit meer stoppen!

Xx

Premium ++ Account Luuss0404's Avatar

Hey pruts,
    Fijn dat het weer wat beter gaat!
    Je moet doen waar jij je goed bij voelt
    Liefs!
    Verlies nooit de moed: soms gaat de deur pas open met de laatste sleutel van de bos

Dank je Luus! Ik ben net weer verhoogd naar 2x 75mg Efexor. De drang om te gaan verwonden werd te groot en ik voelde me ook bijzonder slecht. Een verhoging van Efexor geeft me een soort gelijkaardig gevoel als mezelf te verwonden dus de drang is stevig verminderd en ik hoop ook dan men Temesta gebruik weer wat te kunnen verminderen.

Al blijft het wel raar om mij goed te voelen en toch suicidale gevoelens te blijven koesteren...

Premium ++ Account dotito's Avatar

@Pruts,

Sterkte..... hopelijk voel je je snel weer beter!
    Alleen je eigen denken maakt je bewust van geluk of ongeluk

Elke betere wereld begint met jou en in jou.
    Niet morgen bij een andere, maar vandaag bij jezelf

Wat vervelend, die gevoelens. Voordat je begon met afbouwen van efexor; hoeveel mg slikte je toen?

Ik heb verschillende dosissen gehad. 75mg van eenmaals tot driemaals. Ik ben van 3x 75mg snel kunnen afbouwen naar eenmaal 75 mg (en dat was oke) maar dan verder halveren 37.5mg werd al problematisch en helemaal stoppen was helemaal een fiasco!
    Nu was ik even goed met terug 75 mg, maar nu wil ik toch voor even 2x per dag 75mg. Van zodra het weer een beetje beter gaat wil ik wel terug afzwakken naar eenmalig 75mg (maar verder minderen hoeft voor mij niet meer, ik heb men lesje wel gehad voorlopig!) Ik word wel weer sterk misselijk.

Hopelijk is die misselijkheid tijdelijk? Ik had er tijdens het opbouwen last van. Ik at echt heel weinig. Had nog even goede hoop dat ik als bijwerking gewichtsverlies zou hebben, maar nee hoor;-) 5 dagen later was misselijkheid over en had ik gewoon weer trek.
    Ik slik 150 mg. Jij dus ook, maar dan verdeeld over twee keer. Is dat voor jou beter dan in 1 x? Gelijkmatiger misschien?

@Oki07: Ik herken die misselijkheid wel, heb in't verleden nog meer genomen. Het is wel lastig want ik wel vanalles in men mond proppen, maar ik heb helemaal geen hongergevoel! Dus afvallen,... Ik vrees ervoor! ;-)
    Ja, verdeeld is voor mij beter, anders valt dat echt als een steen in men maag! 's Morgens eentje en 's middags de 2e.

@ Pruts,
    Fijn dat je 2x75 mag ivp in 1x zoveel... hopelijk gaat de misselijkheid snel weg!

@ Oki,
    Heb jij altijd dosis in 1x genomen?
    Verlies nooit de moed: soms gaat de deur pas open met de laatste sleutel van de bos

@ Luuss, ik weet niet beter dan 1 x per dag. Ik neem hem 's ochtends, want als ik het 's avonds neem, slaap ik heel slecht.

Ja, 's ochtends en ten laatste 's middags idd anders slecht slapen. Ik denk dat Efexor ook een beetje oppeppend werkt? Ik krijg er ook vaak rare dromen van dus neem ik dat liefst zo ver mogelijk verwijderd van men inslapen in.

@Oki07 en Luuss: Hebben jullie ook het gevoel dat Efexor veel beter helpt dan andere AD? Of hebben jullie nooit iets anders gekregen?

Mij helpt effexor goed. Ik heb vroeger Zoloft gehad en dat hielp toen ook goed. Toen ik er echter opnieuw mee wilde beginnen, waren de bijwerkingen te veel om mee om te kunnen gaan. Ik heb alleen wel het idee dat het afbouwen van effexor moeilijk is. Met Zoloft ging het vrij makkelijk, maar mijn stoppoging met effexor is mislukt en ik zie er nu ook erg tegenop om het opnieuw te proberen.

Ik heb trouwens elke nacht van die heftige dromen; soms nachtmerries, maar ze voelen atijd levensecht en ik wordt er soms echt moe van wakker. Dat ik het ook niet zomaar vergeten ben, maar het echt weg moet trekken, zeg maar.

@ Oki,
    Als je het 's avonds inneemt droom je nog heftiger dan je nu al doet?
    Jammer dat bij 2e poging zoloft de bijwerkingen te heftig waren en dat het nu zo moeilijk is te stoppen... langzaam afbouwen zoals gabry elders beschrijft misschien een idee voor de toekomst?

@ Pruts,
    Ja abnormale dromen zijn een bijwerking, maar lijkt me toch lastig steeds op de tijd te moeten letten...
    Ikzelf heb een tijd bij een maatschappelijk werker gelopen en dat goed afgerond en later wou mijn huisarts mij AD voorschrijven maar dat zag ik niet zitten door alle verhalen die ik las/lees en die ik meemaak(te)...

@ Luus. Ik ga zeker in de toekomst nog eens langzaam afbouwen. Niet nu in de zomer, want ik wil een leuke ongecompliceerde zomer. Waarschijnlijk van het najaar en dan met véél kleinere stappen. Volgens meerdere mensen moet de apotheek ook zelf capsules kunnen maken met een andere dosis, dus dan ga ik daarnaar informeren. In ieder geval ga ik niet meer van 150 mg naar 75 mg. Dat was echt verschrikkelijk, tenminste na 5 weken.
    Wat betreft die dromen; ik droom gewoon elke nacht en héél levensecht. Vannacht werd ik weer doodsbang wakker, denkend dat ik vanalles hoor in huis. Snel mijn oordoppen uit gedaan en (met mijn bezwete lichjaam) tegen mijn vriend aan gaan liggen. Soms is snurken een geruststellend geluid
    Als ik 's avonds ad neem, slaap ik gewoon niet of nauwelijks. Dus dat doe ik echt niet meer. Volgens mij ben ik het gisterenochtend vergeten, maar dan ga ik het dus niet meer 's avonds innemen, want dan ben ik de volgende dag gebroken op mijn werk.

@Oki7: wat je verteld van die dromen is echt superherkenbaar! Van die levendige dromen waar je soms echt niet goed van bent en je afvraagt of het nu allemaal echt is gebeurd of niet? Ja, ik kan der soms echt een dag niet goed van zijn. gelukkig is het niet elke nacht.
    Die splitsing van 2x 75mg is wel vervelend omdat ik die van 's middags vaak vergeet te nemen. Maar dan heb ik geen rare verschijnselen, tegenover als ik van 75mg probeer af te bouwen,... Gadsie nee! Dat was hel! Ik bouw ook niet snel meer af!

Kun je niet een alarm zetten op je mobiel, zodat je het 's middags niet vergeet?

Vannacht had ik met een ander gezoend in mijn droom en ik voelde me toch schuldig toen ik wakker werd. Ik was helemaal de weg kwijt. Godzijdank dat ik tijdens het douchen ging beseffen dat het maar een droom was.

oei, dat kan je weleens in probs brengen! ;-) Ik zou je partner misschien toch maar op de hoogte brengen van deze bijzondere bijwerking! Wie weet wat vertel je nog allemaal?? ;-)

Oki07 en Pruts : Sterkte lady's met jullie medicatie....het is verschrikkelijk als je zo "echt" droomt dat het waar is....dat doen de medicijnen...ik hoop dat het goed komt met jullie en jullie medicijnen...zolang het nodig is voorlopig maar weer blijven slikken....pas goed op jullie zelf....

Dag Luuss: fijne zondag gewenst.....hopenlijk kom je dit weekend een beetje bij van alle drukte....

Liefs Elisa
    Liefde overwint alles, het geeft ons "de kracht" om verder te gaan!

Bah, nu kreeg ik Zopiclone (generiek van Immovane) en Staurodorm bij voor slaapproblemen en nu geraakte ik vannacht precies niet uit die realtydromen. dat gaf me echt een vies gevoel! Ik weet nogsteeds niet of ik vannacht nu echt om drie uur wakker ben geworden of ik dat gedroomd heb. Het geeft een vies gevoel van niet te weten wat je gedaan hebt die nacht. Een soort black-out.

Zijn er mensen die Efexor ook combineren met slaapmedicatie?

@ Prust en Oki,
    Ja lijkt me vervelend om dingen te dromen die zo levensecht zijn...
    En idd partner op de hoogte brengen is een goed idee

Heb die Zopiclone en Staurodorm nog maar eens laten veranderen. Ben uiteindelijk gezwicht en heb toegegeven voor Xanax retard enkel 's avonds te verhogen naar 1mg en 's ochtends dan nog 0.50mg en dan Loramet 2mg.
    Als ik nu nog van die Loramet kan afraken en terug een natuurlijke slaap kan krijgen, dan zal ik toch even blij zijn. En van die Temesta moet ik leren af te blijven (dat mag ik zo nodig hebben) De eerste andere psychiater die ik tegenkom die stopt dat toch. Dan kan ik beter zelf zien dat ik 't niet meer nodig heb.

Hey,

Ik kom een beetje nieuw leven blazen in dit topic! ;-) Ik ga nogeens proberen Efexor af te bouwen! Dat wil zeggen, ben al bezig! Maar nu ga ik niet meer zo dom zijn om niets meer in de plaats te nemen. Nee, ik wil Efexor graag inwisselen voor Serlain (Zoloft in Nederland)
    Ik zit nu op 37.5 mg Efexor en 25 mg Serlain.

Iemand ervaringen met Serlain?

Ik heb jaren geleden een jaar Zoloft geslikt. Met op- en afbouwen erbij. Voor mij werkte dat toen goed. Ik werd er heel vlak van na 3/4 jaar en ben toen gaan afbouwen. Vervolgens ben ik dus 2 jaar geleden met efexor begonnen.

Wat is de winst van stoppen met efexor als je weer een andere ad gaat slikken? Dat is geen aanval hoor, maar ik begrijp het niet. Dan moet je daar toch ook weer vanaf zien te komen. Of wil je echt vd efexor af, maar wil een ad blijven slikken?

Hey Oki07, ik versta het wel hoor! ;-) En nee ik wil nu toch zeke rniet van AD af. Maar het verslavend karakter van de Efexor wil ik kwijt en de bijwerkingen zoals het abnormaal dromen waar ik veel hinder van had bij efexor dat wilde ik kwijt. Vandaar de overschakeling. Nu neem ik volledige Serlain 50mg en neem ik sinds vandaag geen Efexor meer. Uit ervaring weet ik dat ik nog niet te vroeg mag juichen (meestal merk ik dat pas na een dag of twee)
    Ik voel mij wel anders nu met Serlain, als met Efexor. Men nachten zijn rustiger, en ja, misschien is afgevlakter ook wel een voorlopig goede benaming voor hoe ik me nu voel. 'Laat de wereld maar doen' Enkel als het me persoonlijk aanbelangd kan het me nog in de Temesta drijven.
    Ik zie me wel de rest van men leven een AD nemen, alleen wil ik er een met zo min mogelijk bijwerkingen uiteraad en met het beste resultaat. Als ik niet met Efexor kan stoppen zal het mij ook nooit lukken om mijn benzo's af te bouwen (dat was de voornaamste drijfsfeer om te veranderen)

Ik begrijp je. Ik kan me voorstellen dat je zo min mogelijk bijwerkingen van een ad wil hebben. Ik hoop dat alleen serlain slikken voor een goed gevoel en minder/geen bijwerkingen zal zorgen. Benzo's afbouwen schijnt heel moeilijk te zijn en het lijkt me ondoenlijk bij een ad, die je veel bijwerkingen geeft.
    Mijn moeder slikt dagelijk alprazolam (nu begonnen met een ad in de hoop met minder alprazolam te kunnen) en heeft dit in het verleden succesvol af kunnen bouwen doro het met héle kleine stapjes te doen met gebruik van een pillensnijder. Maar niet alles tegelijk willen hè. Kijk maar eerst of de overstap van ad goed verloopt.
    Overigens slik ik heel af en toe ook alprazolam; als ik heel erg moe ben, wil ik nog wel eens angstig en onrustig worden. Zolang het maximaal 1 keer per week is, zie ik dat niet als een probleem.

@Oki07: Ik herken me zo in wat je schrijft! In de eerste plaats heb ik het met benzo's ook over Alprazolam (Xanax) Ik heb al kunnen halveren naar 0.25mg (da's toch de laagste dosis) En ik denk (hart vasthouden) dat ik ondertussen wel zonder kan? In retard-versie neem ik nog wel dagelijks 2x 0.50mg Alprazolam (dat zie ik me niet snel afbouwen) En Temesta mag ik nog in alle dosages 'indien nodig' hebben (maar dat heb ik onder controle) En ja, dan nog die Loramet he. Die zou ik nog graag kwijt willen. Maar inderdaad zoals je zegt, stapje, voor stapje!

Voorlopig lijkt Serlain wel te werken, zonder veel bijwerkingen. Vaak nog erg misselijk en soms hoofdpijn (maar ben ook gerelateerd aan spanningshoofdpijn en migraine) Ik voel niet meer de 'lichte euforie' van Efexor en dat mis ik wel een beetje. Maar Serlain werkt wel (ik herinner me nog heel goed de periode zonder AD!) Het is zo afvlakkend, maar soms kan ik wel serieus krikkel worden!

Banned Premium ++ Account

zou je temesta niet kunnen inruilen voor valium(diazepam)
    temesta is de ergste pam om van af te komen, de meest verslavende dus.
    diazepam geeft ook rust en als je eraan toe bent kun je deze makkelijke afbouwen

@Sietske: ik heb ooit eens zo'n vis opgegooid naar men psychiater, maar ik denk dat ze dat niet ziet zitten. En eigenlijk heb ik geen probleem om te stoppen met Temesta. De momenten dat ik naar Temesta grijp zouden evengoed kunnen zijn om Alprazolam of Valium te nemen.
    Toch, dank je! Ik houd het in men achterhoofd als het toch problematisch moest worden ;-)

hallo, ik heb 5 jaar efexor 75mg geslikt ben nu bijna 2 maanden zonder maar, ik voel me niet goed heb last van stress aanvallen , soms weer eens een angst aanval laatst op mijn werk niemand had het door maar ik moest weten of mijn kinderen veilig waren. Ik rook weer wat niet goed is in combinatie met mijn diabetisen ik geniet niet van de dingen om me heen, iemand ook die ervaringen, zal dit nog verbeteren?

Knap dat je al zolang zonder bent! Ben je overgeschakeld op een ander AD of finaal gestopt? Misschien helpt het om een ander uit te proberen? Ik herken de symptomen wel van het wegvallen van efexor, geen afkick meer, maar gewoon ook geen werking meer. efexor helpt ook tegen de sociale angst.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Soortgelijke onderwerpen

1. Hoe nu verder? (efexor)
    By Antonie67 in forum Antidepressiva
    Reacties: 13
    Laatste Post: 23-02-19, 12:02
  2. Opstartfase Efexor
    By delta12 in forum Antidepressiva
    Reacties: 6
    Laatste Post: 23-02-19, 09:26
  3. Afkicken venlafaxine(efexor)
    By linda300373 in forum Antidepressiva