Weergeven resultaten 1 tot 6 van 6

Onderwerp: Ziekte van Paget

Unhappy Ziekte van Paget

Ik heb vandaaag gehoord dat ik een vorm van de ziekte van Paget heb. n.l. niet aan de botten of borst maar aan mijn schaamlip en de area er omheen.
    a.k. woensdag heb ik een gesprek met de gynaecoloog en zal zeer waarschijnlijk behandeld worden in Nijmegen.Heeft iemand hier ervaring mee, of weleens iets van gehoord? Het schijnt kwaadaardig te zijn.

Premium ++ Account Luuss0404's Avatar

Standaard Re: ziekte van Paget

Hallo Dewi,

Ik heb er geen ervaring mee en had er ook nog nooit van gehoord.
    Ik heb wel informatie opgezocht:

Wat is de botziekte van Paget
    De botziekte van Paget (osteitis deformans), is genoemd naar Sir James Paget, die in 1877 als eerste een ziektebeeld beschreef, gekenschetst als ontstekingen van de beenderen (osteitis), gepaard gaande met vervormingen (deformans). Algemeen wordt de ziekte van Paget beschouwd als een plaatselijke ontregeling van het evenwicht tussen de botweefselaanmaak en botweefselafbraak.
    Op 2 oktober 1985 is de Nederlandse Paget patiëntenvereniging opgericht. De doelstelling van de vereniging is het behartigen van de belangen op lichamelijk, psychisch en sociaal gebied van personen die lijden aan de botziekte van Paget evenals de bevordering van het wetenschappelijk onderzoek met betrekking tot deze ziekte.
    Wat is de oorzaak van de ziekte?