Weergeven resultaten 1 tot 7 van 7

Onderwerp: Me/CVS protestactie en voorstelling boek over ME

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Standaard Re: CVS en Fybromyalgie

Mail, mij doorgestuurd door ME/CVS.net

Beste leden, .... en niet leden natuurlijk

Middels deze e-mail maken wij u graag attent op volgende twee zaken:

*Nationale ME/CVS protestactie te Brussel op 14 maart 2011
    *Presentatie nieuw boek dr. M. Maes te Antwerpen op 24 februari 2011

Het ME(cvs).net team

http://www.mecvs.net

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NATIONALE ME/CVS PROTESTACTIE TE BRUSSEL OP 14 MAART 2011

Oproep in het belang van alle Belgische patiŽnten die lijden aan ME/CVS en fibromyalgie!

Omdat het overheidsbeleid inzake bovenvermelde aandoeningen sterk ontoereikend blijft, wordt er overgegaan tot een nationale protestactie.

Het gevoerde ME/CVS beleid is eenzijdig, onmenselijk en druist tegen alle wetenschappelijke logica in. Erger nog, in plaats van werk te maken van de medische en sociale noden van deze patiŽntengroep houdt het RIZIV liever klopjacht op artsen die zich het lot van deze zwaar zieke mensen aantrekt. De monsterboete van 635.000 euro die het RIZIV twee CVS spe******ten oplegde staat model voor de onverschilligheid van het RIZIV tegenover de ME/CVS problematiek.

VOOR ONS PATIňNTEN IS DE MAAT VOL!

Kom daarom samen met familie en vrienden mee naar Brussel op
    Maandag 14 maart 2011.

We brengen een bezoek aan het Ministerie Van Volksgezondheid om aandacht te vragen voor de aanslepende problematiek van ME/CVS & fibromyalgie patiŽnten. Wij hopen op enkele honderden enthousiaste patiŽnten die met ons meestappen naar Minister Laurette Onkelinx.

Deelname aan de protestactie dient te gebeuren via de ingelegde bussen die vertrekken vanuit diverse locaties (Houthalen, Lommel, Antwerpen, Gent, Waasland,...)

Belangrijk!: Wie met eigen vervoer gaat valt buiten de verantwoordelijkheid van de organisatoren.

Alle informatie aangaande deze protestactie vindt u op de website:
    https://sites.google.com/site/nationalecvsprotestactie/

Wees van de partij en bepaal zelf mee uw toekomst!
    Wij hopen op uw talrijke opkomst.
    Iedere deelnemer aan de protestactie dient zich te houden aan het politiereglement van de stad Brussel.
    Deze actie is een initiatief van patiŽnten voor patiŽnten

Of: http://www.mecvs.net/module-ME_CVS_d...1-pid-725.html
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Het beste medicijn is een hond ... heeft gťťn enkele bijwerking

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Uitnodiging voorstelling nieuw boek Dr. Maes op 24 februari 2011

Zorro uitgeverij nodigt artsen, journalisten en patiŽnten(vertegenwoordigers) uit voor
    de officiŽle presentatie van Nooit meer moe: CVS ontmaskerd, van dr. Michael Maes over een (bio)logische verklaring voor ME/CVS en fibromyalgie en de zoektocht naar de oorzaken van deze "controversiŽle" ziekten.

Voor meer informatie over het boek: Kijk op de site!

Op het programma staan onder meer een documentaire over Michael Maes en het boek,
    de officiŽle presentatie van het boek en een voordracht over ME/CVS door Frank Twisk van Het alternatief voor ME.

Het volledige persdossier met de uitnodiging vindt u via onderstaande link:
    http://www.mecvs.net/module-ME_CVS_d...1-pid-718.html

De boekpresentatie vindt plaats op 24 februari 2011 om 14:00 uur.
    Plaats van handeling: Filmhuis Klappei, Klappeistraat 2, 2060 Antwerpen.

U wordt verzocht Uw aanwezigheid aan te melden bij:
    Zorro uitgeverij bvba
    Braambeierhoekstraat 5
    8340 Damme
    BelgiŽ

+32-(0)474-591 728

[email protected]
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Premium ++ Account christel1's Avatar

Standaard Re: Me/CVS protestactie en voorstelling boek over ME

Ben eens op die site gaan kijken over dat boek... ik weet waarom ik virusremmers en antibiotica moeten slikken heb gedurende een jaar en ook de TPN baxters en de baxters met gammaglobuline en ik weet ook wat het resultaat is, een gezond lichaam nu en een gezonde geest... maar ja de pharmaceutische industrie zit daar volgens mij voor het grootste gedeelte tussen, antiedepressieva brengen veel geld in het laatje en worden al meestal niet terugbetaald, maar ze "genezen" niks... je vermoeidheid gaat er niet van weg en gezond is het ook al niet en gezonder word je er niet van...
    Leef vandaag, morgen komt wel

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Nationale ME/CVS protestactie
    in Brussel op 14 maart 2011.

--------------------------------------------------------------------------------

Het plan om steun te betuigen aan dr. Coucke, die verantwoording moet afleggen bij de Orde der Geneesheren, is uitgegroeid tot een initiatief om te protesteren tegen het ME/CVS-beleid in BelgiŽ. Vanuit diverse lokaties in Vlaanderen vertrekken bussen naar Brussel, waar een delegatie een bezoek zal brengen aan de Minister van Volksgezondheid, mevr. Onkelinx.

https://sites.google.com/site/nation...testactie/home

https://sites.google.com/site/nation...matie-actiedag

Actiepunten

Onze vragen aan de Minister van Volksgezondheid:

*Omdat de huidige richtlijnen van het RIZIV een eenzijdig, onrealistisch & ontoereikend CVS beleid nastreven is het hoogst noodzakelijk om dringend werk te maken van een beleidsplan dat tegemoet komt aan de werkelijke noden van de grote groep ME/CVS & Fibromyalgie patiŽnten dat BelgiŽ kent. Het gevoerde beleid van de voorbije jaren is zwaar discriminerend tegenover het merendeel van de patiŽnten en heeft haar onkunde reeds uitvoerig bewezen.

Wij vragen bijzondere aandacht aan de Minister van Volksgezondheid voor o.a. de volgende punten:

∑ Het recht om de vrijheid in keuze van arts en therapie uit te oefenen.

∑ Dringend meer aandacht voor de zwaar zieke patiŽnten en de organisatie van medische opvang hiervoor.

∑ Verbeterde diagnosestelling volgens de Canadese Criteria met toepassing van de beschikbare (immunologische) bloedmarkers die naar voor worden geschoven door het internationaal Biomedisch ME/CVS onderzoek.

∑ Aandacht voor het XMRV & MLV viraal wetenschappelijk onderzoek en een constructieve dialoog met de leidende experts hieromtrent.

∑ Het toepassen van de ICD 10 door het RIZIV waar ME/CVS erkend staat als neurologische aandoening zoals ze ook erkend wordt door de WHO (World Health Organisation).

∑ Het organiseren van ronde tafel gesprekken om te komen tot een constructieve dialoog tussen alle betrokken partijen: overheid, artsen, vooraanstaan*de ME/CV experten en niet te vergeten de patiŽntengroeperingen waarvan men tot nu toe de stem steeds heeft genegeerd.

∑ Het oprichten van een CVS opleidingscentrum dat geleid wordt door vooraanstaande CVS experten die betrokken zijn bij het wereldwijde biomedische onderzoek naar ME/CVS. Dit centrum moet aan andere artsen de kans geven zich te spe******eren in de aandoening, zodat de kennis over CVS onder artsen vergroot wordt en de ziekte aan geloofwaardigheid wint.

∑ Een pluralistische benadering van de ME/CVS problematiek zodat het monopolie van de eenzijdige psychologische aanpak die bepaalde artsen opdringen wordt doorbroken en plaats maakt voor een noodzakelijker breder & realistischere aanpak met meer aandacht voor de fysische aspecten en mechanismen van de aandoening ME/CVS.

∑ Het opzetten van een media campagne die de aandoening van zijn controversieel karakter moet ontdoen en aandacht en respect heeft voor de ernst van de ziekte.

∑ Het opzetten van een preventiebeleid met bijzondere aandacht voor een vroege diagnose welke kan bewerkstelligd worden mits het gebruik van de beschikbare bloedtesten die indicatieve data bezorgen over de aandoening.

https://sites.google.com/site/nation...ie/actiepunten

Oh, ik hoop zooooo dat ik er ook bij kan zijn...

Premium ++ Account christel1's Avatar

Ik zal er zeker zijn... als het niet te slecht gaat met mijn zus
    Leef vandaag, morgen komt wel

Wauw wat een actie voor 14 maart 2011....wat een prachtig initiatief... Veel succes gewenst voor de Belgen ( en anderen) die er wonen Ťn kunnen gaan naar de Protestactie....men geeft dan duidelijk een signaal af...Belangrijk!

Sterkte voor je zus morgen Christel....
    Liefde overwint alles, het geeft ons "de kracht" om verder te gaan!

Ik lees net een stukje van die site over het boek..."Nooit meer Moe"
    het lijkt mij zeer boeiend, dank je wel Agnes
    Liefs...Elisa
    Liefde overwint alles, het geeft ons "de kracht" om verder te gaan!

Soortgelijke onderwerpen

1. Spraakmakend boek over het elektronisch patiŽntendossier door Romunde - Medical facts
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 21-01-09, 20:10
  2. Gesloten boek
    By Petra717 in forum Kanker Forum
    Reacties: 21
    Laatste Post: 23-01-08, 17:45